Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen net zwanger en al panisch voor bevallen

net zwanger en al panisch voor bevallen
vlindertjuh

Unregistered

11-03-2009 19:39
ik weet net dat ik zwanger ben, ik ben nu 5 weken, nog heel kort dus. ik ben ontzettend bang voor de bevalling. ik ben al eerder zwanger geweest en ik ben dus ook al eerder bevallen. ik heb toen iets meegemaakt dat mij altijd bij zal blijven:
buiten dat het ontzettende pijn deed kwamen mijn weeen eerst regelmatig en opeens toen mijn zoontje er met zijn hoofdje voor lag, stopte mijn weeen, het duurde toen tien minuten voor er weer een wee kwam (ik weet alles niet meer helemaal precies door een prik die ik heb gekregen tijdens de bevalling) toen mijn zoontje eruit kwam lag hij 1 seconde op mijn borst en zijn navelstreng werd doorgeknipt en hij werd gelijk weggehaald, hij kon niet ademen. hij werd gelijk meegenomen door een dokter en de vrouw die mijn bevalling deed zei er helemaal niks over. op dat moment dacht ik nog: hij komt zeker zo weer terug, ik snapte het niet. mijn zoontje had dus een zeldzame ziekte waar ze nog niks over weten en hij is 5 weken oud geworden en toen overleden. voor mij was de bevalling ook traumatisch en ik durf niet meer. wat moet ik doen? kan ik vragen om een keizersnede? of vinden ze dat geen goede reden?
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
11-03-2009 19:51
Toch in ieder geval gefeliciteerd!!

Je angst kan ik me goed voorstellen! Is een enorme traumatische gebeurtenis voor jullie geweest en natuurlijk een verschrikkelijke afloop.

Ik zou dit in ieder geval bespreken met je vk of gyn, dat lijkt me het belangrijkste.
Zij kunnen je dan de mogelijkheden vertellen.
Sterkte!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
12-03-2009 10:22
Wat vreselijk voor jullie zeg, ik krijg er kippenvel van. Het is net als hoop zegt echt traumatisch geweest en het is heel belangrijk dat je hier goed over praat met de gynaecoloog of VK. Misschien kun je samen met haar/hem een geboorteplan opstellen, daarin zet je alles precies neer zoals jij het graag wil. Overigens snap ik je wens voor een keizersnede heel goed, soms maken ze daar ook uitzondering voor. Maar weet wel dat dit echt een heftige ingreep is waar je veel langer van moet herstellen. Daarnaast zal je dan misschien weer angstig zijn dat ze je kindje van je weghalen want dan moet jij nog dichtgemaakt worden en gaat je kindje met je man mee of kinderarts. Misschien helpt het je verwerken als je dit keer toch gewoon bevalt en je dit kindje op je buik mag laten liggen voor een tijdje (dit kan ej allemaal in het geboorteplan schrijven).

Ik wil je in elk geval van harte feliciteren met je tweede zwangerschap!
vlindertjuh

Unregistered

12-03-2009 12:23
bedankt voor jullie reacties
ik hoop gewoon heel erg dat ik een keizersnede krijg, ik weet dat ze daarna mn buik dicht moeten maken maar ja, de vorige keer waren ze bijna 2 uur bezig met mijn onderkantje te hechten en toen kon ik eindelijk naar mijn zoontje toe (het enige wat ze zeiden was: je moet niet schrikken hoor!!! en hij lag aan toeters en bellen en aan de beademing) als ik mijn kindje maar hoor huilen als het geboren is, ben ik al de blijste mama van heel de wereld want ik heb mijn zoontje nooit horen huilen Cry
kan ik dit gewoon overleggen met mijn gyn? ik heb er ook nachtmerries van en moeite met in slaap komen. ik heb bij iedere zwangerschap 25% kans dat mijn kindje zo een aandoening heeft als dat mijn zoontje had, doordat mijn vriend en ik dezelfde genetische fout hebben (iets met plusjes en minnetjes, heel ingewikkeld) en het is bijna niet te zien op een echo en ook niet te zien bij een vruchtwaterpunctie.
karin26

Posting Freak

Topics: 30
13-03-2009 13:22
Jeetje, wat een vervelende en hele traumatische bevalling heb jij gehad zeg!!!!

Toch wil ik je wel feliciteren met je zwangerschap.

Ik heb een keizersnede gehad en het is idd een veel langer herstel. Ook zie je je kindje alleen als het net uit je buik komt en dan gaat het automatisch mee met de kinderarts. Ook je man moet mee.

Jij ligt dan nog sowieso 3 kwartier in de ok omdat ze je hechten. Ook moet je daarna naar de recovery kamer. Daar lig je ook dik 2 tot 3 uur. Dus je ziet je kleintje dan ook niet...

Ik zal het gewoon overleggen met de gyn en de vk.

Kan je niet de hele zwangerschap bij een gyn lopen?????

Ik wens je veel succes, en probeer te genieten van je zwangerschap!!!!!
vlindertjuh

Unregistered

15-03-2009 20:50
ik weet niet zo goed hoe ik het het beste aan de gyn kan vragen... ik ben erg bang dat hij zegt: dat duurt nog zo lang, tegen die tijd kan je gewoon bevallen. (of zoiets)
als ik er al aan denk gaat mn hart tekeer en word ik nerveus. natuurlijk ga ik het er over hebben maar ik zit alvast te denken hoe ik het ga vragen.
aan de andere kant wil ik ook niet 2 a 3 uur wachten tot ik mijn kindje kan zien Sad
@Karin, ik krijg de hele zwangerschap een gyn dus ik word wel goed in de gaten gehouden, gelukkig.
karin26

Posting Freak

Topics: 30
15-03-2009 21:40
Maar toch zal ik het aangeven.

Ik heb ook een traumatische bevalling gehad.Mijn dochter en ik tijdens de bevalling allebei ernstig ziek geworden. En als de gyn niet had ingegrepen dan waren wij er beide niet meer geweest.
De keizersnede op zich was voor mij hemel op aarde. Maar ernaar, eerst zie je je kindje niet zo'n 3 uur en dan hoor jedat ook zij ernstig ziek is.

Nu is alles goed hoor. We zijn weer beide goed op de been.
Maar ook ik maak me druk over een eventuele bevalling (en ik ben nog niet eens zwanger Wink )
Maar ik heb beslist dat ik bij de gyn wil lopen die mij bij Janneke heeft geopereerd.
En daar ga ik op staan.

Dus kom meid, meer zelfvertrouwen en geef je angsten duidelijk kenbaar.Anders zit je er je hele zwangerschap mee en dat is niet goed voor jou en de kleine in je baby....

Nogmaals dikke knuf!!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave