Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Tja en nu??

Tja en nu??
Janbre

Unregistered

20-01-2009 15:20
Sinds augustus ben ik gestopt met de pil. Ik ben toen via http://www.menstruatiekalender.net gaan bijhouden wanneer ik ongesteld werdt. En het handige was er werdt voor me uitgerekend wanneer ik m'n eisprong zou moeten hebben. Daar ik absoluut geen rekenwonder ben, en ik dus volledig vertrouw op de kalender ben ik nog steeds niet zwanger. Omdat mijn vriend in december altijd een hele drukke maand heeft met werk wil ik dus niet dat ons kindje in december geboren gaat worden. Ik wil geen oververmoeide of slapende papa met zijn/haar verjaardag. Dus kort gezegd moet het deze maand raak zijn, anders moeten we 2 a 3 maanden overslaan. Ik wil nu in ieder geval de ovulatietest van matcare gaan bestellen, maar nu is er een verschil tussen casette's, midstream, en strips. Welke zijn het betrouwbaarst?
En wanneer zou ik moeten gaan testen? Ik zal hieronder even een schema neerzetten van wanneer ik ongesteld werdt, wanneer de laatste ongesteld dag was.

18 t/m 20 augustus ongesteld, hierna gestopt met de pil.
17 t/m 20 september
16 t/m 19 oktober
18 t/m 20 november
17 t/m 20 december
17 t/m 20 januari

Dit lijkt mij super regelmatig. Alleen weet ik dus niet wanneer ik mijn eisprong dus heb.

Dus ik zou zeggen, rekenwonders die hier aanwezig zijn, leef je uit. Ik ben er dus echt niet goed in.
Sofia

Unregistered

20-01-2009 16:03
Hoi Janbre,

Kijk eens op http://www.zozwanger.nl en http://www.predictor.nl. Hier kun je het precies uitrekenen als je je 1e dag van je laatste menstruatie invoert en de lengte van je cyclus. De eisprong is in principe ongeveer 14 dagen voordat je weer ongesteld moet worden.

Succes!
Janbre

Unregistered

20-01-2009 16:05
Sofia schreef:Hoi Janbre,

Kijk eens op http://www.zozwanger.nl en http://www.predictor.nl. Hier kun je het precies uitrekenen als je je 1e dag van je laatste menstruatie invoert en de lengte van je cyclus. De eisprong is in principe ongeveer 14 dagen voordat je weer ongesteld moet worden.

Succes!

Ik heb zojuist in ieder geval de strips besteld van matcare dus ben benieuwd.
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
20-01-2009 19:06
het is wel handig als je er veel nodig hebt, in het begin (had ik dus met cyclussen van 50 tot zelfs 72 dagen) een wat goedkopere oplossing te zoeken.
Ik heb ook wel cb gebruikt, maar ben ook erg blij met internet testen, dit zijn hele simpelen dipsticks. Voor mij een goede oplossing aangezien het toch aardig in de papieren loopt...
op de verschillende sites staan ook wel vaak schema's van op welke dag je dan moet beginnen met testen.
Ik heb voor mezelf op de pc in 'word' een kalender gemaakt waarin ik bijhoud wanneer ovu testen positief zijn, ongi etc.
Dit kun je ook makkelijk printen en meenemen naar de arts.
Ik ben altijd toch maar rond dag 12 begonnen met testen, nu met de clomid ben ik gelukkig regelmatig geworden.
Succes!! Hoop
Janbre

Unregistered

20-01-2009 19:36
Maar goed jullie hebben het allemaal over hoe lang jullie cyclus duurt, ik heb dus werkelijk waar geen idee. Wij hebben geklust op alle 4 de dagen die de kalender aan gaf. En aangezien ik geen groot liefhebber ben van het klussen zeg maar, is het voor mij een behoorlijke opgave om elke maand 4 a 5 keer te klussen. En nu na 6 maanden begint het voor mij dan ook nog meer een moeten te worden.
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
20-01-2009 19:54
die kalender laat ook zien hoe je cyclus in elkaar zit, staat volgens mij onder detailberekeningen, je telt dus vanaf je eerste dag ongi dat is dag 1 tot je eerste dag ongi, de dag daarvoor is de laatste dag ongi. Voor jou was dus 17 dec. dag 1 en 16 jan. de laatste dag. Als je die dagen telt weet je hoe lang je cyclus is! je kan ook een banner maken voor op het forum, klik bijv. op die van mij dan kan je er zelf eentje maken.
trouwens je ongi komt 14 dagen NA je eisprong (ongeveer dan)

succes met rekenen...
hoop1970

Posting Freak

20-01-2009 19:59
Janbre schreef:Maar goed jullie hebben het allemaal over hoe lang jullie cyclus duurt, ik heb dus werkelijk waar geen idee. Wij hebben geklust op alle 4 de dagen die de kalender aan gaf. En aangezien ik geen groot liefhebber ben van het klussen zeg maar, is het voor mij een behoorlijke opgave om elke maand 4 a 5 keer te klussen. En nu na 6 maanden begint het voor mij dan ook nog meer een moeten te worden.
Ik wist eerst ook niet hoe lang m'n cyclussen waren vandaar de ovu testen, maar zoals ik al zei, als je dan een lange cyclus hebt, doe je niet veel met 5 testen, vandaar een voordeelpakket van het een of ander.
als de ovu test positief is volgt de eisprong binnen 24 tot 48 uur, dus dan kun je gericht klussen.
Succes!

ps. anders een doorverwijzing vragen, kun je onder arts begeleiding misschien dmv echo/bloed prikken je cyclus in kaart brengen, of mbv. provera of e.d. een ongi opwekken en van daar uit verder werken.
elmootje21

Unregistered

20-01-2009 20:01
hoi janbre.
misschien is het verstandig om in je agenda of in word op de pc te zetten wannneer je ongi word.
dus je bent 17 jan ongi geworden dan zet je dat in je agenda en als je dan weer ongi word op bijv 17 febr dan zet je dat ook in je agenda dan kun je ook je cyclus in de gaten houden,en als je dan een beetje een regelmatige cyclus hebt kun je op site's zien wanneer je het meest vruchtbaarst bent dus wannneer je het beste kunt klussen.
zo heb ik het ook gedaan,misschien helpt deze tip je,aangezien de ovutesten ook best prijzig zijn en je niet echt een liefhebber bent van het klussen.
succses

liefs
Janbre

Unregistered

20-01-2009 20:19
Oke duidelijk, dus als ik nu goed gerekend heb volgens de gegevens die ik opgeschreven heb van de afgelopen maanden. Heb ik een cyclus van 28 dagen. Eigenlijk volgens het boekje dus.
elmootje21

Unregistered

20-01-2009 20:26
oke.
heb net even voor je op een site gekeken en ingevuld 17 jan 2009 en je cyclus 28 dagen.
en daar geeft die aan dat je vanaf 28 jan tot en met 1 febr de vruchtbaarste dagen hebt en dat 31 jan je ovulatie is.

die site is: http://www.babybrabbel.org
misschien heb je er iets aan,maar er zijn wel meer van die site's

lief
Janbre

Unregistered

20-01-2009 20:33
elmootje21 schreef:oke.
heb net even voor je op een site gekeken en ingevuld 17 jan 2009 en je cyclus 28 dagen.
en daar geeft die aan dat je vanaf 28 jan tot en met 1 febr de vruchtbaarste dagen hebt en dat 31 jan je ovulatie is.

die site is: http://www.babybrabbel.org
misschien heb je er iets aan,maar er zijn wel meer van die site's

lief

Ja en dat geeft die menstruatie kalender.net dus ook aan. Maar we hebben dus steeds op al die dagen geklust. En nu dus nog steeds niet zwanger. Ik heb het vermoeden dat het toch later komt ofzo bij mij. Maar goed ik heb het zwangerworden pakket besteld bij matcare, met 10 strips en 2 zwangerschapstesten. Wanneer zal ik dan beginnen met testen? Dit weekend ofzo, de 25ste? En dan om de dag ofzo?
hoop1970

Posting Freak

20-01-2009 20:36
Als je een cyclus hebt van 28 dagen moet je rond dag 12 beginnen met testen, dit elke dag en ongeveer op dezelfde tijd.
Succes
sannezijlstra

Unregistered

20-01-2009 20:43
xxxxxxxx

Reclame verwijderd door beheerder.
soetje

Unregistered

20-01-2009 20:46
xxxxxxxx

elmootje21

Unregistered

20-01-2009 20:51
het kan idd dat je op de verkeerde dagen klust of dat je er teveel mee bezig bent. want daardoor kan het ook langer duren
en de ene vrouw raakt heel snel zwanger en de ander doet er gewoon langer over.
ze zeggen dat je er moet van uitgaan dat het een half jaar tot een jaar duurt voordat je zwanger bent.
ben je na een jaar nog niet zwanger dan kun je altijd een verwijzing vragen voor verder onderzoek.

met de ovutesten weet ik niet hoe dat werkt,daar heb ik zelf geen ervaring mee.
maar volgens mij zijn er wel meiden hier die je kunnen helpen met die ovutesten.

liefs
sannezijlstra

Unregistered

20-01-2009 20:53
xxxxxxxx

Janbre

Unregistered

20-01-2009 20:58
Ik weet niet wat goedkoop is. Heb tot nu toe 2x een zwangerschapstest van de kruidvat gehaald. Gewoon zo'n losse. Dit omdat ik volgens de kalender toen al 3 dagen over tijd was. Helaas werdt ik na de negatieve test binnen 24 uur ongesteld. Denk dat het idd een groot gedeelte ook met spanning te maken heeft. Nu heb ik een pakket besteld van 10 ovu testen en 2 zwangerschapstesten voor €14,95. Dat is in ieder geval een stuk goedkoper dan de testen die ik bij de kruidvat zag.
Nada

Unregistered

20-01-2009 23:06
Hey, Janbre, dat had ik ook altijd. Was ik overtijd, dus deed ik een test en prompt werd ik een paar uur later ongi. Alsof mijn lichaam alle hoop vasthield tot ik negatief testte...
vj

Posting Freak

Topics: 35
21-01-2009 09:28
hai Jambre,

Ik heb zelf de kruidvat testen gekocht. je hebt er 2 voor 5 euro die niet.
maar je hebt 1 in een roze doosje voor 7,50 en 2 in een roze doosje voor 10 euro!
deze gaf bij mij op nod als een + aan!

En het schijnt voor het zaad van je man dat het beter is om 2 keer in de week en min 1 keer in de 10 dagen te vrijen. als je alleen rond je ei klust dan heb je kans op traag zaad.

Misschien kan je het klussen leuker maken door meer voorspel of eerst ff lekker te douchen.

Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
21-01-2009 09:43
heeh,

als ik zo even snel geteld hebt, heb je dus tot nu toe cyclussen met een duur van: 30,29,30,27,31 dagen. Dat niet superregelmatig maar ook niet onregelmatig. Zelf gebruik ik ook de menstruatiekalener, maar deze berekend je eisprong gekeken naar je gemiddelde cyclus, terwijl ie bij jou ook wel op zijn kortst 27 is of op zijn langst 31 dagen kan zijn. Dat betekend ook dat je ei op 5 dagen kan springen afhankelijk van de lengte. Je menstruatie volgt 14 dagen na je ei. Dus ik zou inderdaad met de dipsticks beginnen en de kortste cyclus aanhouden vanuit de tabellen en beginnen met testen op dag 10 van je cyclus. Als de test positief is springt je ei binnen24 a 48 uur.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
21-01-2009 09:45
klopt ook wat vj zegt. Heb ik gisteren nog gelezen in babyboom zwanger zap boek.
sproeki

Unregistered

21-01-2009 12:31
je kan ook het beste om de dag klussen dan elke dag... misschien helpt het ook dat 'moeten'gevoel te verminderen...
Sofia

Unregistered

21-01-2009 13:04
Bij om de dag klussen heb ik dat 'moeten' gevoel nog steeds! Normaal gesproken deden we het ook wel 2 en soms 3 keer in de week, maar dan zit er geen 'moeten' achter. Nu heb je toch het gevoel dat het minder spontaan is. Misschien moet ik er nog even aan wennen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave