Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn uitgerekend in december

uitgerekend in december
margie

Unregistered

05-04-2009 10:21
volgens mij is dit topic er niet dus start hem maar.
ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en zal ongeveer rond 12 decemeber zijn uitgerekend!!
vind t erg spannend allemaal en hoop dat alles goed gaat. ik heb vorig jaar al een miskraam gehad.
groetjes margie
Ilonana

Posting Freak

Topics: 3
05-04-2009 13:14
Margie hoop dat ik me toe kan voegen bij je moet nog ff geduld hebben.

liefs
Sofia

Unregistered

06-04-2009 09:52
Hoi hoi!

Nou, gisteren dus ook ontdekt dat ik zwanger ben!!! Voelt nog steeds heel onwerkelijk. Heb er 6 tests ( Confusedhock: :lol: )tegenaan gegooid; allemaal positief. Dus ga het nu wel een beetje geloven.

Ook ik ben dan uitgerekend op 12 december.

Hoop dat er gauw meer meiden bij zullen komen, die ook uitgerekend zijn in december.

Liefs, Sofia
brusje

Unregistered

06-04-2009 16:27
hey hier is al een topic van mar dan onder t andere kopje..
margie

Unregistered

06-04-2009 17:35
kon ik niet vinden dus een nieuwe gestart. hier staat ie wel goed! Wink
hoop dat er gauw meer meiden meer bij komen..
Em

Unregistered

09-04-2009 08:12
Hallo meiden,

Ook ik ben uitgerekend in december, op de 3e. Na 3 x zelf testen en gisteren de test van MvM durf ik het een beetje te geloven.. maar blijft onwijs spannend.

VoeHebben jullie al last van de bekende kwaaltjes?

Zou het leuk vinden als het een actief forum wordt.

Groetjes,
Em
Sophie31

Unregistered

10-04-2009 09:05
Dag meiden!

Ook ik zou me graag willen toevoegen aan dit forum! Weet sinds gisteren dat ik zwanger ben!!! Eerst nog een heel licht vaag streepje, vandaag al beduidend veel en veel duidelijker!!! Dringt nog niet helemaal tot me door en ben me er ook van bewust dat het allemaal nog heel pril is maar het begin is er!!!
Volgens alle berekeningen zou ik op 13 december uitgerekend moeten zijn...

Meiden; ook jullie allemaal van harte gefeliciteerd! Dat het een gezellig en actief forum mag worden!!!

Liefs, Sophie!
Im

Unregistered

10-04-2009 11:09
He meiden,

Ik weet sinds afgelopen dinsdag dat ik zwanger ben! Totaal onverwacht en niet geplant komt er toch een kleintje. Ik ga vanmiddag naar de huisarts.

Heb dinsdag 2 keer een test gedaan en kon het niet geloven, aangezien ik vorige maand nog aan de pil was en zou nu bij mijn menstruatie een spiraaltje laten zetten, maar dat komt er dus niet van. Als ik alles terugreken zal ik 11 december uitgerekend zijn. Het dringt nog niet helemaal door, maar gelukkig vind mijn mannetje het helemaal leuk dus dat scheelt alweer!!

Jullie allemaal ook allemaal van harte gefeliciteerd uiteraard en ik hoop dat we er een gezellige periode op het forum van kunnen maken. Ik weet dat dit hardstikke leuk is aangezien ik sitemanager ben op een forum over reizen.

Liefs,
Imke
da-silva

Posting Freak

Topics: 4
10-04-2009 17:29
Ik heb vandaag getest en ZWANGER!!!! WOOOHOOO
Ik mag me ook aansluiten bij een 'zwanger' forum nu, haha :mrgreen: Het lijkt me erg leuk om met meiden te kletsen die in dezelfde fase zitten. Ik doe dus meeeee!

Jullie allemaal gefeliciteerd Big Grin
Sophie31

Unregistered

10-04-2009 17:54
Hoi, hoi!

Vanavond voor de zekerheid nog een clearblue test gedaan en die gaf binnen 10 seconden "Zwanger" aan!!!! Geloof dat het nu pas een beetje begint door te dringen! YES!!!

Maarre, wie weet welke volgende stappen we nu moeten ondernemen? Moet ik meteen naar de huisarts of kan dat nog wel even wachten? Heb hier zo lang naar uitgekeken en nu het eenmaal zo ver is komt er wel heel veel op je af! Enne, wat zijn de dingen die je absoluut niet mag eten tijdens een zwangerschap?

Nou meiden, ik hoop dat jullie er net zo veel van genieten als dat ik doe en dat we over zo'n 8 maanden allemaal ons wondertje in onze armen mogen houden!!!

Liefs, Sophie!
Em

Unregistered

10-04-2009 18:21
Hallo allemaal,

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!

@ Sophie: Ik heb mijn huisarts gebeld en die gaf aan dat ik een afspraak bij de verloskundige moest maken. Dus gedaan (24 april 1e bezoek) en eergisteravond bezoek van Moeders voor Moeders gehad. Het telefoonnummer van MvM kreeg ik bij het maken van de afspraak bij de verloskundige.

Liefs,
Em
da-silva

Posting Freak

10-04-2009 23:22
Sophie31 schreef:Hoi, hoi!

Vanavond voor de zekerheid nog een clearblue test gedaan en die gaf binnen 10 seconden "Zwanger" aan!!!! Geloof dat het nu pas een beetje begint door te dringen! YES!!!

Maarre, wie weet welke volgende stappen we nu moeten ondernemen? Moet ik meteen naar de huisarts of kan dat nog wel even wachten? Heb hier zo lang naar uitgekeken en nu het eenmaal zo ver is komt er wel heel veel op je af! Enne, wat zijn de dingen die je absoluut niet mag eten tijdens een zwangerschap?

Nou meiden, ik hoop dat jullie er net zo veel van genieten als dat ik doe en dat we over zo'n 8 maanden allemaal ons wondertje in onze armen mogen houden!!!

Liefs, Sophie!

Erg herkanbaar... ik weet het pas sinds vandaag maar de stomste vragen schieten door mijn hoofd. Ik ga na het weekend de huisarts bellen en die zal ook wel doorgeven om een gynacoloog te gaan zoeken. Maar dat is dan meteen mijn tweede vraag: Hoe kies je een gynacoloog en waar haal je die vandaan? Ik heb voornamelijk tips gelezen om naar ervaringen van vriendinnen te kijken. Maar ik wil die vraag helemaal niet stellen omdat ik het nog geheim wil houden.
Wat je wel en niet kan eten heb ik al wel opgezocht op internet. Daar is genoeg info over te vinden.
Wat me wel een beetje bezig houdt is hoe je het verborgen houdt voor anderen... Ik ben een gezelligheids drinker dus mensen zullen van mij verwachten dat ik een wijntje mee zal drinken. Dit weekend al meteen prijs. Verjaardag bij de schoonfamilie en een team uitstapje waarbij iedereen verwacht dat ik op de fiets kom (ivm het doorzak gehalte)
Tips iemand?
margie

Unregistered

11-04-2009 09:24
da silva ook ik heb dat hoor ik weet nu sinds dikke week dat ik zwanger ben.
en ik lustte daarvoor ook wel een biertje, maar ik moet morgen ook op verjaardag en ik zeg gewoon dat ik blaasontsteking heb en me niet fit voel en aan de antibiotica zit.
deze smoes wil wel helpen.(je kan hem niet altijd gebruiken hoor) :oops:
da-silva

Posting Freak

12-04-2009 20:25
margie schreef:da silva ook ik heb dat hoor ik weet nu sinds dikke week dat ik zwanger ben.
en ik lustte daarvoor ook wel een biertje, maar ik moet morgen ook op verjaardag en ik zeg gewoon dat ik blaasontsteking heb en me niet fit voel en aan de antibiotica zit.
deze smoes wil wel helpen.(je kan hem niet altijd gebruiken hoor) :oops:

De barman in vertrouwen nemen dat hij malt bier voor je inschenkt Big Grin De rest denkt dat je gewoon bier drinkt. En dan na 2 biertjes zeggen dat het je niet zo smaakt vandaag. Werkte ook prima!
da-silva

Posting Freak

14-04-2009 08:21
Kunnen jullie ook al zo goed slapen? Wink Ik ben vanacht wel 25 keer wakker geworden. Ik denk dat het kwartje steeds meer begint te vallen dat ik ECHT zwanger ben. We weten het nu 5 dagen, maar het is nog zo onwerkelijk allemaal...
We hebben het niet voor ons kunnen houden en het aan de ouders en schoonouders vertelt. Hierdoor hebben we er veel over kunnen praten en krijgt het steeds meer een plekje. Maar toch loopt mijn hoofd over!
Daarnaast begin ik het ook steeds meer te voelen. Gevoelige borsten, maar vooral veel krampjes in mijn onderbuik. Lijkt wel of alles zich aan het verplaatsen is daaronder. Raar gevoel hoor!
Hoe gaat het met jullie?
Im

Unregistered

14-04-2009 09:08
Ja ik moet zeggen heb sinds vorige week donderdag ook erg veel last van mijn borsten en sinds vandaag is het weer wat minder gelukkig, want ik kon gewoon niet normaal op mijn buik liggen in bed Sad .

Wij hebben het dit weekend ook aan ouders, schoonouders en broertjes/zussen verteld. Iedereen was wel verbaasd, maarja dat waren wij ook Big Grin ! Gelukkig was iedereen wel erg positief en volgensmij hebben wij nu al ieder weekend een oppas voor het eerste jaar :lol:...
Em

Unregistered

14-04-2009 14:08
Ik heb sinds ik het weet- toch al een tijdje; 3 april - ook heel veel last met slapen. Ben voornamelijk heel vroeg wakker 's ochtends terwijl ik ontzettend moe ben. Op vrije dagen slaap ik dan ook vaak een uurtje op de bank 's middags. Verder ook last van mijn borsten en tevens buikkrampjes. Maar geen misselijkheid... dat is al erg prettig!

Liefs,
Em
Sophie31

Unregistered

14-04-2009 21:14
Dag meiden!

Oh, wat schrijven jullie toch allemaal weer herkenbare dingen!!! Ga nu steeds meer beseffen dat ik ook echt zwanger ben!
Slaap dus ook al een paar dagen ontzettend slecht... Veel moeite om in slaap te komen en uitslapen is er al helemaal niet meer bij! Ben echt blij als ik s'ochtends weer mn bed uit kan komen, ookal is het dan pas zes uur s'ochtends...
Verder ook, net als jullie, last van mn borsten en vreemde "krampjes en steekjes" in mn buik. En oja, kan ook zeer moeilijk naar het toilet...

Ik heb nog niet eerder de kans gekregen om te bellen maar morgen ga ik dan toch echt de verloskundige bellen!!! Vind het erg spannend!!! Hoop dat ik wat eerder mag komen want ben een beetje aan het twijfelen of ik nu 5 of 9 weken zwanger ben...

Verder probeer ik er niet te veel mee bezig te zijn dat het nog heel pril is in de zwangerschap en dat het dus nog best wel eens fout zou kunnen gaan (ben iedere keer weer opgelucht als ik van het toilet kom en er niets aan de hand is...). Maar dit is soms wel heel moeilijk! Ben je net heel blij dat je eindelijk zwanger bent, komt de volgende periode van onzekerheid weer om de hoek kijken... Herkennen jullie dit ook? En hoe gaan jullie hier mee om?

Nou, ga maar weer eens mijn bedje opzoeken en kijken of ik vannacht de slaap wel kan vatten...

Tot snel!

X Sophie!
brusje

Unregistered

14-04-2009 21:24
hier ook dezelfde dingen.. moe, zere borsten, vaag gevoel onderin de buik, slecht inslapen en slecht naar de wc....o en vage hoofdpijn en duizelig als ik te snel opstahahah toch eigenlijk grappig als je het zo leest..voel me verder goed..
ik mag 28e naar de vk voor een echo! en intake..Big Grin
dan ben ik ook jarig..dus hoop op een mooi cadeau!
da-silva

Posting Freak

14-04-2009 21:54
Die onzekerheid van de eerste periode, daar heb ik ook veel last van. Doordat ik door de dag heen steeds flinke steekjes en krampen heb, ben ik dus ook vaak bang dat er iets mis gaat. Mijn schoonzus is nu 3.5 maand zwanger en die had in de eerste fase daar ook last van. Dat neemt mijn onzekerheid wel iets af. Ook doordat ik hier lees dat er meer meiden zijn die kramp enzo hebben. Het blijkt iets te maken te hebben met je darmen en je baarmoeder die zich helemaal gaan instellen op je zwangerschap.
Maar dat neemt nog niet helemaal weg dat ik de angst heb dat het mis kan gaan. Ik heb nog nooit zo vaak in de pot gekeken na het plassen, haha! Mijn moeder heeft vroeger 3 miskramen gehad en dat schiet af en toe toch door je hoofd.
Al met al durf ik er nog niet 100 % van te genieten. Hebben jullie dat ook?
Aan de andere kant laat ik dit niet zo merken. Mijn vriend en ik genieten wel van 'ons geheimpje' en maken er veel grapjes over. Zo proberen we er nog wel de luchtigheid in te houden. Positief denken helpt, daar ben ik van overtuigt. Maar stiekem fluistert dat kleine stemmetje dat ik me er nog niet helemaal in moet storten en het nog even rustig aan moet doen.
Loesje.

Unregistered

15-04-2009 11:57
Hoi,
Ik wil me graag aansluiten. Was vorige week jarig en kreeg een leuk verjaardagscadeau: Zwanger!
We waren nu 7 maanden bezig, dus ik vond het wel tijd worden. Eerst de streepjes testen gedaan (3 X) streep werd elke dag duidelijker, maar we konden het niet geloven. Met Pasen dan maar zo'n digitaal ding gekocht. Was wel heel makkelijk, Zwanger. We kunnen er niet meer om heen. 19 dec. uitgerekend. Hebben onze ouders voor zaterdag uitgenodigd om het te gaan vertellen. Ben zo benieuwd naar hun reactie. Volgens mij verwacht alleen mijn schoonvader iets.
Ik voel me goed. Af en toe misselijk met vlagen.
Maar ik heb ook regelmatig last van een zeurende pijn in mijn onderrug, rechts achter. Herkent iemand dit?

Groetjes,
Loesje.
lachebekje

Unregistered

15-04-2009 18:10
Hallo dames,

Ik heb vorige week woensdag een test gedaan, positief!! Joepie!!
Ik ben uitgerekend op 13 december. Ik heb al wel heel veel last van moeheid en ook wat hoofdpijn en duizelig. Maar dat is nog te overzien, die vermoeidheid is echt niet meer leuk, ik kan maar een dadeel iets doen, de andere in bed of op de bank doorbrengen. Maar goed het is voor het goede doel. Ik vind het nog wel onwerkelijk maar dat komt ook omdat ik de baby nog niet kan zien of voelen...
Ik kan niet wachten tot het zover is!
Daphne1002

Unregistered

15-04-2009 18:20
Hoi Dames Big Grin

Ik dacht: zit ik nou in het verkeerde topic? Maar er zijn er twee over "uitgerekend in December". Zullen we samenvoegen? Big Grin
Daphne1002

Unregistered

15-04-2009 18:20
Dit is het andere topic Wink

viewtopic.php?f=40&t=2483&p=121531#p121531
Im

Unregistered

15-04-2009 21:25
Eigenlijk herken ik ook alles wat hierboven staat! Alleen het moeilijk naar de wc gaan heb ik geen last van. Heb vandaag ook het eerste cadeautje gekregen. Mijn moeder had een setje gekocht met een slabber, rompertje, boxpakje, jasje, mutsje en broekje echt zo schattig!

Heb gisteren ook de verloskundige gebeld en mag 18 mei komen. Nog even afwachten dus, maar zou het het liefste aan iedereen vertellen!!!! Verder ben ik sinds gisteren wel van de vervelende pijn in mijn borsten af. Voel het soms nog wel, maar kan weer gewoon op mijn buik liggen gelukkig.
anoniempje

Unregistered

15-04-2009 21:39
Hallo meiden,

Ik heb gister positief getest met een clear blue test die je voor je nod kunt doen. Aangezien ik niet precies weet wanneer mn nod is heb ik die genomen.
Maar het dringt hier nog niet echt door.
durf ook geen tweede test te doen, ben wat bang en onzeker of ik dan teleurgesteld word.
Vind mezelf dan ook heel irritant.

groetjes
Snow

Unregistered

15-04-2009 21:49
anoniempje: ik ga je gewoon feliciteren hoor!!!
een streep is een streep!!!!!
da-silva

Posting Freak

16-04-2009 06:46
Gefeliciteerd anoniempje! Ik ben het helemaal eens...een streep betekend zwanger!! Big Grin

Ik heb gisteren een erg heftig dagje gehad. Doordat ik met mijn hoofd op een roze wolk zat, was ik niet oplettend genoeg in de auto. Ik ben ben met 40/ 50 km per uur op een stilstaande auto gereden! Erg heftige klap opgevangen met mijn riem (gelukkig). Op dat moment werd even alle lucht uit me geperst en ben ik naar adem snakkend de auto uit gekropen. De mensen die voor me uit de lesauto kwamen waren gelukkig ongedeerd en belden de politie en de ambulance. Ondertussen kwam ik wel weer wat tot ademen gelukkig. Toen de ambulance kwam, meteen gezegt dat ik zwanger ben en dat ik erg bezorgd was.... Ze hebben daar ter plekke gekeken naar bloeddruk, zuurstofgehalte en ademhaling. Die waren goed, beetje hoog door de schrik natuurlijk maar verder was ik gezond. Later toch maar even de huisarts gebelt en die vroeg of ik last had van mijn buik of bloed had gevloeit, maar hier had ik gelukkig geen last van. De arts gaf aan dat alles waarschijnlijk goed is met het vruchtje en dat er medisch gezien geen aanleiding is voor een echo. En stel dat er wel iets zou zijn, dan kunnen ze toch niks doen omdat het nog in zo'n vroeg stadium is. Hopelijk ben ik er dus met de schrik vanaf gekomen. Stiekem toch wel een beetje bang dat de harde klap of de schrik reactie misschien van invloed is geweest. Maar misschien is dat gewoon normale bezorgdheid. Mijn auto totalloss gereden dus dat ik wel goed balen natuurlijk. Verder enorme pijn in mijn schouders en nek op het moment, omdat mijn spieren helemaal beurs en verkrampt zijn. Maar dat alles valt in het niet als ik kan geloven dat 'Babe' er goed vanaf is gekomen. Naast een hoop angst en janken van gisteren ben ik vanmorgen wel weer rustig opgestaan.
We hebben straks onze eerste afspraak met de huisarts staan. Die hadden we vooral al gepland. Toch nog maar even wat dingen extra navragen. Vandaag gaan we ook contact opnemen met een verloskundige. Misschien is het mogelijk om de eerdste echo wat te vervroegen. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust...
da-silva

Posting Freak

16-04-2009 06:52
@ loesje: Gefeliciteerd!
Wij hebben het zaterdag aan de schoonouders laten weten door ze een tijdschrift te geven van 'Ook' voor opa's en oma's. Maandag een EHBO (eerste hulp bij oppassen) koffertje gegeven aan mijn moeder met allerlei babyspulletjes erin. Ze waren allemaal superblij! Erg fijn om het met andere te delen. Vanavond ga ik het aan mijn vader vertellen. Ik heb een chococake besteld met de uitgerekende datum erop. Ben benieuwd naar zijn reactie!
Ik heb verder geen last van mijn onderrug, maar wel de andere klachten zoals buikkrampen, gevoelige borsten en soort van hongergevoel.
Liefke

Unregistered

16-04-2009 07:01
Ik was even ons forum aan het zoeken... hahhaaaa, en toen kwam ik bij jullie terrecht! Mijn dochtertje is dus afgelopen december geboren en een jaar geleden zat ik er net zoals jullie bij!!! En nu... nu is ze alweer bijna 4 maanden oud. Het gaat zó snel en alle clichés zijn waar.
Dames, geniet van jullie zwangerschap, hopelijk gaat het jullie allemaal goed.
Gr's Sacha
Sophie31

Unregistered

17-04-2009 05:48
Goedemorgen meiden!!!

Hebben jullie dat nou ook? Sinds een week lukt het me toch echt niet meer om s'nachts te slapen... Zit nu ook al weer meer dan een uur beneden en dat terwijl ik vandaag een vrije dag heb! S'avonds moeite met in slaap te komen, dan slaap ik eindelijk om vervolgens een paar uur later weer wakker te worden en niet meer te kunnen slapen...

Maargoed, gisteren de verloskundige gebeld en een afspraak kunnen maken voor 27 april. Dit is eerst een intake gesprek en krijg dan papieren mee om een afspraak te maken voor een echo. Dat doen ze hier schijnbaar niet bij de verloskundige maar in een echocetrum???
Gisteren ook bezoek gehad van Moeders voor Moeders en meteen begonnen met het sparen van urine. Een heel aardige vrouw die me super veel informatie gaf! Heeft ook nogmaals een test gedaan en heb wéér een bevestiging dat ik toch echt zwanger ben!!! Geloof dat het nu toch echt langzamerhand begint door te dringen!!!
Hebben jullie er al over na gedacht om mee te doen met Moeders voor Moeders? Ik wist al ver van te voren dat als het ons ooit zou lukken om zwanger te worden ik hier aan mee wilde doen en ik moet zeggen; voelt echt goed om een steentje bij te kunnen dragen voor diegene die moeilijk zwanger kunnen worden!

Nou, plof maar eens even op de bank... Niet kunnen slapen en toch heel moe zijn... :roll:

Fijne dag allemaal!!!

Liefs, Sophie!
Im

Unregistered

17-04-2009 09:16
Ik wist ook direct dat ik mee wilde doen voor MvM en heb mij ook direct aangemeld! Aanstaande dinsdag komt er iemand bij mij langs dus ben benieuwd!

Verder heeft mijn verloskundige echo apparatuur in hun eigen praktijk dus ik mag de afspraak in 1 keer combineren. Ook wel makkelijk eigenlijk alleen wordt mijn geduld op de proef gesteld! 18 mei pas... Pfff.... Duurt nog zooo lang.

Nu eerst nog maar even genieten en afwachten maar.
erykah

Senior Member

Topics: 1
17-04-2009 10:46
Hallo allemaal,

Ik ben ZWANGER!!! Whaaaaa...
Ik ben Erykah, 24 jaar en heb eind januari mijn mirena laten verwijderen. Nu voelde ik me gistermiddag niet echt lekker. Beetje vreemd gevoel in mijn maag. Ik dacht laten we eens een testje proberen. En binnen 30 sec stond er ZWANGER. Mijn vriend was erbij, ik stond helemaal te trillen en toen kwamen de tranen. We zijn super blij. 25 december ben ik uitgerekend! Een kerstkindje :mrgreen: Heb gelijk de verloskundige maar gebeld. 20 mei mogen komen voor het intake gesprek. Ben benieuwd. Maar geloof het nog steeds niet hoor! Zo onwerkelijk allemaal! Hebben jullie dat ook?

Groetjes, Erykah
margie

Unregistered

17-04-2009 10:53
dames, ik ben bang dat ik mij kan afmelden in dit topic.
ik verlies bloed..
ik heb geen kramp t voelt alleen als ongi pijn.
vdorie.. was denk te mooi om waar te wezen..
doe even rustig aan nu heb een stuk maandverband in de broek gedaan kan ik precies zien wat ik verlies(sorry voor de ranzige details)
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
17-04-2009 10:57
@Margie...ohhhh meissie toch, das enorm k*t voor je meid!!!!! Ik wil je heel veel sterkte wensen....

Knuffel
margie

Unregistered

17-04-2009 12:16
nou ik heb de verloskundige gebeld, en die zegt dat ik na het weekend maar een echo moet komen maken. en dat t misschien meevalt omdat ik geen kramp of buikpijn heb en geen helder rood bloed verlies, dat t vruchtje zich misschien in de baarmoeder nesteld en daarom ik oud bloed verlies..
ik hou t dus goed in de gaten wat eruit komt.
ik zal zo een afspraak maken voor een echo, maar steeds zijn die mensen in gesprek.pffff wat een ellende..
Snow

Unregistered

17-04-2009 12:30
hey Margie,

wat rot!!! Niet dat ik je al teveel hoop wil geven, maar ik had toen ik net zwanger was
bloedverlies (echt rood).. en dat was de innestelling waarschijnlijk.
en met 8 weken opeens weer, maar alles was nog wel goed.

wat verschrikkelijk dat je het weekend nog moet afwachten, grrr..

Ik hoop echt voor je dat het bloeden snel stopt!!!

liefs
margie

Unregistered

17-04-2009 13:21
nou zeg t gaat hier vandaag erg vreemd!!
ik had de echo man gebeld, en alles uitgelegd, vroeg die waar ik woonde(is nog geen 50 meter van mijn huis)
zegt ie nou kom nu maar hier dan!!
ikke huh nu??
hij ja. nou goed ik daar heen eerst uitwendige echo daar zag hij alleen een zwangerschapsring, dus vroeg hij of ik een uitwendige wou. zo gezegd zo gedaan, en hij hoorde hartactiviteit! t klopte nog langzaam en na een kort rekensommetje vertelde die dat t hartje gister of vanmorgen begonnen is met kloppen..
pffffff hij zei dit is nu geen miskraam maar waar t bloed weg komt kon hij mij niet zeggen..
we hebben afgesproken dat ik maandag bel en wanneer ik een echo wil dan kan ik een afspraak maken.
wat moet ik hier nu weer van denken?? ze hebben wel gewaarschuwd dat deze echo geen garantie is voor een goed afloop. maar hij was wel optimistisch(meer dan ik zelf, nu nog steeds)
groetjes margie
Snow

Unregistered

17-04-2009 14:29
YES! Dus het hartje klopt!
het blijft vast allemaal goed gaan!

Wat fijn dat die man gewoon zei van: je mag nu komen!

hoop dat je iets meer van je weekend kan genieten nu!!
(sommige die even ver zijn als jij, weten nog niet eens of het hartje klopt!
En dat is een heeeeeel belangrijke en ingewikkelde stap.. want hoe weet
het hartje nou dat hij het moet gaan doen? 't blijft een wonder)

Bloed je nog steeds trouwens..?

x
margie

Unregistered

17-04-2009 14:35
ik bloed alleen als ik moet plassen en bij het afvegen. hopelijk blijft het daarbij.
en ja ik vond het toppie van hem dat ik direct kon komen zeg!
had ik niet verwacht,omdat de vk zei dat ik een verwijsbrief nodig heb voor de echo meneer :lol:
da-silva

Posting Freak

17-04-2009 14:57
Jeetje, wat spannend allemaal zeg!! Wel fijn dat hij heeft gezegt dat het hartje klopt. Dat lijkt me overduidelijk dat je kindje nog prima zit!
Ik heb ook de onzekerheid gevoelt dat er iets mis zou gaan na mijn auto ongeluk van woensdag, maar ik heb nog geen bloed verlies gehad en mijn kwaaltjes zetten ook gewoon door. Gewoon van het positieve uitgaan dus!!
Bij jou zit het ook vast en zeker goed!!
lady25

Unregistered

18-04-2009 10:51
hallo allemaal,

als eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap :!:

ik kom hier ook gezellig mee kletsen doe dit ook al bij de andere uitgerekend dec 2009.
ik ben 25 en inmiddels 7 weken en 4 dagen zwanger, as dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, vind het echt enorm spannend.
ik heb wel wat klachten mijn borsten zijn pijnlijk en al best behoorlijk gegroeid. verder heb ik last van misselijkheid en af toe overgeven.

liefs
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
18-04-2009 13:21
Hoi Margje,

das wel heel fijn dat je meteen kon komen zeg. Uiteraard is gen enkele goede echo een garantie..ook niet als je geen bloed verliest, want dat mogen ze gewoon niet zeggen. Maar jij hebt nu ene beebje in de buik waarvan het hartje klopt, dus voor nu, zit het gewoon goed en moet je weer genieten meid!!!!

Succes.

xx Tink
margie

Unregistered

19-04-2009 08:23
tinker bell
ik kan niet genieten,ik verlies sinds gisteren steeds meer bloed t lijkt nu op een menstruatie. ik snap er niks van, ik heb geen kramp oid. dat er een miskraam aankomt ofzo.
verlies geen stolsels..
morgen maar weer een nieuwe afspraak maken voor een echo..
word dr best onzeker van.
brusje

Unregistered

19-04-2009 10:34
sjee meis..Sad vaag!
Sophie31

Unregistered

19-04-2009 10:45
Margie, wat erg die onzekerheid! Maar ze zeggen dat als je géén krampen en/of stolsels hebt, het geen miskraam hoeft te betekenen. Het feit dat je een paar dagen geleden ook bloed hebt verloren en de echoman toch een hartje heeft horen kloppen wilt toch ook wat zeggen?
Ondanks alles probeer toch postitief te blijven (hoe vreselijk moeilijk dat ook moet zijn op dit moment) en ik hoop dat je snel terecht kan voor een nieuwe echo en je hopelijk weer helemaal gerustgesteld zal zijn!

Hou je ons op de hoogte? Ik denk aan je...!

Dikke knuffel, Sophie!
da-silva

Posting Freak

19-04-2009 11:32
Hey Margie,

Wat een spanning zeg! Ik geloof goed dat je nog een extra echo wilt laten maken. Hopelijk blijkt dan dat alles nog steeds goed is! Ik duim voor je!!!
margie

Unregistered

19-04-2009 11:54
dames lief van jullie!
ik verlies nu stolsels en heb buikpijn, ik voel gewoon dit gaat fout..
ik zal morgen bellen, aangezien dit vorige keer ook rond 6 weken mis ging ik twijfel gigantisch, heb vragen van hoe kan dit toch nu de 2de keer.
ik hoop dat vandaag alles eruit komt, kan een evt curretage oid niet op brengen nu..
Sophie31

Unregistered

19-04-2009 14:02
Och meid, wat erg om dit te moeten lezen... Had zo voor je gehoopt dat het allemaal loos alarm was! En ik lees dat je al eerder een miskraam hebt gehad? Wat moet dit afschuwelijk voor je zijn...
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en aan je denken... Zorg goed voor je zelf en hopelijk kunnen ze er achter komen waarom het in de eerste weken mis moet gaan.

Meid, ontzettend veel sterkte! Ik denk aan je...!

Veel liefs, Sophie x !
brusje

Unregistered

19-04-2009 15:19
Cry
Suuze

Unregistered

19-04-2009 19:12
Ook ik weet net dat ik zwanger ben, zoooo blij, ikben uitgerekend rond 23 December.. denk ik, iedereen gefeliciteerd!!!
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
19-04-2009 19:18
gefeliciteerd suuze
lady25

Unregistered

20-04-2009 11:53
ik heb morgen om 15.00 de eerste afspraak bij de verloskundige. ik ben echt super benieuwd en vind het ook wel erg spannend

liefs
Snow

Unregistered

21-04-2009 11:30
margie; hoe is het met je?

groetjes regenboog
Loesje.

Unregistered

22-04-2009 09:30
Eventjes niet geweest en maar weer gelijk even bijlezen.
Allereerst heel veel sterkte Margie. We blijven even voor je duimen.

Wij hebben afgelopen zaterdag het leuke nieuws aan onze ouders vertelt. Ze waren zo blij. Voor beide ouderparen is het het eerste kleinkind, dus het was een groot nieuws. Ze hadden het ook niet zien aankomen. Mijn moeder had vorig jaar al een truitje gekocht op vakantie, voor wanneer de tijd daar was. Dus meteen bij hun thuis opgehaald. Erg leuk allemaal. Nu de zussen nog. Ben erg benieuwd naar hun reactie.

Met de klachten gaat het goed. Weinig last, maar me wel vaak zorgen, maar volgens mij hoort dat er ook gewoon bij. Ik had de huisarts gebeld om de zwangerschap te melden en zij vond het toch ook wel fijn om een afspraak te maken. Dus volgende week naar de huisarts. Ik wacht die afspraak maar even af voordat ik de VK bel. Ze zei aan de telefoon dat ze me alle info gaat meegeven. Als ze dat fijn vindt, mag ze dat doen. Hier in de buurt is maar één VK dus ik kan toch nergens anders heen.

Hopelijk kunnen we eind mei de eerste echo plannen, ook wij moeten dat bij een echocentrum doen en niet bij de VK zelf.

Wat een tijd (mooi en spannend)!!!
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
22-04-2009 09:54
Hoi,hoi

Ik was al een tijdje hier niet meer geweest en moest even bij lezen. Margie wat een ellende!! Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!!
Aan alle nieuwe zwangeren: Van harte gefeliciteerd!!
margie

Unregistered

22-04-2009 18:41
Regenboog schreef:margie; hoe is het met je?

groetjes regenboog
hallo allemaal
hier gaat het niet zo goed.
ik ben het maandagavond verloren, en bloed nog steeds. lichamelijk voel ik me erg goed ondanks omstandigheden,
maar dit hakt er zo in voor de 2de keer.
ik leef op de automatische piloot ga naar mijn werk, maar de hele dag prikken de tranen achter mijn ogen.
de verloskundige belde mij maandagmiddag terug, en zij verwijzen mij door naar de gynaecoloog, dit is vrijblijvend, na 3 miskramen word je automatisch door verwezen, ik krijg nu deze kans, dus grijp hem maar aan..
ik ben alleen erg bang voor wat er komen gaat, wil ik wel weten waarom het steeds fout gaat rond week 6?
misschien is het iets simpels.
en ik ben bang voor onderzoeken die ze gaan doen, weet niet wat ze gaan doen, denk sowieso bloedprikken, en ben echt panisch voor naalden..
maar ik zet dit door..
liefs van margie
da-silva

Posting Freak

22-04-2009 18:49
Hey Margje,

Wat verschrikkelijk meid!! Sad Ik leef met je mee! Veel sterkte voor de komende tijd...
Snow

Unregistered

22-04-2009 22:56
hey margie,

wat rot!!!

Spannend, zo naar het ziekenhuis. Ik ben ook ontzettend bang voor naalden.
Ik voel mij al licht worden wanneer iemand er wat over vertelt.

Toen ik 3 weken geleden werd opgenomen en veel bloed moest laten prikken
en een infuus kreeg, dacht ik: was ik hier altijd bang voor?
(oke, het is even naar, maar aan iets anders denken en vooral NIET kijken
hielp wel bij mij..)

heel veel succes bij alles, vooral bij het verwerken dat je weer een MK hebt gehad.

liefs
brusje

Unregistered

23-04-2009 07:52
margie..sterkte!! Sad
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
23-04-2009 09:28
margie: heel veel sterkte! Weet wat je doormaakt meid!! Doe het rustig aan!!
anoniempje

Unregistered

23-04-2009 09:36
Margie heel veel sterkte!
Em

Unregistered

23-04-2009 09:41
Margie heel veel sterkte de komende tijd!
Em

Unregistered

24-04-2009 14:02
Hey allemaal,

Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en een echo gehad. Het was allemaal niet zo goed te zien maar het lijkt alsof ik meer dan een week korter zwanger ben dan verwacht.. dus dan is dé datum 13 december is ipv 3. Het hartje klopte goed dus dat was heel prettig om te zien. Nu over 2,5 week weer naar de verloskundige (eerder kan niet ivm een reis naar buitenland) om een echo te maken om de juiste datum te bepalen. Ook zou het nog een tweeling kunnen zijn aangezien de verloskundige een tussenschot dacht te kunnen zien. Heel spannend allemaal, jammer dat ik weer zo lang moet wachten. Maar het houdt het spannend :-)

Ik voel mij trouwens met de dag misselijker worden.. hebben jullie dat ook?

Em
da-silva

Posting Freak

24-04-2009 17:12
Hey Em,

Op 18 mei (de 10e week vd zwangerschap) hebben we de eerste afspraak met de verloskundige gepland staan. Op deze afspraak krijg ik nog geen echo. In eerste instantie baalde ik daar wel van, omdat het dan week 12 zou worden voordat we de echo zou krijgen. Gelukkig begreep ze mijn enthousiasme en kunnen we nu al op 7 mei de echo krijgen bij het Diagnostisch Centrum. Ik ben ben hier erg blij mee en ben natuurlijk hartstikke benieuwd!
Ik heb maar af en toe last van misselijkheid gelukkig. Vooral bij bepaalde geuren zoals chloor bij het poetsen van de toilet, haha. Ging bijna over mijn nek! Ik ben wel veel moe. Ik lig veel eerder in bed en een middagdutje is ook heeerlijk!
Hebben jullie ook trek in bepaalde dingen? Ik heb vooral 's ochtends zin in peperkoek of boterhammen met appelstroop.
Eveline

Unregistered

25-04-2009 09:09
heey meiden,

Misschien kennen een aantal mijn nog.
Ben een aantal maanden geleden gestopt met het forum, maar ik ben weer terug
en jaaaaaaaaaaa.... ik ben zwanger!!! Big Grin

iig gefeliciteerd iedereen hier! Big Grin
da-silva

Posting Freak

25-04-2009 11:00
Gefeliciteerd Eveline! Big Grin
Loesje.

Unregistered

25-04-2009 15:13
Allereerst: Margie, heel veel sterkte met dit alles!

Gek om dan zelf weer de overstap te maken, maar we weten dat het altijd een wonder blijft.
Hier is alles goed. Inderdaad vind ik een middagdutje niet verkeerd. En ik lust ineens geen krentenbollen meer, bah!

Nog gefeliciteerd aan alle nieuwkomers.
lady25

Unregistered

25-04-2009 15:40
wat grappig ik vond krentenbollen ook altijd lekker, maar hoef ze nu ook niet meer!

liefs
nluiten

Unregistered

26-04-2009 07:15
Hoi ladies, ik zou me ook graag toe willen voegen! Big Grin
BEn nu 5 weken zwanger en dat zou betekenen voor ons dat ons kindje 26-12 komt.
Heb overigens ook al een afspraak staan voor de eerste echo. Voor 20-5! Dat is al lekker snel (ben 21-5 jarig).
En vandaag gaan we het mijn moeder en man vertellen en de moeder en partner van mijn vriend.

Voor iedereen wens ik een hele fijne zwangerschap!
liefs Nadine
Eveline

Unregistered

26-04-2009 11:47
Hoi meiden,

Allereerst, Margje: Ontzettend veel sterkte! Ik weet helaas ook wat het is!

Nadina, van harte gefeliciteerd!

Ik heb 14 mei een afspraak staan met de verloskundige voor een vroegtijdige echo, ivm met twee eerdere miskramen.
Heb overigens wel het gevoel dat het deze keer wel goed gaat, maar het is altijd fijn, zo'n extra echo! Erg spannend allemaalBig Grin

Liefssss
Em

Unregistered

26-04-2009 13:23
Iedereen nog eens van harte gefeliciteerd!
linsem

Unregistered

28-04-2009 08:19
Hallo allemaal,

ik ben Linda en ik heb gisteren gestest en ik ben zwanger! Ik ben 31 december uitgeteld jaja wat een datum of niet dan!
2 juni moet ik voor het eerst naar de verloskundige. We hebben al een zoontje van 3 dus ik kijk er weer helemaal naar uit om weer een klein wondertje in mijn armen te mogen houden. Nog 7 weken en dan zit ik op de 12 weken en dan kan het echte genieten pas beginnen.
@Margje: bah wat vervelend ik wens je heel veel sterkte toe.

Lijkt me dus erg gezellig om mee te kunnen kletsen met jullie!!

Liefs Lin
hoop1981

Unregistered

28-04-2009 17:31
Hallo dames,

Weer een nieuw lid erbij. Volgens internet moet ik rond 28 december bevallen. Ben helemaal blij en ga ook meewerken aan Moeders voor Moeders. (voor degenen die minder geluk hebben)

Leuk om al jullie verhalen te lezen en dat er maar veel mooie baby's geboren mogen worden in December.

En Margje ik hoop echt dat jij ook snel weer zwanger bent. Veel succes en ik hoop je snel weer erngens tegen te komen met goed nieuws.
linsem

Unregistered

28-04-2009 18:05
Ik doe ook mee met moeders voor moeders. Heb ik met mijn eerste zwangerschap aan mee gewerkt. Mijn zusje is nu via xi behandeling zwanger dus ik heb het van erg dichtbij mee gemaakt. Vind het een erg goed iets.

Liefs
mamavanlien

Unregistered

28-04-2009 18:08
ik ben ook nieuw en heb vanochtend getest en ja hoor eindelijk na 7 ellendige jaren van proberen eindelijk zwanger
ons Lien krijgt er dus op 8jarige leeftijd een broertje of zusje bij op 29 december

xxx
linsem

Unregistered

28-04-2009 19:15
mamavanlien schreef:ik ben ook nieuw en heb vanochtend getest en ja hoor eindelijk na 7 ellendige jaren van proberen eindelijk zwanger
ons Lien krijgt er dus op 8jarige leeftijd een broertje of zusje bij op 29 december

xxx

Hallo,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dan mag het ook wel een keer na 7 jaar tijd. Op de natuurlijke manier of via het ziekenhuis? Helemaal super voor jullie en jullie dochter! Geniet er lekker van en ik hoop dat alles goed gaat.

Liefs Lin
Loesje.

Unregistered

28-04-2009 19:58
Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren onder ons.

Ik ben vandaag bij de HA geweest. Die wilde graag een afspraak.
Voor mij weinig nieuws. Maar mijn vriend kwam helemaal opgelucht terug.
Ze vertelde dat ik gewoon alles mag doen waar ik me goed bij voel en dus niet hoef te gaan niksen op de bank. Tja, dat zou me ook nooit lukken.
Wel een heel leuk gesprek.
Daarna meteen de verloskundigen gebeld en 19 mei eerste afspraak.
Ben benieuwd!
nluiten

Unregistered

28-04-2009 19:59
Zohe, nou Lin, hoop1981 en mamavanlien van harte gefeliciteerd!!!

Mamavanlien, wat een tijd zeg 7 jaar. Wat een geweldig goed nieuws!

Hebben jullie trouwens al last van kwaaltjes?
Ik eigenlijk niet zo. Ik ben 's avonds eerder moe, maar dat komt omdat ik slecht slaap.
En heb borsten die voelen alsof ik de hele tijd spierpijn heb, niet ernstig hoor, maar moet wel al een beetje opletten dat ik niet al te strakke kleding aan heb. Dat zit niet meer zo lekker.
nluiten

Unregistered

28-04-2009 20:00
Loesje, je was me net voor met bericht plaatsen Big Grin .
Hoe ver ben je dan de 19e?
da-silva

Posting Freak

28-04-2009 21:47
Het wordt steeds gezelliger met alle nieuwe decemberbeebs! Iedereen gefeliciteerd!

Ik heb de laatste dagen steeds meer last van misselijke vlagen. Lijkt wel of het steeds heftiger wordt! Verder is de gevoeligheid in mijn borsten iets afgenomen gelukkig. Ook heb ik veel last van (ehhh) winderigheid. Best genant soms, haha!
Eveline

Unregistered

29-04-2009 13:47
Ohhh helemaal super!! Zoveel zwangeren erbij!!!
Allemaal heel erg gefeliciteerd!!!

Ik zelf ben 25 december uitgerekent hihi

Heb wel behoorlijk last van kwaaltjes:
Erg misselijk, eigenlijk elke keer als ik iets gegeten heb, kan het meestal wel binnenhouden gelukkig.
Errrug moe, en slecht slapen natuurlijk, ben om de haverklap wakker 's nachts
En pijnlijke maar ook errug grote borsten!
En zelfs mijn buik begint al op te zetten, heb zelfs nu al positiestrings aan en positiebroeken, omdat ik mn eigen niet meer dicht krijg en mn eigen strings knellen in mijn buik.

Liefssss
Eveline

Unregistered

29-04-2009 13:49
Ohh ja da-silva: Van die winderigheid heb ik ook last :oops:
Shiley

Posting Freak

29-04-2009 15:19
ik ben ook uitgerekend in december (21e als t goed is) maar ik klets mee in het andere forum: uitgerekend in december.
evelien, had van jou een berichtje gelezen dat je nu het gevoel hebt dat het goed zit dit keer.
waardoor komt het dat je dat idee hebt? ik ben nu ook weer zwanger na een miskraam en hoop elke keer weer dat het goed mag zitten. ben best wel benieuwd wat jou de zekerheid geeft dit keer. kijken of ik er iets uit herken.
lady25

Unregistered

29-04-2009 17:33
@alle nieuwe zwangere Gefeliciteerd!

ik heb vandaag mijn eerste echo gehad om de termijn te bepalen, het was echt super. Het zag er allemaal goed uit! en wat is het speciaal om voor het eerst het hartje te horen!

@eveline, ik heb ook al ontzettend grote borsten, ze zijn nu al een cup maat gegroeid! ben gister al op zoek geweest naar een meegroei bh, maar deze moest in mijn maat speciaal besteld worden (zat niet standaard in het assortiment) dus nu moet ik nog twee weken wachten.

liefs
Eveline

Unregistered

29-04-2009 17:43
@ Mippie: Bij de vorige twee zwangerschappen was ik beide 'gewoon' ongesteld geweest. Dat is deze keer dus niet het geval. Ook was ik bij allebei hooguit een weekje misselijk, maar dat ben ik nu al twee volle weken plus dat het alleen maar erger word. Ook teste ik bij allebei erg laat positief en nu was het direct de dag na mijn NOD. Dit is dus wat mijn lichaam aangeeft.

Mijn gevoel geeft het ook aan. Ik was bij de twee andere erg paniekerig als ik bijv even ging slapen en dan weer wakker werd. Dan greep ik direct naar mijn buik alsof ik het vast wilde houden. Ook mocht mijn vriend met geen mogelijkheid aan mijn buik zitten, "omdat ik niet zeker wist of er nog wel wat zat" Mijn onderbewustzijn gaf mij dus al duidelijk aan dat het niet goed zat. Maar nu daar integen ben ik erg rustig en zegt mijn gevoel ook ECHT dat het goed zit. Ik heb er veel meer vertrouwen in.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je en ik gun je echt dat het deze keer wel goed gaat!

Liefs
Shiley

Posting Freak

29-04-2009 18:52
evelien bedankt voor je reactie.
ik teste de vorige keer wel gelijk positief en nu weer. alleen nu heb ik al 3 nachten achter elkaar dat ik s nachts rond kwart voor 3 moet plassen. had ik de vorige keer niet. en ik voel ook echt duidelijker dat ik wat moet gaan eten. verder heb ik in de warme prak echt weinig zin. eet daar ook niet veel van. brood gaat redelijk. en snoepen, dat gaat wel haha, maar ook niet altijd hoor. borsten worden steeds gevoeliger en voelen nu ook al steviger en voller aan. dus dat geeft ook nog goede moed.

bij de vorige zwangerschap riep ik 2 weken voordat het mis ging, ik ben bang dat het niet goed gaat. ik denk dat het niet goed gaat. en ik had daar ook gelijk in. maar nu heb ik de ervaring dat het mis kan gaan en ben ik eerder bang dat het weer zo is dan dat ik het idee heb dat het mis gaat. maar dat kan nog komen. ben vandaag even ver zwanger als de vorige keer toen het kindje stopte met groeien. dus nu hopen dat de symptomen lekker door gaan zodat dat mij zekerheid en vertrouwen geeft.
Eveline

Unregistered

29-04-2009 20:47
Bij mij zit de angst er natuurlijk ook nog wel, maar dat is ook heel normaal volgens mij.
Ik heb last van witte afscheiding, dus als ik op de wc zit en ik voel het 'lopen' :oops:. Dan kijk ik wel direct in de wc of dat het geen bloed is. En elke keer toch weer opgelucht als dat niet zo blijkt te zijn.
En de ene dag ben ik misselijker dan de andere dag en dan denk ik ook wel gauw van: ooh jee, als het maar goed gaat! Maar dan nog geen paar uur later ben ik alweer zo misselijk als wat. hahah en dan denk ik weer van: zie je wel! ik ben gewoon hartstikke zwanger!
Dus precies wat jij zegt, dat het meer de angst is dan dat je gevoel het zegt. Het vertrouwen erin is gewoon groter als de vorige keren

En ik hou ook in mn gedachte wat de gyneacoloog tegen me gezegd heeft: de kans is groter dat het goed gaat, dan dat het weer mis gaat. En dat geldt natuurlijk ook voor jou Wink
margie

Unregistered

29-04-2009 21:28
hallo allemaal!!
zal straks bij lezen ben een paar dagen afwezig geweest, ik wou na mijn miskraam alles even op een rij zetten.
ik moest vanavond voor na controle naar de echo praktijk, en mijn baarmoeder was super schoon baarmoeder zelf was alweer op normale groote.
en ook zag hij alweer een ei aan komen.
schijnt snel te wezen?!! ik weet het niet..
ik moet 14 mei naar de gyn en voor bloedonderzoek, afwachten wat daar uit komt.
en ondertussen gaan mijn vriend en ik poging 3 wagen..
groetjes margie
Em

Unregistered

30-04-2009 08:53
Alle 'nieuwe' zwangeren van harte gefeliciteerd.

Ik merk dat ik steeds misselijker ben geworden de laatste weken. Vanaf week 6 is het opeens behoorlijk heftig. De gehele dag ben ik zuurtjes aan het snoepen om de misselijkheid tegen te gaan (zodra die per ongeluk op zijn tijdens een vergadering bv moet ik mij echt inhouden om geen braakneigingen te krijgen) en het tandenpoetsen is een ramp. Dat kan niet zonder veel braakneigingen.
Maar het misselijk zijn geeft mij wel echt het gevoel van zwanger zijn en dat is uiteraard weer prettig ;-)

Fijne koninginnedag!
nluiten

Unregistered

01-05-2009 08:08
Ladies, ik heb ook last van afscheiding. Heel vervelend is dat.
Maar ik ben gelukkig (nog niet) misselijk! Mijn moeder is 4 keer zwanger geweest en ook nooit misselijk, dus hoop dat ik dat ook zo mag meemaken Big Grin .
Heb overigens wel echt last van mijn borsten, zijn erg gevoelig. En ben heeeeeeeel erg moe.

Wanneer hebben jullie de eerste echo? Zit er toch wel een beetje aan te komen voor sommige toch?
Eveline

Unregistered

01-05-2009 08:12
Ik krijg 14 mei een vroege echo, dan ben ik ong 7 a 8 weken ivm met miskramen. Wel spannend hoor! Big Grin
brusje

Unregistered

01-05-2009 08:28
hier ook idd de afscheiding hoor maja..zolang het allen afscheiding is vind ik t best..haha

ik heb de eerste echo dinsdag gehad, ben nu 8 weken en 4 dagen, krijg 12 mei nogmaals een echo bij de vk
en 27 mei in het ziekenhuis voor de nekplooimeting, geen leuke reden maar toch weer even kijkenmet 12 weken i t al best groot natuurlijk

wij gaan rond de 16 weken pretecho laten maken, hadden we bij mn zoontje ook.dat is t groot maar kan nog net helemaal op de echo..was erg mooi..en er werd toen ook al gezien dat we een jongen kregen!
erykah

Senior Member

01-05-2009 10:06
Ik heb 20 mei PAS mijn echo.. ik ben echt aan het aftellen. Ben dan 8 weken en 5 dagen. Hoop dat alles goed is.
Wel spannend dat nu iedereen de eerste echo krijgt. Ben echt heel erg misselijk vooral sochtends. Was gelukkig van de week vrij, maar moet vanaf maandag weer werken. Hopen dat ik dan niet zo misselijk ben als nu. Hebben jullie hier ook zo erg last van?
Eveline

Unregistered

01-05-2009 14:17
Ja, ik heb ook last van misselijkheid. Het lijkt wel steeds erger te worden! Echt gek word ik ervan. Ook heb ik best snel last van brandend maagzuur. Dat is ook geen pretje :!:
Maargoed, ik neem alles maar voor lief. Het is voor een goed doel, niet dan?

Liefs
Eveline

Unregistered

01-05-2009 14:19
Trouwens erykah, ik zie dat wij precies gelijk zijn! Big Grin
Shiley

Posting Freak

01-05-2009 14:57
ik heb nog geen last van misselijkheid, maar voel wel wanneer ik iets moet eten hoor. avond eten heb ik erg weinig zin in wanneer het op tafel staat en ben ook echt moe! 11 mei de echo. nog 1.5 week.
Loesje.

Unregistered

01-05-2009 17:00
@ NLuijten,
De 19e ben ik in mijn negende week. Bij ons VK is er geen echo. Dus ik moet nu nog bellen naar het echocentrum.
Ik ben zo benieuwd.

Ook ben ik soms behoorlijk bezorgd. Maar ik weet dat ik me geen gekke dingen in mijn hoofd moet halen. Beetje angst hoort er hopelijk bij. Hebben meerderen dit?
Woensdag was ik een dag niet misselijk geweest, ik schrikken :o .
Maar vanochtend kwam het in alle hevigheid opzetten, moest er bijna voor het eerst van overgeven. Dan is die misselijkheid toch iets waard. Heb je in ieder geval een teken. Wink
erykah

Senior Member

01-05-2009 17:36
Eveline schreef:Trouwens erykah, ik zie dat wij precies gelijk zijn! Big Grin

Ja grappig dat we gelijk lopen! Van mij mag het al wel een paar weken verder zijn, dat de echo geweest is en je het aan iedereen kunt vertellen :mrgreen: Dan begint het genieten pas echt!
linsem

Unregistered

02-05-2009 08:26
Hallo allemaal,

ik ben ook misselijk, maar dan meer in de zin van als ik dan wat eet dan is het over. Gevoelige borsten en als ik ga liggen ontzettende zuurbranden. Dit alles had ik ook met mijn eerste zwangerschap.
Ik merk wel aan mezelf dat ik nu een stuk voorzichtiger ben. Zoals met tillen ed. Ook als ik naar de wc ga kijk ik ook of ik daadwerkelijk niet ongesteld ben geworden. Heb de symptonen wel en ik word ook al wat dikker, maar toch. Weet alleen niet waar dit gevoel vandaan komt..........
Ik heb 2 juni mijn eerste echo. Ik ben dan bijna 10 weken. Wel spannend. Zal blij zijn als blijkt dat alles goed is dan kan ik ws echt genieten.

Liefs Linda
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (60): 1 2 3 4 5 ... 60 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave