Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wel of niet naar de sauna?!?!?

Wel of niet naar de sauna?!?!?
mamaD

Unregistered

11-06-2007 09:20

Hoi hoi,

Weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben. Ik ga sinds een goed jaar elk kwartaal met mijn schoonzusje naar de sauna. Lekker een dagje ontspannen. Nou hoor je verschillende verhalen over of dat mag of niet mag.

Ik dacht zelf dat het mag, mits je lichaam eraan gewend is. En dat je daarbij in ieder geval goed op je eigen lichaam moet letten en stoppen als het niet goed voelt.

Weet iemand dit miscchien.
deborah

Unregistered

11-06-2007 14:51
hoi, ik ben zelf nu bezig om zwanger te worden, maar ik hoorde dat sauna niet goed voor je is als je zwanger bent.
maar ik denk dat je t beste even aan je huisarts kan vragen of t nu mag of niet, dan heb je zekerheid.
groetjes deborah
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
31-05-2010 09:04
Hallo MamaD, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat zullen jullie blij zijn Wink

Ik geloof ook dat ze het niet aanraden om naar de sauna te gaan wanneer je zwanger bent, maar als je het zeker wilt weten dan zou ik gewoon even de huisarts bellen! Liefs Annemieke
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
31-05-2010 09:17
Volgens mij hangt het er ook vanaf of je lijf eraan gewend is. Oftewel, ging je al regelmatig naar de sauna voordat je zwanger was. Ik weet dat de zonnebank de eerste 3 maanden niet mag vanwege de hitte. Dit is niet goed voor de ontwikkeling van het vruchtje. Daarna mag dat weer wel, als je het risico van pigmentvlekken aandurft. Om die reden ben ik dus niet meer gegaan en de sauna ging ik sowieso al niet heen, is niet zo mijn ding.
Overigens, toen ik niet wist dat ik zwanger was en op 4 weken en 1dag zat, ben ik nog wel naar de zonnebank geweest, want toen wist ik nog niet dat het eigenlijk niet mocht. Het had verder geen nare gevolgen en heb me er ook maar niet druk om gemaakt.
Misschien alvast even een vk bellen en vragen hoe het zit met sauna's?
Oja, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap Big Grin
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
31-05-2010 10:23
Het kan inderdaad wel als je al gewend bent aan de sauna, waarbij je natuurlijk wel wat rustiger aan doet. Bijvoorbeeld iets korter erin, of gebruik maken van het sanarium (70 graden) in plaats van de sauna (90 graden).

Maar: in de eerste drie maanden wordt het eigenlijk sowieso afgeraden! Ik heb het wel eens uitgezocht, en er zijn geen conrete gevallen bekend van miskramen in verband met sauna, maar in de eerste drie maanden neem je beter het zekere voor het onzekere.

Nou zou ik zo'n dagje persoonlijk wel gewoon gaan, je gaat immers sowieso niet alléén maar de sauna zelf in. Je kunt wel gewoon lekker bubbelen, ontspannen in de kruidentempel, in de tuin of rustruimte liggen met een boekje en een drankje etc.
Bloem81

Unregistered

31-05-2010 14:49
De eerste 3 maanden ben ik ook niet geweest (vanwege gevonden info op internet etc), maar toen ik eenmaal 13 weken was heb ik toch wel direct een dagje ingepland, want ik had er zooooo'n zin in Wink. Wel luister ik goed naar mij lijf... de ene keer red ik de 10 min makkelijk en de volgende keer lukt me 7 min nog niet eens, maar daar geef ik dan ook aan toe Big Grin.
Ik ging voor die tijd trouwens ook al regelmatig, dus mijn lijf is er wel aan gewend, dat is wel een must, geloof ik.
Wopke

Member

Topics: 14
20-06-2010 10:24
Gefeliciteerd!!
Ik ging voordat ik zwanger was af en toe naar de sauna. Dus ik heb ook het 1 en ander opgezocht.
Op ongeveer elke pagina raden ze het de eerste 3 maanden af.
En daarna kan het dus wel, maar het beste is idd als je het gewend bent. En dan heel goed op je lijf letten en korte bezoekjes aan de sauna brengen!
Ik heb ook gelezen dat je vanaf (ik dacht een maand of 6/7) beter niet meer in het bubbelbad kan gaan i.v.m bacterien en omdat je dan al wat ontsluiting kan hebben.

Maar als je even op google zwangerschap en sauna intypt, krijg je een heleboel websites met info.
MeLu

Posting Freak

Topics: 4
01-07-2010 09:39
Gefeliciteerd!

In je 1e trimester zou ik het zowieso niet doen.. Daarna alleen als je het voorheen ook regelmatig deed. Zo is dat mij destijds verteld.

Ik zou ook met vriendinnen gaan doen ik zo'n 16 weken was. Maar ik ga misschien 1 a 2 x per jaar in de sauna, dus mn VK raadde het af.
snippie

Unregistered

01-07-2010 09:42
idd het wordt de eerste3 maanden afgeraden.om het niet te doen ook al ben je er al gewent aan.
daarna mag je er gewoon heen maar met maten
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave