Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn uitgerekend in November

uitgerekend in November
sunbeam

Member

Topics: 8
23-02-2009 13:24
Hallo Lieve meiden,

vandaag heb ik een test gedaan....
En ja Big Grin Big Grin Ik ben zwanger!!!

ooohh ik ben zo blij.
Dit is pas de vierde poging, dus ik ben echt trots op ons!!

het voelt nog heel vreemd.
Soms heb ik het gevoel dat de :twisted: :twisted: ieder moment de boel komen verpesten.
Maar twee tellen later ruik ik alles weer extreem goed en wordt ik er misselijk van.

Vond het testen dit keer oook best vreemd.
Op de een of andere manier kon ik het uitstellen, terwijl ik eerdere periodes meteen wilde testen.
Het lijkt wel of ik het inderdaad al wist.

liefs bainca
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
23-02-2009 13:31
Van harte!!! zolang het hier nog rustig is mag je ook gerust meekletsen met de uitgerekend in oktober mama's hoor!!
sunbeam

Member

23-02-2009 13:36
Bedankt!

Ik zal eens kijken of ik mee kan kletsen in het oktober topic.

Het voelt voor mij alleen nog zo ontzettend pril.
in het oktober topic zijn jullie toch weer een heel stuk verder.
Ik moet nog een paar weken wachten voordat ik naar de vk mag,
vele van jullie zijn daar al geweest.

nou ik kijk wel ff.
misschien tot schrijfs daar!

liefs bianca
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
23-02-2009 13:54
Hoi Sunbean, van harte!! Niet te geloven hè? Zo'n wondertje!

Vooralsnog schaar ik me bij de oktober-dames, volgens mijn eigen berekening ben ik namelijk 30 oktober uitgerekend. Maar dat kan ook zo november zijn. Maar dat hoor ik tzt nog wel bij de vk. Gezellig dat je ook in oktober mee komt kletsen. Kunnen we altijd nog verhuizen Wink
susieq12

Posting Freak

23-02-2009 13:56
nou velen van ons zijn daar nog niet geweest hoor! ik ben nog maar 5 weken en 6 daagjes dus het verschilt niet zoveel.
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
23-02-2009 16:14
Wat leuk gefeliciteerd meis. Ik deed een jaar geleden op 1 maart een test (was 1 week overtijd) en was 1 november uitgerekend (12de bevallen). De tijd vliegt!! Geniet ervan, wanneer denk je dat je uitgerekend bent?
sunbeam

Member

23-02-2009 16:42
@Susanna: Het is echt nog heel apart! voel me echt niet lekker, maar toch is dat nu ineens veel minder erg nu je weet waar je het voor doet! de natuur is een wonder!!!

@Susieq: oke, ik dacht dat jullie best wel weer ff voor liepen, maar het is inderdaad bij sommige een kwestie van dagen of een week! Je zult me vast wel zien in het oktober topic!

@ Vickeypreg: ik denk 1 november! word hopelijk een mooi verjaardagskado. Ikzelf ben namelijk 8 november jarig!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
26-02-2009 10:15
Sunbeam ben je echt nog de enige in november? Zet jezelf even op de lijst bij dames die zijn uitgerekend in 2009, leuk voor het overzicht van alle zwangeren!
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
27-02-2009 09:54
Ik mag me ook bij dit topic voegen!
Dan zijn we nog maar met z'n tweeën, he? Nog gefeliciteerd, sunbeam!
Begin je het al een beetje te beseffen?
Ik heb anderhalf uur geleden getest, dus het moet hier nog wel even doordringen wat het precies inhoudt, die positieve test. Smile Maar we zijn er wel ontzettend blij mee!

groetjes,
mdtje
Susanna

Posting Freak

27-02-2009 10:36
mdtje: dat er maar veel mogen volgen! Big Grin

Ik hou ook nog een slag om de arm, ik heb zelf 30 oktober berekend, maar ik moet nog horen van de vk er van denkt. Klets je zolang in het oktoberforum mee?
veronikie

Unregistered

27-02-2009 10:56
Ik sluit me ook bij jullie aan dames!!
Ik vanmorgen om 06.30 uur getest.
Ik had sinds gisteravond al het gevoel dat ik positief zou testen maar durfde niet.
Maar lag van de zenuwen al sinds vanmorgen 05.45 uur wakker wat m'n katten natuurlijk heel leuk vonden die kregen meteen aandacht.

Begin daardoor nu wel beetje moe te worden.
mdtje

Posting Freak

27-02-2009 11:18
Dank voor de felicitaties!

En veronikie, jij ook gefeliciteerd! Hoeveelste ronde was het voor jullie?
Ik heb ook de halve nacht wakker gelegen hoor. Smile Was om 5uur wakker en moest toen al plassen, maar wilde niet omdat mijn urine dan misschien niet geconcentreerd genoeg zou zijn. En da's dus extra moeilijk slapen Wink
Wat een schattige katjes trouwens. Zijn ze nog steeds zo klein als op de foto? Die van mij zijn alweer bijna 6 Confusedhock:
veronikie

Unregistered

27-02-2009 11:55
Hoi hoi,

Dit was voor ons de 3de ronde. Hooeveelste ronde was het die van jullie? Misschien dat ik er ergens over heen heb gelezen.
Ik had dat ook hoor dat ik niet durfde te plassen maar om half 7 kon ik het echt niet meer ophouden dus ben maar gegaan en meteen getest.

M'n katjes zijn jammer genoeg niet meer zo klein. Niet dat ze al erg groot zijn hoor ze zijn als het goed is vandaag 9 maanden oud. Ze groeien zo snel!
Susanna

Posting Freak

27-02-2009 12:39
Bij ons de 11e ronde, maar het was eigenlijk de eerste keer dat we gepland geklust hadden.
veronikie

Unregistered

28-02-2009 08:07
Goedemorgen meiden,

Kunnen jullie het allemaal al een beetje geloven? Ik kan het nu eindelijk wel geloven.
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid ook nog de digitale clearblue gedaan en daar stond (natuurlijk)
zwanger 2-3 Big Grin
Voorlopig heb ik ook nog geen kwaaltjes ben ik natuurlijk ook wel blij mee.

Veel liefs Vero
sunbeam

Member

28-02-2009 08:09
Begin je het al een beetje te beseffen?
Ik heb anderhalf uur geleden getest, dus het moet hier nog wel even doordringen wat het precies inhoudt, die positieve test.Maar we zijn er wel ontzettend blij mee!

groetjes,
mdtje[/quote]

Na anderhalf uur besefte ik het ook nog niet echt.
Je voelt je ineens zo anders!
Alles wat ik daarvoor voelde werd ineens bevestigd. Ik was de dag van de test vrij en heb echt de hele dag op internet
zitten neuzen. Naar kamertjes, wiegjes, kinderwagens enz. :oops:
Voel me echt de hele dag misselijk en heb ontzettend last van mijn borsten maar ik doe het ergens voor!
Dat maakt een hele hoop goed!!!!

En jij? Is het inmiddels echt tot jullie doorgedrongen?
Hoe voel je je?
Ik had trouwens deze periode helemaal geen haast met testen! Alsof ik al het gevoel had dat het goed zat.
De maanden hiervoor was ik een paar dagen voor mijn nod en als ik dan ioets voelde wat maar een beetje vreemd was rende
ik naar de kast om een test te pakken. Echt gekke werk achteraf! Maar je wil het zo graag hè!
Had jij dat ook?
Wanneer denk je dat je uitgeteld bent?

ikke denk tussen 1 en 3 november

Niet vergeten te genieten hè! is het allerbelangrijkste!
Wink liefs Bianca
Maaike2509

Unregistered

28-02-2009 13:44
Hoi meiden,

Ik wil me graag bij jullie voegen, afgelopen dinsdag getest na ronde 12 en eindelijk zooooo gelukkig!! Zwanger!! Ik ga morgen week 6 in als ik goed heb gerekend. Maar merk al van alles. Ook ik heb deze ronde later dan normaal getest, ik wist het eigenlijk al. De nacht voordat ik ging testen zat ik half 3 s nachts ineens rechtop in mn bed met maar 1 gedachte: ik ben zwanger!! Volgende ochtend testen, en ja! Echt geweldig. Ik voel wel van alles, heb een paar dagen heel zere borsten gehad en ben wat moe en suffig en beetje hoofdpijn enzo. Maar vind het geweldig!! Maakt me niks uit, als de kleine maar gezond ter wereld mag komen en goed blijft zitten Smile Ik moet 24 maart naar de vk! En jullie? En hebben jullie ook dat je de ene dag meer "voelt" als de andere? Zo doen mn borsten sinds gisteren wat minder pijn/minder gespannen en ik merk dat ik me dan gelijk ongerust maak, zo van :zou het wel goed zitten? Herkennen jullie dit? We hebben er zoooo naar velangd, dus ik bid zo dat het goed mag gaan!!

Liefs, Maaike
Regina08

Unregistered

28-02-2009 13:59
Meiden met een + test,

allemaal van harte gefeliciteerd! Super hoor!

Md-tje blij dat je nu ook zwanger bent. Duim dat je een mooie zwangerschap (en anderen ook) mag doorlopen.
Fijn je nu ook hier te zien. Heb je vaker in een ander topic gezien. Je bent wel weer terug gelukkig.
Leuk dat we nu samen kunnen kletsen. Ik zit nu in okt topic, maar zal hier ook zeker meelezen.
Hoe voel je je?

Hebben jullie meiden er al over nagedacht wanneer jullie het je fam willen vertellen?

Liefs
mdtje

Posting Freak

28-02-2009 14:01
@sunbeam:Ja, ik had deze keer ook dat ik het eigenlijk al wist. Andere keren had ik een test nodig voor bevestiging (die niet kwam), maar deze keer eigenlijk niet.
Dus jij bent al misselijk? Ik heb wel zere borsten en last van mijn maag + veel boeren. Voor de rest af en toe wat kleine steekjes onderin bij mijn liezen. Eerder gekietel dan pijn.
Het dringt nog steeds niet erg door. Hebben het gister aan de opa's en oma's verteld, dat was wel erg leuk en spannend en maakte het ook wat echter weer.
Ik ben 5/6 november uitgeteld.

@maaike: Gefeliciteerd! Dat hadden jullie wel verdiend na 12 rondes! Maak je maar niet te veel zorgen over of het wel goed gaat, je kunt beter van het positieve uitgaan!

@veronikie: bij ons was het ronde 8
mdtje

Posting Freak

28-02-2009 14:03
@regina: leuk dat je hier ook meeleest. Op de rest van je vragen staat het antwoord al hierboven (tegelijk gepost) Smile Ik wens jou ook een voorspoedige zwangerschap!
Maaike2509

Unregistered

28-02-2009 17:27
Ik heb het gisteren aan schoonouders verteld en ga volgende week naar eigen mama. Die woont alleen wat verder weg (andere kant vh land) en schoonouders wonen een paar straten achter ons, dus ja, die waren eerder. Ik heb ook een superband met mn schoonouders, dus dat is fijn. Ze waren heeeeel blij, het wordt hun eerste kleinkind. Van mijn moeder ook trouwens, zo leuk! En mijn vriend en ik maken dit ook allebei voor t eerst mee, dus alles is spannend en nieuw. Ook heb ik al een aantal van onze close vrienden verteld dat we zwanger zijn omdat zij of al kinderen hebben (en ik heeeeeeel graag van hen wil horen hoe zij het ervaarden en of de dingen die ik in mn lijf voel erbij horen etc.) of proberen zwanger te worden ook en ik onze blijdschap graag met hen wil delen. Wij hebben er ruim een jaar op moeten wachten en onze close familie en vrienden wisten dat we ervoor gingen, dus de blijdschap en het meeleven van iedereen is zo fijn. Voor mij is het dan alsof ons kindje al bestaansrecht heeft...Ik weet dat het vroeg is, maar ik wil er gewoon vanuit gaan dat alles loopt zoals het hoort en het goedkomt. En zo niet, dan zou ik ook mijn eventuele verdriet met vriendinnen en mama willen delen. Voor mij leeft het kindje namelijk al,mijn lichaam is volop bezig Smile !!
Dus tsja, ik denk dat het voor iedereen anders is wanneer je het verteld en hoe. Sommige van onze vrienden zeiden het ook al heel snel met 6 weken, anderen kiezen ervoor te wachten tot ze bij de verloskundige zijn geweest. Ik moet daar trouwens 24 maart naartoe.

Maar ik moet zeggen dat ik nu een keer met de verloskundige heb gebeld waar ik de afspraak mee heb omdat ik de afgelopen 2 dagen minder pijn in mijn borsten heb en minder steekjes/gerommel voelde in de mn buik dan de dagen ervoor en ik wilde weten of dat normaal is. Mn borsten zijn nog wel vrij gevoelig (op een onprettig manier) maar niet meer zo strak en pijnlijk als de dagen ervoor. Ook voel ik minder steekjes/gerommel in mn buik. Maar als ik goed gelezen heb heeft de innesteling inderdaad afgelopen week plaatsgevonden, dus misschien dat ik daarom nu wat minder in mn buik voor rommelen zeg maar. Dus ik wilde vragen of dat normaal was, dat je de ene dag meer ervaart en voelt als de andere. Zegt ze: ja, zijn je borsten nog gespannen? Dus ik zeg: ja, maar wel minder de dagen ervoor. Zegt ze: tsja, het is nog erg vroeg natuurlijk en ja, 1 op de 10 zwangerschappen eindigt wel in een miskraam. Dus je moet het maar gewoon even aankijken. En als je denkt dat het misgaat, moet je maar bellen.

Nou, ik was boos :x :x :x !!!!

Dat zeg je toch niet zo aan de telefoon tegen een vrouw die voor de 1e keer zwanger is en niet weet wat normaal is en wat je allemaal kan ervaren enzo. Ze kan me toch gerust stellen en zeggen dat het normaal is dat je de ene dag wat meer of minder klachten hebt dan de andere in plaats van gelijk die negatieve inslag!? Dus ik zit al te denken of ik niet liever een
andere verloskundig wil hebben, want dat vind ik echt geen houding! Ik probeer zelf altijd zo veel mogelijk van het positieve uit te gaan, tot het tegendeel bewezen is. En ik ken de statistieken, ik ben niet achterlijk, ik ben 31 ik weet heus wel hoe de wereld werkt. Maar ik hoef daar niet zo aan de telefoon mee geconfronteerd te worden. Ze begonnen toen ik de afspraak maakte ook al over miskramen en dat de afspraak pas in week 8 of 9 hoefde, omdat veel zwangerschappen dat niet eens halen. Nou, toen was ik ook al zo geïrriteerd, het was ongeveer het 2e wat ze zeiden nadat ze me gefeliciteerd hadden. Ik wil daar helemaal niet eens aan denken! En als het zo is, dan is het dan vroeg genoeg om me daar druk over te maken. Maar het ergste vond ik dat het zo'n domper was op mn vreugde en goede gevoel wat ik had. Ineens merk ik dat ik door de opmerkingen van hun onzeker wordt of het kindje wel goed zit enzo.

Hoe ervaren jullie dit?

Liefs, Maaike
Maaike2509

Unregistered

28-02-2009 17:28
oh trouwens, ik ben 2 november uitgeteld en moet 24 maart naar de verloskundige, als ik nog naar diegene toewil tenminste, gelet op wat ik hierboven al schreef. Liefs, Maaike
vj

Posting Freak

Topics: 35
28-02-2009 17:38
ik denk dat de vk het goed bedoelen! maar op dat moment wil jij dat niet horen.
Hun kunnen nooit zeggen dat het wel goed komt. Want stel dat het fout zou gaan dan kan jij weer tegen hun zeggen dat hun hadden gezegt dat het goed zou komen.

Ik ben ook bang dat het niet goed zit, heeft iedereen denk ik wel een beetje!
Probeer er wel van te genieten!!

Geniet van je zwangerschap! het is het mooiste wat er is!
mdtje

Posting Freak

28-02-2009 19:23
Wat een verhaal, Maaike. Dat is idd niet leuk om te horen, bah. Natuurlijk moeten ze reeël blijven, maar dit is niet echt leuk. Ze hadden het wel iets minder bot kunnen brengen, denk ik.
Probeer je niet te veel zorgen te maken, dat is ook niet goed, en het heeft niet zoveel zin. Als het niet goed gaat, gaat het niet goed, daar heb je geen invloed op verder. Natuurlijk is het erg, maar dan heeft het wel zo moeten zijn. De natuur houdt het goed in de gaten of er iets mis is. Ik denk dat iedereen er wel bang voor is. Helemaal meiden die het al eens eerder hebben meegemaakt. Zoals vj zegt, probeer wel te genieten, en niet constant te denken of het nog wel goed zit. Is moeilijk, ik weet het.
veronikie

Unregistered

28-02-2009 19:56
Hey Maaike,

Ik ben het met mdtje eens hoor wat een raar antwoord. Iedereen die zwanger wilt worden weet wat de risico's zijn
dat hoeven ze ons niet nog een keer te vertellen.
Waar jij je borsten voelt voel ik ze bijna weer helemaal niet, alleen m'n tepels zijn een beetje gevoelig als ik aan ze kom of als ik iets wil pakken en ze komen tegen een kastje ofzo. Ik voel wel de hele dag steekjes in m'n buik maar die geen pijn noem het eigenlijk meer dat ik het voel werken.

Vanmiddag hebben we het aan mijn ouders vertelt. Me moeder moest huilen en m'n vader ook bijna. Ik had voor een zo'n snoepblik gevuld met daarop: De allerliefste opa en de allerbest oma.
Ze vonden het natuurlijk helemaal geweldig en op de een of andere manier ziet m'n moeder het bijna altijd altijd aan iemand of ze zwanger is of niet, en afgelopen dinsdag voordat ik zelfs maar enig idee had twijfelde ze al maar wilde ze het niet zeggen maar ik dat al dat ze het dacht omdat ze de hele tijd tegen me zei: Wat heb je ineens een puistjes in je gezicht??

Morgen gaan we het aan m'n schoonouders en schoonzus en zwager vertellen. Ben wel heel erg benieuwd hoe zij gaan reageren. Voor m'n schoonouders heb ik 2 bekers gekocht 1tje met superopa en 1tje met special grandma voor m'n schoonzus en zwager 2 kopjes met er op de Allerliefste tante en de allerliefste oom.

Veel liefs Vero
sunbeam

Member

01-03-2009 11:31
Jeetje maaike wat een verhaal zeg!
De verloskundige zijn er toch om je gerust te stellen. wij weten zelf ook wel dat het nog verkeerd kan gaan!
wanneer je je vertrouwen verloren ben zou ik inderdaad op zoek gaan naar een ander. Jullie moeten nog 8 maanden door een deur kunnen. En ze moet je ook door de bevalling heen helpen. Dan is het wel heel belangrijk dat je je goed voelt, lijkt me!
Doen wat je gevoel zegt!
zet m op meid.
je zult zien dat het goed gaat komen.
je stemming en gevoelens wisselen heel erg, daar heb ik ook last van. zal denk ik niet betekenen dat het fout zal gaan. Daar ga ik in ieder geval niet vanuit. probeer te genieten!

liefs en nog van harte gefeliciteerd trouwens . zou ik na dit hele verhaal gewoon vergeten :oops:
bianca
sunbeam

Member

01-03-2009 11:33
lieve meiden,
allemaal van harte gefeliciteerd,
ik hoop dat we de komende maanden veel moois kunnen delen!

liefs
sunbeam

Member

01-03-2009 11:38
mdtje: gek hè dat ook jij het eigenlijk al wist. de natuur is mooi! Smile
Ja ik ben echt al misselijk ja. eigenlijk al voordat ik testte. heb nog niet gebraakt hoor! maar heb helemaal geen trek in eten, vind alles stinken en moet echt tegen mijn zin in eten. en terwijl ik echt niet de dunste ben en echt van eten houd.
ben inmiddels ook 2 kilo kwijt.
dat boeren heb ik ook ja. best irritant vind ik dat!

meiden hebben jullie je al opgegeven voor moeders voor moeders?
ik heb me al opgegeven, ben benieuwd wanneer ze gaan bellen.

x
mdtje

Posting Freak

01-03-2009 11:53
Ja, dat boeren is af en toe echt niet normaal meer :oops:
Daarom, en om de pijn in mijn maag/darmen, eet ik maar niet meer teveel tegelijk.
Moeders voor moeders heb ik meteen gebeld na t testen Smile
Regina08

Unregistered

01-03-2009 12:13
Hee meiden,

ik heb ook meer oprispingen en ontluchten! Heel apart, heb er normaal bijna geen last van en nu. Pff...
Verder alleen moe en af en toe last van mn buik. Verder klachtenvrij.

En jullie?

Liefs
Regina08

Unregistered

01-03-2009 13:43
Marlou,

van harte proficiat. Nu lekker genieten van je zwangerschap!

Liefs Regina
mdtje

Posting Freak

01-03-2009 17:24
Hey marlou, ik zie dat je het novemberforum hebt gevonden, welkom! Smile
Maaike2509

Unregistered

01-03-2009 19:42
@Marlou: gefeliciteerd meid en welkom!

Voor alle anderen, bedankt voor jullie lieve woorden, voel me alweer een stuk beter. Ik heb besloten het gewoon lekker van me af te laten glijden en even morgenochtend aan de huisarts te vragen wat ik met mn vk aan moet en of ik ook eventueel naar een andere toekan. Ik wil idd graag met een vk afspreken bij wie ik me prettig voel en die de zwangerschap en mij positief benaderen en dat gevoel had ik nu niet.

Leuk om te horen dat jullie ook last hebben van oprispingen, dat heb ik ook, normaal nooit hahaha. Ik ben niet echt misselijk ofzo, maar ruik wel vrij goed merk ik. En ik heb heel veel zin in gezond eten. Ik snoep momenteel nauwelijks, terwijl ik er normaal gesproken wel wat van kan. Maar nu alleen fruit (momenteel blauwe bessen verslaafd, is trouwens 1 vd gezondste etenswaren ter wereld Smile ) en groenten en optimel/yoghurt en dat soort dingen. En verder ben ik gewoon best moe/slaperig (ik lig om negen uur s avonds al in te dommelen, terwijl ik normaal gesproken een avondmens ben) en heb ik s middags telkens behoorlijk hoofdpijn. Borsten en tepels zijn niet echt donkerder ofzo, maar voelen wel onprettig aan, ik heb momenteel ook liever niet dat mn schatje eraan zit, want dat doet pijn. Of inderdaad als ik hem knuffel of ofzo, dan voelen ze "beurs". Daar baalt hij wel van, want ja, ze zien er nu al mooier (lees iets groter) uit hihihihi.

De komende dagen heb ik cursus dus zal ik niet online zijn. Later in de week weer wel natuurlijk! Geniet ervan allemaal, ik ga nu lekker even warm douchen en dan The Devil wears Prada kijken.
Susanna

Posting Freak

02-03-2009 08:33
Maaike en Marlouelise: GEFELICITEERD! En nu lekker genieten, meiden!
sunbeam

Member

02-03-2009 09:00
Marlou gefeliciteerd!
leker genieten en het tot je door laten dringen!
Er groeit een mensje in je!
gek idee hè!

liefs bianca
veronikie

Unregistered

02-03-2009 09:48
Hoi Meiden,

@ Maaike
Ben blij dat je je wat beter voelt al die stress kan nou niet goed zijn voor je hoor!

Ik moet morgen naar de HA want ik gebruik medicijnen voor m'n cholesterol en nou blijkt dus dat ik die medicijnen niet meer mag gebruiken tijdens de gehele zwangerschap want dan is de kans op aangeboren afwijkingen groter.
Alleen het probleem met mij is dat ik de verkeerde cholesterol heb. Zelf heb ik het idee omdat ik morgen ook weer naar de dietiste moet (afspraak stond al langer) dat ik een speciaal dieet krijg.
Ik vroeg ook aan assistente van HA of het zinvol was dat ik eerst bij haar langs kwam voordat ik naar de dietiste moest en dat was volgens haar wel zinvol dus ik heb het idee dat ik gewoon een ander dieet krijg.
Zelf maak ik me er niet zo druk om maar ik belde me moeder om te vertellen dat ik morgen naar de HA moet en toen raakte ze helemaal in paniek en begon ze zelfs te huilen omdat ze zo bang is.
Ik zei al tegen haar je moet juist blij zijn en niet bang! Maar dat komt ook omdat ik ook wel eens last heb gehad van een te hoge bloeddruk en m'n nicht heeft daardoor een miskraam gehad.
veronikie

Unregistered

02-03-2009 13:14
@ Marlou,

Fijn zeg dat je zo snel al terecht kan! Zit je ook niet al te lang in onzekerheid.
Hoe laat moet je er wezen?

Zelf maak ik me niet zo druk voor morgen. Ik heb als ik het goed gelezen heb op internet gelezen dat er ook andere medicijnen zijn die ik evt kan gebruiken maar dat ga ik nu ff nakijken. En ik moet morgen ook natuurlijk naar de dietiste misschien dat zij iets kan regelen ofzo voor me.
pdbruin

Unregistered

02-03-2009 19:22
Ah ik heb jullie gevonden 'de uitgerekende zwangeren van november 2009'! Helemaal top! Ten eerste, allemaal van harte gefeliciteerd. Het voelt geweldig he! Ik ben 4 november uitgerekend. Eerse keer zwanger en na 3 maanden al raak (na 13 jaar de pil geslikt te hebben), helemaal blij!

Big Grin Groetjes,
Patricia
nether

Unregistered

02-03-2009 19:36
Tja,

Ik ben denk ik de vreemde eend in de bijt, ik ben de man van een stel Wink
Ik heb dit forum ook nu gevonden. Ik typ mede namens mijn vrouw. Mijn vrouw is uitgerekend op 6 november!

Erg spannend allemaal.

Groetjes,

Rolf
balou

Unregistered

02-03-2009 19:48
Iedereen gefeliciteerd. Ik ben 8 nov uitgerekent. Heb vrijdag een positieve test gedaan. Kan het nog niet helemaal bevatten. En ook wel een beetje bang dat het weer mis gaat. Morgen ga ik de verloskundige bellen als het goed is mag ik met 7/8 weken komen voor de eerste echo omdat het de vorige keer mis isgegaan.

Liefs linda
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
02-03-2009 19:50
marlouelise schreef:Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest en er is een sterke verdenking op een buitenbaarmoederlijke zangerschap doordat mijn linkereierstok (waar ik ook pijn heb) vergroot is en doordat er vocht rondom mijn baarmoeder zit Cry Ik moet nu om de dag naar het ziekenhuis voor bloedcontrole en een echo, net zolang tot ze kunnen zien waar het vruchtje zit (die is nu nog niet zichtbaar i.v.m. vroegte van mnijn zangerschap).

Ben echt geschrokken en voel me echt even down. Die gynaecoloog ging ook meteen vertellen dat ik mogelijk een eierstok kwijt raak als het zo is en dat ik dan de eerste 6 maanden niet meer zwanger mag worden. Ik snap dat hij moet vertellen wat er mis kan gaan en ik snap dat er een redelijke verdenking is maar ik wil er nog niet aan denken.
Stiekem blijf ik hopen dat het goed zit...

He meis,
Ik weet hoe je je voelt, heb zelf vorig jaar oktober een BBZ gehad. Ze dachten eerst aan een miskraam, wat het dus niet bleek te zijn, een bbz. (Mijn hele verhaal kan je lezen bij het topic Complicaties-BBZ, als je daar behoefte aan hebt) Ook ik moest elke week mijn bloed laten controleren, echt een onzekerheid! "gelukkig" heeft mijn lichaam het zelf "opgeruimd" en heb ik geen operatie nodig gehad. Begin december had mijn lichaam het weer op de rit, althans was al het HCG uit mijn lichaam, en in januari was ik alweer zwanger, dit keer gelukkig wel op de goede plek!
Als je behoefte hebt aan een "luisterend" oor mag je me ook altijd een PB sturen hoor..

Sterkte !!!

Liefs
Susanna

Posting Freak

03-03-2009 07:27
pdbruin en nether, welkom op het forum.

Marlou, wat verschrikkelijk zeg! Weet even niet wat ik moet zeggen. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid?
veronikie

Unregistered

03-03-2009 08:07
@ Marlou
Wat een vreselijk nieuws zeg. Wanneer denken ze wat te meer te kunnen zeggen?

@ Pdbruin en nether
Welkom en gefeliciteerd.
susieq12

Posting Freak

03-03-2009 08:23
marlouelise; meis toch wat verschrikkelijk. dikke digi knuf voor jou.
veronikie

Unregistered

03-03-2009 11:18
Vanmorgen naar de ha geweest. Ik mag gewoon stoppen met m'n medicijnen geen probleem
het enigste waar ik op moet letten is dat m'n cholesterol niet ineens huizehoog wordt ofzo.
Dacht al dat ze zoiets zou zeggen.
claudiagf

Posting Freak

Topics: 1
03-03-2009 12:42
Hallo november-dames! We schelen niet zoveel in tijd dus ik voeg me hier ook maar bij. Ben in principe uitgerekend op 26 oktober. Maar dat ligt hartstikke dicht bij november Wink

Marlou, heb net je verhaal met spanning gelezen! Getver zeg. Ik hoop echt dat het goed komt hoor....
mdtje

Posting Freak

03-03-2009 13:19
Aan de nieuwelingen: welkom in het novemberforum en allemaal nog van harte!

@marlou: wat een schrik! Dat wordt wel even spannend. Hopelijk loopt het nog goed af. Ik weet niet of die arts het heeft gezegd, maar mocht er een eierstok verwijderd moeten worden uiteindelijk, dan neemt die andere het gewoon over, hoor. Wat dat betreft hoef je je dus geen zorgen te maken. Maar wel naar als het nu mis is terwijl je natuurlijk zo blij was met je zwangerschap! We hopen maar op goed nieuws!
mdtje

Posting Freak

03-03-2009 16:48
Even een vraagje: zijn er al meer die zo moe zijn? Ik heb nu al 2 dagen een middagslaapje van 1 a 2 uur gedaan... Mijn moeder vond het erg vroeg om al zo moe te zijn. Maar dat verschilt toch per vrouw?
claudiagf

Posting Freak

03-03-2009 16:52
MDtje, ik ben ook echt doodmoe. En geloof me, dat wordt met de dag erger! Ik kan nu soms gewoon bijna mijn ogen niet openhouden op het werk. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om een dutje te doen. Anders deed ik het meteen....
Susanna

Posting Freak

03-03-2009 17:48
mdtje schreef:Even een vraagje: zijn er al meer die zo moe zijn? Ik heb nu al 2 dagen een middagslaapje van 1 a 2 uur gedaan... Mijn moeder vond het erg vroeg om al zo moe te zijn. Maar dat verschilt toch per vrouw?

Juist in de eerste 6 weken kun je heel erg moe zijn, vooral rond week 5 en 6. Dat komt omdat je kindje dan extra hard werkt om te groeien. De cellen vermenigvuldigen zich dan heel veel en daardoor voel je je moe. Ik heb het op een aantal websites en in boeken gelezen. Zelf kan ik soms ineens instorten. Gisteren ben ik zelfs halverwege de dag naar huis gegaan, en vandaag had ik juist weer een superdag (al zijn die zeldzaam) en heb ik de hele dag vrolijk gewerkt, maar ook weer met periodes ertussen dat ik m'n ogen niet open kon houden. Als het goed is gaat het naar verloop van tijd weer over en krijg je er later in je zwangerschap weer last van. Dat laatste is waarschijnlijk waar je moeder op doelt.
veronikie

Unregistered

03-03-2009 17:49
@ mdtje
Ik ben ook zo moe sinds zaterdag toen ik vanmorgen van de dokter en dietiste thuis kwam om om 10.30 uur ben ik naar bed gegaan tot 12.15 uur toen ben ik m'n moeder gaan halen van haar werk maar het liefst had ik in m'n bed gebleven. Maar ja
ik moest toch ff naar de bieb in de stad. M'n moeder vertelde trouwens dat mijn tante haar hele zwangerschap zo moe was.

@ Marlou
Ben blij dat je morgen iig wat meer weet heb je tenminste iets meer duidelijk.
Veel sterkte morgen in het ziekenhuis.

@ Claudia
Ben ik nou zo vergeetachtig of zit je ook in het topic gestopt met de pil december 2008?
Vergeet de laatste paar dagen zo veel!!!

We hebben vandaag trouwens onze eerste cadeautje gehad.
We hebben van m'n ouders een Winnie de Pooh en een pakje gehad beetje zalmkleur met streepjes, blauw, groen, geel, zalm, zodat je die voor een jongen of een meisje aan kan doen.
Mila

Posting Freak

Topics: 14
03-03-2009 18:43
hallo,

ik kom hier ook lekker meekletsen,
ik klets al mee in oktober, want ben volgens de berekeningen uitgerekend op 24 oktober, zelf denk ik 28 oktober en dat kan dus makkelijk begin november worden..wat ik misschien wel hoop, want vind november een mooiere maand dan oktober hahaha heb nog wensen ook Wink
Mar22

Posting Freak

03-03-2009 21:14
marlouelise schreef:Bedankt voor jullie lieve berichtjes en steun! Wat ontzettend fijn om te lezen!
Morgen ochtend moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor een echo en bloedcontrole, dus ik weet morgen meer.

Heb vandaag wel meer last van buikpijn, meer dan gisteren.
Ik weet gelukkig wel dat ik het met 1 eierstok ook zou redden dus dat is fijn. Het is vooral de onzekerheid die ik erg spannend vind... Ook omdat er nog van alles kan gebeuren.

Mar22, het is fijn om te lezen dat het allemaal weer goed komt Smile Weet je wat bij jouw de oorzaak was? Of was die onbekend?

Ik hou jullie op de hoogte!!

Hai..
Nee geen oorzaak, dus eigenlijk domme pech! 1 op de 100 vrouwen kan dat krijgen, en ik was daar een van. Maar ik was daarbij ook weer een "geluksvogel" dat mijn lichaam het zelf "opgeruimd" heeft en er geen operatie nodig was..

Sterkte met alles meid! Knuffel
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
03-03-2009 22:54
Hoi dames,

Ik heb vandaag een positieve test gehad!! wel een beetje een vaag plusje, maar hij stond er wel.( had met middag urine getest 1 dag voor mijn NOD) dus morgen ochtend nog even op nieuw met ochtend urine..
Als ik het snel uitgerekend heb, ben ik op 14 nov uit geteld!!
balou

Unregistered

03-03-2009 23:02
Ook ik ben erg moe. Ik loop heel de dag te geeuwen dat iedereen zegt wat is er met je aan de hand niet goed geslapen haha ze moesten eens weten.

Liefs linda
Susanna

Posting Freak

04-03-2009 08:19
Hé Riannetje, join the club! Wat ben je er vroeg bij, nog geen 4 weken zwanger! Hoe gaat het verder, je voelt je nog helemaal top? Nog helemaal blij waarschijnlijk van die positieve test Big Grin
mdtje

Posting Freak

04-03-2009 09:07
Fijn, nou ja, om te horen dat ik niet de enige ben die al zo moe is. Wink

Riannetje, welkom en nog gefeliciteerd! Sylvia ook!

Vroeg nou iemand gister ofzo over nachtmerries? Ik weet het niet meer. haha, ook al last van zwangerschapsvergeetachtigheid. Smile Maar ik bedacht: kan het misschien zijn dat je doordat je pijnlijke borsten hebt, op je rug hebt geslapen. Als ik een nachtmerrie heb, lig ik namelijk áltijd op mijn rug als ik daarvan wakker word. Of misschien komt het doordat je het wat warmer hebt dan anders? Daar kun je ook nachtmerries van krijgen.

Net met de verloskundige gebeld. Volgende week dinsdag gesprekje daar en ik mag een andere bellen die echo's maakt (is deze praktijk te klein voor denk ik) en dan krijg ik met 8 weken een echo. Spannend!
claudiagf

Posting Freak

04-03-2009 09:09
Veronike, ja het klopt. Heb meegekletst in het topic "met de pil gestopt in december 2008". Terwijl ik dus pas in januari ben gestopt met de pil. Maar wist nog niet zo goed hoe het hier werkte enzo :oops:
veronikie

Unregistered

04-03-2009 09:39
Ik heb heel erg last van vergeetachtigheid de laaste tijd!!

Ik denk dat ik morgen de verloskundige ga bellen. Heb gisteren een kaartje van m'n huisarts meteen meegekregen. Wat wel fijn is dat die verloskundigen in de kamer van HA zitten 's middags.
riannetje

Posting Freak

04-03-2009 11:17
Hihi ja ik dacht hoe vroeger hoe beter haha. Nou top voel ik me niet zo. Ben misselijk bah. Gelukkig hoef ik niet te spugen dus dat scheelt weer. ( maar dit gevoel hebik al een week) Net de VK gebeld. Ik kan 1 april komen voor de intake en de echo ( omdat ik vorig jaar de MK gehad heb mag ik iets eerder) Wel spannend weer!!
veronikie

Unregistered

04-03-2009 12:38
Hey Riannetje,

Allereerst gefeliciteerd!!!
Wel fijn hoor dat je wat eerder mag komen bij de verloskundige.

Op dit moment valt mijn misselijkheid wel mee.
Heb vandaag dat ik meer een draaiende maag heb en soms heb ik het zuur.
veronikie

Unregistered

04-03-2009 12:55
Hey Marlou,

Vervelend zeg dat je nou nog niks weet.
Op zich wel fijn dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden zeg.
Maaike2509

Unregistered

04-03-2009 18:24
@Marlou: ben een paar dagen niet op het forum geweest en lees net je berichtje. Wat naar zeg! Veel sterkte en ik duim voor je dat het goed is!

@ alle nieuwkomers: Gefeliciteerd en welkom!!

Ik ben trouwens ook ontzettend moe en in de loop van de middag krijg ik ook hoofdpijn. Ik merk echt dat ik veel minder energie heb dan normaal. Dat hoort er volgens mij echt bij hoor de eerste weken. Ik heb ook vrij gevoelige borsten, pijnlijk als mn vriend me knuffelt enzo. Maar ze zijn minder gespannen als vorige week, toen dacht ik echt dat ze op knappen stonden hahahaha. Dat is dus wat minder geworden. Verder heb ik af en toe een wat trekkerig gevoel in mn onderbuik/liesstreek, herkennen jullie dat? Het zijn niet echt krampen ofzo, maar meer een beetje zeurderig. Ik ben trouwens helemaal niet misselijk (kan natuurlijk nog komen, ben nu in week 6) maar ik las ergens dat maar 50% van de vrouwen daar last van krijgt. Ik wacht t maar ff af. Vanavond in elk geval lekker vroeg mn nestje in!

Liefs, Maaike
Regina08

Unregistered

04-03-2009 18:38
Marlou:
heel veel sterkte in deze oinzekere tijd. Ik duim voor je dat t goed zit.

Riannetje:
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik las dat sommigen niet misselijk zijn.
Ik wilde jullie laten delen in het feit dat ik tot nu toe, ruim 7 weken, ook niet misselijk ben.
Wel enorm moe, kan me slecht concentreren en mn buik voel ik gewoon groeien.

Allemaal een voorspoedige zwangerschap!

Liefs
mdtje

Posting Freak

04-03-2009 18:40
@marlou: Jeetje, wel spannend en heftig, zeg. Hoop zo dat je één dezer dagen met goed nieuws komt en lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!

@maaike: ik heb ook kriebeltjes en af en toe lichte steekjes in de buurt van mijn liezen, het zal het groeien van de baarmoeder wel zijn.

Vanmiddag weer liggen slapen. Ik werk thuis, dus in principe heb ik daar mooi de gelegenheid voor, alleen heb ik wél vrijdag een deadline, dus wat dat betreft komt t slecht uit. Maar goed, overleven we wel weer. Wink Nu even kijken of ik nog vooruit te branden ben met de volleybaltraining.

Tot morgen!
Regina08

Unregistered

04-03-2009 18:59
Meiden,

ik heb die kriebels, zoals jullie het noemen of lichte steekjes ook gehad. Idd van het groeien van de baarmoeder,
Ik heb nu het gevoel dat mn buik aan het oprekken is, krijg daar ook wel beetje jeuk.

Mdtje,

zie dat je volleybalt. Ik ook. Tot nu toe is het bij mij nog te doen.
Hoe lang wil je blijven sporten?

Liefs
riannetje

Posting Freak

04-03-2009 19:19
Ik ben wel misselijk, maar hoef gelukkig ( nog) niet over te geven!! Daar in tegen heb ik ( nog) geen last van mijn borsten. Kan er nog gewoon aan zitten.
veronikie

Unregistered

04-03-2009 20:41
Hoi hoi,

Ik ben sinds na het eten niet meer misselijk geweest gelukkig en heb het ook niet meer zuur gehad.
M'n borsten zijn ook nog steeds gespannen maar op zich valt dat wel mee zo is het eigenlijk al de hele tijd alleen als ik ze aanraak onder douche ofzo dan voel ik het echt.

Een collega zei toevallig vandaag dat zij dat trekkerige gevoel ook heeft gehad tijdens haar zwangerschappen en dat dat bandenpijn is. Dat gevoel heb ik bijna de hele dag door. Sinds gister is dat wel iets minder.
Ik schrok trouwens wel heel erg in de auto toen ik net naar de ah reed. Ik moest hoesten en toen kreeg ik een pijnlijke steek in m'n
onderbuik. Maar omdat het net aanvoelt als spierpijn heb ik nu zoiets van als je last van je buikspieren hebt ofzo en je moet hoesten dan voel je dat ook. En ik heb nu nergens last meer van.
riannetje

Posting Freak

04-03-2009 22:32
Ik heb inderdaad ook een soort spierpijn gevoel. Maar vraag me af of dat nu al kan aan gezien ik bijna 4 weken ben?? ( waarschijnlijk is t heel wat anders..)
mdtje

Posting Freak

05-03-2009 08:29
Ik denk dat dat ook wel wat is hoor, van die spierpijn. Dat het iets met de zwangerschap te maken heeft dan. Ik heb gisteraaf dus gevolleyd en bij bepaalde bewegingen voelde ik spierpijnachtigheid bij mijn liezen en bij mijn buik. Denk omdat daar gewoon van alles aan de hand is nu. Smile

@Regina: Ik weet het nog niet. Ligt er ook aan hoe mijn buik en mijn zwangerschapsverschijnselen zich gaan ontwikkelen, denk ik. Mijn beste vriendin zou t/m de 4e maand doorgaan, maar de laatste paar trainingen heeft ze toen maar weinig gedaan, kwam niet meer van de grond enzo Wink Als ik op 3 maanden zit, is het alweer eind maart, en veel langer duurt t seizoen vaak niet. Moet er wel bij zeggen dat ik momenteel bij een recreatenteam speel en we zelfs geen toernooitjes meer hebben de rest van het seizoen. Dat is natuurlijk wel anders dan als je in een competitieteam zit dat in april nog spannende wedstrijden heeft. Hoe zit het bij jou en hoe denk jij erover?
Susanna

Posting Freak

05-03-2009 08:33
riannetje schreef:Ik heb inderdaad ook een soort spierpijn gevoel. Maar vraag me af of dat nu al kan aan gezien ik bijna 4 weken ben?? ( waarschijnlijk is t heel wat anders..)

Spierpijn kan zeker weten! Mijn zusje dacht namelijk dat ze spierpijn had omdat ze flink bezig was geweest in de sportschool. Maar ze bleek uiteindelijk zwanger te zijn en snapte toen pas dat het daar van kwam, en niet van het sporten. De spierpijn duurde ook te lang om alleen van het sporten te zijn.
mdtje

Posting Freak

05-03-2009 08:39
Susanna schreef:Spierpijn kan zeker weten! Mijn zusje dacht namelijk dat ze spierpijn had omdat ze flink bezig was geweest in de sportschool. Maar ze bleek uiteindelijk zwanger te zijn en snapte toen pas dat het daar van kwam, en niet van het sporten. De spierpijn duurde ook te lang om alleen van het sporten te zijn.

Kijk, zo komen we er wel met z'n allen Smile

Ik heb net de vk gebeld, mag 17 maart voor een echo komen dan ben ik 6 weken en 5 dagen, dus ik hoop maar dat er al wat te zien en horen valt!
Susanna

Posting Freak

05-03-2009 08:42
Spannend en leuk, zo'n echo! Ik zit volgende week vrijdag pas bij de vk en dan weet ik ook pas wanneer ik éíndelijk een echo krijg.

Ik wilde het grote nieuws aan mijn familie vertellen op de verjaardag van mijn broertje, maar nou hebben we net een berichtje gekregen dat ie het wat uitgebreider viert. Niet gewoon bij m'n ouders thuis, maar verzamelen bij hem (hij woont op kamers) en daarna naar een caffeetje in de buurt. Het is zíjn feestje, is het dan wel aardig van mij om mijn grote nieuws dan te vertellen? Of verpest ik het dan en pik ik alle aandacht in? Wat vinden jullie?
veronikie

Unregistered

05-03-2009 10:23
Hoi hoi,

Ik heb net de verloskundige gebeld ik moet a.s woensdag om 12.00 uur er zijn.
Krijg dan alleen een intake als ik het goed begrepen heb.
Krijg nog papieren thuis om in te vullen morgen wordt ik ook nog even terug gebeld door de assistente.

Veel liefs Vero
riannetje

Posting Freak

05-03-2009 15:36
Susanna schreef:
riannetje schreef:Ik heb inderdaad ook een soort spierpijn gevoel. Maar vraag me af of dat nu al kan aan gezien ik bijna 4 weken ben?? ( waarschijnlijk is t heel wat anders..)

Spierpijn kan zeker weten! Mijn zusje dacht namelijk dat ze spierpijn had omdat ze flink bezig was geweest in de sportschool. Maar ze bleek uiteindelijk zwanger te zijn en snapte toen pas dat het daar van kwam, en niet van het sporten. De spierpijn duurde ook te lang om alleen van het sporten te zijn.

Nou dat vind ik fijn om te weten!! Ik dacht namelijk dat het niet kon omdat ik nog zo pril zwanger ben. Maar t voelt net alsof ik flink mn buikspiereb heb getraind!!
riannetje

Posting Freak

05-03-2009 15:38
mdtje schreef:
Susanna schreef:Spierpijn kan zeker weten! Mijn zusje dacht namelijk dat ze spierpijn had omdat ze flink bezig was geweest in de sportschool. Maar ze bleek uiteindelijk zwanger te zijn en snapte toen pas dat het daar van kwam, en niet van het sporten. De spierpijn duurde ook te lang om alleen van het sporten te zijn.

Ik heb net de vk gebeld, mag 17 maart voor een echo komen dan ben ik 6 weken en 5 dagen, dus ik hoop maar dat er al wat te zien en horen valt!

Wat goed dat je zo snel mag komen!!! Ik moet tot 1 april wachten dan ben ik 8 weken..
Zo zie je maar dat elke praktijk anders is. ( ik bedoel dat jij met 6 weken al mag komen en ik met 8)
mdtje

Posting Freak

05-03-2009 17:11
riannetje schreef:Wat goed dat je zo snel mag komen!!! Ik moet tot 1 april wachten dan ben ik 8 weken..
Zo zie je maar dat elke praktijk anders is. ( ik bedoel dat jij met 6 weken al mag komen en ik met 8)

Ja, en dan zijn er volgens mij ook veel praktijken waar je pas met 12 weken je eerste echo krijgt Sad Wat dat betreft zit ik dus wel bij een goeie. Hoop alleen dat t niet té vroeg is.
Mar22

Posting Freak

05-03-2009 20:48
mdtje schreef:

Hoi Hoi,
Heb zelf ook een echo gehad met 6 weken en 5 dagen, en dan is er zeker al wat te zien! Wij konden zelfs het hartje al zien en horen kloppen ! Als je op de link klikt dan krijg je mijn echo met 6 w 5 d te zien..

Liefs Mar

http://beebjesteege.dreumessite.nl/fotos...007793.jpg
riannetje

Posting Freak

05-03-2009 22:32
Mar22 schreef:
mdtje schreef:

Hoi Hoi,
Heb zelf ook een echo gehad met 6 weken en 5 dagen, en dan is er zeker al wat te zien! Wij konden zelfs het hartje al zien en horen kloppen ! Als je op de link klikt dan krijg je mijn echo met 6 w 5 d te zien..

Liefs Mar

Wat leuk om te zien!! Nou het is echt duidelijk hoor!!!
mdtje

Posting Freak

06-03-2009 08:31
Mar22 schreef:
mdtje schreef:

Hoi Hoi,

Liefs Mar

Thanks, die had ik idd al bij het onderwerp echofoto's gezien. Wat een poepie! Smile
Maar goed, het kan natuurlijk altijd dat het net iets langer heeft geduurd voordat het bij mij innestelde en dat er nét niks te zien is nog. Maar hopelijk zien en horen wij straks net zo veel als bij jou! Dat lijkt me echt super, want voel me nu af en toe niet echt zwanger meer omdat er verder niet zoveel gebeurt. Wel nog zere en gespannen borsten en steekjes bij mijn liezen, maar ja, het kan me allemaal niet snel genoeg gaan, natuurlijk. Wink
Maaike2509

Unregistered

06-03-2009 10:46
@Mar22: nou, idd goed te zien zeg, wat gaaf!!

Ik mag zelf pas in week 9 naar de verloskundige en dat is alleen nog maar een intake. Ik krijg pas met 12 weken de eerste echo. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet prettig... Omdat het de eerste keer is, vind ik het gevoel dat ik zwanger ben nog een beetje onwerkelijk en ik denk dat als ik gezien heb dat het goed zit, dat ik dan wat meer kan ontspannen en er wat geruster op ben ofzo. Herkennen jullie dat?

Ik bedoel, ik voel wel dat er dingen in mn lichaam veranderen, moe, beetje hoofdpijnerig en gevoelige borsten, beetje trekkerig/gespannen gevoel in mn onderbuik etc. maar toch is er ergens toch een beetje angst dat het niet goed is ingenesteld of t hartje niet klopt ofzo. Ook omdat ik die vervelende vk vorige week 2 had gezegd dat t nog zo vroeg was dat het niet nodig was om een afspraak te maken en 1 op de 10 toch dat niet haalde etc. Sinds die uitspraken ben ik wat onrustiger merk ik. Zullen de hormonen wel zijn, dat je gevoeliger op dat soort dingen reageert Wink

Maar ja, misschien dat ik vanmiddag toch nog eens een andere praktijk bel. Misschien dat ze er daar iets prettiger/positiever mee omgaan.

Ik ga morgen naar mijn mama om het ook tegen haar te vertellen! Ik ben zo benieuwd hoe ze reageert, ze heeft nog geen flauw vermoeden!! Ik ga komende maandag als ik zelf goed heb geteld week 7 in, en jullie? Volgens mij is deze week het hartje gaan kloppen als ik het op internet goed gezien heb. Wat een gek idee hè?! En wordt t begin van armpjes en beentjes gevormd Smile Echt geweldig!

Nou, ik ga maar weer eens proberen een beetje aan het werk te gaan want dat zou je met deze spannende weken bijna vergeten hihihihi.

Liefs, Maaike
veronikie

Unregistered

06-03-2009 11:35
Hey Maaike,

Ik blijf het een vreemde uitspraak vinden hoor.
Ik zou een andere verloskundige bellen hoor.

Ik heb gisteren de verloskundige gebelt en mag as woensdag voor m'n intake.
Krijg nog een vragenlijst en een echoformulier thuisgestuurd. Volgens mij kunnen ze in de
praktijk daar geen echo's maken want het is in dezelfde praktijk als bij m'n huisarts.
Op het echoformulier staat een telefoonnummer die ik dan moet bellen en voor ongeveer 8 april een afspraak maken.
Elisabeth22

Unregistered

06-03-2009 12:08
Heey, meld me hier ook even aan. Ik dacht dat er nog geen topic voor November was, maar wel dus.
Ik ben zwanger van mijn 2e kindje en ik ben als het goed is uitgerekend rond 17 november.
Heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige.. Bij mijn oude verloskundige is het de bedoeling dat je rond de 6e week belt geloof ik.
Nog even afwachtten dus, en hopen dat tot die tijd alles goed blijft gaan!
Hoop hier zo nu en dan mee te kunnen kletsen!

X
mdtje

Posting Freak

06-03-2009 12:33
Hoi Elisabeth, ik weet ff niet meer of ik je al gefeliciteerd had (dacht t wel), dus voor de zekerheid: van harte!

Je banner klopt trouwens niet Wink
Elisabeth22

Unregistered

06-03-2009 12:59
Hahhah, dank je. Maar ik vind een banner met 3 weken en 3 dagen zwanger ook een beetje sneu staan.. Ik ga toch maar even opzoek naar een leuke!
riannetje

Posting Freak

06-03-2009 15:30
Elisabeth22 schreef:Hahhah, dank je. Maar ik vind een banner met 3 weken en 3 dagen zwanger ook een beetje sneu staan.. Ik ga toch maar even opzoek naar een leuke!

IK heb em ook al!! Ik vind het wel leuk en dan kan ik het zelf ook bij houden!!!

Weet iemand toevallig hoe lang dat spierpijn gevoel blijft aan houden???
susieq12

Posting Freak

06-03-2009 15:41
dat blijft nog wel even, soms meer andere dagen weer wat minder en dan begint het weer, op een gegeven moment worden het meer steken.
riannetje

Posting Freak

06-03-2009 17:02
O dan staat me dus nog wat te wachten haha.
riannetje

Posting Freak

07-03-2009 00:40
marlouelise schreef:Goed nieuws!!

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor een echo en het vruchtje zit in mijn baarmoeder, dus de kans op een buitenbaarmoederlijke zangerschap is geweken....super!!

Volgens de gyn ben ik 4 weken en 3 of 4 dagen zwanger, is alleen moeilijk na te checken omdat ik een onregelmatige cyclus heb maar hij heeft het berekend aan de hand van de grootte van het vruchtje Big Grin Dan ben ik dus rond 10 november uitgerekend!!

Ben zo blij dat het goed nieuws is, was er helemaal gespannen van... Mijn vergrote eierstok is waarschijnlijk een cyste, deze moet vanzelf weg gaan. Ik heb over 10 dagen nog een echo (hopelijk kan ik het hartje dan zien! en als die goed is dan hoef ik niet meer terug naar de gyneacoloog maar mag ik naar de verloskundige!! Jippie! Lekker genieten dus!!

Wat goed!!!!! Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je gespannen was!! Nu lekker genieten!!
Volgens mijn eigen berekening ben ik 14 nov uitgerekend dus dat is maar 4 dagen na jou!!
veronikie

Unregistered

07-03-2009 09:19
Hey Marlou

Wat een geweldig nieuws zeg!!!
Gefeliciteerd.
Moest vanmorgen aan je denken hoe het met je zou zijn. Moest gisteravond naar een verjaardag dus kon ook niet kijken hoe het met je ging.

Misschien is het trouwens wel leuk om eens een lijstje te maken wanneer we ongeveer uitgerekend zijn.
riannetje

Posting Freak

07-03-2009 12:43
Dat lijkt me ook wel leuk om te weten wanneer iedereen uitgerekend is!!!
veronikie

Unregistered

07-03-2009 17:06
Hoi hoi,

Vandaag heb ik wat minder last van dat trekkerige gevoel maar nog wel gespannen borsten.
Wat ik vandaag wel heb is echt zo'n vol gevoel de hele tijd terwijl ik toch wel trek heb heb rond etenstijd enz.

Naam/Uitgerekend/woonplaats

- Riannetje/14 november/
- Marlou/10 november/Almere
- Veronikie/ 5 november/ Den Haag
riannetje

Posting Freak

07-03-2009 17:26

- Riannetje/14 november/ Arnhem

Wie komen er nog meer bij???
riannetje

Posting Freak

07-03-2009 17:30
Heb ook nog spiepijn gevoel en dat alles loopt daar beneden!! Ga continu naar de wc en ben dan blij dat het gwoon afscheiding is!! ( ben nog een beetje bang) soms heb ik het gevoel dat mijn hele onderbroek nat is!! haha nou ja het is voor een goed doel!!
Verder begin ik nu een beetje pijnlijke borsten te krijgen en valt het vandaag wel meemet de misselijkheid!!

Hoe is het met jullie dames??
riannetje

Posting Freak

07-03-2009 17:45
Wie weet hoeveel weken je zwanger moet zijn om je aan te melden voor Moeders voor Moeders??
Want ik denk dat ik daar nu wel aan mee wil doen. ( vorig jaar kon dat helaas niet)
sunbeam

Member

08-03-2009 10:02
riannetje schreef:Wie weet hoeveel weken je zwanger moet zijn om je aan te melden voor Moeders voor Moeders??
Want ik denk dat ik daar nu wel aan mee wil doen. ( vorig jaar kon dat helaas niet)

hoi riannetje
je kunt je direct na je positieve test aan melden.
ze komen in week 6 op bezoek, vanaf die week kun je starten tot week 16.

ik heb me al opgegeven, morgen komen ze langs en kan ik gaan beginnen.

wel spannend, krijgen we weer een bevestiging van de zwangerschap, want je urine wordt getest op voldoen hgb? gehalte.
en dat heb je alleen als je zwanger bent.

verder las ik dat je zo`n last hebt van afscheiding, herkenbaar ook het gevoel dat ik meteen wil checken wat het is. toch nog angstig soms voor bloed.
zowiezo loop ik me gek naar die wc. moet echt al veel vaker plassen!
hebben jullie dat ook.

pijnlijke borsten heb ik al vanaf voor het testen en ook ben ik al zolang misselijk. i gooi er gelukkig nog niks uit, maar er is ook niks dat me smaakt.

dames.... hebben jullie het allemaal al aan jullie ouders verteld?
staat vandaag bij ons op de planning

en zijn jullie al aangekomen, of afgevallen?
ik ben inmiddels 3 kilo kwijt

liefs bianca
sunbeam

Member

08-03-2009 10:03
riannetje schreef:Naam/Uitgerekend/woonplaats

- Bianca/2 november/veenendaal

Wie komen er nog meer bij???
helma1977

Unregistered

08-03-2009 10:52
heey allemaal,
weet nu ook al een aantal dagen dat ik zwanger ben.
Had een regelmatige cyclus van 28 dagen dus kwam er al vrij vlot achter en heb 2 dagen later prositief getest.en de eerste dag van de laatste menstruatie was 30 januari 2009.
Mijn zwangerschapskwaaltjes hihi als je ze zo mag noemen : af en toe steekjes in mijn onderbuik, gespannen borsten ,pijnlijke tepels en warme borsten of ze in de fik staan hihih
Misselijk ben ik gelukkig nog niet en mag van mij wegblijven hihihi.en sávonds een gigantisch opgeblazen buik die overdag wat minder is
Alleen vergeleken met gisteren lijken vandaag mijn borsten wat minder zeer te doen ,hebben meer mensen dit?
Aankomende dinsdag mag ik al bij de huisarts hier een vaginale echo doen gelukkig .
Als ik de zwangerschapscalculator mag gelover zou ik rond 6 nov uitgerekend zijn.

Voor alle zwangeren onder ons Gefeliciteerd

Groetjes Helma
riannetje

Posting Freak

08-03-2009 11:20
sunbeam schreef:
riannetje schreef:Wie weet hoeveel weken je zwanger moet zijn om je aan te melden voor Moeders voor Moeders??

hoi riannetje
je kunt je direct na je positieve test aan melden.
ze komen in week 6 op bezoek, vanaf die week kun je starten tot week 16.

ik heb me al opgegeven, morgen komen ze langs en kan ik gaan beginnen.

wel spannend, krijgen we weer een bevestiging van de zwangerschap, want je urine wordt getest op voldoen hgb? gehalte.
en dat heb je alleen als je zwanger bent.

verder las ik dat je zo`n last hebt van afscheiding, herkenbaar ook het gevoel dat ik meteen wil checken wat het is. toch nog angstig soms voor bloed.
zowiezo loop ik me gek naar die wc. moet echt al veel vaker plassen!
hebben jullie dat ook.

pijnlijke borsten heb ik al vanaf voor het testen en ook ben ik al zolang misselijk. i gooi er gelukkig nog niks uit, maar er is ook niks dat me smaakt.

dames.... hebben jullie het allemaal al aan jullie ouders verteld?
staat vandaag bij ons op de planning

en zijn jullie al aangekomen, of afgevallen?
ik ben inmiddels 3 kilo kwijt

liefs bianca

Bedankt voor de info!! Dan moet ik nog even 2 weken wachten. Bel ik in week 5 wel of zo..
Ik moet ook al wel vaker plassen. Vooral s'nachts. Pijnlijke borsten begin ik nu te krijgen, maar het valt nog mee gelukkig.
We hebben het mijn ouders en broertje,schoonzus, mijn oma en 2 zeer goede vriendinnen meteen verteld. mijn beste vriendin ken ik al vanaf mijn 12e en die is me zeer dierbaar en mijn andere vriendin vertelde het meteen tegen mij toen ze ontdekte dat ze zwanger was. Vind het fijn dat zij het weet want als ik vragen heb kan ik bij haar terecht.
helma1977

Unregistered

08-03-2009 12:29

- Bianca/2 november/veenendaal
- helma/6 november/Dodewaard
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (37): 1 2 3 4 5 ... 37 Volgende »

Zwanger Worden .NU