Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Wanneer starten met ovu testen??

Wanneer starten met ovu testen??
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
27-02-2009 10:44
Hallo dames,

Zijn nu 6 maanden bezig om zwanger te worden. Ik heb een super regelmatige cyclus maar bemerk dat ik wel heel erg bezig ben met zwanger worden.
Nou zou je denken bij een heel erg regelmatige cyclus weet je wanneer je eisprong is maar ik twijfel daar best wel aan.

Nu wil ik aan de ene kant wat meer afstand nemen en aan de andere kant zou ik best eens willen testen wanneer mijn eisprong nu eigenlijk is. Wat zouden jullie doen???

Graag jullie ideeen, en wanneer zijn jullie hiermee gestart en waarom?

Gr. Bloem
anna123

Unregistered

27-02-2009 11:28
Ik ben in de 1e ronde ( nu dus) meteen met die ovu testen begonnen.. ik had zoiets van, ik wil super graag zwanger worden en als er nou een hulpmiddel is om te berekenen wanneer je de meeste kans maakt..waarom niet?
En gelukkig heb ik dat gedaan want ipv op dag 14 is mijn ei op dag 17..
Ik vind het ideaal! Nu nog even een paar daagjes afwachten of het ook echt geholpen heeft!

Er zijn ook meiden die het liever niet doen en gewoon de natuur zn gang laten gaan is ook wat voor te zeggen want als je positief test wil je ook wel klussen! En dan zou het romantische er wel een beetje vanaf kunnen gaan!

xx
L.NDA

Unregistered

27-02-2009 11:49
Hé Bloem,

Ik denk dat ik je gevoelens heel goed snap. Ik ben ook zo'n 6 maanden bezig. En soms alleen maar daar mee bezig.
Ik heb al een paar keer afstand van het forum genomen. Dat had ik deze maand ook gedaan, en eigenlijk ging dat best goed. Zeker de periode voor m'n eisprong, daardoor merkte ik ook wel dat ik er minder mee bezig was. Nu ben ik weer
in afwachting van mijn NOD en klets ik hier gezellig weer mee.

Ik heb het idee niet zwanger te zijn deze ronde, een gevoel! tot nu toe heb ik nog geen ovu.testen gebruikt. Ik had zoiets van eerst maar zonder al die dingetjes. Mocht ik idd ongesteld worden ga ik volgende maand eens kijken wat de ovu.testen zeggen. Want misschien zit ik wel helemaal mis met m'n ei. Ik zal dan ook weer afstand nemen van het forum, omdat dat voor mij een stukje rust geeft en dan kan ik het van me afzetten.

Ik zie het niet zo dat wanneer ik de ovu.testen ga gebruiken dat ik er meer mee bezig zou zijn. Je bent er altijd mee bezig dat kan je gewoon niet uitschakelen. Maar ik denk juist dat het meer rust geeft, want je weet dan wanneer je ei is of komt en kan daar gericht naar gaan klussen. Je zal niet telkens de twijfel hebben, is dit mijn ei of niet!

Sterkte ermee!
bloem79

Posting Freak

27-02-2009 13:03
Hoi dames,

Ja inderdaad L.nda je hebt helemaal gelijk. Uitschakelen kan ik het toch niet dus misschien brengt het inderdaad wel meer rust door te weten wanneer je ei is... Misschien zit ik er wel echt helemaal naast... en dan zou het jammer zijn als je maanden langer moet wachten. Alhoewel het doen van een ovu test natuurlijk niet zegt dat je dan wel zwanger wordt....

:roll:

maar eens kijken wat ik ga doen!

X Bloem
L.NDA

Unregistered

27-02-2009 13:29
Hé Bloem,

Nee, helaas wordt je van een ovu.test niet zwanger Big Grin . Maar misschien krijg je wel meer duidelijkheid over je ei. Mijn cyclus is nog wel wat onregelmatig. Na mijn menstruatie doen we het wanneer we willen en in de week wanneer ik denk dat mijn ei komt doen we het zo vaak we kunnen :oops: en dat rekken we dan over zo'n anderhalve week á 2 weken. Daarna zijn we het vaak even een beetje "zat" en doen we het soms een kleine week niet. Misschien zit ik wel helemaal naast mijn ei en komt die pas in die week dat we het even rustig aan doen. Dat zou natuurlijk wel zonde zijn. Dus ik ga ze proberen!
Debby.

Unregistered

28-02-2009 09:33
Ik kijk altijd op http://www.predictor.nl/content.asp?page=641 wanneer er geklust moet worden. Ik ben zelf niet heel regelmatig maar we seksen gewoon vijf dagen achter elkaar rond die tijd Wink
sterretje37

Posting Freak

Topics: 1
28-02-2009 13:21
Vandaag begonnen met ovutesten, heb ik vorige maand niet gebruikt.
Ze zijn toch wel ideaal.
Vandaag is dag 9 van mijn cyclus.
Afgelopen cyclus was 32 dagen en daarvoor 25 en 26 dagen.
Om er voor te zorgen dat we er niet "naast klussen" ben ik vandaag begonnen met de testen.
Duidelijk zichtbare streep maar nog niet gelijk aan controlelijn, dus ben benieuwd hoelang het
dan nog duurt voordat mijn ei komt.
Normaal gesproken heb ik daar ook buikpijn bij en dat voel ik nu nog helemaal niet.
Test gewoon nog even verder, al moet ik zeggen dat het me soms moeite kost om zolang
(4 uur) niet te plassen.
Vanmiddag om 5 uur test ik nog een keer.

Gr, Inge
michxelle

Unregistered

28-02-2009 14:22
Als je al een streep ziet ookal is het een lichtere dan de controlestreep zou ik alvast beginnen met klussen want dan duurt het niet langs meer als ik het zelf goed begrijp Wink

Ontopic: Ik heb zelf ook de ovulatietesten besteld en ga ze ook gebruiken, ben benieuwd of ik er ook wat wijzer van word Big Grin

Succes !! Liefs Michelle
tinkerbel77

Posting Freak

Topics: 4
28-02-2009 15:23
hoi

je eisprong is altijd 14 dagen voor je ongesteld moet worden , ik gebruik de testen al een paar mnd ik heb een regelmatige cyclus 29dgn
mijn lh piek is dan op de 15e dag en heb ook wel is 28dgn gehad en dan was mijn lh piek 14e dag.

als je een beetje regelmatig bent zou ik niet zo vroeg van te voren gaan testen is zonde van je geld, ik deed dat eerst ook maar is niet nodig,
meestal merk je aan je lijf toch de naderende komst van je eisprong , en dan bevestigd de ov test het.

ik ben al langer bezig en toen begonnen met de testen , ik vind het gebruik echt positief want ik heb mijn reactie van mijn lichaam beter leren kennen, en weet nu zeker dat op het goede moment gaan klussen.

en als je een onregelmatige cycli hebt is het ook een uitkomst om uit te dokteren waneer je nou echt vruchtbaar bent.
sterretje37

Posting Freak

28-02-2009 15:51
Ik dacht dat ik na het stoppen met de pil eigenlijk al wel regelmatig was ( 26 en 25 dagen) maar
mijn laatste cyclus heeft me even uit die droom geholpen (32).
Vandaar dat ik nu toch maar weer die handige testen gebruik.
Maar er staat al wel een streep, weliswaar lichter, maar dan nadert de eisprong toch.
De eerste keer zonder pil dat ik die testen gebruikte verscheen er helemaal geen testlijn, en
dat wil zeggen dat het nog niet nadert. Dus waarschijnlijk heb ik nu weer een "normale" cyclus.
Het wordt sowieso een klusweekend.

Gr. Inge
bloem79

Posting Freak

28-02-2009 18:16
Hoi dames,

Nou ik heb vandaag heel goedkoop een setje bij de kruidvat meegenomen. Gewoon om het eens te proberen. Als blijkt dat mijn ei inderdaad gewoon bij dag 15 komt dan is dat voor mij een bevestiging. Morgen is dag 11 en dan mag ik beginnen dus dat doen we dan maar netjes. ik vindt het wel grappig om te proberen. Wie weet..... Wink Wink

Groetjes Bloem
L.NDA

Unregistered

28-02-2009 18:25
Nou, suc6 ermee. Ik ben benieuwd of het je bevalt.
Angela81

Unregistered

28-02-2009 18:58
Ik heb sinds gisteren ook maar mijn eerste ovulatietest in huis gehaald. Nu eindelijk mijn menstruatie op gang is gekomen (na 7 maanden) wil ik het toch maar gelijk zeker weten. Zit nu in mijn 2de cyclus, en vind het dus wel fijn om te weten wanneer ik nou precies mijn eisprong heb. Er zijn al te veel maanden voorbij gegaan zonder dat we er wat mee konden. Nu alleen nog maar kijken wanneer ik het beste kan beginnen met testen...
sterretje37

Posting Freak

28-02-2009 19:32
@Angela81: Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus en ben vandaag met de testen begonnen.
Als het goed is zit er een schema bij de testen waarop het aantal dagen van je cyclus staat en
op welke dag van je cyclus je kan beginnen met testen.

Gr, Inge
sterretje37

Posting Freak

01-03-2009 12:57
Net weer een ovutest gedaan en het testlijntje is weer ietsiepietsie donkerder dan gisteren.
Ik neem er morgen een mee naar mijn werk, even gauw naar het toilet en dan leg ik de dipstick
even in mijn locker en ga ik na 5 minuten weer even kijken.
Ik gok zelf dat ik dinsdag of woensdag mijn eisprong heb. Maar de test zal het uitwijzen.

Gr. Inge
bloem79

Posting Freak

01-03-2009 19:27
Hey dames,

Nou ik heb vanmorgen ook mijn urine opgevangen en daarna de dipstick in het potje gehouden. Test streepje lichter dan de controle streep maar wel leuk om iets te zien.
Kruip nu lekker bij mannetje op de bank en gaan er samen een gezellige avond van maken (lees klus avond...) haha

Gr.

Bloem
sterretje37

Posting Freak

01-03-2009 20:36
Volgens de online biologische klok op de site van Predictor zou ik donderdag mijn vruchtbaarste dag hebben en vrijdag pas mijn
eisprong. Als je een cyclus aanhoudt van 28 dagen. Laatste was 32 dagen. Maar het gemiddelde van mijn laatste 3 ligt op 28 dagen.
Ben pas eind november gestopt met de pil dus de cycly daarvoor tellen niet mee.
Het testlijntje is nu nog wel lichter dan de controlelijn maar ik kan me niet voorstellen dat deze nu dan al kleurt als ik
vrijdag pas mijn eisprong zou hebben? Ik zou denken dat deze dan eerder komt.
In ieder geval neem ik morgen een test mee naar mijn werk.

Gr. Inge
bloem79

Posting Freak

02-03-2009 09:00
Hoi dames,

Tinkerbell jij zegt dat je altijd 14 dagen voor je ongi je ei hebt, maar ik heb inmiddels gehoord dat dat niet altijd zo hoeft te zijn! Het kan ook een dagje eerder zijn... Nou ja ik weet het niet en of dat nou heel erg veel verschil maakt weet ik ook niet maar dat is nou precies waarom ik eens probeer met deze ovu testen te kijken hoe het zit.

Ik weet ook niet hoelang het zou moeten duren bij mij maar ik zou dan volgens de statistieken donderdag mijn ei moeten hebben. we zullen zien! haha leuk!

Succes!
sterretje37

Posting Freak

02-03-2009 16:37
Ik had als herinnering een notitie in mijn telefoon gezet dat ik vanmorgen een ovutest zou meenemen naar het werk.
Vergeten dus!!
Ik heb vanmiddag tegen mijn vriend gezegd dat we deze week weer even goed ons best moeten doen en dat we
dan het beste om de dag kunnen klussen.
Nou dat is niet tegen dovemans oren gezegd, meneer wil wel elke dag.
Maar dan zeg ik dus dat om de dag beter is voor de kwaliteit van zijn zwemmertjes en dan krijg je als antwoord:
"ik lever alleen maar kwaliteit!"
Praat daar maar een tegen, dat wordt dus een heftig weekje.
Straks eerst nog maar even een ovutest doen.

Gr. Inge
Angela81

Unregistered

03-03-2009 23:04
Ik ga morgen voor het eerst beginnen met de ovulatietesten, zit dan op dag 9 en volgens het schema is het dan ook het beste om te starten. Ben benieuwd....
Maar is het echt van groot belang om 4 uur niet te plassen?? Dan kan ik namelijk alleen morgen om 12 uur het alleen maar doen.. Alleen heb ik op mijn werk maar een half uur pauze en moet daarin eten en de hond uitlaten... Pffff... Maar ja het is voor een goed doel!!
Zometeen alvast al maar weer klussen Wink
Zijn nu ook in ons nieuwe huis aan het klussen, dus dat brengt weleens verwarring bij mijn vriend :lol: Maar nog 3 weekjes en dan zijn we er helemaal klaar voor!!!
Allemaal veel succes en veel klusplezier!!!
Angela81

Unregistered

04-03-2009 11:33
Nou 't is gelukt hoor! Het teststreepje is nu nog lichter dan het controlestreepje, maar de test werkt in ieder geval!!
bloem79

Posting Freak

04-03-2009 19:24
mmmmmm ben dus zondag begonnen met testen en ik kan zeggen dat ik maandag de meest duidelijke streep had als teststreep, maar die was zeker niet net zo duidelijk of duidelijker dan de controle streep. Vandaag is dag 14 en net een test gedaan maar bijna geen teststreep en de controle streep was ook niet overduidelijk aanwezig. Morgen probeer ik het nog eens,,,, en als er dan niets veranderd is, dan snap ik het niet of ik doe iets niet goed, of ik heb geen piek.... nou ja verwarrend!

Ik meld me wel weer!

Bloem
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
04-03-2009 19:29
Ik heb 2 weken geleden een ovu test gedaan en die was positief. Nu ben ik er gister achter gekomen dat ik zwanger ben!! ( het was de 1e keer dat ik met een ovu test testte in ronde 4)
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
04-03-2009 20:46
bloem79 schreef:mmmmmm ben dus zondag begonnen met testen en ik kan zeggen dat ik maandag de meest duidelijke streep had als teststreep, maar die was zeker niet net zo duidelijk of duidelijker dan de controle streep. Vandaag is dag 14 en net een test gedaan maar bijna geen teststreep en de controle streep was ook niet overduidelijk aanwezig. Morgen probeer ik het nog eens,,,, en als er dan niets veranderd is, dan snap ik het niet of ik doe iets niet goed, of ik heb geen piek.... nou ja verwarrend!

Ik meld me wel weer!

Bloem
Als je duidelijk verschil ziet met de andere dagen; ik bewaar ze altijd en schrijf de datum erop als je ze dan onder elkaar legt kun je de piek er mooi uithalen.
Heb je wel ongeveer op dezelfde tijd getest?
Het kan inderdaad zijn dat je geen piek hebt (komt wel eens voor) het lichaam probeert het dan vaak na een paar dagen nog een keer, dus doortesten is niet verkeerd.
Welke testen heb je?
Mijn piek is ook later dan dag 14, wie weet heb je je ei wel wat later dan je altijd hebt gedacht...

Volgens mij heb je hier ook niets aan :roll: Succes in ieder geval!!
bloem79

Posting Freak

05-03-2009 12:51
Hoi Hoop,

Ik heb die testen van de kruidvat gekocht, werken op zich wel prima vindt ik. Ik zal wel doortesten maar vandaag weer een gedaan en die was ook weer heel erg licht. Zien het wel...
Omdat het de eerste keer is heb ik maar een goedkoop test setje gekocht. Misschien volgende keer andere halen....

Overigens ben ik aan de sonja Bakker en daar moet je veel water bij drinken, mijn gevoel zegt dat ik teveel heb gedronken voor een goede test. Want volgens mij moet je toch wat minder drinken?

Zijn er meer dames die hun ei pas na dag 14/ 15 hebben maar wel met 28 dgn ongi worden?

Gr. Bloem
Angela81

Unregistered

05-03-2009 16:15
@riannetje: Van harte gefeliciteerd!!!!!!!! Big Grin Echt super!!
hoop1970

Posting Freak

05-03-2009 16:52
bloem79 schreef:Hoi Hoop,

Ik heb die testen van de kruidvat gekocht, werken op zich wel prima vindt ik. Ik zal wel doortesten maar vandaag weer een gedaan en die was ook weer heel erg licht. Zien het wel...
Omdat het de eerste keer is heb ik maar een goedkoop test setje gekocht. Misschien volgende keer andere halen....

Overigens ben ik aan de sonja Bakker en daar moet je veel water bij drinken, mijn gevoel zegt dat ik teveel heb gedronken voor een goede test. Want volgens mij moet je toch wat minder drinken?

Zijn er meer dames die hun ei pas na dag 14/ 15 hebben maar wel met 28 dgn ongi worden?

Gr. Bloem

Ik heb ook goedkope testen hoor, dipsticks van babyboomshop en nu van sensitest.
Het kan inderdaad zijn dat als je veel drinkt je urine minder geconcentreerd is en daardoor de test minder uitslaat.
Met een cyclus van 28 dagen en een laat ei krijg je problemen, dan is de tijd voor innesteling te kort, dus dat is niet te hopen (maar ook daar zijn weer oplossingen voor).
Ik hoop voor je dat je toch snel een positieve test hebt!!
brusje

Unregistered

06-03-2009 09:02
ik ga deze maand voor t eerst aan de ovu testen..heb ze van matcare besteld en al binnen

mijn kortste cyclus is 26 en langste 32..ergens tussen de 15e en 21e deze maand zou ik dus mn ei kunnen verwachten volgens de stadaard berekeningen..dat is nogal ruim natuurlijk..
ik wil de 12e beginnen met testen..

is 1 keer per dag testen genoeg? en maakt het uit welke tijd?
brusje

Unregistered

06-03-2009 09:06
o..zie dat de testen aangeven 1 keer per dag rond het middaguur...
nou dan ga ik de 12e beginnen..dat is dag 9..
bloem79

Posting Freak

06-03-2009 12:51
Ik heb ook goedkope testen hoor.
Het kan inderdaad zijn dat als je veel drinkt je urine minder geconcentreerd is en daardoor de test minder uitslaat.
Met een cyclus van 28 dagen en een laat ei krijg je problemen, dan is de tijd voor innesteling te kort, dus dat is niet te hopen (maar ook daar zijn weer oplossingen voor).
Ik hoop voor je dat je toch snel een positieve test hebt!![/quote]

Hoi Hoop wat bedoel je met het bovenstaande: de tijd voor innesteling te kort, niet te hopen (maar wel oplossingen) vertel vertel vertel....

Bloem
hoop1970

Posting Freak

06-03-2009 20:59
Hey Bloem,

Je lichaam moet zich voorbereiden op de innesteling en daar gaan wat dagen overheen, als je dus een cyclus hebt van bv. 28 dagen en je ei komt pas op bv. dag 20 dan is de tijd voor voorbereiding en innesteling te kort.
Het kan dan moeilijk worden om zwanger te worden.
Er zijn medicijnen die je op verschillende manieren kunt toedienen (vaginaal bv. of dmv injecteren) om je luteale fase te verlengen.
Dus mocht je het idee hebben dat dit bij jullie zo is dan zou ik zeker een verwijzing vragen naar de gyn.
groetjes
bloem79

Posting Freak

07-03-2009 19:06
Hoi Hoop,

Thanks voor je antwoord.
Volgende mand ga ik het nog eens opnieuw proberen en dan ga ik eerder beginnen met de ovu teste.
Overigens had ik de maanden hiervoor heel erg duidelijk een gevoel van een eisprong bij dag 14 maar deze maand niet..... we wachten het gewoon even af en zien volgende maand wel verder!

Groetjes Bloem
kleinepukkie

Unregistered

10-03-2009 22:36
Fijn om jullie ervaringen en bevindingen even te lezen.
wij zijn nu in ronde 6 en weer niet zwanger.
(15-3 is mijn NOD maar hebben bijna niet geklust deze maand)

We zijn met een nieuw huis bezig en ik heb me voorgenomen om als ik na de verhuizing nog niet zwanger ben ovulatie testen te gaan doen.
Vrijen niet mega vaak en zou zo zonde zijn als we niet op het juiste moment vrijen.

welke testen kunnen jullie me aanraden en waar koop ik ze?
bloem79

Posting Freak

11-03-2009 13:05
Hoi kleinepukkie,

Ik heb net afgelopen maand voor het eerst getest. Ik heb de testen van het Kruidvat gekocht. Niet duur en werken op zich prima. Denk wel dat ik de volgende keer voor de ClearBlue ga, puur voor het gemak, smile is positief en geen 2 streepjes.....

Heb me van te voren een beetje verdiept in de materie op het internet, maar door te lezen heb ik ook al gemerkt dat iedereen wat anders prettiger vindt. en het ligt er ook maar aan hoeveel cash je er aan uit wil geven!

Succes in ieder geval

Bloem
rheetje

Unregistered

11-03-2009 15:11
@ hoop, heeft de luteale fase eigenlijk ook een maximaal aantal dagen :?:
hoop1970

Posting Freak

11-03-2009 16:55
ja... geloof wel dat een dag of 15/16 ongeveer wel de max is... Het gele lichaam (wat overblijft na de eisprong) lost na ongeveer 2 weken op, de progesteron produktie stopt dan.
En dat is dan het startsein voor je lichaam om een nieuwe cyclus te starten.
Tenzij je zwanger bent natuurlijk...
rheetje

Unregistered

11-03-2009 17:02
thanx hoop, ben weer een stukje wijzer Wink
brusje

Unregistered

11-03-2009 20:53
vandaag 1e ovu test..1 streepje..dus kan t nu mooi gaan volgen als ie tevoorschijn gaat komen..
rheetje

Unregistered

12-03-2009 10:13
ga, als het deze ronde niet is gelukt, ook beginnen met ovu-testen. heb dan iets meer zekerheid Smile
kunnen we tenminste met zekerheid klussen Wink
brusje

Unregistered

12-03-2009 19:38
vandaag 2e dag en zie heeel licht een streepje..
hoop1970

Posting Freak

12-03-2009 19:40
Nou Brusje dan zit er progressie in!
Mooi!
brusje

Unregistered

12-03-2009 19:44
ja inderdaad, ik verwacht zelf mn ei op de 16/17e..dus ben benieuwd dan zou ik over2 a 3 dagen een donkere streep moeten zien..
bloem79

Posting Freak

13-03-2009 08:12
Hoii Brusje, nou het zou fijn zijn als je gevoel over je ei goed zit, ben benieuwd!
Welke testen gebruik je?

Gr. Bloem
brusje

Unregistered

13-03-2009 14:41
ik heb ze van matcare..vandaag nog negatief..tis ook pas dag 11 van de cycl. al lijkt het streepje wel iets donkerder maar dat kan ook zijn omdat deze test verser is natuurlijk..ik wacht t maar af..welleuk om er zo mee bezig te zijn

(vanmorgen op kraamvisite geweest bij kindje van 3 dagen..pfff kriebelllll)
brusje

Unregistered

15-03-2009 16:19
vandaag dag 13 een als je het mij vraag positieve ovu test..dus zou dag 14/15 mij ei zijn..das erg mooi op tijd zou ik een cyclus van 28/29 dagen hebben..

we waren al aan de klus..doen het elke dag..ben veel te bang dat ik t goede moment mis.. :oops:
brusje

Unregistered

16-03-2009 07:01
en ja..pijn links onder in de buik..toch echt een eisprong ondeweg!!
rheetje

Unregistered

16-03-2009 08:00
spannend brusje Smile
brusje

Unregistered

16-03-2009 17:26
ja buikpijn is nu weg en ovu test weer lichter dan gisteren..dus lijkt me duidelijk..
rheetje

Unregistered

17-03-2009 15:48
Nou komt het ergste gedeelte brusje, het wachten!!

zal voor je duimen dat het een positieve test word straks Wink
brusje

Unregistered

17-03-2009 15:54
thanx..ja wachten duurt lang he..haha
11peet11

Unregistered

18-03-2009 13:38
[ Reclame verwijderd door beheerder ]
11peet11

Unregistered

20-03-2009 11:06
[ Reclame verwijderd door beheerder ]
margie

Unregistered

21-03-2009 08:57
hee dames, ik kom hier ook even mee kletsen,
ik ben sinds afgelopen zondag bezig met ovulatie testen.
dat was dag 7 van mijn cyclus,(heb zelf een cyclus van rond de 27 dgn)
maandagavond had ik een 2de licht streepje, en daarna helemaal niks meer.
gisteren heb ik 2 testen gedaan s,middags om half 1 en die gaf weer een lichte 2de streep aan. en gisteravond weer niks.
ik snap er niks van volgens predictor waren mijn dagen donderdag of vrijdag.(gisteren dus)
vind t wel erg moeilijk om de plas zo lang op te houden.
ik deed de testen eerst s,avonds,maar had ik echt moeite mee, s,ochtends en begin van middag heb ik dr minder moeite mee, dus daarom gistermiddag getest.
ik ga nog even door met testen misschien is mijn ei wel later dan t schema..
brusje

Unregistered

21-03-2009 21:42
ja idd even volhouden met testen..probeer elke dag op dezelfde tijd ongeveer..ik deed het tussen 11 en 1 uur ongeveer en kreeg echt na een paar dagen lichte ineens een donkere..
margie

Unregistered

22-03-2009 19:44
okee brusje thanks voor je antw.
ik heb sinds vrijdag avond al een lichte 2de streep.
zit al op dag 14 van mijn cyclus verwacht nu geen eisprong meer eigenlijk omdat mijn cyclus maar rond de 27 dagen is..
maar ik hou t testen nog even vol en doe t gewoon 2 keer daags
Guest

Unregistered

01-04-2009 10:32
Reclame uiting verwijderd door beheerder.
hoop1970

Posting Freak

01-04-2009 13:19
Sharon, dat hoeft dus niet!
onzin om 2x te testen op een dag!!

Dames niet doen, is wel leuk voor de omzet van de desbetreffende winkel, maar beslist niet nodig.

Sharon heeft ook maar 1 berichtje geplaatst... reclame??
11peet11

Unregistered

02-04-2009 12:07
Ik test ook niet 2x per dag. Ben nu al een aantal dagen aan het testen, maar zie verder geen extra streepje. Eerst maar eens een maandje testen en kijken wanneer mijn eisprong is (en natuurlijk hopelijk meteen raak), en de maand daarna dan wel rond mijn eisprong testen....
11peet11

Unregistered

02-04-2009 12:08
By the way..... sorry voor de reclame.... wist niet dat ik daar niet zo over mocht schrijven...
hoop1970

Posting Freak

03-04-2009 15:11
Peet, 'reclame' mag wel, als je hier gewoon regelmatig 'rondhangt' en je ervaringen/mening wil delen is geen probleem toch...

Ik schrijf ook regelmatig dat ik testen gebruik van... en wat ik er van vindt...
Had gisteren trouwens een Mega vettepositieve test!! lang geleden dat ie zo duidelijk was...echt 3x zo donker dan de test streep!!, vandaag weer stukken minder, dus de piek is eraf en ik heb vroeg pasen Big Grin
Fijn weekend allemaal
rheetje

Unregistered

03-04-2009 17:24
hoop1970 schreef:Peet, 'reclame' mag wel, als je hier gewoon regelmatig 'rondhangt' en je ervaringen/mening wil delen is geen probleem toch...

Ik schrijf ook regelmatig dat ik testen gebruik van... en wat ik er van vindt...
Had gisteren trouwens een Mega vettepositieve test!! lang geleden dat ie zo duidelijk was...echt 3x zo donker dan de test streep!!, vandaag weer stukken minder, dus de piek is eraf en ik heb vroeg pasen Big Grin
Fijn weekend allemaal

Ik heb net ook even getest enne bij mij is het ook vroeg pasen Wink had net ook een hele dikke donkere streep net zo donker als m'n controle streep!! dus vanavond maar eens even vieren met een potje klussen Wink
vlindertje23

Unregistered

03-04-2009 17:28
Ik ben zelf afgelopen maand begonnen met de ovulatietesten, zodat ik weet hoe mijn cyclus er ongeveer uitziet. In juni wil ik starten met een eerste poging. Maar bij mij speelt ook mee dat ik geen man in de buurt heb en afhankelijk ben van een donor.. Voor ons beiden is het dan wel fijn om te weten wanneer hij valt, zodat een inseminatie enigsinds in de buurt zit van m'n eisprong.

Het is nog wel even zoeken bij welke test ik een overduidelijke teststreep heb.. Want die ik nu heb geven zelfs rond m'n ovulatie een licht tot iets donkerder streepje.. Moeilijk te zeggen dus..

Hoop1970 en Rheetje, super dat jullie een positieve test in haden hadden!! Succes met klussen! Wink
11peet11

Unregistered

03-04-2009 18:55
Super dat jullie zo'n duidelijke test hadden!! Nu even een gezellig avondje hebben dus Wink
Mijn test was gister heel licht, vandaag iets duidelijker, dus wachten of het morgen nog duidelijker is (of stiekum vanavond nog een keer testen). Ben benieuwd! En mijn pasen wordt sowieso ook erg gezellig Big Grin
hoop1970

Posting Freak

03-04-2009 20:52
vlindertje23 schreef:Het is nog wel even zoeken bij welke test ik een overduidelijke teststreep heb.. Want die ik nu heb geven zelfs rond m'n ovulatie een licht tot iets donkerder streepje.. Moeilijk te zeggen dus..

Hoop1970 en Rheetje, super dat jullie een positieve test in haden hadden!! Succes met klussen! Wink
Bij mij zie je eigenlijk ook altijd wel een 2e streepje hoor...
Ik heb ze tot nu gebruikt van de babyboomshop, bevallen prima, nu toevallig van sensitest zijn eigenlijk hetzelfde, bevallen ook prima.
Clear blue (van die luxe) heb ik ook eens gebruikt, maar komt ook op hetzelfde neer, nou dan ga ik toch voor voordelig...
Succes
vlindertje23

Unregistered

03-04-2009 22:25
hoop1970 schreef:
vlindertje23 schreef:Het is nog wel even zoeken bij welke test ik een overduidelijke teststreep heb.. Want die ik nu heb geven zelfs rond m'n ovulatie een licht tot iets donkerder streepje.. Moeilijk te zeggen dus..

Bij mij zie je eigenlijk ook altijd wel een 2e streepje hoor...
Succes

Ik gebruik ze van sensitest, maar ik houdt een 2e lichte teststreep. Wordt daar toch wel onzeker van.. Want ik merk lichamelijk wel dat ik m'n eisprong rond die dagen heb.
Die dipstics bevallen me overigens wel prima! Van mij hoeft het ook niet zo duur Tongue
11peet11

Unregistered

04-04-2009 13:26
Bedoelen jullie dat je altijd een lichte extra streep hebt, of alleen tijden eisprong?
Mijn controlestreep is duidelijk, maar mijn teststreep licht.
hoop1970

Posting Freak

04-04-2009 15:50
nee hoeft niet...maar kan wel.
Alleen als ie positief is dan is de 2e streep (of moet ie zijn) net zo donker of donkerder dan de controle streep.
Bij mij zie je eigenlijk altijd wel een 2e streepje welk merk het ook is maar wel super licht
rheetje

Unregistered

06-04-2009 17:46
Ik gebruik die van matcare enne die werken echt super had zaterdag een dikker teststreep dan m'n controlestreep!! had in het begin niet zo goed de gebruiktsaanwijzing gelezen en daar staat dus dat je beter niet met ochtendurine kunt testen :oops: . Dus na 6 dagen testen met ochtendurine kwam ik erachter maar gelukkig nog wel net op tijd Wink. Dus hopelijk word het een hele goeie maand Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave