Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?
Malou

Unregistered

18-03-2009 12:43
Heej allemaal.

Vandaag ben ik 9 week en 2 dagen zwanger Smile

Alles gaat goed tot dusver, heb niet veel last van misselijkheid, wel van mn buikbanden en dus wat steekjes, en vooral heel heel heel erg moe Wink

Ik heb vanaf dat ik zwanger ben zo nu en dan wel eens wat oranjeroze slijmverlies, soms een klein beetje bloed, maar niet met krampen of wat dan ook.

Gisteren voelde ik me alles behalve goed, we zitten helaas op dit moment ook even in een rotsituatie waardoor er veel spanningen zijn geweest en spelen, dus heb met dikke tranen de verloskundige maar gebeld, want ik voelde me zo beroerd en slecht dat ik dacht dat er wat mis zou zijn.

Ze heeft me gerustgesteld, en zolang ik geen echt bloedverlies heb maar een klein beetje bij t slijm, was er niets aan de hand.

Mocht ik echt krampen of menstruatiepijnen krijgen, dan moest ik gelijk ff aan de bel trekken.

Nu had ik vanochtend in t midden van mn buik een steek, niet zoals menstruatie, maar wel rond die plek.
Dit heb ik wel vaker, maar ik vermoed dat dit dus de bandenpijnen moeten zijn?
Als ik zitten ging of boog voelde ik het ook. Is dit groeipijn of niet?

En vanochtend had ik ook weer een beetje bloed, nou ja, eerder slijm waar een heel klein beetje bloed inzat, dus maakte me toch wel ff weer zorgen, ondanks dat de verloskundige zegt dat dit normaal is.

Mijn vraag is dus of jullie dit ook herkennen, hebben, en dit dus ook echt normaal is of niet.
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
18-03-2009 12:55
Heb je al een echo gehad deze zwangerschap?
Ik kan er geen uitspraken over doen, blijft natuurlijk altijd spannend!
mocht je het niet vertrouwen zou ik de vk gewoon terug bellen en zeggen dat je bloedverlies hebt.
Sterkte en succes
Malou

Unregistered

18-03-2009 13:25
Ja we hebben vorige week echo gehad, en alles was goed, hartje klopte goed, en alles zag er goed uit.

Maar doordat we aardig wat spanningen hebben op t moment, helaas, was ik bang dat dat een verkeerde uitwerking zou hebben.

En het bloedverlies, vergelijk het met als je ongesteld gaat worden, dat er net is of er zo'n heel klein dun beetje door je slijm heen zit. Dus niet echt bloed zo, maar een beetje wat verdund is met slijm (sorry voor details, maar kan t anders ook niet uitleggen :oops: )

Volgens de verloskundige kon dit geen kwaad, mijn moeder heb ik net gebeld en die bloedde ook toen ze zwanger was van mij, en zolang het bij wat bloed in het slijm blijft en niet echt alleen en heldere bloeddruppen zijn is er niets loos zei ze net.
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
18-03-2009 13:28
Hoi Malou,

Als je het niet vertrouwd, zou ik toch even voor de zekerheid de verloskundige bellen, daar zijn ze voor!
Ik ben nu 6 weken en heb vorige week ook klein beetje bloed verloren en voel ook soms lichte steken.
Ben vandaag bij de arts geweest, omdat het mijn 1e zwangerschap en ze wilde graag dat ik even langs kwam en ze vertelde dat die klachten die jij ook hebt, dat dat normaal is.
Zolang je maar niet teveel bloed verliest en niet te erge steken krijgt.
In ieder geval veel sterkte!

Groetjes Leeuwinnetje
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
18-03-2009 14:32
Hoi Malou,

Het is heel moeilijk. Ik heb ook last van wat roze afscheiding. Eergisteravond voor het eerst. Maar gisteravond toevallig de eerste echo en alles was goed. Nu weer roze afscheiding. Het valt niet mee, maar je moet je er echt aan vast proberen te houden dat t geen kwaad kan. Je hebt er helaas ook verder geen invloed op, dus het heeft geen zin om je extra zorgen te maken. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan...
Sterkte en probeer er toch een beetje van te genieten.

liefs,
mdtje
Malou

Unregistered

19-03-2009 18:49
Hey meiden, heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Ik voel me alweer een stuk beter nadat ik met de verloskundige heb gebeld en na jullie berichten.
Het is allemaal ook zo spannend, en dan onze situatie op dit moment, het is niet allemaal niets.

Vandaag voelde ik me al een stuk beter over alles, en heb verder ook nergens meer last van gehad, op de buikbanden en moeheid na, maar dat hoort er nou eenmaal bij Wink
Misschien toch te druk gemaakt om niets.

Morgen hebben we gesprek bij de verloskundige, en 8 april gaan we voor onze 2e echo, daar hebben we nu al ontzettend veel zin in Big Grin

Vanaf nu rustig aan, en niet te druk maken, alles komt zoals t komt, en genieten nu. Smile
kaatje85

Unregistered

20-03-2009 10:04
Ha Malou,

Ik denk idd dat het groeipijn is van je buik, ik heb dit ook gehad rond jou tijd en later ook nog een keer.
Het is goed dat je de vk hebt gebeld die zijn ervoor en je moet je niet onnodig rot en ongerust gaan voelen is nergens voor nodig als iemand het kan weghalen bij je!!

Succes meis!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave