Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten twijfel over test!!!

twijfel over test!!!
Pip_87

Unregistered

12-01-2009 19:07
vanmorgen test gedaan, 1 streep en boven in een klein stukje van een beginnend streepje..denk ik.
heb een week voor mn maandelijkse periode me pil vergeten en gemeenschap gehad..
was nu zo licht ong dat ik t niet helemaal vertrouwde..

nu dus die test mja als het zo is, is t 1,5week misschien te kort om te testen?
denk voor de zekerheid maar een maandje stoppen met de pil
wat vinden/denken jullie??
Eva_697

Unregistered

12-01-2009 19:36
ik zou even met ochtendurine een testje wagen gewoon van kruidvat of een andere test (niet de predictor die vind ik zelf niet zo prettig in gebruik, ook omdat deze meer hcg nodig heeft om positief uit te slaan). en inderdaad voor de zekerheid even stoppen met de pil, mocht je zwanger zijn kan dat schadelijk zijn voor het ongeboren kindje. heb je een foto van je test?

wanneer was je eerste dag van je ongesteldheid(die je niet vertrouwde)? op die dag zou je al positief kunnen testen Wink
oh en als je het echt zeker wilt weten, zonder twijfels over je streepje even een digitale test kopen, die geeft in woorden zwanger of niet zwanger aan

Succes!
Pip_87

Unregistered

12-01-2009 21:34
ik ben het donderavond geworden, had nog 1 dag me pil geslikt maar toen gestopt omdat t me niet verstandig leek.. (dus eerder geworden dan ik het met de pil zou moeten zijn)
heb er geen foto van kan er wel 1 maken morgen.

heb zowieso besloten om even te stoppen en dan later te testen, want het is nu 1,5 week en heb ook ergens gelzen dat t pas vanaf 3 weken kan..
dat is het nadeel van internet je leest zoveel.. dat je er gek van kan worden
ik had 2 testen gekocht (clear blue) over 1.5 week maar nog een x kijken en anders inderdaad die digitale..
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 00:04
het zit zo, je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongi dan begint de telling van je zwangerschap al. je kunt 14dagen na je eisprong ongeveer positief testen. Op die dag ben je officieel 4 weken zwanger (2 weken bevruchting, je krijgt 2 weken cadeauWink)

hou dat eerste aan (14dagen na ei), clearblue zijn prettige testen. een extra gevoelige test is die van matcare de Ultra, http://www.matcare.nl daar kun je er 2 voor 10 euro bestellen (de matcare ultra), er staat bij vanaf 6 dagen voor je eerstvolgende menstruatie je al positief kan testen) bestelling gaat supersnel en de testen zijn betrouwbaar en gevoelig(zelf in elk geval goeie ervaringenWink)

Succes
Nada

Unregistered

13-01-2009 10:14
Mmm... weet niet of die ultra testen zo handig zijn. Wat ik weet van hcg is dat er altijd wel 0-5 mlU/ml hcg in de urine gevonden kan worden van elke gezonde vrouw. Die ultra werkt op 10mlU/ml maar elke test heeft uitschieters naar beneden en dus kan je zomaar vals positief testen waardoor je wel blij wordt en toch ongesteld wordt... beter is om nog een dagje te wachten. De gewone testen op internet zijn ook vaak al vanaf 4 dagen voor nod te gebruiken en reageren op 20-25mlU/ml...
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 10:50
te testen van de ultra heb ik nog nooit vals positief mee getest. .6dagen voor mij NOD zeer licht lijntje, daarvan ging ik nog niet uit, omdat ie zoo licht was... maar als je 4dagen voor je NOD zit, dan heb je al een duidelijke lijn met de matcare ultra! maar het beste blijft natuurlijk om gewoon op je NOD pas te testen en niet ervoor.

Die 0-5 mlU/ml hcg komt heel zelden voor.. bij de meeste gezonde vrouwen ligt dit op <1mlU/ml hcg...daarmee kun je onmogelijk positief testen. Die lijntjes die verschijnen als je test vals positief is (dus zoo weinig hcg maar er ontstaat wel een heeeel vaag lijntje) verschijnen pas na de overschreden tijd, dus moet je de test sowieso als niet geldig beschouwen.Dat is inderdaad wat veel vrouwen onzeker maakt, een lijntje na de overschreden wachttijd. Ik ken het zelf ook haha, kreeg na 10min een vaag lijntje, helemaal in de wolken natuurlijk. bleek na 2 dagen ook echt zwanger te zijn, maar ik durf er nu niet meer vanuit te gaan..
vlademira

Unregistered

14-01-2009 15:07
ik ben zelf door de pilheen zwanger geworden teste eerst ook heel vaag positief maar was wel zwangermijn zoontje is alweer 7 maand
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave