Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwanger (worden) en huisdieren???

Zwanger (worden) en huisdieren???
Joya

Posting Freak

Topics: 21
13-04-2009 12:45
Heey!

Ik kon hier nog niks over vinden dus vandaar dat ik zelf maar even het onderwerp start Big Grin
Ik heb weleens gehoord/gelezen dat het heel slecht is als je zwanger bent om de kattenbak of het konijnenhok schoon te maken... Ik heb zelf 2 katten en een konijn en ik moet dus regelmatig de kattenbak en het konijnenhok schoonmaken.. Nu vraag ik me af of dat nu al slecht is (ik ben nog niet zwanger) of dat ik dat nu nog gewoon kan doen.. Ook vraag ik me af wat er precies slecht aan is..
Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen??

Liefs!
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
13-04-2009 13:31
Hoi Pauline, je mag inderdaad de kattenbak niet verschonen als je zwanger bent omdat een kat drager is van de parasiet die toxoplasmose veroorzaakt. Ik doe er even een link bij dan kan je hier meer over lezen. Het heeft nu nog geen invloed op je, alleen als je zwanger bent is het slecht voor het ongeboren kind.
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap ... asmose.php

Ik heb ook een kat maar wij wonen midden in het bos en sinds we hier wonen gaat ze buiten naar de 'wc' en heb ik de kattenbak na een paar maanden maar de deur uit gedaan, heeeeeeeeeeerlijk!!

succes met zwanger worden en geniet van het heeeerlijke weer!
Tijger1

Unregistered

13-04-2009 16:11
bij ons doet mijn vriend de kattenbak.
maar wat jamilah zegt kan je ook doen inderdaad. moet je ook als je in de tuin werkt.
mijn vriend deed eigenlijk meestal al de kattenbak en het konijnenhok, nu dus ook nog
Tijger1

Unregistered

13-04-2009 16:39
jamilah kan toch ook prima zo!
ik deed de kattenbak al bijna nooit, dus nu gewoon ook niet.
in de tuin werk ik nog wel maar met handschoenen aan.

ze zeggen ook niet dat je geen kattenbak mag verschonen, maar als je maar je voorzorgsmaatregelen neemt zoals jamilah ook doet. dan is er niets aan de hand
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
13-04-2009 16:39
hoi hoi,

Ik kijk er nu al naar uit....ben nog niet zwanger maar vriendlief wil dat ik niets doe wat straks het kindje kan schaden. Dus ga morgen foliumzuur halen (vandaag gestopt met de nuvaring) En zal straks de kattenbak niet mogen doen. Heerlijk!!!! Want moet hem nu altijd doen. Is er ook bij in geslopen aangzien ik de katten mee heb genomen toen ik bij hem introk.
Maar word het nou toch erg mopperen dan ga ik het ook zelf doen met handschoenen aan hoor.
Joya

Posting Freak

14-04-2009 10:48
Heey

Bedankt voor jullie reacties Big Grin Is een stuk duidelijker alleen vraag ik me nog wel af of hetzelfde geldt voor een konijnenhok (binnen) :?: De kattenbak blijf ik dus maar gewoon schoonmaken met handschoenen aan Smile

Liefs!
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
14-04-2009 19:39
Ik vind zwanger zijn wel een mooi exuus om 9 maanden lang de kattenbak niet te hoeven doen. Dat van die handschoenen hoeft ie niet te weten haha. Het konijnenhok mag volgens mij wel, alhoewel ik geen konijnen heb. Maar heb ergens op dit forum ooit gelezen over iemand die haar vriend wijsmaakte dat dat ook niet mocht en het hem dus liet doen, terwijl het wel mocht....
naatje83

Unregistered

15-04-2009 22:08
Ik moet morgen toch naar de HA dan zal ik het gelijk even navragen.
Heb zelf namelijk ook een kat en een konijn (plus twee honden alleen
die tellen in dit geval even niet mee). Want bij een konijnehok komt
er wel een ammoniak lucht vrij lijkt me ook niet echt gezond. ik zal het
jullie morgen even laten weten.
naatje83

Unregistered

16-04-2009 09:46
Heb het net gevraagd bij de HA en hij zei dat je het beter ook kan laten om het konijnenhok
schoon te maken.
Joya

Posting Freak

16-04-2009 15:41
naatje83 schreef:Heb het net gevraagd bij de HA en hij zei dat je het beter ook kan laten om het konijnenhok
schoon te maken.

En bedoelt de ha dan dat je het beter nu al niet meer kan doen of dat je pas moet laten als je eenmaal zwanger bent??
In elk geval bedankt voor het vragen Wink

Liefs!
Noor

Posting Freak

Topics: 11
16-04-2009 15:51
naatje83 schreef:Heb het net gevraagd bij de HA en hij zei dat je het beter ook kan laten om het konijnenhok
schoon te maken.
Nou, dan gaat mijn man het leuk krijgen met mijn 18 konijnenhokken! Confusedhock:
Doet hij echt niet!!!! Alleen als ik het straks zelf niet meer kan, dan wel.....

Hij ziet me aankomen, haha....
Simoon

Posting Freak

Topics: 15
16-04-2009 16:39
Ik heb een hamstertje.

Ik gok dat ik mijn vriend maar ga strikken om straks dat ding schoon te maken haha. (kan die vast oefenen met schoonmaken kan die nog niet zo goed hahaha).
doet ie vast wel hoor, het is nog niet eens zeker dat ik zwanger ben maar met alles zegt ie dat ik voorzichtig moet doen en rustig aan moet doen. De stofzuiger word al bijna uit mijn handen getrokken (dus doe ik dat maar als ie weg is haha). Wel makkelijk kan ik lekker luieren en kijken hoe een ander aan het werk is dat is ook leuk.

groetjes
naatje83

Unregistered

16-04-2009 19:06
Nee dames hij bedoelde echt pas als je zwanger bent. Maar ik zeg dat mooi niet tegen mijn
vriend dat het dan pas nodig is. Kan hij inderdaad alvast oefenen. Wink
Joya

Posting Freak

17-04-2009 15:15
naatje83 schreef:Nee dames hij bedoelde echt pas als je zwanger bent. Maar ik zeg dat mooi niet tegen mijn
vriend dat het dan pas nodig is. Kan hij inderdaad alvast oefenen. Wink

Haha dat is wel een goed idee Tongue Maar ik bedoelde eigenlijk dat je in het begin misschien niet weet dat je al zwanger bent.. Kan het dan geen kwaad om het gewoon te doen.. Nja ik zie het wel..

Liefs!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave