Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Wie is er bij een bevalling geweest?

Wie is er bij een bevalling geweest?
Nadine

Unregistered

22-04-2009 09:31
Wie is er wel eens bij een bevalling aanwezig geweest?

Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervan vonden. En heeft het invloed op
hoe je zelf naar jouw (eventuele) bevalling kijkt?

Smaakvolle en onsmakelijke verhalen zijn welkom Big Grin
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
22-04-2009 15:48
Ik heb voor mijn eigen bevalling wel eens bevallingen gezien, op tv maar ook in het kader van mijn opleiding (verpleegkunde). Ik kan je zeggen, je kan je (misschien gelukkig) nooit inleven in de pijn of hoe het moet voelen. Het heeft geen invloed op mijn eigen bevalling gehad, het gaat zoals het gaat en je doet vanzelf eigenlijk wat je moet doen.
ran83

Posting Freak

Topics: 23
22-04-2009 17:02
Ik ben bij de bevalling van m'n neefje geweest. Dat is bijna 9 jaar geleden, dus stond toen ook anders tegenover bevallingen en kinderen krijgen, maar mijn zus had behoorlijk pijn. Door haar pijn kijk ik er niet tegenop ofzo. Het zal er toch uit moeten he Big Grin
Nadine

Unregistered

24-04-2009 08:25
Ik ben ook bij een bevalling geweest toen ik zelf nog niet aan kinderen wilde
denken. Het bloed gutste eruit, kan ik me herinneren. In de pijn van de moeder
kon ik me echt niet inleven. Ik maakte ook foto's en toen de baby er eenmaal
was, leek ze alle pijn te zijn vergeten.
Ik zag letterlijk hoe ze open scheurde, toen het kindje er eindelijk doorkwam :|
En het weerhoudt me er niet van om zelf kinderen te willen Big Grin Ik vond het
geweldig om erbij te zijn.
boba80

Posting Freak

Topics: 4
25-04-2009 09:11
Tijdens mijn opleiding (verpleegkundige) heb ik een half jaar stage gelopen op de kraamafdeling, waarvan 2 weken op de verloskamers.
Ik heb in die tijd diverse bevallingen gezien...en dan ook diverse soorten bevallingen (vacuümpomp, tangverlossing, sectio (keizersnede)...flinke ruptuur (scheuren)...
Op mijn laatste dag op de verloskamers waren er 4 bevallingen tegelijk en heb ik zelf moeten assisteren (samen met de gynaecoloog) bij een bevalling omdat mijn begeleidster bij een andere bevalling moest helpen.

Ik ben niet anders naar bevallingen gaan kijken.....hoop alleen maar dat mijn eigen bevalling (als ik ooit zwanger mag raken) voorspoedig gaat en dat ik een gezond kindje krijg.
En verder moet je er maar niet teveel bij nadenken.

Ik ben 2 jaar terug ook bij de bevalling van een vriendin geweest....haar man en mijn man waren er ook bij.
heel bijzonder....helaas liep deze bevalling uit in een sectio (keizersnede)...na 1,5 uur persen.
Het kindje bleek achteraf ook niet gezond...en heeft een hartoperatie gehad...en is uiteindelijk na 1/2 jaar overleden.

hierdoor ben ik in gaan zien dat het niet uitmaakt hoe je ook bevalt....als je kindje maar gezond is.
Wel vond ik het iets heel bijzonders om mee te mogen maken....het is toch iets heel erg intiems.
Nadine

Unregistered

25-04-2009 10:00
boba80 schreef:Het kindje bleek achteraf ook niet gezond...en heeft een hartoperatie gehad...en is uiteindelijk na 1/2 jaar overleden.

hierdoor ben ik in gaan zien dat het niet uitmaakt hoe je ook bevalt....als je kindje maar gezond is.
Wel vond ik het iets heel bijzonders om mee te mogen maken....het is toch iets heel erg intiems.

Zo kan het ook lopen ja :| Is het ook niet zo dat bij levensgevaar van moeder èn kind altijd voor de moeder gekozen wordt? Dat zijn natuurlijk de ergste scenario's. Nou ja, niet teveel bij nadenken maar Wink
Ik denk maar zo: het zal er toch uit moeten. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom Big Grin
Ik vond het vooral bijzonder dat ik van mijn schoonzus erbij mocht zijn, juist omdat het zo intiem is.
Boba80, zou jij je eigen bevalling laten filmen?
boba80

Posting Freak

Topics: 4
25-04-2009 18:09
Nadine schreef:
boba80 schreef:Het kindje bleek achteraf ook niet gezond...en heeft een hartoperatie gehad...en is uiteindelijk na 1/2 jaar overleden.

Zo kan het ook lopen ja :| Is het ook niet zo dat bij levensgevaar van moeder èn kind altijd voor de moeder gekozen wordt? Dat zijn natuurlijk de ergste scenario's. Nou ja, niet teveel bij nadenken maar Wink
Ik denk maar zo: het zal er toch uit moeten. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom Big Grin
Ik vond het vooral bijzonder dat ik van mijn schoonzus erbij mocht zijn, juist omdat het zo intiem is.
Boba80, zou jij je eigen bevalling laten filmen?

Als er tijdens een bevalling levensgevaar is wordt er inderdaad altijd voor de moeder gekozen en pas in 2e instantie voor het kindje.
De baby van mijn vriendin is pas een dag na de geboort 'ingestord' en kwam er aan het licht dat hij zo ziek was....het had niets met de bevalling te maken....maar de aanleg van z'n organen (hart, longen, lever, milt) was niet goed.
Eigenlijk was het een wonder dat hij uberhaupt levend ter wereld was gekomen.....de kinderarts vertelde dat normaal gesproken een kindje wat zulke erge afwijkingen in een miskraam eindigd.....mijn vriendin had voor deze zwangerschap ook al 4 x een miskraam gehad...ze hebben nu dan ook besloten om geen kinderen meer te krijgen.

Of ik mijn eigen bevalling zou laten filmen...weet ik niet.
Kijk wel hoe ik er op dat moment over denk.
Ik wil wel dat er foto's worden genomen.
En ook dat als ik al zou willen dat er iemand anders (behalve m'n mannetje natuurlijk) bij aanwezig is...dat dit mijn zus is.

eerder was ik er altijd van overtuigd dat ik perse een ziekenhuis bevalling zou willen....maar nu ik bezig ben met zwanger worden zie ik een thuisbevalling ook steeds meer zitten..

nou ja...heb voorlopig nog zeeën van tijd om hier over na te denken....eerst maar eens hopen dat ik snel zwanger wordt.
kleinepukkie

Unregistered

25-04-2009 19:19
Mijn beste vriendin is zwanger en haar vent is bij haar weg... ze weet dus niet of ze hem er wel bij wilt. Ze heeft van de week gevraagd als hij er niet bij is of ik er dan voor haar ben.
Vond het zo bijzonder dat ze dat vroeg.... moeten allemaal kijken hoe het gaat en oktober is nog ver.
Nadine

Unregistered

06-05-2009 15:51
@kleine pukkie
Dat is ook wat: je besluit er toch samen voor de te gaan..? Wel ontzettend lief dat ze jou erbij vraagt.. Smile
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave