Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten NOD op Valentijnsdag!

NOD op Valentijnsdag!
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

03-02-2009 12:34
Hallo dames,

Wie heeft er nog meer zijn NOD op Valentijnsdag?
Ik denk .... even een nieuwe topic openen...
Vind het toch wel "extra" speciaal!

Voor mij is dit de 1e ronde.
Zullen we een (nieuw) NOD lijstje maken?

Liefs Suus.
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
03-02-2009 12:47
Ik!
zou erg leuk kado'tje zijn!!
Succes met de wachttijd
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

03-02-2009 13:39
Jij ook succes met wachten!

Ben benieuwd of er nog meer NOD van de 14e bij komen...
Eva_697

Unregistered

04-02-2009 10:25
nee helaas, zou wel mijn innesteldag eventueel kunnen zijn Big Grin hahaha, maar nee helaas, zou inderdaad wel het ultime valentijnscadeau zijn he Big Grin
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

04-02-2009 17:31
Ach Eva,
Als je eitje innesteld op de dag van de liefde is het toch ook speciaal?!

Even een vraagje aan jou Hoop....
Jij hebt me in een ander topic (weet even niet welke) al eerder goed advies gegeven, vandaar.
Mijn vraag is;
Als je 2 positieve ovulatietesten hebt gehad (je LH-piek dus), kun je er dan 100% van verzekerd zijn dat je ei binnen 24 tot 48 uur springt? Of kan het evengoed zijn dat er geen eisprong plaatsvind?
Ik bedoel.... kan je ook een LH-piek (gehad) hebben zonder vervolgens een eisprong te krijgen?
Of heeft de LH-piek onherroepelijk een eisprong tot gevolg?
Ben namelijk minstens 48 uur verder en heb nog helemaal NIETS gevoeld en heb ook nog geen temperatuurverhoging...

Jij lijkt er behoorlijk wat vanaf te weten, daarom wend ik me tot jou :oops:
Verder al tekenen van een geslaagde bevruchting bij jou?

Hoop dat je mij kunt helpen.
Liefs
Daphne1002

Unregistered

04-02-2009 17:56
Ik heb mijn NOD ook op de 14e Smile

@Suus: bij mij voelde het deze keer ook een beetje vreemd allemaal. De vorige keer wist ik duidelijk wanneer ik mijn ei had, want dat kon ik goed voelen. Nu rommelde het al een paar dagen en toen had ik ineens die positieve OVU-test...

Op zondag en maandag had ik een opgeblazen gevoel in mijn onderbuik (baarmoeder?). Dat had ik de vorige keer ook, maar dan veel erger en "maar" 1 dag. De afgelopen dagen heb ik vrijwel niets gevoeld. Ja gisteren wat gerommel aan de rechterkant en vandaag aan de linkerkant.. En mijn borsten voel ik zo nu en dan. Meer niet.

Wie heeft er al wel verschijnselen? Tongue
claudiagf

Posting Freak

Topics: 1
05-02-2009 11:45
Hoi Suus,
Ik wil hier ook effe op inhaken. Want ook ik heb eigenlijk geen idee of ik mijn ei heb gehad. Afgelopen vrijdagavond, zaterdagmiddag en zondagmiddag wel allemaal positieve ovu-testen. Echt overduidelijk positief.
Maar de dagen erna niks gemerkt. Ik loop dat ook al sinds maandag met klachten in mijn buik/maag. Dus ik weet het ook helemaal niet zeker. Wel gisteren nog de laatste ove-test opgemaakt om te kijken of dit wel echt werkt. En ik testte gisteren dus negatief. Dus wel 1 streepje in het contolevak maar verder niks. Dus volgens mij werkt dit wel. Maar hoe het nu precies zit, ik heb geen idee.
Daarbij vind ik het ook best vreemd dat ik 3 dagen achter elkaar positief testte. Want normaal zou je ovu binnen 24 á 36 uur moeten plaats vinden....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

05-02-2009 14:20
Hoi Daphne en Claudia,

Voor zover ik weet heb je 24 tot 48 uur ná de positieve ovulatietesten je eisprong.
Ikzelf had 2 dagen een positieve test, namelijk zondag en maandag.
Dinsdag was hij weer negatief.
Je zou dus zeggen dat je dan uiterlijk op woensdag(avond) een eisprong zou moeten hebben gehad...
Jij zou hem dus ook al moeten hebben gehad, Claudia...

Nu heb ik inmiddels wel een temperatuursverhoging bij mezelf kunnen constateren, maar die is daarna ook weer verdwenen :!:

Ik begrijp er niet veel meer van Sad

Liefs Suus.
claudiagf

Posting Freak

05-02-2009 14:26
Ja precies Suus, ingewikkelde materie! Maar ik laat me verassen! En volgende maand schaf ik ze weer aan. Want ik vind het toch wel prettig om bij te houden wanneer het plaats vind. Want lijfelijk gezien voel ik er volgens mij vrij weinig van....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

05-02-2009 18:01
Volgende maand schaf je ze weer aan?!
Misschien ben je wel hartstikke zwanger!!

Hoop het voor je Wink
hoop1970

Posting Freak

05-02-2009 18:14
Suus-wil-mama-worden... schreef:Ach Eva,
Als je eitje innesteld op de dag van de liefde is het toch ook speciaal?!

Even een vraagje aan jou Hoop....
Jij hebt me in een ander topic (weet even niet welke) al eerder goed advies gegeven, vandaar.
Mijn vraag is;
Als je 2 positieve ovulatietesten hebt gehad (je LH-piek dus), kun je er dan 100% van verzekerd zijn dat je ei binnen 24 tot 48 uur springt? Of kan het evengoed zijn dat er geen eisprong plaatsvind?
Ik bedoel.... kan je ook een LH-piek (gehad) hebben zonder vervolgens een eisprong te krijgen?
Of heeft de LH-piek onherroepelijk een eisprong tot gevolg?
Ben namelijk minstens 48 uur verder en heb nog helemaal NIETS gevoeld en heb ook nog geen temperatuurverhoging...

Jij lijkt er behoorlijk wat vanaf te weten, daarom wend ik me tot jou :oops:
Verder al tekenen van een geslaagde bevruchting bij jou?

Hoop dat je mij kunt helpen.
Liefs
Hai,
Nou... dat valt ook wel weer mee hoor... heb m'n beroep mee, dat wel.
In principe kun je er van uit gaan dat na een goede lh piek de eisprong volgt, maar het kan inderdaad ook zijn dat er geen ei vrijkomt, als je dit zeker wilt weten zou je een week na de ovulatie bloed moeten prikken (progesteron) of via de gyn in de gaten houden mbv inwendige echo.
Als het progesteron gehalte flink stijgt is dit een teken dat er een goede ovulatie is geweest en dat het lichaam in gereedheid wordt gebracht voor innesteling. Een hoog progesteron is geen garantie voor goede en blijvende zwangerschap.
Dat je niets voelt hoeft niks te betekenen hoor...ik voel m'n eisprong ook niet, heb wel (nu met de clomid) als ik positief test drukken gevoel, soms wat pijnlijk zelfs onderin m'n buik, vaak links op 'eierstok niveau'
Je lichaam kan het dan een aantal dagen nogmaals proberen, maar vaak is er dan ook sprake van onregelmatige menstruatie.
Hopelijk heb je er weer wat aan, groetjes Hoop
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

05-02-2009 18:37
Hey Hoop!

Bedankt voor je reactie. Heb ik zeker wat aan...
Het is voor mij nog veel te vroeg om zoiets te laten onderzoeken.
Ik zit nog maar in ronde 1 maar anderzijds gebruik ik wel medicijnen.
Er zijn alleen zoveel vragen en twijfels in het begin...
En als je dan niets voelt en je temperatuur stijgt maar voor heel even en gaat daarna weer naar beneden, dan begin je je toch af te vragen of er überhaupt iets gebeurd in je lijf.

Ik heb begrepen dat jij PCO hebt...
Krijg jij dan niet altijd een eisprong?
En test jij wel evengoed maandelijks positief met ovulatietesten?
Of gebruik je ze niet?
Ik hoop voor je dat de clomid zijn werk gaat doen.
Mag je er dan vanuit gaan dat je ei wel maandelijks springt, als je dit gebruikt?

Liefs
hoop1970

Posting Freak

05-02-2009 18:43
Suus-wil-mama-worden... schreef:Hey Hoop!

Bedankt voor je reactie. Heb ik zeker wat aan...
Het is voor mij nog veel te vroeg om zoiets te laten onderzoeken.
Ik zit nog maar in ronde 1 maar anderzijds gebruik ik wel medicijnen.
Er zijn alleen zoveel vragen en twijfels in het begin...
En als je dan niets voelt en je temperatuur stijgt maar voor heel even en gaat daarna weer naar beneden, dan begin je je toch af te vragen of er überhaupt iets gebeurd in je lijf.

Ik heb begrepen dat jij PCO hebt...
Krijg jij dan niet altijd een eisprong?
En test jij wel evengoed maandelijks positief met ovulatietesten?
Of gebruik je ze niet?
Ik hoop voor je dat de clomid zijn werk gaat doen.
Mag je er dan vanuit gaan dat je ei wel maandelijks springt, als je dit gebruikt?

Liefs
Ik had inderdaad niet altijd een eisprong, was ongeveer 2-4x per jaar ongesteld, dus dat schiet niet erg op he...
Nu dit eraan gekoppelt is blijken er veel symptomen bij te horen die ik ook heb, dus het puzzeltje is wel in elkaar gevallen.
Nu met de clomid heb ik wel een mooie cyclus compleet met ovulatie, voordien testte ik wel eens maanden negatief (kassa!!)
De eerste rondes met de clomid moest ik bloed prikken en daaruit bleek dat m'n progesteron gehalte mooi hoog was (rond de 70).
Dus ben nu regelmatig geworden, met cyclussen van ongeveer 32 dagen.
Werkt dus supergoed!!
Succes
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

05-02-2009 19:22
Lekker Hoop!

Een ei hoort erbij!!
Daphne1002

Unregistered

06-02-2009 08:50
Ik werd wel altijd regelmatig ongesteld Wink En nu zat er laatst ook weer precies een maand (31 dagen) tussen. 2 tot 4 keer per jaar is wel erg weinig ja! Jeetje.. wel fijn dat je nu meer regelmaat hebt Hoop Big Grin

@de rest: mijn vriend denkt dat ik zwanger ben.. :? Hij vindt me veel geprikkelder, maar ik vind het allemaal reuze meevallen. Als ik zwanger zou zijn, dan zou er rond dit weekend de innestelling plaats moeten vinden. Zijn nu een week na mijn ei namelijk Wink

Wat betreft de OVU testen: ik had alleen op zaterdag een positieve test, maar had ook alleen op zaterdag getest, later niet meer.... Op woensdag en dinsdag had ik geloof ik ook getest (vorige week), maar die waren allebei negatief.

Ik merk bij mezelf dat hoe meer controle ik wil houden, hoe moeizamer het allemaal gaat. Dus laat ik het wat varen en zie ik wel waar het schip strandt Big Grin
claudiagf

Posting Freak

06-02-2009 09:34
Ik vind het juist ontzettend leuk om via ovu-testen te bekijken wanneer ik mijn ei heb enzo. Daar kan ik juist echt van genieten. Vooral het "klussen" vind ik dan heel speciaal. Met het idee van "misschien hebben we nu wel een kleintje verwekt".
En omdat ik dus echt niks heb gevoeld van mijn ovu, zijn zulke testen echt een uitvinding.
Suus, ik geloof niet dat ik zwanger ben hoor. Het zou ook echt heel snel zijn aangezien ik net 3 weken geleden met de pil ben gestopt. Maar het kan natuurlijk altijd.
Ik heb in elk geval geen tot weinig klachten verder. Geen pijnlijke of gevoelige borsten ofzo. Niks! Was de hele week wel misselijk maar dat had volgens mij een andere reden.
Vraag me wel af wanneer ik nou ongesteld ga worden?!?!? Eigenlijk, als het helemaal synchroom zou lopen, zou ik op 16 februari mijn :evil: :evil: moeten krijgen. Maar het kan natuurlijk iets afwijken.
Is het zo dat je je innesteling hebt een week na je ei? Want dat zou betekenen dat ik inderdaad dit weekend ongeveer een eventuele innesteling zou moeten hebben....
Daphne1002

Unregistered

06-02-2009 12:48
@Claudia: Ja ik vind die ovu-testen ook wel echt heel handig, anders dan had ik namelijk niet geweten wanneer ik mijn ei had Wink Big Grin Toch wil ik het zoveel mogelijk rustig houden in mijn hoofd Wink Want daar wordt het een chaos als ik het gevoel van controle verlies :oops:

Wat betreft de innesteling: toen ik vanmorgen aan het tandenpoetsen was, voelde ik ineens een vreemde kramp in mijn baarmoeder. Toen ik mijn Mirena liet zetten, voelde de gyn eerst hoe diep mijn baarmoeder was. Dat deed ze met een soort breinaald en dan stootte ze dus tegen mijn baarmoederwand aan. Nou.. zo ongeveer voelde het, alleen dan iets minder pijnlijk.

Nu heb ik nog nooit eerder een innestelling gehad (bij mijn weten dan), dus ik heb geen idee of het allemaal klopt als ik denk dat het een innestelling was. Heb wel gelezen dat bij een innestelling het klompje cellen zich als het ware in je baarmoederwand graaft. Daarom kan er ook wel wat drubbels bloed vrijkomen.
claudiagf

Posting Freak

06-02-2009 13:42
Ja, dat heb ik ook gelezen. Door de innesteling in je baarmoeder, "eet" het klompje cellen zich in de baarmoeder om zich te voeden. Tijdens dat "eten" komt er bloed vrij en eventueel wat stukjes....om het maar heel vies te zeggen. Dus in principe is een innesteling (als je dat voelt dan) een goed teken dus?
Daphne1002

Unregistered

06-02-2009 17:36
claudiagf schreef:Ja, dat heb ik ook gelezen. Door de innesteling in je baarmoeder, "eet" het klompje cellen zich in de baarmoeder om zich te voeden. Tijdens dat "eten" komt er bloed vrij en eventueel wat stukjes....om het maar heel vies te zeggen. Dus in principe is een innesteling (als je dat voelt dan) een goed teken dus?

Ja een innestelling is positief Big Grin Maar geen idee hoe het voelt en of ik het heb gevoeld.. misschien was het ook wel wat anders.. geen idee.
juffie79

Unregistered

07-02-2009 09:11
Ik heb dan mijn innestelingsdag. Tenminste als het gelukt is.
Vanmorgen had was de temperatuur hoger dan de rest van de week.
Straks nog even een test doen.
Hebben vanmorgen ook maar meteen geklust.

Groetjes
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-02-2009 14:41
Hi Claudia,

Wij lopen precies synchroon!
Ook ik heb dit weekend een (hopelijke) innestelling...
En 16 februari zou mijn menstruatie (vermoedelijk) plaatsvinden mocht het niet zijn gelukt.
Daarom houd ik mijn NOD op Valentijnsdag.

2 dagen van te voren testen moet kunnen (bovendien weet ook ik niet zeker wanneer mijn menstruatie nou moet komen omdat dit voor mij ook de 1e ronde is)

Errug spannend!!

Liefs
Daphne1002

Unregistered

07-02-2009 15:36
@Suus: dan hoop ik dat je positief test!! Big Grin

Ik voel me verder prima, maar heb een lichte zeurende pijn in mijn onderbuik. Of nou ja pijn is het eigenlijk niet echt te noemen, ik voel het gewoon Wink Moet ook wat vaker winden laten en het voelt steeds een beetje alsof ik moet poepen haha! Tongue Sorry hoor Big Grin

Dit gevoel heb ik normaal ook als ik ongesteld moet worden, maar dan sterker.

Ook voel ik zo nu en dan ook duidelijk steken in mijn rechterborst, terwijl ik voorheen voornamelijk mijn linkerborst voelde. Dat is dus ook anders. En mijn tepelhoven lijken een tikje groter, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn Wink

Vanmorgen was ik trouwens heel emotioneel en dat heb ik normaal gesproken niet. Moest echt huilen en snapte er zelf niets van...
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-02-2009 16:03
Hey Daphne,

Dat klinkt allemaal behoorlijk zwangerachtig Wink
En jij kunt al over 3 dagen testen.... heel spannend!

Ik wilde dat ik iets aan mijn lichaam kon aflezen...
Heb nooit last gehad van "een gevoelig lijf", ook niet tijdens menstruatie.
En nu voel ik dus ook niets "raars".

Het enig wat mij ook opvalt is dat ik al een paar dagen "winderig" ben, haha :oops:
Maar dat kan natuurlijk van alles betekenen...
Verder geen buikpijn, geen steekjes, geen gevoelige borsten, geen misselijkheid... pfff....
Het blijft een groot vraagteken!

Liefs
sterretje37

Posting Freak

07-02-2009 16:12
Hallo meiden,

Ik heb ook mijn NOD op Valentijnsdag.
Ik heb de laatste 2 dagen al een vage misselijkheid en vandaag voor mijn gevoel iets erger.
Als ik zo door alle forums heen lees zou het volgens mij al wel kunnen dat je misselijk bent.
Maar ik kan het mis hebben.
Heb weinig eetlust vandaag.
Morgenochtend doe ik zo'n test die je al 6 dagen van tevoren kan doen want ik ben wel
erg nieuwsgierig.
Dan nog kan het negatief zijn dat je nog niet genoeg HCG in je urine hebt.
Maar sowieso doe ik op Valentijnsdag nog een test als ik 's morgens nog geen :evil: :evil: heb.

Inge
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-02-2009 16:20
Hey Inge,

Succes met de test morgen!
De meningen zijn er een beetje over verdeeld heb ik begrepen...

Heb namelijk vernomen dat je wel positief kunt testen, maar vervolgens toch ongesteld kunt worden omdat de innestelling niet goed is verlopen.
Dan is de teleurstelling natuurlijk wel dubbel zo groot.
Maar ik vind dat iedereen gewoon moet doen waar zij zich goed bij voelt!

Laat je morgen even weten wat de uitslag is?

Liefs
sterretje37

Posting Freak

07-02-2009 16:28
Hoi Suus wil, mama worden

Daarom twijfel ik ook nog of ik morgen wel zal testen, ik had dat namelijk ook gelezen.
Maar aangezien mijn vriend ook steeds vraagt of ik al zwanger ben, denk ik dat het
morgenvroeg toch een test wordt.

Je hoort het morgen.

Liefs
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-02-2009 16:32
Ben heel benieuwd en ga voor je duimen!
brusje

Unregistered

07-02-2009 20:14
zou mooi zijn als je je NOD hebt op valentijd en je bent zwnager..

ik ben wel rond valentijn t meest vruchtbaar,.Big Grin
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-02-2009 23:00
Op Valentijn vruchtbaar zijn vind ik ook bijzonder...
Misschien dat cupido je een handje gaat helpen!!
sterretje37

Posting Freak

08-02-2009 10:41
Ik heb net getest en is negatief, was ook te mooi om waar te zijn.
Maar dat zegt nog niks natuurlijk, tenminste, dat lees ik her en der in
het forum. Misschien nog te weinig HcG.
Ik wacht nu braaf af tot Valentijnsdag.
Voor alle anderen met NOD op Valentijnsdag: ik hoop voor allen een dikke +

Liefs Inge
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

08-02-2009 12:23
Inge,

Volgens mij heb je nog alle kans op een positieve test....
Maar zou inderdaad niet meer voor Valentijnsdag testen.

Maar goed, je hebt het geprobeerd en niets is nog zeker...
Ik blijf voor je duimen.

Liefs
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 09:17
Suus-wil-mama-worden... schreef:Hey Daphne,

Dat klinkt allemaal behoorlijk zwangerachtig Wink
En jij kunt al over 3 dagen testen.... heel spannend!

Ik wilde dat ik iets aan mijn lichaam kon aflezen...
Heb nooit last gehad van "een gevoelig lijf", ook niet tijdens menstruatie.
En nu voel ik dus ook niets "raars".

Het enig wat mij ook opvalt is dat ik al een paar dagen "winderig" ben, haha :oops:
Maar dat kan natuurlijk van alles betekenen...
Verder geen buikpijn, geen steekjes, geen gevoelige borsten, geen misselijkheid... pfff....
Het blijft een groot vraagteken!

Liefs

Mijn vriend denkt dan ook dat ik zwanger ben haha! Ik wacht Valentijnsdag rustig af. Wil mezelf niet teveel hoop in fluisteren..

Als je zwanger bent, dan komen de meeste kwaaltjes toch pas vlak voor je NOD, want dan komt de productie van het HCG pas echt op gang Wink Het vreemde gevoel alsof ik moest poepen is weer wat afgenomen overigens. Als het gelukt zou zijn, dan denk ik dat dat kwam door de innesteling. Mijn borsten zijn nog hetzelfde, evenals de emotionele achtbaan waarin ik me bevind!

Het wordt wel extra spannend zo haha!

Het verschilt echt per persoon, ik zou me als ik jou was niet te druk maken. Het komt vanzelf goed Wink Dat geld ook voor mij. De eerste ronde was ik super scherp op eventuele pijntjes enzo. Nu probeer ik er zo min mogelijk op te letten, anders ging ik dingen voelen die er volgens mij maar half of helemaal niet waren. De dingen die ik nu voel, zijn er echt en dat geeft me rust.

Mijn banner was trouwens ingesteld op 29 dagen, maar bij mij zijn het er 31. Officieel heb ik de 13e mijn NOD zag ik net :oops: Want ik werd de 13e van januari ongesteld. Pfff... het ene moment denk ik: het zit vast goed! En het andere moment: ik word vast gewoon weer ongesteld Sad Wat een onzekerheid!
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 09:21
Trouwens: hebben jullie al ideen hoe je het je man/vriend gaat vertellen als het zover is?

Ik heb in mijn hoofd het idee om op vrijdag te testen. Als die positief is, dan race ik naar de boekhandel, koop daar het boek "Papadag!" en een hele lieve kaart. Vervolgens naar de Supermarkt om daar heerlijke broodjes etc te halen voor een ontbijt op bed. En dan als ultieme verassing op Valentijnsdag te vertellen dat we een kindje krijgen Big Grin

Gosh.. als ik al denk aan dit tafereel kan ik het al bijna niet droog houden. Die emoties toch ook de hele tijd!
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 09:29
Nou, het weekend was wel raar hoor. Ik heb zaterdag wat pijn in mijn buik gehad. Maar het kan ook zijn dat ik die pijn graag wilde voelen, hoe raar dat ook klinkt.
Gisteren heb ik dus echt behoorlijke last gehad van mijn onderbuik. Echt alsof ik ongesteld moet worden, met de bijhorende rugpijn. Het heeft een halve dag aangehouden. Geen bloedverlies verder.
Ik heb voor de zekerheid maar wat maandverband meegenomen naar het werk want je weet maar nooit.
Gisteravond had ik ook erge gevoelige tepels. En vanmorgen ben ik misselijk opgestaan. Nu nog steeds last van!
Ik ga dus ook op valentijnsdag testen. Heb ik me voorgenomen. Mocht ik in de tussentijd nog niet ongesteld zijn geworden.
Was gisteren nog met mijn man naar het merkendorp geweest. En ik zat echt bijna te kwijlen bij al die leuke babykleertjes. Alleen mijn man wilde verder niet gaan kijken. Die wil pas echt kleertjes kijken als het zover is. Dat snap ik wel. Maar ik vind niks leuker om tussen de babykleertjes te neuzen. Uiteindelijk kwamen in een winkel terecht waar hij tussen de herenkleren kon neuzen en ik tussen de babykleertjes. Enig. Lijkt me zo zalig als je eenmaal zwanger bent, om dan voor het echt voor kleertjes te kijken....
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 09:32
Oja, ik heb ook al zitten denken over hoe ik het mijn man ga vertellen als het eenmaal zover is. En ook hoe ik het mijn moeder ga vertellen want ik weet dat zij er ook echt op zit te wachten!
Maar als ik zaterdagmorgen ga testen, zal hij nog thuis zijn (hij moet rond 08.15 uur de deur uit om te gaan werken). Dus hij zal erbij zijn, als ik ga testen. En dan zien we samen hoe het gaat. Spannend hoor, samen zitten turen op die test.
Wat betreft mama, ik wil eigenlijk zo'n rompertje bestellen met een eigen gemaakte test zoals "hoi oma, ik kom eraan hoor!" En dit dan als cadeautje geven! Maar ik weet zeker dat ik dit niet zolang geheim kan houden voor mijn moeder. Als ik eenmaal positief test, zit ik binnen 2 uur bij mama thuis om het haar te vertellen....
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 09:35
@Claudia: bij jou dus ook volop kwaaltjes Big Grin Mijn vriend wil ook nog niks kopen. Ik ook niet hoor, want wil niet op de zaken vooruit lopen Wink

Maar als het dan eenmaal zover is dan weet ik wel hoe het gaat haha :lol:

Ik denk dat ik het ook niet lang stil kan houden... mijn vader vroeg laatst al wanneer hij een kindje bij ons kon verwachten Big Grin
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 09:50
Ik koop ook nog niks hoor. Maar kijken vind ik net zo leuk. En dan een beetje weg dromen enzo....!
Nee, zoiets geheim houden is voor mij vrijwel onmogelijk! Vooral naar mijn moeder toe, die me ook kan "lezen".
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 09:55
Mijn moeder (en vader) wonen ongeveer 250 km verderop. Ik zie ze dus niet zo vaak Wink Anders had ze me ook zomaar door!

De ouders van mijn vriend wonen wel dichtbij: ongeveer 2 km verderop Big Grin Ik denk dat als we het aan hen gaan vertellen, we het ook mijn ouders gaan vertellen. Wil het wel op een bijzondere manier doen... een kaart met een mooi gedichtje ofzoiets Wink
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 09:58
https://www.simplycolors.nl/

Je moet eens naar deze site gaan. Je kunt er zulke schattige dingetjes laten drukken, op een rompertje ofzo...is misschien ook wel een leuk idee...
kaka888

Posting Freak

Topics: 3
09-02-2009 10:07
@ Dafhne Klinkt goed hoe je het je man/vriend gaaat vertellen vind het erg knap van je als je het zo lang voor je kan houden...

Ik zou dat dus echt niet kunnen...Kan bijna nooit iets geheim houden voor hem maar als ik dit zo lees vind ik het wel heel mooi klinken en zou ik het ook willen...Alleen ik heb mijn NOD op 16-02-2008 Dus presies over een week op een Maandag dus schiet niet echt op dan....Ik moet werken en hij is eerder thuis dan mij dus ik kan ook niet een romantisch etentje meken ofzo.. Het scheelt wel dat hij werken is want dan krijg ik in ieder geval niet de kans om het al te zeggen :lol: Ik ga er nog wel over nadenken hoe ik het kan doen misschien iets kopen met mijn aller liefste papa erop Wink
En dat dan geven...

Groetjes Kaka
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 10:15
@Kaka: ja ik vind het ook wel heel mooi bedacht van mezelf haha :lol: The big question is: kan ik mijn mond houden? Wink

Misschien moet ik een "Plan B" bedenken.

Dat zou zijn: als ik op vrijdag positief test, dan ga ik als een speer naar de boekhandel voor het boek "Papadag!" en een onwijs lieve kaart. Wederom zal ik daarna naar de Supermarkt gaan, maar dit keer koop ik geen afbakbroodjes, maar spullen voor een romantisch diner Big Grin

Misschien is dat wel handiger.. ik weet anders dat ik ga staan lachen haha en dan heeft hij me natuurlijk allang door 8-)

Dat is misschien ook wel wat voor jou!
kaka888

Posting Freak

09-02-2009 10:20
JIP Ik krijg nu al bij de gedachte dat ik misschien zwanger ben een big smile op mijn gezicht dus hij hoeft maar naar me te kijken en hij weet het al Big Grin
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 10:31
@Kaka: haha! Big Grin

Vind het nu toch allemaal wel echt heel spannend. Heb jij ook symptomen die zouden kunnen duiden op een zwangerschap?
kaka888

Posting Freak

09-02-2009 10:36
Nou ik zou Zaterdag mijn innesteling hebben gehad en ik was aan het werk dus was er op dat moment niet echt mee bezig maar had echt een paar flinke steken onderin mijn buik aan de linker kant en ik had het Zaterdag avond zuur dat heb ik ook al jaren niet meer gehad en ik heb steken in bortsen maar ook af en toe pijnlijk tepels en zag vandaag dat er om tepels kleine pukkeltjes zaten...Dus begin nu echt te denken dat het raak is maar weet ook dat je lichaam je flink voor de gek kan houden... :lol:
kaka888

Posting Freak

09-02-2009 10:37
oja en sinds Donderdag echt heel veel dorst een hele droge mond...
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 12:27
Ben vanmorgen 2 keer hoognodig naar het toilet moeten gaan voor een grote boodschap (sorry hiervoor) en nog steeds heb ik last van buikkrampen in mijn onderbuik. Ben bang dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Weet het anders ook niet. Mijn tepels doen wel zeer als ik ze aanraak.
Maar misschien is dit ook wel pms. Toen ik nog aan de pil zat, had ik elke keer zoveel last van pms. Met mood-swings enzo. Dus het kan natuurlijk ook hiermee te maken hebben. In elk geval zijn het niet mijn darmen...
sterretje37

Posting Freak

09-02-2009 12:41
Vannacht om twee uur wakker geworden van een plots opkomende misselijkheid.
Hoefde verder niet over te geven maar het voelde niet prettig.
Gevoelige tepels heb ik nu wel en had ik vorige maand niet.
Overdag heb ik al wel een paar dagen last van een vage misselijkheid en heb
ik zelfs moeite met een boterham naar binnen te werken.
Vandaag gaat het wel eigenlijk.
Nog een paar dagen wachten en dan kan ik testen, doe het niet meer voor mijn NOD want
daar zie ik het nut niet meer van in. Alleen maar teleurstelling.

Liefs Inge
claudiagf

Posting Freak

09-02-2009 12:59
Toch vraag ik me iets af. Ik heb dus met ovu-testen gewerkt. En 3 dagen achter elkaar kreeg ik een positieve test. Weer een paar dagen later had ik een negatieve test. Betekend dit dat er dus echt een eisprong plaats heeft gevonden?!?! Ik bedoel, ik ben net van de pil af enzo. Kan me gewoon niet voorstellen dat mijn lijf precies op tijd de eisprong heeft gehad. Het klopte gewoon bijna precies met de voorspellingen. En dat terwijl ik jaren aan de pil ben geweest. Daarom dat ik een beetje onzeker ben over die ovu-testen....
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 16:14
@Claudia: als de ovu-test een LH-piek aangeeft is de kans groot dat je inderdaad een eisprong hebt gehad. Het kan prima hoor, ook de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil Wink Spannend!!

@Kaka: die "pukkeltjes" heb ik ook! Vooral als mijn tepels iets ontspannen zijn. Dan zijn mijn tepelhoven ook duidelijk groter! Maar zodra ze helemaal strak staan van de kou dan zie je het haast niet.... :?

Had vanmorgen tijdens het uitmesten van de paardenboxen ineens steken in mijn tepels, heel apart. Dat heb ik echt nog nooit gehad. Nu voel ik er ook weer niets van. En toen ik zonet in de auto zat, had ik weer een beetje "ik moet poepen" gevoel, terwijl dat dan niet het geval is :oops:

Any way, het voelt allemaal een beetje anders dan anders.
Daphne1002

Unregistered

09-02-2009 16:18
Inge1971 schreef:Vannacht om twee uur wakker geworden van een plots opkomende misselijkheid.
Hoefde verder niet over te geven maar het voelde niet prettig.
Gevoelige tepels heb ik nu wel en had ik vorige maand niet.
Overdag heb ik al wel een paar dagen last van een vage misselijkheid en heb
ik zelfs moeite met een boterham naar binnen te werken.
Vandaag gaat het wel eigenlijk.
Nog een paar dagen wachten en dan kan ik testen, doe het niet meer voor mijn NOD want
daar zie ik het nut niet meer van in. Alleen maar teleurstelling.

Liefs Inge

Spannend hoor!!

Ik ben niet misselijk, maar volgens mij was mijn moeder dat ook niet... weet het alleen niet zeker. Lijkt me wel vervelend om zo misselijk te zijn!

Testen voor je NOD kan positief uitpakken maar inderdaad ook een teleurstelling zijn. Ik probeer zo lang mogelijk te wachten.
kaka888

Posting Freak

09-02-2009 20:42
Dafhne misschien een domme vraag maar wat zijn precies je tepelhoven is dat om de tepel heen of echt dat uitstekende :oops: Want die iutstekende lijken bij mij wel groter maar weet het ook niet zeker....
Daphne1002

Unregistered

10-02-2009 07:58
@Kaka: geeft niet Wink Je tepelhof is het rondje om je tepel heen. Je tepel is dat wat "uitsteekt".
hoop1970

Posting Freak

10-02-2009 11:43
Hey ladies...
Het wordt spannend nu he...

Hier nog geen enkel teken van :twisted: :evil: :twisted: geen hoofdpijn, rugpijn en of buikpijn normaliter dit wel een week van tevoren...
Misselijkheid is een groot woord, maar helemaal lekker zit het niet.
Maar misschien is het ook wel een ordinaire buikgriep want ik ben ook ietwat aan de dunne...(sorry)
We wachten rustig af... zou toch wel helemaal geweldig zijn...
kaka888

Posting Freak

10-02-2009 16:01
Thanks Dafhne!!!

Maar mijn tepel steekt dus meer uit :oops: Mijn man vond het ook! Hij stond me gewoon uit te lachen.... :mrgreen: Maar goed begin ook weer steeds meer te twijfelen of het wel echt zo is moet het gewoon afwachten... Maar dat duurt zoooooooooo lang Cry
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
10-02-2009 16:15
Wat zou het inderdaad leuk zijn als je op 14 feb kan zeggen: schat ik heb een verrassing!!
Hopelijk hebben jullie een bijzondere valentijnsdag!!
claudiagf

Posting Freak

10-02-2009 16:20
Hallo dames,
Nou, valentijnsdag komt gelukkig steeds een stukje dichter bij. Wordt dan ook erg ongeduldig hoor.
Mijn klachten zijn er nog steeds. Gelukkig niet meer die erge krampen in mijn onderbuik. Wel vanmorgen nog effe. Maar gelukkig is dat weer weggetrokken. Het lijkt er gewoon telkens op alsof ik ongesteld word. Zo raar.
Het menselijk lichaam steekt maar raar in elkaar. Soms denk ik dat ik deze klachten alleen maar heb omdat ik me er zo mee bezig houd.
Mijn tepels zijn trouwens wel nog steeds pijnlijk/gevoelig.
Nog een paar dagen volhouden (mits ik dan nog niet ongesteld ben geworden) en dan kunnen we testen!!!
Daphne1002

Unregistered

10-02-2009 17:57
@Kaka: graag gedaan hoor Wink Je kunt niet alles weten Big Grin Dat je tepel langer wordt, dat kan! Hoort erbij, net als dat je borsten wat voller en gevoeliger kunnen worden. Let wel, het verschilt echt per vrouw! Als je buurvrouw er juist veel meer of veel minder last van heeft, dan zegt dat dus niets Wink

@Claudia: ja het wordt echt steeds spannender!! Ik heb vanmiddag nog extra testen van de Kruidvat gehaald. Heb nog van die digitale van CB liggen, maar daar lees ik wel over dat die meer HCG nodig hebben. En bij die van de Kruidvat kan je een eventueel een licht streepje ook zien Wink

Vanmiddag was ik duizelig, maar dat heb ik wel vaker nadat ik in juni 2008 door stress een evenwichtsstoornis kreeg. Heb het maar rustig aan gedaan vanmiddag. Sinds vanmiddag heb ik duidelijk een trekkerig en stekerig gevoel in mijn liezen. Het gaat een beetje in golven. Om de zoveel minuten heb ik er last van en de ene keer links en dan weer rechts. Ook mijn borsten doen anders: ze voelen branderig en steken zo nu en dan ook. Bij aanraking is er niet zoveel aan de hand, het zit echt aan de binnenkant.

@Hoop: ik hoop het zo voor je!!!
kaka888

Posting Freak

10-02-2009 20:07
@ Dafhne bij mij zit het ook echt aan de binnen kant en mijn liezen zijn nu weer minder maar van de week leek het wel of links helemaal doortrok naar mijn bovenbeen :?:

Mijn collega vroeg of dat er wat was want ik anders uit mijn ogen... Ik zei nee niet dat ik weet... Ben nu een beetje aan de dunne dus misschien keek daarom anders uit mijn ogen dat het niet helemaal lekker zit in mijn darmen. Al moet ik zeggen dat ik nergens last van heb ofzo...
Daphne1002

Unregistered

10-02-2009 20:09
@Kaka: mijn darmen voel ik ook borrelen! Zeker als ik even op de bank ga liggen, dan voel ik het geborrel onder mijn handen Wink Heb trouwens zo nu en dan ook een lichte pijn in mijn onderrug. Mijn liezen overheersen op het moment 8-)

Mijn vriend vindt me ook anders dan anders... pffff zoo spannend!
kaka888

Posting Freak

10-02-2009 21:36
Jazeker spannend jij weet het 2 dagen eerden dan mij...
Ik zal voor je duimen Wink
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

10-02-2009 23:13
Hey Daphne, Claudia, Hoop en Kaka,

Ook ik kan me de afgelopen dagen maar slecht concenteren....
Het (voor mij) 1e testmoment komt nu zó dichtbij!
Gelukkig heb ik de afgelopen 3 dagen heel veel om handen gehad.
Maar morgen ben ik home alone en weet nu al dat ik de halve dag op het forum te vinden ben Tongue

Oja, ook ík voel nu eindelijk wat dingen aan mijn lijf... jaja, de (.)(.) !!
Verder merk ik nog weinig tot niets aan mijn buik, enkel een beetje weeïg gevoel af en toe.
Nou ja mijn buik wordt wel wat dikker, maar dat komt omdat ik me de afgelopen dagen walgelijk heb misdragen...
Er verdwijnt behoorlijk wat in mijn mond :roll:

En waar ik vandaag achter kwam......
Als ik zwanger zou zijn, dan ben ik dat aankomend weekend al 5 weken!!
Ik las namelijk dat je moet tellen vanaf de 1e dag van je vorige menstruatie, dat was bij mij 12 januari.
Dat is toch ook wat, nooit geweten!

Ik hoop dat jullie het allemaal kunnen opbrengen om tot zaterdag te wachten met testen.
En dat er natuurlijk genoeg reden is tot een zéér feestelijk weekend!

Tot morgen!
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 08:16
@Suus: dan ben je nu toch al overtijd?? Confusedhock: Big Grin

Ik had de eerste dag van deze periode op 13 januari. Mijn cyclus duurt 31 dagen, althans: daar ga ik vanuit. Aangezien mijn ei in het weekend van 31 jan/1 feb was, komt dat ook uit Wink Tussen je ei en je nieuwe periode zit nml gemiddeld 14 dagen.

Hoe lang duurt jouw cyclus gemiddeld?
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-02-2009 09:51
Hey Daphne,

Zou willen dat ik al overtijd ben!!
Maar volgens mij niet...
De 1e dag van mijn vorige menstruatie was weliswaar 12 januari, maar mijn eisprong was pas 3 weken later (1 of 2 februari).
Dat weet ik vrij zeker omdat ik ovulatietesten hebt gebruikt.
Dus heb gewoon 14 dagen verder geteld vanaf mijn eisprong.

Aangezien dit voor mij de 1e ronde is, heb ik nog geen idee van de lengte van mijn cyclus...

Hoest met jou?
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 09:58
Hey allemaal,
Hier gaat het maar vreemd allemaal. Begrijp mijn eigen lijf niet meer. Gisteravond tijdens het koken kreeg ik me opeens krampen. Net alsof je ongesteld word maar dan maar 10! Ik moest echt gaan zitten en mijn man moest verder gaan met koken. Dit heeft 10 minuten aangehouden ofzo en toen was ik ervan overtuigt elk moment ongesteld te worden. Maar er gebeurde niks. Ook vandaag niet.
Gisteren tijdens het douchen stond ik voor de spiegel en toen dacht ik ook te zien dat mijn (.)(.) waren gegroeid. Ook leek het alsof mijn tepels donkerder waren (ze zijn normaal heel lichtjes van kleur). Dus ik ga ondertussen echt door het dak van de spanning. Telkens als ik naar de wc ga, is het spannend; ben ik ongesteld of niet! Want het voelt telkens wel zo! Maar het gebeurt niet?!?! Zou het dan toch met pms te maken hebben ofzo...
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 13:14
Suus-wil-mama-worden... schreef:Hey Daphne,

Zou willen dat ik al overtijd ben!!
Maar volgens mij niet...
De 1e dag van mijn vorige menstruatie was weliswaar 12 januari, maar mijn eisprong was pas 3 weken later (1 of 2 februari).
Dat weet ik vrij zeker omdat ik ovulatietesten hebt gebruikt.
Dus heb gewoon 14 dagen verder geteld vanaf mijn eisprong.

Aangezien dit voor mij de 1e ronde is, heb ik nog geen idee van de lengte van mijn cyclus...

Hoest met jou?

Oow oke! Ja die ovu-testen zijn een handig hulpmiddel Big Grin Dan zou je inderdaad 15 of 16 feb je NOD hebben. Je hebt gelijk! Wink Weet je nog wat je cycluslengte was voordat je aan de pil ging? Of is dat al heel lang geleden? 8-)

Hier gaat het aardig. Heb last van mijn buik en mijn onderrug.. mijn borsten spelen vandaag minder op dan gisteren. Althans; tot nu toe Wink Het voelt alsof ik ongesteld moet worden.

Voordat ik mijn Mirena had, had ik ook altijd last van mijn onderrug als ik ongesteld moest worden. Ik weet alleen niet meer hoeveel dagen of uren ik daar dan voor mijn menstruatie last van had. Tijdens het gebruik van de Mirena had ik serieuze krampen en die voelden duidelijk anders aan. De eerste keer dat ik ongesteld werd zonder Mirena (vorige maand dus), had ik 's ochtends dit gevoel en 's middags was ik meteen ongesteld. Nu heb ik sinds maandag wat last van mijn onderrug en vandaag is het erger en ik ben (nog) niet ongesteld. Geen idee wat het wil zeggen.....
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 13:22
Hey Daphne,
Ook hier geregeld nog last van allerlei kwaaltjes. Had vanmorgen mijn moeder aan de telefoon en vertelde haar wat ik allemaal voelde. Het eerste wat ze zei was: "Goh, dat komt gegarandeerd omdat je volgende week ongesteld moet worden". Dat deed me echt effe pijn! Dit wilde ik helemaal niet horen.
Toen ik opperde dat het misschien ook wel een zwangerschap kon zijn, begon ze te lachen. Het leek haar zo sterk dat mijn klachten daarvan kwamen, zo snel na het stoppen met de pil. Ik zei haar dat ik zaterdag een testje zou doen en ze zei echt een beetje laconiek: "Kind, doe jij een testje dan"!
PFfff, hier heb je toch niks aan! Maar aan de andere kant, ik ben er eens over gaan nadenken. En eigenlijk ja, alle klachten die ik heb kunnen terug gebracht worden naar een naderende menstruatie. Jammer genoeg.
Ik heb eens gegoogled en dit gevonden:
[Premenstrueel syndroom: vrouwen die hier last van hebben,
hebben vooral klachten in de periode voorafgaand aan de
menstruatie. Ze hebben psychische klachten (zijn emotioneel,
snel geïrriteerd of depressief), hebben pijnlijke borsten, een
opgeblazen gevoel, worden zwaarder door vochtophoping of
krijgen huidproblemen. Als de menstruatie eenmaal goed op
gang komt, verdwijnen de klachten meestal snel./i]

[i]Soms begint de buikpijn in de week voorafgaande aan de
menstruatie en wordt de pijn erger als de menstruatie begint.

Toen ik dit las, dacht ik wel weer effe...."ja hoor!" Dus ik ben me aan het voorbereiden op een (kleine) teleurstelling...
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 13:42
@Claudia: wat onaardig van je moeder zeg! Wat had zij voor klachten toen ze zwanger was van jou?

Mijns inziens lijken de klachten van het PMS veel op die van een vroege zwangerschap, dus hoe maak je uit wat het verschil is?

Ik kon me niet inhouden en heb, na het lezen van een positief gestemd topic over testen voor je NOD, een test gedaan :oops: Uiteraard negatief 8-)
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 13:51
Ja, ik zit ook op hete kolen om een test ertegenaan te gooien. Maar heb het nog niet gedaan. Misschien morgen. Ik heb zo'n test gekocht die je 4 dagen voor je ongesteld moet worden kunt doen. Dus misschien doe ik dat wel.
Mijn moeder was dus toen ze was gestopt met de pil ook binnen een maand zwanger. Dus vraag me ook af waarom ze zo reageert. Waarschijnlijk om me te behouden voor een teleurstelling. Maar zij heeft ook verder niks getest. Zij heeft gewoon haar ongesteldheid afgewacht en toen deze niet kwam, toen was ze zwanger.
Heel eenvoudig eigenlijk.
Ik voel me op dit moment heel dubbel. Mijn tepels zijn nog steeds gevoelig/pijnlijk. En mijn buik is ook niet zoals ie hoort te zijn. Maarja, kan dus komen door pms. Dus aan de ene kant baal ik als een stekker en aan de andere kant vind ik mezelf weer een doos omdat ik mezelf gek zit te maken hiermee! Bah! Ik heb echt effe een verdrietig moment...
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 14:19
@Claudia: al die hormonen horen erbij! En die maken je ook onzeker en verdrietig. Is echt niet tof, ik heb er ook last van Sad

Eigenlijk ben ik blij dat ik die test heb gedaan, dat geeft me rust. Nu kan ik rustig op m'n NOD wachten Big Grin Dat denk ik dan.. misschien krijg ik morgen alweer last van die drift om er een test tegen aan te gooien :lol:
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 14:30
Ja, daarom dat ik waarschijnlijk morgenvroeg ook maar eens test. Gewoon om van die onzekerheid af te zijn. Ik hoop echt niet dat ik elke maand zo wispelturig erover ben zeg! Daar heb ik echt geen zin in.
Het meeste zin heb ik nu om lekker tegen mijn mannetje aan te kruipen en te knuffen!! In plaats daarvan moet ik nog tot 17 uur op mijn werk blijven zitten! Bah!
Daphne1002

Unregistered

11-02-2009 14:32
Pfff ja lastig he? De tijd kruipt ook voorbij!
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 14:37
ja, precies...de tijd gaat gewoon niet om. Van ellende maar de hele tijd van alles naar binnen proppen, zoals crackertjes, chips en chocolade...!
Wantjes

Member

Topics: 4
11-02-2009 14:39
claudiagf schreef:ja, precies...de tijd gaat gewoon niet om. Van ellende maar de hele tijd van alles naar binnen proppen, zoals crackertjes, chips en chocolade...!

Kijk je uit met de chocola? Heb begrepen dat daar cafeine in zit. Niet om je bang te maken hoor....om je te waarschuwen!
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 14:46
Ooh echt?!?!
Gelukkig valt dit wel mee. Heb pas 1 ferrero rocher op.....ga maar weer verder met mijn crackertjes met jam.....thanks voor de waarschuwing...
Wantjes

Member

Topics: 4
11-02-2009 14:49
claudiagf schreef:Ooh echt?!?!
Gelukkig valt dit wel mee. Heb pas 1 ferrero rocher op.....ga maar weer verder met mijn crackertjes met jam.....thanks voor de waarschuwing...

Gelukkig!
Wilde je niet overstuur maken, is gelukkig niet gebeurd.
Heb ook ergens gelezen dat teveel snoepen problemen kan veroorzaken (echt snoep, geen chips of zo). Ik denk door de toevoegingen? Kleurstoffen enzo? In ieder geval ben ik een enorme snoepkont dus dit is voor mij iets om erg op te letten.....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-02-2009 14:54
Dag meiden,

Lees dat jullie het momenteel ook even zwaar hebben....
Nou ik ook!

Heb echt een beetje een rotdag vandaag Cry
Zojuist heb ik me even flink getroost met een overvolle bak popcorn (eet ik anders nooit!)
Heb duidelijk meer honger dan normaal, maar ja dat kan ook heel goed betekenen dat ik binnenkort ongi wordt...

Ook ik voel me heel onzeker nu en wilde dat het al zaterdag was.
Zelfs als ik ongi wordt (wat ik toch echt niet hoop) is het beter dan nu.
Weet ik tenminste waar ik aan toe ben!

Pfff.... zit mezelf helemaal gek te maken :roll:
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 14:56
Gek he, hoe een mens zichzelf kan opfokken! Hier dus ook! En flink! Ben flink aan het dubben..."zou het wel...zou het niet!"
En het stomme is, rationeel weet ik wel dat de kans dat ik ongesteld word gewoon veel groter is dan de kans dat ik zwanger zou zijn nu! Maar toch....het knaagt....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-02-2009 15:01
Precies!
Ben zowat helemaal weggeknaagd hier!

Heb net stiekem zo'n ovulatietest gedaan omdat ik had gelezen dat die gevoeliger zijn dan zwangerschapstesten en sommigen daarmee al eerder "positief" getest hadden....
Helemaal niets natuurlijk!

Blehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... excuus, moet er gewoon ff uit!
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 15:04
Suus, ik weet wat je doormaakt!! Ik heb hetzelfde!!! Zullen we maar samen dan...

:twisted: :twisted: WHOEHAAAAAAAAAAA!!!! :twisted: :twisted:

Ik heb gewoon alleen maar zin om te slapen! Zodat de tijd misschien wat sneller omgaat...
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-02-2009 15:08
Zou jij nu precies hetzelfde voelen omdat we samen precies gelijk opgaan??!

Hoop dat dat de verklaring is voor onze heftige stemming :!:

Maar goed.... Ik blijf erbij..... Pas zaterdag écht testen.... hoop ik..... misschien.... twijfel....

O god hebben ze hier geen pilletje voor!!
(Ik moet er nu om heel hard om lachen dat ik me zo walgelijk aan het aanstellen ben)

Jantje lacht, jantje huilt hier!!
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 15:09
Weet je wat ook lastig is?!?! Eerst kondigde een collega begin deze week aan dat ie vader zou worden....slik!
En vandaag had ik een gesprek met een andere collega (ook mannelijk) en hij pas in december 2008 vader geworden. Vandaag vertelde hij dus dat hij samen met zijn vrouw het grote vermoeden had dat ze alweer zwanger was....dubbel slik!!!
En dan eindigt hij het gesprek met "Voor jullie komt het ook nog wel hoor!"

Ja bedankt hoor..... Cry
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 15:10
Oja Suus, ik denk dat ik stiekem morgenvroeg al test. Heb nog 3 zwangerschapstesten liggen, waarom zou ik ze dan ook niet gebruiken! Toch?!?!? Eentje is behoorlijk gevoelig. Dus het zou kunnen lukken morgenvroeg.....
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-02-2009 15:18
Je hebt gelijk.....
Als ie negatief is, weet je nog helemaal niets en wacht je "gewoon" nog een paar dagen (ik zeg het alsof het verschrikkelijk makkelijk is)
Maar is ie positief..... Helemaal te gek natuurlijk!!

Mijn test kan vanaf 4 dagen voor mijn NOD....
Maandag is mijn eigenlijke NOD, dus ook ik zou het morgen kunnen proberen.

Maar wil geen teleurstelling... (wat kan ik ook een schijtlijster zijn!)

ALS je morgen test heb je natuurlijk wel absolute meldingsplicht hier hè!!!!!!!!!!
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 15:57
Ja, ik heb mijn NOD ook maandag a.s. Maar ik ga het gewoon proberen morgenvroeg met die gevoelige test. Het moet gewoon!
En tuurlijk zal ik het melden hier. Alleen ben ik morgen vrij omdat ik wat verplichtingen heb. Dus ik weet niet of ik morgen wel iets kan melden. Dan kan het zijn dat het pas vrijdag word.....
sterretje37

Posting Freak

11-02-2009 16:51
Dames die eerder dan hun NOD willen testen; ik heb het ook gedaan en heb daar
achteraf spijt van.
Als je al een beetje uit je hum bent en je krijgt dan ook nog een negatieve test (kan natuurlijk ook
wel positief testen) dan raak je alleen maar meer gedeprimeerd.
Klinkt zwaar maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
Mijn NOD is ook zaterdag en ik heb zelfs besloten dat ik zaterdag niet ga testen als er nog geen ongi is.
Ik doe het waarschijnlijk dan pas zondag of maandag. Als ik dan echt overtijd ben zeg maar.
Scheelt je ook in de portemonnee als je niet steeds gaat testen bij allerlei kwaaltjes.
De meeste kwaaltjes kunnen zowel bij ongi als zwangerschap horen.
Succes allemaal nog met wachten.......pffffff.

Inge
claudiagf

Posting Freak

11-02-2009 16:54
Hoi Inge,
In principe heb je gelijk. Maar dit is voor mij de eerste ronde. En wat ik zo lees op dit forum is bijna iedereen de eerste (en eventueel de tweede) ronde er zo ontzettend mee bezig. Dat ze dus ook vroeg testen enzo. Lijkt me logisch omdat je pas sinds kort ermee bezig bent enzo. Alles wat je nu voelt is meestal nieuw omdat je dit door anticonceptie lange tijd niet hebt gevoeld.
Daarom dat ik ervan uit ga dat ik na deze ronde (mocht het niet gelukt zijn) ook wat makkelijker erin ga worden. En niet meer over alles ga nadenken.....
riannetje

Posting Freak

11-02-2009 17:43
Wat rot he die onzekerheid?? ( ik wilde een ander woord er neer zetten maar ik weet niet of dat geaccepteerd word door de beheerders Smile )
Ik ben nu bijna ongi af maar ik weet precies hoe het gaat!! Vorige x werd ik zo gek van mezelf dat ik een test heb gedaan zodat ik meer zekerheid had. Was toen negatief. Voelde me toen wel opgelucht dat ik wist waar ik aan toe was. Ik vind het echt zoooooooooo knap dat jullie wachten om te testen!!!!
sterretje37

Posting Freak

11-02-2009 17:55
Waarom is het allemaal zo vaag en is het niet van: deze klachten horen bij ongi en die klachten
bij zwangerschap. En niet zo vaag dat alle klachten zowel bij ongi als zwangerschap passen?
Ik heb minder klachten dan vorige maand voor NOD maar dat kan natuurlijk ook nog bij het ontpillen horen.
Ben pas eind november gestopt maar wel meteen regelmatig ongi.
Nou ja, ik kan niet anders dan nog een paar dagen geduld hebben.
Test denk ik niet op NOD en anders pas 's avonds, dat moet niet uitmaken.

Inge
riannetje

Posting Freak

12-02-2009 00:17
Inge1971 schreef:Waarom is het allemaal zo vaag en is het niet van: deze klachten horen bij ongi en die klachten
bij zwangerschap. En niet zo vaag dat alle klachten zowel bij ongi als zwangerschap passen?
Ik heb minder klachten dan vorige maand voor NOD maar dat kan natuurlijk ook nog bij het ontpillen horen.
Ben pas eind november gestopt maar wel meteen regelmatig ongi.
Nou ja, ik kan niet anders dan nog een paar dagen geduld hebben.
Test denk ik niet op NOD en anders pas 's avonds, dat moet niet uitmaken.

Inge

Ja dat zou inderdaad veel fijner zijn!! Dan weet je echt waar je aan toe bent!!
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 08:40
claudiagf schreef:Weet je wat ook lastig is?!?! Eerst kondigde een collega begin deze week aan dat ie vader zou worden....slik!
En vandaag had ik een gesprek met een andere collega (ook mannelijk) en hij pas in december 2008 vader geworden. Vandaag vertelde hij dus dat hij samen met zijn vrouw het grote vermoeden had dat ze alweer zwanger was....dubbel slik!!!
En dan eindigt hij het gesprek met "Voor jullie komt het ook nog wel hoor!"

Ja bedankt hoor..... Cry

Ow ja balen is dat! Als ik nu hoor dat er iemand zwanger is, dan krijg ik het ineens op m'n heupen hahaha! :lol: Dan hoop ik nog veel meer dat we snel zwanger zijn Big Grin En zo'n klein kindje dames.. dat is toch het toppunt? Lijkt mij echt fantastisch! Als ik al zwanger zou zijn, dan ben ik nu al smoorverliefd Wink Big Grin

Trouwens, hoe kan je collega weten dat ze in december een kindje verwachten? Als wij met z'n allen zwanger zouden zijn, dan zijn we eind oktober uitgerekend... Wink

Inge: al die onzekerheid hoort erbij maar inderdaad; soms zou ik ook wel willen dat het gewoon vanaf het eerste moment op mijn voorhoofd geschreven zou staan Wink

Mijn banner klopt trouwens niet, die zal ik zo even aanpassen. Heb geloof ik een cyclus van 33 dagen ipv 31 Wink Of er moeten minder dan 14 dagen tussen mijn ei en mijn NOD zitten, maar dat verwacht ik niet.
claudiagf

Posting Freak

12-02-2009 08:45
Hey Daphne niet boos zijn he...maar mijn test was dus positief vanmorgen......

Niet normaal maar ik ben gewoon zwanger!!!! 4 dagen voor mijn NOD getest en het is zover... het voelt echt zwaar onwerkelijk...

[Afbeelding: Foto150-1.jpg]
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 08:46
Boos?? Waarom boos? Ik ben helemaal niet boos! Ben super blij voor je! Big Grin

Voel mezelf alleen wat minder.. want wil ook zo graag Sad
claudiagf

Posting Freak

12-02-2009 08:52
Daarom vroeg ik dus...niet boos worden! Ik kan me voorstellen dat je blj bent voor mij maar zelf niet zo happy! Ik kan het in elk geval nog helemaal nie bevatten. Maar ik wist gewoon dat er iets was. Ik voelde van alles en had contstant last van mijn buik enzo.
Van het weekend gooi ik er nog wel een testje tegenaan hoor, gewoon voor de zekerheid....
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 09:07
Boos is dan niet het juiste woord Wink Meer onrustig en ik twijfel nu enorm.. want als ik zwanger zou zijn, had ik dan niet positief moeten testen gisteren? Aan de andere kant: het is echt per persoon verschillend en er zijn meerdere vrouwen die wel zwanger waren, maar voor hun NOD negatief testten. Moet mezelf er niet zo door laten leiden..

Kan jij ook niets aan doen! Je bent zwanger!!! Big Grin Geniet daar maar van! Wink
claudiagf

Posting Freak

12-02-2009 09:14
Weet je, de symptomen van mij komen zo overeen met een naderende ongesteldheid dat je nooit echt zeker bent ervan. Dus die symptomen kunnen je aardig voor de gek houden. Maar je moet gewoon op de dag van je NOD nog een testje doen. Dan is het pas dat je officieel een test mag doen....ze zeggen het niet voor niks natuurlijk
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 10:14
Haha ja ik weet het, maar ben ook wel Miss Ongeduld :geek:

Any way, heb net een test gedaan en daar lijkt een heeeeeeel licht streepje te staan. Ben nog niet overtuigd dus ik ga zaterdag weer testen, mits ik dan nog niet ongesteld ben natuurlijk Wink
claudiagf

Posting Freak

12-02-2009 10:17
Tjeetje, wat spannend zeg, Daphne!!! Ik leef met je mee want ik weet natuurlijk precies hoe je je voelt! Ik heb afgelopen nacht ook echt bijna niet geslapen! Was maar contstant aan het denken over de test en dat de tijd niet omging. En nu vandaag heb ik vrij en had ik eigenlijk dingen te doen. Maar kom er niet aan toe!!! Omdat ik gewoon met mijn hoofd ergens anders zit.
Ik ga zaterdag ook nog een nieuwe test doen hoor. Gewoon om mezelf nogmaals te overtuigen. Want nog steeds dringt het niet helemaal door...
Daphne1002

Unregistered

12-02-2009 10:30
Ja het lijkt een voorgedrukt streepje, zo licht. Het is een Kruidvat test en die hebben geen voorgedrukt streepje Wink Moet em wel in het licht houden en dan zie je het. Heb em ook uit elkaar om dat stripje beter te bekijken en ja.. dan staat er toch echt een streepje!

Weet nu niet zo goed wat ik moet doen... :lol:

Wat ik wel weet is dat ik eerst een goede positieve test in mijn handen wil hebben, dan ga ik dan DIRECT naar de winkel om iets leuks voor de aanstaande vader te halen.

Pffff!!!

@Claudia: weet jouw man/vriend het al?
kaka888

Posting Freak

12-02-2009 10:40
@ Dafhne wat spannend!!! Maar moet er op die kruidvat test geen plusje te komen staan???

Ik heb er zelf net nog 1 in mijn handen gehad om de boel nog een keer te lezen ofdat ik vandaag al kan testen Wink maar bij mij staat er dat er een plus verschijnt.. En al isíe heel licht in hun ogen is die dan toch positief staat op de bij sluiter...
claudiagf

Posting Freak

12-02-2009 10:47
Ja, ben toen ik opstond meteen gaan testen. Mijn vent was toen al op en die wist niet dat ik zou gaan testen. Ik ben toen een beetje verbouwereerd naar beneden gegaan en heb hem gezegd dat we zwanger waren. En ook hij geloofde het niet. Nu nog steeds heeft ie er moeite mee om het te geloven! Hij belde me net vanuit het werk en kon het nog niet bevatten. Het is ook allemaal zo raar. Een maand geleden met de pil gestopt! Hoe is het mogelijk!!!!
Ik had ook allemaal leuke ideeën verzonnen om hem het uiteindelijk te vertellen maar toen het dus eenmaal zover was kon ik gewoon niet wachten ermee. Als je dan zwanger bent, wil je het ook zo snel mogelijk met hem delen. Dan wil je niet een hele dag wachten zodat je iets leuks kunt kopen of iets kunt organiseren. Nouja, ik kan dat niet dan!
Het is zo'n raar gevoel!

Daphne: een licht streepje is een streepje hoor!!! Mijn streep was ook niet super dik en duidelijk maar hij was er wel! En om het voor mezelf nog effe zekerder te maken doe ik het van het weekend nog een keer!!! Maar geloof me, als je vroeg test kan er ook nog geen dikke streep zijn. Want zoveel zit er nog niet in de urine...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave