Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Ik zie het niet meer zitten Wie kan er eerlijk advies geven

Wie kan er eerlijk advies geven
hoop1981

Unregistered

16-04-2009 19:01
Hallo dames,

Ik ben nieuw op het forum en heb vandaag de "voor mij" grote stap gemaakt om me aan te melden op dit forum.

Na 9 maanden proberen zie ik het somber in. Het wil gewoon maar niet lukken om zwanger te worden terwijl ik het zo graag wil. We doen alles zoals het zou moeten en toch is er iedere maand weer die telleurstelling. Ik had in het begin iedere keer het gevoel dat het raak was maar mijn lichaam houdt me iedere maand voor de gek. Nu hoop ik pas als ik over mijn verwachte ongesteldheidsdatum ben.

In mijn omgeving is niemand op de hoogte, dat is een bewuste keuze. Daarom heb ik jullie hulp nodig. Wat doe jij om positief te blijven? Hoe hou je de moed erin als iedereen in je omgeving maar vanzelf zwanger lijkt te worden. En wat doe met al die goedbedoelde vragen over je kinderwens?

Ik lees het graag en alvast bedankt.
liefs HOOP1981
daantje01

Unregistered

17-04-2009 11:30
Dag hoop1981,

Wat goed dat je de stap hebt genomen om je aan te melden ! Hier krijg je zeker de steun die je nodig hebt ! Big Grin

Kijk eerst even bij mijn log over " terug in de schoolbanken, hoelang voordat je zwanger bent"

Dan zie je dat 9 mnd normaal is. Maar het is niet leuk. Ga nog eens even na of je wel in de eisprongtijd aan het vrijen bent. Je moest eens weten hoeveel vrouwen "ernaast" zitten met hun telling ! :roll: Dat kun je bv gemakkelijk doen met een ovulatietest.

Bij mij weet bijna ook niemand het, ook een bewuste keuze omdat ik geen zin had in al die vragen van "is het al raak" etc. Dat maakt het wel moeilijker voor jezelf omdat je somt een luisterend oor mist of gewoon advies van andere moeders. vandaar dat ik ook op dit forum zit. Omdat ik al 32 ben krijg ik bijna per dag de vraag over kinderwensen, maar dan denk ik altijd maar: wacht maar! ik heb straks het verassingselement !

Om positief te blijven werkt bij mij, dat ik altijd denkt dat ik niet zo'n labiele moeder zou willen, eentje die altijd negatief denkt, en dat als ik er positief tegenover sta, mijn lichaam ook positiever zal reageren. Tja. niet echt aandig naar mezelf toe, maar het werkt bij mij. Ik heb nu eenmaal een schop onder de kont nodig denk ik?

Heel veel succes, en hou je taai
ran83

Posting Freak

Topics: 23
17-04-2009 11:38
Ik weet echt niet iets om positief te blijven. Ieder "verwerkt" het op haar manier.

Maar misschien helpt het iets door te zeggen dat ik na 4 jaar "proberen" eindelijk spontaan zwanger ben geworden.

Sterkte meis
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave