Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen zwanger maar geen honger

zwanger maar geen honger
Malou

Unregistered

30-03-2009 12:14
Ik zou wel zorgen, ook al heb je geen honger, om s'ochtends toch iets van brood of yoghurt met meusli ofzo te gaan eten of een banaan of appel.
Want je moet s'ochtends je lichaam al in werking zetten, en je brandstoffen aanvullen door te eten.

Daarbij heb je niet alleen je eigen brandstof, maar ook die van je kleine die aangevuld moeten worden, anders zal het niet goed gaan groeien.

Ik heb de ene dag meer trek als de andere dag, maar ook al heb ik geen trek, ik eet of een broodje, of een banaan, en dan rond 10 uur bijvoorbeeld nog een keer.

Ik eet veel bewuster nu, ik merk dat ik daardoor ook ben afgevallen, maar ik vind het nu vooral gewoon heel erg belangrijk dat ik voldoende en regelmatig de benodigde voedingsstoffen binnen krijg voor mn kindje.

Ik heb s' ochtends soms echt geen zin, vanochtend ook, maar je bent nu met 2 dus dan eet je toch dat wat je nodig hebt naar binnen.

Wat ik wel doe is bijvoorbeeld s'ochtends niet in pyama ontbijten, eerst klaarmaken, dan pas broodsmeren en dan eet ik het in de auto.
Dan is mn lichaam wat "opgewarmd"en heb ik gelijk al meer trek.

Misschien een idee?
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-04-2009 08:45
Ik heb ook weinig eetlust, maar eet wel. En als ik eenmaal gekookt heb en ik eet, dan eet ik voor mijn doen wel voldoende.

Probeer wel wat regelmaat te vinden in eten en dan wen je er vanzelf aan. Gewoon s'morgens/s'middags en s'avonds om regelmatige tijden en tussendoortjes. En net wat jamilah zegt, krijg je er s'morgens geen brood door, neem dan een drinkontbijt.

Alleen fruit en vitamines is niet voldoende.
mama1988

Unregistered

12-04-2009 18:34
Hoi

Ik heb ook niet echt honger(soms) en ik heb totaal geen vreet buien. Mensen vragen nu aan mij en wat vind je nu het lekkerds? of wat eet je nu steeds?! MIJN groente & fruit.
Ik eet geen chips, snoep, frisdrank drink ik niet niks niet.

Ik ben vandaag de dag 17 weken zwanger en ondertussen 8 kilo afgevallen, dit was niet te bedoeling, ik heb gewoon geen trek in zoute/lekkere dingen...

Maar zolang je kindjes en moeders het goed maken moet het volgens mij niet uit maken of je nu afvalt of niet. toch?!
Malou

Unregistered

13-04-2009 18:31
Sinds ik weet dat ik zwanger ben ben ik ook veel regelmatiger gaan eten, en ook ik ben afgevallen.
Totdat ik het wist at ik ook te weinig en vooral te onregelmatig.

In principe maakt dit niet zoveel uit voor zover ik weet, als je je voedingsstoffen die belangrijk zijn maar binnenkrijgt en je je gewoon fit voelt.

Toch is 8 kg wel vrij veel, ik zou t wel even melden bij je VK.

Ik ben nu zelf 2 kilo afgevallen, maar ik ben stevig van mezelf dus zou ik 8 kilo afvallen dan hebben de kleine en ik nog genoeg reserves over :lol:

Ik beweeg nu ook veel meer, omdat ik al stevig ben en de kilo's er dadelijk zeker nog aan gaan komen, en ik wil niet een dikke prop zijn dadelijk die de kilo's er na de zwangerschap niet meer afkrijgt. Wink
mama1988

Unregistered

13-04-2009 19:07
Malou schreef:Sinds ik weet dat ik zwanger ben ben ik ook veel regelmatiger gaan eten, en ook ik ben afgevallen.
Totdat ik het wist at ik ook te weinig en vooral te onregelmatig.

In principe maakt dit niet zoveel uit voor zover ik weet, als je je voedingsstoffen die belangrijk zijn maar binnenkrijgt en je je gewoon fit voelt.

Toch is 8 kg wel vrij veel, ik zou t wel even melden bij je VK.

Ik ben nu zelf 2 kilo afgevallen, maar ik ben stevig van mezelf dus zou ik 8 kilo afvallen dan hebben de kleine en ik nog genoeg reserves over :lol:

Ik beweeg nu ook veel meer, omdat ik al stevig ben en de kilo's er dadelijk zeker nog aan gaan komen, en ik wil niet een dikke prop zijn dadelijk die de kilo's er na de zwangerschap niet meer afkrijgt. Wink

Ik ken dat, wil ook weer 'slank' worden. Maar ik val niet doel bewust af. Want ik weet dat lijnen niet mag tijdens je zwangerschap. Ik ken wel meerdere mensen die ook afvallen tijdens hun zwangerschap. Alleen geen 8 kg (net zoals ik) Ik ga het volgende week wel even melden bij de gyn. Kijken wat zei er van zegt. verder voel ik me wel goed. heb geen honger geet fruit, groente brood alles behalve chips snoep en frisdrank (dat dronk & at ik eerder wel) dus misschien licht 't daar aan?!
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
13-04-2009 20:21
Ik denk dat je door het laten staan van tussendoortjes wel af kunt vallen als je ze normaal wel at. En jij hebt natuurlijk ook nog eens een tweeling in je buik, mama1988, die groeien en eten ook gezellig door. Wink Zolang je maar zorgt dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik ben 3 kilo afgevallen tot nu toe. Ik heb niet overgegeven ofzo, maar wel veel minder trek. Normaal gesproken at ik 8 boterhammen per dag, nu moet ik mijn best doen voor 5 en zit dan erg vol. Tussendoortjes gaan er ook niet meer in. Wel 's middags een appel en 's avonds voor het slapen een bakje druiven met of zonder yoghurt. Dat moet toch genoeg zijn. Maar ja, als je lichaam anders is gewend, gaat er zo wel wat af. Wink
Ik merk trouwens dat nu af en toe een tussendoortje wel begint te lukken, de laatste paar dagen. Maar daar komt weer tegenover dat ik nu met t avondeten niet meer een heel bord vol eten weg krijg omdat mijn buik zich erg snel opblaast.
Ik denk dat het voor iedereen een beetje verschillend is, maar hou het wel in de gaten en meld het bij de vk idd, als ze je niet uit zichzelf weegt (doen ze bij mij nog wel).
mama1988

Unregistered

14-04-2009 06:37
ik heb vanaf dag 1 nog niet eens 14 dagen voor de zwangerschapstest begon ik al met overgeven tot en met week 14 heb ik iedere dag soms 2x per dag over geven.
voelde me echt heel ziek.

Nu voel ik me goed(heb soms mijn momenten) en ik hoef nu alleen maar gal te spugen.
Mijn moeder zei ook al. De kids pakken het gewoon van jouw, als jullie maar wel gezond eten en dat (probeer) doe ik ook.

succes dames fijne dag!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
14-04-2009 09:14
Klopt, de baby in je buik eet wel hoor! Ook jouw reserves, dus maak je geen zorgen als je wat minder eet want de baby groeit echt wel. Het is natuurlijk wel het beste gezond en regelmatig te eten, maar een dagje of wat is echt niet erg.
mama1988

Unregistered

14-04-2009 11:30
gelukkig eet ik wel regelmatig gewoo 3x per dag op normale tijden.
alleen heb ik totaal geen zin in tussendoortjes wel fruit daar ben ik nu gek op maar geen snoep ofzo.

Zolang de kids het goed doen, en ik me prima voel. Is er volgens mij niet zo heel veel aan de hand.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave