Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen geslachtsbepaling..hoe overtuig ik mijn vent?

geslachtsbepaling..hoe overtuig ik mijn vent?
F

Unregistered

08-04-2009 19:48
Ik wil wel graag weten wat het is, mijn mannetje niet....Hebben meer dames dit gehad?
Hebben jullie '' goede'' redenen waarom je er wel naar gaat vragen? Misschien kan ik jullie tips gebruiken om hem te overtuigen!

groetjes F
kaatje85

Unregistered

08-04-2009 22:02
Wij wilde de kamer helemaal gaan aanpassen, hebben dit na meerdere echo's ook aangepast aan een meisje.
Daarnaast is het makkelijker met namen en makkelijker met geboortekaartjes uitzoeken, kan je gericht zoeken.
Kleertjes kopen, je kan eigenlijk alles gericht gaan doen en ik merk aan iedereen dat ze het heel leuk vinden als ze komen kijken, wij hebben het dus ook aan iedereen verteld wat we krijgen, alleen de naam is nog geheim!!

Succes met overtuigen!
ran83

Posting Freak

Topics: 23
09-04-2009 08:21
Hier is het net andersom, mijn vriend wil het wel weten en ik niet.

Mijn schoonzus wist het bij de 1ste niet en bij de 2de wel. De 1ste bevalling vondt ze leuker om te doen, omdat het nog een verrassing was wat ze zou krijgen. Achteraf heeft ze spijt dat ze het bij de 2de wel wist.

Maar ieder zijn eigen natuurlijk.

Maar je moet wel allebei achter dezelfde beslissing staan. Hoe je hem kan overtuigen, misschien zeggen dat je gerichter dingen kunt kopen.
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
09-04-2009 10:03
Aan de ene kant snap ik wel dat je het graag wilt weten, aan de andere kant vind ik ook dat je wel moet respecteren wat hij vindt. Misschien inderdaad alleen gaan een keertje, maar je kunt het ook op een briefje laten schrijven door degene die de echo maakt. Maar goed, als jij dan allemaal roze dingen gaat kopen, weet hij het ook.

Zelf geloof ik niet zo in het roze/blauw-gedoe. Ik ben gewoon zielsgelukkig als mijn kindje gezond is (en hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat jij dat niet zou willen!) en voor mij maakt het verder niet uit. Je hebt toch niet in de hand wat het wordt. En bij ons wordt de kamer echt niet roze of blauw. Ik heb bijvoorbeeld al een lichtblauw pakje, gewoon omdat ik blauw mooi vind, en dat zal echt niet minder mooi, lief, grappig staan als een meisje het zal dragen.

Maar ik las juist dat het voor mannen vaak belangrijker is dat ze het wél van tevoren weten. Dan kunnen ze zich er meer bij voorstellen, kunnen ze gericht fantaseren over wat ze later allemaal voor leuke dingen met hun kindje kunnen doen. Ha, heb ik je toch stiekem een overredingstip gegeven. Wink

Ik heb makkelijk praten. Omdat ik het niet wil weten hoeft mijn vriend het ook niet per se te weten. Hij gaat daarin helemaal met me mee. Want gister vroeg ik nog: en als ik het wél had willen weten? Dat had hij dat ook prima gevonden. Haha, makkelijk zo'n vent!
naatje83

Unregistered

09-04-2009 23:28
Ik persoonlijk zou het niet willen weten omdat ik toch mijn mond niet kan houden.

Even een leuk verhaal: Mijn collega was zwanger en wou niet weten wat het zou
worden haar vriend wel. Dus de verloskundige had het op een briefje geschreven.
Het zou volgens haar een meisje worden. Hij wat leuke kleertjes gekocht.
Ja jullie raden het al. Het werd dus een jongen :lol: :lol:

Hij het gevraagd ze zegt ik heb het nog nooit fout gehad. Achteraf kunnen ze
er wel om lachen. Maar me collega was blij dat zij het niet wist. Want anders
hadden ze waarschijnlijk een roze kamer gehad zei ze :lol:
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
10-04-2009 08:26
Ik heb hetzelfde gehad. Mijn man wilde het in de eerste instantie ook niet weten. Wilde dat het een verrassing zou zijn. Nu had ik al sinds dag één het voorgevoel van een meisje en wilde het juist héél graag weten. Alleen al om het feit dat wanneer het een jongen zou zijn ik even zou moeten "schakelen". Dat heb ik hem dus ook uitgelegd, dat ik geen verrassing wilde tijdens de bevalling zelf omdat me dat al heftig genoeg lijkt, maar ook omdat ik graag gericht wilde gaan shoppen.

In het begin van je zwangerschap heb je die energie tenminste nog en kun je lekker gericht babykleertjes gaan kopen. Ik denk dat ik na de bevalling niet meteen in staat ben de stad in te rennen en lekker voor de baby te gaan shoppen....die "fun" wilde ik dus ook al vooraf hebben en dat lukt beter wanneer je weet wat het geslacht is....

Hoop dat je hier iets aan hebt want het heeft mijn man uiteindelijk wel overtuigd. Iedereen weet nu ondertussen ook dat we een jongen krijgen alleen de naam houden we geheim Wink
french

Posting Freak

10-04-2009 12:28
Moeilijk hier hetzelfde gehad.
Mijn man wou het wel weten en ik eigenlijk in eersteb instantie niet.
Weet niet hoever je bent in de zwangerschap ?
Maar mijn man en ik hebben het er vanaf de 2e echo met 12,5 week constant over gehad.
ik ben er veel over na gaan denken en mijn man was helemaal overtuigd dat het een ..zou zijn.

Als je erover blijft praten blijft het onderwerp ook aanwezig namelijk Wink
Maar goed op een gegeven moment ging ik toch twijfelen en werd bloedje nieuwschierig.
we weten het nu dus wel, maar hebben het niemand verteld dat we het uberhaupt weten. (alleen enkele dames hier op op het forum weten het Wink )
We zeggen tegen iedereen dat we het niet weten.
Zo houden we het nog tot een geheimpje voor ons tweeen.
Misschien ook een optie om je man over te halen, dat je het niet aan de buitenwereld hoeft te vertellen.
Ik heb er zelf geen moment sprijt van gehad om het te weten, werd gek van de twijfel namelijk wat het zou zijn.

Tja en als hij echt niet wil..
Zou het zelf geen optie vinden dat de een het wel weet en de ander niet.
Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Succes ermee
brusje

Unregistered

11-04-2009 08:17
ik denk wel dat wij het weer willen weten bij de 1e wist ik het ook heerlijk!
als mn man het niet zou willen weten dan was t wel lastig..want zou de kleuren kamertje toch willen afstemmen..

ik zou dan lekker in mn eentje een echo gaan laten maken....
Malou

Unregistered

11-04-2009 15:20
Ik heb altijd geroepen dat ik het niet van te voren wilde weten, maar nu ik van mn zusje weet dat zij in verwachting is van een meisje vind ik dat toch ook wel erg leuk om te weten.

Daarbij word het je haast onmogelijk gemaakt tegenwoordig om het niet te willen weten, want alles is meer gericht op echt jongen of echt meisje, want neutraal is moeilijk te vinden is mijn ervaring.

Ik heb zelf t gevoel dat het een jongetje gaat worden, waarom weet ik niet.
Alhoewel dat had ik bij mn zusje ook, maar dat is dus toch echt een meisje :lol:

Mijn vriend praat over hij, en als hij er is dan kan hij mooi mee naar de shows (wij hebben oldtimertractoren) en alles, dus ik grapte toen:
Lieve schat, je zegt wel hij, maar t kan ook een zij worden he?

O ja, dat is ook zo :lol:
Nou ja, als het een zij is kan het ook wel toch? Toch?
Ja tuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?

Ik speelde vroeger ook niet met Barbies ofzo ;-)

Wij hebben t er nog niet over gehad, maar zoals t nu lijkt willen we wel weten wat het gaat worden.

Niet vanwege de kleuren maar omdat de mogelijkheid er is, en ik t wel leuk vind om te weten gewoon.
Als je partner het niet wil weten, word t idd een stuk lastiger, maar vind dat je ook dat moet respecteren.

Je verpraat je onverhoopt misschien toch een keer en dat zou teleurstellend zijn voor je partner misschien.
mama1988

Unregistered

17-04-2009 07:39
Wij twijfelde nog van willen we het weten ja of nee.

Nu zijn we in verwachting van een tweeling. Vanaf het begin riepen mijn man en ik wij willen weten wat het wordt(als ze het kunnen zien) want dat is makkelijkere om een naam te verzinnen!

Nu 2 weken voor de 20weken echo. Hebben we 2 jongens namen en 2 meisjes namen in ons hoofd. Toen zei ik al moeten we het nu wel weten?! We hebben de namen al! Voor het geboorte kaartje maakt het ons niet veel uit. Er is toch weinig keus voor 2lingkaartjes en met een belletje kun je volgens mij het juiste geslacht door geven, je moet toch melden hoe lang enzo je kindje is dus geen probleem lijkt mij. Kleertje ik heb alles normale kleuren, oranje, groen en wit en blauw (kan ook voor meisje) kamertje doen we ook in vrolelijk kleurtjes.

Nu is de vraag willen we het weten en kant ben ik heel nieuwsgierig en de andere kant maakt het me niet zo veel uit.
Ik wil alleen maar dat onze 2ling gezond op de wereld mag komen.

Succes dames met de keuze het is vrij moeilijk, maar als een van de ouders het niet wil weten zou ik het niet 'stiekem' laten op schrijven als dit uit komt dat een van de ouders er achter komt (bijv je man) dan is het niet ten goede (denk ik)
mdtje

Posting Freak

17-04-2009 08:37
mama1988 schreef:maar als een van de ouders het niet wil weten zou ik het niet 'stiekem' laten op schrijven als dit uit komt dat een van de ouders er achter komt (bijv je man) dan is het niet ten goede (denk ik)

Ik geloof ook niet dat dat ooit geopperd is, om het stiekem te laten doen. Wink Gewoon als de een het wel wil weten en de ander niet, kan het even op een papiertje gezet worden. Of je kunt in je eentje een echo doen (lijkt me alleen niet zo leuk), maar natuurlijk nooit zonder dat eerst te overleggen!
mama1988

Unregistered

17-04-2009 12:16
precies, het zo vervelend zijn als er misverstanden ontstaan tussen de man & vrouw.
french

Posting Freak

17-04-2009 13:10
Vrienden van ons hadden het ook laten opschrijven en in een envelopje laten doen.
Bij thuiskomst envelop in de kast gelegd.
Tenslotte konden ze onafhankelijk van elkaar zich niet bedwingen en hebben allebei stiekem gekeken.
Na een aantal weken bleek dat ze het dus allebei wisten, maar dit verzwegen voor elkaar.
Lijkt me ook een beetje vreemd :roll:

Wij hadden ook verschillende meningen voor de echo, mijn man wou het wel weten en ik niet.
Maar we hebben wel gezegd of allebei wel of niet.
mama1988

Unregistered

24-05-2009 19:25
Ondertussen hebben wij de 20 weken al lang gehad en weten beide het geslacht van onze kids.

Wat ik vreemd vond is dat het geslacht al op het beeldscherm stond van het echoapparaat terwijl wij het nog niet wisten, mijn man zag het al staan voordat ze ons vroegen of we het wilde weten.. maar goed
brusje

Unregistered

24-05-2009 19:51
ow dat is wel vaag ja!!

ik wil het graag weten..als het meezit met 16 weken..nog 4 weekjes wachten..
F

Unregistered

24-05-2009 20:10
Inmiddels weten wij wat het is! Mijn man vond het toch ook wel leuk om het te weten en vind het nu nog leuker want we krijgen een zoon!

groetjes F
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave