Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwanger worden na Mirena

Zwanger worden na Mirena
dejide

Unregistered

11-02-2009 13:37
Hallo Allemaal,

Op 6 Januari 2009 heb ik mijn mirena spiraal er na 4,5 jaar uit laten halen. Ik heb al twee dochters 1 van elf jaar oud, en 1 van zeven. Nu heb ik een nieuwe vriend en aangezien we allebei nog heel jong zijn (28) willen we graag samen nog een kind.

Twee dagen nadat hij eruit is gehaald werd ik naar mijn mening ongesteld. Dit heeft ongeveer 4 dagen aangehouden. Tien dagen na de eerste dag van mijn ongesteldheid ben ik met een ovulatietest begonnen, en heb dit negen dagen gedaan, maar iedere keer was het niks. Sad

Inmiddels ben ik als ik er vanuit ga dat het inderdaad ongesteldheid was 6 dagen over tijd.
Afgelopen zaterdag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Sad
Herkent iemand dit, en weet iemand wanneer je cyclus weer op gang komt na het mirena spiraal? Bij de eerste twee was ik namelijk verschrikkelijk snel zwanger.

Groetjes
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 13:49
Hier een lotgenootje Big Grin

Ik heb mijn Mirena op 5 december laten verwijderen. Toen was ik pas op 13 januari weer ongesteld! Echt zwaar balen, want je hebt geen idee waar je nou aan toe bent. Kan me je gevoel dus ook heel goed voorstellen.

Ik dacht het weekend van 6 dec. een ei gehad te hebben en toen ik verwachte overtijd te zijn teste ik ook steeds negatief. Wat een domper! Maar op 29 dec. had ik ineens allemaal slijm en twee weken later was ik dus goed ongesteld Wink

Nu heb ik op 31 januari een positieve ovu-test gehad en zijn we flink aan het klussen geweest Big Grin Aankomende vrijdag of zaterdag heb ik mijn NOD. Nog even wachten dus en dat valt niet bepaald mee Wink
dejide

Unregistered

11-02-2009 14:23
Hoi Lotgenootje!

Ik dacht inderdaad ook dat ik mijn eisprong gevoeld had, maar toen ik die dag ging testen kwam er weer niks uit. Heb nu besloten om maar geen ovu testen meer te doen. Ik kijk nu echt heel erg uit naar mijn ongi....
Dan weet ik in ieder geval wanneer we moeten klussen.

Wat spannend ja! Kan me voorstellen dat je niet kan wachten. Big Grin
Zou dit je eerste zwangerschap worden?

Groetjes Jill
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 14:29
Ik keek ook echt heel erg uit naar mijn ongi! En wat duurde dat dan lang haha Wink En wat was ik blij! Stom he.. nu zal ik wel doodongelukkig zijn als de ongi doorkomt Wink

Dit is onze tweede ronde voor ons 1e kindje. Heb de Mirena, net als jij, 4,5 jaar gehad.

Op de een of andere manier voel ik me wel anders dan anders. Heb ook wel last van mijn buik, rug en borsten. Het lijkt wat op ongi-pijn, maar dan in een lichtere vorm en ook eerder dan normaal gesproken. Het houdt nu al wel een dag of 2 / 3 aan en de laatste keer dat ik ongesteld werd, had ik een ochtend pijn en 's middags vloeide ik al volop. Mijn vriend vindt me anders dan anders en afgelopen weekend tot begin deze week huilde ik bij iedere scheet. Voelde gewoon dat ik last had van de hormonen. Dit alles bij elkaar maakt het extra spannend natuurlijk....

Ik heb trouwens geen idee in welke mate je met de Mirena last hebt van het ontpillen... Weet wel dat de hoeveelheid hormonen die de Mirena afgeeft beduidend lager ligt dan die van de pil.
dejide

Unregistered

11-02-2009 15:20
De vorige twee keer dat ik zwanger was had ik direct heel erg veel pijn aan mijn borsten. Ook echt heel veel meer dan bij ongesteldheid. Dus als je dat voelt denk ik dat het wel eens raak zou kunnen zijn! Wink Ow wat kan ik het me goed voorstellen hoe erg je zult balen als je deze keer wel ongesteld wordt.

Ik heb inderdaad ook van mij HA gehoord dat het veel minder hormonen afscheidt dan de pil, maar ik heb op internet ook gelezen dat het soms wel maanden kan duren voor je weer ongesteld wordt. Ik hoop echt dat dat bij mij niet zo is! Iedereen om me heen is inmiddels al zwanger, en dit keer wil ik het zo graag! Misschien ben ik er wel te veel mee bezig, maar de vorige keren heb ik er niet echt van kunnen genieten (veels te jong, en een slechte partner). Dus deze keer wil ik van iedere seconde genieten!

Ben echt heel erg benieuwd of het bij jou gelukt is! Big Grin
brusje

Unregistered

11-02-2009 15:30
hier is de mirena na 3 jaar er uit gegaan op 20 januari
na 2 dagen kreeg ik een dag of 5 bloedverlies..dit is geen menstruatie hoor..komt door het verwijderen van mirena!!

gelukkig had ik met de mirena elke maand redelijk optijd mijn menstruatie (26-32 dagen)
volgens schema werd ik netjes op 31 januari ongesteld, na 29 dagen normale cyclus..
als het zo door zou blijven gaan zit ik nu in mn vruchtbare periode!

tis denk ik wel anders als je al de tijd met mirena niet of nauwelijks een cyclus had.

je kunt direct zwanger worden na het verwijderen geld geen ontpillen of iets voor!
maar of je cyclus direct mooi is is een ander verhaal.

ik ben erg benieuwd, zou ergens rond 2 maart wer ongi moeten worden..of niet natuurlijk Wink
brusje

Unregistered

11-02-2009 15:33
oja en de pijn aan je borsten..die had ik elke maand een week vor ik ongesteld werd..en dan echt zo pijnlijk als beginnende stuwing..erg vervelend..dus dat zou voor mij gen teken hoeven zijn dat je zwanger bent..
dejide

Unregistered

11-02-2009 17:01
Normaal gesproken had ik niet echt pijn in mijn borsten. Dus voor mij was dat echt het teken dat ik zwanger was. Zo zie je maar weer dat er in principe geen touw aan vast te knopen is.

In de periode dat ik mijn spiraal had werd ik eigenlijk nooit ongi. Daarom zal het ook wel wat langer duren voordat ik mijn normale cyclus weer heb! Hopelijk duurt het niet al te lang. Vind het niet erg als het niet gelijk lukt. Als je cyclus maar weer op gang is dan kun je er ook daadwerkelijk rekening meehouden!

Nou jij heel veel plezier met klussen brusje!! Wink Hopelijk lukt het in 1 keer!!!
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 08:12
Ik had ook nooit last van mijn borsten voordat ik ongesteld werd.
De symptomen verschillen echt per persoon.. er is niets zo persoonlijk volgens mij! Je kunt het dan ook echt niet met elkaar vergelijken, wat soms wel jammer is haha Wink

@dejide: ik hoop echt dat je cyclus snel op gang is Big Grin En dat je er deze keer optimaal van kunt genieten Big Grin
dejide

Unregistered

12-02-2009 10:02
Ik zou denk ik echt geen weken kunnen wachten voordat ik een test zou doen. Hahaha :oops:
Mijn angst is wel een beetje dat ik na het spiraaltje juist minder vruchtbaar ben, maar goed dat komt denk ik ook wel omdat mijn cyclus nog niet op gang is gekomen.

Gister vertelde een collega van mij ook al dat ze zwanger is. Super leuk natuurlijk, maar ik zou zo graag ook met het goede nieuws komen. Aan de andere kant moet ik niet zeuren aangezien ik al gezegend bent met twee verschrikkelijk lieve dochters! Big Grin

Nog even en dan kunnen jullie testen spannend hoor! Ik zou wel heel graag willen weten wat de uitslag is!
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 10:13
Heb net een testje gedaan.. voor mijn NOD. Er lijkt een heeeeeeel licht streepje te staan, maar ik ben nog niet overtuigd. Je moet echt goed kijken voordat je iets kunt zien.

Zal zaterdag weer testen Wink
dejide

Unregistered

12-02-2009 13:04
Jeetje wat spannend zeg!
Nog even afwachten dus. Nou die dagen zullen wel lang duren. Tongue

Bij mij is alles nog steeds rustig. Heb af en toe wel wat kramp in mijn buik en rug, maar daar blijft het dan ook wel bij helaas! Cry
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 13:09
@Dejide: ik vind het ook super super spannend!

Zit je menstruatie er niet aan te komen? Of ben je misschien al zwanger zelfs? Het kan allemaal natuurlijk. Wat had je altijd voor klachten als je ongesteld moest worden? Misschien dat je cyclus op gang is gekomen Big Grin

Heb trouwens getest met een Kruidvat-test... ik zit nog 2 dagen voor mijn NOD, die is nml zaterdag. Heb jij enig idee welke testen heel gevoelig zijn?

Heb ook nog digitale van CB liggen, maar die schijnen juist meer HCG nodig te hebben..
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
12-02-2009 14:31
je kan de digitale cb die zegt zwanger/niet zwanger en hoelang ook vanaf 4 dagen voor je NOD doen. die is dus gevoelig....
dejide

Unregistered

12-02-2009 15:13
@daphne: Op internet staat dat de digitale test van CB pas kan op de dag dat je ongesteld had moeten worden. Midstream test zou wel werken 4 dagen voor NOD. Je kunt ze betsellen via testjezelfnu, maar goed tegen de tijd dat je die binnen hebt ben je al overtijd! Wink
Ik zou proberen om nog tot zaterdag te wachten...... ook al is dat erg lastig.

Ik had voor mijn spiraal inderdaad altijd last van pijn in mijn rug als ik ongi was. Dus duimen dat het er aan komt. Ik ga morgen voor de zekerheid nog een test doen, maar mijn gevoel zegt absoluut van niet. Goed je weet het nooit dus wie weet.
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 16:39
Ja ik zit nu een beetje in dubio.. misschien moet ik inderdaad maar wachten tot zaterdag Wink

Ik hoop dat je ongi eraan komt!! Wink Dan kan je aan de slag!
dejide

Unregistered

13-02-2009 17:09
Nou ik heb vandaag voor de zekerheid nog een test gedaan, maar ik ben in ieder geval nog niet zwanger!

Als ik volgende week nog niet ongesteld ben ga ik wel effe naar de huisarts. Misschien een beetje voorbarig, maar wil gewoon weten of alles oké is!
Daphne1002

Unregistered

14-02-2009 11:37
dejide schreef:Nou ik heb vandaag voor de zekerheid nog een test gedaan, maar ik ben in ieder geval nog niet zwanger!

Als ik volgende week nog niet ongesteld ben ga ik wel effe naar de huisarts. Misschien een beetje voorbarig, maar wil gewoon weten of alles oké is!

Misschien kan hij je zo'n kuur geven dat je cyclus sneller op gang komt Wink

Ik ben toch nog ongesteld geworden en tot mijn grote verbazing ben ik niet eens teleurgesteld.. voelt goed om te weten waar je aan toe bent Wink
Babyangel

Senior Member

Topics: 2
14-02-2009 15:50
Mijn spiraaltje is 2 januari na bijna 6 jaar verwijderd. Tijdens de Mirena ben ik nooit ongesteld geworden en na het verwijderen heb ik een paar dagen héél licht bloedverlies gehad ( te weinig voor een tampon ) 28 januari ben ik voor het eerst weer echt ongesteld geworden ( Dat heb ik al die jaren dus echt niet gemist haha ) We zitten nu in ronde 2 voor ons eerste kindje en ik kan niet wachten om zwanger te mogen zijn!

groetjes Angélique
Daphne1002

Unregistered

15-02-2009 09:20
Dit is nu de tweede keer dat ik ongesteld ben na het verwijderen van de Mirena. Het valt me tegen hoeveel bloed ik verlies.. het stroomt er gewoon uit! :o Bah!

1 tampon kan ik wel vedragen, maar zodra ik deze vervang voor de volgende dan doet het ineens pijn.. dus ik loop de hele dag met een soort van pamper hahaah :lol: Dat stomme maandverband! Wink
Babyangel

Senior Member

15-02-2009 09:30
Tampons gaan er bij mij altijd makkelijk in :oops: Echt nooit geen last van gehad gelukkig.
Maandverband vind ik echt een drama.............
Dus ik wens je heel veel succes!

groetjes Angélique
brusje

Unregistered

15-02-2009 09:47
hee angelique..spannend..we lopen ongeveer gelijk op in cyclus..

succes..

enne daphne..jeemig..das balen met zoveel bloedverlies..
Daphne1002

Unregistered

16-02-2009 08:09
@Angelique: normaal gesproken had ik ook nooit problemen met tampons. De wat kleinere van OB gaan er ook zo in. Had alleen de grotere van Libresse gekocht en die zitten dus echt vreselijk!

@Brusje: had ik voordat ik mijn Mirena had ook, zoveel bloedverlies Wink Gelukkig doet het helemaal geen pijn. Dat deed het eerder wel nml, daarom kreeg ik toen een Mirena. Maar toen het zo pijn deed zat ik wel aan de pil. Het blijft ook helder rood bloed.

We zitten nu op de 4e dag en dan zou het toch wel echt af moeten nemen. Deed het gisteren al wel.

Mijn vriend zegt steeds: dit is goed hoor! Dan wordt alles goed schoongemaakt en dan is het de volgende keer raak Big Grin Ik hoop het Wink
Babyangel

Senior Member

17-02-2009 09:26
@ Daphne en is het inmiddels al weer minder geworden?? Ik had de vorige keer echt geluk, ben maar 2,5 dag ongesteld geweest waarvan de laatste dag echt minimaal.

@ Brusje wat toevallig dat we zo gelijk lopen in de cyclus...... Voel jij iets?? Ik af en toe buikpijn, gevoelige tepels ( terwijl ik dat nooit heb gehad ) maar ja misschien verbeeld ik het me wel, het zal wel heel toevallig zijn als het de 2e ronde raak is dus ik ga ervan uit dat ik nog niet zwanger ben maar ik hoop het natuurlijk wel.

groetjes Angélique
Daphne1002

Unregistered

19-02-2009 08:30
Ja mijn menstruatie is inmiddels weer over Wink De vorige keer (een maand geleden) deed het veel meer pijn. Nu voelde ik nauwelijks iets, dus dat was wel lekker.

Maar 2,5 dag ongesteld? Dat is niet veel!
Babyangel

Senior Member

19-02-2009 09:16
Daphne1002 schreef:Ja mijn menstruatie is inmiddels weer over Wink De vorige keer (een maand geleden) deed het veel meer pijn. Nu voelde ik nauwelijks iets, dus dat was wel lekker.

Maar 2,5 dag ongesteld? Dat is niet veel!

Nee, ik vond het ook al erg weinig maar ik ja ik kon er ook niet meer van maken........ Big Grin
Heb wel pijn gehad, zei al tegen m'n vriend: Nou ik hoop niet dat het een jaar duurt voordat ik zwanger wordt want hier wordt ik niet goed van hoor om dit elke maand te hebben ( gelukkig duurde het de vorige keer maar kort, ben benieuwd hoe het evt volgende week is )
dejide

Unregistered

19-02-2009 12:07
Nou ik heb nog nooit zo naar mijn ongi uitgekeken.
Het is inmiddels 6 weken geleden dat mijn spiraal eruit is gehaald, en nog steeds helemaal nix! Sad

Ik ga vandaag de dokter maar eens bellen voor een afspraak. Krijg het er echt van op mijn heupen.
Ik hoor de laatste tijd ook allemaal verhalen over de mirena. Zoals verkleefde eierstokken enzo dus ik maak me wel een beetje zorgen. Dus ik zou zeggen geniet er maar van dat je in ieder geval ongesteld wordt! Wink

Grtz
tulp999

Unregistered

21-02-2009 23:18
Hai iedereen,

Ik heb afgelopen dinsdag is mijn spiraal verwijdert.Die heb ik 3 jaar gehad. Ik heb al een dochter van 3 en nu willen wij graag een 2de. Nou heb ik sinds vandaag wat bruin bloedverlies. We hebben wel geklust van de week in de hoop dat het gelijk in de eerste ronde zou lukken.
Maar mijn vraag is, heeft iedereen in het begin last gehad van bruin bloedverlies? Ik heb verder niet echt ongi klachten ofzo, klein beetje rommeling in mn buik. Zou dit gewoon mn menstruatie zijn of heel misschien al innestelingsbloed?

Liefs Roos
dejide

Unregistered

21-02-2009 23:53
tulp999 schreef:Hai iedereen,

Ik heb afgelopen dinsdag is mijn spiraal verwijdert.Die heb ik 3 jaar gehad. Ik heb al een dochter van 3 en nu willen wij graag een 2de. Nou heb ik sinds vandaag wat bruin bloedverlies. We hebben wel geklust van de week in de hoop dat het gelijk in de eerste ronde zou lukken.
Maar mijn vraag is, heeft iedereen in het begin last gehad van bruin bloedverlies? Ik heb verder niet echt ongi klachten ofzo, klein beetje rommeling in mn buik. Zou dit gewoon mn menstruatie zijn of heel misschien al innestelingsbloed?

Liefs Roos

Sorry om je teleur te stellen, maar dat is waarschijnlijk een bloeding vanwege het verwijderen. Heb ik ook gehad. Dat is heeft helaas niets met je cyclus te maken.

Grtz Jill
Elisabeth22

Unregistered

22-02-2009 12:02
Ik had dacht ook dat ik mijn menstruatie had vlak na het verwijderen. De gyn zei ook dat het bloeden wel mee zou vallen omdat hij er gemakkelijk uitging, maar heb daarna toch echt 43 dagen flink gebloed (ik dacht toen gewoon mijn menstruatie). Maar nar 10 dagen werd ik weer ongesteld. Wat dan wel weer overheen kwam met de dag die ik gebloed had toen ik nog mijn spiraal had. (ik werd nog een heeeel klein beetje ongesteld). Precies 28 dagen. Inmiddels zit ik in ronde 3, maarja er valt zo weinig over te zeggen. Ik lees vaak genoeg dat meiden niet eens ongesteld worden en meteen zwanger zijn na het verwijderen van de spiraal.
Dat zou natuurlijk mooi zijn! Succes allemaal!
Elisabeth22

Unregistered

22-02-2009 12:02
Elisabeth22 schreef:Ik had dacht ook dat ik mijn menstruatie had vlak na het verwijderen. De gyn zei ook dat het bloeden wel mee zou vallen omdat hij er gemakkelijk uitging, maar heb daarna toch echt 4 dagen flink gebloed (ik dacht toen gewoon mijn menstruatie). Maar nar 10 dagen werd ik weer ongesteld. Wat dan wel weer overheen kwam met de dag die ik gebloed had toen ik nog mijn spiraal had. (ik werd nog een heeeel klein beetje ongesteld). Precies 28 dagen. Inmiddels zit ik in ronde 3, maarja er valt zo weinig over te zeggen. Ik lees vaak genoeg dat meiden niet eens ongesteld worden en meteen zwanger zijn na het verwijderen van de spiraal.
Dat zou natuurlijk mooi zijn! Succes allemaal!
tulp999

Unregistered

23-02-2009 23:47
Dan wordt het nu maar afwachten. Hoop dat mijn cyclus gauw op gang komt. Dan kan ik weer gaan tellen.
Succes iedereen. grtz roos
dejide

Unregistered

02-03-2009 13:19
Woehoe ik ben ongi geworden. Na precies 55 dagen eindelijk. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo heb zitten wachten op mijn ongi! Big Grin

Weet ook wel gelijk weer waarom niet want ik verga van de pijn in mijn buik, en rug. Maar mijn cyclus is weer op gang, en nu kunnen we eindelijk echt aan de slag gaan!

Hoop dat het bij jullie ook allemaal snel lukt!

Groeten
Daphne1002

Unregistered

02-03-2009 13:31
@Dejide: wat goed zeg!!!

Ik heb mijn ovulatie een dezer dagen. De ovu-testen zijn sinds vrijdag licht positief Wink Nu voel ik me de hele middag al misselijk.. bah! Had ik gisteren ook al. Snap alleen niet hoe het komt.
titusenherbie

Unregistered

02-03-2009 16:46
In februari 2008 is bij mij de Mirena, na 7 maanden, eruit gehaald omdat ik zwanger wilde worden van een tweede kindje. Ik had ook eerst een hele lichte menstruatie gedurende een kleine week net na het verwijderen van het spiraal. Na ca. 4 weken kreeg ik mijn ECHTE menstruatie: hevige rug- en buikpijn, net als vroeger toen ik nog niet aan de pil/spiraal was.
Ik was met 2 maanden zwanger (bij de eerste na 3 maanden na 15 jaar lang de pil te hebben geslikt). Da's erg snel, weet ook niet wat 'normaal' is. Ik heb trouwens niets gehoord over verkleefde eierstokken bij/na het gebruik van de Mirena. Schrik hier wel een beetje van, want ik was erg blij met de Mirena. Ik had helemaal geen last meer van stemmingswisselingen of afgevalkte emoties, zoals bij de pil. Een ander leuke bijkomstigheid was dat ik ook niet meer ongesteld werd (eerste 2x nog heel licht en later helemaal niet meer).
Ben benieuwd, zal een seven zoeken op internet over die verkleefde eierstokken...
brusje

Unregistered

02-03-2009 17:02
1e ronde na verwijderen nu..helaas vandaag al wat licht verlies dus zal morgen wel ongi zijn..dan was deze ronde 31 dagen
dejide

Unregistered

03-03-2009 08:29
@daphne: Wie weet heb je je ovulatie al gehad, en hebben jullie raak geschoten! Wink

Ik moet zeggen dat ik de mirena ook altijd als zeer prettig heb ervaren. Persoonlijk heb ik er nooit last van gehad, en 4,5 jaar niet ongesteld worden is natuurlijk erg prettig! (Volgens mij word ik hier nu wel voor gestraft, want ik me niet herinneren dat ik vroeger zoveel pijn had, hahahahaha ach het is voor een goed doel!) Ik hoor al die rare verhalen juist in mijn omgeving, en die hebben het dan niet zelf gehad, maar een vriendin ofzo......dus ja misschien is het waarheids gehalte dan niet bijzonder hoog. Ik ga me dus ook niet druk meer maken over verkleefde eierstokken!

@brusje: Jammer ja, maar je weet nu wel wat ongeveer je cyclus is dus kun je dalijk gerichter mikken! Succes
Daphne1002

Unregistered

03-03-2009 08:34
@Dejide: ja ik weet het niet.. gisteren was mijn OVU-test weer licht positief, dus er zit nog LH in mijn urine Wink

Heb de Mirena ook als positief ervaren. Maar ik had wel altijd kramp voordat ik ongesteld werd. Mijn menstruatie is in het begin een hele poos uitgebleven, maar later kreeg ik toch wel vrij regelmatig een bloeding. Verder vond ik het ideaal dat je nergens om hoefde te denken. De pil vergeten kan je niet Wink Heerlijk! En het feit dat de hoeveelheid hormonen veel lager is dan bij de pil vind ik ook een fijn idee.

Maarr.. dat zetten is mij niet zo goed bevallen! Weet ook niet of ik er straks nog voor wil gaan. Ben niet van de pijn, vind het eng, zeker daar. En ik merk dat ik dan bij de dokter niet meer goed kan ontspannen en dan doet het dus extra pijn. Eerder was een eendenbek bij mij nooit een probleem, maar na mijn vervelende ervaring met het zetten, deed die eendenbek bij het verwijderen wel een beetje zeer. Of zeer.. het was een vrij onaangenaam gevoel.
dejide

Unregistered

03-03-2009 08:47
@daphne: Gewoon lekker door blijven klussen! Beter het zekere voor het onzekere.

Het plaatsen vond ik ook geen pretje. Voor de Mirena had ik een koper spiraal, maar toen die gezet is was ik onder narcose. Dat was dus lekker makkelijk. Van dat spiraaltje werd ik echt heel erg ongi. Soms wel 2 weken. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan om te vragen of ik de Mirena mocht.

Ik heb het plaatsen ook als zeer onprettig ervaren, maar als ik dan bedenk dat het een paar minuten duurt, en je daar in principe 5 jaar lang plezier van hebt dan denk ik dat ik er toch weer 1 ga laten plaatsen. Als je eenmaal een keer bevallen bent dan valt iedere pijn die je daar hebt ook wel weer mee denk ik. Wink
Daphne1002

Unregistered

03-03-2009 08:54
@Dejide: ja inderdaad, als je bevallen bent dan weet je pas echt wat pijn is hahaha Tongue

Ik heb net een OVU-test gedaan en die is veel duidelijker dan de voorgaande. Ik heb mijn piek bereikt Big Grin Gisteravond voelde ik ook dat mijn vriend tegen mijn baarmoedermond aan kwam toen hij eeh.. ejaculeerde :oops: Hoeven ze in ieder geval minder ver te zwemmen hahahaa :lol:
Elisabeth22

Unregistered

03-03-2009 08:54
Even over het plaatsen, ik neem aan dat het straks de bedoeling is dat jullie bevallen zijn als jullie weer aan anticonceptie denken.
Ik was ook heel bang voor het plaatsen , had allemaal hele nare verhalen gehoord. Was 13 weken daar voor bevallen en wilde eigenlijk de nuvaring, maar dat kon niet ivbm borstvoeding. Dus ben ik toch voor de spiraal gegaan, omdat het zo kort na mijn bevalling was stond mijn baarmoeder nog wat open en deed het helemaal geen pijn. Die eendenbek voelde nog vervelender. En ik ben best wel kleinzerig wat dat betrefd.
Volgens mij scheelt het echt als je al geworpen hebt.

Voorderest is de spiraal mij wat minder goed bevallen (veel buikpijn, even goed ongesteld, pukkels) dus oof ik hem weer op nieuw laat zetten weet ik nog niet, maar de pijn was hier zeker te doen.
Ook schijnt het ook wel uit te maken wie hem zet. Gynaecologen zijn vaak beter gespecialiseerd dan huisartsen (die van mij deed het ook niet), maar goed dat geld natuurlijk niet voor alle huisartsen.
dejide

Unregistered

03-03-2009 09:14
@daphne: Hahahaha nou dan wordt het vast een jongen die zwemmen sneller!

Uiteraard is het de bedoeling dat ik dan eerst bevallen ben! Big Grin Maar het is wel goed om te weten dat het dan waarschijnlijk minder pijn doet!
Daphne1002

Unregistered

03-03-2009 13:45
dejide schreef:@daphne: Hahahaha nou dan wordt het vast een jongen die zwemmen sneller!

Uiteraard is het de bedoeling dat ik dan eerst bevallen ben! Big Grin Maar het is wel goed om te weten dat het dan waarschijnlijk minder pijn doet!

Haha ja!

Maar ik heb geen idee wanneer mijn ei springt. Het schijnt binnen 12 tot 36 uur na je positieve OVU-test te gebeuren maar ja... Het kan dus nu zijn, maar ook morgenochtend. De dames leven het langst en de heren zijn sneller met het zwemmen. Hangt van mijn ei af wat er gaat gebeuren. En dan moet het allemaal nog overleven natuurlijk Big Grin

Volgens de Chinese kalender zou ik bij een bevruchting in maart een meisje moeten krijgen. We zullen zien Wink En ow ja, als het daadwerkelijk lukt deze keer, wat we natuurlijk beiden vreselijk hopen, dan ben ik uitgerekend op mijn eigen verjaardag :lol:
rheetje

Unregistered

03-03-2009 17:25
aaaaah dat zou wel heel erg mooi zijn, uitgerekend op je verjaardag Big Grin
Daphne1002

Unregistered

04-03-2009 08:02
Haha ja! Zou wel heel bijzonder zijn Big Grin

"Wat heb jij dit jaar voor je verjaardag gekregen?" Wink
rheetje

Unregistered

04-03-2009 08:48
als ik deze ronde zwanger zou zijn, dan kom ik er ook in de buurt Wink

en een mooier cadeau bestaat idd niet Smile
Daphne1002

Unregistered

04-03-2009 09:06
Nee, ik zou maar al te graag een kindje voor mijn verjaardag willen krijgen Big Grin Big Grin

Mijn moeder is 23 jaar geleden rond dezelfde tijd zwanger geraakt. Vind ik ook wel een bijzonder idee Wink Zij was 6 december uitgerekend en ik kwam twee weken te vroeg.

Ze hebben trouwens ook een skivakantie geboekt, mijn ouders, waarvoor wij ook zijn uitgenodigd. Ik durf alleen niet te zeggen dat er een reeele kans bestaat dat wij niet mee kunnen ivm een zwangerschap... Ik hou het nog maar even stil, maar zodra we weten dat we een kindje verwachten dan vertellen we het vrij vlotjes denk ik Wink De skivakantie is trouwens in 2010.
rheetje

Unregistered

04-03-2009 10:05
das idd heel bijzonder Smile

Wel jammer van de ski vakantie maare hoop wel dat je dan zwanger bent Wink
erykah

Senior Member

Topics: 1
04-03-2009 16:00
Hallo Dames,

Ben hier nieuw op het forum. Vind het erg leuk om hier jullie verhalen te lezen ( ben al 2 middagen hier aan het rondneuzen)
En heb besloten zelf ook mee te doen :lol:

Ik heb 28 jan. 2009 mijn mirena na 2,5 jaar laten verwijderen (tijdens mijn menstruatie). Na cyclus van 28 dagen mijn menstruatie weer gehad. Had tijden de mirena ook gewoon regelmatige menstruaties. We zijn nu dus met de 2de ronde bezig, en "klussen" deze ronde om de dag Confusedhock: . Heb 23 maart mijn NOD dag... :mrgreen: Heb al 2 Clear blue klaar liggen :lol: :lol:

Voor iedereen hier succes met zwanger worden!!!
brusje

Unregistered

04-03-2009 19:49
hey erykah...spannend..

hier sinds 20 jan mirena er uit..31e 1e ongi, 3 maart de 2e...dus nu op naar de 2e ronde..
ik had ook gewoon een cyclus tijdens mirena..maar wel wat onregelmatig..(26-32)
erykah

Senior Member

04-03-2009 19:56
@ Brusje He wat grappig.. nou spannend allemaal he? We klussen deze ronde om de dag. Ik heb a.s. zondag mijn ei (denk ik) Vorige ronde niet echt rekening mee gehouden, gewoon wanneer het er van kwam zeg maar. Maar het kan me eigenlijk niet snel genoeg zijn. Was het maar de 23ste dan kan ik weer testen of misschien ook niet Sad Hoop voor je dat het deze ronde lukt.. Hou je op de hoogte, want is wel grappig dat we bijna tegelijk mirena hebben laten verwijderen.
brusje

Unregistered

04-03-2009 20:53
ik ga deze keer aan de ovu testen..omdat ik nogal van cyclus lengte verschil..mishcien is het dan duidelijker..
Daphne1002

Unregistered

05-03-2009 08:21
@Erykah: welkom! Big Grin
dejide

Unregistered

09-03-2009 10:51
Hé allemaal,

Hoe staat het er bij jullie voor? Zijn er al mensen die kunnen testen?
Ik kan van het weekend weer flink gaan klussen! Big Grin
Het geeft toch wel een extra speciaal gevoel als je weet dat er iets gemaakt kan worden.

Voor mij de 29ste pas testen! Wat kan wachten toch land duren!!!

Groetjes
dejide

Unregistered

09-03-2009 10:52
dejide schreef:Hé allemaal,

Hoe staat het er bij jullie voor? Zijn er al mensen die kunnen testen?
Ik kan van het weekend weer flink gaan klussen! Big Grin
Het geeft toch wel een extra speciaal gevoel als je weet dat er iets gemaakt kan worden.

Voor mij de 29ste pas testen! Wat kan wachten toch land duren!!!

Groetjes

Land moet uiteraard lang zijn! hahaha Big Grin
erykah

Senior Member

09-03-2009 11:43
@ Dejide Nou zoals je op mijn banner kunt zien heb ik als het goed is vandaag mijn ei Big Grin Gisteravond nog geklust Big Grin We klussen om de dag en nu maar afwachten he :roll: Heb de 23ste mijn NOD.. pfff dat duurt nog 2 hele weken :| Wachten duurt inderdaad lang .. haha.. Hoe lang zijn jullie al bezig?
dejide

Unregistered

09-03-2009 13:27
@erykah: Wat spannend! Twee weken lijkt inderdaad nu wel een eeuw te duren!
Wij zijn nu met de 2e ronde bezig. Ik heb 6 januari mijn spiraal laten verwijderen. Daarna werd ik wat ik dacht direct ongi, maar dit bleek dus gewoon een bloeding van het verwijderen te zijn. Uiteindelijk heeft het tot 1 maart geduurd voordat ik echt ongi werd.

Wordt dit jullie eerste keer?
erykah

Senior Member

09-03-2009 14:31
dejide schreef:@erykah: Wat spannend! Twee weken lijkt inderdaad nu wel een eeuw te duren!
Wij zijn nu met de 2e ronde bezig. Ik heb 6 januari mijn spiraal laten verwijderen. Daarna werd ik wat ik dacht direct ongi, maar dit bleek dus gewoon een bloeding van het verwijderen te zijn. Uiteindelijk heeft het tot 1 maart geduurd voordat ik echt ongi werd.

Nee 2de ronde.. 28 januari mirena laten verwijderen tijdens mijn menstruatie. Had tijdens mirena altijd een regelmatige cyclus en werd dus gewoon ongesteld. Hoop zo dat het deze ronde lukt. In mijn vrienden/familie kring heeft iedereen inmiddels kinderen of is zwanger.. nu wij nog.. haha.. Nou jullie ook succes deze ronde!!
erykah

Senior Member

09-03-2009 14:39
erykah schreef:
dejide schreef:@erykah: Wat spannend! Twee weken lijkt inderdaad nu wel een eeuw te duren!

Nee 2de ronde.. 28 januari mirena laten verwijderen tijdens mijn menstruatie. Had tijdens mirena altijd een regelmatige cyclus en werd dus gewoon ongesteld. Hoop zo dat het deze ronde lukt. In mijn vrienden/familie kring heeft iedereen inmiddels kinderen of is zwanger.. nu wij nog.. haha.. Nou jullie ook succes deze ronde!!

Of bedoelde je 1ste zwangerschap? haha.. dacht er ineens klopt mijn antwoord wel.. haha.. Ja het wordt onze eerste keer, worden beide dit jaar 25. En van jullie?
dejide

Unregistered

09-03-2009 15:28
@erykah: Ik bedoelde inderdaad eerste zwangerschap. Dan is het helemaal spannend! Big Grin
Voor mij niet ik heb al twee meiden 1 van 11 jaar en 1 van 7, maar voor mijn vriend is het wel de eerste keer. Ik moet zegggen dat het voor mij ook wel als de eerste keer voelt. Ik ben namelijk 28, en was dus heel jong moeder! Ik heb er toen niet echt van kunnen genieten. De eerste was zo wie zo ongepland.

Ik geniet uiteraard wel erg van mijn kids, maar de eerste periode was toen vooral heel zwaar. Deze keer is het dus echt genieten! :lol:
erykah

Senior Member

09-03-2009 17:23
dejide schreef:@erykah: Ik bedoelde inderdaad eerste zwangerschap. Dan is het helemaal spannend! Big Grin
Voor mij niet ik heb al twee meiden 1 van 11 jaar en 1 van 7, maar voor mijn vriend is het wel de eerste keer. Ik moet zegggen dat het voor mij ook wel als de eerste keer voelt. Ik ben namelijk 28, en was dus heel jong moeder! Ik heb er toen niet echt van kunnen genieten. De eerste was zo wie zo ongepland.

Ik geniet uiteraard wel erg van mijn kids, maar de eerste periode was toen vooral heel zwaar. Deze keer is het dus echt genieten! :lol:

Oke.. dus voor jullie nu ook lekker spannend... En nu voor een jongetje?? haha.. Maar wel een voordeel dat je nu weet hoe het voelt en is om zwanger te zijn!! Ik had de vorige ronde (al) het gevoel zwanger te zijn, maar heb geen idee hoe het voelt en of het dan wel echt zo is!! :lol: Hoop daar deze ronde achter te komen!! haha.. Ik heb het idee als je eerder zwanger geweest bent dat je het dan ook eerder voelt dat het weer zover is. Nou succes in ieder geval!

Groetjes
dejide

Unregistered

10-03-2009 08:41
Haha een jongetje zou wel heel leuk zijn natuurlijk, maar een meid is net zo welkom!! Ik weet van mijn vorige zwangerschappen hoe ik me toen voelde, maar ja ze zeggen dat het bij iedere zwangerschap weer anders is. Vooral aan mijn borsten voelde ik toen dat het raak was. Die deden zo verschrikkelijk veel pijn.
Ook moest ik voor mijn gevoel om de vijf minuten naar de WC. Ik ben benieuwd of het nu weer net zo zal zijn.

Heel veel succes deze ronde!!
erykah

Senior Member

21-03-2009 19:42
@dejide Hey hoe gaat het bij jouw?? Hier net weer aan ronde 3 begonnen. Mijn vriend zei gisteravond heel lief, deze ronde gaan we echt ons best doen.. haha.. Ben benieuwd hoe het bij jouw gaat?

En zijn er geen andere meiden die zwanger willen worden na het verwijderen van de mirena?? Het is hier zo rustig!! Sad
brusje

Unregistered

21-03-2009 20:43
ja hie rook na mirena of had ik me al een gemeld..moeilijk tevolgenen zijn zoveel topics..

zitten nu in ronde 2 en mn NOD ligt ergens rond 1 april..of iets ee3rder had mn eisprong de 15/16e dus zou evt de 29e deze maand ook al kunnen testen..

voel me nu orima..voel niks..borsten lijken al wel weer wat gevoeliger te worden..maar dat heb ik ook als ik ongesteld ga worden..dus..

afwachtennn :roll:
dejide

Unregistered

22-03-2009 10:25
@erykah: Balen meid! Hoop dat het de volgende ronde raak voor je is!

@Brusje: Wat toevallig mijn NOD is ook 1 april. Moet zeggen dat ik echt nog helemaal niks voel dus ga er van uit dat het voor mij ook gewoon ronde drie wordt , maar goed je blijft toch stiekem wel een beetje hopen.

Het is hier inderdaad super rustig. Laten we daar eens verandering in brengen! Wink
erykah

Senior Member

22-03-2009 21:41
@ dejide & brusje Spannend voor jullie, beide NOD 1 april. Ik duim voor jullie!! Mijn NOD is de 14de. Dus ik begin volgende week weer met klussen!

En we moeten er zeker verandering in brengen. Zijn toch niet de enige die een mirena gehad hebben.
Tweet

Unregistered

23-03-2009 05:11
Hallo allemaal!

Ik ben ook Mirena draagster (nog wel).
Gister hebben we de knoop door gehakt, en besloten dat we (alvast) aan een kindje van ons samen willen beginnen. Zoals ik in mijn voorstelstukje al schreef, gaan we trouwen in augustus! Het is dus geen moetje, we zijn al twee en een half jaar verloofd, en hebben bijna drie jaar een relatie. Wink Mijn aanstaande heeft een zoon van 6 uit een eerder huwelijk, ikzelf heb een dochter van 5, die ik alleen op gevoed heb. En nu hopen we dus ons gezinnetje uit te mogen breiden met een nieuwe spruit!
Morgen ga ik vragen bij de huisarts of hij mijn spiraal er uit wil halen, of dat ik daarvoor naar de Gynaecoloog moet. En meteen ook maar foliumzuur gaan halen natuurlijk!!!
Overigens heb ik mijn spiraal nu bijna 5 jaar naar volle tevredenheid. Ik had me bij het zetten voorbereid op flink veel pijn en een aantal dagen goed ziek in bed liggen, maar ik stond lachend op van de behandeltafel bij mijn huisarts, en had helemaal nergens last van! Ik voelde wel een beetje getrek aan mijn baarmoedermond, en dat voelde vooral heel raar, maar ik heb echt geen seconde pijn gehad... Het schijnt wel dat als je al een kind gebaard hebt, je dan minder last hebt van het laten zetten...
Ik ben benieuwd hoe het verwijderen voor mij gaat zijn, maar zie er absoluut niet tegen op, ondanks de talloze horrorverhalen van de ervaringsdeskundigen op verschillende fora :lol: Wink
Daphne1002

Unregistered

23-03-2009 08:37
@Tweet: er bestaan geloof ik meer horrorverhalen over het zetten dan over het verwijderen geloof ik Big Grin

Bij mij viel het zetten tegen en het verwijderen viel erg mee! Was eigenlijk een fluitje van een cent Wink Succes!!
Babyangel

Senior Member

23-03-2009 08:49
Bij mij viel de eerste x zetten van de mirena héél erg mee, echt nergens last van terwijl ik nog nooit een kind had gebaard. Het verwijderen en toen opnieuw inzetten deed meer pijn maar ach wat is een paar minuten op een mensen leven??!!

De 29e heb ik mijn nod......... Ik ben heel benieuwd!!
dejide

Unregistered

23-03-2009 11:31
@tweet: Bij mij precies hetzelfde plaatsen viel tegen. Er uit viel mee. Spannend hè om weer op nieuw te beginnen! Ik heb zelf ook al twee dochters, maar niet met mijn huidige partner.

@Erykah: Dat worden weer heerlijke klus dagen! Wink

Dus er zijn nog meer dames met NOD eind april. Moet zeggen dat het aftellen nu echt wel begint! Ik blijf er wel nuchter onder zeker omdat ik nog nergens last van heb, en dat bij de vorige wel had. Zijn er al dames die wel kwaaltjes hebben?
dejide

Unregistered

23-03-2009 11:31
Oeps :oops: Eind maart bedoel ik natuurlijk!
erykah

Senior Member

23-03-2009 12:22
@ Tweet Nou succes morgen. Het zal vast wel meevallen het verwijderen. Bij mij deed het plaatsten echt ontzettend veel pijn. Ben zelfs nog flauw gevallen bij de gynaecoloog :lol: Kan er nu gelukkig wel om lachen. En het verwijderen was 1 diepe zucht en hij was er uit! :mrgreen: Dus dat viel reuze mee. Heb je de mirena ook laten plaatsen bij de HA? want dan verwijderd hij hem waarschijnlijk ook weer. Nou veel succes morgen!!!

@xxxangelique Spannend hoor! Weet je al wanneer je gaat testen? Duim voor je!!!

@Dejide Ja de klusdagen beginnen weer. We beginnen morgen met onze klusperiode :mrgreen: Vind het lastig om te bepalen wanneer ik mijn ei heb. Dus daarom beginnen we morgen alvast. Mijn cyclus zijn steeds kort, dus dan maar op tijd beginnen voor het beste resultaat :mrgreen: En wil nog niet beginnen met ovu testen. Zitten nog maar in de 3de ronde. Waarvan de eerste ronde eigenlijk niet echt meetelt omdat we het toen nog met condoom hebben gedaan. Want ik wou eerst even wachten tot mijn eerst ongi. Nou succes met het aftellen!! Duim voor je!!
Tweet

Unregistered

23-03-2009 12:41
Mijn spiraal is idd ook geplaatst door mijn huisarts, maar ik woon nu ruim 50km verder op, dus heb ook een andere huisarts, en zal het toch eerst even na moeten vragen dus :lol:
dejide

Unregistered

23-03-2009 13:38
Ik ben ook pas verhuisd, en het verwijderen van mijn spiraal was gelijk de eerste kennismaking met mijn nieuwe huisarts! Big Grin Was wel erg vreemd! Hahaha

@erykah: Heb jij wel een regelmatige cyclus of wisselt het bij je?
Rani

Unregistered

23-03-2009 14:27
Hallo,

Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf heb ik de mirena er 19 feb uit laten halen. Zaterdag avond 21 ongesteld geworden.
Nu hebik gister een predictor test gedaan er kwam een heel licht streepje na 15 minuten. Vandaag van de Kruidvat maar 2 gekocht die kwamen als beste uit de test. Ik kon niet w8ten heb net een test gedaan en echt overduidelijk een kruis! Ik ben dus zwanger ik kan het bijna niet geloven!

Nu heb ik wel steeds wat krampen onder inmijn buik....het voelt nietals menstruatie pijn maar meer een soort spier achtige pijn. Ik hebal twee kinderen. en kan me neit herinneren dat ik dat eerder ook had.
Herkend iemand dit?
dejide

Unregistered

23-03-2009 14:55
GEFELICITEERD!!! Rani Big Grin

Ik zelf herken het ook niet. Heb ook al twee kids, maar ik heb op een ander forum gelezen dat wel meer vrouwen hier last van hebben. Bij hen gaat alles goed. Maak je er dus niet te druk om. Ik zou ook gewoon gelijk de verloskundige bellen. Je kunt dit dan gelijk voorleggen om je eventuele zorgen weg te halen!

Groetjes
Daphne1002

Unregistered

23-03-2009 15:11
@Rani: proficiat!!! Big Grin Big Grin
erykah

Senior Member

23-03-2009 16:47
@rani Van harte gefeliciteerd!! En zo snel!! Geweldig. Nou lekker van genieten!!

@dejide Ik heb opzich wel een vrij regelmatige cyclus. Iedere keer tussen de 25 en 28 dagen zelfs tijdens de mirena. Heb er al wel over gedacht op de ovu testen te gaan gebruiken. Maar ben bang dat we er dan te veel mee bezig zijn, we zijn nog maar net begonnen eigenlijk. Misschien dat ik ze deze week nog wel bestel, gewoon om te kijken of en wanneer ik mijn ei heb. Maar de ovu testen moet je toch een aantal dagen achter elkaar op hetzelfde tijdstip doen? Want ik werk onregelmatig. En dan zou ik ook op mijn werk moeten testen Confusedhock: Weet niet of ik dat wel een prettig idee vind.. haha..
Rani

Unregistered

23-03-2009 16:55
erykah schreef:@rani Van harte gefeliciteerd!! En zo snel!! Geweldig. Nou lekker van genieten!!

@dejide Ik heb opzich wel een vrij regelmatige cyclus. Iedere keer tussen de 25 en 28 dagen zelfs tijdens de mirena. Heb er al wel over gedacht op de ovu testen te gaan gebruiken. Maar ben bang dat we er dan te veel mee bezig zijn, we zijn nog maar net begonnen eigenlijk. Misschien dat ik ze deze week nog wel bestel, gewoon om te kijken of en wanneer ik mijn ei heb. Maar de ovu testen moet je toch een aantal dagen achter elkaar op hetzelfde tijdstip doen? Want ik werk onregelmatig. En dan zou ik ook op mijn werk moeten testen Confusedhock: Weet niet of ik dat wel een prettig idee vind.. haha..

DANKJEWEL!

Ik heb eigenlijk geen idee hoe die testen werken. Ik ben er elf vanuit gegaan dat ik ongesteld werd na de verwijdering...En toen uitgerekend wanneer de evt ovulatie was. Ik had het ook goed mis kunnen hebben. Had ook niet zo snel verw8
Heel veel succes!

gr
dejide

Unregistered

24-03-2009 10:32
@Erykah: Begrijp helemaal wat je bedoeld ik denk nu al vaak genoeg dat ik er te veel mee bezig ben. De eerste ronde heb ik wel ovu testen gebruikt, maar die waren steeds maar negatief. Dat kwam natuurlijk omdat mijn cyclus nog niet op gang was, maar ja je bent wel iedere keer teleurgesteld. Je moet ze inderdaad 5 tot 7 dagen gebruiken op hetzelfde tijdstip. Zeker als je onregelmatig werkt is dat niet altijd handig.
Rani

Unregistered

24-03-2009 20:17
Toe ik voor het eerst zwanger wilde worden was ik er ook alleen maar mee bezig. Ik 2 miskramen gehad.En tijdens onzeverhuis periode ben ik zwanger geworden toen ik er eigenlijk niet echtmee bezigwas....Mijn 2e wangerschap was toen de oudste 3 maanden was.....helemaal niet gepland maar zeer welkom ik wilde het niet nog eensmee maken dat ik er mee bezig was en het niet zou lukken....

Deze keer hebben we er bewust voor gekozen en ik had zoiets als het ons gegeven is komt het en anderslaat ik na 6 maanden weer een spiraal plaatsen. Ik ben zelf nog wel wat bang enzo helemaal omdat ik me best 'normaal' voel alleen af entoe wat kramp veel luchtverlies hihihihi en wat last van mijn borsten...

Heel veel succes !!

Liefs van mij
Daphne1002

Unregistered

25-03-2009 08:06
Rani schreef:
erykah schreef:@rani Van harte gefeliciteerd!! En zo snel!! Geweldig. Nou lekker van genieten!!

DANKJEWEL!

Ik heb eigenlijk geen idee hoe die testen werken. Ik ben er elf vanuit gegaan dat ik ongesteld werd na de verwijdering...En toen uitgerekend wanneer de evt ovulatie was. Ik had het ook goed mis kunnen hebben. Had ook niet zo snel verw8
Heel veel succes!

gr

Ze meten het LH-gehalte in je urine. Dat LH piekt even voordat je een ei hebt Wink Ik heb die testen de afgelopen twee rondes ook gebruikt en ik denk dat ik dat deze keer weer ga doen (moet ze alleen wel even bestellen Wink ). Vind het erg handig en heb ook niet iedere dag op excact dezelfde tijd getest.. toch kon ik op een gegeven moment de piek wel opmerken.
Tweet

Unregistered

25-03-2009 08:33
Mijn spiraaltje gaat volgende week vrijdag verwijderd worden. Moet zeggen dat ik het allemaal best spannend vind! En dan niet voor het verwijderen, want daar verwacht ik eerlijk gezegd nauwelijks tot geen problemen bij. Maar het idee van gepland zwanger proberen te worden... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :oops:
erykah

Senior Member

25-03-2009 11:48
@dejide Heb toch maandag de ovu testen besteld bij matcare en had ze dinsdag al beginnen. Super snel. Dus ga denk ik eind deze week beginnen. Wil het gewoon even een keer proberen zodat ik meer inzicht krijg in mijn cyclus. Misschien klussen we wel op de verkeerde momenten Confusedhock:

@daphne1002 Bedankt voor je reactie. Welke ovu tesen gebruik jij? Ik heb ook in de bijsluiter gelezen dat het niet met ochtendurine mag. Dus als je dan gewoon iedere keer bijvoorbeeld smiddags test dan moet het wel goed komen lijkt mij. En als je een positieve ovu test hebt, wanneer is dan het beste om te klussen?

Groetjes
Tweet

Unregistered

26-03-2009 08:43
Wel, ik ben in ieder geval nu :twisted: ...
Dat ga ik dus dan maar alvast noteren, dan kan ik alvast een beetje inschatten wat mijn NOD in april gaat moeten zijn...
:lol: :oops: :lol: :oops: :lol: :oops: :lol:
dejide

Unregistered

26-03-2009 10:00
@tweet: Balen! Maar goed nu kun je inderdaad wel beter inschatten wanneer je vruchtbare periode is. Wie weet dat de paashaas voor jou een heel vruchtbaar eitje langskomt brengen! Wink

@erykah: Ben heel erg benieuwd of het je bevalt met ovu testen! Als het bij mij deze maand niet raak is denk ik dat ik het ook weer ga proberen.

Voor alsnog bij mij geen :evil: te bekennen, maar goed als ik een goede cyclus heb zouden ze zondag moeten komen.
Tweet

Unregistered

26-03-2009 10:04
Zou ik best tof vinden, als het meteen zou lukken :lol:
Daphne1002

Unregistered

27-03-2009 09:57
@Eryka: als je een hele dikke teststreep ziet staan, dan vindt je ovulatie binnen 24 tot 36 uur na het testen plaats. Ik had wel dat ik eerst een paar dagen een lichte streep zag.. dan begonnen wij met klussen. Hebben het de afgelopen ronde zowat iedere dag gedaan.

Waar ik nu ook op let, is dat we in de weken voorafgaand aan mijn ovulatie genoeg klussen. Het sperma van je man moet regelmatig ververst worden namelijk, om de juiste kwaliteit te kunnen behouden Wink En het is natuurlijk logisch dat gezond en sterk zaad meer kans maakt Big Grin

Iedere dag klussen schijnt niet helemaal goed te zijn (dan verdunt het teveel) en je kunt het best om de dag klussen.. schijnt. Ik heb, als het goed is, op 6 april mijn ei (klopt vaak niet helemaal met mijn banner hoor) en ik denk dat wij dan sowieso op 2, 4 en 5 april klussen. Wil het niet teveel plannen allemaal, maar toch probeer ik er wel goed op te letten.

Tegen mijn vriend zeg ik niet teveel... die voelt zich anders net zo'n dekhengst hahaha!
erykah

Senior Member

27-03-2009 16:55
@Tweet Succes vrijdag!!! Is inderdaag wel handig om alvast je cyclus bij te houden, heb ik toen ook gedaan. Kun je gelijk beginnen met rekenen en klussen :lol:

@Dejide En heb je de :evil: :evil: al op bezoek?? Ik duim voor je!!!

@daphne1002 Bedankt voor je reactie. Doe straks mijn eerste ovu test :? Heb besloten om het rond dit tijdstip te doen omdat ik nu een aantal dagen/week op dit tijdstip vrij ben dus dan kan ik het gewoon lekker thuis doen. En we beginnen vanavond weer met om de dag klussen. Denk dat ik a.s wo/do mijn ei heb. Dus ben benieuwd. En ja die mannen hebben het maar zwaar met ons.. :lol: Maar ik vind ze mogen niet zeuren, anders roepen ze altijd dat 'wij' nooit willen :lol: :lol: jij ook veel succes.

Groetjes
dejide

Unregistered

28-03-2009 10:50
Dag dames,

Nou hier komt tie dan: IK BEN ZWANGER!!!!!! Big Grin Big Grin Big Grin
Ik heb gister al een test gedaan :oops: kon me niet meer inhouden, en er staan twee strepen!!!!

Kan het nog steeds niet geloven iedere keer als ik naar de wc ga kijk ik of ik toch niet ongesteld ben geworden.

Ik hoop zo dat het bij jullie ook snel gaat lukken!!!!!

Liefs
erykah

Senior Member

28-03-2009 12:15
dejide schreef:Dag dames,

Ik heb gister al een test gedaan :oops: kon me niet meer inhouden, en er staan twee strepen!!!!

Kan het nog steeds niet geloven iedere keer als ik naar de wc ga kijk ik of ik toch niet ongesteld ben geworden.

Liefs

Hey Dejide... wat een goed nieuws!!! Geweldig!! En ook zo snel. Dit was ook je 3de ronde toch?? Van harte gefeliciteerd!! En geniet er lekker van. Kan me voorstellen dat het nog een beetje onwerkelijk allemaal is.

Zijn trouwens veel zwanger deze maand valt mij ook. Allemaal goed nieuws. haha.. :mrgreen:
Daphne1002

Unregistered

28-03-2009 14:46
dejide schreef:Dag dames,

Liefs

Van Harte Proficiat!!!! Big Grin Big Grin
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
28-03-2009 15:03
@dejide: Super gefeliciteerd, geniet ervan!!

@tweet: Even niet verder lezen voor volgende week vrijdag..

Gisteren mijn spiraaltje eruit laten wroeten nadat HA het niet kon vinden en de gyn ook niet gelijk.. ik moest dus terugkomen. Ik ben ws die 1% waar het niet gaat zoals het hoort en het was echt super pijnlijk en ik kan nog steeds niet lekker lopen. Gistermiddag blies mijn bovenbuik helemaal op en had ik het gevoel dat er iets heel zwaars op mij lag, kreeg bijna geen adem, dit duurde echt tot 's avonds laat.
Ik heb 's middags de gyn even gebeld omdat ik dit niet normaal vond, ik had menstruatie krampen of zo verwacht maar niet dit. Hij zei dat er ws vocht mijn buikholte in was gegaan en dat dit vanzelf over een paar dagen overgaat.. gggrrr... De gyn zei zelfs dat ik beslist geen pieper ben (pardon??) en dat het spiraaltje erg verstopt en vast zat... heb ik weer!
Hebben anderen ook zoiets mee gemaakt?
Mijn eisprong is maandag (geloof ik) maar heb op dit moment geen zin in klussen hahaha... ik hoop dat het morgen beter voelt.
Tweet

Unregistered

28-03-2009 18:59
Dejide: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fiemo: Hoop dat je je gauw weer wat beter voelt meid... Vervelend dat het zo'n beproeving was Sad Zal komende week, als ik niet meer :twisted: ben, maar eens checken voor de zekerheid of ik mijn touwtjes nog voel :lol:

Enne... Als je me probeert te waarschuwen om iets niet te lezen, dan lees ik natuuuuuuuuuuuurlijk wel hè? :mrgreen:
dejide

Unregistered

29-03-2009 09:04
Big Grin Dank jullie wel allemaal!!! Zit nog steeds op mijn roze wolk, maar ik begin het wel te geloven!
@erykah: Dit was inderdaad mijn derde ronde. Dus super snel voor mijn gevoel. April wordt vast ook een onwijs goede maand! Hoe kan het ook anders als de paashaas allemaal eitjes langsbrengt! Wink

@tweet: Weet zeker dat het helemaal goed gaat komen. Je doet het voor een goed doel. Als je dat in je achterhoofd houd dan kan er niets mis gaan. Big Grin 1 troost het is niets vergeleken bij een bevalling! Wink

@fiemo: Jemig balen meid!!! Zo zie je maar er is altijd een uitzondering op de regel.

@daphne: Hoe voel je je? Gaat alles goed met de zwangerschap?

Liefs.
Daphne1002

Unregistered

29-03-2009 09:22
@Dejide: ik zie dat je niet helemaal op de hoogte bent Wink

Ik ben niet zwanger namelijk. Op dinsdag teste ik licht positief, op woensdag negatief en donderdagochtend was ik al ongesteld. Jammer maar helaas.. we gaan vol goede moed de volgende ronde in Big Grin
dejide

Unregistered

29-03-2009 10:04
Daphne1002 schreef:@Dejide: ik zie dat je niet helemaal op de hoogte bent Wink

Ik ben niet zwanger namelijk. Op dinsdag teste ik licht positief, op woensdag negatief en donderdagochtend was ik al ongesteld. Jammer maar helaas.. we gaan vol goede moed de volgende ronde in Big Grin

Sorry!!!Sorry!!!Sorry!!! :oops: Ik schaam me diep!
Daphne1002

Unregistered

29-03-2009 15:35
@Dejide: geeft niet! Je kunt niet alles in de gaten houden op een forum Big Grin Ik voel me er niet rot onder ofzoiets.

De eerste ronde van 50 dagen tellen wij eigenlijk niet mee.. het kan haast niet dat er toen een ovulatie heeft plaats gevonden. Eigenlijk zitten we nu dan pas in de 3e serieuze ronde. Is nog heel vroeg allemaal, dus geen reden tot wanhopen haha Wink Ik hoop straks ook zo'n geweldige banner in mijn onderschrift te kunnen plaatsen!
Babyangel

Senior Member

30-03-2009 08:50
@Dejide Van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan meid!

@fiemo, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Echt akelig!

Nog even een vraagje aan de rest....
Ik heb het idee dat ik veel minder ongesteld ben dan voordat ik de mirena had. Hebben jullie dat ook?
Ik werd trouwens helemaal niet meer ongesteld tijdens de mirena.
Tweet

Unregistered

30-03-2009 09:19
Daarover kan ik pas na aanstaande vrijdag meepraten, als mijn Mirena weg is :lol:
Maar moet bekennen dat ik het AB-SO-LUUT niet erg zou vinden als het minder is dan, want ik heb destijds vooral de Mirena gekozen vawege de heftigheid van mijn stondes... :roll:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave