16-03-2009 13:04
deel 4
16-03-2009 13:04
deel 4
16-03-2009 17:05
Deel 4 gevonden!
16-03-2009 17:20
Jep ik ook gevonden!!
Momo
16-03-2009 18:12
Yes, ik heb 'm ook gevonden!
Vandaag weer naar het zk geweest voor enkel van manlief. De foto's zien er nu goed uit gelukkig! De hechtingen (en nietjes hock: ) zijn eruit gehaald en hij heeft weer nieuw gips, groen dit keer. We hoeven nu pas over 5 weken terug! Tot die tijd mag ie de enkel niet belasten want anders breekt de pin die door z'n botten zit :o :o . Als dan alles er goed uit ziet dan maken ze een afspraak om die pin er weer uit te halen en pas daarna mag hij langzaam gaan beginnen met de enkel belasten. Dus dan zitten we alweer in begin mei. Ik hoop wel dat ie half juni weer mobiel is want dan gaan we met de auto naar Spanje! Anders moet ik heel de rit rijden :? We hebben dus trouwens een vakantie naar Spanje geboekt, Costa Brava. Een camping (stacaravan) aan een rustig strand. Heerlijk, heb er zin in! We gaan samen met vrienden van ons, die hebben een dochtertje van 3 weken ouder. Ik heb bij zeeman 2 dezelfde badpakjes gekocht, rood met witte stippen. Ik kan haast niet wachten om de 2 vriendinnetjes daar allebei in te zien!! Vind het wel wat spannend om met de kleine op vakantie te gaan, ze is dan net 4 mnd en het is toch een aardig eindje rijden. We gaan wel overnachten onderweg, maar toch. Hebben jullie al vakantie plannen?? Hmmm, nu we in het nieuwe deel zitten kan ik niet meer teruglezen. Meike is snotterig...wat zielig is dat he? Die arme kleintjes! Momo heeft nieuwe foto's geplaatst, ik ga ze zo meteen bekijken. Nou, meer geheugen heb ik niet, sorry! groeten Cato
16-03-2009 18:38
@Cato, fijn dat de foto's van de enkel van je man goed zijn!
Heerlijk vooruitzicht zeg, vakantie naar Spanje! Wij hebben nog geen plannen. We hebben eind juni 1 week vakantie en in september 2 weken. We kijken gewoon of het mooi weer is! Tot later!
16-03-2009 20:17
Ook gevonden!
Prima om vast een datum voor een meeting te prikken! April of mei? Waar het gehouden wordt maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vind auto rijden ook niet erg (jammer dat ik geen gezelschap in de vorm van meisje heb, maar is niet anders...) Het is jammer dat er niemand wat meer in het midden van het land woont. Ik maak wel een overzichtje. Misschien dat iedereen kan aangeven of je mee wil of niet? Wel: Momo Sabien Janneke Mamasanne Niet: Meisje Twijfel: Bloemetje Had net mijn vader aan de telefoon. hij was nog niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen hier en schrok dan ook behoorlijk. Zondag komen ze langs om een plan te maken voor de nabije toekomst. Cato: gelukkig dat de foto's van vriendlief zijn been er goed uitzagen. Maar wat gaat het lang duren zeg :o Wij (Sanne, Bart en ik) gaan met zus, zwager en nichtje in juni naar de Vendée in Frankrijk. We hebben daar op een grote camping 2 stacaravans geboekt. Heerlijk 2 weken relaxen en zien hoe de kinderen zich vermaken en 's avonds met een glas wijn en een boekje lekker buiten zitten. Heb er al zin in! Leuk idee van die badpakjes Cato! Nu weet ik niet meer wat in deel 3 stond en heb geen zin om weer terug te lezen....sorry! Ga flesje maken voor t menneke
16-03-2009 21:11
Mamasanne, zet mij voorlopig maar bij de twijfel. Ik denk dat het naar 'niet' door gaat slaan maar ik sluit nog niks uit.
Wij hebben ook 2 stacaravans geboekt op een camping (net een kind en nu al burgelijk :oops: ). Konden jullie wel 2 stacaravans naast elkaar krijgen?? Bij ons kon het niet gegarandeerd worden, er werd alleen aangeraden om een week van te voren nog de camping te mailen en bij aankomst het nogmaals aan te geven. Zou wel balen zijn als het niet lukt namelijk!
16-03-2009 21:15
O ja, heeft 1 van jullie ervaring met een buggy waar de maxi cosi ook op kan. Zoals de quinny zapp bijvoorbeeld. Er zijn er nog meer waar het bij kan, maar moet nog even uitzoeken welke.
Ik vond het onzin omdat we een mooie kinderwagen hebben waar de cosi op kan, maar soms heb ik niet heel die wagen nodig en het onderstel is best groot en zwaar. Ons huis staat in een autoloze straat, dus het is best een stukje naar de auto en ik vind de cosi+kind best zwaar, dus zit toch aan zo'n buggy te denken. Alleen is zo'n buggy wel weer veel duurder dan een simpele variant, dus ik twijfel nog een beetje. Wat denken jullie??
16-03-2009 21:23
cato ik heb toevallig een quinny spidi en een zapp de zapp is een buggy voor als te haast 1 jaar zijn. en daar kan id de cosi op als je van die adapters er bij koopt. de zap gebruiken we voor de carna val en als we op vakantie gaan.
de meest kinderwagens kan je de cosi op zetten mist je adapters heb (niet hgeel duur) heb je een kinder wagen die dat niet kan . kijk ff op markt plaats dan heb je misschien voor een koopje (zapp 80 euro)
16-03-2009 21:36
We hebben idd een kinderwagen waar de maxi cosi op kan, maar dat onderstel is vrij groot en zwaar (we hebben een robuuste kinderwagen gekozen, de maxi cosi mura) dus daarom zat ik erover te denken om zo'n buggy te kopen, zodat ik ook een licht onderstel heb voor kleine stukjes, bijvoorbeeld naar de auto toe.
16-03-2009 21:38
cato heb ff voor je gezocht deze is 50euro
http://link.marktplaats.nl/237208082 en dan heb je voor 30 euro adapters er nog bij en dan heb je een buggy voor strax
16-03-2009 21:43
Jammer Cato!
Wel: Momo Sabien Janneke Mamasanne Niet: Meisje Twijfel: Bloemetje Cato Wij hebben de vakantie bij Vrij Uit geboekt en zij hebben verschillende campings in hun bestand waar je wel de garantie kan krijgen dat je 2 caravans naast elkaar krijgt. Je betaald dan wat meer administratiekosten en dan wordt het uitgezocht. Als je dan niet de garantie krijgt zit je niet vast aan je reservering. Wij hebben nu dus wel 2 caravans naast elkaar.. Beetje onduidelijk verhaal, maar je snapt 'm wel he..
16-03-2009 21:44
of deze zonder bekleding maar die heb ik verder op op mp wel gezien
bieding staat op 40 euro http://link.marktplaats.nl/237433968
16-03-2009 21:50
:lol: :lol: :lol:
17-03-2009 08:23
Goedemorgen dames!
Mama en Noor hebben het flesje overleefd hoor, haha! Noor vond het uiteraard allemaal geen probleem (zolang er maar mamamelk in dat mondje komt) en heeft het hele flesje (130cc!!!!) leeg gedronken! Nou jaa! Gulzigaard! Ik kolf elke keer 130cc per flesje omdat ik dacht dan in elk geval zeker te weten dat het wel genoeg zou zijn (oftewel, ze zal wel veel laten staan), maar de dame heeft het gewoon opgedronken. Papa heeft het flesje gegeven en mama heeft ernaast zitten kolven, gezellig hoor, hihi! Verder hebben we ons strak aan het 3-uur schema gehouden gisteren, alleen om 00.00u voor de laatste voeding was ze niet meer wakker te krijgen (niet zo gek want ze sliep net sinds 22.30u.. Dus vannacht om 3.00u was het weer prijs! Maar goed, dat viel natuurlijk wel mee. En nu ligt ze nog een beetje te soezen naast me. Hopelijk kan ik het nog rekken tot 9.00u. Kan ik zo eerst zelf even douchen en dan lekker met haar gaan tutten! Ben best trots op haar! Ze heeft ook heerlijk in het wiegje geslapen, in haar slaapzakje en onder een dubbele deken (met kruik ) Kijk mama en Noor boeken echt vooruitgang, haha! Maar zien hoe het vandaag weer gaat. Ga vandaag even naar de Prenatal en wat bonnen inwisselen die we hadden gekregen. Ga daarvan zo'n speelboog kopen denk ik! Leuk! Euhm, wat had ik nog meer gelezen? Vakantie: wij gaan met mijn ouders, broertje, schoonzusje en zusje met vriendinnetje naar Italie, hebben daar een groot huis met zwembad voor 2 weken. Helaas midden in het hoogseizoen (normaal gaan wij juist daarbuiten), ivm vakantie van zusje. Heerlijk relaxt ook. Het is ook vlakbij Rome, dus daar gaan we ook een dagje rondsjouwen (heb zo'n ventilerende Baby Bjorn gekregen, dus dat moet goedkomen!) @Cato: wat een gedoe met die foto's van je man zeg! Wel fijn dat er verder niets te zien was! Van buggy's weet ik niets, maar begrijp je punt wel, ik moet ook vaak best ver lopen naar de auto en vind de Maxi Cosi echt enorm zwaar! Wat ik vaak doe is Noor in de Shelter hangen op mijn buik en dan de Maxi Cosi leeg meenemen naar de auto, dat scheelt allicht iets.. Ik leg haar dan met shelter en al in de MC. Oh ja de meeting euh April of Mei? Maakt me niet veel uit, liefst een keer doordeweeks als dat kan, weekenden zitten snel vol, maar weet niet hoe Janneke zit met baan? Ik hoef pas per juni weer aan het werk. Anders kan ik in elk geval al niet de eerste twee weekenden van April en ook van Mei kan ik de eerste 2 weekenden niet... Ja schiet lekker op met mij! Tot later, nu ff gauw douchen tot het gepruttel naast me ontaardt in gebrul Liefs Momo
17-03-2009 09:39
Goedemorgen!!
Het gaat een stuk beter met Meike! Ze heeft gisteravond rond 23u nog een flesje gehad. Ze heeft geslapen tot 5u, toen werd ze even wakker. Heb haar even getroost en weer in bedje gelegd. Om 9u heb ik haar maar wakker gemaakt, voor de 1e voeding van vandaag (10u tussen twee voedingen in is misschien een beetje veel, maar slapen is ook fijn!). Gelukkig was haar neusje weer zo open dat ze uit de borst kon drinken! Ik heb gisteren zoveel gekolfd dat er nu 7 volledige voedingen en 8 ijsblokjes (van 15ml) in de diepvries staan. Meike vindt de Otrivin neusspray helemaal niet erg! Ze moet er hard om lachen als het in haar neusje gespoten wordt! Daarna een keer niezen en het is klaar! @Momo, fijn dat het goed ging met het flesje! 130cc!!! Goed man! Stop jij met kolven als je 130 cc hebt? Er is mij gezegd dat je beter kan kolven tot je borst "leeg" is, dan kolf je ook de voedzame achtermelk. Mama en Noor boeken vooruitgang!! Meeting in april of mei, ik heb geen voorkeur! Ik ben vanaf 31 mrt weer aan het werk. Ben elk weekend en elke maandag en donderdag vrij. Als deze dagen bij een ander niet uitkomen dan kan ik misschien een dagje op het werk vrij vragen! Ik stap even lekker onder de douche! Tot later, liefs Janneke
17-03-2009 10:32
Goedemorgen!
Ik was jullie kwijt!!!! Haha, gelukkig weer gevonden!! Ik ga de voedingen van Karianne maar wat oppimpen kwa hoeveelheid, gisteren had ik er om 16.30 een fles ingestopt (100) in bed gestopt en om 17.30 huilen, naar beneden gehaald, maar ze zat vanalles in haar mond te stoppen en driftig het koppie heen en weer te bewegen richting mijn borsten (die helemaal leeg zijn hihi) dus toen heb ik er om 18.30 nog maar een fles ingestopt, weer helemaal op, toen weer in bedje, ff paar minuutjes huilen, boem vertrokken! Ik houd de voedingstijden nog steeds bij, ivm de vergeetachtigheid, en toch krijgt ze al een paar dagen 7 voedingen viel me op. Lastig dat je geen duidelijke antwoorden krijgt van het CB over de hoeveelheid en het aantal voedingen, beetje vaag, "je moet maar kijken waar ze tevreden op is" en " kijk maar of je kunt beginnen met 1 of 2 flesjes met meer voeding kunt aanbieden, er wordt al zoveel weggegooid". Tsjaa, lastig weer! Ik heb haar gisterenavond om 23.00 135 aangeboden en daar bleef natuurlijk weer 20 van staan, dus vannacht om 2.30 was ze er gewoon weer, ook die 135 ging niet op, om 5.30 ging hij wel op en vanmorgen om 8.45 ook. Janneke, fijn dat het met Meike beter gaat! Momo, kijk, zo erg was het dus niet het flesje!! alleen slaapzakje dubbele deken EN kruik haaha, het vriest niet meer hoor hahaahaha!! Ja, een speelboog, die wil ik ook, Karianne is wat meer wakker en in haar box is nog niets te beleven, dus zo'n ding leek me ook wel wat! Mamasanne, meetingplanner, april mei, prima, ik heb 11 mei examen, is een maandag, ik hoef "pas"weer in juni aan de slag, dus kwa dag maakt het me niet uit. Misschien gewoon wat data prikken en kijken wanneer iedereen/de meesten kunnen??? Kwa ontmoetingsplaats, vinden jullie het wat om bij mij te komen, wel voor sommigen een pokke end rijden helaas, maar misschien is een "gewoon" huis wat rustiger dan een ontmoetingsplaats in de vorm van een cafe, restaurant of motel in het midden van het land, lijkt mij. Had iemand al iets "gevonden" of verzonnen trouwens kwa ontmoetingsplaats? Ik vind autorijden ook geen probleem, en Karianne ook niet, dus ik pas me gewoon aan hoor!! Cato, vroeger (oma spreekt) had ik idd een maxi taxi, een licht buggy onderstel waar de cosi op paste, ik was er errug blij mee, nieuw alleen best prijzig en 2-de hands moet je goed kijken of jouw type cosi wel op dat onderstel past! Vakantie, ehm, wij zitten in de twijfel fase! Wij hebben een caravan en het liefst ga ik (weer) naar Italie (Gardameer) of zuid Frankrijk of Spanje, maar met zo'n sleurhut kun je niet lekker doorrijden en moet je overnachten, dat zie ik met een beeb niet zo zitten. Ik heb de verkering al voorgesteld om dit jaar maar ergens een sta caravan te huren, zodat we lekker kunnen doorgassen en toch in Spanje/Frankrijk/Italie uit te komen, maar ja, zo'n stacaravan is in vergelijking tot wat je betaalt met sleurhut mega duur. De verkering stelde dan ook voor om niet te ver te rijden, midden Frankrijk, maar ja, ik wil op vakantie wel in de bikini kunnen lopen, heb wel ff wat zon nodig dan, ik word super sjago als het regent als ik op vakantie ben, dan kan ik net zo goed thuis blijven hihi. Dus ik weet nog niet wat het gaat worden, we schuiven het een beetje voor ons uit merk ik. Verder teruglezen kan ik niet!! Jullie nog wilde plannen vandaag?? Sabien
17-03-2009 11:57
hey meiden,
zo, lange wandeling achter de rug, eerst boodschappen gedaan en toen nog naar etos en prenatal. de speelboog die ik wil was er niet, dus moet besteld worden, komt op zijn vroegst volgende week woensdag pas.... beetje jammer... @sabien: bij ons op de slaapkamer is het best fris hoor en haar slaapzakje heeft geen mouwen... scheelt dat nog? hihi ach ja.. we gaan met kleine stapjes vooruit... jeetje jarianne al op 7 voedingen? noor krijgt er nog steeds 8! blijf maar even zitten op t 3-uurs schema, vanmorgen heeft ze door t wandelen voor t eerst tussendoor niet nog een extra voeding gehad, dus ben benieuwd. 9.00u was de laatste en dus nu maar weer. @janneke: nee ik kolf mijn borsten helemaal leeg, vaak kom ik dan uit op 120 of iets meer. ik vul dan de volgende keer iets aan zodat ik potjes van 130 in de vriezer kan stoppen. qua meeting is bij sabien wat mij betreft prima en idd wel zo handig bij iemand thuis ook een maandag of donderdag zijn voor mij ok, dan hoeft janneke niet speciaal vrij te nemen. wij krijgen vanavond voor t eerst echte kraamvisite, door de borrel is er vrijwel niemand echt thuis geweest bij ons. vanavond komen mijn oom en tante.. ik mag ze niet echt (zijn van die mensen die mij gaan vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden, terwijl ze zelf geen kids hebben... aaaarg!) heb dus gezegd dat ze maar om half 8 moeten komen en dat ik om 9u moet voeden (m.a.w. dat ze dan weer weg gaan...) morgen komt mijn collega langs en dan gaat hij meteen vertellen hoe hij mijn baan/contract verder ziet.... wel spannend! anders ga ik solliciteren en op zoek naar n baan van 24uur ipv 32. hoeveel werken jullie straks eigenlijk? liefs momo
17-03-2009 12:08
@Momo, niks aan van die mensen op kraamvisite. Hoop dat ze de hint hebben gesnapt!! Ik heb ook van die mensen op kraamvisite gehad, die zeiden doodleuk rond voedingstijd "ga gerust je gang hoor, wij vinden het niet erg als je hier gaat zitten voeden". Nee, hun misschien niet.....maar ik wel, in dit geval!
Meeting bij Sabien vind ik goed! Jammer van de speelboog! Meike speelt graag op haar speelkleed, enorm veel lol heeft ze dan! Spannend morgen als je collega komt! Ik ga 24 uur werken, verdeeld over 3 dgn (dinsdag, woensdag en vrijdag). Tot later!
17-03-2009 12:30
Mogge meiden!
Sabien, Fiene krijgt 6 voedingen van 130 cc (ik doe 120 cc water en door het poeder erbij wordt het ongeveer 130 cc. Maar in elk geval zijn het 4 scheppen voeding (nutrilon hypoallergeen)). Maar de laatste paar dagen wil ze ook steeds meer na de voeding. Ik moet donderdag naar het cb, dus ik wilde dan gaan vragen of ze meer mag. Maar gister dacht ik opeens, waarom moet ik eigenlijk wachten op wat zij zeggen, het is toch mijn kind! Dus ik heb haar bij de laatste voeding gister en vannacht meer gegeven, ongeveer 140 a 150 cc. Overdag hou ik het wel even bij 120 cc zolang dat nog goed gaat. Maar ze is totaal niet 'dik' dus ik denk dat ze het wel kan hebben. Ik schat dat ze nu ongeveer 4 kilo weegt. Bij de geboorte (4,5 wk geleden) woog ze 3020 gram dus ik vind het wel netjes. Momo, vervelende kraamvisites...Ik probeer die mensen altijd samen met anderen (die ze ook kennen) te plannen, dan valt het wat meer mee vind ik. Dus als het vervelende ooms/ tantes zijn dan vraag ik ook mijn (schoon)ouders erbij en bij vage kennissen probeer ik er gezamelijke vrienden bij de plannen. Vind ik wat gezelliger, dan krijg je ook niet zo van die stiltes enzo. Ik ga even snel douchen en dan met de kleine meid op pad, lekker even shoppen! groeten Cato
17-03-2009 12:36
janneke die achtermelk bestaat niet hoor.... dat is een fabeltje van een tijd terug..... voor en achter in de borst zit de zelfde melk.
ik ga me weer verwijderen hier succes verder doei
17-03-2009 12:42
Juist ja..
@Cato: dat is ook een goede, maar ja punt is een beetje dat we bewust die kraamborrel hadden georganiseerd voor mensen zoals zij en dat iedereen daar ook braaf naartoe is gekomen, behalve zij dus.. zij waren kunst aan het kijken in Maasticht...Overigens zullen er geen stiltes vallen, het zijn ook van die mensen die niet luisteren naar wat jij vertelt, maar alleen hun eigen verhaal vertellen. Dus ik ga gewoon een avond mijn mond houden, hun "interessante" verhalen aanhoren en wachten tot de anderhalf uur voorbij zijn... @Janneke: ja mede door jouw enthousiaste verhalen over Meike en haar speelkleed dacht ik eraan daar mooi die waardebonnen aan te gaan besteden! Vanmorgen lag Noor in haar ledikant (ik was ff badje aan het opruimen enzo) en daarboven hangt ook zo'n mobiel. Normaal interesseert het haar geen fluit, maar nu lag ze best geboeid te kijken... zo'n speelboog lijkt me dus wel grappig voor haar Is het bij jullie ook van dat fantastische weer? Ik heb vanmorgen echt heeeeeerlijk in het zonnetje gelopen! Kleine heeft ook wat zonnestraaltjes opgepakt, is wel goed voor haar, klein bleekscheetje Hmm ze heeft nog niet echt zin te gaan slapen.. krampjes denk ik, ik ga haar maar ff vermaken, hopelijk valt ze straks nog in slaap, dan kan ik ook nog een uurtje liggen Liefs Momo
17-03-2009 13:14
Wat een heerlijk weertje vandaag!!!! Ben net even lekker met Meike naar buiten geweest! Ze ligt nu te slapen in de kinderwagen, kan ik evt zometeen nog even een rondje lopen! Maar eerst even met de stofzuiger door het huis......is weer nodig!
Ik hoop dat het dit weekend ook zulk lekker weer wordt! We gaan lekker met ons 3-tjes een weekendje weg! Dichtbij huis hoor, nog geen 30 min rijden...maar wel lekker er even uit. Dan nog een weekje vrij en dan weer aan de slag.... Tot later, de stofzuiger roept Liefs Janneke
17-03-2009 13:23
Goedemiddag!
Het is wel lachwekkend hier! Vooral als je eerst het commentaar op hyves hebt gelezen.. :lol: Voedingen: hier ook 6 van 120 cc. Het gaat wel steeds sneller op, maar er zit nog steeds ruim 4 uur tussen ('s nachts 5 tot 6 uur) Cato: als je naar de richtlijnen kijkt (1,5 x het lichaamsgewicht:aantal voedingen) is het wel veel, maar bij Bart zit ik er ook met gemak ruim boven... Momo: leuk, zo'n oom en tante! Even 1,5 uur op je tanden bijten en hopen dat Noor wat eerder aan de tiet wil. Hier idd ook erg moor weer! Als het financieel allemaal goed komt ga ik 20 uur werken (dinsdag, vrijdag en een weekend in de maand). Ik zou pas in augustus beginnen, maar het zal nu waarschijnlijk wel eerder moeten. Vind ik niet erg, aangezien ik het ook wel mis! Meeting: een maandag of donderdag vind ik prima! Dat pokken end naar Apeldorp moet dan maar..... Ik weet nog niet of ik Draakje meeneem (als dat überhaupt mag... :mrgreen: ) of naar de oppas breng. Alleen donderdag 14 mei kan ik niet! Sabien: de streek in Frankrijk waar wij naar toe gaan is op nog geen 1000 km afstand en erg zonnig! Van het weekend heb ik 1 berichtje van de gekregen. Bedoel je die? Sorry, heb niet overal op gereageerd omdat ik heel veel tegelijk kreeg... :oops: Bartje ligt boven in zijn ledikant en is nu 2 keer wakker geworden en weer in slaap gevallen! Ben er blij mee! Waar is Donna eigenlijk?! x
17-03-2009 13:39
Sabien: Is 1,5 uur rijden van hier....valt me eigenlijk nog wel mee!
17-03-2009 13:55
Hai!
hihi, meer zeg ik niet!! Mamasanne, tuurlijk neem je Draakje gewoon mee naar Apeldorp als jij dat ziet zitten! Kan ze lekker met de cavia en de konijntjes knuffelen, die vermaakt zich wel hoor, helemaal als mijn oudste thuis is, die vindt kleine kindjes geweldig!! Help me eens ff met je sommetje 1.5 keer 4380 gedeeld door 7 voedingen is iets van 938, betekent dit dat ik haar 938 ml of cc mag geven per dag??? Welke streek ga je naar toe? Ja ik heb je 1 berichtje gestuurd, mijn 1tje is nu idd ook weg, nee joh, snap best dat je ff geen tijd hebt om te reageren, maar zou het lullig vinden als mijn berichtje niet bij je aan was gekomen, ik denk veel aan je namelijk! Ja Donna??? Druk met het huishouden denk ik hihi! Net als Janneke hihi! Die heeft een pratende stofzuiger zien jullie dat??? Momo, leuk bezoek!! Inhummen en meeveren en misschien net doen alsof je Noor eerder hoort, o sorry hoor, ik hoor haar, ik ga voeden, doeg! Cato, shopse! Bedankt voor je voedingstips! Janneke, o wat errug zeg, ga gerust je gang met voeden, bord voor de kop heet dat zeg!! Momo, jammer van je boog! hihi was maar een geintje hoor kwa kruiken en slaapzak en deken!!! Ik stak net ff mijn hoofd de slaapkamer binnen en het aroma kwam me tegemoet haah, een poepbroek, maar ik dacht, ze slaapt, dus lekker laten liggen, maar nu hoor ik haar piepen!! Ik ga gewoon weer 24 uur werken, maandag dinsdag en donderdag 8 uur per dag! Tot na de poep! Sabien
17-03-2009 14:18
hihihihi :lol: :lol:
Mijn stofzuiger van de bovenverdieping is uitgekletst! Hij heeft z'n buik inmiddels weer vol! Nu die van de benedenverdieping nog..... :roll: Tuurlijk gaat Draakje mee naar Apeldoorn!! Juist gezellig!! Het is niet zo heel ver rijden naar deze uithoek! Valt wel mee! Meeting: 9 april, 16 april, 23 april, 7 mei, 28 mei. Roept u maar, ik kan al deze donderdagen! Tot later!
17-03-2009 14:24
Sabien: dat betekend dat je Karianne 93,8 cc per keer mag geven en geen druppel meer! :lol: :lol: Maar waarom probeer je niet 6 voeding van 120? Bart zit hier allang aan en is nog wat lichter dan Karianne. Het scheelt je weer een uur tussen de flesjes!
Denk ook wel dat Draakje al die baby's helemaal geweldig vindt! Met cavia en konijntje knuffelen zal ze wel weer eng vinden... :roll: Wij gaan naar de Vendée aan de westkust. http://www.topictravel.nl/toeristische- ... ijk/vendee Ik denk trouwens dat er wel veel leuke aanbiedingen zullen komen, nu het overal financieel wat minder gaat. Ha ha, Janneke in gesprek met de stofzuiger! "ik wil niet, je moet, ik wil niet, je moet!"
17-03-2009 14:27
Oh, janneke is uitgediscussieerd met haar stofzuiger!
Ik ga dan voor 23 april....vraag me niet waarom..Denk dat het dan mooi weer is ofzo.. Ik kan ze trouwens allemaal!
17-03-2009 15:58
hey meiden,
hier ook weer een paar uurtjes verder. heb heerlijk ff geslapen, was wel een beetje nodig... ik voed nu pas iets later, zodat ze niet zo lang hoeft te achten op haar fles om 18u. gisteren werd t een behoorlijke strijd namelijk om haar stil te houden tot papanoor thuis was... @mamasanne: tuurlijk draakje mee, leuk juist! ook over haar hebben we zoveel al gehoord! @sabien: weet dat t een grapje was vind t juist wel goed dat je me een beetje bij de les houdt... weet dat ik nogal erg kan zijn qua kou.. hihi hoe doe je t nu met de kinderwagen? daar zeker ook alleen een jasje en een dubbele deken??? @janneke: lekker schoon huis weer? ik zou ook ff moeten, hebben t weekend zelfs een nieuwe stofzuiger gekregen, maar ik ben bang dat de schoonmaakster m als eerste gaat gebruiken. is zo'n zakloos, anti allergie-parketding lekker vooruitzicht trws dat weekendje weg! meeting: euh ik kan ook alle data en 23 april vind ik ook prima! leuk hoor! @cato: goede actie met die meer voedingen, waarom alles af laten hangen van t cb, toch? alsof wij supermoeders zelf niet weten wat goed is voor ons kind! nog ff een vraagje over die 6 voedingen, op welke tijden voeden jullie dan?? liefs momo
17-03-2009 16:58
Ha Mama's
Janneke ik ben ook vaak in gesprek met mn stofzuiger:-) Lekker bijgeslapen Momo dat kan zo heerlijk zijn he.Nou ik ben ook kapot....vanavond vroeg naar bed. Van8 lag Pim alleen maar te huilen en wij hadden geen idee wat er was...het was alleen goed als hij bij mama lag...dus vanmorgen erg moe uit bed. Om 11 uur kwam er bezoek en dat was erg gezellig maar daarna ben ik met mn stomme kop naar het dorp gelopen om luiers te halen en dat was dus ongeveer een half uur heen en een half uur terug en daar nog een uurtje gelopen dus 2 uur lopen en dat was dus toch iets teveel van het goede:-( Moe dus nu!!! Zaterdag zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd en gaan we eten op een boot(3 uur lang) Lijkt me super leuk en Pim mag bij mn schoonouders logeren en die zijn echt heel lief maar kzie er zo tegenop....stom he?! Liefs
17-03-2009 17:00
[quote="Momo28"]
nog ff een vraagje over die 6 voedingen, op welke tijden voeden jullie dan?? Wij voeden ongeveer om half 8, half 12, half 4 half 8 half 12 half 4.
17-03-2009 17:05
Hier precies dezelfde tijden als bij Dibbes!
Sabien: Lief trouwens! Was net vergeten te reageren, bedacht ik me net in de auto
17-03-2009 17:13
Voedingstijden hier (met vijf voedingen):
7.30u, 11.30u, 15.30u, 19.30u, 23.30u. Komende week ga ik de tijden wat proberen te verschuiven, is nl handiger met m'n werk. Alles wordt dan een uurtje vervroegd!
17-03-2009 17:36
Hallo!!
Zucht, puf, net ook ff met de kinderwagen de kinders van de buitenschoolse opvang gehaald, is hooguit 15 min lopen, maar, ben wel op nu!!! Oud wijf ben ik nog zeg!! Komt dat ooit nog goed met de conditie!!!! Kwa meeting, de 16e en de 23e april heb ik s morgens cursus van 9.00 tot 12.00, kweet niet hoe laat we willen gaan "meeten"?? Als dat s middags is is dat geen probleem, anders moeten we toch uitwijken naar de 9e april, 7 mei of 28 mei. Dibbes maakt het gelukkig nog bonter kwa wandeling dan ik! Ja ja, we voelen ons heel wat he!!! We willen weer veel te veel veel te snel! Hoop dat je vannacht een betere nacht hebt meid!!! Beeb uitbesteden, oei, kan me voorstellen dat dat moeilijk is hoor! Momo, Karianne gaat in de draagdoek met een muts op in de kinderwagen en een dekbedje erover heen. Ik ga dat arme kind niet in een jasje proppen. Lijkt me ook helemaal niet lekker liggen in een jas met capuchon en muts op. Zal misschien niet helemaal volgens de regels zijn maar ik heb niet het idee dat ze het koud heeft. Voedingstijden, ehm, hier nog niet altijd een pijl op te trekken, maar ongeveer: 2.30, 5.30, 8.30, 11.30, 15.30, 19.30, 23.00 Mamasanne, 93.8 dan ben ik zwaar in overtreding haha. 6 voedingen, dat red ik/ze nog niet vrees ik, ik heb nu soms al moeite om het te rekken tot 3.5 uur tussen de voedingen, heb haar gisteren wel meer aangeboden dan de 100, maar dat komt dan weer niet op???!!! Ik ga me op de spinazie (diepvries) en karbonades storten!!! XX Sabien
17-03-2009 17:55
Hoi dames,
De mevrouw van het cb heeft toen ze hier was (toen kreeg fiene 120 cc om de 3 uur = +/- 8 voedingen per dag, dus 960 cc en toen woog ze 3400 gram) gezegd dat dat wel een beetje veel was en Fiene liet toen ook vaak wat staan dus toen ben ik gaan minderen. Maar ze zei dat het rekensommetje wil zeggen dat ze dat MINIMAAL binnen moet krijgen per dag. En dus niet maximaal. Dus daarom geef ik gewoon een beetje op gevoel. Hebben jullie allemaal vaste voedingstijden?? Dat is hier nog niet gelukt hoor. Hoe doen jullie dat dan?? Bij ons ligt het er namelijk aan hoe laat Fiene 's ochtends wakker wordt voor haar 1e fles en die bepaalt het verloop van de rest van de dag (om de 3,5 a 4,5 uur de volgende fles). Maken jullie de beebs dan iedere dag om dezelfde tijd wakker? Daar heb ik namelijk ook aan zitten denken, zodat er meer structuur in de dag zit, maar Fiene slaapt soms 's nachts 3,5 uur maar soms ook 5 uur achter elkaar. Als ze dan net 2 uur daarvoor een fles heeft gehad in de nacht, maar het is al tijd voor de ochtendfles, hoe doen jullie dat dan??? Vandaag naar prenatal geweest en even de quinny zapp uitgeprobeerd. Denk dat ik die wel ga kopen. Manlief vind het een tikje overdreven, maarja hij hoeft niet altijd met de cosi te slepen en met het zware onderstel van de kinderwagen. Pas toen ik toegaf dat ik een inschattingsfout heb gemaakt met het kopen van de kinderwagen (dat ie toch wel erg zwaar is) werd hij wat milder. Maargoed, hij laat me altijd m'n gang gaan als ik wat wil hebben en ik beheer toch de financien dus wat dat betreft heb ik een makkelijke lieverd. (en bovendien kan ie nu toch niet van de bank af, dus kan ik sowieso mijn gang gaan haha ) Dibbes, Pim al uit logeren! Succes meid! Ik heb Fiene de laatste tijd ook veel uit handen moeten geven (hoewel geen hele nacht) en het valt me mee. En bovendien: een hele nacht achter elkaar slapen!!! Dat moet toch beloning genoeg zijn! Nou, ik ga eens naar het eten kijken! groeten cato
17-03-2009 18:04
Cato ik maak Pim idd wakker als hij slaapt rond die tijd. Als hij een keer snachts om half 5 komt ipv half 4 dan maak ik er 8 uur van en dan kwart voor 12 en dan weer half 4(zo loop ik het weer een beetje in zodat er structuur in de dag komt) Geen idee of dat goed is hoor maar ik voel me er prettig bij.
Logeren ja.....spannend idd maar een hele nacht slapen is ook wel erg fijn! Liefs
17-03-2009 18:55
Ik zat net lekker te kroelen met Pim en toen voelde ik vlak achter zn oor een soort bultje(pas voelde ik dat ook al aan de andere kant) herkennen jullie dit? het is onderhuids...zijn dat misschien klieren ofzo? Ik maak me gelijk druk.
Peter heeft het gelukkig ook in de buurt van zn oren achter zn hoofd....dus dat stelt me al een klein beetje gerust..maar je kunt het bewegen...het zullen vast klieren zijn. Ik vraag het donderdag op het consultatiebureau...of zal ik morgen al moeten bellen?
17-03-2009 19:09
Waarschijnlijk zijn het de kliertjes.....denk ik.
Ik zou het in ieder geval donderdag aangeven, als jij je prettiger voelt bij bellen morgen moet je dat gewoon doen......hoor mij, hou zelf helemaal niet van "zomaar" bellen. Ik zit ook te dubben om het CB te bellen. Meike blijft haar voorkeur naar links houden. In het begin in haar bedje, dat is nu wel over, ze slaapt nu ook (uit zichzelf) op haar rechterwang. Alleen als we haar nu op de arm hebben draait ze haar hoofd standaard naar links. Het is dan best lastig om haar hoofd naar rechts te draaien, ze is dan heel sterk! Ik moet volgende week donderdag naar het CB. Ik denk dat we deze week zelf met haar gaan oefenen om naar rechts te kijken en het dan volgende week aangeven. Meike krijgt volgende week haar eerste prikken. @Meisje, wanneer krijgt Thijmen de prikken?
17-03-2009 19:36
:x :x :x :x wéér mijn hele verhaal weg en nu is het flesjestijd!
Begin zo wel weer opnieuw!
17-03-2009 19:43
Hoi ladies,dit plekje ook weer gevonden
Even snel want de kleine ligt een beetje te mopperen dus als ze doorgaat gaat ze toch nog maar even in bad (probeer ik nl de hele dag al maar lukt niet echt :? ) Voedingen zit hier niet echt regelmaat in. Probeer de laatste in elk geval rond 11 uur te geven en dan komt ze zelf na 5 of 6 uur en dan vaak tussen de 3,5 en 4 uur. Ach er komt vanzelf wat meer structuur, maak me er niet druk om,behalve als ze 2 uur na een voeding alweer gaat piepen Vandaag heeft papalieke de fles gegeven, ging heel goed! Ze heeft zo 100 cc weggedronken dus heb haar daarna nog een beetje borstvoeding gegeven. Vandaag weer 160 cc gekolft dus gaat best goed Ze had ook helemaal geen problemen met de fles, zelfs toen ik gewoon bij stond vond ze het wel prima :lol: Maf kind Verder heb ik eigenlijk niet helemaalgoed gelezen wat er allemaal is geschreven :oops: Data's zag ik voorbij komen. Ben nog steeds aan het twijfelen, vind Apeldoorn wel een end hiervandaan...maar goed. Ben in mei nog niet aan het werk dus ik kan altijd nog beslissen 8-) Morgen let ik weer beter op en zal ik beter reageren op iedereen,nu lekker naar beneden. Ze is nl.toch stil volgens mij dus lekker op de bank hangen. Morgenvroeg eerste bezoek cb! Liefs Bloemetje en ee fijne avond allemaal en hopelijk een heelgoede nacht!
17-03-2009 20:22
Hee, hier ben ik. Had geen tijd gehad nog vandaag, had het druk met mijn Vos en mijn huishouden whahaahahaha! Jemig, voedingen op gezette tijden? Kind wakker maken om te eten? Nou dat doe ik niet hoor. Vos krijgt eten op verzoek en ik ga hem niet wakker maken omdat het mij dan beter uit zou komen... Alhoewel... wel handig!!
Vos krijgt zo'n 7 voedingen per 24 uur waarvan ongeveer 4 borstvoedingen en 3 uit een pakje. Ja, ik bouw al een beetje af... vind borstvoeding gewoon echt niet handig. Ik heb besloten om mij er niet schuldig om te gaan voelen, hij krijgt het wel, alleen in combi met de superhandige en snelle voeding uit een pakje. En ik kwam er vandaag achter dat hij daarvan te weinig kreeg van mij, omdat mama verkeerd op de verpakking had gekeken. Ik gaf hem steeds 120 ml (90 water en 3 schepjes) maar hij weegt natuurlijk al 5 kilo (denk ik, morgen gaan we naar CB om te checken) en heeft dan 200 nodig!! (180 water en 6 schepjes) Dus vandaar dat hij steeds om de 2 of 3 uur wil eten... duh... Nu heeft hij dus net 200 ml aangeboden gekregen en hij heeft er 180 van opgedronken. hock: Nou, ik ben benieuwd hoe lang hij erop slaapt :oops: Wat erg he? Nou ja, de 7 voedingen worden nu hopelijk 6 of misschien zelfs 5... dat zou wel fijn zijn! Ook al is hij nog maar 3 weken oud, het gaat om het gewicht toch, niet om hoe oud het kind is...? Een meeting... hmm, daar ben ik niet zo van geloof ik. En wij hebben ook geen auto, dus dat is niet handig. Denk dat ik hem oversla, sorry meiden! Niets persoonlijks verder. Vandaag alle kaarten in een plakboek geplakt.. bijna een heel plakboek vol! Echt veel! En de slingers heb ik weggehaald.. het is helemaal kaal in huis. Alleen de 'Hoera een jongen' slinger hangt nog in het raam. Die mag nog even blijven hangen vond ik. Staat zo gezellig. :lol: Ik zag trouwens laatst een slinger en daarop stond in het blauw: 'Hoera, geen meisje!' Waahahaha, geweldig was die! Die had ik moeten hebben, maar ja waar koop je dat... Vrijdag gaan Vos en ik een dagje naar mijn moeder. Koffie drinken met wat tantes, rondwandelen, lunchen enz, gezellig. En ook eten s' avonds. Een ouderwets dagje 'te gast' zeg maar. Belachelijk natuurlijk, ik ben daar kind aan huis en kom er bijna dagelijks, maar goed. Nu dus een hele dag vanaf 10.00 uur tot na het avondeten. Lekker kneuterig ook weer Nou, ik ga nu even wat kolven, kijken wat ik eruit geperst krijg. De laatste kolf was vanmorgen, dus ze doen nu wel een beetje zeer die Jopen van me. Doei!!
17-03-2009 20:50
Hai!
Heee Donna, men maakte zich al zorgen om je, ik had al het idee dat je helemaal opging in je taak als vlijtige huisvrouw haaha! Ja dames, Donna heeft nu idd een punt waar ik het ook net ff over wilde hebben, op de verpakking van Friso staat vermeld dat Karianne al 150 cc per voeding mag hebben????!!! Dit nav haar gewicht, tussen de 4 en 4.5 kilo!! Dit rijmt dan weer niet met die algemene richtlijn die het CB opgeeft van 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Gat wat ben ik hierover toch onzeker zeg haha, ben eerder bang dat ik haar overvoer dan dat ze tekort komt hoor, vandaag heeft ze nog geen fles 130 volledig leeggedronken dus ik denk dat het zo schommelt tussen de 90 en de 110 wat ze drinkt! Bloemetje!! Ik had Karianne pas om 15.30 in bad hoor, was het ook de hele ochtend al van plan hihi! Plannen lukt niet meer!! Met de balneum olie, ik heb het idee dat het direct werkt trouwens, zag geen vellen meer hangen!!! Succes bij je cb bezoekje!! Janneke, hier ook voorkeur naar links, echt heel star is ze, ik krijg ook haar hoofdje niet zomaar omgedraaid hoor! Heb ook al van alles geprobeerd, wieg omdraaien, leuke dingetjes aan de andere kant zetten, maar nope, niets werkt! Dibbes, klinkt niet ernstig hoor dat bultje, verwacht idd ook kliertjes, bel gewoon morgen ff naar het CB, die kunnen je vast gerust stellen! Cato, oke, minimaal ipv maximaal!! nee hoor geen vaste voedingstijden, maar over het algemeen komt madam rond deze tijden wel, kan een half uurtje eerder of later zijn. Wat jij zegt klopt wel, de 1e fles is het uitgangspunt voor de rest! Nee, ik maak Karianne niet wakker, ze meldt zich altijd zelf, zet ook s nachts geen wekker (meer), is (helaas) haha niet nodig! Die mura is een prachtige kinderwagen hoor, daar heb je toch ook zat plezier van, nu je toch in je uppie moet zeulen de komende tijd dan is een wat lichtere versie waar de cosi op kan best handig! Ik ga nog ff bij de verkering op de bank hangen!! Fijne avond, en een prettige nacht gewenst Sabien
17-03-2009 21:37
Jemig, er is nu nog meer geschreven om op te reageren...
Qua voeding: het zijn natuurlijk allemaal maar richtlijnen eej! Bart kreeg en krijgt ook "teveel" volgens de berekeningen... Sabien, het zijn dan toch geen 7 voedingen van 180cc? Karianne was natuurlijk al flink bij haar geboorte, maar haar maagje is niet groter dan bij kleinere babytjes. Ik zou gewoon iedere voeding 120cc aanbieden. Voor je het weet drinkt ze haar flesjes leeg en zit ze aan de 6 voedingen! Arme Vos is al op dieet gezet door mama Donna... Ach, hij zal heus niets tekort zijn gekomen, maar het is idd wel lekker als er wat meer tijd tussen gaat zitten. Meteen naar de 5 voedingen is wel heel optimistisch Donna :lol: Super idee van die slinger zeg! Bloemetje: je woont toch ook in Zuid Holland? Zou wel leuk zijn als je erbij bent! Meeting: ik denk dat een andere dag dan beter is... Het lijkt mij niet handig aan het eind van de middag terug te moeten, en fijn achteraan de file aan te sluiten. Zullen we anders 7 mei doen en dan vanaf een uur of 11? Ik had nog veel meer gelezen waar ik op had willen reageren maar ben het een beetje kwijt... Trusten vast!
17-03-2009 22:21
Janneke: bij de laatste prikjes bij Draakje heb ik direct haar beentjes met arnica gel gemasseerd. Dit leek wel goed te helpen... Ik doe het in ieder geval weer bij Bart. Maar het blijft sneu!
17-03-2009 23:02
Goedenavond meiden!
Nou, bezoek weer overleefd hoor Heb alle opvoedingsadviezen aangehoord en verder vooral heeeeeeel veel langs me heen laten gaan, zitten tutten met Noor en hen laten praten over hun enorm belangrijke leven (kunst, auto's, bleeh)! Maar goed, wel weer een bos bloemen, 2 flessen wijn en errug schattige slofjes rijker! Noor begon keurig (volgens afspraak ) om kwart voor 9 te piepen. Ik ben toen haar luier gaan verschonen, tante mee naar boven en daar toch even heel duidelijk gemaakt dat Noor aangaf graag te willen eten (m.a.w. opzouten jullie), dit nog een paar keer herhaald en uiteindelijk demonstratief gaan zitten voeden.. daar voelden ze zich toch wat ongemakkelijk bij en toen zijn ze opgestapt ole! Wat een verhalen over die voedingen, fijn om te lezen dat iedereen er wat mee klooit. Ik kom vandaag uit op 7 voedingen, zometeen om 00.00u nog eentje te gaan. Ze heeft net om half 10 nog gehad, dus ik betwijfel of ze zo nog wel weer wat wil. Overigens maak ik Noor inderdaad wakker als het weer "tijd" is. In het algemeen is ze dan al wel wakker (dat 3 uurschema ligt haar wel geloof ik), maar soms laat ik er ook wel 4 uur tussen zitten. 's nachts bekijk ik het, als het dicht op de ochtendvoeding komt te zitten dan probeer ik het te rekken met een speentje, meestal pikt ze dat wel en valt ze weer in slaap. Ik hoop dat ze zo om twaalf uur weer ff goed drinkt, dan kan ze de nacht eens doorhalen! Ach we zien wel. Ze ligt nu al wat te soezen, dus ik betwijfel of ik haar om 12u wakker genoeg krijg om nog ff vol te tanken. Ik vind die tijden (en dus het wakker maken van Noor als het nodig is) wel erg handig, zo krijg ik namelijk ook een beetje ritme in mijn dag en daar heb ik wel behoefte aan. Zo weet ik nu dat ik rustig met een vriendin kan gaan lunchen tussen 12 en 3 omdat Noor dan meestal wel lekker slaapt Kan mama ook nog eens andere dingen doen dan alleen maar baby-dingen @sabien: ik heb trws begrepen dat "overvoeren" bij baby's bijna niet kan, omdat als ze echt teveel hebben gehad, ze het er vanzelf weer uit gooien.. Ik ben juist altijd bang dat ze te weinig krijgt (vind dat ook absoluut een nadeel van borstvoeding).... maar ja ook dat is mijn eigen projectie (net als de kou) op haar... vind goed eten errug belangrijk @Donna: klinkt gezellig je dagje morgen! Veel plezier! @Cato: Dat klinkt als een goede oplossing met die wagen! (handig he, zelf de financien beheren??) @bloemetje: zozo veel gekolfd zeg! Bij mij ging het vandaag juist wat minder, kon vanavond net 1 flesje vol krijgen met 140cc.. (ik kolf nu als Noor de fles krijgt van papa en 's ochtends kolf ik de borst leeg waaruit Noor dan niet heeft gedronken, want die zit dan letterlijk barstens vol!) Leuk he? Zo'n papa die de fles geeft? Bevalt mij ook erg goed, daardoor kan ik het echt beter aan! (En hij is eerder thuis, hihi ) @janneke: spannend de eerste prikken! Wel vervelend dat Meike naar 1 kant blijft kijken! VOlgens mij heb je ook al alles geprobeerd.. Maar mag je haar niet eens op de zij leggen? Gewoon als ze aan het spelen is ofzo? @Dibbes: ik geloof dat ik er ook erg van zou twijfelen hoor.. zou toch even het cb bellen, zal wel niets zijn, maar ja dan weet je dat maar toch? Dames, voelen jullie ook zo af en toe nog onderin je buik je baarmoeder een beetje steken? Het voelt bij mij af en toe net zo als toen ik net bevallen was en Noor uit mijn borst dronk, dan voelde ik als het ware tegelijkertijd mijn baarmoeder samentrekken, maar nu voel ik dat ook nog wel eens, maar dan zonder dat Noor drinkt.. Moet volgende week voor nacontrole naar gyn, zal het daar nog eens navragen. Nou, ga nog maar ff wat tv kijken, over half uurtje misschien de kleine al voeden, ben best moe en ze lijkt nog redelijk wakker.. Liefs Momo
18-03-2009 08:20
Goedemorgen!
Hier weer een fijne nacht gehad! Meike heeft om 22.30u haar laatste voeding gehad en heeft lekker geslapen tot 6.45. Nog even lekker gespeeld en nu slaapt ze weer! Rond 10.30u komt m'n schoonmoeder om "stage" te lopen. Ze gaat vanaf 1 april elke woensdag op Meike passen en wou zelf graag even komen oefenen! @Momo, Noor is 1 maand! Fijn dat je het bezoek weer hebt overleefd, dat heb je weer gehad! Ik zal volgende week eens vragen wat ik aan de voorkeurshouding van Meike kan doen. Het gekke is dat ze als ze op haar rug ligt wel beide kanten opkijkt, ook gewoon uit zichzelf. Als ik haar op de buik leg en als ik haar "rechtop" op de arm heb, dan heeft ze haar hoofd standaard naar links. In het begin had ik wel van die steken onderin m'n buik, sinds een week voel ik het eigenlijk niet meer. @Mamasanne, bedankt voor de Arnica tip! Ga dat deze week meteen halen, stop het wel in de luiertas! Ik heb vriendlief nu trouwens wel zover dat hij volgende week donderdag meegaat naar het CB! Heb 'm wel duidelijk gemaakt dat hij nu niet meer terug kan krabbelen! @Cato, gelijk heb je dat je een lichter onderstel koopt waar de cosi op kan! @Donna, gezellige dag vandaag! Ik maak Meike wel wakker om te eten, meestal is het niet nodig dan komt ze vanzelf. Als ik haar echter laat slapen komt ze niet aan de 5 voedingen per dag en minder dan 5 mag nog niet! Ik ga even douchen! Tot later vandaag, als schoonmoeder weer weg is! Liefs Janneke
18-03-2009 08:54
Goedemorgen,
Na de voeding van 180 ml van gisteravond heeft Vos ruim 5 uur geslapen!! Ritme is nu wel wat warrig, want daarna werd hij om 00.45 wakker en om 04.45... Helemaal geen handige tijden, maar goed. Ik wilde bijna weer zo'n grote fles Friso erin mikken zodat hij weer 5 uur zou gaan slapen, maar vond dat toch een beetje lullig. Vannacht heeft hij dus 2 x 120 ml borstvoeding gehad (had ik al eerder afgekolft). Vanmorgen om 06.45 kreeg hij niet meer dan 120 ml Friso voeding op. Nu slaapt hij en heb ik net weer 180 gekolft. En er stond nog 120 ml in de koelkast, dus lekker voorraadje voor de dag. Doe ik vannacht wel die Friso voeding zodat hij langer slaapt. Gaat wel lekker zo vind ik. @Sabien: ik geef Vos ook Friso voeding naast de borst. Wat op de verpakking staat krijgt hij lang niet op hoor, het is ook maar een indicatie van wat hij mag denk ik. En ik denk ook inderdaad dat je een baby niet kan overvoeden. Vos spuugt best vaak een mondje uit en daarna wil hij ook meestal niet verder drinken. Dus dan heeft hij blijkbaar genoeg gehad. Hij ziet er prima uit verder dus ik neem ook maar aan dat hij niets te kort komt. Ben benieuwd wat hij weegt... Nou, ik ga de was maar even opvouwen zolang mijn zoon slaapt. Doe ik hem daarna lekker in bad. Hij ruikt een beetje zuur, van het spugen Klein stinkvosje :lol: Toedelie!
18-03-2009 09:00
Morge!
Janneke, succes met je stagiaire Ik wil ook van die nachten! Ik mag niet klagen hoor... 23 uur, 3:30 uur en 7:30 uur een fles... Goed dat papameike meegaat naar het cb! Momo:geen steken maar wel al een week het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Eisprong misschien? Nou, ik ga bart in zijn ledikant leggen. Kan ik met Sanne even ''rustig" douchen. Laterrrr
18-03-2009 12:48
Goedemiddag!
Bijna een uur bij zitten lezen hock: Nu nog proberen op alles te reageren, dat gaat niet lukken vrees ik... Janneke praat met een stofzuiger! Die van mij roept ook al een aantal dagen vanuit de kelderkast. Maar ik ben erg goed in negeren Ik klets liever met jullie! Thijmen moet de 24ste. Dat is ook volgende week vrees ik... Kwam hubbie gisteren weer thuis met één of ander anti inent verhaal, wat iemand op zijn werk had verteld :x Die propageerde dat het vanaf 8 maanden beter is, omdat kinderen dan een eigen imuunsysteem hebben :? Slaat volgens mij echt nergens op. Kinderen krijgen met de prikken die rond die tijd worden gegeven toch ook gewoon verhoging? Er roept iemand vanuit zijn wieg! Het lijkt op honger! Zo terug! Liefs
18-03-2009 12:53
Hee mama's...
Zoals beloofd een update... Helaas helaas...is het weer niet gelukt groetjes
18-03-2009 13:19
Hey meiden,
@Hoop: gets wat vervelend! Weer niet gelukt! Houd de moed erin he?! Het gaat heus een keer lukken! Ik blijf voor je duimen! @meisje: inderdaad een hongerig ventje?? Wat betreft dat inenten, wat een gezeur (sorrie hoor), het zal heus geen kwaad kunnen die kleine met 2 @Janneke: hoe doet de stagiaire het?? Leuk hoor! @Mamasanne: nog een beetje rustig kunnen douchen? Hier al een lekkere ochtend achter de rug. Noor werd vannacht om 4.30u wakker en toen weer om 8.30u. Toen viel ze weer in slaap en kon ik even lekker in huis rommelen. Ook nog ff de stad in geweest, moest hoognodig billendoekjes en brood hebben (lekkere combi), Noor lag vanuit de draagzak alles goed te bekijken, hihi, grappig gezicht zo'n klein koppie. Om half 12 maar weer gevoed, maar sindsdien wil ze de slaap niet echt vatten, ligt al een uur te kreunen en te "zeuren" tussen het gapen door. Is duidelijk moe, maar is geloof ik even vergeten hoe slapen ook al weer werkt... Wel een beetje jammer, want ik zou ook nog graag even slapen voordat collega komt! Nou, ik ga nog maar even een slinger aan de hangmat geven, kijken of ze daarvan wel in slaap valt... Liefs Momo
18-03-2009 13:28
nou toch geen honger. het was ook nog wel een beetje vroeg :roll: bij mama zijn is zijn motto vandaag vrees ik.
voedingstijden. hier op verzoek. geen ritme dus. ben het gisteren wel toevallig weer op gaan schrijven, om een ritme te ontdekken. maar het enige wat ik tot nu heb ontdekt is 4.30... wel maar 7 voedingen. hoop zie net je bericht! balen meid! Janneke heeft ook nog een stagaire... positieve feedback he Janneke :lol: Momo heeft de gezellige visite overleeft! Wijn meenemen op kraamvisite??? Heb ook wel een fles rose gehad, maar dat was een geintje! Ik zeurde zo over alcohol tijdens mijn zwangerschap :lol: Is dat echt zo van dat spugen? Dan heb ik Thijmen vanmorgen overvoerd :oops: Dacht dat ie honger had... maar huj jengelde dan vast omdat ie moest poepen! Ik vind dat over dat inenten ook gezeur hoor! Maar nu mijn man nog overtuigen :x Had die kerel niet lekker zijn mond kunnen houden :x Cato beheert de financieen! Heel goed, halen dat onderstel! Dibbes Thijmen heeft ook van die knobbeltjes en mijn man ook! Misschien een mannelijk kliertje? Is Sanne schoon, mammasanne? Anders kom ik wel even soppen hoor :lol: Donna, is toch prima dat je af aannhet bouwen bent! Dat bepaal je zelf! Hier net weer even op de weegschaal gestaan. Meneer weegt 5,5 kilo :o En ik was bang dat ie afgevallen zou zijn door mijn ziek zijn :roll: liefs meisje
18-03-2009 13:41
Haha die Thijmen, groeit maar door!!
Noor heeft de strijd opgegeven geloof ik, ligt nu eindelijk te slapen... ik ga ook ff liggen. Oh ja, kreunen jullie kids ook zo tijdens of voor het slapen? Noor kreunt enorm veel, denk de hele tijd dat het te maken heeft met haar darmpjes, maar daar ben ik nu ook niet meer zo zeker van. Misschien is het gewoon haar manier van in slaap vallen, maar tis wel een beetje typisch, hihi Liefs Momo
18-03-2009 14:15
Momo28 schreef:Haha die Thijmen, groeit maar door!! Ja lach maar! Hij vreet me helemaal op! Fijne bijkomstigheid: hij groeit en ik val af! Ook nog even een vraag: Zweten jullie ook zo? Ik word er helemaal gek van! Sta ik net een (kleine) strijk te doen, zweet op mijn voorhoofd. (Eigenlijk kan ik gelijk weer gaan douchen) Gisteravond was ik de kast op aan het ruimen (eeeeeh geen commentaar jullie!!!! Ik heb waarschijnlijk te kort verlof gehad voor mijn bevalling waardoor ik nu een verlate nesteldrang aan het ontwikkelen ben. Voornamelijk op van die klussen waar iedereen vraagtekens bij zet :lol: ) toen liep ik uiteindelijk alleen nog maar in mijn topje, zo warm had ik het! Ik ga er maar vanuit dat het ontzwangeren is :roll: Weltrusten momo!
18-03-2009 14:16
nou vergeet ik nog op Noor haar kreunen te reageren :lol: Het kan een ritueel zijn om in slaap te vallen, ik schijn dat namelijk ook te doen :oops: Thijmen doet het overigens niet!
18-03-2009 14:51
Vos weegt 4710 gram Was prima volgens het cb
18-03-2009 17:22
Goedemiddag!
Stagedag is weer voorbij! Oma is geslaagd! @Donna, Vos groeit goed!! @Meisje, zweten....nee, heb ik geen last van. Dat stofzuiger negeren moet je mij eens leren! @Momo, Meike kreunt niet als ze gaat slapen. Meike kletst een beetje en dan ineens is het stil.... @Hoop, balen meid. Blijf ervoor gaan he!! Ik blijf voor je duimen!! Meike heeft vanmorgen haar eerste "hardop-lach" gedaan!! Zo leuk!! Door mijn enthousiaste reactie lachte ze nog harder! Zal morgen eens beginnen met het inpakken van de tas voor het weekendje weg! Goed nadenken wat er allemaal mee moet met zo'n kleine! Ik heb net bericht gehad over de post-zwangerschapsgym. We starten op 30 mrt weer, 4 maandagavonden van 21.00u tot 22.00u. Ik zag alleen wel dat we niet dezelfde docent hebben......dat vind ik wel jammer! Ga zo maar eens even wat eten maken! Tot later! liefs Janneke
18-03-2009 17:27
Middag!
Heb t wurm op mn arm dus hou het kort... Bart weeg 4240. Is in een week 400 gram aangekomen! Zijn uitslag zit tegen het eczeem aan... Omdat hij al zo snel goed reageert op Balneum olie in zijn badje en op de vaseline lanette creme is de kans wel groot dat het snel weg gaat. Ik zie hem ook niet krabben, dus jeuk zal hij niet hebben. Hoop zo dat hij snel een lekker zacht huidje heeft! Ga nu eten maken voor draakje. Om half 7 staan er wat collega's voor de deur en dan wil ik dochterlief in bed hebben! Tot zo (dan ga ik ook beter lezen en reageren...)
18-03-2009 17:38
Zooo!! Bart is goed gegroeid!!!!!!!!!!!!
Hoop dat de Balneum en Vaseline Lanette goed helpen!
18-03-2009 19:04
hey meiden,
nou collega is weer de deur uit, eten staat op het vuur mannetje onderweg naar huis, kleine in Bloom, heerlijk! Wel een beetje slecht nieuws gehad van collega, voorlopig zijn er nog geen nieuwe projecten, dus kan hij nog niets beloven t.a.v. mijn contract. Wil niet zeggen dat er voor 1 juni ook niets komt, maar ja daar heb ik nu natuurlijk niets aan. Met mijn achtergrond is het namelijk niet heel gemakkelijk iets anders te vinden, dus ik zal toch alvast nu moeten gaan solliciteren wil ik tegen 1 juni iets anders hebben gevonden. Bah bah bah! Heb ik mijn hoofd helemaal niet naar staan! Had gehoopt gewoon lekker tot 1 juni van Noor te kunnen genieten en dan in een rijdende trein weer op te stappen, maar helaas.. moet dus voor mijn gevoel nu al weer met werk bezig en daar heb ik helemaal geen zin in! sorrie, moet even mijn frustratie kwijt! @Mamasanne: gaaf dat Bart zoveel is gegroeid!! En ik vond die balneum olie ook echt een wondermiddel! Hielp bij Noor ook vrijwel direct met haar droge huidje! @Janneke: leuk van je stagiaire, fijn hoor dat het zo goed ging! en dat weekendje weg, tja idd even nadenken wat je allemaal mee moet nemen! kan ik me voorstellen! @Donna: Vos ook al zo zwaar! Lekker die groeiende ventjes! Denk idd dat dat kreunen Noor's "ik-val-in-slaap-geluiden" zijn.. hihi maar klinkt wel maf! En met die krampjes in het achterhoofd, heb ik de hele tijd de neiging haar over haar buikje te gaan wrijven! Oh, eten roept! Liefs Momo
18-03-2009 20:31
Hello,
Momo balen zeg! Het project waar je nu mee bezig bent in Rotterdam is dus afgerond eer dat jij terug komt? Kan me helemaal voorstellen dat je nu geen zin hebt om te gaan solliciteren! Noor is nog maar net een maand oud! Maar ja, als je in juni aan de slag wil heb je waarschijnlijk geen keuze Mammasanne, goed dat Bart zo is gegroeid. Jammer dat zijn huidje toch een beetje eczeem is! Goed in de Balneum! Ging Sanne om 18.30 naar bed??? hahaha Janneke, ik stop gewoon watten in mijn oren! Dan hoor ik de stofzuiger niet meer Thijmen is weer een beetje uit zijn doen. Heeft Meike haar tweede sprongetje al gemaakt? Mijn strijkijzer roept zo hard, die kan ik echt niet negeren Liefs Meisje
18-03-2009 20:47
Hi ladies, grappig he die geluidjes voor het slapen gaan, zo heeft ieder kind weer z'n eigen ding.
Momo balen van je werk zeg, is echt niks aan om daar in deze periode mee bezig te zijn.Snap ik helemaal, mijn man zijn contract loopt 10 april af en is dus nu ook op zoek...echt helemaal niet leuk om daar in deze periode mee geconfronteerd te worden. Reageer je maar lekker af hoor! Daar zijn we voor :lol: Vosje hard gegroeid, hij doet het dus super op die combi Fijn hoor! En ook Bartje is super gegroeid!! Heerlijk, krijgen ze ook al van die lekkere plooibenen? Lieke was ook weer goed gegroeid en de cb arts was erg tevreden over haar, dus papa en mama ook! Her trouwens ook het idee van een voorkeurshouding maar dan naar links. hebben nu een opgerolde hydrofiel luier in de wieg die we tegen haar rechterkant leggen zodat ze met haar hoofd wel naar links moet liggen. De arts op het cb gaf aan dat op de site ook een folder te vinden is over voorkeurshoudingen, heb nog niet gekeken maar is misschien ook een tip. janneke, idd wat moet er dan allemaal mee...Ben benieuwd hoe vol jullie auto wordt :lol: Als ik hier kijk als we gewoon even een middagje weggaan...Maar wel lekker hoor! meisje, zweten nee geen last meer van.In de eerste week na de bevalling wel heel erg last van. Had het tijdens de zwanegrschap ook heelerg warm de hele tijd dat is gelukkig nu voorbij, kan weer slapen zonder doorweekt wakker te worden. Maar het is wel heel vervelend, maar het zal vast bij het ontzwangeren horen Laat je Thijmen je niet teveel opvreten, er moet nog wel een beetje meisje overblijven hoor! Ooh Hoop, wat ontzettend balen, we gunnen het je allemaalzo! Kop op, maar ook gewoon even lekker flink balen! Reep chocola erbij en een groot glas van wat je lekker vindt! Veel sterkte! Wat een leuke foto's trouwens allemaal weer op hyves, en ook een hoop leuk geklets :lol: :mrgreen: Heerlijk dat het privé is daar O'ja, woon trouwens in Drenthe, dus Apeldoorn is wel een endje kachelen...Ik hou de datum in de gaten en laat het jullie nog weten! Al een tijd niets meer van Dreamstar en Lowiena...en straks kunnen ze ons niet meer terugvinden met de rare plek waar we nu staan :roll: Hoop snel iets van ze te horen! Nou ga nog even lekker op de bank hangen bij manlief, Lieke ligt lekker in d'r wiegje te slapen en kan omelf uur weer eten. Benieuwd hoe lang ze het dan weer volhoudt. Afgelopen nacht niet zo lang maar toen moets ik haar om 23 uur weakker maken en had ze volgens mij niet zoveel gedronken. Maar goed, gelukkig wel maar 1 keer in de nacht en ze slaapt gelukkig zo weer verder Tot morgen,liefs!!
18-03-2009 21:23
Hoi!
@Momo, balen van je werk zeg! @Meisje, volgens mij heeft Meike haar sprongetje gemaakt! Tenminste, ik denk dat het een sprongetje is geweest. Heeft dit keer niet zo lang geduurd, paar daagjes maar. Haha, jouw strijkijzer roept ook? Dat doet die van mij nou nooit! Beide stofzuigers zijn weer mooi stil hier! Schoonmoeder wou graag weten waar we de stofzuiger etc hebben staan, dan kon ze die nog eens gaan gebruiken als ze hier oppast!!!! @Bloemetje, goed idee van die hydrofiel in het bedje! Meike heeft in haar bedje niet echt meer een voorkeur naar een bepaalde kant, ze ligt in bedje wel naar beide kanten. Alleen op schoot en "rechtop" op de arm (bv bij een boertje doen), dan heeft ze een voorkeur naar links. Ik laat haar nu een boertje doen over m'n linkerschouder zodat ze met haar linkerwang tegen die van mij aan ligt en zo dus niet naar links kan draaien. Na een poosje geeft ze de strijd op en draait ze haar hoofd wel naar rechts. Welke website bedoelt de CB arts? Papameike zit met Meike op de arm naar de voetbal te kijken. Meike is vaak 's avonds tussen de twee voedingen in klaarwakker! Ze heeft haar nieuwe hardoplach nog niet aan papa laten horen, hoop dat dat gauw gebeurt! Ja, Dreamstar en Lowiena.....waar zullen ze zijn?! Meiden, fijne avond en een lekkere slaapnacht! Tot morgen! Liefs Janneke
18-03-2009 22:09
He he, Collega's zijn weer weg! Was wel leuk, we hebben heel wat informatie uitgewisseld.. Sanne lag om 18:30 al heerlijk in dromenland. Bartje was wakker dus die kan als een voorbeeldige baby bij het bezoek op schoot. Collega's zijn al uit de kleine kinderen dus die vonden het heerlijk weer eens een babytje vast te hebben. Ik heb een erg stoere oranje sweater van BFC gekregen. Lekker vrolijk voor de zomer!
Momo: wat balen van je werk! Zeker niet leuk om tijdens je verlof met sollicitaties bezig te zijn... Janneke: wat super dat Meike al echt hardop heeft gelachen. Wat zijn die meiden toch snel! Bloemetje: In Drenthe?? Dat had ik nou niet achter je gezocht! :lol: Das toch niet zo'n end rijden dan? Nee, Bartje heeft nog niet echt plooitjes, maar dat zal nu snel genoeg komen. Fijn dat Lieke ook weer door de APK is! Hoe zwaar is ze nu? Was toch ook een ukkie bij de geboorte? Ga nu een wijntje pakken en nog even relaxen! Trusten mama's
18-03-2009 22:13
Hoi dames,
Pfff, loop in 1 dag alweer enorm achter op wat er geschreven is! Fiene heeft ook een voorkeurshouding, ze kijkt het liefste naar rechts. In de wieg, wipstoel en box. Met speeltjes etc kan ik haar wel naar de andere kant laten kijken, maar dat duurt nooit lang. Ik probeer als ze slaapt wel haar hoofdje te draaien en sinds 2 dagen leg ik haar op haar zij in de wandelwagen (in zo'n speciaal kussen) als ik ga wandelen (dus dan kan ik haar goed in de gaten houden). Dan valt ze altijd in slaap en slaapt ze ook door als we weer thuis zijn dus dan ligt ze zo 2 a 3 uur op de andere kant van haar hoofd. Mijn neefje moet een helmpje, dus ben wel heel erg aan het opletten dat ze geen plat/ schuin hoofdje krijgt. Zweten heb ik geen last van (tenminste niet meer dan normaal) Fiene maakt ook kreungeluidjes als ze in slaap valt en als ze slaapt. Die zijn vaak best hard! Dat is ook een van de redenen dat ik haar wiegje vrij snel naar haar eigen kamer heb verhuisd want ik werd er wakker van! Haha, Fiene zit ook bij papafiene op schoot naar voetbal te kijken! Hmmm, het 'brainwashen' begint nu al! Momo, balen van je werk! Ik heb na mijn verlof ook nog steeds geen baan, maar ik maak me er niet zo druk om. Ik ga pas in april weer zoeken, tot die tijd 'hoef' ik niet van mezelf. En als ik geen werk vind als mijn verlof afgelopen is (5 mei) dan krijg ik weer een uitkering. Het is natuurlijk maar 70% van je inkomen, maar het betekent wel langer bij Fiene blijven, dus ik maak me niet al te druk. Je moet het gewoon zien als een verlengde van je verlof en extra tijd om van Noor te genieten. Vandaag heeft Fiene voor het eerst op het speelkleed gelegen. Ik zal binnenkort foto's op hyves zetten, zo schattig! En....ze heeft voor het eerst echt gelachen vandaag! Wel naar papafiene ipv naar mij :mrgreen: :| Maar ik was helemaal in tranen van ontroering. Wat zijn die kleintjes toch mooi he? En Meike al een hardop lach! Wat gaaf! O ja, de quinny zapp is besteld, morgen wordt ie geleverd! Ben benieuwd!! En morgen naar het cb! Ben benieuwd!! Weltrusten alvast! Cato
19-03-2009 09:00
Hey meiden!
Cato, Fiene gelachen, leuk joh, ja logisch naar papa ipv mama, ze wordt toch de hele dag bij papa op schoot geparkeerd hihi! De quinny geroggeld! goed bezig!! Succes bij het CB! Janneke, (Cato) hadden de papa's niet stiekum toch liever een zoon gehad haaha arme meiden voetbal kijken!!! Bloemetje, he hoi! Die truc met de hydrofiel moet je me ff uitleggen, ik ga me ook meer zorgen maken om het naar links kijken van die kleine draak hiero! Ze ligt dan gewoon op haar rug en waar leg ik die luier dan neer? idd wil ik ook de site wel ff weten, ik moet er niet aan denken dat ze straks een helm opmoet. Ik heb echt alles al geprobeerd, wieg omgedraaid, leuk kleurig knuffeltje rechts zetten, in haar slaap proberen het koppie om te draaien, tsjonge wat een weerstand kan zo'n ukkie bieden zeg!! Meisje, praten al jouw huishoudelijke apparaten of zo? hihi, heb je je al aangemeld voor de meeting??? je moet er snel bij zijn want vol=vol!! Zo jammer dat je nog niet heel enthousiast bent, ik zou graag met je van gedachten willen wisselen over de nieuwe maatregelen van minister Rouvoet!! Die wil verbieden om met kinderwagens naar de disco te gaan!!! Mamasanne, nu mag jij weer!! Momo, balen van je werk zeg!! Kan me zo voorstellen dat je hoofd voorlopig niet naar solliciteren staat! Voorlopig nog ff alleen maar genieten van Noor joh!! Ik ben gisteren weer begonnen met leren, baal eigenlijk dat de volgende cursus zo snel alweer was, heb 2 lessen gemist van de 4, dus ik hoop dat ik het examen red!! Karianne maakt ook allerlei rare geluidjes voordat ze in slaap valt. Mamasanne, Bartje wordt een echte Bart, lekker gegroeid zeg!! Oei bijna eczeem, ziel! Ja die balneum is een wondermiddel hoor, vaseline lanette ken ik niet, gewoon bij de drogist te koop?? Donna, nog zo'n lekker groeiende Vos!! Hoop, gat meis wat jammer weer! Ik gun het jullie zo!!!! Hier gisterenmiddag/avond/nacht een flinke spuugdag gehad, de kleine dan, ik denk dat ik haar veel te vol heb gestopt, arm kind! Gisteren om 17.00 kwam er na de fles een mega golf uit, toen om 20.00 bleef een mindere hoeveelheid fles er wel in, en vannacht om 24.00 heb ik haar slapend (zonder boer) teruggelegd in de wieg en om 3.30 huilde ze weer en was ze kletsnat en koud, zielig he, ze had ook echt van zich af gespuugd, de bekleding van de wieg (aan de linkerkant natuurlijk hihi) was zelfs nat, en haar trui en romper, dus complete verschoning van kind en wieg. Ik moet nog ff googlen maar ik heb haar vanmorgen maar wat minder voeding gegeven, dat bleef er gewoon in! Verkering is nu ff materiaal halen bij een maat, en als tie thuiskomt gaat moeders naar de kappert!! Eindelijk, verkering zal wel balen haha, mini ligt te jammeren in bed, die wil ff bezig gehouden worden, dus dat klussen kan hij vergeten hahaa! Dames tot later! Sabien
19-03-2009 09:08
Goedemorgen!
Meike heeft vannacht steeds zo gehoest, in haar slaap, ze werd er gelukkig niet wakker van. Het was net een zeehondje! Bij elk hoestje was ik weer wakker, het klonk zo zielig! Meike zelf blijft er even vrolijk bij! Die kletst en lacht er wat af! Vanmiddag is er inloopspreekuur op het CB. Wou ik toch al even heen om wat te vragen, vraag ik meteen advies over de voorkeurshouding (vind het nl zo vreemd dat ze het liggend in bedje niet heeft, maar liggend/zittend op schoot en rechtop bij het boertje wel heeft) en over het hoesten. Geen idee nl hoe lang een baby mag hoesten voordat je naar een dokter gaat. @Cato, haha brainwashen!! Ja, dat begint hier ook al vroeg! Wat een mooie foto's op hyves! En haar eerste lachje!! Bijzonder he! @Mamasanne, klinkt leuk de oranje sweater! Leuk he, informatie uitwisselen!! @Sabien, lekker naar de kapper!! Kan me voorstellen hoor dat je je zorgen maakt om die voorkeurshouding. Doe ik ook! Daarom ga ik ook naar het CB! Daar zijn die lui toch voor?! Plooitjes....ja, Meike krijgt al wel echte plooitjes! Vooral bij de billetjes/bovenbeentjes! Handig met schoonmaken.....! Meike slaapt inmiddels weer lekker. Ik ga maar even snel onder de douche! Tot later!
19-03-2009 09:08
Yoehoe!! Meike is 2 maand oud!
19-03-2009 09:32
Morge!
Even snel want er zit een mopperende smurf in zijn WIPSTOEL! Ik ga zo het gewone badje maar eens proberen. De laatste tijd zet hij zich zo hard af in de tummy tup, dat ik soms bang ben dat hij er zo overheen glibbert! Janneke: gefeliciteerd met je dochter! Ik heb laatst gelezen dat wordt geadviseerd om de derde hoestdag naar de huisarts te gaan. Denk dat je gewoon moet doen wat voor jezelf goed voelt hoor! Sabien: lekker naar de kapper! We hebben nog 1,4 maand om Meisje zover te krijgen...Moet lukken toch? Ik doe nu nog een beetje voorzichtig, met haar bedreigingen in mijn achterhoofd (en 10 minuten afstand...) Mopperen wordt nu huilen, dus tot later weer!
19-03-2009 10:22
Goedemorgen!
Manlief is ziek en ligt in bed (ook dat nog :x ) dus hij is niet te porren voor een foto vandaag. De gezinsfoto moet dus weer even wachten. Bovendien ben ik mijn Fiene-parkeerplek voor vandaag dus ook kwijt dus ik zit nu met de kleine uk achter de computer. Ach, goed voor haar ontwikkeling. Papafiene wilde idd wel graag een zoon, maargoed het vrouwenvoetbal is ook in opkomst. (hoewel ik na de recente blessure van manlief liever heb dat ze op ballet gaat). Nou, ik ga even opschieten, heb nog niet ontbeten.
19-03-2009 10:31
Jee, Cato. Ook dat nog! Hoop dat je man snel beter is!!
Papameike had trouwens geen voorkeur voor zoon of dochter.
19-03-2009 10:49
Goedemorgen dames!
@Janneke: Gefeliciteerd met Meike!! Wat gaaf dat ze hardop lacht!! Lijkt me echt zo grappig! @Cato: Hier het eerste lachje al ff geleden gehad, maar ik moet er best wel moeite voor doen om haar te laten lachen, maar als papaNoor thuis komt dan straalt ze meteen al!! Nou jaa!!! Ook grappig trws: ze doet onze gezichten na, of liever gezegd, die van manlief, want hij loopt al 2 weken zijn tong naar haar uit te steken zodat ze dat na kan doen (stond ergens geschreven als leuk spelletje voor zo'n kleintje) en nu is het zelfs zo dat als hij thuis komt zij dus gaat lachen en zelf haar tong naar hem uitsteekt (kan ook zijn dat het komt doordat hij altijd thuis komt rond voedingstijd, maar toch, het ziet er wel grappig uit en naar mij toe vertikt ze het!) Nu al een papa's kindje dus! @Bloemetje: hier niet echt een voorkeurshouding ontdekt, in bed ligt ze beide kanten op, draait zelfs gedurende de nacht en bij ons op schoot hebben we haar vaak maar kort tegen de borst aan (alleen voor boertje) en dan kijkt ze wel vaak naar dezelfde kant, maar daar maak ik me niet zo druk om denk niet dat van die 5 minuten haar hele hoofd scheef wordt. Maar die hydrofielluier truc klinkt wel erg handig, ga 'm wel onthouden mocht het nodig zijn. @sabien: agossie Karianne helemaal volgepompt? arm kind!! (moet je horen wie het zegt, haha ik ben continu bang dat Noor te weinig krijgt) @meisje: zweten doe ik 's nachts wel maar niet veel meer dan normaal volgens mij. Manlief zei van de week juist tegen me dat ik weer terug ben in mijn oude patroon van het altijd koud hebben, ik zat te rillen op bed, hihi Tijdens de zwangerschap had ik het juist altijd enorm heet! @mamasanne: klinkt leuk dat shirt!! Ik heb gisteren een enoooooooooorm leuk wit/roze geruit jurkje gekregen ook voor de zomer (ook al staat er maat 56 op, het is enorm groot!), kan echt niet wachten tot het mooi weer wordt! GRappig trws dat er meer kids zijn die van die (harde) kreungeluidjes maken! Ik word er idd ook wakker van 's nachts, maar val dan ook snel weer in slaap. Manlief wordt er ook wakker van, maar dan half, denkt vervolgens dat Noor wakker is en begint een heel verhaal tegen haar, waardoor ze dus echt wakker wordt! Dat kreunen doet ze namelijk ook gewoon in haar slaap en slaapt vervolgens lekker verder. Dame ligt nu trouwens (na 28x heen en weer lopen en opnieuw speen erin stoppen) sinds de ochtendvoeding in haar ledikantje, zodat ik haar wiegje en ons bed even opnieuw kon opmaken. Het duurde even voor ze sliep, maar nu ligt ze inmiddels bijna een uur te slapen. Om half 12 ga ik haar eruit halen en even badderen en dan krijgt ze om 12u weer eten. Heb het idee dat ze het wel red als ik haar om de 3,5 uur (ipv 3 uur) voed, dus dat gaan we vandaag maar weer eens proberen. Komt ook goed uit met de avondvoeding die papaNoor dan kan doen, die zou dan om 19.00u zijn. Weet niet meer wie het zei, maar Noor is ook altijd 's avonds heel wakker. Meestal tussen de voeding van 21.00u en en 00.00u! Schiet lekker op dus! Nou ja, wel gezellig voor papaNoor, kan hij ook nog ff met haar spelen. Noor had trws net in haar ledikantje echt wat meer aandacht voor die beestjes aan haar mobile, ik kijk dus echt enorm uit naar die speelboog! hopelijk gaat ze zich daarmee ook een beetje leren vermaken! Lijkt me leuk! Kan ook niet wachten tot ze, net als Meike, wat gaat kletsen! Voor mijn gevoel doet ze dat nu ook al, als ik tegen haar praat en ze is vrolijk, maakt zij ook geluidjes, maar lijkt me grappig als ze dat ook tegen de knuffels en zo gaat doen! Dank voor jullie steun mbt mijn contract, bah heb echt geen zin in solliciteren! Ik ga het idd maar zien als verlengd verlof met Noor, maar weten jullie hoe het zit met zo'n uitkering? Wanneer vraag je dat aan? En ik zit ook met het KDV, moet ik het nou opzeggen of niet? Vind het erg lastig, kost enorm veel geld en vind dat nogal zonde om te betalen als ik zelf gewoon thuis ben.. Opzegtermijn is gelukkig 2 maanden, dus ik heb nog 2 weken de tijd.. Ik ga even nog wat nuttigs doen, schoonmaakster smste dat ze ziek was, dus ben bang dat ik toch zelf even in discussie moet met onze stofzuiger! Liefs Momo
19-03-2009 11:12
Bartje vind het gewone badje volgens mij veel fijner dan de tummy. Hij lag heerlijk ontspannen en viel daarna (onverwacht snel) in zijn ledikant in slaap. Jammer genoeg kwamen net een paar simpele gasten van de gemeente nogal luidruchtig nieuwe papierbakken brengen :x :x Hij hangt nu dus weer op mijn arm... Ach, over een half uurtje moeten we toch Draakje weer van de psz halen en boodschappen doen.
Sabien: ik ging gewoon naar de DA om Vaseline lanette creme te halen, maar dat ging dus niet door. Bij sommige apotheken is het wel zo verkrijgbaar, maar bij de meeste moet je een recept hebben. Toch vreemd dat dit overal verschillend is!? Ik had nog een halve tube over van Sanne en bel vanmiddag naar de huisarts voor een recept. Cato: wat ontzettend balen! Kreunt, zucht en steunt hij veel? Als ik jou was zou ik met Fiene lekker richting stad gaan en veel geld uitgeven! Nu kan hij er helemaal niets aan doen! He get, wilde vanmiddag met zus en kinderen naar buiten, maar het begint hier nu erg te betrekken.. Wat gaan jullie eten vanavond? Ik wilde gehaktballen maken, maar heb geen zin in (alweer) aardappels en Sanne is niet zo van de rijst....Iemand een suggestie? Zie nog een lap tekst van Momo voorbij komen hock: Nog even lezen dus....
19-03-2009 11:18
sabien.70 schreef:heb je je al aangemeld voor de meeting??? je moet er snel bij zijn want vol=vol!! Zo jammer dat je nog niet heel enthousiast bent, ik zou graag met je van gedachten willen wisselen over de nieuwe maatregelen van minister Rouvoet!! Die wil verbieden om met kinderwagens naar de disco te gaan!!! Mamasanne, nu mag jij weer!! hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
19-03-2009 11:21
Momo: ik denk dat je voor een uitkering bij het UWV moet zijn?? Krijg je geen hogere tegemoetkoming van de belasting als je inkomsten minder worden? Ik zou nog even wachten met je plekkie bij het kdv opzeggen....
19-03-2009 11:26
Bah, ik heb zo'n baaldag. Vos kan vandaag alleen maar huilen en spugen, alles wat ik erin probeer te krijgen kotst hij met dezelfde vaart weer uit. Vannacht ook al, dus ik ben al dagen wakker voor mijn gevoel. Hopeloos. Nu huilt hij ook weer en ik weet dus niet of het honger is (ritme is nu compleet weg en ik heb geen idee hoeveel hij nu gegeten heeft en ik durf ook niet veel te geven) of dat hij misselijk is, of weet ik wat hij heeft. Vanmorgen had ik hem eindelijk (na een nacht dat hij onwijs zuur rook van de spuug) lekker gewassen, en tijdens het wassen blllurp, weer helemaal onder. Ik heb er gewoon bij staan huilen, weet niet wat ik ermee moet...
Straks komt mijn schoonmoeder en daar wilde ik leuk mee gaan wandelen en boodschappen doen, maar ik heb er nu helemaaaaal geen zin meer in. Bah. Het liefst geef ik Vos een dagje weg en duik ik mijn bed in met oordoppen in. Maar goed. Dat kan natuurlijk niet. Dus snel mijn koffie opdrinken en hup weer aan de gang. Ik zet snel mijn grote lach weer op en doe alsof alles leuk is. Vind er momenteel geen zak aan en voel me daar schuldig over, arme Vosje kan er niets aan doen. Ben gewoon zo moe. Ben ik de enige hier? :? Liefs, Donna
19-03-2009 11:35
ff snel, want ik heb iemand die absoluut niet wil slapen in zijn bed :x Hij gaat echt weer hoogspringen volgens mij! Het frappante is dat hij het alleen bij mij doet! Hij lag net te kletsten en lachen naar mijn moeder hock:
Cato ook nog ziek die man van jou! Dat kun je er ook nog wel bij hebben Succes meid! En een lachende Fiene, leuk he??? Mammasanne, mannen die de papierbakken komen brengen??? Bij ons komt de muziekvereniging het ophalen! De zon komt door!!! Dat wordt wandelen! Handig hé die WIPSTOEL!!! :lol: Momo voor een uitkering moet je idd bij het UWV zijn. Maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. Kinderdagverblijf ja moeilijk hé! Voor hetzelfde geld heb je dan al weer een baan! Heb je iemand die anders op kan passen? Sorry, op de rest reageer ik later. Ik moet echt mijn mannetje gaan vermaken! Ga misschien ook maar even wandelen... Toch nog even op Donna reageren! Arme meid! Echt zulke dagen hebben we vast allemaal wel eens! Misschien is hij ziek, heeft hij koorts? Hoe oud is Vos nu? Sprongetjes tijd??? Anders laat je schoonmama even 'oppassen'. Leg hem in de kinderwagen beneden, ga jij echt even lekker slapen met oordoppen (zegt zij heel makkelijk, heb ik zelf ook echt moeite mee!!!). Maar misschien knap je daar even van op! En hier lekker jezelf zijn, dat helpt! Wij begrijpen het wel! Liefs Meisje
19-03-2009 11:52
Kleine mw ligt op m'n arm te kletsen.
@Donna, geeft niks zo'n baaldag! Misschien wel een goed idee, het idee van meisje! Misschien moet je wel aan een paar mensen laten merken dat je het even niet trekt.....dan kunnen ze even bijspringen. @Meisje, sprongetjestijd!! @Mamasanne, ik zag net het weerbericht. Vanmidag schijnt de zom uitbundig te gaan schijnen! Euh...gehaktballen, misschien met gebakken aardappelen/aardappelkroketjes/rösti? Ik heb nog geen eten voor vanavond. Gehaktballen is wel een goed idee! Had Meike net een schone luier aangedaan....poept ze 'm net weer vol! Tot later!
19-03-2009 12:38
Donna: wees gerust, volgens mij heeft iedereen van die dagen waarin je je afvraagt waar je aan begonnen bent.. :roll:
Misschien dat je voor de zekerheid even zijn temp op moet meten? Als een baby echt misselijk is blazen ze vaak belletjes en steken hun tongetje uit. Kan je schoonmoeder niet even alleen met Vos wandelen, zodat jij even lekker je bed of het bad in kan?? Of ben je net zo'n havik als Meisje.... :?:
19-03-2009 13:12
Hai,
Ai belletjes blazen en de tong uitsteken??????? Misselijk????? Dat doet die kleine muts van mij errug vaak arghhh......... Maar dan ligt ze er juist heel tevreden bij als ze dat doet, tenminste dat maak ik er van!! Misschien is ze dan wel kotsmisselijk, oeps,moet ik me nu zorgen maken??? Het is hier prachtig weer trouwens!! Lekker zonnetje, verkering druk in de tuin, heeft vanmorgen een uur "verspild" om zijn dochter te vermaken haaha!! Janneke, bij mij is het motto, hoe meer poep hoe beter haaha, er komt nu iedere dag een poepbroek van Karianne en daar kan ik toch blij mee zijn!! WIPSTOEL, gniffel gniffel, geen commentaar! Donna, ach meid, wat balen voor je, Vosje een kotsdag! Ik zou ff tempen denk ik, en kleine beetjes drinken aanbieden op de tijdstippen dat hij ongeveer wilde drinken toen hij nog niet hoefde te spugen, jij noteerde toch ook de voedingstijden???? En natuurlijk mag je het nu best wel ff niet leuk vinden! Laat je schoonmoeder lekker wandelen en boodschappen doen met Vosje en duik zelf ff lekker in bed, vond ik ook een prima tip!!! Morgen zie je alles weer door de roze bril meid!!! Mamasanne, hier vanavond een brood dag, volleybal en ik krijg onze dansclub (14 man/vrouw) op kraamvisite, dus druk druk druk!! Oeps, ik word geroepen door de kleine, die moet ook ff in bad ivm het spuugavontuur gisteren!!! Later XX Sabien
19-03-2009 13:58
Sabien: belletjes blazen en tongetje uitsteken zal heus niet altijd door misselijkheid komen....weet alleen dat je daar op moet letten wanneer de baby al een zieke indruk maakt/veel spuugt.
Lekker naar de kapper geweest? Nu je het over poep hebt...... Maandag en dinsdag had Bart veel meer last van krampjes dan daarvoor. Ook had hij veel moeite met poepen en werd het wat donkerder van kleur (was mosterd geel maar ging de groene kant op). Gisteren voor het cb had hij echt een explosie van donkergroene poep in zijn luier. Toen ik hierover begon tegen de cb-mevrouw vertelde zij dat er de laatste week erg veel kindjes waren met deze verschijnselen. Ze is nu aan het bijhouden welke voeding die kindjes krijgen omdat een verandering van de voeding door de fabrikant de oorzaak kan zijn. Het zou anders ook een virus kunnen zijn....Bart heeft sinds gisteren nog geen poep gehad, dus wat voor kleur het nu heeft..... :?: Hij heeft trouwens wel weer last ven zijn buik... Ik ga even proberen wat leuke foto's te maken..
19-03-2009 14:46
ff snel, moet de prinses op bed kwakken, dan huis poetsen!!
Mamasanne, Karianne had ook donkergroene poep, volgens de mevrouw van het CB komt dat door de hypo allergene voeding. Nu ik sinds een dag of 3 volledig over ben op de standaard friso begint de poep weer geel te kleuren. Kom later nog ff weer hoor! Kapper was lekker, ben weer blond, hoef me niet meer intelligenter voor te doen dan ik ben hahaahaha. Sabien
19-03-2009 15:12
Goeiemiddag!!
Donna kan me helemaal voorstellen dat je het ff hebt gehad.....gewoon spuien hier dat lucht misschien een beetje op. Hopelijk kun je vanmiddag ff slapen!! Sabien is dus weer blond:-) mooi kleurtje Mamasanne hoe is het met je? Nog steeds een opgelucht gevoel of ook erg verdrietig door alles? Je hoeft je niet groot te houden hier he?!!! Vandaag voor het eerst Pim gewogen bij het cb. Hij weegt nu 3975 en is nu 3 weken en 3 dagen. Hij is 54 cm lang. Vos is toch net zo oud? Hoe zwaar is hij en hoe lang? Verder was alles gelukkig goed bij het cb en dat bobbelte bij zn oor was idd een kliertje. Liefs
19-03-2009 16:04
Hey meiden,
Zo, het huis is hier ook weer gepoetst, heerlijk zo'n stofzuiger die ook daadwerkelijk zuigt! Wist niet dat dat nog kon!! Wow, hier is alweer flink gekrabbeld! Leuk! Dametje ligt hier al te slapen sinds half 12, ga haar zo toch maar ff wakker maken, maar vind zo'n lang middagdutje van haar eigenlijk wel prima! Mijn ouders zijn net nog ff langs geweest waren toch in de "buurt" (waren in het Gooi en ik woon in Leiden... jaja, kilometers doen er ineens niet meer toe sinds hun 1e kleindochter geboren is, haha!) @mamasanne: kon je mijn lap tekst doorkomen? Hihi Ik ga idd nog even wachten met KDV opzeggen, heb absoluut niemand in de buurt die zou kunnen oppassen. Nu is het wel zo dat als ik bij mijn huidige werk weer aan de slag kan, ik veel thuis zou werken en op die manier (al is het niet echt ideaal) zou ik wel een tijdje kunnen overbruggen... Eten?? hmmm wij eten chili con carne van mijn moeder (lekker makkelijk) en ik stop het in taco's denk ik Echt een makkelijk maaltje! @Donna: tuurlijk logisch zo'n baaldag! heeft Vos niet ook gewoon een regeldag ofzo? Ik las ergens dat dat evt ook gepaard kan gaan met spugen (naast het vele huilen en hangerig zijn). Wel zielig hoor! Maar ook voor jou, als je zo moe bent dan valt het idd niet altijd mee! Ik wil 's nachts nog wel een Noor streng toespreken omdat ik het zat ben dat ze dan weer wakker is :o... Zoals mamasanne al zei, iedereen zal wel eens zo'n dag hebben dat je je afvraagt waar je aan begonnen bent... Heeft je schoonmoeder het een beetje opgepakt voor je? Of wilde je dat niet? (ik zou daar namelijk, net als havik-meisje, wel wat moeite mee hebben..) @meisje: maakt Thijmen inderdaad een sprongetje vandaag? Ik heb me aangemeld voor de sprongetjeswekker-nieuwsbrief van Oei Ik Groei, echt grappig en handig om te lezen! Komt dan precies op de tijdstippen vanaf wanneer je een sprongetje kunt verwachten bij je kindje! @Sabien: Karianne lekker gebadderd? Enne handig he? Blond haar Ik vind het altijd ideaal, makkelijk excuus Noor wil trouwens ook veel liever in het gewone badje dan in de Tummy Tub, daar werd ze echt driftig van, begon zich af te zetten tegen de bodem enzo, nu in badje kan ze zich lekker uitrekken... Tummy Tub is dus gedegradeerd tot wasmand @Dibbes: Pim doet het ook goed he?? Heerlijk hoor! Wij gaan morgen naar het weegspreekuur hier! BEn superbenieuwd hoeveel die kleine meid is aangekomen in 2 weken (2 weken geleden hebben we zelf nog gewogen, toen woog ze 4100gr ofzo. Manlief heeft een morgen dagje vrij genomen, dus dan gaan we daar lekker naartoe wandelen, weet hij ook hoe het cb eruit ziet, want de andere keren zal ik wel alleen gaan (hoewel, volgende week gaat mijn moeder mee, die gaat weer filmen!) . Echt leuk, mn moeder heeft vandaag de eerste reeks dvd's meegenomen die we zelf hebben gefilmd, vanaf begin van zwangerschap telkens stukjes t/m kraamborrel afgelopen weekend! Leuk! Gaan we dit weekend ff kijken! Hopelijk is het morgen mooi weer, kunnen we mooi met z'n drietjes op pad! Zaterdag heeft manlief vrijgezellenfeest (ik eigenlijk ook, maar ga niet vanwege borstvoeding), maar door zijn vrije dag morgen hebben we toch 2 dagen weekend met z'n drieen! En ik kan zaterdag mooi shoppen voor zijn verjaardag, want hij is dinsdag jarig! Oh ja, ben geloof ik ook ongesteld geworden, vind het nog wat moeilijk te zeggen, want het vloeien werd de laatste anderhalve week wel veel minder, maar als ik veel deed dan was het weer wat meer. En nu is het ook weer wat meer. Bovendien is het best bruinig, hadden jullie dat ook? (Misschien dat die steken dan dus idd eisprong waren?? heb ik nooit zo gevoeld!) Oh kleine roept, moet haar nu ook echt maar gaan voeden, agossie, kind verhongert!! Haha! Liefs Momo
19-03-2009 16:09
Hoi!
Ben even bij het inloopspreekhalfuur van het CB geweest. Helaas was mijn wijkvpk er niet. Ik heb m'n vragen voorgelegd aan degene die er wel was. Het hoesten: als Meike dat na het weekend nog doet, moet ik even langs de huisarts. Als ze er koorts bij krijgt moet ik natuurlijk eerder aan de bel trekken. De voorkeurshouding: waarschijnlijk wordt dat kinderfysiotherapie. Volgende week donderdag heb ik een reguliere afspraak bij het CB. Dan moet ik het verder met de wijkvpk bespreken, er is nu wel een aantekening gemaakt in het dossier van Meike. Ik ben net zelf druk aan het oefenen geweest. Ze vond het niet leuk als ik haar hoofdje naar rechts draai, begon ervan te huilen (pijn of boos???). Heb net wel even een traantje gelaten.....vind het zo zielig voor m'n meisje als ze pijn heeft...... Ik ga me nu steeds afvragen of ik iets niet goed heb gedaan...... Komt wel weer goed! @Donna, heb je nog even bij kunnen slapen vanmiddag? @Dibbes, gelukkig is het bobbeltje een kliertje! @Mamasanne, goh...dat zou wat zijn als de voeding de oorzaak is! Het zal wel geen kwaad kunnen, maar het is wel vreemd! Foto's gelukt? Ik ga m'n meisje even in bedje stoppen. Zo te horen is ze moe! Oh ja, Mamasanne.. hier vanavond gehaktballen (kreeg zin in gehaktballen doordat jij erover begon!), sla en aardappelkroketjes! Tot later! Liefs Janneke
19-03-2009 20:24
Hoi meiden!
Wat zijn jullie weer druk aan het schrijven geweest zeg! Vandaag naar het cb geweest, Fiene weegt 4270 gr en is 54,5 cm lang (3020 gr en 52 cm bij geboorte). Ze doet het dus goed!! Qua voeding mag ze 6 keer 150 a 155 cc flesvoeding volgens de mevrouw en evt naar 5 voedingen van 180 cc als ze langer wegblijft. Ik heb ook gevraagd naar de voorkeurshouding van Fiene. Ik heb ook gezegd dat mijn neefje een helmpje moet en dat ik dat echt wil voorkomen, dus ik heb al een verwijzing voor de kinder fysiotherapeut gekregen. haar hoofdje is nog wel prima, maar ze zag ook wel dat Fiene heel stellig is in het naar rechts kijken. Morgen even bellen dus. Verder was alles goed, Fiene was heel lief en rustig en de arts vond dat het een bijdehante meid was en ook dat ze sterk was in haar bewegingen. Waar je als moeder al niet trots op kan zijn he? Manlief is weer een beetje beter gelukkig! Mijn hele familie is ongeveer ziek geweest na de verjaardag van mijn nichtje afgelopen zondag. Ik hoop dat het mij bespaard gaat blijven! Gelukkig is het maar ongeveer 2 dagen kotsen en dunne poep en dan is het wel weer over, maar toch. De quinny zapp is binnen! Ik heb manlief zijn bed uit gestuurd en beneden op de bank geparkeerd omdat ik ging winkelen met mijn moeder (je moet toch wat op zo'n dag) en ik wilde niet dat we de bezorging zouden missen. Hij was er niet zo blij mee maar had volgens mij geen energie om tegen te sputteren, haha! In elk geval ben ik er blij mee, morgen meteen uit proberen met de maxi cosi. Nou, fiene is opeens heel erg overstuur. ben zo terug
19-03-2009 20:33
Hallo!
@Cato, Fiene is goed gegroeid! Jullie dus ook naar de kinderfysio! Hoop dat wij volgende week ook een verwijzing krijgen! Fijn dat papafiene weer opgeknapt is! Papameike heeft Meike vanavond een beetje gemasseerd! Zo'n schattig gezicht. Meike lag totaal ontspannen op het aankleedkussen. Daarna was het hoofdje van Meike meer bewegelijk, ook naar rechts toe! Tassen zijn ingepakt voor ons weekendje weg! Het valt nog mee, het past vast allemaal in de auto! Waar is de rest van de mama's?! Ik weet niet of ik vanavond of morgen nog even kom kletsen. Ik "zie" jullie in ieder geval dinsdag weer! Liefs Janneke
19-03-2009 20:43
Nou, ze ligt nu in de lodger draagdoek tegen me aan en slaapt een beetje. Maar nog steeds barst ze af en toe in een krijsen uit. Geen gewoon huilen meer. Weet ook niet wat er is, ze ziet er gewoon gezond uit.
Nou ja, ik ga even lekker op de bank hangen met de kleine meid. Janneke, fijn weekend!
19-03-2009 20:48
Dank je Cato!
Misschien maakt Fiene een sprongetje?
19-03-2009 22:18
Hoi,
Deze mama komt zich even melden en voor vanavond meteen ook weer afmelden. Heb net 3,5 uur met een aapie op mijn arm gezeten en ben nu moe. Hij ligt nu vredig te slapen op de bank...hoop dat hij dat straks ook in zijn wieg doet. Op zo'n moment mis ik wel iemand om het even over te nemen hoor! Maar het is nog steeds een opluchting om van die onzekerheid en spanningen af te zijn! Dibbes vroeg dat dacht ik?? Verdrietig ben ik natuurlijk wel om de hele situatie en het feit dat ik zo belazerd ben. Maar ik voel geen verdriet om hem, alleen maar heel veel kwaadheid... :x Sabien: Is toch raar met die kleur poep...Het was steeds geel bij Bart en ik ben ook niet van voeding gewisseld. Fiene is goed gegroeid zeg! Bart weegt 4240 gram dus dan zou hij ook al meer mogen dan 6 x 120cc? Pff, weet het niet meer en wil naar bed! Trusten mama's!
20-03-2009 08:11
Hoi meiden, wat lief zeg bedankt voor jullie lieve reacties Het gaat vandaag al een stuk beter. Gistermiddag kwam mijn schoonmoeder en toen we gingen wandelen is Vosje lekker in slaap gevallen. We hebben nog koffie gedronken met een taartje erbij, heel gezellig. En johannesbroodpitmeel gehaald bij de drogist. Een schepje door zijn flesvoeding, dat verdikt en hij heeft meteen niet meer gespuugd. Alleen een heel klein beetje, maar dat mag. En ik heb een dik boek onder de poot van zijn wieg gelegd, bij het hoofdeinde zodat hij wat schuiner ligt en dat ook in zijn wagentje onder zijn matrasje gedaan. En ik voedt hem nu rechtop en na het voeden blijf ik nog een kwartiertje rechtop zitten met hem voordat ik hem neerleg. Nou, dit alles heeft goed geholpen. Op dit moment is hij wel onrustig, maar dat is altijd zo in de ochtend. Hij heeft zijn voedingen vannacht en vanmorgen binnen gehouden gelukkig! En hij heeft ook geen koorts.
Over poepen gesproken: Vos poept heel weinig, ik denk dat 2 keer per week veel is. Hij heef wel veel volle plasluiers, dus dat is prima. De laatste keer was zijn poep ook groen, maar dat komt denk ik omdat ik steeds vaker Friso standaard voeding geef in plaats van de borst. Hij krijgt nu nog 2 of 3 borstvoedingen van me en de rest uit een pakje. Hij wil niet slapen, ik ga hem zo maar in badje doen en dan mag hij nog even in de box. Om 10.00 gaan we naar mijn moeder voor een dagje, gezellig. Het is mooi weer. Fijne dag allemaal!! Liefs, Donna
20-03-2009 08:15
mamasanne1 schreef: Vos weegt 4710 gram en mag ook veel meer, ik geef hem nog steeds ook 120 ml per voeding, meer krijg ik er niet in, dus dan zal het wel genoeg zijn. Wat op de verpakking staat is gewoon een indicatie, ik vroeg het bij het CB en je hoeft je daar niet aan te houden. Liever niet zelfs, want het is meestal veel teveel. Dus, geen zorgen! Lekker 120 blijven geven Als hij daarna hongerig lijkt dan merk je dat vanzelf wel.
20-03-2009 08:52
Hoi Meiden!
Janneke, voordat ik je niet meer spreek, fijn weekend gewenst! Geniet ervan met z'n 3-tjes!! Donna, gelukkig dat Vosje weer beter is! Niets vervelender dan een beeb die niet lekker is en niet kan vertellen wat er aan de hand is! Misschien toch een beetje overvol gestopt met voeding net als ik bij Karianne?? Die heeft gisteren de hele dag "maar" 120 aan voeding gehad, en ten eerste is alles binnengebleven en ze heeft gisteren steeds 4 uur tussen de voedingen gelaten, ook vannacht was heerlijk, maar een keer om 2.30 en toen pas weer om 6.30!! Ben gewoon trots op de kleine muppet! Ik heb trouwens ook haar matrasje bij het hoofdje hoger liggen, en na de voeding laat ik haar minstens een kwartier met rust voordat we een boertje doen! Wat er nu terugkomt is echt slechts een mondje vol. Mamasanne, heftige avond voor je meid! Hoe was je nacht? Poep, ja wel apart dat het van geel naar groen is gegaan ja, misschien een beetje door de verkoudheid/virusje? Of wellicht is idd de samenstelling van de voeding veranderd? Heb je alweer een poepdag gehad? Karianne heeft gisteren weer overgeslagen, balen, nogmaals volgens mij heb ik daar meer moeite mee dan zij haha! Voedings adviezen, het is ook overal anders lijkt het!!! Ik denk dat je het gewoon van de baby moet laten afhangen hoor, wil die meer dan geef je het toch gewoon?? Cato, Fiene lekker gegroeid, en net als Janneke naar de fysio, daar zal ik met Karianne ook wel terecht komen dan, ben benieuwd wat die kunnen doen trouwens, maar idd een helmpje wil ik ten alle tijden voorkomen als het ff kan! Ik kan de 1e keer niet mee naar het CB, heb ik cursus, balen, maar meer lessen kan ik echt niet missen dus ik moet de verkering even goed instrueren, die maakt zich nml TOTAAL niet druk om die voorkeurshouding, ik maak me misschien wel veel te druk hoor kan ook! hihi bijdehand, van wie heeft Fiene dat? Zal wel van mama Cato zijn denk ik!! hihi, man op de bank geparkeerd, is hij wel op tijd bij de deur dan haha, straks vertrekken ze weer met de quinny, nou ja, dan is er altijd nog marktplaats he!!! Janneke, ik ken dat gevoel hoor, dan probeer je dat koppie om te draaien maar ho maar, dan zijn ze best sterk! Ik durf dan niet door te gaan idd bang dat ik haar pijn doe, zal vast wel meevallen denk ik, die fysio is best een prettig idee toch? En we zijn er allemaal lekker snel bij, (wat een eigenwijze monsters zijn het eigenlijk al hihi, alleen de meisjes baby's trouwens die een voorkeurshouding hebben of niet????) dus evt problemen kunnen meteen goed worden aangepakt!!!!! Momo, stofzuiger, omdat die nieuw is of omdat je voor het eerst stofzuigt?????????? haha kDV, lastige keuze ja, opzeggen of niet, ik zou denk ik ook ff wachten! Karianne vindt de tummytub niets, die is bij mij gedegradeerd tot water opvang emmer hihi, straks maar verpatsen op MARKTPLAATS !! Ongesteld??? jeetje nu al weer? Ik vloei nu bijna niet meer (3 weken) is ook sneller dan de vorige 2 bevallingen. Bah ongesteld, maar ja, beter eens per maand een tampon dan 9 maanden inlegkruisjes ivm afscheiding, ieder nadeel heb zijn voordeel eej!! Dibbes, Pim ook lekker gegroeid! Kliertjes, zie je wel!!! Wij hadden gisterenavond 14 man/vrouw over de vloer, was errug gezellig, errug laat ook, maar ik had er geen last van, was echt leuk iedereen weer ff te zien.Dametje heeft zich keurig gedragen, heb haar om 21.30 naar beneden gehaald, kon iedereen haar ff zien een aaien haha, maar haar niet uit handen gegeven, en om 22.30 toen iedereen wegging werd ze wakker, maar keurig op tijd voor de fles, voorbeeldig kind toch??? Ga me even op de was storten, de droger roept (irritant piepje dat hij klaar is) XX Sabien
20-03-2009 11:08
Net op hyves was ik nog gezellig, nu lopen de tranen over mijn wangen.
Thijmen is zo hangerig en huilerig en ik kan hem moeilijk troosten. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is! Ik zie allemaal rare vlekjes... En het frusterende is: gisteren naar mijn moeder en vriendin gaat ie wel allemaal gezellig zitten kletsen en lachen en bij mij ligt ie te jengelen! Alsof ie me wat duidelijk wil maken. Net de dokter maar gebeld (,, je bent wel wat laat '' ja duh! en moeder en onzeker), 13.30 mag ik even komen! Vast weer niets, misschien toch wel een sprongetje! Maar omdat wij vorige week ook allebei ziek zijn geweest... Ik weet het niet hoor! Ik ben gewoon weer superonzeker op het moment! En dan vloeien de tranen gewoon rijkelijk! Mammasanne, respect voor jou hoor! Ik heb op zo'n moment zo'n steun van mijn man nodig! Ga maar, sorry ben even vol van mezelf. Heb even geen zin om terug te lezen! Liefs
20-03-2009 12:10
Meisje, sterkte! Fijn dat je bij de dokter terecht kan. Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt hoor, die kleine kids hebben geen gebruiksaanwijzing jammer genoeg.
Donna, fijn dat het weer beter gaat! Mamasanne, gaat het weer wat beter? Ik denk dat Bart idd meer mag. Ik geef Fiene nu iedere voeding 150 cc en soms drinkt ze alles op maar meestal laat ze 20 cc staan. Dus ze bepaalt idd zelf wel hoeveel ze wil drinken. Fiene heeft trouwens ook groene poep (met stukjes soms :roll: ), dus het kan inderdaad wel komen door de hypoallergene voeding. Ik heb trouwens nutrilon, dus dan ligt het niet aan friso misschien. Sabien, voorbeeldig kind hoor! En idd de verkering gewoon goed instrueren! Maar als het goed is kijken ze van het cb toch ook naar haar voorkeurshouding zonder dat je er naar vraagt. Momo, ik zou even het kdv bellen en informeren hoe het zit met wachttijden. Ik weet dat de wachttijden hier heel lang zijn en als je eenmaal een plekje hebt en je geeft die op dan heb je niet de garantie dat je bijv 2 maanden later gewoon weer terecht kan. Misschien kan je wel voor minder dagen terecht dan dat je eigenlijk van plan was? Maar als je haar wel gewoon naar het KDV brengt, heb je ook je handen (en hoofd) echt vrij om vacatures uit te zoeken en om sollicitatie-afspraken te maken. Want anders moet je ook telkens Noor ergens onder kunnen brengen als je gaat solliciteren. Maar ik snap wel je 'probleem', ik heb Fiene ook pas vanaf okt opgegeven bij het KDV omdat ik nog geen baan heb. Maar als ik wel meteen een baan vind dan gaat mijn schoonmoeder een extra dag oppassen, dus dat is geen probleem. Uitkering aanvragen, ik weet het niet meer helemaal precies, maar je moet je aanmelden bij het CWI, dat moet je doen op het moment dat je weet dat je werkeloos zal worden (ze verwachten dan wel dat je al gaat solliciteren, maar aangezien jij nog in je verlof zit zal dat nog niet meteen voor jou gelden denk ik). Verder moet je een uitkering aanvragen bij het UWV, dat kan op z'n vroegst 3 weken voordat je werkeloos raakt. Ik zou dat wel zo snel mogelijk doen, anders kan het zo zijn dat je een maand geen geld krijgt (dat krijg je natuurlijk uiteindelijk wel, maarja, de rekeningen moeten ook betaald worden). Uiteindelijk moet je dan een keer naar het CWI toe om met een adviseur te spreken en over solli's te hebben. Maar als je bij google 'uitkering aanvragen' intikt dan kom je vanzelf op de goede sites terecht en dan wijst het zich vanzelf wel want voor mij is het alweer een half jaartje geleden dat ik het gedaan heb dus ik kan me vergissen in sommige dingen. Het lijkt even een boel, maar het valt best mee als je er eenmaal mee bezig bent hoor. Sterkte in elk geval ermee! Nou, ik moet opschieten, vandaag een afspraak met de dames van de zwangerschapsgym. We zijn met z'n 7-en, dus heb er erg veel zin in om al die babies te zien (en te zien dat Fiene de mooiste is natuurlijk, haha) groeten Cato
20-03-2009 12:37
Meisje!
Ik kom je wel even een doos tissues brengen meid! Laat maar vloeien hoor die tranen! Ben benieuwd bij de dokter vanmiddag! Ga ervan uit dat hij gewoon een off day heeft, maar goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Een troost meid, dat onzekere gaat nooit weg!! Zelfs als de kinders groter zijn blijf je jezelf afvragen of je het goed doet! Hou in gedachten dat jij onze supermama bent he, de eerste van ons forum!!! Cato, gebruiksaanwijzing, tsjaa, dat zou hendy zijn!! Heb net een heerlijke mosterd gele poepbroek verschoond, idd met stukjes haha, en daarna lekker gewandeld, tis hier heerlijk weer, boodschapjes gedaan, wat kan er toch weinig in het mandje van de kinderwagen zeg!!! Bij thuiskomst boodschapjes uitgeladen, hond gepakt en voor het eerst met de hond naast de kinderwagen hond uitgelaten, ging super goed, alsof hij niet anders gewend is, zo lief!!! Heb mevrouw daarna in bed gelegd, maar ze moppert, tis al weer bijna etenstijd voor haar dus ik schuif zelluf nog ff snel een boterham naar binnen!! Later!! Meisje kop op hoor meid!!! XX Sabine
20-03-2009 12:52
He he, ben al uren ingelogd maar heb nu pas tijd om te reageren.
Meisje: sterkte! Probeer toch rustig te blijven voor Thijmen. Het lastige is dat die ukkies het precies aanvoelen wanneer we ons onzeker, gespannen en vermoeid voelen. Ook als je een vrolijk masker opzet zal hij hier doorheen prikken. Niet dat je er iets aan kan doen hoor! Die dagen zijn er nu eenmaal... Goed dat je de huisarts gebeld heb! Cato: Fiene stukjes in haar poep?? Je hebt je man toch wel verteld dat ze nog geen chips mag?? Was haar poep ook eerst geel of meteen groen? Haha, we moeten het toch ergens over hebben! Ik ga Bart straks 150 cc geven. De afgelopen nachten zit er steeds een krappe 4 uur tussen de voedingen terwijl dat eerst 5 tot 6 uur was. Vanochtend zat er maar 3 uur tussen! Hij heeft nog wel veel last van krampjes. Ik lees wel overal dat dit met 6 weken op zijn hoogtepunt is en dan weer afneemt....Hij is vandaag 6 weken!!!!! Sabien: Bart heeft woensdagochtend voor het laatst gepoept (hebben we geen andere onderwerpen meer...?). Net haalde ik hem uit de maxi cosi en er kwam toch een lucht uit!! Ik dus helemaal blij, was het alleen maar een dikke scheet..Balen!! Donna: fijn dat je dag toch nog leuk werd! Misschien minder poep (ja ja, daar is ie weer) omdat je nog deels bv geeft? Dan hebben kindjes toch altijd minder poepluiers? Nou, ik ga een grote 150 cc fles maken. Ben benieuwd!
20-03-2009 12:53
Sabien, als je dan toch naar Meisje gaat kan je hier wel even een bakkie komen doen! Is alleen maar de brug over en dan ben je er!
Karianne ook al aan de chips??
20-03-2009 14:03
Hoi!
Ja poep is naast de Ikea een veel besproken onderwerp hier hihi! Mamasanne balen dat het alleen een wind was! Woensdag voor het laatst poep, minder weer!! Arme Bart, maar idd na 6 weken schijnt het allemaal beter te gaan worden, dus je gaat de goede kant op!!! Ja gezellie, bakkie thee! Ik sleep Meisje wel mee, komt goed!! Mogen ze nog geen chips dan??? haha Madam ligt te janken, helaas, buik zit vol en broek is schoon, dus ff de oordoppen in en proberen er niet teveel aan te denken!! Blijft lastig hoor vind ik je baby te laten huilen!! Mamasanne, denk idd dat het tijd wordt om Barts voeding op te pimpen ja, nu hij zich wat eerder meldt! BTW, dat doe je vast al wel, iets meer water bij de voeding dan voorgeschreven tegen de verstopping? Zat net ff de prenatal gids door te bladeren voor een leuk speelkleed voor Karianne, ai, wat zijn die dingen duur!!!!!!!! Weet iemand (Cato, Momo) of die dingen ook in een standaard box passen? Ik heb een hond en wil haar niet op de grond leggen op dat kleed namelijk!! Momo welke heb jij besteld? Ik vind die van Fisher Price met die 3 bogen errug leuk, is net degene waar geen prijs bij staat, maar vrees dat die wel richting de 89 euro gaat, belachelijk eigenlijk!!! Gelukkig hebben we gisteren een super bon van Prenatal gekregen van de dansclub, dus het kan eraf!!! Nou toch maar ff een verdieping lager gegaan en de speen erin gestopt, het is huilen zonder tranen, dus zo errug is het niet, ben ik er toch weer ingetrapt he!!! Ik ga nog ff de prenatal/fisher price site op! XX Sabine |