Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Wat Eten We Vandaag ?!

Wat Eten We Vandaag ?!
anna123

Unregistered

24-03-2009 11:41
Hey meiden!

Ik dacht, even een onderwerp dat niet direct over kwaaltjes , ovulatietesten e.d. gaat!
Ik heb zelf helemaal geen klachtjes deze maand en kan dus eigenlijk ook niet echt veel melden!
Waar ik wel benieuwd naar ben.. eten jullie bewust gezonder nu je zwanger wilt worden?
Ik zelf eet zowieso wel aardig gezond, maar het kan altijd gezonder nietwaar?!
Dus misschien leuk om hier te melden wat we 's avonds gaan eten!
( moet zelf nog bedenken wat we eten vanavond dus dat schiet vast lekker op!)

xx
Jinna

Unregistered

24-03-2009 12:36
anna123 schreef:Hey meiden!

Ik dacht, even een onderwerp dat niet direct over kwaaltjes , ovulatietesten e.d. gaat!
Ik heb zelf helemaal geen klachtjes deze maand en kan dus eigenlijk ook niet echt veel melden!
Waar ik wel benieuwd naar ben.. eten jullie bewust gezonder nu je zwanger wilt worden?
Ik zelf eet zowieso wel aardig gezond, maar het kan altijd gezonder nietwaar?!
Dus misschien leuk om hier te melden wat we 's avonds gaan eten!
( moet zelf nog bedenken wat we eten vanavond dus dat schiet vast lekker op!)

xx

hahaha wat grappig!
ik bedacht zelf ook om deze topic te beginnen, je was me voor! Big Grin
wel meteen handig als je niet weet wat je wilt eten, heb je meteen een tip vd andere haha!

ik let er zelf nog niet zo heel erg veel op moet ik zeggen, eet niet super ongezond 's avonds maar me tussendoortjes mogen wel wat minder.
me broodje filet american laat ik nu ook echt nog niet staan hoor! Big Grin
zodra ik zwanger ben ga ik wel echt letten op gezond eten, met heus af en toe wel wat lekkers erbij maar dan absoluut geen rauw vlees en dat soort dingen.
en ik ga dan ook letten op het snoepen want ik wil niet te veel aankomen als het kan, ik ben al wat zwaar van mezelf dus vandaar..

ben benieuwd naar de andere reacties.

xxx
anna123

Unregistered

24-03-2009 12:41
O wat grappig dat je dit ook wilde openen! En inderdaad heel handig om tips op te doen als je niet weet wat je moet koken 's avonds he!Deze periode is echt zo'n periode dat ik het niet weet.. de stampotten zijn wel een beetje klaar nu , en voor lekkere maaltijdsalades is het nog veel te koud, die eet ik alleen zomers in de tuin!

Nu ik tussen mijn ei en NOD zit , eet ik maar geen filet.. tja je weet maar nooit he!En verder zou ik denk ik als ik zwanger ben ook best opletten met tussendoortjes enzo..die kilo's moeten er toch weer af als je bevallen bent!

Nou ik hoop dat er meer meiden reageren hier!

xx
brusje

Unregistered

24-03-2009 12:43
hier vanavond witte boontjes met aardappels en kipfilet....lekker simpel
Jinna

Unregistered

24-03-2009 12:54
mijn schatje had weer eens zin in chili con carne, dus dat gaan we sinds tijden vanavond eten!

xx
misslola

Posting Freak

Topics: 1
24-03-2009 13:06
Als het goed is komt mijn vriendje vanavond onverwachts naar huis. (Zit in opleiding en zit de hele week intern)
Mocht het doorgaan en hij komt naar huis eten we lekker spagetti. Simpel, maar oh zo lekker!!!!

Als hij niet naar huis komt, moet ik voor mezelf koken, en dan weet ik het nog niet.
Jinna

Unregistered

24-03-2009 13:10
ee ja spagetti heerlijk, hebben wij gister gegeten!
morgen eten we gewoon weer aardappels me bloemkool en een vleesje!
anna123

Unregistered

24-03-2009 15:23
Nou mijn man eet dus niet thuis vanavond, dus heb ik net bij de supermarkt maar een 1 persoons kant en klare maaltijd gehaald.. lekker stamppotje ... hoop dat het een beetje te eten is!
x
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
24-03-2009 15:51
Ik eet vanaaf nog de zelf gemaakte lasagne van gister!!

Probeer wel om 3 keer in de week groente te eten ook al hou ik niet zo erg van groente.. ( ben meer van de pasta en brood)
Voor de rest elke dag fruit eten en dat was het wel zo'n beetje..
Beebie_Wish

Posting Freak

Topics: 31
24-03-2009 15:56
brusje schreef:hier vanavond witte boontjes met aardappels en kipfilet....lekker simpel

Hmmmmmmmmm(wat zullen we dan lkkr gaan rotten :mrgreen: )....Hier bij ons vanavond ook witte bonen maar dan net even wat anders..........Namelijk Wittebonen in tomatensaus schotel..............Is heel makkelijk klaar te maken je hebt namelijk nodig 1 rookworst, 1 blikje knakworsten en horen er ook spekreepjes bij (maar wij laten deze achterwegen ivm varkensvlees)....En de wittebonen in tomatensaus natuurlijk :mrgreen: ...........Het is het recept van mijn overleden schoonmoeder.

Dit is even na lange tijd dit weer geworden ivm ik dit eigenlijk zo weinig mogelijk wil maken, ivm het niet al te gezond is maar ach een keer mag het echt wel!!

Ik ben me meer gaan richten op turkse gerechten echt ik vind dat zoo overheerlijk gewoon....En daarbij eet je altijd goed en gezond vlees....En voor de mensen die eens een gezonde salade willen eten/maken.........Haal dan een krop verse sla, wortels, komkommer, citroen, en olijfolie?? Je snijd vervolgens de sla in stukken en bedekt de bodem dan met eerste helft verse sla vervolgens een beetje olijfolie eroverheen dan vervolgens de wortels in reepjes sijden die over de verse sla strooien,en dan daaroverheen 2e helft verse sla, en dan vervolgens de komkommer in stukken snijden en in de saladeschaal leggen en dan de 3e helft sla in de schaal doen, en daaroverheen knijp je het citroensap eroverheen uit......Een overheerlijke salade hmmmmmm krijg je dan...

En voor de mensen die van makkelijk houden...Je neemt zo´n emmertje turkse yoghurt doe je in een kom je snijd komkommer in stukjes perst een knoflook teentje uit en roeren maar en je hebt een overheerlijke salade.....

En voor de rest heb ik al van veel dingen afscheid genomen oa van:

- Filet american
- Rosebief
- Varkensvlees
- Cola / Sinas / 7-up / enz enz....
- Rauw vlees
- Roken maar dit deed ik al niet nog nooit gedaan ook
- Alcohol (met mate afscheid van genomen neem enkel een glaasje wanneer mijn lichaam zegt het is goed)

Voornamelijk eet en drink ik:

- Appelsap en/of verse Jus
- In de meeste gevallen Kip en Vis, en af en toe rundvlees
- Weeg elke avond mijn aardappels af en groente
- Volkoren brood
- Melk (vers van de pers Tongue )
- Becel Light

En nog wel meer gezonde dingen :mrgreen: Maar af en toe in een tijd dat ik ergens in mijn cyclus zit heb ik me toch een overheerlijke trek in chocolade terwijl ik vroeger er nooit van gehouden heb hmmmmmmmmmmmmmmm :lol:
anna123

Unregistered

24-03-2009 16:02
Jeetje dat is gezond!

Buiten de filet en brie e.d. in de wachtdagen , eet ik gewoon alles.. Ik ga nog niet 'moeilijk' doen als ik nog niet zwanger ben.. maar , ik leef over het algemeen best wel gezond dus dat scheelt weer!

x
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
24-03-2009 16:04
wat grappig... wij eten vanavond ook spaghetti met mijn zelfgemaakte spaghettisaus..
als half italiaanse (ik) eten we best vaak pasta... mjaaaaaaaaaaaaaaaaam!
riannetje

Posting Freak

24-03-2009 16:06
Fiemo schreef:wat grappig... wij eten vanavond ook spaghetti met mijn zelfgemaakte spaghettisaus..

Lekker!!!!
anna123

Unregistered

24-03-2009 16:08
hmm lekker pasta!

Hey , als italiaanse heb je vast wel wat fantastische recepten voor ons!!!

xx
juffie79

Unregistered

24-03-2009 17:27
witlof met ham en kaas uit de oven.

En sinds ik zwanger ben laat ik de filet american staan.
Ook met eten was ik nu ook extra goed de groenten.

Verder drink ik nu ook elke dag een extra glas jus en melk.

Groetjes Juffie
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
24-03-2009 17:54
heeh
vanavond eet ik dus ovenpasta met extra broccoli toegevoegd. Want alleen champignons was wel weinig groente. Verder loop ik bij de dietist om mijn slechte eetgewoontes (lees vreten of snoepen) af te leren en volgens de voedingscentrumrichtlijnen te eten. Niet dat ik niet weet hoe dat moet maar er komt vooral een psychisch aspect bij kijken. Over het algemeen gaat het wel goed en krijg ik wel mijn voedingsstoffen binnen, zou fijn zijn als ik ook wat gewicht kon verliezen dan.
vj

Posting Freak

Topics: 35
24-03-2009 18:19
Fiemo schreef:wat grappig... wij eten vanavond ook spaghetti met mijn zelfgemaakte spaghettisaus..

Daar zou ik nou best eens een receptje van willen!!
Mag ook eventueel pb!! Daar zou je mij heel blij mee maken!"Smile
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
24-03-2009 18:21
Hier wordt het vanavond kip hawai. Heb alleen totaal geen honger. Hadden een borrel op mn werk met wat lekkers erbij dus zal nu wel laat eten worden hier.
anna123

Unregistered

24-03-2009 18:54
Nou de eenpersoons kant en klare stamppot van de AH smaakt prima! lekker worstje erbij..mmmmm

x
moon80

Unregistered

24-03-2009 18:56
uhhhh sla met gemarineerde kip, gedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en sladressing om precies te zijn.
Met andere woorden; konijnenvoer. Ach het is gezond he zeggen ze
Athena

Unregistered

24-03-2009 19:19
hier was het de overschot van gisteren Smile , gebakken aardappeltjes (in kruidenboter) met prinsesseboontjes .. zonder vlees maar met een beetje mayonnaise (ja ik weet het ; niet echt goed voor de lijn :roll: )

Morgen verse spaghetti maken :mrgreen:
misslola

Posting Freak

25-03-2009 09:24
De spagetti was heerlijk..........en vanavond ga ik lekker bij mijn moeder eten.
Ik weet nog niet wat ze gaat klaar maken, maar het zal vast heel lekker zijn!!
(is altijd als iemand anders het klaarmaakt! Wink )
Sandy

Unregistered

25-03-2009 10:02
Gisteren; pasteitje kipragout en kippensoep met brood, vanavond denk ik quiche met o.a. tomatentapenade, tomaten, salami en een salade erbij.

Verder ik eet ik geen filet americain meer behalve als ik ongesteld ben. Ik drink theinevrije thee, drink geen cola en alcohol meer, roken heb ik nooit gedaan. Dat is het wel geloof ik, oh ja, slik natuurlijk foliumzuur al een tijd.
misslola

Posting Freak

25-03-2009 10:45
Sandy schreef:Gisteren; pasteitje kipragout en kippensoep met brood, vanavond denk ik quiche met o.a. tomatentapenade, tomaten, salami en een salade erbij.

Verder ik eet ik geen filet americain meer behalve als ik ongesteld ben. Ik drink theinevrije thee, drink geen cola en alcohol meer, roken heb ik nooit gedaan. Dat is het wel geloof ik, oh ja, slik natuurlijk foliumzuur al een tijd.

Alcohol drink ik ook niet meer. Af en toe een mixdrankje in het weekend, maar dan blijft het ook bij één glaasje.
Foliumzuur slik ook al sinds ik met de pil gestopt ben.
Melk vind ik niet lekker, maar eet nu wel iedere morgen yogurt om toch de iets binnen te krijgen.
Verder eten wij toch al gezond, dus daar hoef ik niets aan te veranderen!
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
25-03-2009 12:18
Goh, wat heeft iedereen toch met spaghetti... ik heb het gister ook gegeten met zelfgemaakte tomatensaus :-)
Vandaag nog lekker een restje saus, beetje verse sla erbij, geraspte kaas erover heen, och, we komen de maaltijd wel weer door Wink

Verder ben ik al lang geleden (wij zijn 2 1/2 jaar bezig....) begonnen met het slikken van foliumzuur; merk Evasin, doosje met 84 capsules, prijs weet ik even niet. Het zijn kleine 'bolletjes' die je gemakkelijk met een slok water weg kan slikken. Vorig jaar ben ik daarmee gestopt want 'ik werd toch niet zwanger dus wat moet ik met die troep!!' maar goed, dit jaar weer positief aan de gang en dus sinds twee maanden slik ik de bolletjes maar weer, alles voor het goede doel nietwaar?

Verder hou ik van het goede leven dus een wijntje, toastje brie, filet american, ik lust het allemaal even graag en laat het zeker niet staan omdat ik wil proberen zwanger te worden. Ik moet er niet aan denken om al 2 1/2 jaar zonder een lekker glaasje rode wijn te zitten Wink Omdat ik in januari dacht dat het dit keer echt raak was, ga ik wel iets bewuster om met de brie en de filet (lees; ik neem het maar even niet meer...) maar verder leef ik gewoon gezond en ga geen extra dingen slikken of laten. Tenslotte moet de natuur zijn gang gaan en geloof ik niet zo in al die poeiers en pillen die je zwanger zouden 'maken' Smile
ausje

Unregistered

25-03-2009 15:02
Vandaag gaan we voor brocoli met kipfilet en aardappeltjes...heb geen zin om ingewikkeld te doen vandaag Wink
Ik probeer wel een beetje op te letten dat ik genoeg groente en fruit eet...maar het wil er wel eens bij inschieten dat het al snel een pizza of patat wordt :oops:
Maar ja, heb besloten dat ik me leven ga beteren...dus vandaar vandaag gezond en nu proberen vol te houden... Wink
Elisa20

Senior Member

25-03-2009 15:38
@jelske

Ik ben nu ruim anderhalf jaar bezig en herken het idd met het foliumzuur. Heb het eerst jaar wel foliumzuur genomen maar ben er nu mee gestopt omdat ik niet het gevoel heb dat ik binnenkort zwanger raak (hebben al doorverwijzing naar gynecoloog). Verder neem ik af en toe gewoon een wijntje maar wel met mate en file american neem ik ook gewoon.
anna123

Unregistered

25-03-2009 18:27
Vanavond lekker japanse wokschotel met rijst mmmm lekker!
Jelske

Posting Freak

25-03-2009 21:24
In plaats van een restje spaghettisaus is het gewoon een lekkere 'vette bek' geworden; patat, mayo, kroket, oooh, en het was toch lekker!!!!

Wat grappig Elisa20 dat je gelijk met mij loopt..... voel jij ook zoveel rare vage gevoeltjes van binnen de afgelopen 1 1/2 week?? Ik word er echt stapeldol van! Vandaag is er nog niets te merken van de ongi maar ja, dat kan morgen zó weer anders zijn....

Succes met wachten en/of testen en ondertussen proost, ik neem er eentje op het goede leven Wink
Athena

Unregistered

25-03-2009 21:34
hmm bij ons was het vandaag 3 x spaghetti :mrgreen: :mrgreen: hahaha, men vriend heeft 3 volle borden gegeten vanavond (gespreid over een paar uur), lekker vers, denk dat ik een 3 kg gemaakt heb (2 kg gehakt & dan de tomatensaus met paprikas), morgen nog een bord spaghetti en dan de vriezer in voor de luie momenten of wanneer we geen tijd hebben om te koken 8-) Big Grin
Elisa20

Senior Member

25-03-2009 21:44
@jelske

Ja dat voel ik ook maar dat voel ik elke maand en toch is het nog steeds niet raak.
Je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden.
Jinna

Unregistered

25-03-2009 23:24
wij zijn vandaag voor gezond aardappels met bloemkool en een vleesje gegaan.. smaakte weer prima!
anna123

Unregistered

26-03-2009 18:41
Vanavond risotto met truffel , BIEFSTUK!!! en lekkere salade
Tara28

Posting Freak

26-03-2009 18:45
Hier doen we lekker ongezond! De frituurpan gaat aan. Lekker frietjes met kroket en hamburger. Morgen weer boodschappen doen en dan natuuuuuuuurlijk weer biefstuk kopen.
Tara28

Posting Freak

26-03-2009 18:46
Hey Anna, we zijn bijna tegelijk theeleut gewordenWink
misslola

Posting Freak

26-03-2009 18:46
Ik heb een lekker makkelijk gedaan en van de Iglo een diepvries pakketje gehaald met tagiatelli, zalm en bladspinazie.
Super lekker en gemakkelijk aangezien ik alleen moest eten!
anna123

Unregistered

26-03-2009 18:47
He inderdaad, had ik helemaal nog niet gezien!
Tara28

Posting Freak

26-03-2009 19:03
Hihi de plannen wijzigen...de kroketten moeten terug de vriezer in en van de hamburgers gaat mijn man in ene zijn eigen zelfgemaakte exclusive broodjes hamburger maken....Altijd leuk, je man bezig in de keuken......De frietjes zijn al bijna klaar....
Lunanoa

Posting Freak

Topics: 9
26-03-2009 20:30
Vandaag nog maar lekker van de Filet American genoten, het kan nu nog Smile

Probeer gezond te eten, mijn probeem blijft dat ik verslaafd ben aan energie drank. Ik weet hoe fout dit is maar soms kan ik de verleiding écht niet weerstaan. Zoals vandaag. foute dag Confusedhock:

Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk groenten & fruit te eten! Daarnaast natuurlijk de foliumzuur pilletjes Wink
anna123

Unregistered

27-03-2009 11:08
Vanavond patatjes of spaghetti ben nog aan het denken.. :?
boba80

Posting Freak

Topics: 4
27-03-2009 12:02
vanavond wordt het een maaltijdsalade (waldorf) van de AH.... en die eet ik op in het ziekenhuis tijdens mijn avonddienst.

Straks ga ik voor mezelf een lekker broodje met geitenkaas maken....
Beebie_Wish

Posting Freak

27-03-2009 18:33
He eindelijk lekker WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat heb ik me toch een zin in WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND :mrgreen:

Manlief was vanmiddag al lekker vrij en heeft ie de 2 nieuwe slaapkamers afgemaakt behang erop geplakt (van dat glasvezel behang, en wat denk je manlief zit nu onder de jeuk Tongue )... Hij kan er niet zo goed tegen! Ach ja eigenwijsheid he had ie maar iets met lange mouwen aan moeten trekken hihi Tongue !! Maar ben wel weer trots op mn skattie :mrgreen: Ben natuurlijk altijd al trots op hem haha...

Maar wij eten vanaaf (straks) heerlijke zuurkool met aardappeltjes en rookworst hmm Tongue ..

Eetsmakelijk voor degenen die nog moeten eten zomenteen Wink
Nadine

Unregistered

27-03-2009 19:48
Manlief hier maakt zich er makkelijk van af, al twee keer deze week: een kante-en-klaar-maaltijd en een diepvriesmaaltijd. Moet ik het toch ff met 'm over hebben, als hij echt een kindje wil... :lol:
Ik kook over het algemeen gezond: verse (gewassen!) groente, dus niet voorgesneden. Beetje vlees en aardappelen, pasta of rijst. Ben geen liefhebber van fruit. Gelukkig is er altijd nog de multivitamine-pil Wink

Wie het eerst thuiskomt kookt. En dat is hij meestal.. we need to talk..
Athena

Unregistered

27-03-2009 21:11
hihi hier is het altijd dezelfde die het eten kan maken hoor :mrgreen: , zelfs al is het ventje thuis en ik niet dan ben ik nog 'chef-kok' in huis maar ja geeft niet.

Vanmiddag voor de 3e keer op rij spaghetti (maar nu steekt alles netjes in de diepvries hoor, komt langs mijn oren uit nu :? ) en daarnet lekker gaan zwemmen samen - brubbelbadje met lavendelgeurtje ook gedaan, lekker ontspannend - en daarna meteen naar de kebabzaak :lol: , voor een heerlijke dürum hawai met looksaus & samoeraisaus.. njam njam

waarom smaakt dat ongezonde fastfood toch zo lekker :roll:
juffie79

Unregistered

28-03-2009 08:25
gisteren niet heel veel ben heel de dag misselijk geweest dat ik uiteindelijk heel de middag en avond in bed heb gelegen.
Sandy

Unregistered

28-03-2009 10:51
Ga vanavond koken op mijn werk voor clienten. Met mijn collega's erover gehad om soep, stokbrood, salade en vele tapas te maken. Beetje experimenteren, ze eten zo vaak gewoon en niet echt speciaal. Ben benieuwd of het allemaal wil lukken en of ze de tapas wat vinden.
Beebie_Wish

Posting Freak

28-03-2009 17:37
Goh ik was gister zo overweldigend over dat we heerlijk zuurkool gingen eten had ik echt na een paar happen geen trek meer en ook de rookworst had ik geen behoefte meer aan, terwijl ik normaal gesproken zo dol ben op zuurkool, maar ook heb ik dit tegenwoordig met koffie doordeweeks drink ik helemaal geen koffie meer maar dan neem ik groene thee en zoals nu in het weekend heb ik nog maar 1 bakkie koffie op in meer had ik echt geen trek, en afgelopen week best een enorme hoofdpijn, maja het werk en alles gaat gewoon door en ik dus ook ben geen opgever (doordeweeks kook ik altijd mits het anders loopt dan gepland natuurlijk)...En in het weekend kookt manlief, maar dit weekend niet want hij is al zo druk boven bezig met klussen van de 2 nieuwe slaapkamers, dat ik gewoon maar lekker kook...

Ben toe straks heerlijk ff bij mn andere skattie geweest (mn paard ---Wie anders Tongue )...En was wel weer heerlijk lekker met hem gekroeld en gewandeld en heb hem ook even al aan het werk gezet namelijk aan de longeerlijn, jaja moet ie allemaal leren!!

Morgen een verjaardag mn neefje die alweer 9 jaar word Big Grin En mijn broertje die 21 word...

En nog meer plannen??

Iedereen een goed en gezond weekend! Big Grin
anna123

Unregistered

28-03-2009 17:45
Vanavond heeeerlijk uit eten samen met mijn man! mm
Lunanoa

Posting Freak

28-03-2009 17:56
Het blijft weekend, hier slaat de luiheid dan toch wel wat toe.

Kant en klare lasagne :oops:
Athena

Unregistered

28-03-2009 17:57
vanavond wordt het pizza (uit de diepvries), was van plan eerst om vis te maken maar heb zo druk zitten poetsen en opruimen enzo , dat het er niet meer van gekomen is.

Tja je kan niet alles tegelijk hé :mrgreen: , heb ook een cake gebakken (men allereerste Big Grin normaal gezien maak ik altijd chocomousse & tiramisu) en die heeft men ventje al voor de helft opgesmikkeld :roll: Big Grin

morgen dus bakharing (denk toch dat het zo noemt) met verse tartaar & puree Smile
Tara28

Posting Freak

28-03-2009 19:30
t wordt denk ik hutspot met een runderlapje, maar wel zo'n kant en klaar maaltijd. Mijn man heeft avonddienst, dus moet alleen eten en heb meestal niet zo'n zin om alleen voor mezelf te koken....
Noor

Posting Freak

Topics: 11
28-03-2009 19:48
Vandaag zijn we allebei weg geweest. Geen tijd gehad om boodschappen te doen, dus gaan we heerlijk snaaien.... Ahhhh, lekker ongezond Big Grin ...

Morgen gaan we trouwens uit eten met mijn schoonouders, lekker eten in een Canadees restaurant.. Hmmmmmm Wink.
De rest van de week proberen gezond te zijn en met mate te eten...
juffie79

Unregistered

29-03-2009 09:58
elke dag een boterham met appelstroop. Ivm met de moeheid en in appelstroop zit ijzer.
Athena

Unregistered

29-03-2009 14:12
vandaag maak ik een slaatje met tomaat/garnaal en lekker verse cocktailsaus (zelf eerst mayonaise gemaakt & dan verder voor cocktail). Vanavond eten we gebakken vis met puree & tartaar Big Grin , heb honger hoor, nog half uurtje & men vriend komt thuis, kunnen we eindelijk iets eten.
Sandy

Unregistered

29-03-2009 15:59
Heb gewerkt en ben net thuis. Mijn vriend heeft quiche gemaakt met o.a. broccoli, bloemkool, salami erin. Vindt het altijd heerlijk als hij kookt, ik kook het meeste van ons twee. Hij klust echter het meeste van ons twee.

Noor; veel plezier morgen. Altijd lekker uit eten vindt ik. ook top vindt ik dat de afwas door iemand anders gedaan wordt Big Grin

Eetste iedereen straks
Fiemo

Posting Freak

29-03-2009 16:40
Mijn vriend komt vanavond eindelijk weer thuis na een lang weekend weggeweest te zijn.

wij gaan voor de verandering weer pasta eten haha.. kippasta salade.. mjam.. dit kan je ook koud eten, vind het echt iets voor de lente/zomer dus hopelijk komt de zon nu ook echt. Ik ben er erg aan toe, zuch..
boba80

Posting Freak

29-03-2009 18:32
Voor de verandering zet ik straks de frituur maar eens aan.
zou eigenlijk vanavond met wat vriendinnen eten bestellen en filmpjes kijken....maar die heb ik afgebeld omdat ik moe en misselijk ben....
Heb echter nog niet over hoeven geven....dus blijf gewoon alles eten (als het er weer uit komt lucht het misschien wel op).
heb ook niet iets anders in huis...
Monalisa

Posting Freak

30-03-2009 14:12
leuk topic dit!
ik eet vandaag bij een vriendin dus het is nog een verassing Tongue
Normaal gezien ben ik een echte gezondheidsfreak, alles wat te vet of teveel kalorieeen heeft mijdt ik maar af en toe een lekker frietje ben ik niet vies van....maar het liefst eet ik gezond, veeeeel groenten en ik hou zo van vis!!!
Beebie_Wish

Posting Freak

30-03-2009 14:41
Ik ben voor vanavond van plan om eens heerlijke nasi klaar te maken hmm (wij zijn echte pasta liefhebbers)! Gister hebben we bij mijn zus en haar man gegeten, waar haar man heerlijk heeft gekookt. En het is bij mn zus bijna geen nederlandse prakkie, maar het heerlijke turkse gerechten...

Zelf ben ik me ook aan het verdiepen geweest in turkse gerechten :mrgreen:
Athena

Unregistered

30-03-2009 18:32
omdat we zo laat thuis waren zijn we onderweg ook maar gestopt bij de frituur :roll:

heb nog steeds vis in de koelkast, morgen dan waarschijnlijk :mrgreen: , gelukkig zit ie vacüum verpakt Big Grin
leeuwinnetje

Posting Freak

30-03-2009 18:36
wij hebben spinazie, aardappelen en wienerschnitzel op!
Lunanoa

Posting Freak

30-03-2009 18:38
Heerlijke pasta gegeten!

Penne met een heerlijke zelfgemaakte pittige saus met lekker veel knoflook Wink
Sandy

Unregistered

30-03-2009 19:04
mexicaanse bonenschoteltje gemaakt, lekker vegetarisch met veel kaas. Salade erbij. Zit wel wat vol, heb meer gegeten dan goed voor me was.
boba80

Posting Freak

30-03-2009 19:36
slavink met gebakken krieltjes in de schil en prei met rode bieten en een creme fraiche/mosterd saus (recept van de AH).
Viel een beetje tegen....niet voor herhaling vatbaar.
Lunanoa

Posting Freak

01-04-2009 19:03
Tonijnsalade Big Grin Lekker maar k heb alweer honger.

nieuwe gasfornuis moest nog aangesloten worden dus vandaar even makkelijk Tongue
Fiemo

Posting Freak

01-04-2009 19:10
braadworsten met gebakken uitjes, gebakken aardappeltjes en roerbak paprika/courgette en een salade en stokbrood met knoflookprut met heeeel veeeeel knoflook.. mjam..
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
01-04-2009 20:25
Voor mijn mannetje gebakken aardappeltjes, 2 filet lapjes en een salade
Voor mij ivm sonja B een lekkere frisse salade gemaakt met veldsla, zalmsnippers, komkommer stukjes, cherry tomaatjes, pijnboompitjes en een yoghurt dressing (beetje yoghurt, koffiemeld, azijn, suiker of zoetstof, mosterd en kerriepoeder)

Heerlijk, en door Sonja B nu 3.5 kilo kwijt in 4 weken! woehhaaaaa!

Bloem
leeuwinnetje

Posting Freak

04-04-2009 17:00
pizza shoarma, mmm!!
Beebie_Wish

Posting Freak

04-04-2009 17:08
Vanavond word het TURKS gerecht mmmmmmmmmmmmmmmmm
Fiemo

Posting Freak

04-04-2009 17:15
voor ons stokbrood uit de oven met brie en knoflookprut, pompoensoep en aspergesoep en een salade met veel olijfjes en veel knoflook Big Grin
Fiemo

Posting Freak

04-04-2009 17:17
@Possie; Ik zie dat we tegelijk mogen testen!?!? Hoe voel jij je? :roll:
Beebie_Wish

Posting Freak

04-04-2009 18:10
Ik voel me toch de laatste dagen alleen maar knallende hoofdpijn hebben en zelfs afgelopen maandag zomaar spontaan te hebben moeten overgeven (sorry mensen)...En voel af en toe wat korte steekjes binnen in me pfoe!! En zeg maar in de ronde hiervoor met clomid had ik nu zo rond deze tijd erg gevoelige tepels maar dat heb ik nu dus echt niet..Voel me wel misselijk en word snel moe..

Ik heb dat vele hoofdpijn gedoe eigenlijk nog niet eerder gehad dus zou echt niet weten hoe dat nou zo is komen opdagen.

En @Fiemo hoe voel jij je??

Laten we hopen en duimen op een een en al goed gevuld paasei zou een wonder van een cadeau en meeeeeeeeeeeeeeeeer dan welkom zijn!! Big Grin

GOODLUCK! Wink
boba80

Posting Freak

05-04-2009 16:53
Ga vanavond lekker genieten van een biefstukje met champigons en gebakken ui + salade + gebakken aardappeltjes....nou de :evil: :evil: er zijn moet ik er maar het beste van maken.
lekker met een glas wijn
kleinepukkie

Unregistered

05-04-2009 17:04
gister heb ik nog gesmult van een dikke biefstuk... zou namelijk zomaar eens de laatste voorlopig kunnen zijn.

vandaag eten we zoet zure kip met perzik en rijst. lekker makkelijk
Nadine

Unregistered

05-04-2009 17:57
Gisteren patat gehaald en vandaag rijst met shoarma en groentepakket.
anna123

Unregistered

06-04-2009 17:00
sperzieboontjes, gebakken aardappels en saucijzenworstjes met italiaanse saus
x
Simoon

Posting Freak

Topics: 15
06-04-2009 17:07
bami, met ham, prei, ui, paprika, wortel, taugé en lekkere kruiden.
En natuurlijk (om te zorgen dat het niet al te gezond is :oops: ) varkenssaté (lus namelijk geen kip) Heerlijk hoor. En we kunnen er 2 dagen van eten want ik maak altijd te veel groente prut Tongue.

morgen lekker tagiatella met bolognese saus, en een salade.
IJsbergsla met tomaten en komkommer.

dus dat word smullen!

groetjes
Fiemo

Posting Freak

06-04-2009 17:35
Eet smakelijk iedereen!!

Ook al ben ik de hele dag al misselijk, ik heb ook honger Confusedhock:

Wij eten vanavond tandoorikip met challotjes en paprika, rijst en spersieboontjes... een klein beetje gezond en ook weer erg lekker, mjam!
Beebie_Wish

Posting Freak

06-04-2009 17:40
Uhm.....................mogen wij ook even voor keertje ongezond doen :mrgreen:

Namelijk PIZZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :mrgreen:

Ben al een hele week misselijk maar heb verdorie heel erg veel trek heb ik zeg maar net gegeten heb ik half uurtje later weer trek Sad
Fiemo

Posting Freak

06-04-2009 18:32
ikke ook ikke ook hahahaha, constant snaaien... Possie, zijn we elkaar gek aan het maken of mogen we allebei gaan gillen over 7 daagjes?
Beebie_Wish

Posting Freak

06-04-2009 18:51
@Fiemo: Zou fijn zijn en helemaal geweldig als het zo is ga ik buiten staan en het uit schreeuwen (familie hoort me toch niet die wonen lkkr verweggiestan) :mrgreen: ...Wat de buren betreft ach die mogen het wel weten (vertellen niks door haha)!!
Dus Fiemo jullie ook al aan de pizza gegaan vandaag?? Alleen ik had echt na 3 stukkies helemaal genoeg kon echt niet meer het kwam zowat mijn neus weer uitzetten, terwijl ik normaal gesproken dol op pizza ben mmm!!

Maar wie weet helpt het zodra we mekaar gek maken en hebben we straks beiden een positieve test :mrgreen:
Alleen woensdag a.s. word ik door de gyn gebeld over de bloeduitslag deze die ik afgelopen vrijdag middag heb laten uitvoeren, en dan zal ik dus woensdag a.s. te horen krijgen van hem of ik deze ronde met behulp van clomid een eisprong heb gehad I-Hope-So :oops:

Voel me wel heel erg anders dan dat ik me altijd gevoeld heb heb me namelijk nooit zo erg misselijk gevoeld als ik ongi werd zeg maar, maar goed straks houd mn lichaam me gigantische voor de gek!!! I-Hope-NOT!! Wink
anna123

Unregistered

07-04-2009 10:45
Vanavond weer lekker uit eten..mmmm Big Grin
x
Beebie_Wish

Posting Freak

07-04-2009 11:43
Voor ons word het vanavond SPAGHETTI BOLOGNESE :mrgreen: :lol: :mrgreen:
boba80

Posting Freak

07-04-2009 12:33
heb net heerlijk zitten smullen van 2 broodjes met veldsla, ui, appel, geitenkaas, gebakken spekjes+uitjes, pijnboompitjes en honing....mjammie

en van dit alles heb ik ook een salade gemaakt die ik samen met broodjes vanavond op m'n werk lekker ga op zitten snoepen.
Af en toe moet je jezelf lekker verwennen...of niet dames.
Noor

Posting Freak

07-04-2009 16:32
Hier gaat het vandaag worden:

Aardappelpuree
Vissticks
Omelet met spinazie

Heerlijk :mrgreen: ...
Tara28

Posting Freak

07-04-2009 18:52
Hier macaroni. Gisteren een grote pan gemaakt waar we 2 dagen van kunnen eten.
anna123

Unregistered

08-04-2009 17:55
lekker vleesje van de slager, gebakken aardappeltjes en salade..
( maak een dressing van witte wijn azijn en knoflookolijfolie en een beetje suiker, op een heel laag vuurtje verwarmen en goed roeren en dan beetje laten afkoelen ( dit alles duurt ong. 5 minuten..) en dan over de sla gieten... beetje croutons e.d. en last but not least... kaasschilfers erover..mmmmm)

x
Noor

Posting Freak

08-04-2009 18:02
Vandaag wordt het een bloemkoolschotel uit de oven, mmmmmm.... Tongue
Beebie_Wish

Posting Freak

08-04-2009 18:55
Heeej en mensen weet je wat mij nu eigenlijk pas goed en duidelijk op valt aan dit forum??? Volgens mij zijn ze de tijd vergeten een uur naar voren te zetten :mrgreen: ... Want ik had net een bericht geplaatst en zegt het forum om een tijd van 18.50 terwijl het 19.50 moet zijn

Was me nog niet eerder opgevallen maar was een topic aan het zoeken en zo kwam ik het tot de ontdekking!! :mrgreen:
Sandy

Unregistered

08-04-2009 20:14
Hebben Tortellini gegeten, al vroeg want ik ging sporten.
Verder met de lunch filet americain op, heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!! Doe ik altijd als in ongesteld ben tegenwoordig, 1 van de weinige voordelen van het nog niet zwanger zijn. Je moet jezelf verwennen toch :lol:
Fiemo

Posting Freak

09-04-2009 12:29
@possie

Je hebt bovenaan de pagina een tijdlijn balkje, die moet je zelf veranderen in je gebruikerspaneel onder foruminstellingen, daar staat dan je eigen tijdzone en die moet op GMT + 1 staan :mrgreen:

Hoe ist verder met je? kep vanmorgen getest maar natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk nog niets te zien, zucht.... ik ben zo slecht in wachten, bah!
anna123

Unregistered

09-04-2009 16:26
Vanavond pizza!!
Athena

Unregistered

09-04-2009 16:49
vanavond kookt mijn vriend Confusedhock: , gisteren ook al (heeft 5 dagen verlof) en vanavond worden het aardappelen met appelmoes & worsten.

wel makkelijk , thuiskomen en niets meer te hoeven doen.. nou weet ik wat dat is na anderhalf jaar voor alles te hebben moeten gezorgd (en wat ik opnieuw zal moeten doen vanaf maandag :roll: )
Jelske

Posting Freak

09-04-2009 17:19
@Fiemo; da's wel leuk die GMT + 1 uur maar dat staat de mijne ook altijd en tóch klopt het tijdstip van plaatsen van het berichtje niet :-)

Wij eten vandaag weer eens ouderwets aardappelen, groente en vlees.... heb de afgelopen dagen mijn mannetje vréselijk verwaarloosd door weinig in de keuken door te brengen... gelukkig heb ik het op een andere manier méér dan goed gemaakt ;-)
Noor

Posting Freak

09-04-2009 17:30
Jullie moeten er GMT + 2 van maken Wink.... Dan klopt de tijd wel....

Vandaag een snelle vette hap gehaald, ook lekker!
Jelske

Posting Freak

09-04-2009 18:23
Je hoeft er geen GMT + 2 van te maken maar je kunt gewoon aanvinken dat je de zomertijd wilt gebruiken ;-)

Voila, ik loop weer op tijd :mrgreen:

Eten was heerlijk, eigenlijk zou ik een wijntje kunnen nemen omdat ik al weekend heb maar ja, ik heb mezelf beloofd om door de weeks geen drank meer te nemen. Niet zozeer voor het 'zwanger worden' verhaal maar omdat ik gister m'n bikini weer even heb gepast.... Sad Sad Sad
Beebie_Wish

Posting Freak

09-04-2009 18:47
Thnx Jelske Wink Nu loop ik ook weer op tijd :mrgreen: i.p.v. een uur achter haha :mrgreen:
Noor

Posting Freak

09-04-2009 20:45
Jelske schreef:Je hoeft er geen GMT + 2 van te maken maar je kunt gewoon aanvinken dat je de zomertijd wilt gebruiken ;-)
Hmmm.... dat kan dus ook :mrgreen: ... Had ik nog niet gezien!
Jelske

Posting Freak

10-04-2009 08:58
Goh, wat zijn we weer bij de tijd! :mrgreen: :mrgreen:

Vandaag lekker vrij en een lang weekend voor de boeg; het zou 23 graden worden vandaag? misschien de bbq al aan voor de eerste keer dit jaar? zou leuk zijn... terrashaardje aan, wijntje erbij, voorjaar in de bol én klusperiode Big Grin

Ach, ik denk dat het gewoon een bord lekkere macaroni gaat worden, beetje verse sla erbij, gerapste kaas erover heen, wél dat wijntje natuurlijk en heerlijk genieten van het 'vrij zijn' vandaag!
Beebie_Wish

Posting Freak

10-04-2009 09:41
@Jelske heerlijk he deze vrije dag :mrgreen: Ik geniet er ook behoorlijk in volle teugen ervan :mrgreen: ... Heb expres niet uitgeslapen maar ben al lekker met de was bezig, en hier en daar wat opgeruimd!! En dan vanmiddag als manlief thuis komt saampies genieten in de tuin met een roseetje erbij en dan ga ik daarna ook nog ff heerlijk genietend samen met paardlief, denk ff een flinke wandeling met hem maken. En dan ergens zittend in het gras uitkijkend over de vecht met wat lekkers erbij!!

En dan weer tijd om terug te gaan paardlief weer tussen zn vriendjes zetten en weer op naar huis waarna te beginnen aan het avondeten en dit zal naar verwachting worteltjes met gekruide aard.schijfjes met een kip-schnitzel worden mmm...

En mensen vooral ook niet te vergeten houd en genietend lekker van deze LENTE! maar ook heul veul KLUS plezier gewenst. Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave