Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten vraagje over ovuluatietesten

vraagje over ovuluatietesten
karin22

Unregistered

14-04-2009 16:42
hallo allemaal,

ik ben afgelopen maand begonnen met ovuluatietesten van matcare. ik ben vrijdag 27 maart ongesteld geweest en na 10 dagen begonnen met testen dus op maandag 6 april nu had ik na 9 dagen pas de eisprong (nadat ik begonnen ben met testen) alleen toen ik vanmiddag weer een test deed was alleen de controlle streep zichtbaar.

zou het mogelijk kunnen zijn dat je niet twee maar slechts 1 keer een positieve ovuluatietest hebt? en wanneer kun je dan het beste klussen?
brusje

Unregistered

14-04-2009 21:34
ja dat kan hoor ik had ook maar 1 dag echt de duidelijke 2e streep..
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
14-04-2009 23:22
ik had deze maand ook één dag een vette 2e streep.
Je kunt het beste rond je ovulatie klussen, om de dag, dus hopelijk heb je je ei goed benut.
Succes
nluiten

Unregistered

21-04-2009 19:22
Jep, heb ik ook gehad.
Ik heb 3 rondes een ovutest gedaan, en 1 keer daarvan had ik 2x een positieve test.
Femkes

Senior Member

Topics: 3
04-06-2009 20:09
Hoi Allemaal,

Ben redelijk nieuw hier....ik heb een vraagje over ovulatietesten van Matcare. Krijg je altijd een tweede streep?

Thanx
Femkes

Senior Member

05-06-2009 15:39
Hoi,

Bedankt voor je antwoord!!

Als mijn streepje dus net iets lichter is dan de controlestreep betekent dit dus dat het LH hormoon aanwezig is, maar nog net niet genoeg, klopt dit? Dat ik dus bijna bij mijn piek ben?

Sorry voor mijn vragen :oops:
11peet11

Unregistered

05-06-2009 19:04
Ja, dat klopt. Al kan het ook zijn dat je niet precies je piek meet omdat het net tussen 2 keer testen in zit. Als je een vrij duidelijke streep ziet (1 a 2 dagen) zou ik maar aan de klus gaan!
Femkes

Senior Member

10-06-2009 09:48
Hey Kimberley,

Ik heb ook een keer een maand gehad van testen van CB en 0,0 positief. Zelf ben ik toen opgehouden met testen omdat dat nogal wat stress gaf.......Ik zou maar uitgaan van die andere tests......

Wat betreft je klachten, ik denk eerder dat het hier gaat om ovulatiekrampen. Nog maar even volhouden met klussen en daarna fingers crossed!!

Succes!
Femke
Femkes

Senior Member

10-06-2009 14:07
Hey Kimberley,

Ik vind het lastig. Verwarrend die tests die elkaar tegenspreken en dan ook nog krampjes...??? Kan hier niet echt een goed antwoord op geven. Ik zelf ben begonnen met temperaturen en dat gaf mij wel wat meer duidelijkheid, misschien een ideetje?

Succes!
Femke
Femkes

Senior Member

10-06-2009 14:27
Hoi Kimberley,

Het gaat zo:

je begint te tempen op dag 1 van je cylcus (de dag dat je ongesteld word). Iedere ochtend voordat je opstaat op dezelfde tijd van de dag, in het weekend moet je dus je wekker zetten anders zijn je temps niet meer hetzelfde.

Voordat je je ei hebt gehad zijn je temps lager omdat er nog weinig progesteron in je lichaam zit. De dag na je ei stijgt de temperatuur met minimaal 0,2 graden Celsius. Als je je temps bijhoud in een grafiek kun je dit goed zijn.

De dag dat je ongesteld moet worden neemt het progesteron weer af en daalt je lichaamstemp (progesteron zorgt dus voor hogere temps). Het kan ook zo zijn dat je temp pas afneemt de dag nadat je ongesteld bent geworden.

Als je zwanger bent is je lichaamstemperatuur hoger dan je eigen gemiddelde omdat je veel progesteron in je lichaam hebt, maar dit kun je pas weten als je je eigen gemiddelde weet.

Je kunt dus niet je ei zien aankomen, daar zijn die tests nog steeds het beste hulpmiddel voor (en je cervixslijm), maar achteraf wel vaststellen of hij is geweest of niet. Voor nu voor jou zou ik zeggen gewoon beginnen. Als je over een week nog steeds geen verschuiving ziet in je temp kun je er vanuit gaan dat je ei al is geweest (of niet meer komt, sorry) en als je alsnog een verschuiving ziet weet je dat je geovuleerd hebt. Daarna begin je met je nieuwe cyclus een nieuwe grafiek, al hoop je natuurlijk dat dat niet nodig is.

Zelf heb ik sinds deze maand een account bij fertility friend en daar wordt het voor me bijgehouden in een grafiek en daar is de uitleg ook erg goed, moet ik zeggen.

Snappie?

Femke
vlindertje23

Unregistered

10-06-2009 14:37
Temperaturen is opzich een goede methode! Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan, maar het was niks voor mij.. Ik tempte op de onregelmatige tijden, waardoor ik totaal geen overzicht had in m'n cyclus en dat frustreerde me enorm!

Hier een stukje over het temperaturen;

Eén methode om je eisprong te bepalen is de temperatuurmethode. Bij deze methode is het belangrijk om elke ochtend (te beginnen bij de eerste dag van je menstruatie) voordat je s'morgens uit bed gaat je temperatuur op te nemen. Het is echt belangrijk dat dit gebeurt voordat je uit bed gaat, omdat daarna je temperatuur omhoog gaat. Ook is het belangrijk om elke dag rond dezelfde tijd te temperaturen. Dit kan gewoon met een gewone thermometer gebeuren. Een digitale is heel makkelijk, omdat je hier heel precies je temperatuur van kan aflezen. Als je elke ochtend je temperatuur noteert in een grafiek (die je hierboven kunt downloaden) zul je zien dat in het eerste gedeelte van je cyclus je temperatuur lager is. (Bijvoorbeeld 36.4 of 36.6). Nadat je eisprong heeft plaatsgevonden neemt je temperatuur toe. Dit moet minimaal 0.3 graad schelen met je voorgaande temperatuur (bijvoorbeeld 36.9 of zelfs boven de 37), en pas nadat het minimaal drie dagen aanhoudt, kun je er vanuit gaan dat je eisprong heeft plaatsgevonden. Je temperatuur blijft daarna hoog totdat je menstruatie optreedt. Treedt deze niet op,omdat je zwanger bent, dan blijft je temperatuur hoog. Het kan voorkomen dat je wel eens een dag hebt waarop je temperatuur lager is, waardoor hij op het niveau is van een hoog punt uit de lage periode. Dit geeft niet, als je temperatuur gemiddeld maar hoger is dan voorheen. Je temperatuur kan namelijk ook schommelen door bijvoorbeeld weersomstandigheden, doordat het 's nachts opeens kouder of warmer is dan voorheen, doordat je een griepje onder de leden hebt, je laat naar bed bent gegaan of alcohol hebt genuttigd. Al deze dingen zijn van invloed op je temperatuur. Voor het nemen van een juiste temperatuur is een nachtrust van minimaal 8 uur van belang.

Succes! :mrgreen:
Femkes

Senior Member

11-06-2009 08:15
Hey Kimberley,

Is het niet zo dat die CB testen bij jou (net als bij mij) meer stress dan duidelijkheid geven? Ze zijn er toch juist voor om het makkelijker te maken? Als het je planning niet makkelijker maakt maar moeilijker zou ik als ik jou was misschien dat ding maar de prullenbak in kieperen (heb ik toen ook gedaan).

Hoeft niet natuurlijk.....

Sterkte!
Femke
Femkes

Senior Member

11-06-2009 14:39
Hey Kimberley,

Ik had eerst alleen die van CB maar dat werd dus niets...Daarna die van matcare gaan gebruiken en die doen het beter. Maar eigenlijk zoiezo nooit twee merken door elkaar.....

Succes!!
Gerrie

Unregistered

12-06-2009 14:35
Hallo Meiden..

Ik heb 31 mei mijn mentruatie gekregen... moet ik nu 14 dagen verder tellen voor ik kan testen?? dan kom ik op morgen(13 Juni) klopt dit??? hoor het graag...

Groetjes, Gerrie
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
12-06-2009 15:26
heb elders op je vraag geantwoord Gerrie
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten