Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen mexicaanse griep

mexicaanse griep
lachebekje

Unregistered

30-04-2009 17:23
Weet iemand hoe ernstig de mexicaanse griep nou eigenlijk? Met name voor zwangere vrouwen, hoe gevaarlijk is het als zij besmet worden en mogen ze gewoon medicijnen of inentingen voor deze griep krijgen? Ik ben bijna 8 weken zwanger en normaal maak ik me nooit zo druk maar ben nu toch wel wat onrustig omdat ik wel een kleintje te beschermen heb!
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
30-04-2009 20:20
Ik weet wel dat tamiflu ervoor kan worden gebruikt, maar dit stond er op internet over zwangerschap:

Er zijn onvoldoende gegevens bekend om de eventuele schadelijkheid op de foetus (= ongeboren vrucht) goed te kunnen beoordelen. Op grond van de werking is schade aan de vrucht niet uitgesloten bij gebruik tijdens de zwangerschap.
Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
anoniempje

Unregistered

01-05-2009 12:54
He hoi,

Nou daar zat ik hier ook wel even mee.
Mn schoonzus en zwager zijn gisteren teruggekomen van vakantie in mexico.
Zijn daar allebei ziek geweest.
Heb de ggd gebeld en gevraagd wat nu.
Ik heb de klachten opgenoemd die zij hadden, maar dat was gelukkig niet de mexicaanse griep.
Ik blijf ongemerkt een paar dagen bij hen uit de buurt, ivm incubatietijd van 4 dagen en als ze dan nog gezond zijn ga ik
er maar van uit dat het goed is.
Ze begrepen dat ik me zorgen maakte, maar je kunt er weinig aan doen. Ik werk in het ziekenhuis en ook daar kan ik vanalles oplopen. Dus ik probeer het maar uit mn geheugen te bannen.

Groetjes
arien

Unregistered

14-06-2009 13:12
weet je wat ik me nou afvraag...?
ik ben 28 wkeen zwanger, stel nou dat ik het krijg mag ik dus geen tamiflu omdat ik zwanger ben, dus...dan laten ze je gewoon doodziek worden?met het risico dat jij of je kindje overlijdt??
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
14-06-2009 13:27
Ja, dit is ook één van de weinige dingen waar ik me zorgen om maak. Elke keer als er weer nieuwe slachtoffers in NL worden gemeld, roep ik tegen de tv: waarom zeggen jullie niet even wáár die mensen wonen, zodat ik weet of ik hier nog veilig naar de supermarkt kan.
arien

Unregistered

14-06-2009 17:01
het zijn er nu al 51!!
dat wordt alleen maar meer en meer...ik ben echt best wel bang nu Cry
arien

Unregistered

14-06-2009 21:57
sorry 54...
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
15-06-2009 17:27
weet je het heeft geen zin om zoooo bang te zijn nu, 54 mensen op 7.7 miljoen nederlanders. De mensen die er zo ziek van zijn dat ze in het zkh terecht komen hebben veel te laat aan de bel getrokken. Dat doe je sowieso niet als zwangere vrouw....
arien

Unregistered

15-06-2009 17:33
7,7miljoen?ik dacht 15 miljoen?

maar ik maak me wel druk, als zwangere krijg je er niets voor, oftewel; uitzieken en maar hopen dat je overleefd erg hoor!!
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-06-2009 17:37
Ik snap je wel hoor Arien...
Mijn gedachten gaan daar soms ook over..
Ik krijg normaal gesproken al een griepprik omdat ik in een risicogroep zit (astma) en nu zeggen ze dat dié mensen ook aan de tamiflu zouden moeten. Maar ja, ik ben zwanger en wil absoluut geen risico's nemen voor mijn kindje...
susieq12

Posting Freak

15-06-2009 17:54
ach 1 vergeten hahaha nee tegenwoordig zijn we met 17,7 miljoen mensen in NL
susieq12

Posting Freak

15-06-2009 17:56
arien schreef:7,7miljoen?ik dacht 15 miljoen?

maar ik maak me wel druk, als zwangere krijg je er niets voor, oftewel; uitzieken en maar hopen dat je overleefd erg hoor!!

Dat is niet helemaal waar, bovendien is Tamiflu een VOORZORGS enting, dus stel je zusje heeft de mex. griep dan krijg jij die enting uit voorzorg. Ze laten je heus niet zomaar dood gaan hoor.
arien

Unregistered

15-06-2009 18:30
ik dacht dat het allemaal wel meeviel maar keek net naar een uitzending van nos journaal en zag toevallig dat ze binnenkort stoppen met preventieve middelen als tamiflu omdat het geen zin meer heeft Confusedhock:

maar denk je dat een zwangere vrouw wel gewoon tamiflu kan krijgen dan?
er staat overal (o.a. op rivm) dat dat niet het geval is. :roll:
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-06-2009 18:40
Tja, in Schotland is er wel een zwangere vrouw aan overleden... Heeft eerst nog haar kindje veel te vroeg op de wereld gezet (na 6 maanden zwangerschap)...
Maar ja, je weet natuurlijk niet hoe haar gezondheid / gesteldheid daarvoor was.
Ook weet je niet wat voor medicijnen ze haar ervoor hebben gegeven in het ziekenhuis.

Vind het vervelend dat ik nergens op internet kan vinden over welke plaatsen in Nederland de verspreiding reeds heeft plaatsgevonden...
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
15-06-2009 18:45
mijn schoonzus en zwager zijn ook naar mexico op vakantie geweest. wij hebben duidelijk aangegeven dat het hun keuze is om het risico te nemen ziek te worden, wij willen het risico niet nemen dus hebben we afgesproken dat ze ruim een week geen persoonlijk contact met de familie zullen hebben. Inmiddels zijn ze alweer 4 weken terug, niet ziek geworden en wij ook niet dus is het met een sisser afgelopen. Gewoon eerlijk zijn naar degene toe die op vakantie gaat of is geweest. Zij hebben een keus, maar jij ook! (en al helemaal als je zwanger bent, geen risico's nemen zolang er te weinig bekend is over deze griepvariant).
anita

Senior Member

Topics: 5
15-06-2009 19:27
Ik snap dat iedereen zich hier druk om maakt, maar het grootste deel van de mensen die uberhaupt de mexicaanse griep oplopen ervaren dit als een gewone griep en genezen ook op dezelfde manier ervan. Slechts een enkeling beland ( na veel te lang wachten) in het ziekenhuis en krijgt vaccinatie. En wat is nou 54 op 17 miljoen??? De kans dat je wordt overreden door een auto is net zo groot, blijven we dan ook met zn allen binnen vanaf het moment dat we weten zwanger te zijn??? Gewoon blijven doen wat je altijd al deed en bij twijfel gewoon direct een arts raadplegen. 8-)
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-06-2009 20:02
Anita,

Het zijn er nu 54...
Lijkt me toch echt dat dit er veel meer gaan worden.
Hier blijft het natuurlijk niet bij!
arien

Unregistered

16-06-2009 10:12
anita je hebt wel gelijk, het is nog te vroeg om te stressen...

de teller stond gister pas op 61 en de kans dat je het overleefd is groter natuurlijk.
Malou

Unregistered

16-06-2009 11:01
Ik vind het heel moeilijk.

Zaterdag heb ik de hele dag op de markt gestaan in Harderwijk, en toen ik daar eenmaal stond kreeg ik t toch wel even benauwd.

Bussen vol mensen die aan kwamen rijden, wie weet waar ze daarvoor zijn geweest en met wie ze in aanraking zijn geweest..

Ik heb ook gehoor dat zwangere vrouwen misschien geen enting tegen de griep mogen krijgen, maar wat nou als we het krijgen?
Gewoon maar uitgriepen, en dan hopen dat het goed gaat?

Ik doe wel mijn dingen nog, heb ook geen keuze, maar ga wel met een dubbel gevoel overal heen...
mdtje

Posting Freak

16-06-2009 13:29
Ik ben normaal niet zo snel bezorgd, maar ook omdat ze niet weten hoe dit allemaal gaat verlopen enzo... Bovendien verwachten ze dat het in het najaar zich pas echt goed gaat verspreiden... als wij een klein babytje hebben. Mijn vriend is leraar, dus komt ook nog eens met klassen vol kinderen in aanraking. Brrr.
arien

Unregistered

17-06-2009 14:03
laatste update woensdag: 83 personen in nederland
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

18-06-2009 11:43
Update van vanmorgen;

'Virusremmer voor zwangere met griep'
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 17 juni 2009 20:02, bijgewerkt op 18 juni 2009 11:02
AMSTERDAM -
Er zijn aanwijzingen dat zwangere vrouwen een verhoogd risico lopen op ernstige Mexicaanse griep. Dat zegt Roel Coutinho, directeur van het Centrum Infectiebestrijding van het RIVM. ‘Het advies is om zwangeren die ziek worden in ieder geval te behandelen met virusremmers’, aldus Coutinho. Volgens hem zijn de aanwijzingen gebaseerd op een aantal gevallen in de VS.

Een vrouw draagt een mondkapje om zich te bechermen tegen de Mexicaanse griep. De Mexicaanse griep, officieel Nieuwe Influenza A, dook eind april op in Mexico en trof sindsdien zo'n 36.000 mensen in meer dan zeventig landen. (ANP)
Bij normale wintergriep wordt het gebruik van virusremmers bij zwangere vrouwen afgeraden. Remmers als Tamiflu (van de fabrikant Roche) en Relenza (van Glaxo Smith Kline) zijn niet getest bij zwangere vrouwen, waardoor effecten onbekend zijn. Omdat nu sprake is van een pandemie, wegen volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMEA) de voordelen op tegen de risico’s, en luidt het advies om de middelen te gebruiken. Dit geldt alleen tijdens de pandemie. Hetzelfde geldt voor pasgeboren baby’s en kinderen tot 1 jaar.

Proefdieren
De virusremmers zijn wel getest bij zwangere proefdieren, zegt een woordvoerster van fabrikant Roche. Volgens haar zijn daarbij geen afwijkingen waargenomen. ‘Er zijn geen data dat het niet zou kunnen’, aldus de woordvoerster.

‘Zwangere vrouwen hebben meer kans dat een griep ernstiger verloopt’, zegt viroloog Ab Osterhaus. ‘Maar dat geldt ook voor een willekeurige griep. Ze hebben iets meer kans op complicaties.’

Kans klein
Over het effect van de Mexicaanse griep op het ongeboren kind is weinig bekend. Bij ‘normale’ griep is de kans over het algemeen klein dat er iets gebeurt met de foetus, zegt Osterhaus. ‘We zien maar heel sporadisch een effect.’ Zodra er een vaccin beschikbaar is, moeten zwangeren volgens hem wel worden ingeënt.

Volgens het RIVM zijn er nu 83 Nederlanders besmet met het virus. Sinds dinsdag zijn er vijf nieuwe gevallen bijgekomen, vier daarvan in Amsterdam. De patiënt die sinds vrijdag op de intensive care ligt, verblijft daar nog steeds. In de EU is het aantal besmettingen gestegen tot 2.603. Dat is ruim het dubbele van een week geleden. De meeste besmettingen zijn in Engeland, Spanje en Duitsland. Wereldwijd zijn zo’n 36 duizend mensen besmet.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

18-06-2009 11:44
En toch blijf ik erbij dat ik geen middelen ga gebruiken waarvan men niet zeker weet dat het mijn ongeboren kind niet zal schaden!
arien

Unregistered

18-06-2009 15:10
fijn om te lezen dat z eje dus niet zomaar dood laten gaan! Big Grin

maar wat ik zat te denken, het is misschien geen fijn idee omdat je niet wete wat de risico's zijn maar als je de mexicaanse griep krijgt dan wil je het wel hoor die remmers geloof mij maar!
ben blij dat er toch maatregelen voor zwangeren worden getroffen.

en ook ben ik blij te lezen dat als het vaccinatie klaar is in oktober kinderen van 0 tot 6 jaar voor gaan!!!fijn idee denk namelijk niet dat een pasgeboren baby de griep overleeft...
arien

Unregistered

20-06-2009 18:01
iemand nog nieuws?
daantje01

Unregistered

23-06-2009 15:02
Ik heb het toevallig gisteren aan mijn verloskundige gevraagd per mail.

Zit nu op mijn werk, maar zal haar antwoord even op het forum/hierop zetten als ik thuis ben.
daantje01

Unregistered

23-06-2009 19:40
Hier het antwoord van mijn verloskundige op mijn vraag over de mexicaanse griep:

Beste Danielle,

Er is inderdaad nu veel te doen over de mexicaanse griep; wat wij vanuit onze medische informatiebronnen vernemen is dat het niet raadzaam is om alle zwangeren uit voorzorg in te enten; er is namelijk weinig bekend over de eventuele risico's voor de ongeboren foetus en daarbij kan je resistent worden voor het middel waardoor het niet goed meer werkt als je het echt nodig hebt.

Als zwangere heb je wel een lagere weerstand dus ben je iets vatbaarder voor infecties; bij enige twijfel moet je je dan ook direct melden bij je huisarts (griepklachten / veel hoesten). Hij zal dan bekijken of behandeling met medicijnen tegen mexicaanse griep nodig zijn.

Voor verdere vragen kan je dus het beste bij je huisarts terecht.

Ik hoop dat al je vragen zo weer beantwoord zijn.

Met vriendelijke groet,

Rianne
Verloskundige
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-07-2009 12:45
Dames,

Gisteren op controle bij de vk heb ik gevraagd naar de mexicaanse griep...
Ik wilde weten of het vaccin wel veilig is voor ongeboren kindjes of pasgeboren kindjes, van Tamiflu weet niemand dat namelijk.

Mijn vk gaf mij het volgende antwoord; het vaccin dat voor Nederland pas in oktober beschikbaar is, wordt in augustus al voor zwangere vrouwen beschikbaar. Verloskundigenpraktijken gaan deze vaccins ZELF inspuiten bij zwangere vrouwen.
Het vaccin wordt als veilig beschouwt.
Blijkbaar hebben zwangere vrouwen dus toch prioriteit gekregen want de rest van Nederland moet gewoon tot oktober wachten.

Ook is het zo dat zwangere vrouwen die gevaccineerd zijn, anti-stoffen aanmaken voor het virus waar hun kindjes de eerste maanden na de geboorte ook nog profijt van hebben.
Goed nieuws dus!
daantje01

Unregistered

09-07-2009 15:32
Maar er is dus nog niets bekend over de lange termijn verwachting?
Het product is nieuw en is dus nog niet jaren getest (met zwangere vrouwen)

Ik bedoel, met DES wisten ze ook pas na jaren hoe schadelijk het wel niet was..........

Maar ja, als de vk bureau's het zelf gaan inspuiten om ons te beschermen........

Hoe groot is het risico om de mex. griep eigenlijk op te lopen? In % bedoel ik? Dat weet ik nl niet.

Ik weet het nog niet.
benangelique

Unregistered

12-07-2009 06:28
ik ga 13 augustus voor de 1e keer naar de verloskundige als alles goed blijft gaan.
ik heb de vraag over de mexicaanse griep maar op mijn lijstje gezet.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

12-07-2009 10:09
De verwachting is dat dat 30% van de (Nederlandse) bevolking besmet zal raken met het virus.
Kinderen en zwangere vrouwen kunnen echter complicaties verwachten als ze het virus oplopen.
benangelique

Unregistered

12-07-2009 13:23
Suus-wil-mama-worden... schreef:De verwachting is dat dat 30% van de (Nederlandse) bevolking besmet zal raken met het virus.
Kinderen en zwangere vrouwen kunnen echter complicaties verwachten als ze het virus oplopen.

en waar haal je dit vandaan? en aan welke complicaties moet dan gedacht worden?
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

12-07-2009 13:57
Waar ik dat vandaan haal?
Kijk eens op internet... google eens op mexicaanse griep...
Kijk eens naar het nieuws.... open eens een krant...

Zwangere vrouwen hebben meer kans op complicaties vanwege een verminderde weerstand.
Zeker als je dan nog onderliggende gezondheidsklachten hebt, moet je oppassen.
Eén van de complicaties is longontsteking.
Zwangere vrouwen die bijvoorbeeld astma hebben (zoals ik) lopen dus een dubbel hoog risico.
nnln

Unregistered

12-07-2009 14:07
ze verwachten ook een grote epidemie na de zomer als iedereen weer terug is van vakantie en overal heen is geweest ik maak me best wel zorgen ze weten ook niet wat die virusremmers kunnen doen bij een ongeboren kind :roll:
nnln

Unregistered

12-07-2009 14:10
er liggen geloof ik ook al paketten klaar met desinfectiemiddelen en mondkapjes enz ik heb ook gehoord dat de scholen dicht zullen gaan als er indd een epidemie uitbreekt in nl
benangelique

Unregistered

12-07-2009 15:22
alle voorzorgsmaatregelen zijn goed, maar zal het ook voldoende zijn? ik werk op een scholengemeenschap met in totaal 1500 leerlingen!
nnln

Unregistered

12-07-2009 15:25
nou ik hoop sowiso dat er GEEN uitbraak komt mja als het wel gebeurt zullen de scholen dichtgaan dus daar hoef je je geen zorgen om te maken Wink
nnln

Unregistered

12-07-2009 15:25
heb je miss nog lekker vakantie ook :lol: Tongue
benangelique

Unregistered

12-07-2009 15:45
nou, liever geen vakantie als dat betekent dat we geen risico lopen. en anders blijf ik net zo lang binnen met de ramen dicht tot het afgelopen is met de pandemie Wink
nnln

Unregistered

12-07-2009 15:47
dat zou ik het liefst ook wel willen doen :lol:
bloemmie

Unregistered

12-07-2009 17:43
t wordt ook allemaal opgeblazen hoor, ben in China geweest en Australie.
Eenmaal in China aangekomen lig je eerst dubbel van het lachen, iedereen een mondkapje niet zo maar een nee nee een van Hello Kitty met bling bling erop :roll: en iedereen kijkt je aan als je niest(moet je echt eens doen is geweldig lag helemaal in een scheur :mrgreen: ) maar die mondkapjes zijn van onder open en als ze praten trekken ze die ook naar beneden, dus weinig bescherming.

En toen wij in australie aankwamen waren er 18? gevallen bekend van de mex. griep toen we vertrokken 200 nog wat.
Maar ja hier krijg je spuitje blijft 2-3 dagen thuis en kunt weer naar buiten.

Het is vast erg en er zijn mensen aan overleden, maar het wordt toch ook wel opgeblazen hoor, vind ik dan.

Sars is ook overgewaait terwijl iedereen in paniek reageerde :roll:
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

12-07-2009 18:47
Totdat je het virus gemuteerd en gevaarlijker is....
Dan is het over met de lol...
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

12-07-2009 18:48
Enne... in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
nnln

Unregistered

12-07-2009 18:56
er is al een variant van de mexicaanse griep die gemuteerd is en daar werkt de tamiflu niet tegen...
Renate76

Unregistered

12-07-2009 20:45
Ik maak me er ook behoorlijk druk over, en ben echt bang dat na de vakantie de hel los breekt! :o
Ik vind het dan ook een beetje stom dat er mensen zijn die het wel grappig vinden, maar dat is mijn mening...
bloemmie

Unregistered

12-07-2009 21:33
tsja ieder zijn mening toch? :roll:

er is altijd wel iets waar je bang voor moet zijn, zo kan er ook de oorlog uitbreken, een aanslag komen,je morgen op straat worden doodgereden, maar als ik me daar allemaal druk over moet gaan maken dan leef je denk ik als kluizenaar.

Snap heus wel dat je er bang voor bent, was ook iedereen met Sars maar heb je er ooit nog iets van gehoord?
Iedereen was toen in paniek en dat zou ook een epedemie worden.

Eerst maar eens zien dan kun je je altijd nog druk maken, veel stress is niet goed voor de baby dames Wink
benangelique

Unregistered

12-07-2009 21:45
ik ben er ook wel rustig onder hoor, geen stress en paniek hoor maar wil wel weten wat als...
bloemmie

Unregistered

12-07-2009 21:50
voor diegenen die er meer over willen weten en de ontwikkelingen ervan

http://www.gezondheidsnet.nl/de-mexicaanse-griep
nnln

Unregistered

13-07-2009 08:49
ik stress er nu ook niet over maar als het eenmaal wel gebeurt die uitbraak maak ik me wel zorge vanwege die kleine en met sars vind ik et nu niet te vergelijke ik ben nu zwanger en toen was ik dat niet
daantje01

Unregistered

13-07-2009 12:16
http://www.who.int/csr/don/2009_07_06/en/index.html

Actuele cijfers.

Als ik het goed heb gezien, is er in continent Europa nog geen dode gevallen.
Ik blijf het moeilijk vinden. En lopen we niet te hard van stapel?

- 1918-1919. Spaanse Griep: Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen doden
- De Aziatische griep was een pandemie die in 1957 in Azië uitbrak. De Aziatische griep kostte aan ongeveer 1 miljoen mensen het leven
- De Hongkonggriep was een extreme pandemie. Deze griepepidemie brak uit in 1968 in Hongkong en heeft naar schatting 1 miljoen slachtoffers geëist.
- Mexicaanse Griep: Wereldwijd is, volgens de Wereldgezondheidsorganisatie, inmiddels bij ruim 90.000 mensen in meer dan 100 landen de infectie vastgesteld en zijn er meer dan 400 mensen aan het virus overleden. In veel gevallen verloopt de infectie vrij mild.

Elk jaar krijgen ongeveer 80.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 1000 tot 2000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.

Bron: Wikipedia
benangelique

Unregistered

13-07-2009 14:09
hmn, om nou wikipedia blind te vertrouwen...

ik heb gisteren mijn verloskundige gemaild:
vandaag las ik het een en ander over de mexicaanse griep. Ik begrijp dat ik als jonge vrouw in de risicogroep val, maar wat betekent het nu ik ook zwanger ben? Kan ik de inenting krijgen of heeft dat gevolgen voor het ongeboren kind? Wat zijn uberhaubt de gevolgen voor moeder en kind wanneer zij besmet raken met deze griep? Kan ik vooraf zaken doen die de kans op ziek worden verkleinen?

en dit was haar antwoord:
Over jouw vragen over de mexicaanse griep, is nog weinig over bekend, en wij als verloskundigen,hebben er via de gezondheidsraad nog weinig alarmerends over gehoord.

geen reden voor enige paniek dus!
Eva_697

Unregistered

13-07-2009 14:20
niet teveel zorgen maken meiden. Je kunt ook onder een auto komenWink. Als er echt echt gevaar zou zijn zouden we dat echt wel te horen krijgen of gratis mondkapjes uitgedeeld krijgen. we zien het allemaal wel. In verhouding zijn er erg weinig doden met anderen grote epidemien/pandemien. daarbij is de wetenschap zo ver gevorderd dat het vast snel weer over is.
daantje01

Unregistered

13-07-2009 14:29
Ehh sorrie hoor....

Maar blind vertrouwen op Wikipedia?

Het zijn maar een stel nummertjes hoor! Stel ze zitten er een paar 1000 naast dan gaat het er nog om dat de mensheid wel meer pandemieen heeft overleeft en dat de nummers met de Mexicaans griep momenteel wel meevallen. Wat weer niet wil zeggen dat griepepedemieen ongevaarlijk zijn getuige de miljoenen doden van de Spaanse griep.

En dit hele forum gaat over dezelfde vragen die je je VK hebt gevraagd en aan het hetzelfde gebrek aan antwoorden.

En de "geen rede voor enige paniek" vind ik wat kort door de bocht, aangezien diverse knappe koppen hier en overal in de wereld zich er toch wel enigzins druk over maken.
benangelique

Unregistered

13-07-2009 14:43
daantje01 schreef:Ehh sorrie hoor....

Maar blind vertrouwen op Wikipedia?

Het zijn maar een stel nummertjes hoor! Stel ze zitten er een paar 1000 naast dan gaat het er nog om dat de mensheid wel meer pandemieen heeft overleeft en dat de nummers met de Mexicaans griep momenteel wel meevallen. Wat weer niet wil zeggen dat griepepedemieen ongevaarlijk zijn getuige de miljoenen doden van de Spaanse griep.

En dit hele forum gaat over dezelfde vragen die je je VK hebt gevraagd en aan het hetzelfde gebrek aan antwoorden.

En de "geen rede voor enige paniek" vind ik wat kort door de bocht, aangezien diverse knappe koppen hier en overal in de wereld zich er toch wel enigzins druk over maken.

je hebt niet goed gelezen: ik zeg juist dat op wikipedia niet blind te vertrouwen is!
geen reden voor enige paniek is misschien kort door de bocht, maar zolang de WHO er niets over te melden heeft, de verloskundigen niet en de huisartsen niet, vertrouw ik er maar op dat het goed komt. Ik ga mezelf niet mijn hele zwangerschap opsluitin in huis om maar geen risico's te lopen. Vanmiddag zag een oude dame mij ook over het hoofd toen ik op de fiets zat...
daantje01

Unregistered

13-07-2009 15:34
Dhuuu,

Mijn reactie over "blind vertrouwen op Wikipedia" is sarcastisch bedoeld.
Of te wel, natuurlijk vertrouw ik niet blindelings op Wikipedia, maar ik snap je doel niet.

Nu we hebben vastgesteld dat Wikipedia niet blindelings te vertrouwen is, wat wil je hier nu mee zeggen?

Wat ik heb gezegt met mijn stukje over Wikipedia is gewoon wat feitenkennis over de griep.
Dat het nu wel meevalt en dat het erg kan zijn.

Wat is nu jouw bedoeling met de zin: "Nou, om Wikipedia blind te vertrouwen..." ???
Wat wil je hiermee zeggen?

En sorrie hoor, maar kijk jij niet op de site van de WHO? Al maanden lang berichten ze erover!
En juist zij nemen dit toch hoog op, en zijn verontrust !

En mijn VK is ook verontrust, maar gaat nog niet tot vacinatie over omdat er nog niets bekend is over de mogelijke risico's EN omdat als het echt nodig is het misschien niet meer helpt.

Nee, om je te gaan opsluiten tot het over is vind ik ook niet zo'n goed idee. Maar ik wil wel even duidelijk zeggen dat de WHO, VK's en huisartsen zich wel dergelijk zorgen maken. Niets voor niets is Nederland massaal vaccins aan het inkopen. En tuurlijk kun je morgen dood zijn, maar dat wil niet zeggen dat wat kennis over de Mexicaans griep niet handig is. Vooral de vraag, laten inenten of niet.
daantje01

Unregistered

13-07-2009 16:21
Laat maar zitten. Is ook niet belangrijk.
Het zullen mijn hormonen wel zijn.
bloemmie

Unregistered

13-07-2009 17:19
Die hormonen heeft iedereen op t moment hoor Wink

maar Nederland heeft UIT VOORZORG 34 miljoen vaccinaties ingekocht, wil niet zeggen dat ze nodig zijn.
We wachten gewoon lekker de zomer af en zien wel wat er gaat gebeuren, mocht er zich iets ernstig ontwikkelen komt dat vast snel in het nieuws.
benangelique

Unregistered

13-07-2009 17:38
ik sluit me aan bij bloemmie. neemt niet weg dat ik het niet heel spannend vind allemaal en zeker moet nadenken over de vraag wel of niet inenten, maar met de weinige gegevens die tot nu toe bekend zijn kan ik die keuze nu nog niet maken.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

13-07-2009 17:46
bloemmie schreef:Die hormonen heeft iedereen op t moment hoor Wink

maar Nederland heeft UIT VOORZORG 34 miljoen vaccinaties ingekocht, wil niet zeggen dat ze nodig zijn.
We wachten gewoon lekker de zomer af en zien wel wat er gaat gebeuren, mocht er zich iets ernstig ontwikkelen komt dat vast snel in het nieuws.

Ehm... dat er gevaccineerd gaat worden is toch echt een feit hoor....
De vraag is alleen nog maar wanneer?
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

13-07-2009 17:48
Ow en daantje,

Helaas zijn er al wel doden gevallen in Europa...
Ik geloof 2 schotten en een heleboel meer in Engeland.
Daar is de uitbraak van de mexicaanse griep ook veel grootschaliger dan hier...
daantje01

Unregistered

13-07-2009 19:08
Nog even snel gekeken op de update van WHO.

Idd zijn er wel in europa doden gevallen. Maar echt niet veel.

Spanje: 1
United Kingdom (incl schotland): 3

Ik ga op vakantie in Turkije (lekker dichtbij en goedkoop) en maak me zorgen over de Mexicaanse Griep, maar als ik het zo zie kan ik beter naar Turkije gaan (40 besmettingen , 0 doden) dan bv naar Duitsland (505 besmettingen, 0 doden)
daantje01

Unregistered

13-07-2009 19:15
Ik vind het wel echt irritant hoor!! :x

Wij hebben al zoveel gereisd in vieze landen zoals India, en ik ben altijd heel nuchter qua ziektes enzo.

Maar nu ik zwanger ben, analyseer ik elk niesje. Sad

Waar gaan jullie op vakantie, en houd je daarmee rekening met de Mex-griep?
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

13-07-2009 19:23
Ik ga de 2e week van augustus een week naar Duitsland Wink
Om die vakantie af te zeggen vind ik vooralsnog te ver gaan...
bloemmie

Unregistered

13-07-2009 19:52
Suus-wil-mama-worden... schreef:Ehm... dat er gevaccineerd gaat worden is toch echt een feit hoor....
De vraag is alleen nog maar wanneer?

je bent het volgens mij toch echt niet verplicht om je te laten vaccineren, zolang de bijwerkingen etc niet bekend zijn ga ik mij daar echt niet voor in laten enten.
Het krijgen van de spuit en de werking ervan heeft alleen nut ALS je de ziekte hebt en het vaccin werkt maar een aantal weken.

Staat oa op die site die ik eerder hier hebt gezet.

@ Daantje, probeer je niet zo druk te maken en geniet lekker van je vakantie en van je zwangerschap. Als je bij elk niesje of hoestje gaat nadenken dan kun je volgens mij niet heel goed genieten van je vakantie en je hebt maar 3? weken dus geniet er lekker van Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

13-07-2009 20:21
Dat heb je mis Bloemmie....
Juist vóórdat mensen besmet raken willen ze iedereen gevaccineerd hebben.
Een normale griepprik werkt ook niet als de griep eenmaal hebt.

Niemand is verplicht om de vaccinatie te nemen, maar als het virus straks begin winter gemuteerd & gevaarlijk is, lijkt het mij dat je er graag één zou willen hebben.
Van Tamiflu weet niemand of het schadelijk kan zijn voor je (ongeboren) kindje, maar het vaccin wordt wel als veilig beschouwt.
benangelique

Unregistered

14-07-2009 05:37
ik ga naar frankrijk. op de site van de who staat ook te lezen dat de enige 'remedie' is veel je handen wassen... er gaat dus ook een flesje desinfectant mee!
nnln

Unregistered

14-07-2009 10:39
bloemmie heeft toch gelijk hoor... als je je ervoor laat inenten als je geen mexicaanse griep heb kan et zijn dat je lichaam imuun word voor dat vaccin en het dus niet meer werkt als je eenmaal wel mexicaanse griep hebt mja miss dat je et sowiso niet kan krijgen als je bent ingeent :roll: want daar is het toch voor zodat je et niet krijgt mja ik zou dat toch niet zomaar ff laten doen het is nog te weinig getest op zwangere vrouwe wie weet wat et allemaal kan doen
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 11:24
nnln schreef:bloemmie heeft toch gelijk hoor... als je je ervoor laat inenten als je geen mexicaanse griep heb kan et zijn dat je lichaam imuun word voor dat vaccin en het dus niet meer werkt als je eenmaal wel mexicaanse griep hebt mja miss dat je et sowiso niet kan krijgen als je bent ingeent :roll: want daar is het toch voor zodat je et niet krijgt mja ik zou dat toch niet zomaar ff laten doen het is nog te weinig getest op zwangere vrouwe wie weet wat et allemaal kan doen

Je haalt 2 dingen door elkaar....
Bovenstaande geldt voor het medicijn Tamiflu, niet voor de vaccinatie...
De vaccinaties moeten gedaan zijn vóór iedereen ziek wordt... zodat ze juist niet besmet zullen raken.
Het gaat om het voorkomen van de mexicaanse griep.
Als je het al eenmaal hebt, dan kun je Tamiflu gebruiken.
Maar deze kun je weer niet preventief gebruiken omdat het maar een paar weken werkt. Dan zou je het een half jaar moeten slikken...
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 11:56
daantje01 schreef:Nog even snel gekeken op de update van WHO.

Idd zijn er wel in europa doden gevallen. Maar echt niet veel.

Spanje: 1
United Kingdom (incl schotland): 3

Ik ga op vakantie in Turkije (lekker dichtbij en goedkoop) en maak me zorgen over de Mexicaanse Griep, maar als ik het zo zie kan ik beter naar Turkije gaan (40 besmettingen , 0 doden) dan bv naar Duitsland (505 besmettingen, 0 doden)

Ehm... het dodental voor Groot Brittaniè staat momenteel op 17..
bloemmie

Unregistered

14-07-2009 18:17
klopt haal idd dingen door mekaar Wink , maar je kunt er idd imuum voor worden.

En over die griepspuit die krijg ik gewoon elk jaar hoor, omdat ik astma heb :roll: , maar als ik ziek ben moet ik wachten tot dat weer voorbij is en dan krijg ik m een paar dagen later. Maar van de griepspuit wordt ik altijd ziek.

En nog steeds blijf ik erbij dat ik lekker afwacht tot er meer over bekend is en niet mee doe aan een hype hoor.
ALS het eenmaal zo ver is dat het zo is dat ze in bosjes neervallen dan wil ik er nog over denken, maar het idee dat ik tamiflu neem en het blijkt dat er iets afwijkt heb ik alsnog kans dat er iets met mijn kind gebeurd, dat risico neem ik niet.

Als iedereen zich laat inenten en er straks daar weer iemand een bijwerking van krijgt, krijg je weer de discussie was het verstandig konden we neit dit of dat.
Maar vind dat Nederland wat dat betreft wel goed op haar mensjes let hoor. De media blaast het een beetje op en gaat allemaal met die Amerika hype mee waardoor mensen onnodig bang worden.
Je kunt immers als je de Mex. griep hebt, ook gewoon licht verkouden zijn en een paar dagen later vrolijk op straat lopen.

Bedenk dat er ook mensen (zoals ik) hooikoorts en allergieen hebben en (in mijn geval) vaak niesen, zonder ook maar iets van een ziekteverschijnsel te hebben.
Moet er niet aan denken dat mensen uit mijn buurt blijven als ik weer eens aan het niesen ben Confusedhock:
En ook zijn er mensen(ja ook zoals ik :mrgreen: ) die altijd moeten niesen en hoesten door airco in het vliegtuig en op de kamers in warme landen en verkouden worden daarvoor. Weer geen Mex. griep.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 18:28
bloemmie schreef:Bedenk dat er ook mensen (zoals ik) hooikoorts en allergieen hebben en (in mijn geval) vaak niesen, zonder ook maar iets van een ziekteverschijnsel te hebben.
Moet er niet aan denken dat mensen uit mijn buurt blijven als ik weer eens aan het niesen ben Confusedhock:
En ook zijn er mensen(ja ook zoals ik :mrgreen: ) die altijd moeten niesen en hoesten door airco in het vliegtuig en op de kamers in warme landen en verkouden worden daarvoor. Weer geen Mex. griep.

Wat jij allemaal beschrijft heb ik ook, inclusief de astma. Als je nu weet dat je al ziek wordt van de gewone griepprik (net als ik) en je weet dat longontsteking één van de syptomen is van mexicaanse griep, zou je er dan niet alles aan doen om het te voorkomen? Als je je namelijk laat vaccineren, is de kans véél kleiner dat je Tamiflu moet gebruiken omdat je besmet bent.
Dezelfde Tamiflu dus waar niemand de gevolgen / contra-indicaties van kent.
bloemmie

Unregistered

14-07-2009 18:35
nee want ik wordt wel ziek van de griepspuit maar ik wordt gewoon 1 soms 2 dagen flink ziek met koorts en dan is alles meteen over, alleen een snotneus hou ik er aan over.

Heb in het verleden zware pfeiffer gehad('03 bijna een jaar lang) waardoor mijn afweer echt 0 was en werd ik om de 2 weken ziek was Confusedhock: met opvliegers, hartkloppingen etc. als ik in die situatie zou zitten zou ik er over denken, maar ben sinds ik ben gestopt in mijn laatste jaar VP('05) bijna noooit meer ziek geweest op 1 a 2 dagen na dan per jaar na de griepspuit.
Mijn afweer moet lekker proberen het zelf op te lossen, niet steeds met medicijnen of vaccinaties etc.
Vandaar dat dat ook EEN van de redenen is dat ik dat inenten niet hoef.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 18:49
Je moet het ook helemaal zelf weten...
Maar met jouw medische achtergrond neem je wel erg grote risico's voor jezelf en je kindje.
bloemmie

Unregistered

14-07-2009 21:06
vind ik een beetje kort door de bocht, je weet alleen dat ik astma heb(niet welk soort) en allergieen verder niks van mijn medische achtergrond...

Ik neem pas een risico als ik iets laat inenten waarvan heeeeel weinig bekend is.
Neem aan dat ik mijn lichaam beter ken als jij dat van mij doet en zolang er niet eens een epedemie is laat ik mij niet ineneten voor iets wat misschien kan gaan komen.
En schadelijk voor mijn kind en mij kan zijn.

Wie zich wel laat inenten moet dat zelf weten, maar zolang er zo weinig bekend is en zoveel wordt gespeculeerd ga ik mijzelf echt niet gebruiken als proefkonijn.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

14-07-2009 21:20
Zelf weten!

Maar er is geen twijfel meer over het feit dat er een epidemie is hoor... het is zelfs een pandemie.
Persoonlijk denk ik dat je nog niet alle feiten over dit onderwerp op een rijtje hebt en je er wat meer in kunt verdiepen.
Uit je berichtjes begrijp ik dat je nog lang niet van alles op de hoogte bent.

Maar goed, ik lig er niet wakker van dat jij je niet laat vaccineren.
Ik ben ook vast niet van plan om je daarvan te overtuigen.
Mijn zorgen gaan uit naar mijn eigen kindje en dit onderwerp is er om elkaar op de hoogte te houden van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de mexicaanse griep.
Die feiten leg ik alleen maar op tafel.
bloemmie

Unregistered

15-07-2009 07:19
Ik ga me echt niet meer bezig houden met welles nietes heb wel betere dingen te doen. Ik ga iig niet als een stresskip rondlopen en ook ga ik nog geen dingen doen en beslissen waarvan nog niet zeker is OF het uberhaupt na de vakanties gaat komen.
Dus je hoeft mij op mijn eigen keuze niet aan te vallen.

Wat ik wel en niet over dit onderwerp weet, weet jij niet en of ik me heb verdiept of niet.
Je zegt dat dit onderwerp is voor informatie voor onze mede forumleden en iedereen die er meer over wil weten, maar waarom is elke andere mening dan de jouwe en hoe jij erover denkt een foute beslissing en onwetend?
Moet iedereen toch zelf weten?

En ik weet heus wel de feiten, maar iig weet IK ook de fabels die teveel worden verteld om mensen bang te maken en ik schiet echt niet snel in de stress.

Net als dat er gister in het nieuws komt dat er een baby aan is overleden, DAT IS DUS NIET ZO.
De moeder had namelijk de mex.griep en is er aan overleden het kind kon door een keizersnee gered worden had geen mex. griep, maar door een MEDISCHE fout is de baby aan het verkeerde infuus gelegd en alsnog overleden.
Wat staat er dan overal? Baby dood door mexicaanse griep. :roll:
Zo zie je maar dat mensen onnodig worden bang gemaakt.
arien

Unregistered

15-07-2009 10:45
ik denk dat een ieder het anders ervaart en er anders tegenaan kijkt.
ik hoop dat we niet met z'n allen elkaar gaan beschuldigen van uitspraken die niet juist zijn maar dta we met z'n alleen letten op eventuele symptomen en zo snel mogelijk naar de arts gaan als we keelpijn/spierpijn krijgen!
het schijnt voor je kindje minder erg te zijn als voor jezelf.

en trouwens de kans dat je het niet krijgt is nog altijd groter als wel zelfs in de grote piekperiode Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 10:53
Mee eens arien...
Ik ga ook niet meer reageren op Bloemmie.

Ik heb niemand aangevallen en de woorden "foute beslissing" en "onwetend" nooit gebruikt.
Als zij dat zo voelt is dat haar probleem... klaar.
bloemmie

Unregistered

15-07-2009 11:05
misschien niet in die woorden nee, maar het is duidelijk dat wij van mening verschillen Wink

Wij verschillen gewoon duidelijk van mening en omdat er alleen maar letters bij staan en geen geluid zal het toch (onbewust) anders overkomen dan dat we misschien beide bedoelen...

We zullen gewoon de ontwikkelingen in de gaten houden en dan wel zien of we ons druk moeten maken toch?
Lijkt me idd verstandig als wij verder niet meer op elkaar mening reageren, komen we toch niet over uit :mrgreen:

groetjes
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 11:12
Van mening verschillen mag!
Op een forum (topic) zal nooit iedereen het met elkaar eens zijn...
En dat is maar goed ook... anders ben je gauw uitgepraat.

Ik ga nog weer even de laatste ontwikkelingen opzoeken...
anna123

Unregistered

15-07-2009 11:13
Ik vind het ook wel moeilijk hoor..wel of niet laten inenten...als ik NIET zwanger ben dan wel..als ik WEL zwanger ben zou ik me eerst wat meer verdiepen in die hele inenting..vanaf wanneer gaan ze inenten dan? Weet iemand dat?
O dat wat bloemmie zegt..over woorden maar geen geluid is wel een beetje waar...soms komen dingen heel anders over als je het typt dan wanneer je er geluid bij hebt!Ach, ieder moet het voor zich weten wat ze doet!

xxx
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 11:17
Heb weer een stukje gevonden...
Gelukkig gaat het met de Nederlandse patiënt, die op de IC lag, weer beter!

ROTTERDAM - Te dikke mensen lopen een duidelijk hoger risico ernstig ziek te worden en zelfs te overlijden aan de Mexicaanse griep.

Dat zegt de Wereldgezondheidsorganisatie na onderzoek onder grieppatiënten. ,,De meest zieke mensen blijken opvallend vaak te lijden aan morbide obesitas,’’ zegt WHO-onderzoeker Nikki Shindo. ,,Dat is een enorm probleem.’’ Ook zwangere vrouwen en astmapatiënten hebben een verhoogd risico, zegt de WHO.

De verspreiding van het virus is volgens de organisatie niet te stuiten. ,,Vaccins zijn in alle landen nodig.’’ De WHO adviseert als eerste medisch personeel te vaccineren. Zo blijft bij een grootschalige uitbraak de gezondheidssector overeind.

In Groot-Brittannië overleden de afgelopen dagen een 6-jarig meisje en een huisarts met griep. Beiden zouden tot enkele dagen voor hun dood gezond zijn geweest. De sterfgevallen hebben tot paniek geleid in het land. Mensen zijn bang, omdat gezonde mensen binnen enkele dagen zijn bezweken.

De 39-jarige man die vorige maand met Mexicaanse griep werd opgenomen in het Universitair Medisch Centrum (UMCG) in Groningen, ligt niet langer in quarantaine op de intensive care. Verpleegkundigen die zijn kamer betreden, hoeven geen mondkapjes meer te dragen. Dat maakte minister Ab Klink van Volksgezondheid gisteren bekend.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 11:22
Anna,

Ik laat me ook eerst tot de bodem informeren over het vaccin voordat ze dat bij mij inspuiten hoor!
Mijn verloskundige zegt dat het vergelijkbaar is met de "gewone" griepprik en op geen enkele manier schadelijk is voor mijn kindje, maar ik ga ook zeker niet af op één mening....
Bovendien heeft ze aangegeven dat verloskundigenpraktijken al in augustus zwangere vrouwen gaan vaccineren...
Desondanks kan ik daar nog helemaal niets over terugvinden en zie ik zelfs staan dat medisch personeel waarschijnlijk voorrang krijgt... Dus weet ook niet zo goed meer hoeveel waarde ik aan die uitspraak moet hechten...
daantje01

Unregistered

15-07-2009 11:24
@ suus-wil-mam-worden

Een paar post geleden zei je dat het doden-tal in United Kingdom op 17 staat. Ik kan van de WHO alleen maar een update van 6 juli vinden en dacht dat als er geen nieuwe geconfirmeerde gevallen of doden zijn dat er geen nieuwe update kwam. Maar blijkbaar is dat niet zo.

Wil jij de link naar de pagina waarop je dat nieuws hebt gelezen even doorgeven?

Ik heb nl heel veel vriendinnen in de UK, waarvan er veel zwanger zijn, en wil een beetje op de hoogte blijven

Alvast bedankt !

@ de rest van de meiden.

Volg je eigen gevoel. Ik zit nog steeds in dubio. Ik ben tegen (of is het nou voor) zoveel dingen ingeent, en dan niet alleen DTP, maar de zware intentingen zoals buiktyfus en gele koorts. Ben altijd VOOR inenting geweest. Maar ik vind wel dat er nog niet genoeg bekend is van de inenting. En ook eingelijk niet wat er nou gebeurt als je de Mex. griep krijgt. Hier in Europa gaan mensen bijna niet dood aan de Mex griep, maar wat doet het met mijn ongeboren kindje? En wat doet Tamiflu met mijn ongeboren kindje? En wat doet de intenting met mijn ongeboren kindje?

Tot nu toen vind ik er nog te weinig info over alle 3 om een oordeel te vellen.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 11:29
Dit is denk ik het stukje dat Bloemmie bedoelde....
Hoe is het mogelijk????? Sondevoeding via een infuus???? Het moet toch niet gekker worden, ongelooflijke fout!!
Maar er staat wel bij dat de kleine helemaal gezond was vóór de fatale fout...

Geredde baby na fout toch overleden

MADRID - De baby van het eerste Spaanse slachtoffer van de Mexicaanse griep, een zwangere vrouw, is overleden door een fout van een onervaren verpleegkundige.

Artsen hadden de baby in juni nog kunnen redden via een keizersnee. De zieke moeder was toen slechts zeven maanden zwanger en overleed kort na de ingreep.

De verpleegster in het Madrileense ziekenhuis had de te vroeg geboren baby Ryan sondevoeding toegediend via het infuus in plaats van via een slangetje door de neus. Toen de fout een uur later werd ontdekt, was het al te laat. De medische instelling neemt alle verantwoordelijkheid op zich.

Ryan had zelf geen Mexicaanse griep en maakte het goed vóór de fatale fout. De vader van het overleden kindje dient een klacht in.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 11:35
Het Daantje,

Heb het even voor je opgezocht.
Hieronder het artikel....

Gezond meisje (6) dood door Mexicaanse griep

WEST DRAYTON - Een 6-jarig meisje is na een verkeerde diagnose binnen 48 uur bezweken aan de Mexicaanse griep. Het meisje was daarvoor volkomen gezond en begon alleen te klagen over een pijnlijke keel...

Chloe Buckley uit het Engelse West Drayton zou nog geleefd hebben als haar arts haar direct Tamiflu had voorgeschreven, meldt The Sun. De arts stelde echter een verkeerde diagnose en dacht niet aan de Mexicaanse griep. Een dag voor haar zevende verjaardag stierf Chloe.
Zeventien doden
Er viel nog een tweede dode in Groot-Brittannië. Een 64-jarige dokter raakte besmet toen hij patiënten met Mexicaanse griep behandelde. Ook hij is inmiddels overleden.
Tot nu toe stierven al 17 mensen uit het Verenigd Koninkrijk aan het virus.

En hier de link....
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4396 ... tml?p=26,1
arien

Unregistered

15-07-2009 14:14
op http://www.mexicaansegrieppandemie.nl kun je de laatste nieuwtjes volgen.

daarop is ook te lezen dat er in augustus nog helemaal geen vaccin beschikbaar is.
het eerste vaccin zal waarschijnlijk pas in december klaar zijn omdat ze zeker willen weten dat eht niet schadelijk is...
anna123

Unregistered

15-07-2009 15:06
Vind dat er maar weinig bekend wordt gemaakt over het vaccin hoor...
Wat nou als er bekend wordt dat er een kans bestaat dat het ongeboren kind ziek kan worden o.i.d. door dit vaccin...maar dat je MOET vaccineren...dat zou bizar zijn...kijk, ze zeggen nu allemaal wel dat het allemaal geen kwaad kan, maar dat zeggen ze volgens mij omdat ze willen dat straks IEDEREEN zich laat vaccineren...laat ze nou eerst maar eens komen met duidelijke informatie over het vaccin en daarbij dus ook alle nadelige gevolgen..zodat iedereen goed kan nadenken of hij/zij zich wil laten vaccineren...

x
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 15:17
Je kan inderdaad niet heel veel vinden over het vaccin zelf...
Maar heb er toch iets over gevonden... beetje karig, maar ja...

wat mag u van een griepvaccinatie verwachten ?

Men schat dat ongeveer 80% van de gevaccineerde mensen effectief tegen griep beschermd zijn. Als U deel uitmaakt van de overige 20% en U raakt besmet met het griepvirus, dan zal U over het algemeen minder lang ziek zijn, terwijl de symptomen minder ernstig zijn dan bij mensen die niet gevaccineerd werden. Verschillende klinische studies bij oudere personen toonden aan dat een tijdige vaccinatie de ernst en de frequentie van complicaties vermindert. De mortaliteit in die risicogroep daalde met ongeveer 69% in vergelijking met een niet-gevaccineerde vergelijkbare groep.

U moet er rekening mee houden dat het ongeveer twee weken duurt vooraleer het vaccin ook echt werkt. Bovendien beschermt het alleen tegen het influenzavirus, zodat U wel een zware verkoudheid kan krijgen. Als U binnen de twee weken na de vaccinatie in contact komt met het griepvirus, kunt U toch nog griep krijgen.

nevenwerkingen van een griepvaccinatie

Ter hoogte van de injectieplaats kan U een licht pijn en stijfheid voelen. De plek kan ook rood uitslaan. Het lichaam reageert op dezelfde manier op elke andere vaccinatie en die lokale reactie verdwijnt binnen de twee dagen. Toch is het wetenschappelijk aangetoond dat sommige griepvaccins beter vedragen worden dan andere. Het type van vaccin, de lengte van de naald en de gebruikte spuit kunnen bij de tolerantie van het vaccin een rol spelen.

mag iedereen gevaccineerd worden ?

Er zijn weinig contra-indicaties tegen de vaccinatie. Omdat bij de productie van het griepvaccin kippeneieren gebruikt worden, moeten personen die allergisch zijn voor kippeneiwitten dat met hun arts bespreken.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 15:24
Nog een klein stukje geruststelling....

Wat het vaccin tegen griep betreft, werden tot op vandaag geen ongewenste effecten vastgesteld, noch bij de zwangere vrouw, noch bij de foetus of de pasgeborene. Sommige onderzoekers volgden de kindjes in kwestie zelfs tot ze zeven jaar oud waren. Tegelijkertijd is het een feit dat zwangere vrouwen vaker contact hebben met jonge kindjes.
french

Posting Freak

15-07-2009 16:01
Ik zit niet in jullie situatie, ben ondertussen niet zwanger meer.
Maar maak me ook wel wat zorgen over de mexicaanse griep.
heb wel een baby namelijk.
Ik werk in de zorg en toen ik zwanger was, ging de influenza rond bij mij op de afdeling.
Sommige bewoners werden hier met kweken positief op getest.
Alle bewoners en personeel kregen tamiflu.
Mij werd het ook aangeboden maar heb het niet gedaan.
heb toen gezocht op internet over de werkingen van tamiflu m.b.t zwangerschap.
Dit kon ik er over vinden;

Over de eventuele gevaren van gebruik van Tamiflu gedurende zwangerschap en borstvoeding is onvoldoende bekend, en gebruik mag in deze gevallen alleen worden overwogen indien het potentiële voordeel voor de moeder het potentiële risico voor de foetus of het kind rechtvaardigen.

Dus heb toen besloten om het niet te doen. Maar goed dat ging om de gewone griep. De Mexiaanse griep is wel een wat erger denk ik.
Al overlijden er aan de gewone griep ook heel wat mensen op jaarbasis.

Maar goed hoop dat er geen verspeiding komt van die griep !!
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 16:05
Kan me goed voorstellen...
Daarom sta ik wel open voor de vaccinatie, zodat ik nooit aan Tamiflu hoef te beginnen!
Tamiflu zou ik dus echt niet gebruiken.
french

Posting Freak

15-07-2009 16:18
Dat bovenste stukje wat ik kon vinden over de tamiflu geld ook voor de vaccinaties volgens mij.
Tenmisnte dat ston op de site van tamiflu.
Maar weet ook niet wat ik zou doen als er een echt uitbraak komt.
Als er mensen in je directe omgeving het krijgen...
Tja wat doe je dan.
Maak me daar ook wel druk om, ben als de doods dat mijn zoontje het krijgt.

Bij mijn man op het werk was gisteren een inlener en die vertelde doodleuk dat
hij een aantal weken in Mexico had gezeten voor zijn werk en er net weer was.
Mijn man was hier een beetje pist om geweest op hem.
's middags ging die man naar huis met griepverschijnselen, moest van zijn baas
direct naar het ziekenhuis met oog op de mexiaanse griep.
Mijn man zijn baas heeft er achteraan gebeld en ik het ziekenhuis bleek
hij gelukkig niet de mexiaanse griep te hebben. Maar gewone griep.
Gelukkig maar, zat wel even in de stress namelijk.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 16:21
Snap dat je daarvan in de stress zat..
Mijn vriend werkt in een winkel en krijgt van alles tegenover elke dag...
Tja, tegenhouden kun je het toch niet...

Maar ik weet wel wat voor Tamiflu geldt, niet voor het vaccin geldt...
Zijn 2 heel verschillende middelen.
benangelique

Unregistered

15-07-2009 17:07
als ik het goed begrijp zou het gewone griepvaccin dus helpen in de strijd zonder schade aan te richten aan moeder en kind? en heb je tamiflu nodig wanneer de mexicaanse griep gediagnostiseerd is?
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 17:10
Ja, dat ik wat ik overal lees....
Als je geen Tamiflu wil hoeven gebruiken, kun je je dus beter laten vaccineren....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

15-07-2009 17:13
Maar niet het gewone griepvaccin dan... die tegen de mexicaanse griep (zal weer net ff anders zijn).
Elk jaar krijgen een hoop mensen de gewone griepprik (net als ik) en elk jaar is die weer net even anders omdat griepvirussen muteren en uitbreiden. Het vaccin tegen de mexicaanse griep is dus zo'n variatie op de gewone griepprik...
En van wat ik begrijp... net zo veilig.
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
15-07-2009 17:14
heb misschien wel wat informatie voor jullie gevonden:

http://www.mexicaansegrieppandemie.nl/p ... schap.aspx
benangelique

Unregistered

16-07-2009 07:01
kijk, dat is nou nog eens een informatief stuk! alle vragen van mij zijn direct opgehelderd.
ik sta voor de klas en zou dus wel een griepprik moeten halen. maar even met de vk overleggen in augustus.
kleinepukkie

Unregistered

16-07-2009 09:21
ik heb me hier (nog) niet echt druk over gemaakt.... ben door nieuwsgierigheid dit topic gaan lezen.
Misschien toch maar een beetje gaan surfen en lezen over dit onderwerp.

3-8 moet ik naar de VK en ik wil toch wel even graag horen hoe zij er in staan.
blijf dit wel even volgen....
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (4): 1 2 3 4 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave