Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Gestopt met de pil februari 2009

Gestopt met de pil februari 2009
anita

Senior Member

Topics: 5
25-02-2009 13:01
Hoi ik was benieuwd of er nog meer mensen gestopt zijn met de pil deze maand. Zag al wat onderwerpen over stoppen in andere maanden en het is toch wel leuk om elkaar zo op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd. Ik op 6 februari mijn laatste pil genomen, we doen het nu nog even veilig en wachten op mijn eerste echte ongi. Hoop dat dat over een weekje of 2 zover is.
anoniempje

Unregistered

26-02-2009 10:07
anita schreef:Hoi ik was benieuwd of er nog meer mensen gestopt zijn met de pil deze maand. Zag al wat onderwerpen over stoppen in andere maanden en het is toch wel leuk om elkaar zo op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd. Ik op 6 februari mijn laatste pil genomen, we doen het nu nog even veilig en wachten op mijn eerste echte ongi. Hoop dat dat over een weekje of 2 zover is.

He anita, wat leuk.
Wij doen het bijna precies hetzelfde. Ik ben 7 febr gestopt met de pil. vervolgens ongsteld geworden net als altijd.
Ook wij doen het nu nog even veilig, kijken hoelang het duurt voor dat mijn eigen cycles weer op gang is. Ik denk dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad. Ik hoop dat ik over 2 weken ook ongi word. Dan gaan we ervoor.

groetjes
michxelle

Unregistered

26-02-2009 10:41
[color=#FF8000]Hallo ! Ben ook begin Februari met de pil gestopt Big Grin
Mijn NOD is op 8 Maart.. Als mijn cyclus gelijk regelmatig is :lol:
michxelle

Unregistered

26-02-2009 10:47
michxelle schreef:Hallo ! Ben ook begin Februari met de pil gestopt Big Grin
Mijn NOD is op 8 Maart.. Als mijn cyclus gelijk regelmatig is :lol:
Regelmatig om de hoek van dit onderwerp kijken, of er al iemand zwanger is hihi Wink

Succes jullie ! Michelle
anoniempje

Unregistered

26-02-2009 12:36
Vraagje, lezen er hier ook mensen boeken over bijv zwanger worden, zwangerschap enz.??
Nog tips?

groetjes
michxelle

Unregistered

26-02-2009 13:37
Ik heb nog geen boek gekocht maar wil dit ook wel gaan doen !
Wil zoiezo een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes bijhouden als het zover is
Op verschillende boekenhandel sites, zoals dat bolle blauwe mannetje Wink kan je boeken opzoeken en bij sommige een paar pagina's doorbladeren om te kijken of je het wat vind..

Ik had zelf gekeken naar het boek "Je baby" Auteur: Hilde Marx, Cora de Vos & M.Westpalm van Hoorn
Daar word week voor week beschreven wat de ontwikkeling is..
Voor papa's is het boek "Babymanagement voor mannen" Auteur: Henk Hanssen waar alles lekker plastisch voor de mannen is uitgelegd, wel met duidelijke goede info, daar gaat het om Big Grin

Of je kan natuurlijk de boekenhandel inlopen, alleen vind ik het zelf 'veiliger' om op internet te spieken en ik geen zin heb om met regenjas + zonnebril in de winkel te staan hihi :lol:
anoniempje

Unregistered

26-02-2009 13:47
michxelle schreef:Ik heb nog geen boek gekocht maar wil dit ook wel gaan doen !
Wil zoiezo een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes bijhouden als het zover is
Op verschillende boekenhandel sites, zoals dat bolle blauwe mannetje Wink kan je boeken opzoeken en bij sommige een paar pagina's doorbladeren om te kijken of je het wat vind..

Ik had zelf gekeken naar het boek "Je baby" Auteur: Hilde Marx, Cora de Vos & M.Westpalm van Hoorn
Daar word week voor week beschreven wat de ontwikkeling is..
Voor papa's is het boek "Babymanagement voor mannen" Auteur: Henk Hanssen waar alles lekker plastisch voor de mannen is uitgelegd, wel met duidelijke goede info, daar gaat het om Big Grin

Of je kan natuurlijk de boekenhandel inlopen, alleen vind ik het zelf 'veiliger' om op internet te spieken en ik geen zin heb om met regenjas + zonnebril in de winkel te staan hihi :lol:

he michxelle,
Ik zal straks eens even kijken bij de boeken die jij op noemt.
Ik heb gekeken naar het boekje kinderwens ook bij het blauwe mannetje.
Dit is een boekje voordat je zwanger bent, weet alleen niet of hier informatie in staat die ik hier op internet nog niet gelezen heb.
En ook ik kijk liever via internet dan in de winkel. De kans dat je gesnapt word in een dorp is vrij groot. haha.

groetjes
michxelle

Unregistered

26-02-2009 13:53
Ik zie het boekje nu ook, kinderwens van Jeanne Meijs
Die gaat indd alleen over vóór de zwangerschap..
Ikzelf wil er ook liever 1 waar je de ontwikkeling week na week kan volgen én uiteraard tips voor zwangere dames ! Smile
Het is alleen jammer dat je niet verder in sommige boeken kan kijken en je dus wel naar de boekenhandel móet op een gegeven moment Big Grin
anoniempje

Unregistered

26-02-2009 14:00
michxelle schreef:Ik zie het boekje nu ook, kinderwens van Jeanne Meijs
Ikzelf wil er ook liever 1 waar je de ontwikkeling week na week kan volgen én uiteraard tips voor zwangere dames ! Smile
Het is alleen jammer dat je niet verder in sommige boeken kan kijken en je dus wel naar de boekenhandel móet op een gegeven moment Big Grin

Het lijkt mij inderdaad ook leuker om een boek te bestellen waar ook informatie instaat over zwangerschap zelf.
Alleen kan ik dan nog beter even wachten, want ik ga er niet vanuit dat ik zo even zwangerschap word, kan natuurlijk wel, maar ik probeer me daar een beetje op in te stellen, heb namelijk nooit zoveel geduld en dat zal nu wel moeten. haha Big Grin
Als ik dan zo'n boek in huis heb liggen ben ik er wrs nog meer mee bezig dan dat ik nu al ben.
daantje01

Unregistered

26-02-2009 14:24
Hoi allemaal,

Ik ben al in begin januari 2009 gestopt met de pil. Daarna netjes zoals normaal ongesteld geworden. Maar helaas laat de 2x ongi (de eerste echte zonder nawerking van de pil) lang op zich wachten. Ik had al 41 dagen geleden ongesteld moeten worden Cry wachten wachten.....
anoniempje

Unregistered

26-02-2009 15:53
daantje01 schreef:Hoi allemaal,

Ik ben al in begin januari 2009 gestopt met de pil. Daarna netjes zoals normaal ongesteld geworden. Maar helaas laat de 2x ongi (de eerste echte zonder nawerking van de pil) lang op zich wachten. Ik had al 41 dagen geleden ongesteld moeten worden Cry wachten wachten.....

Kan me voorstellen dat je daar inderdaad van baalt. Dan duurt het wachten heel erg lang he.
Ik heb dus ook nog niet mijn eerste echte ongi gehad zonder pil gebruik. Die verwacht ik nu over een kleine 2 weken. Dan zou mijn cycles 29 dagen zijn. Hopen dan maar, hierop. Heb denk ik wel mn eisprong gistergehad. Dus dat geeft hoop.
Ik hoop dat het bij jou snel komt. Want dat wachten is inderdaad vervelend.

groetjes
daantje01

Unregistered

26-02-2009 18:44
Dag anoniempje,

Stom he ! Dat je nu zo zit te wachten en zit te hopen dat je maar snel en flink ongesteld mag worden !! Wink

Ik zal voor je duimen.
anita

Senior Member

27-02-2009 11:12
Wat leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die in hetzelfde bootje zitten.
Zie dat iedereen druk bezig is zich te orienteren over zwanger worden en zijn, doe ik namelijk ook. Heb er eigenlijk nog niet over nagedacht of ik een boek ge kopen. Denk dat je het meeste toch wel op internet kunt vinden.

Wanneer hopen jullie zwanger te zijn (natuurlijk zo snel mogelijk, maar waar zijn jullie ongeveer van uit gegaan?)? Wij hopen dat het ergens in de zomer gaat lukken.
michxelle

Unregistered

27-02-2009 11:57
anoniempje schreef:

Het lijkt mij inderdaad ook leuker om een boek te bestellen waar ook informatie instaat over zwangerschap zelf.
Alleen kan ik dan nog beter even wachten, want ik ga er niet vanuit dat ik zo even zwangerschap word, kan natuurlijk wel, maar ik probeer me daar een beetje op in te stellen, heb namelijk nooit zoveel geduld en dat zal nu wel moeten. haha Big Grin
Als ik dan zo'n boek in huis heb liggen ben ik er wrs nog meer mee bezig dan dat ik nu al ben.

Ja je heb gelijk dan ben je er nog meer mee bezig dan nu al Big Grin
Anders is dat boek al uit voor je zwanger bent hihi Tongue
Als het zover is dan lees ik elke week wel een stukje Wink
anoniempje

Unregistered

27-02-2009 15:19
michxelle schreef:
anoniempje schreef:

Ja je heb gelijk dan ben je er nog meer mee bezig dan nu al Big Grin
Anders is dat boek al uit voor je zwanger bent hihi Tongue
Als het zover is dan lees ik elke week wel een stukje Wink

haha ja dat lijkt me voor mij ook een goed plan.
Ik hou erg van lezen dus ik verlind boeken. Weet dat mn moeder ook van de boeken heeft, maar die durf ik niet te vragen want dan moet ze natuurlijk weten waarom Wink
anoniempje

Unregistered

27-02-2009 15:22
Hoi anita,

Ja dit forum is echt idiaal om informatie op te vinden op jou specifieke vragen. Ik heb er al veel aan gehad en ben nog maar net gestopt met de pil. (begin feb), ben nu ruim 3 weken aan de foliumzuur en we gaan over 3 weken de condooms maar weg doen. Big Grin
Verwachtingen heb ik eigenlijk niet. We zien het wel, hoop natuurlijk snel zwanger te worden, maar stel me nergens op in. Valt alleen maar tegen en voert gelijk de druk op. Dat schijnt ook niet goed te zijn. Wij hopen gewoon dit jaar ergens zwanger te mogen worden.

groetjes
melissa1987

Member

Topics: 2
27-02-2009 16:26
Heej allemaal ,
Ik ben 18 januarie gestopt met de pil en ook ik heb lang moeten wachten op mijn ong . ben net pas ong geworden . ook een zenuwslopende tijd . maar ben wel blij dat ik het ben geworden . ik was er teveel mee bezig dus gewoon proberen nie aan te denken is mijn ook gelukt ! succes allemaal en hopen allemaal op een vruchtbaar jaar ! X
melissa1987

Member

02-03-2009 20:00
hallo allemaal .
het is best stil op dit forum de laatste dagen !
En hebben jullie al vorderingen of is het bij iedereen nog hetzelfde . zou best meer willen weten !
Het is ook allemaal zo nieuw he ! XXX
anoniempje

Unregistered

02-03-2009 20:15
hoi melissa,

Nou hier is er nog niet zoveel veranderd eigenlijk. Ik wacht nog steeds op mn eerste ongi, zonder invloed van de pil. Ik hoop dat deze volgende week dinsdag er in elk geval is, dan zou mijn cycles 29 dagen zijn, lijkt me prima. Heb
naar mijn gevoel wel een ovulatie gehad vorige week. Tenminste dat dacht ik te voelen. Weet ik niet zeker natuurlijk.
En dan zodra mn ongi is afgelopen gaan wij voor ronde 1!

Vind het zo lastig om mn mond te houden en er niet constant aan te denken. Mn man lijkt hier veel minder moeite mee te hebben, die vind het natuurlijk ook allemaal heel erg spannend, maar is er heel anders mee bezig.

groetjes
melissa1987

Member

04-03-2009 16:10
Jah daar heb ik ook last van . hun hebben der alledaagse dingen en lijken er niet aan te denken . terwijl ik er heel de dag mee bezig ben . maar ik heb gelukkig mijn 1ste ongi gehad dus ben bezig met poging twee . in ieder geval succes en hopen dat je cyclus wel 29 dagen is . de mijne was 36 . dus het kan alle kanten op . ik begin morgen ook met ovu testen ben benieuwd hoe dat werkt , want ik voel me ovu niet . best lastig . wat voelen jullie of voelen jullie ook niks xxx
anoniempje

Unregistered

04-03-2009 16:59
melissa1987 schreef:Jah daar heb ik ook last van . hun hebben der alledaagse dingen en lijken er niet aan te denken . terwijl ik er heel de dag mee bezig ben . maar ik heb gelukkig mijn 1ste ongi gehad dus ben bezig met poging twee . in ieder geval succes en hopen dat je cyclus wel 29 dagen is . de mijne was 36 . dus het kan alle kanten op . ik begin morgen ook met ovu testen ben benieuwd hoe dat werkt , want ik voel me ovu niet . best lastig . wat voelen jullie of voelen jullie ook niks xxx

he melissa,

succes met de volgende ronde!
Ik ben heel benieuwd wanneer mn ongi krijg. Hoop en reken stiekem wel een beetje op dinsdag. Met pil was ik ook na iedere 3 wkn op de klok af ongi.
Spannend.
Mijn ovulatie dacht ik te voelen op dag 15 van de cycles. Had toen flink wat slijm :oops: sorry en vervolgens s'avonds later twee korte steken rechts in de buik. Geen idee natuurlik of dit het echt was, maar dat vermoed ik wel.
Normaal heb ik altijd vanaf week 2 tot aan mn ongi gevoelige borsten, ken jij dit ook? En had je toen je cycles 36 dagen was daar continu ook last van? Ik heb dit nu namelijk nog meer als toen ik aan de pil was, hoop toch niet dat wanneer mn cycles langer zou zijn ik al die dagen hier last van houdt. Herkent iemand anders dit ook?

groetjes
groetjes
misslola

Posting Freak

Topics: 1
06-03-2009 10:57
Ook wij zijn begin februari gestopt met de pil.
Wij hebben besloten om er gelijk voor te gaan en geen condoom of andere dingen te gebruiken.
Als mijn cyclus volgens het boekje is, is aankomende zondag mijn NOD!
Maar als ik het goed gevoeld heb heeftpas vorige week woensdag mijn ei gesprongen, 5 dagen later dus.
Dat betekent dat ik komende woensdag mijn NOD heb. Even afwachten dus.......mocht ik woensdag de duiveltjes tegenkomen weet ik gelijk dat mijn cyclus weer op gang is na een aantal jaren de pil te hebben geslikt.

Spannende dagen dus!!!!

Succes allemaal en ik hou jullie natuurlijk met veel plezier in de gaten...........

Liefs
misslola

Posting Freak

06-03-2009 11:01
anoniempje schreef:Hoi anita,

Ja dit forum is echt idiaal om informatie op te vinden op jou specifieke vragen. Ik heb er al veel aan gehad en ben nog maar net gestopt met de pil. (begin feb), ben nu ruim 3 weken aan de foliumzuur en we gaan over 3 weken de condooms maar weg doen. Big Grin
Verwachtingen heb ik eigenlijk niet. We zien het wel, hoop natuurlijk snel zwanger te worden, maar stel me nergens op in. Valt alleen maar tegen en voert gelijk de druk op. Dat schijnt ook niet goed te zijn. Wij hopen gewoon dit jaar ergens zwanger te mogen worden.

groetjes

Verwachtingen hebben wij ook niet..........alleen de hoop dat het niet al te lang op zich laat wachten. Maar dat heeft iedereen denk ik wel.
Als je eenmaal de beslissing samen hebt gemaakt om ervoor te gaan zijn we allemaal wel een beetje ongeduldig en liever gisteren en morgen.
En ook wij hopen ergens dit jaar zwanger te zijn van ons eerste wondertje!
melissa1987

Member

06-03-2009 23:01
hallo anoniempje .
nee ik heb daar geen last van gehad , wel van veel witte vloed en mestruatiepijn .
maar die zette de 1ste 2 weken niet echt door . Ook ik was met de pil gewoon om de 3 weken ongesteld .
maar nu is het deze ronde afwachten hoeveel dagen hij nu is . ben best benieuwd .
Hoop voor ons allemaal dat we dit jaar nog zwanger worden . gewoon veel klussen . Succes ! en we houden elkaar op de hoogte he . XXX
melissa1987

Member

09-03-2009 15:39
Hee meiden !
Gistere ovu test gedaan en positief . Nu de komende dagen goed klussen !
Hopen op goed resultaat .
En hoe gaat het bij jullie ! X
misslola

Posting Freak

09-03-2009 15:48
Vandaag is bij mij de ongi ingetreden!
Had ook niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn aangezien we pas een maandje zijn gestopt met de pil.
Ik weet nu in ieder geval wel dat ik weer mijn natuurlijk cyclus heb!!!
Dus nu op voor de officiele ronde nummer 1!
Kleine twee weekjes wachten en dan kunnen we op volle toeren gaan klussen. Maar we gaan nu in ieder geval volop oefenen Wink .
melissa1987

Member

09-03-2009 16:29
misslola schreef:Vandaag is bij mij de ongi ingetreden!
Had ook niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn aangezien we pas een maandje zijn gestopt met de pil.
Ik weet nu in ieder geval wel dat ik weer mijn natuurlijk cyclus heb!!!
Dus nu op voor de officiele ronde nummer 1!
Kleine twee weekjes wachten en dan kunnen we op volle toeren gaan klussen. Maar we gaan nu in ieder geval volop oefenen Wink .

Nou heel veel succes met ronde 1 misslola ! Smile
anoniempje

Unregistered

09-03-2009 16:35
he missola.

Vraagje wanneer was jij ook maar weer met de pil gestopt?
Ik namelijk op 7 febr. en op 10 ongi. Dus ik hoop zo dat ik morgen of overmorgen ongi word, dan weet ik tenminste dat ik een beetje een normale cycles heb. Maar ik heb echt nog helemaal geen voortekenen. Word nu al wat onzeker, dom he.
moet natuurlijk gewoon afwachten, maar ik wil ook zo graag naar ronde 1.

groetjes
melissa1987

Member

09-03-2009 19:58
anoniempje schreef:he missola.

Ik namelijk op 7 febr. en op 10 ongi. Dus ik hoop zo dat ik morgen of overmorgen ongi word, dan weet ik tenminste dat ik een beetje een normale cycles heb. Maar ik heb echt nog helemaal geen voortekenen. Word nu al wat onzeker, dom he.

groetjes

De vraag was niet voor mij maar wil wel graag antwoorden . Ik was 18 januarie met de pil gestopt en heb er 36 dagen over gedaan over de 1ste ronde . Ik werd ook heel onzeker had zelfs al een afspraak gemaakt bij de ha .
Maar net toen ik er nie aan dacht werd ik ongesteld het is moeilijk maar je kan het proberen ,
De ha zegt dat het tot een half jaar kan duren eer dat je ongi weer op gang kan komen na de pil .
Maar in ieder geval succces . we duimen voor je ! X
misslola

Posting Freak

10-03-2009 08:02
anoniempje schreef:he missola.

groetjes

Erg grappig, ook ik ben op 7 februari gestopt met de pil en op 8 februari ongi!
En nu 29 dagen later weer ongi.
Wat kan een maand toch lang duren............hihihi :lol:
misslola

Posting Freak

10-03-2009 08:04
Oh ja anoniempje, je hoeft je helemaal niet dom te voelen!
Het is allemaal nieuw, en ik kan me goed voorstellen dat je een beetje onzeker bent.
Ik heb de afgelopen maand ook met de gedachten rond gelopen stel dit, stel dat.
We maken onszelf gewoon gek, omdat er een wens is die je oh zo graag wilt.

Liefs
melissa1987

Member

10-03-2009 15:20
hallo even een heel andere vraag . zijn jullie al met ovulatie testen bezig .
ik had eergisteren een positieve test van clearbleu en vandaag weer een keer gedaan maar hij gaf negatief aan .
en nu heb ik gehoord als je zwanger ben dat de test dan altijd positief blijft .
Hier ga dit forum nie over maar op het forum ovulatie nog geen antwoord gekregen vandaar .
Weten jullie dit miss .
Groetjes melissa
misslola

Posting Freak

10-03-2009 15:27
melissa1987 schreef:hallo even een heel andere vraag . zijn jullie al met ovulatie testen bezig .
ik had eergisteren een positieve test van clearbleu en vandaag weer een keer gedaan maar hij gaf negatief aan .
en nu heb ik gehoord als je zwanger ben dat de test dan altijd positief blijft .
Hier ga dit forum nie over maar op het forum ovulatie nog geen antwoord gekregen vandaar .
Weten jullie dit miss .
Groetjes melissa

Ik ben nog helemaal niet met ovulatietesten bezig. Dus ik kan je er helaas geen antwoord op geven!
Staat er ook niets over in de gebruiksaanwijzing?
melissa1987

Member

10-03-2009 15:32
misslola schreef:
melissa1987 schreef:hallo even een heel andere vraag . zijn jullie al met ovulatie testen bezig .
Weten jullie dit miss .
Groetjes melissa

Ik ben nog helemaal niet met ovulatietesten bezig. Dus ik kan je er helaas geen antwoord op geven!
Staat er ook niets over in de gebruiksaanwijzing?

nee helemaal niks . maar er is een forum waarin het staat maar het lijkt mij raar hoor ! om het zo te kunnen zien . in ieder geval bedankt
misslola

Posting Freak

10-03-2009 15:38
Ik ben nog aan het twijfelen om wel of geen ovu-testen te gebruiken.
We zijn nog maar zo kort bezig.......
Van de ene kant waarom niet, zijn we misschien wel sneller zwanger............hmmmmmmm ik weet het nog niet!!!
melissa1987

Member

10-03-2009 15:58
misslola schreef:Ik ben nog aan het twijfelen om wel of geen ovu-testen te gebruiken.
Van de ene kant waarom niet, zijn we misschien wel sneller zwanger............hmmmmmmm ik weet het nog niet!!!

nou ik wou weten of ik nu al een eitje had of aan het ontpillen was .
Maar ik heb positief getest na 14 dagen cyclus dus moet ik weer een cyclus hebben van 28 dagen dus dat betekent dat het nu weer op rolletjes loopt mijn cyclus .
maar nu hierna doe ik er geen meer . ben gewoon benieuwd of ik natuurlijk zwanger ben of weer een gewoon cyclus heb . dus moet 23 maart ongesteld worden . liever niet natuurlijk . maar word ik het wel dan weet ik teminste dat alles weer goed zit na een cyclus van 36 dagen . Heb het gewoon voor me gevoel gedaan .
misslola

Posting Freak

10-03-2009 16:14
melissa1987 schreef:
misslola schreef:Ik ben nog aan het twijfelen om wel of geen ovu-testen te gebruiken.

Maar ik heb positief getest na 14 dagen cyclus dus moet ik weer een cyclus hebben van 28 dagen dus dat betekent dat het nu weer op rolletjes loopt mijn cyclus .
maar nu hierna doe ik er geen meer . ben gewoon benieuwd of ik natuurlijk zwanger ben of weer een gewoon cyclus heb . dus moet 23 maart ongesteld worden . liever niet natuurlijk . maar word ik het wel dan weet ik teminste dat alles weer goed zit na een cyclus van 36 dagen . Heb het gewoon voor me gevoel gedaan .

Dat is een goeie!!!!
Misschien toch ook maar een maandje doen.
melissa1987

Member

10-03-2009 16:35
alles is het proberen waard en je word er ook rustiger van als je zeker weet dat het allemaal goed zit ! X

misslola schreef:
melissa1987 schreef:

Dat is een goeie!!!!
Misschien toch ook maar een maandje doen.
anoniempje

Unregistered

10-03-2009 19:56
he hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik moet gewoon geduld hebben. ook vandaag nog geen ongi.

Wij gaan nog niet gelijk met ovu testen bezig. Ben bang dat ik er dan nog meer mee bezig ben dan nu al en dat is al zo veel. haha.

eerst maar eens ongi worden en dan ronde 1 in.
goh wat is geduld hebben toch iets moeilijks. Sad

groetjes
anita

Senior Member

11-03-2009 14:53
anoniempje schreef:he hallo allemaal,

Las dat je 7 feb gestopt was met de pil, dan kan het zeker nog alle kanten op hoor. Een cyclus van tussen 30 en 35 dagen is heel gewoon. Ik zit nu op dat 29 van mijn cyclus dus hier wordt het ook spannend. Hoop ook aankomend weekend mijn ongi te krijgen, heb denk ik mijn eisprong gehad op zaterdag 28 februari. Tel ik daar 14 daagjes bij op dan ben ik bij 14 maart... we zullen het zien.
melissa1987

Member

11-03-2009 18:05
Jah mijn eerste cyclus na de pil was 36 dagen dus kan alle kanten op . nou succes ermee . dat jullie maar snel je ongi krijgen . dan heb je weer een nieuwe kans op een wondertje !

anita schreef:

Las dat je 7 feb gestopt was met de pil, dan kan het zeker nog alle kanten op hoor. Een cyclus van tussen 30 en 35 dagen is heel gewoon. Ik zit nu op dat 29 van mijn cyclus dus hier wordt het ook spannend. Hoop ook aankomend weekend mijn ongi te krijgen, heb denk ik mijn eisprong gehad op zaterdag 28 februari. Tel ik daar 14 daagjes bij op dan ben ik bij 14 maart... we zullen het zien.
misslola

Posting Freak

12-03-2009 08:28
melissa1987 schreef:Jah mijn eerste cyclus na de pil was 36 dagen dus kan alle kanten op . nou succes ermee . dat jullie maar snel je ongi krijgen . dan heb je weer een nieuwe kans op een wondertje !

anita schreef:

Mijn eerste cyclus was 29 dagen!! Hopelijk komende maand zwanger en anders de hoop dat ik weer rond de 28 dagen zit!
Mieke25

Posting Freak

12-03-2009 10:02
Hallo,

Wij zijn net de laatste dag van februari gestopt. En ik vroeg mij af of jullie het effect van het stoppen met de pil ook zo voelen? Mijn darmen zijn een tijd volledig van slag geweest en mijn borsten zijn ook super gevoelig. Manlief mag er nog niet naar kijken of het doet al pijn Confusedhock:

Hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn.

Groetjes Daisy
misslola

Posting Freak

12-03-2009 10:37
molemieke schreef:Hallo,

Wij zijn net de laatste dag van februari gestopt. En ik vroeg mij af of jullie het effect van het stoppen met de pil ook zo voelen? Mijn darmen zijn een tijd volledig van slag geweest en mijn borsten zijn ook super gevoelig. Manlief mag er nog niet naar kijken of het doet al pijn Confusedhock:

Groetjes Daisy

Moet zeggen dat ik de afgelopen maand veel last van hoofdpijn heb gehad en ook redelijk moe was.
Kan de moeheid ook van de jetlag zijn, aangezien we een weekje naar New York zijn geweest.
Voor de rest heb ik weinig last van mijn borsten gehad of van andere kwaaltjes.
lizzy84

Unregistered

12-03-2009 11:59
hi

ik was al agustus vorig jaar gestopt maar hebben het tot eind januari veilig gedaan! sinds februari zijn wij echt serieus bezig om zwanger te worden Big Grin we spannend allemaal Big Grin

groetjes melissa
lizzy84

Unregistered

12-03-2009 12:03
[quote="misslola"][quote="molemieke"]Hallo,

ik heb vreselijk last gehad toen ik net stopte met de pil, al dagen voor ik ongesteld moest worden zwaar buikpijn en de eerste 2 x menstrueren was vreselijk! maar daarna werd het wel beter.
misslola

Posting Freak

12-03-2009 12:03
lizzy84 schreef:hi

ik was al agustus vorig jaar gestopt maar hebben het tot eind januari veilig gedaan! sinds februari zijn wij echt serieus bezig om zwanger te worden Big Grin we spannend allemaal Big Grin

groetjes melissa

Welkom Melissa,

en ook voor jou natuurlijk veel klusplezier.......en dat we snel zwanger mogen zijn! Wink

Liefs
melissa1987

Member

12-03-2009 12:14
ik ben eind januarie gestopt .
maar had heel veel last van diaree :oops: en dat echt dat alle 3 de weken me ongi eraan zat te komen zon erge menstruatie klachte had ik . maar neej hoor het kwam pas 2 weken derna . En dacht toen al da ik zwanger was . maar was gewoon ontpillen . Groetjes melissa
speedy28

Unregistered

12-03-2009 12:52
Hoi allemaal,

Ik heb 29 januari mijn laatste pil geslikt. Daarna idd een aantal klachten gehad zoals pijn in mijn borsten, wat aangekomen, en pukkels. Ik ben nu sindsdien 2 keer ongesteld geweest, 1 keer nog van de pil en 1 keer zonder. Vond het echt een wonder hoe ik nu ongesteld werdt, lang niet zo heftig als normaal, niks geen klachten en ook veel korter.
Als het zo blijft is mijn cyclus 28 dagen. Dus nu zijn we druk aan het klussen. Ik zou in principe de 22 of 23 maart weer ongi moeten worden, maar hopelijk niet natuurlijk.

Groetjes
anoniempje

Unregistered

12-03-2009 15:15

Groetjes Daisy

he hoi,

ik ben 7 febr. gestopt met de pil en merk dit ook. Vreselijk gevoelige borsten, echt extreem. haha.
Verder voel ik me lichter ofzo, weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.( ik bedoel niet in gewicht lichter)
Voel me beter, anders.

groetjes
misslola

Posting Freak

12-03-2009 15:21
anoniempje schreef:

Groetjes Daisy

he hoi,

ik ben 7 febr. gestopt met de pil en merk dit ook. Vreselijk gevoelige borsten, echt extreem. haha.
Verder voel ik me lichter ofzo, weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.( ik bedoel niet in gewicht lichter)
Voel me beter, anders.

groetjes

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook het idee dat mijn humeur veel beter is. Zelfs op het werk zegt een collegaatje tegen mij: ik zie iets aan je, maar ik kan je niet uitleggen wat. In ieder geval wel positief.
Zal toch met die hormonen te maken hebben, die we nu niet meer binnen krijgen.
In ieder geval voel ik me er een stuk prettiger onder. Zelfs mijn vriend zegt dat!!!! Wink
anoniempje

Unregistered

12-03-2009 15:27
misslola schreef:
anoniempje schreef:

Groetjes Daisy

he hoi,

Voel me beter, anders.

groetjes

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook het idee dat mijn humeur veel beter is. Zelfs op het werk zegt een collegaatje tegen mij: ik zie iets aan je, maar ik kan je niet uitleggen wat. In ieder geval wel positief.
In ieder geval voel ik me er een stuk prettiger onder. Zelfs mijn vriend zegt dat!!!! Wink

Wel grappig dat meer mensen dit herkennen. Nooit zo bewust van geweest dat hormonen echt wat met je lijf en emotie aan de haal gaan. Nu merk ik dat pas. maar ja ik was ook als puber al aan de pil toen ik 16 was. Dus toen was ik daar denk ik ook niet mee bezig en mij zo bewust van mijn lijf.
Ik zit nu te wachten op de :evil: :evil: , duurt me nu al te lang. Sad Terwijl ik weet dat het nog zat kan.
Maar nadien beginnen we echt met ronde 1 en dat wil ik zo graag.
misslola

Posting Freak

12-03-2009 15:38
In ieder geval voel ik me er een stuk prettiger onder. Zelfs mijn vriend zegt dat!!!! Wink[/quote]

Wel grappig dat meer mensen dit herkennen. Nooit zo bewust van geweest dat hormonen echt wat met je lijf en emotie aan de haal gaan. Nu merk ik dat pas. maar ja ik was ook als puber al aan de pil toen ik 16 was. Dus toen was ik daar denk ik ook niet mee bezig en mij zo bewust van mijn lijf.
Ik zit nu te wachten op de :evil: :evil: , duurt me nu al te lang. Sad Terwijl ik weet dat het nog zat kan.
Maar nadien beginnen we echt met ronde 1 en dat wil ik zo graag.[/quote]

Wat vervelend dat de :evil: :evil: nog niet wilt doorzetten. Geduld is nu moeilijk op te brengen en een dag lijkt wel 48 uur te hebben in plaats van 24.
Gelukkig ben ik alweer van de :evil: :evil: en kunnen we de kwaliteit van de zwemmertjes goed gaan maken voor het volgende weekend!!! Wink
Mieke25

Posting Freak

12-03-2009 17:51
Leuk om te weten dat het dus niet tussen mijn oren zit! Zijn de meesten van jullie direct na het stoppen met de pil begonnen aan het echter werk? Of hebben jullie eerst wachten tot de cyclus weer wat op orde was? Wij zijn er direct aan begonnen maar lijkt me wel balen als je cyclus dan zo lang duurt in het begin. Hoe gaan jullie hier mee om? Braaf wachten of er een test tegenaan gooien?

Groetjes van een nieuwschierig Molemieke
melissa1987

Member

12-03-2009 18:22
Ik ben ook gelijk begonne maar dacht ook meteen ik ben zwanger . want mijn cyclus was 36 dagen . ik had de huisarts al gebeld want dacht dat er iets fouts was . had al 3 testen gedaan . dus dan weet je het wel . ik ging er niet goed mee om . maar was wel blij dat ik uiteindelijk ongi was . groetjes melissa

molemieke schreef:Leuk om te weten dat het dus niet tussen mijn oren zit! Zijn de meesten van jullie direct na het stoppen met de pil begonnen aan het echter werk? Of hebben jullie eerst wachten tot de cyclus weer wat op orde was? Wij zijn er direct aan begonnen maar lijkt me wel balen als je cyclus dan zo lang duurt in het begin. Hoe gaan jullie hier mee om? Braaf wachten of er een test tegenaan gooien?

anoniempje

Unregistered

12-03-2009 19:19
molemieke schreef:Leuk om te weten dat het dus niet tussen mijn oren zit! Zijn de meesten van jullie direct na het stoppen met de pil begonnen aan het echter werk? Of hebben jullie eerst wachten tot de cyclus weer wat op orde was? Wij zijn er direct aan begonnen maar lijkt me wel balen als je cyclus dan zo lang duurt in het begin. Hoe gaan jullie hier mee om? Braaf wachten of er een test tegenaan gooien?

Ik wacht totdat ik een keer ongesteld ben geweest, zodat ik weet dat mn eigen cycles in elk geval het weer oppakt.
Maar dat vergt wel geduld moet ik zeggen Sad
Nu had ik normaal gesproken al 2 dagen geleden ongi moeten worden en nog niks te merken en ik wil zo ontzettend graag met ronde 1 beginnen.
Maar ja, ik ben dus hopelijk bijna ongi en dan gaan wij er tegen aan. Gelijk ook alvast een maand nu foliumzuur geslikt.

groetjes
misslola

Posting Freak

13-03-2009 08:21

Wij zijn ook gelijk begonnen. Gelukkig is het bij mij allemaal goed op gang gekomen. En kunnen we zeggen dat we deze maand officieel voor ronde 1 gaan!
anita

Senior Member

13-03-2009 12:45
Wij wachten ook tot ik 1 keer ongi ben geworden. Zou als het goed is 1 dezer dagen zover moeten zijn. Raar he normaal zat ik er niet zo op te wachten nu ben ik blij als het zover is.Dan kunnen we daarna beginnen met ronde 1.
speedy28

Unregistered

14-03-2009 12:43
Helaas ben ik gister weer ongi geworden :twisted: . Ben nu een beetje kwijt hoe het allemaal loopt. Na de eerste pil ongi werd ik het netjes na 28 dagen, dus ging daar nu weer beetje van uit. Nu werd ik het gister weer en dat is nog maar dag 20. Dus weet nou niet wat de volgende gaat worden, vreemd....
Wij hebben trouwens ook gewacht tot ik de eerste keer ongi werd voordat we begonnen.
Hebben sommige van jullie ook rugklachten sinds ze met de pil gestopt zijn????

Groetjes
Mieke25

Posting Freak

14-03-2009 17:21
Zelf heb ik geen last van rugpijn. Wel ineens veel puistjes Sad

Gelukkig is het allemaal voor een goed doel hé Wink

Wij wachten niet tot de eerste ongi. Direct erin gevlogen.
speedy28

Unregistered

14-03-2009 20:12
molemieke schreef:Zelf heb ik geen last van rugpijn. Wel ineens veel puistjes Sad

Gelukkig is het allemaal voor een goed doel hé Wink

Wij wachten niet tot de eerste ongi. Direct erin gevlogen.

Puistjes heb ik ook last van ja, vooral om mijn mond heen, maar dat hoort er idd allemaal bij.

Wij hebben ook getwijfeld om meteen te beginnen of eerst te wachten tot de ongi, daar uiteindelijk toch voor gekozen, wordt er alleen niet veel duidelijker op bij mij haha.

En wanneer zou jij weer ongi moeten worden of niet???

Hoe oud is iedereen hier eigenlijk zo'n beetje?
Mieke25

Posting Freak

15-03-2009 13:52
Bij mij zitten die puistjes ook juist rond de mond Sad

Aangezien ik vroeger een vreselijk onregelmatige cyclus had maakt het volgens mij niet uit of we nu direct beginnen of pas na de eerste ongi. Anders doe ik wel een test als de ongi te lang weg blijft. "Normaal" is mijn nod op 24 maart.

Zelf ben ik 25 en mijn man 28. En jullie??

Groetjes Molemieke
anita

Senior Member

15-03-2009 13:56
Wij hebben bnesloten om ronde 1 nog een maandje uit te stellen helaas. Ik moet binnenkort naar de kaakchirurg voor een ingreep en krijg dan als pijnmedicatie brufen 600. Ik zal dit dan moeten nemen in de week na mij eisprong en ik lees overal dat je brufen niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Nou ga ik er niet van uit dat het gelijk raak zal zijn maar je weet maar nooit toch?? Zouden jullie dit ook doen of overdrijf ik nu een beetje??
Mieke25

Posting Freak

15-03-2009 14:04
Zou ook zoals jou reageren hoor. Je weet nooit met die medicatie maar anders moet je het eens aan de arts vragen of het kwaad kan.

In ieder geval veel succes met de ingreep
misslola

Posting Freak

16-03-2009 09:11
Afgelopen weekend met mijn vriendje erover gehad en besloten om deze maand ovulatietesten te gebruiken.
Heb ze net besteld.........als het goed is is komend weeken klusweekend!!!!
We gaan ervoor.
melissa1987

Member

16-03-2009 17:28
Hallo . jullie zijn ook pas gestopt weten jullie hier raad mee ?
Ik heb zondag mijn nod en nu heb ik inneens last van veel afscheiding en heel melkachtig wit en best wit :oops: .
Weten jullie wat dit betekend . X
michxelle

Unregistered

16-03-2009 18:52
Hmm ik weet het niet, ik heb er zelf ookwel last van maar weet eigenlijk niet waar het mee te maken heeft :roll:

Wij zijn ook in februari gestopt Big Grin
Ik had dus eigenlijk 8 maart mijn NOD moeten hebben maar ben nu nog niet ongi, zit dus nu op dag 36 :|
Ben benieuwd wanneer ik het word, dan gaan we er voor ! Big Grin

Liefs Michxelle
misslola

Posting Freak

17-03-2009 08:37
michxelle schreef:Hmm ik weet het niet, ik heb er zelf ookwel last van maar weet eigenlijk niet waar het mee te maken heeft :roll:

Ik had dus eigenlijk 8 maart mijn NOD moeten hebben maar ben nu nog niet ongi, zit dus nu op dag 36 :|

Liefs Michxelle

Misschien voor de zekerheid even testen?
misslola

Posting Freak

17-03-2009 08:53
melissa1987 schreef:Hallo . jullie zijn ook pas gestopt weten jullie hier raad mee ?
Ik heb zondag mijn nod en nu heb ik inneens last van veel afscheiding en heel melkachtig wit en best wit :oops: .
Weten jullie wat dit betekend . X

Daar hebben we bijna allemaal wel last van. Volgens mij niets om je zorgen over te maken!
annalize

Unregistered

17-03-2009 14:13
hoi allemaal!

Ik sluit me graag aan bij jullie clubje.
Wij zijn ook gestopt in februari, net eerste menstruatie gehad, ik ben heel benieuwd!

Ik wil liever niet al te erg met zwangerworden bezig zijn in m'n hoofd, maar dat is niet zo makkelijk. Zeker omdat ik steeds merk dat er vanalles veranderd in mijn lijf! Gelukkig kon ik aan de slijmafscheiding goed merken wanneer ik vruchtbaar was, opluchting: alles werkt weer zoals het moet. Dat is ook wel prettig omdat je dan weet dat je vanaf dan over 14 dagen ongesteld moet worden. De eerste menstruatie kwam zo'n 32 dagen na de laatste met pil. Dus da's redelijk, hopelijk blijft het een beetje in een schema.
Ik was trouwens even vergeten dat ongesteld zijn zó zeer kon doen! Zo'n pil had best voordelen Wink

Merken jullie ook veel veranderingen aan jezelf?

liefs!
Annalize
anoniempje

Unregistered

17-03-2009 16:36
annalize schreef:hoi allemaal!

Ik sluit me graag aan bij jullie clubje.
Wij zijn ook gestopt in februari, net eerste menstruatie gehad, ik ben heel benieuwd!

Ik wil liever niet al te erg met zwangerworden bezig zijn in m'n hoofd, maar dat is niet zo makkelijk. Zeker omdat ik steeds merk dat er vanalles veranderd in mijn lijf! Gelukkig kon ik aan de slijmafscheiding goed merken wanneer ik vruchtbaar was, opluchting: alles werkt weer zoals het moet. Dat is ook wel prettig omdat je dan weet dat je vanaf dan over 14 dagen ongesteld moet worden. De eerste menstruatie kwam zo'n 32 dagen na de laatste met pil. Dus da's redelijk, hopelijk blijft het een beetje in een schema.
Ik was trouwens even vergeten dat ongesteld zijn zó zeer kon doen! Zo'n pil had best voordelen Wink

Merken jullie ook veel veranderingen aan jezelf?

liefs!
Annalize

Ook ik ben in februari gestopt met de pil, gewoon aan het einde van de strip dus was nadien gewoon nog ongi, onder invloed vande pil. Nu net de eerste ongi (afgelopen zondag) gekregen in mn eigen cycles zeg maar.Vond het best spannend, doet alles het nog enz.
Ik heb wel meer last als met pil, meer buikpijn en voor tijd vreselijk lang pijnlijke borsten.
Maar nu beginnen we echt aan ronde 1!!! erg spannend
annalize

Unregistered

17-03-2009 16:41
Ik lees nu pas alle berichtjes terug van dit forum en zie allemaal herkenbare berichten over lichamelijke (en emotionele) veranderingen. Heel herkenbaar en super om dit te delen!
Wie zit er nu echt al af te tellen voor de test?
Mieke25

Posting Freak

17-03-2009 17:01
Voor mij mag het deze maand al direct prijs zijn hoor Big Grin . Als ik volgens mijn cyclus met de pil tel zou ik 24 maart mijn NOD hebben. Spannend....

Groetjes molemieke
naatje83

Unregistered

17-03-2009 18:41
Hey meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum en net als jullie ook in Februari gestopt de 11 om precies te zijn zat aardig in spanning om mijn cyclus aangezien ik voordat ik aan de pil begon zeer onregelmatig ongi was. Maar gelukkig precies na 28 dagen kwamen de :evil: :evil: . Dus eigenlijk beginnen we nu aan ronde 1. Alhoewel we wel flink geklust hebben. Allemaal heel veel succes met zwanger worden en laten we hopen dat het een vruchtbaar jaar voor ons mag worden. Wink

Greetz
naatje83

Unregistered

17-03-2009 19:21
naatje83 schreef:Hey meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum en net als jullie ook in Februari gestopt de 11e om precies te zijn zat aardig in spanning om mijn cyclus aangezien ik voordat ik aan de pil begon zeer onregelmatig ongi was. Maar gelukkig precies na 28 dagen kwamen de :evil: :evil: . Dus eigenlijk beginnen we nu aan ronde 1. Alhoewel we wel flink geklust hebben. Allemaal heel veel succes met zwanger worden en laten we hopen dat het een vruchtbaar jaar voor ons mag worden. Wink

Greetz
jet85

Unregistered

17-03-2009 19:38
molemieke schreef:Voor mij mag het deze maand al direct prijs zijn hoor Big Grin . Als ik volgens mijn cyclus met de pil tel zou ik 24 maart mijn NOD hebben. Spannend....

Groetjes molemieke

Hoi Molemieke,

Toevallig zou ik ook op 24 mrt mijn NOD moeten hebben! Idd heel erg spannend!
jet85

Unregistered

17-03-2009 19:47
Hallo Allemaal!

Ik wil me ook graag bij dit forum voegen!

Ik zou 24 mrt mijn nod moeten hebben. tevens is dit mijn eerste ronde, en eerste cyclus zonder pil!

Wat ik wel leuk vind, is dat vanaf het moment dat je egstopt bent met de pil, je er ook veel meer mee bezig bent!

Ik ben trouwens wel een aantal kilo aangekomen na het stoppen van de pil!! Gebruiken jullie allemaal foliumtabletten? Ik kan nog niet echt het ritme vinden om het iedere dag in te nemen!

Groetjes en succes allemaal!
anita

Senior Member

17-03-2009 20:18
Goh zeg allemaal al :evil: :evil: , ik helaas nog niet. Zit nu op dag 34 wel al een paar dagen last van bruine afscheiding maar dat is alles. Hoop dat het snel gaat gebeuren.... :?
naatje83

Unregistered

17-03-2009 20:57
Ik heb mijn potje foliumzuur op de salotafel staan zodat ik hem niet kan vergeten. Misschien een handige tip!!! Nou meiden allenmaal maar duimen deze maand dat het lukt en anders nieuwe ronde nieuwe kansen.
annalize

Unregistered

17-03-2009 21:05
Ik gebruik het foliumzuur bij het ontbijt, door de routine van het ontbijt vergeet ik dan ook niet 't pilletjes te pakken. Maar op dagen die anders zijn dan anders wil ik het wel 'ns vergeten. Gelukkig helpt mijn man mij er ook aan herinneren. Zo schattig! (Geen idee of ie daarbij al denkt aan het kindje dat er komt, maar ik vind het idee wel heel lief :lol: )
naatje83

Unregistered

17-03-2009 21:13
Haha ja mannen allemaal heel stoer he! Mijn vriend vraagt ook elke dag of ik het niet vergeten ben. En dan zeg ik nee natuurlijk niet ze staan voor mijn neus ik kijk er echt niet overheen hoor Wink .
michxelle

Unregistered

17-03-2009 23:10
misslola schreef:
michxelle schreef:Hmm ik weet het niet, ik heb er zelf ookwel last van maar weet eigenlijk niet waar het mee te maken heeft :roll:

Liefs Michxelle

Misschien voor de zekerheid even testen?

Ja misschien wel! Ik heb de laatste 2 dagen wel last van een klein beetje roze op wcpapier na het plassen. Verder geen pijntjes voor de ongi ??!!

Liefs Michxelle
misslola

Posting Freak

18-03-2009 08:23
Ik heb gisteren de ovutesten binnen gekregen!
Wij zitten nu ook officieel in ronde 1. 7 februari gestopt en onder invloed van de pil ongi geworden.
Afgelopen 9 maart weer ongi geworden en nu volop aan het klussen.
Ik heb nu dus de ongitesten binnen gekregen om voor onszelf te kijken wanneer het eitje gaat jumpen.
Spannend...................................Heel veel succes allemaal!!!
Mieke25

Posting Freak

18-03-2009 09:58
jet85 schreef:Hoi Molemieke,

Toevallig zou ik ook op 24 mrt mijn NOD moeten hebben! Idd heel erg spannend!

Leuk! Dan kunnen we samen aftellen. Ben benieuwd wat het gaat geven, het kan natuurlijk alle kanten uit.
Mieke25

Posting Freak

18-03-2009 09:59
misslola schreef:Ik heb gisteren de ovutesten binnen gekregen!
Wij zitten nu ook officieel in ronde 1. 7 februari gestopt en onder invloed van de pil ongi geworden.
Ik heb nu dus de ongitesten binnen gekregen om voor onszelf te kijken wanneer het eitje gaat jumpen.

Spannend hoor misslola!
Veel succes.
misslola

Posting Freak

18-03-2009 10:08
molemieke schreef:

Spannend hoor misslola!
Veel succes.

Het is zeker spannend! Hoewel ik er nu wel een stuk minder bezig mee ben dan in het begin.
Ik denk dat ik langzaam al aan het idee aan het wennen ben.
Vorige week hebben vrienden van ons een dochtertje gekregen. Natuurlijk gelijk gaan kijken en even met haar mogen knuffelen. Wat een klein poppetje. Echt super lief, en ja dan kan het even niet snel genoeg gaan.
Moet nog maar even geduld hebben!!!
naatje83

Unregistered

18-03-2009 11:35
misslola schreef:
molemieke schreef:

Spannend hoor misslola!
Veel succes.

Het is zeker spannend! Hoewel ik er nu wel een stuk minder bezig mee ben dan in het begin.
Vorige week hebben vrienden van ons een dochtertje gekregen. Natuurlijk gelijk gaan kijken en even met haar mogen knuffelen. Wat een klein poppetje. Echt super lief, en ja dan kan het even niet snel genoeg gaan.
Moet nog maar even geduld hebben!!!

Heel leuk allemaal dat we rond dezelfde tijd kunnen gaan testen. Probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar het lijkt wel of dat iedereen om je heen kinderen krijgt of zwanger is. Mijn schoonzusje (19) en broertje (19) zijn ook zwanger vind ik wel leuk maar ook frusterend zeker omdat het niet gepland is (wel welkom hoor) en wij er wel mee bezig zijn. Maar laten we hopen dat het ons allemaal ook mag lukken dit jaar!!!!!!!! Ik ga in ieder geval nog geen ovutesten doen dat vind ik nog te vroeg we gaan eerst maar een paar maanden zo klussen en dan zien we het wel.
misslola

Posting Freak

18-03-2009 11:50
Moet nog maar even geduld hebben!!![/quote]

Heel leuk allemaal dat we rond dezelfde tijd kunnen gaan testen. Probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar het lijkt wel of dat iedereen om je heen kinderen krijgt of zwanger is. Mijn schoonzusje (19) en broertje (19) zijn ook zwanger vind ik wel leuk maar ook frusterend zeker omdat het niet gepland is (wel welkom hoor) en wij er wel mee bezig zijn. Maar laten we hopen dat het ons allemaal ook mag lukken dit jaar!!!!!!!! Ik ga in ieder geval nog geen ovutesten doen dat vind ik nog te vroeg we gaan eerst maar een paar maanden zo klussen en dan zien we het wel.[/quote]

Wij vonden het eerst ook te vroeg om met ovutesten aan de slag te gaan. Maar mede door dit forum er toch voor gekozen om het een maand te proberen aangezien mijn vriendje best veel weg is voor zijn werk.
Ook ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn! Af en toe best moeilijk!!! Maar toch lukt het aardig!
naatje83

Unregistered

18-03-2009 11:54
Het is ook allemaal super spannend. Maar heb wel hht idee dat als je er teveel mee bezig bent dat het echt elke maand op een teleurstelling uitloopt. En ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat het voor ons ook wel leuk moet blijven. Ander wordt het echt iedere keer een moetje zeg maar. En daar zitten we geen van bijden op te wachten. Heb gelijk even een vraagje. Ik ben vorige week woensdag ongi geworden tot een vrijdag. Maar nu had ik gisteren ook weer wat bloedverlis (had ik vorige maand ook) heeft iemand van jullie daar last van?????
misslola

Posting Freak

18-03-2009 11:56
@naatje83
Daar heb ik nog geen last van gehad. Sorry, kan je niet verder helpen!
naatje83

Unregistered

18-03-2009 11:58
Balen zeg ik vraag me toch af wat het is. Het duurt ook maar een paar uur hoor en dan is het weer weg. En tijdens mijn eisprong vorige maand had ik het ook ik kreeg verhoging en vervolgens ook weer wat (goor praatje) licht rozige troep (bah. haha). Heel vaag allemaal maar ben toch benieuwd of meerdere meiden dat hebben.

misslola schreef:@naatje83
Daar heb ik nog geen last van gehad. Sorry, kan je niet verder helpen!
anoniempje

Unregistered

18-03-2009 15:32
Even een andere vraag. Ik ben nogal onzeker van aard :oops:
Wij zijn dus net begonnen aan ronde 1 en dat wil ik dolgraag, niets liever dan zwanger worden. Dus begrijp dit bericht niet verkeerd.
Maar soms krijg ik het ineens even benauwd, dan denk ik kan ik dit wel? Zou ik een goede moeder kunnen zijn?
En ik vind soms neefjes en nichtjes best druk kan ik dan wel een eigen kindje aan?
Herkent iemand dit?
als ik dan even realistisch ga denken zie ik eigenlijk niet in waarom ik het niet zou kunnen,maar toch.

groetjes
misslola

Posting Freak

18-03-2009 15:44
anoniempje schreef:Even een andere vraag. Ik ben nogal onzeker van aard :oops:
Wij zijn dus net begonnen aan ronde 1 en dat wil ik dolgraag, niets liever dan zwanger worden. Dus begrijp dit bericht niet verkeerd.
Maar soms krijg ik het ineens even benauwd, dan denk ik kan ik dit wel? Zou ik een goede moeder kunnen zijn?
En ik vind soms neefjes en nichtjes best druk kan ik dan wel een eigen kindje aan?
Herkent iemand dit?
als ik dan even realistisch ga denken zie ik eigenlijk niet in waarom ik het niet zou kunnen,maar toch.

groetjes

Hallo anoniempje!!!

Dit gevoel herken ik wel hoor. Als mijn neefje bij komt logeren ben ik ook wel weer blij als mijn zus hem komt ophalen. Niet dat hij vervelend is, integendeel zelfs.
Klinkt cliché, maar ik hoor het van zovele, als het van je eigen is is het heel anders!
Dat zullen wij dan nog gaan ervaren. Maar ik denk dat iedere moeder cq toekomstige moeder weleens onzeker is.
Het is toch een hele verantwoordelijkheid.
anoniempje

Unregistered

18-03-2009 17:02
misslola schreef:
anoniempje schreef:Even een andere vraag. Ik ben nogal onzeker van aard :oops:
Herkent iemand dit?

groetjes

Hallo anoniempje!!!

Dit gevoel herken ik wel hoor. Als mijn neefje bij komt logeren ben ik ook wel weer blij als mijn zus hem komt ophalen. Niet dat hij vervelend is, integendeel zelfs.
Klinkt cliché, maar ik hoor het van zovele, als het van je eigen is is het heel anders!
Dat zullen wij dan nog gaan ervaren. Maar ik denk dat iedere moeder cq toekomstige moeder weleens onzeker is.
Het is toch een hele verantwoordelijkheid.

Dat probeer ik op zulke momenten ook maar te denken. Want waarom zou het nu niet kunnen en volgend jaar wel. Het is gewoon soms die verantwoodelijkheid die me aanvliegt.
Maar twijfels of ik moeder wil worden heb ik nooit.
Het is gewoon van hoe moet het dan allemaal, en kan ik het aan.
Mn vriendin had dit ook wel bij de eerste herinner ik me, bij de tweede was ze al moeder en daarmee was ze dan ook veel minder onzeker.
Maar ben blij dat je iets van dit gevoel herkent, want ik durf dat dan ook bijna niet uit te spreken, bang dat mensen zeggen, oh begin er maar niet aan.
Mieke25

Posting Freak

18-03-2009 17:39
Hey anoniempje,

Het lijkt me juist heel logisch dat je gaat nadenken over hoe het straks zal zijn en of het allemaal gaat lukken. Dat heeft iedereen wel lijkt me zo.

Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met baby's of peuters. Niemand in de familie of van mijn vrienden zit in de pampers. Dus ik denk dat ik ook nog serieus ga panikeren als het straks zo ver is. Maar gelukkig zijn er van die leuke forums waar je veel uitleg en steun krijgt.

Dus niet teveel piekeren. Ik denk ook dat misslola gelijk heeft en dat je die moedergevoelens niet mag onderschatten.

Groetjes Molemieke
Mieke25

Posting Freak

18-03-2009 22:37
Vreemd! Ga ik juist naar het toilet, heb ik al bloedverlies. Normaal pas de 24ste nod en ook helemaal geen menstruatieklachten zoals hoofdpijn, krampen, ...

Benieuwd of het morgen doorzet. Anders begint de 2de ronde wel héél snel en onverwacht.
annalize

Unregistered

19-03-2009 09:48
Ik herken de onzekerheid over het ouderschap heel erg. Het is heel spannend om te moeten opvoeden en al helemaal als je niet weet wat voor kindje je krijgt. Ben ook heel benieuwd hoe mijn partner zal zijn als papa, wordt vast ook wennen.

Hopelijk kan ik mijn gezond verstand gebruiken en rust bewaren om te bedenken wat in een situatie goed is. Ik probeer me nu al vast in te prenten dat je je kind opvoedt voor de zelfstandigheid, maar het lijkt me erg lastig om te zien dát een kind zelfstandig wordt (en jou dus niet nodig heeft), maar dat is gelukkig nog erg ver weg. Eerst maar zo'n schattig klein baby'tje, daarna zien we wel verder...
misslola

Posting Freak

19-03-2009 14:48
Deze maand begonnen met ovu-testen!
Vandaag de derde dag en er verschijnt een lichte tweede streep.............Met een beetje geluk komende weekend dus echt mijn jumping egg!!! Komt goed uit omdat mijn mannetje volgende week weer de hele week weg is!
Komt het toch goed overeen met mijn banner![/quote]
annalize

Unregistered

19-03-2009 14:57
Ha misslola,

Ik zit in hetzelfde schuitje! Ik gebruik geen testen, maar ervanuitgaande dat mijn cyclus op orde is/blijft heb ik wschl vlak na het weekend eisprong, dat wordt een gezellig weekendje.
Overigens doen wij niet aan geplande seks om een kind te verwekken, maar voor mij wordt het er wel specialer van!
Gelukkig zijn we het weekend lekker met z'n tweetjes, zonder afspraken, na lange tijd. Heerlijk!

Veel geluk en plezier!
Annalize
misslola

Posting Freak

19-03-2009 15:01
annalize schreef:Ha misslola,

Ik zit in hetzelfde schuitje! Ik gebruik geen testen, maar ervanuitgaande dat mijn cyclus op orde is/blijft heb ik wschl vlak na het weekend eisprong, dat wordt een gezellig weekendje.
Overigens doen wij niet aan geplande seks om een kind te verwekken, maar voor mij wordt het er wel specialer van!
Gelukkig zijn we het weekend lekker met z'n tweetjes, zonder afspraken, na lange tijd. Heerlijk!

Veel geluk en plezier!
Annalize
Voor mij is het ook niet de bedoeling om aan geplande seks te doen. Ik doe ook alleen maar deze maand ovu-testen. Gewoon om te kijken waar we precies staan! Nu komt het toevallig goed uit omdat mijn vriendje afgelopen week en komende week de hele week van huis is en dus alleen de weekenden thuis is.

Wij gaan komend weekend met vrienden naar Dirty Dancing. Heb er erg veel zin in!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (10): 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave