Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten vraagje....

vraagje....
mvg

Unregistered

06-03-2009 12:44
Even een vraag die volgens mij redelijk wat voorkomt op het forum....

In januari ben ik gestopt met de pil. Sinds dien ben ik eigenlijk niet meer ongi geweest. Ik heb in januari een test (kruidvat)gedaan, die overigens negatief was. Sinds die tijd heb ik 2x het idee gehad dat het kwam, maar bleef het bij nog geen dag heel licht bloedverlies, nihil te noemen eigenlijk.
Nou las ik op het forum dat je ook bloedverlies kunt krijgen bij in-nesteling. Twijfel heel erg of ik nu al een 2de test zou moeten doen. En ook over welke test het beste is.
Wat denken jullie?

Ik heb de pil best een tijd gebruikt. Volgens mijn huisarts hoeft dat niet te betekeken dat ik niet vrij snel zwanger kan raken.
Maar hoe zit het met het zogenaamde "ontpillen"? Heb je dan ook last van bloedverlies? En in welke mate?

Groetjes Martine
Eva_697

Unregistered

06-03-2009 15:15
nadat je stopt met de pil kan het tot wel 6maanden duren voor je cyclus weer normaal is. Je lichaam moet nu ALLES weer helemaal zelf gaan doen en dat kost nu eenmaal tijd. Voor de zekerheid zou je voor jezelf elke 2 weken even een testje kunnen doen Wink de eerste cyclus nadat ik stopte met de pil was ook onwijs lang.. duurde 6weken ipv 4 wekenWink Maar hoor ook dat het soms na 3maanden ineens pas op gang komt. Wacht het eventjes af en ga er gewoon vanuit dat het erg lang duurtSmile dan kan het straks alleen maar meevallen Wink Succes!
mvg

Unregistered

06-03-2009 15:45
Eva_697 schreef:nadat je stopt met de pil kan het tot wel 6maanden duren voor je cyclus weer normaal is. Je lichaam moet nu ALLES weer helemaal zelf gaan doen en dat kost nu eenmaal tijd. Voor de zekerheid zou je voor jezelf elke 2 weken even een testje kunnen doen Wink de eerste cyclus nadat ik stopte met de pil was ook onwijs lang.. duurde 6weken ipv 4 wekenWink Maar hoor ook dat het soms na 3maanden ineens pas op gang komt. Wacht het eventjes af en ga er gewoon vanuit dat het erg lang duurtSmile dan kan het straks alleen maar meevallen Wink Succes!

Hoi Eva,

We zijn inderdaad al uit gegaan van minimaal een jaar. Maar toch ga je dan twijfelen hé. Komt natuurlijk ook omdat je het graag wilt.....
Dan toch voor alle zekerheid maar een test, dan hebben we wel duidelijkheid, niet waar?
Eva_697

Unregistered

07-03-2009 12:39
ja precies, anders blijf je telkens met de gedachte in je hoofd, misschien is het wel zo? spannend hoor, en inderdaad wachten is gewoon verschrikkelijkWink komt vast wel goed hoorBig Grin
mvg

Unregistered

07-03-2009 19:52
Eva_697 schreef:ja precies, anders blijf je telkens met de gedachte in je hoofd, misschien is het wel zo? spannend hoor, en inderdaad wachten is gewoon verschrikkelijkWink komt vast wel goed hoorBig Grin

Hey Eva

Gister de test gedaan, en die was negatief.
We wachten maar gewoon rustig af, hoe moeilijk ook.... en ondertussen "oefenen" maar!

Martine
jemoeder

Unregistered

15-03-2009 19:24
Dat 'ontpillen' hoeft niet perse zo lang te duren hoor. Ik had ook op een jaar gerekend na 15 jaar aan de pil te zijn geweest, maar na 3 maanden was het toch echt al raak.
Mijn cyclus was de eerste keer wel wat in de war, en ik vloeide maar 2 of 3 dagen tijdens de menstruaties. Verder had ik wel veel last van mijn buik, wat weer vervelend was omdat ik al meteen dacht zwanger te zijn na 1 maand, ik voelde allemaal dingen die ik nog nooit gevoeld had in mijn buik, dat was wat verwarrend.
Maargoed, het lukt als het lukt, het kan wat langer duren, maar ook niet dus. Wink
Heel veel succes ermee in elk geval!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave