Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen voelden jullie het, zonder een test te doen

voelden jullie het, zonder een test te doen
annelies

Unregistered

30-07-2007 11:03
Kan je je zwanger voelen na drie weken, zonder een test te doen, want die kan pas na vier weken.
Ik heb namelijk het idee van wel, maar weet ik of ik spoken zie......
heb raar gevoel in m'n buik en er komt vocht uit beide tepels.....
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
30-07-2007 16:27
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik kan ook nog niet testen, moet ook nog een weekje wachten. Op de een of andere manier voel ik me anders. Heb een raar gevoel en pijn in de buik (lijkt een beetje op het gevoel wat ik heb als ik ongesteld moet worden, maar toch een beetje anders), borsten zijn gespannen, doen wat pijn en jeuken.
Het is net of het nog enorm lang duurt voordat ik een test kan doen! Anders leek het wel of de tijd tussen de twee menstruaties veel korter was, is natuurlijk niet zo!

Wanneer zou jij kunnen testen??

Succes en groetjes,

JR
annelies

Unregistered

30-07-2007 20:56
Ik weet dat ik mij moet indekken en vooral moet denken dat het niet zo is, dan valt het alleen maar mee..... Maar ondertussen hoop ik van wel!
Ik moet volgende week dinsdag of woensdag ongesteld worden, dus dat duurt nog wel ff. Vooral nu gaat de tijd inderdaad slomer...
inderdaad gevoel alsof je ongetseld wordt in je buik, mijn tepels zijn ook harder en dat vocht vind ik vooral raar. Maar de dokter (heb gebeld) vind het juist een geruststelling dat het nu beide borsten zijn, dan duidt het in ieder egval op niks ergs.

JR succes met wachten! Hoop je blij terug te zien volgende week!
winanda

Unregistered

31-07-2007 05:53
kan ook ontpil verschijnselen zijn. is vooral in het begin als je gestopt bent met de pil. die verschijnselen zijn het zelfde namelijk.
LL

Unregistered

31-07-2007 09:32
Ik had duidelijk het gevoel dat ik zwanger was.

Had bij het opruimen van de zolder eind week 3 ineens giga pijn in mijn onderrug, last van slapeloosheid en steken links en rechts bij mijn lies.
Ik vond het echt duidelijke en ik had gelijk :lol:
Janneke14

Posting Freak

31-07-2007 15:50
Hai Annelies,

Veel succes met wachten! Ik zou zo rond dezelfde tijd ongesteld moeten worden als jij (of eigenlijk niet ongesteld worden). Duim voor jou en voor mij en voor alle anderen dat het raak is! Big Grin

Hoor het volgende week wel!

JR
annelies

Unregistered

06-08-2007 13:06
JR, hoop dat je meer geluk hebt!
Ik ben gister ongesteld geworden. Sad
helaas.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Janneke14

Posting Freak

06-08-2007 14:34
Hai Annelies,

Jammer................maar inderdaad, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!!
Ik ben nog niet ongesteld. Vandaag is dag 25 van de cyclus, zou morgen ongesteld moeten worden. Afwachten dus maar.........
Veel succes!

JR
Mamaleroy

Unregistered

06-08-2007 21:25
Hallo dames heb al een zoontje van bijna 3 en zijn nu sinds april bezig voor de tweede..

Moet pas 17 aug ongesteld worden en heb op 3 aug een eisprong gevoelt... Nu heb ik in mijn onderbuik het zelfde gevoel als toen ik van de eerste zwanger was en ook de last in mijn bekkens ( liezen) steken enzo.... voel de heledag die ballon in mijn onderbuik... Zijn er mensen die daar ook last van hadden en toch zwanger bleken te zijn... Niet slapen... en al misselijk.. Het schijnt dat je het bij de 2e eerder weet dan een test maar klopt dat ook...

en ook mijn online test zegt 55% ( maar ja dat is de grootste onzin) :roll:
Janneke14

Posting Freak

07-08-2007 15:18
Hallo,

Ook ik ben ongesteld geworden.................... Sad
Helaas, maar goed. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen!

JR
annelies

Unregistered

07-08-2007 15:40
Balen JR. Ik baal met je mee......
Succes verder.
Janneke14

Posting Freak

07-08-2007 15:42
Dank je, Annelies!

Ik ga gewoon vrolijk verder met proberen! Jij ook?
Ik zit erover te denken om een ovulatietest te proberen. Las hier net iets over op de site van predictor.

Jij ook veel succes en we horen wel weer!

Groeten Janneke
Janneke14

Posting Freak

28-08-2007 16:51
Hai!

Annelies, voor jou ook weer spannende dagen?
Voor mij nog een paar dagen wachten. Ik zou a.s. zaterdag ongesteld moeten worden (hoop het niet natuurlijk)..............ben dus benieuwd! :?

Succes,
Janneke
annelies

Unregistered

29-08-2007 09:01
Niet heel spannend want denk niet dat het deze maand gelukt is.... Sad Op het moment van mijn eiersprong was mijn man in Lowlands.....
Dus de kans is erg klein.
Zal duimen voor je!
Eilan

Unregistered

18-09-2007 12:39
Ik heb het van te voren wel aangevoeld, maar dacht dat ik mezelf meer dingen in het hoofd haalde. Ik had voornamelijk veel last van pijnlijke, gespannen borsten (nog steeds) en dat had ik nooit zo erg als ik ongi moest worden. Ook had ik veel last van mijn buik (idd trekkende pijn aan beide zijkanten) en van mijn darmen. De week voordat ik ongesteld zou worden (wat ik niet werd), was ik erg down en moe (lusteloos). Ik dacht dat het pms was.....
@ Annelies en Janneke: hoe staat het nu bij jullie, ben eigenlijk wel erg benieuwd, aangezien augstus de laatste post was hier....
Janneke14

Posting Freak

18-09-2007 17:23
Hai!

Hier "in spanning". Eisprong gehad, veel geklust. Nu wachten op de menstruatie (of eigenlijk op geen menstruatie natuulijk).
Spannend dus..................................

Groeten Janneke
Linny

Unregistered

18-09-2007 18:19
Ola,

Hier nog een....paar dagen geleden eisprong gehad (als denk ik soms dat ik die niet heb; geen temp. stijging, geen 2 streepjes bij ovulatietesten).

Nu aftellen totdat we mogen gaan testen.

Heb tot op heden nergens last van...maar heb aan mijn moeder gevraagd of zij dat ook had..ja dus, zij merkte er helemaal niets van...stille hoop???

We duimen voor allen die zwanger weillen worden en wensen de zwangeren een ontzettend (hopenlijk) leuke tijd tegemoed!

Linny
Janneke14

Posting Freak

18-09-2007 18:24
Hai,

Voor jou ook spannend dus, Linny! Duimen maar!!
Weet iemand antwoord op de volgende vraagjes?
- wanneer het vruchtje zich gaat innestellen (of als het zich aan het innestellen is), zou je dit kunnen voelen? Ik heb nl last van buikkrampjes (laag onderin de buik), pijnlijke borsten en tepels, misselijkheid, draaierig / duizelig. Ik weet dat dit zou kunnen komen van een naderende menstruatie, maar kan het ook komen van een innestelling / zwangerschap?
- wat mag je wel / niet eten tijdens de zwangerschap? Ik weet dat je bv geen brie en filet american mag. Maar hoe zit het met vis, pate en fetakaas? Zijn er nog andere dingen die je niet mag eten?

Groetjes Janneke
Eilan

Unregistered

18-09-2007 19:24
Janneke14 schreef:- wanneer het vruchtje zich gaat innestellen (of als het zich aan het innestellen is), zou je dit kunnen voelen? Ik heb nl last van buikkrampjes (laag onderin de buik), pijnlijke borsten en tepels, misselijkheid, draaierig / duizelig. Ik weet dat dit zou kunnen komen van een naderende menstruatie, maar kan het ook komen van een innestelling / zwangerschap?
- wat mag je wel / niet eten tijdens de zwangerschap? Ik weet dat je bv geen brie en filet american mag. Maar hoe zit het met vis, pate en fetakaas? Zijn er nog andere dingen die je niet mag eten?

- Sommige vrouwen schijnen het idd te voelen. Sommigen hebben een klein beetje bloedverlies (wat rose is en niet rood), dat heel kort aanhoudt (tot 2 dagen of minder). Ik heb helemaal geen enkel bloedverlies gehad en kan me ook niet echt herinneren dat ik er iets van gevoeld heb. De symptomen die je beschrijft kunnen bij zowel bij de ongesteldheid horen als bij een zwangerschap. Dat is het vervelende, iedereen heeft het weer anders. Voor mij waren de pijnlijke borsten wel een duidelijk teken (alhoewel ik er niet van uitging), want dat heb ik nooit gehad als ik ongesteld moest worden. Ik heb zelf bijgehouden hoe ik me elke keer voelde voor een neiuwe cyclus en dan ken je je eigen lichaam goed en merk je eventuele verschillen misschien sneller. Maar ik denk sowieso dat je het met je eigen symptomen moet vergelijken (van ongesteldheid) en niet teveel met andere vrouwen. Sommige dingen komen overeen, heel veel ook niet. Flauw :roll:
- Ik weet dat als er lait cru (rauwmelkse kaas) inzit, dat je het dan niet mag hebben. Schimmelkazen bijvoorbeeld. Maar de Feta die ze in Nederland en Belgie verkopen is meestal van gepasteuriseerde melk en dat mag. Ik kijk tegenwoordig gewoon steeds wat erin zit. En ik heb dus Feta gewoon in de salade :wink:. Er is veel informatie op internet over te vinden en in boeken over zwangerschap. Onze bieb heeft heel veel boeken over dat onderwerp Smile.

Nou, ik hoop dat je langzaam aan wat wijzer wordt. Ik ben ook steeds op zoek naar informatie hoor. Er is ineens zoveel waar je rekening mee moet houden. Ik ga hard voor je duimen. En voor de andere meiden uiteraard.
Baraniel
annelies

Unregistered

01-10-2007 09:15
Ook deze maand niks.... We waren op vakantie en hebben rondom de eiersprong meerdere malen gevreeen, maar ben toch weer ongesteld. helaas!
Linny

Unregistered

01-10-2007 10:27
Ik ben helaas ook al ongi geworden.
he jakkes die zogenaamde tekenen van mogelijk zwnagerschappen kan ik beter negeren je wordt er niet goed van! haha
Kyratje

Unregistered

01-10-2007 11:07
ik wist het zeker toen ik begon over te geven!
Gelijk een test gehaald dan en binnen de twee min positief!
Dan ben ik blijven overgeven tot mijn 5.5maand....

groetjes
babywens

Unregistered

07-10-2007 10:20
ik wist het eigenlijk ook al voordat ik mijn test deedt vanmorgen. Heb er de hele nacht van wakker gelegen... en dus vanmorgen meteen maar gestest
annelies

Unregistered

22-10-2007 10:40
Hoi Janneke en Linny.

Voor jullie ook weer spannend?
Ik moet morgen weer ongesteld worden, maar ik hoop natuurlijk van niet!
Heb al twee weken een gevoelige buik, voel het als mijn kat op mijn buik komt stampen. Zou kunnen.....maar volgens mij ben ik mezelf aan het gek maken zo! Confusedhock:
Wil het zo graag!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
22-10-2007 20:21
Wel fijn om te lezen dat iedereen dit dus heeft. Ik heb ook steeds het gevoel alsof het echt al raak is, maar ja wil nog even wachten met testen want ik ken mijn cyclus niet goed genoeg. Ik heb de afgelopen week meerdere verschijnselen gehad maar het meest constante is dat ik in mijn buik een 'oprek' gevoel heb van mijn buikspieren zeg maar. Heel gek gevoel. Ik hoop het zo....
annelies

Unregistered

23-10-2007 08:27
Ja, mijn buik rommelt heel erg. Al twee weken. Af en toe een steek.
Ben bang om ongesteld te worden, zal dan teleurgesteld zijn.... Cry
Heb al bedacht hoe ik het mijn ouders en schoonouders vertel, mocht het toch raak zijn.
Hoop het zo! Misschien wel te veel........
annelies

Unregistered

23-10-2007 08:43
Jemig... Terwijl ik het vorige stukje typte werd ik ongesteld.... Cry
Helaas, volgende maand nieuwe kans.
Hanne

Unregistered

23-10-2007 11:54
Hoi allemaal,
Heel herkenbaar, jullie stukjes.
Wij proberen het nu 'al' drie maanden.
Ik weet dat het gemiddeld een jaar duurt voor vrouwen zwanger zijn, maar toch duurt het elke maand weer zooooo lang voor je ongesteld wordt!
Deze maand heb ik voor het eerst eisprong-tests gedaan. Ik zag wel een streepje, maar deze werd nooit donkerder dan de teststreep. Nog maar een maandje proberen.
Ik moet de 26e ongesteld worden. Ik heb al getest met een test van MatCare, die je vier dagen voor je NOD kunt uitvoeren: niet zwanger.
Niet echt slim om zo vroeg te testen, maar dan is het tenminste niet zo erg balen als je ongesteld wordt. Je weet het al met 99% zekerheid.
Wel komisch hoe je jezelf voor de gek kunt houden. De eerste maand dacht ik: als ik een raar gevoel in mijn buik krijg (ik las op internet dat veel vrouwen dat hebben), dan ben ik zwanger. Prompt heb ik twee weken lang buikpijn en wordt gewoon ongesteld :?
De tweede maand dacht ik: als mijn borsten pijn gaan doen, ben ik zwanger. Dat heb ik nl. nooit als ik ongesteld wordt. Wat denk je: mijn borsten groeien een cupmaand en ik wordt notabene gewoon ongesteld!
Deze maand dacht ik: als ik moet overgeven, ben ik zwanger. En wat denk je: elke ochtend misselijk. Maar nog niet overgegeven dus, haha! En weer niet zwanger dus. Ik ga de komende maand maar eens helemaal niets denken... Word anders gek van mezelf.
Groetjes Hanne
Janneke14

Posting Freak

23-10-2007 16:25
Hai,

Hier ook nog geen nieuws. Wel steeds van die "verschijnselen", die toch hoop geven. Maar dan ook weer ongesteld... Cry

Wij gaan nu voor ronde vijf. A.s. weekend weer klustijd................... Smile
We zullen afwachten.....

Succes allemaal!!

Janneke
Cari

Unregistered

07-12-2008 13:48
Begrijp heel goed dat je lijf een spelletje met je kan spelen...en je voor de gek houdt. Je leest symptomen op t forum en spontaan voel je vanalles...Heb t ook als er op de basisschool of KDV hoofdluis heerst...krijg ik meteen overal de kriebels :lol:

Wij zijn nog maar net voor de eerste ronde bezig, dus de kans dat t raak is is super klein (zeker met m'n 33 jaar) alles wat ik voel (drukkend gevoel in onderbuik/ 'krampjes' ) probeer ik maar te negeren, zo bescherm ik mezelf voor al te grote teleurstelling...
Nog een ruime week voor NOD...
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
08-12-2008 14:00
Ik ben in de vijfde maand zwanger geworden en ik voelde het toch wel. Ook ik had net als jullie zogenaamde kwaaltjes en hoopte elke keer dat het op een zwangerschap zou duiden. Het was vier keer dus niet raak maar die vijfde keer voelde ik me echt anders, ik had echt pijnlijke borsten, steeds steken en was onwijs moe. Ik was dus niet verbaasd toen de test positief was! Ik had nooit pijnlijke borsten en voor mij was dat een bewijs alhoewel ik er niet op durfde te hopen maar toch, achteraf gezien wist ik het gewoon.
Succes met zwanger worden allemaal!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave