Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Zwanger, en hooikoorts

Zwanger, en hooikoorts
french

Posting Freak

Topics: 19
03-04-2009 10:47
Vraagje, iemand hier ervaring mee.
Ik ben sinds zondag flink verkouden en last van mijn keel.

Begin nu een beetje te twijfelen of het wel een verkoudheid is, of dat de hooikoorts weer gedag komt zeggen.
Al heb ik nog geen last van mijn ogen of veel niezen.

Maar in de bijlsuiter van de medicijnen staat dat het afgeraden wordt om het te gebruiken tijdens de zwangerschap. En straks als ik borstvoeding wil geven ??

Kan er nu al tegenop zien als ik niks kan gebruiken, maar iemand enig idee wat je wel mag gebruiken.

Denk dat ik er in ieder geval over ga bellen met mijn huisarts als verkoudheid niet over gaat, want dan is het wel de hooikoorts al denk ik.
french

Posting Freak

03-04-2009 12:06
jamilah79 schreef:T kan de hooikoorts al wel zijn hoor French. Mijn moeder heeft ook last van hooikoorts en die klaagde er gister ook al over. Dus misschien gewoon even je huisarts bellen.

Ja mijn zusje heeft er ook al last van, maar ik heb normaal gesproken nu nog geen last.
Ben meer allergisch voor pollen, het bloeiende gras en dat is wat later in het jaar.
Meer rond mei krijg ik er last van.
Maar kijk het weekend even aan en bel anders maandag de huisarts.
janini22

Senior Member

Topics: 6
03-04-2009 12:11
heey french!
Ik heb er ook last van hoor.. nies de hele dag en snotverkouden..
maar ik heb besloten het maar even zonder medicijnen uit te zingen.. vind medicijnen eng om te nemen met zwangerschap...
Nog paar weekies tot de kleine er is.. hoop dat et een beetje leefbaar is tot die tijd!

Ben wel benieuwd wat de huisarts je zal antwoorden..

laat je het weten??

Gr.
french

Posting Freak

03-04-2009 14:03
janini22 schreef:heey french!
Ik heb er ook last van hoor.. nies de hele dag en snotverkouden..
maar ik heb besloten het maar even zonder medicijnen uit te zingen.. vind medicijnen eng om te nemen met zwangerschap...
Nog paar weekies tot de kleine er is.. hoop dat et een beetje leefbaar is tot die tijd!

Ben wel benieuwd wat de huisarts je zal antwoorden..

laat je het weten??

Gr.
Het is idd nog maar een paar weekjes zwangerschap, maar daarna met borstvoeding geven ?
Dat wil ik namelijk gaan doen, en kan dan denk ik ook niet aan de medicijnen.
Ik laat het weten als ik gebeld heb.
Mieke25

Posting Freak

Topics: 5
03-04-2009 19:28
Zelf heb ik nu ook al enorm veel last van hooikoorts. Ik ben nog niet zwanger maar wel benieuwd of je iets mag nemen. Hopelijk wordt het in het weekend al wat minder.

Groetjes Molemieke
Beebie_Wish

Posting Freak

Topics: 31
05-04-2009 18:37
Hier een die een hele waslijst aan allergie heeft! En ook al ben ik nog niet zwanger (of wel??) zitten in spannende fase van of de 2e ronde met clomid perfect zn werkje gedaan heeft en er een eisprong plaats gevonden heeft bij me, we hebben wel heel wat afgeklust en zo geklust alsof het onze 1e keer samen weer was :mrgreen: ...

Maar goed ik ben allergies voor:

-99% huisstofmijt
- 75% Hooikoorts
- 2% Pollen en bomen
- 2% Honden en katten
- 2% Paarden (alhoewel ik een eigen paard heb en ik er eigenlijk al vrijwel geen last meer ervan heb, overigens).

Ik slik nu al weken geen hooikoorts tabletten meer omdat we graag onze kinderwens in vervulling willen laten gaan ik heb dan ook echt het ervoor over om als het eenmaal zover is dan ook die tabletten te laten staan!!
french

Posting Freak

05-04-2009 20:45
Possie schreef:Hier een die een hele waslijst aan allergie heeft! En ook al ben ik nog niet zwanger (of wel??) zitten in spannende fase van of de 2e ronde met clomid perfect zn werkje gedaan heeft en er een eisprong plaats gevonden heeft bij me, we hebben wel heel wat afgeklust en zo geklust alsof het onze 1e keer samen weer was :mrgreen: ...

Maar goed ik ben allergies voor:

-99% huisstofmijt
- 75% Hooikoorts
- 2% Pollen en bomen
- 2% Honden en katten
- 2% Paarden (alhoewel ik een eigen paard heb en ik er eigenlijk al vrijwel geen last meer ervan heb, overigens).

Ik slik nu al weken geen hooikoorts tabletten meer omdat we graag onze kinderwens in vervulling willen laten gaan ik heb dan ook echt het ervoor over om als het eenmaal zover is dan ook die tabletten te laten staan!!

Ik het er ook wel voor over !
Maar als er medicijnen zijn die je wel kan gebruiken dan wil ik die wel graag hebben.
Kan bij een hooikoorts"aanval" ook amper functioneren, daar heeft de kleine ook niks aan Wink
french

Posting Freak

06-04-2009 12:00
Contact gehad met de huisarts, er zijn geen tabletten die je met borstvoeding mag gebruiken. Omdat deze via de moedermelk bij het kindje komen.
Wel is er evt. een neusspray of oogdruppels om de klachten te verminderen.

Die kan ik bestellen als het nodig is.
Noor

Posting Freak

Topics: 11
06-04-2009 18:19
Mijn zus heeft ook erge hooikoorts, maar was er helemaal van af toen ze zwanger was. Haar dochtertje is begin september geboren, dus ze heeft de hele zomer hooikoorts vrij meegemaakt.... Dat kan natuurlijk ook nog! :mrgreen:

Hopen dat dat bij mijn eventuele zwangerschap ook gaat gebeuren, dat lijkt met wel wat!
french

Posting Freak

06-04-2009 18:30
Noor schreef:Mijn zus heeft ook erge hooikoorts, maar was er helemaal van af toen ze zwanger was. Haar dochtertje is begin september geboren, dus ze heeft de hele zomer hooikoorts vrij meegemaakt.... Dat kan natuurlijk ook nog! :mrgreen:

Hopen dat dat bij mijn eventuele zwangerschap ook gaat gebeuren, dat lijkt met wel wat!

Hopelijk heb ik er deze zomer ook weinig last van, maar ga binnen nu en 3 weken bevallen waarschijnlijk. Dus ben dan niet zwanger meer..hopelijk geen last dus.
epat

Posting Freak

Topics: 13
11-04-2009 12:25
Ik heb ook hooikoorts van de graspollen en sinds een paar dagen enorme last ervan. Normaliter komt dat pas later in het voorjaar, maar door al dat mooie weer zal er wel het een en ander anders gaan dit jaar. Ik neem voorlopig nog even niets, maar misschien ga ik wel aan de neusspray als het te erg blijft. Of kan dat ook kwaad? Neem natuurlijk liever niets.
french

Posting Freak

11-04-2009 12:39
epat schreef:Ik heb ook hooikoorts van de graspollen en sinds een paar dagen enorme last ervan. Normaliter komt dat pas later in het voorjaar, maar door al dat mooie weer zal er wel het een en ander anders gaan dit jaar. Ik neem voorlopig nog even niets, maar misschien ga ik wel aan de neusspray als het te erg blijft. Of kan dat ook kwaad? Neem natuurlijk liever niets.

Zie dat je nog niet zwanger bent, maar anders even aan je huisarts om een spray vragen en erbij zeggen dat je probeert zwanger te worden misschien?
Ik kan wel een neusspray via de huisarts krijgen die niet schadelijk is, maar weet niet hoe dat zit als je het zelf haalt bij drogist? Of dat kwaad kan.
Malou

Unregistered

11-04-2009 15:27
Ikzelf ben astmatisch, maar niet vaak, alleen bij zware inspanning, en bij weersveranderingen, en spanning.

Zodra het mooi weer is geweest, verneem ik al dat er weer regen aan komt.

Ik gebruik mijn medicatie hiervoor, die ik 2 maal daags nemen moet al maanden niet meer, voor t geval dat, en tot nu toe red ik het elke keer net.

Niet teveel inspanning doen, op t weer letten, en zorgen dat ik zo ontspannen mogelijk ben.

Ook hooikoorts is hier aanwezig, begin weer wat te niezen en mn ogen zetten soms wat op, maar gelukkig valt het tot nu toe mee.

Hopen dat t zo blijft!
Lunanoa

Posting Freak

Topics: 9
11-04-2009 16:11
Jeetje, hier heb ik nog niet eens over na gedacht. Ik ga zo meteen op mijn bijsluiter kijken!
Daarna ook nog even op die van de neusspray, misschien dat ik die dan wel mag gebruiken!
Ik kan echt niet zonder mn medicatie, ik ben er dan zo ziek van dat ik plat op bed moet... Ojee... (A)
Malou

Unregistered

13-04-2009 18:24
Mijn astma is gelukkig echt met bepaalde weertypes dus ik heb er soms ook echt een hele tijd geen last van.
Wel met stress en inspanning, maar ook dat gaat op t moment goed.

Ik durf de medicatie ook niet meer te nemen want een kennis van me heeft daardoor meerdere miskramen gehad en ook mijn zusje gebruikte haar medicatie voor haar astma en pas sinds ze andere medicatie heeft is ze ook ineens zwanger geraakt, al zal het niet alleen de medicatie zijn geweest, maar zeker wel een meespelende factor in het hele zwangerworden/rakenproces.
french

Posting Freak

13-04-2009 21:11
Lunanoa schreef:Jeetje, hier heb ik nog niet eens over na gedacht. Ik ga zo meteen op mijn bijsluiter kijken!
Daarna ook nog even op die van de neusspray, misschien dat ik die dan wel mag gebruiken!
Ik kan echt niet zonder mn medicatie, ik ben er dan zo ziek van dat ik plat op bed moet... Ojee... (A)

Er zijn geen tabletten de je mag gebruiken tijdens de zwangerschap volgens mijn huisarts.
Alleen dus een bepaalde neusspray of oogdruppels.

Als ik een flinke aanval heb lig ik ook idd op bed te snotteren en voel me heel beroerd dan. Kan niet normaal functioneren.
Ik heb last van de pollen, dus nu op het moment nog geen last gelukkig.
Hoop dat het zo blijft.
Zie dat je 1 dag overtijd bent ? Al getest ???
epat

Posting Freak

15-04-2009 19:50
Ben vandaag naar de Etos geweest. De gewone neusspray gaf in de bijsluiter aan dat die niet gebruikt mocht worden bij zwangerschap. De homeopatische kon wel. Dus die maar genomen! Maar ik ga 'm alleen gebruiken als het echt niet gaat, voor de zekerheid in ieder geval in huis gehaald.
tweety27

Unregistered

15-04-2009 20:09
Ik heb alvast homeopatische druppels aangeschaft. Deze mogen wel gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Anders is het inderdaad druppelen en neusspray gebruiken. De neusspray heeft vorig jaar goed geholpen trouwens. Dat was ene nieuwe welke ik via de huisarts gekegen heb.
bloemmie

Unregistered

30-04-2009 14:49
nou hier nog eentje die last heeft van astma EN van allergieen, alleen dan heel het jaar door.
Ik moet 2x dgs een tablet nemen zonder is een ramp.

Heb hier ook de huisarts voor gebeld en ik moest stoppen met medicijnen zodra ik wilde beginnen met *het maken* van kinderen.
Nu heb ik t altijd zo erg dat ik het zo lang mogelijk probeer uit te stellen en soms helpt het als je beker met ijsklontjes vult en daar als het waren door ademt, da gaat je neus iets of wat open.
Ik heb sinds januari dus sinds dat we hebben besloten te stoppen met de pil 2 keer 1 tablet genomen.
Ik weet dat het niet goed is voor het vruchtje maar zonder bij dit weer red ik niet.
Tijdens de borstvoeding probeer ik het helemaal niet te pakken.

Maar 1 ding is zeker zwanger en hooikoorts hebben is een ramp.

sterkte iedereen
Noor

Posting Freak

01-05-2009 16:16
bloemmie schreef:Heb hier ook de huisarts voor gebeld en ik moest stoppen met medicijnen zodra ik wilde beginnen met *het maken* van kinderen.
Geldt dit voor iedere medicatie? Ik slik nog wel eens Reactine tegen de hooikoorts, geen idee eigenlijk of dat mag als je zwanger wilt worden.
epat

Posting Freak

01-05-2009 19:29
Noor schreef:
bloemmie schreef:Heb hier ook de huisarts voor gebeld en ik moest stoppen met medicijnen zodra ik wilde beginnen met *het maken* van kinderen.
Geldt dit voor iedere medicatie? Ik slik nog wel eens Reactine tegen de hooikoorts, geen idee eigenlijk of dat mag als je zwanger wilt worden.

Ik heb van de drogist begrepen dat je geen Reactine mag slikken. Ik ben overgestapt op homeopatisch middel.
bloemmie

Unregistered

01-05-2009 20:13
Noor schreef:Geldt dit voor iedere medicatie? Ik slik nog wel eens Reactine tegen de hooikoorts, geen idee eigenlijk of dat mag als je zwanger wilt worden.

dat durf ik niet te zeggen gok van wel, ikzelf heb Tinset is nog niet zo een bekend middel ervoor, maar ja heb mijn allergieen niet alleen in het voorjaar maar het hele jaar door.
Naast hooikoorts heb ik ook nog op 3 dingen na voedselallergie(verschillendvan licht tot zwaar allergisch) en latexallergie EN bepaalde medicijnen :roll:

Hoop dat *friemeltje* de genen van papa erft :mrgreen:
epat

Posting Freak

01-06-2009 10:53
Nou sinds gisteren is de hooikoorts bij mij zodanig dat ik het homeopatische middel maar ben gaan nemen (volgens de bijsluiter geen redenen bekend waarom iemand die zwanger is het niet zou mogen nemen). Ik wilde eigenlijk niets nemen, maar ja, op een gegeven moment is het niet meer vol te houden! Hopelijk snel een regenbui om die pollen op de grond te dwingen Smile
epat

Posting Freak

11-06-2009 09:11
Vandaag was ik bij de huisarts, dus heb het dilemma van de hooikoorts en zwanger willen worden voorgelegd. De hooikoorts klachten zijn de laatste tijd wel heel erg en ik was er toch. Hij vertelde me dat hij een en ander heeft uitgezocht, omdat zijn vrouw hetzelfde dilemma had. Hij heeft een middel (neusspray) voorgeschreven dat gebruikt mag worden, ook als je zwanger bent: Beclometason nevel.
Hij zegt dat er ook pilletjes zijn die je kunt nemen, maar dat een neusspray vaak voldoende is en dat een spray wel de voorkeur heeft omdat deze zich beperkt tot het gebied rond je neus en niet je hele lichaam door gaat. Ultieme voorkeur is natuurlijk om niets te gebruiken zei hij ook, maar als het niet anders kan, dan kan deze neusspray dus.
Dit allemaal even ter info! Wat is nou eigenlijk de clue van het verhaal: vraag het je huisarts Wink
MissMini

Unregistered

04-07-2009 22:19
epat schreef:Nou sinds gisteren is de hooikoorts bij mij zodanig dat ik het homeopatische middel maar ben gaan nemen (volgens de bijsluiter geen redenen bekend waarom iemand die zwanger is het niet zou mogen nemen). Ik wilde eigenlijk niets nemen, maar ja, op een gegeven moment is het niet meer vol te houden! Hopelijk snel een regenbui om die pollen op de grond te dwingen Smile

@Epat, hoe heet dat homeopatische middel? Ik zou het ook graag willen kopen omdat ik nogal veel last heb van hooikoorts... En normaal gebruik ik flixonase en Xyzal, maar dat mag dus allebei niet tijdens de zwangerschap..
bloemmie

Unregistered

05-07-2009 10:30
neusspray is bij mij geen optie, krijg er steeds bloedneuzen van en helpt voor geen meter bij mij.
Heb in de apotheek nagevraagd wat ik dan wel mag nemen(naja manlief heeft het gevraagt) en ik heb citirizinedihydrochloride oftewel zyrtec gekregen.
Ook deze mag je alleen in extreme gevallen gebruiken. je krijgt er eerst maar 7 mee en moet ze zelf betalen, als je het via je huisarts aanvraagt krijg je het op recept en wordt het (gedeeltelijk) vergoed.

helpen wel moet ik zeggen, heb ze 2 weken nu en heb ze 2 keer genomen, probeer het echt zo min mogelijk maar blijft vreselijk.
Zeker als er tig dingen in de lucht vliegen en het hier al 3 weken of zo niet heeft geregend Confusedhock: overal die stomme pluisjes in de lucht
Lunanoa

Posting Freak

07-07-2009 11:23
De meeste hooikoorts medicatie is heel erg slecht voor je voortplanting, ik gebruik de tabletten: TAVEGIL. Die mogen wel!
epat

Posting Freak

07-07-2009 15:15
Ik had ook met neussprays last van bloed in mijn neus, maar met deze neusspray gek genoeg niet, dus bevalt me tot nu toe goed (merk had ik overigens al genoemd, maar is: Beclometason nevel). Daarmee heb ik geen gesnuf en genies, geen kriebel aan mijn gehemelte, geen last van mijn ogen. Ikke blij Smile
Noor

Posting Freak

07-07-2009 16:49
Moet wel zeggen dat het op dit moment (de afgelopen week trouwens ook al) rustiger is met de hooikoorts, bij jullie?
epat

Posting Freak

07-07-2009 19:57
Toevallig paar dagen terug iets meer last, dus snel weer aan de spray, maar daarvoor was het behoorlijk rustig bij mij ook.
bloemmie

Unregistered

08-07-2009 09:04
bij mij wordt t niet minder hoor juist erger Confusedhock: maar ja dan maar tig pakjes zakdoeken en als het echt niet gaat 1 tabletje per week.

@ lunanoa, als je via consumed kijtk staat dat je die ook niet mag gebruiken hoor.

Er zijn onvoldoende gegevens bekend om de schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen.
Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
Dit gaat over de 5 mg.

op efarma staat echter

Zwangerschap
U kunt clemastine(tavegil) tijdens de zwangerschap enkele dagen in een normale dosering gebruiken. Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind. Meld in ieder geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent, of dit binnenkort wil worden.
Deze gaat over 1 mg.

dus enkele dagen of helemaal niet gebruiken.

heb je dit wel aan je dokter of apotheker gevraagd?
Lunanoa

Posting Freak

11-07-2009 14:53
ik gebruik de 1 mg.

Dokter heeft het zelf uitgezocht met zo'n zwangerschaps -medicijn boek Tongue
Neem aan dat het dus wel klopt!
Lunanoa

Posting Freak

11-07-2009 14:56
Zou je me de link van die site kunnen toesturen in een persoonlijk bericht?

Heb ook de bijsluiter gelezen, hierin staat ook dat het gewoon mag..
bloemmie

Unregistered

11-07-2009 15:52
hee heb je een pb gestuurd
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop