Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wat te doen met buik-aaiers?

Wat te doen met buik-aaiers?
Destiny83

Unregistered

12-01-2009 12:20
Ik heb een klein probleempje: de buik-aaiende tante van mijn man.
Het is een ontzettend aardig mens. Ze is de vrouw van onze ceremoniemeester, ze heeft een 9-maanden-mand voor ons gemaakt, ze breit allerlei spulletjes voor de kleine. Maar iedere keer als ze komt en gaat, moet ze even aan mijn buik zitten... Zo vaak zien we hen niet, maar het blijft vervelend. Mijn eigen moeder doet het niet eens.
Maar hoe breng je over dat je dit niet zo fijn vindt? Ze heeft alleen maar goede bedoelingen en is erg betrokken, maar dit gaat mij gewoon een beetje te ver.

Wat is jullie ervaring hiermee?
jorike

Unregistered

12-01-2009 12:27
Hi,
ik ken het!! Ik had er ook last van maar dan door wildvreemden!! Ik heb toen een buikband aangeschaft met de tekst 'do't touch' erop... Dat hielp Wink
Destiny83

Unregistered

12-01-2009 13:03
Hey das een leuk idee voor later.
Nu heb ik namelijk nog niet eens een echte buik.
Maar die zal ik zeker onthouden.
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
12-01-2009 13:21
Hey Destiny,

ik denk dat je het best eerlijk over kan zijn. Dat jij het niet prettig vind dat ze over je buik aaien. Je loopt je nu alleen maar op tevreten. En daar schiet je niks mee op.

Ik zelf heb er geen problemen mee maar het moet geen wildvreemde zijn!
elmootje21

Unregistered

12-01-2009 13:28
hoii.
bij ligt het er ook aan wie het is die aan mij buik zit, bij sommige kan ik het wel hebben maar bij sommige heb ik ook zoiets je kunt het wel eerst even vragen.
ik ben nu dan 16 weken,dus je voelt nog niet veel.
maar ik heb ook een mannelijke collega die aan mij buik zit zonder het te vragen,en dat vind ik ook niet echt prettig.
vorige week zaterdag wou die met zijn oor bij mijn buik zitten en toen zei ik ook van ik dacht het niet hoor.
maar misschien is het wel beter dat je er wat van zegt,want nu blijft het aan je knagen en dat is ook niet goed voor je

liefs
kaatje85

Unregistered

12-01-2009 14:17
Ik zou het ook gewoon zeggen,ik vind het zelf wel leuk want dat is voor mij een teken dat je het al goed kan zien.
Maar het moeten idd geen wild vreemden gaan zijn want dan zou ik het ook zeggen!
En die buikband is een goed idee.
Destiny83

Unregistered

13-01-2009 12:24
Nou, ze deed het dus al bij 13 weken. Toen was er nog niks te zien. Nu ook niet echt trouwens.
Maar ik ga het wel zeggen, denk ik.
Maar HOE? Dat is de grote vraag.
amanda16

Posting Freak

13-01-2009 13:29
hey hey,

ik zou gewoon zeggen dat je het niet prettig vind dat ze aan je buik zit. Dit is eerlijk en oprecht. Zeg ook waarom je het niet fijn vind het dat het niet aan haar ligt!
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 13:42
gewoon eerlijk zeggen: sorry, ik bedoel het niet gemeen, maar ik vind het gewoon niet prettig als je zo vaak aan mijn buik zit. ze zal toch zeker wel begrijpen dat het frusterend is als mensen aan je buik willen zitten. Normaliter ga je toch ook niet aan iemand zijn buik voelen Tongue staat wel erg vreemd haha. Van de mensen die dicht bij me staan zou ik het zeker leuk vinden, maar ook niet fulltime Wink
Nada

Unregistered

13-01-2009 14:35
Ik had een shirt met Do not Touch erop aangeschaft via internet. Werkte uitstekend op verjaardagen etc...
marsje124

Unregistered

31-01-2009 20:27
In het begin vond ik het ook erg gek dat mensen in eens aan je buik gingen zitten, nu ben ik er wel aan gewend.
Toch vind ik het niet altijd even prettig, ligt er ook aan wie het doet.
Mensen die nooit aan je lijf komen willen ineens je buik voelen heel gek!

gr mascha
janini22

Senior Member

Topics: 6
02-02-2009 20:51
Ik kan er maar niet aan wennen hoor..
Vorige week ging iemand echt te ver en die trok zo me trui omhoog om mjin buik te zien zelfs!!!
Het was dan wel een vriendin van mijn moeder, maar ik kon het niet waarderen..
schrok me rot ervan!

Ik duw grijp-grage-handjes gewoon weg Wink

Liefs Janine
Eva_697

Unregistered

02-02-2009 21:36
@ janini22, naja dat gaat wel heeel ver Confusedhock: zuo ik ook flink van schrikken. Ik hoop dat ze dat begreep en het niet nog een keer in haar hoofd haalt! al bedoelen ze het allemaal echt wel goed, maar het blijft natuurlijk wel JOUW lichaam..
mama1988

Unregistered

03-02-2009 09:41
Jeetje wat zijn mensen toch brutaal om zomaar zonder te vragen aan je buik te zitten!
Grrr daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor.. Laat ze het allicht even vragen.

Dat vind ik net zo als dat mensen zomaar je kindje uit de box tillen omdat HUN het kindje op schoot willen hebben
dit gebeurt veel in mijn omgeving.. Nou de mensen die dat willen proberen bij mij hebben echt een probleem..

Succes dames en van die buikband vind ik zeker een goed idee
Nada

Unregistered

03-02-2009 09:57
Ja!! Inderdaad mensen die met kraambezoek perse het kind op schoot willen. Dat ging er bij mij ook nooit in. Mensen die mochten het aan mij vragen en dan besliste ik of ik dacht dat het voor Kylian of Merle-Mette okay was of niet. Sommige mensen waren echt super teleurgesteld als ze hen niet op schoot kregen. Maar ja, een kind wordt toch niet geboren voor de wereld om het vast te houden. Volgens mij moet het kindje zich vooral lekker voelen en rustig kunnen doen wat past!

Die buikband/shirt ga ik zeker weer doen de komende zwangerschap. Laat dat aub snel zijn Wink
Eva_697

Unregistered

03-02-2009 10:12
ach ik zou sowieso wel het kindje even bij mensen op schoot doen, ik vind dat niet zo'n probleem, behalve als hij/zij ligt te slapen, net heeft gegeten of erg huilerig ofzo is. en als ze het natuurlijk even vragen! hoeveel mensen houden een baby wel niet verkeerd vast, zodat het nekje niet beschermd ligt ofzo en dat ze een baby veel te ruw oppakken,, brrr moet er niet aan denken dat dat fout gaat. Nee gewoon even vragen dan is het prima Wink en dan alleen de mensen die ik goed vertrouw Wink
Destiny83

Unregistered

03-02-2009 10:22
Nou, afgelopen zondag waren we weer eens op bezoek bij de bewuste buik-aaier...
En ja hoor, daar ging ze weer.
Toen ik een beetje van haar af probeerde te draaien, vroeg ze of ik het vervelend vond.
En ik: 'JAAAAH!!!' en daarachteraan 'Daar wordt de baby boos van.' Om het toch wat te nuanceren. Zij: 'Oh leuk, gaat ie schoppen?' En toen ging ze dus gewoon door hè. GRRRR :x
Dus toen we weer weggingen, had ik me helemaal ingepakt om te voorkomen dat ze weer (dat zou dan de 3e keer zijn) aan mijn buik zou gaan zitten.
Zij: 'Ahh, nu kan ik geen afscheid nemen.'
Het is echt een aardig mens voor de rest. Ze heeft al 4 paar slofjes gebreid voor de kleine, een kraammand gemaakt, knuffels gebreid. Ook bij onze bruiloft heeft ze geweldig geholpen.
Maar de volgende keer dat ik haar weer zie heb ik toch echt wel een 'Don't touch' buikband om. Hopelijk helpt dat... Dan heb ik in ieder geval een goed excuus om haar op haar ongepaste aanrakingen te wijzen. Big Grin
Nada

Unregistered

03-02-2009 10:27
JEetje, dat ze de hints niet snapt zeg! Als je zelfs ZEGT dat je het vervelend vindt!!! Pffff...

Oja, over het kindje op schoot laten zitten: ik ben van mening dat een kindje in de eerste weken alleen bij moeder en vader op schoot moet om zo de hechting goed te laten plaatsvinden. Voor opa's en oma's en tantes/ooms maak ik wel een uitzondering maar verder niet... Maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Vooral alleen je kindje afgeven als je er vertrouwd bent dat het goed gaat... idd.
kaatje85

Unregistered

03-02-2009 10:32
Ik moet zeggen dat het bij mij weinig plaats vind dat buik aaien, nu gaat mijn buik echt groeien en alleen mijn zusje die zit graag naast me te aaien over mijn buik en dat vind ik alleen maar super want die kleine meid reageerd daarop echt leuk.
Verder over op schoot bij kraamvisite ben ik het ook eens dat je gewoon moet aankijken in wat voor mood je kindje op dat moment is.

Liefs, Karin
Destiny83

Unregistered

03-02-2009 10:55
Zo'n shirt is ook wel leuk en handig.
De enige die aan m'n buik mag zitten is mijn man.
En m'n moeder mag het ook nog wel, maar dan houdt het wel op.

Tegen de kraamvisite zal ik wel wat strenger zijn.
(Of dat overlaten aan de kraamverzorgster...)
Ik wil geen gekus en geaai op het gezichtje van onze baby.
Krijgt ie alleen maar uitslag en een schrale huid van.
Sommige mensen begrijpen dat wel, maar anderen zitten er zomaar met hun lippen bovenop.
Dat kan echt niet! Dat doe ik ook niet bij andermans baby.
En de baby zomaar optillen? Echt niet. Ík vroeg zelfs aan mijn zusje of ik m'n neefje uit z'n box mocht tillen. Vind ik wel zo netjes.
Nada

Unregistered

03-02-2009 11:02
Destiny83 schreef:Zo'n shirt is ook wel leuk en handig.
De enige die aan m'n buik mag zitten is mijn man.
En m'n moeder mag het ook nog wel, maar dan houdt het wel op.

Tegen de kraamvisite zal ik wel wat strenger zijn.
(Of dat overlaten aan de kraamverzorgster...)
Ik wil geen gekus en geaai op het gezichtje van onze baby.
Krijgt ie alleen maar uitslag en een schrale huid van.
Sommige mensen begrijpen dat wel, maar anderen zitten er zomaar met hun lippen bovenop.
Dat kan echt niet! Dat doe ik ook niet bij andermans baby.
En de baby zomaar optillen? Echt niet. Ík vroeg zelfs aan mijn zusje of ik m'n neefje uit z'n box mocht tillen. Vind ik wel zo netjes.

HELEMAAL mee eens... Het kan zelfs gevaarlijk zijn, dat gekus. Als iemand een koortslip heeft dan kan het kind hersenvliesontsteking krijgen!!
mama1988

Unregistered

03-02-2009 12:07
mensen steken ook wel eens hun pink in het mondje van je kindje

GATVERDAMME weetje hoeveel bacterien daar op zitten!!

Ik heb gezegt als ik bevallen ben wil ik de eerste twee dagen geen kraamvisite allleen maar genieten van mijn kind en mijn man! Daar heb je toch negenmaanden naar uit gekeken. Ik bel ook niet naar de fam. (ook niet mijn moeder) om te zeggen dat ik naar het ziekenhuis ga om te bevallen. Ik bel wel als ik bevallen ben maar zeg er duidelijk bij dat we van elkaar willen genieten en dat ze over een paar dagen van harte welkom zijn..

zo gaan wij het doen, en in de kraam week ben ik beneden of op bed(weet ik niet) en dan houdt ook niemand ons kindje vast alleen de ouders (mijn man en ik dus)

iedereen heeft zijn eigen idee erover en dat is ook goed. maar wij gaan het zo doen.
janini22

Senior Member

06-02-2009 10:59
Mijn moeder kust mijn buik ook en houdt er hele gesprekken mee.. maar dat vind ik alleen maar leuk.. ze wordt de tofste oma die er maar is Wink
Ik heb een collegaatje die ook zwanger is.. een maand langer zelfs als ik.. haar buikie is alleen een stuk kleiner....
zij komt ook steeds ff dr handen op me buik leggen, maar ik zou daar niet eens aan denken om dat bij iemand anders te doen! Nog niet eens bij me beste vriendin.. behalev als ze me zegt; ze schopt, kom voelen...
Maarja, die collega doet het niet zo vaak gelukkig, anders zou ik haar gaan ontwijken ofzo..

En op schoot zitten vind ik niet zo erg, maar uit bed halen of dergelijke of zelf oppakken dat gaat er bij mij niet in..
Ik kom je OF me kleine brengen of je vraagt eerst toestemming.. niet zelf initiatief nemen!
Vickypreg

Posting Freak

07-02-2009 18:53
Grappig om te lezen hoe jullie er over denken. Ik vond het helemaal niet erg als iemand wilde voelen. Vond het wel zo netjes als het gevraagd werd, maar vond het wel leuk als ze interesse toonden. Over dat zoenen van de baby, ik snap ook niet dat mensen dat doen maar heb het sommige bij ons kindje ook zien doen :o Voor je het weet gebeurd het al, het is lastig om zoiets tegen te gaan. Ben ook heel hard geweest in het vasthouden van ons kindje, de eerste dagen heeft hij alleen maar in de wieg in het ziekenhuis gelegen en niemand hield hem vast (behalve wij) en daarna begon het langzaam te komen.
Syl

Posting Freak

Topics: 50
07-02-2009 19:31
hoi dames,

erg vervelend inderdaad! Het wordt nog erger als je kindje er is. iedereen denkt dat je kind gemeengoed is en is om aan te raken. ik heb al eens gewoon gezegd dat Tygo niet om aan te raken is.
Als je het niet prettig vind wanneer iemand aan je zit mag je dat gewoon aangeven. Zij gaan niet alleen over jou grenzen, jij zelf ook als je daar niets van zegt...

succes ermee!
mama1988

Unregistered

07-02-2009 19:48
ik hoop dat ik het tegen die tijd ook durf te zeggen, ik vind ze moeten respect hebben voor de moeder. De moeder heeft het kindje negen maanden mee gedragen en is bevallen dus luister en heb respect voor de moeder.

Mijn (schoon) fam is zo van dat ze het kind uit de box pakken (ook al slaapt het) na ik kan hier niet tegen hoor. Mijn moeder zegt; kinderen die vaak vast gehouden zijn wennen er aan en slapen makkelijk overal door heen.. nou ik weet niet of het allemaal waar is.
Syl

Posting Freak

08-02-2009 00:50
Als jij het niet prettig vind wanneer je schoonfam. dat doet, heb je alle recht om er wat van te zeggen. Wat voor reden je ook hebt. Jij bent de moeder van je kind en jij weet het beste wat je kind wel en niet kan hebben. En als jij niet wil dat het opgepakt wordt, mag je dat zeggen en zelfs verbieden. Dan laat maar eens ruzie komen ervan, wat is het ergste wat er kan gebeuren als je eens ruzie hebt.

Ik heb geleerd dat wanneer je een kindje alleen maar bij je hebt of in de box laat slapen het niet leert dat hij/ zij een bedje en een eigen kamertje heeft waar hij/zij moet slapen. Met als gevolg dat je een kindje hebt dat niet slaapt in zijn eigen bed en dus altijd bij jou waardoor jij niet aan je rust toekomt.

ik weet niet veel van opvoeden, al doende leert men maar ik heb 1 advies voor elke (aankomende) moeder:

luister niet naar anderen, luister naar je eigen gevoel! Als je twijfelt kun je raad vragen maar kijk wat je daarmee kunt en ga geen dingen doen die niet goed voelen!!!!!
Lees ook niet teveel boeken. een leidraad is goed, maar je moederinstinct volgen is volgens mij gewoon het beste voor je kindje en voor jezelf!
mama1988

Unregistered

08-02-2009 09:24
dankjewel voor je berichtje.
ik zal dit zeker onthouden, we hebben een prachtig kamertje boven en daar kan het kindje slapen, ook 's middags. Ik zou het ook niet fijn vinden als het kindje heel de dag beneden in de box ligt de slapen, ook veelste veel lawaai.

Bedankt.
Vickypreg

Posting Freak

10-02-2009 14:46
Ben het helemaal eens met Syl. Ik durf het meestal niet zo goed te zeggen, maar zorg er wel voor dat hij zijn eigen plekje heeft om te slapen en laat ze hem niet zomaar oppakken. Gelukkig doet ook bijna niemand dit! Ik heb ook een kindje wat liever in rust slaapt op zijn eigen kamertje. Als hij beneden slaapt in de wandelwagen (als we bij anderen zijn gebeurd dat wel eens) slaapt hij veel onrustiger en korter. In de box slapen is sowieso niet goed want dan leren ze niet dat dat een speelplek is een geen slaapplek (werd mij verteld).
kaatje85

Unregistered

10-02-2009 15:21
Het is maar goed dat we er allemaal anders over denken.
Ik bel mijn ma ook niet als ik naar het ziekenhuis ga om te bevallen maar als die kleine meid er eenmaal is dan bel ik of mijn mannetje en dan zullen ze er een uurtje later zijn.
Mijn ouders mogen die kleine wel pakken maar wel ff na het gevraagd te hebben, de rest blijft er heerlijk van af, vooral de eerste weken alleen als ik die kleine aangeef.
Verder doen wij aan rooming in en ik hoop dat we dat tot een maand of 6 kunnen volhouden en over het slapen overdag heb ik ook een eigen ding, ze slaapt bij mij en als ik me handen vrij wil dan gaat ze of in de box of in haar wiegje op mijn kamer en ga ik er naast liggen.
Ik ben zelf altijd in mijn eigen bed gelegd en ik kon dus nergens anders slapen! Ik hoop zo dit bij die kleine te kunnen voorkomen.
En ik denk ook niet dat ik die kleine in haar eigen bedje in slaap kan laten vallen denk ik, maar dat zien we tegen die tijd wel!!

Volg idd je eigen gevoel dat is meestal het beste en de juiste!!

Liefs, Karin
Syl

Posting Freak

10-02-2009 16:34
Tygo sliep snachts bij ons op de kamer en overdag op zijn eigen kamertje. We zijn al vrij vroeg begonnen met bij opa en oma slapen en dat kon ook heel goed omdat zij heel goed keken naar wat Tygo nodig had en heeft en niet naar wat zij willen, tutten enzo terwijl hij eigenlijk moet slapen.

Nu slaapt hij bij beide opa en oma heel erg goed en heeft gewoon zijn ritme zoals thuis.

Het is maar wat je je kindje aanwent denk ik dan.

Ik begrijp dat je er zo over denkt Kaatje en als jij het zo wil is dat natuurlijk prima. Denk er wel aan at het niet alleeen om je kindje gaat maar ook om jezelf. Als het kindje nu niet leert wat zijn eigen bedje is kun je daar op latere leeftijd vele problemen mee krijgen.
Maar goed, zoals ik eerder al zei, ieder moet doen wat voor haar goed voelt!
kaatje85

Unregistered

11-02-2009 10:11
Nou Jamilah, ik bedoel dat er een wieg op onze kamer staat en zodra die kleine in slaap valt ik haar dan in haar eigen wiegje ga leggen, ik zal echt niet in slaap vallen met die kleine in mijn bed. Pas als die kleine in haar eigen wieg slaapt zal ik in mijn bed in slaap vallen, ik dacht dat iedereen wel wist dat je baby in bed laten slapen erg gevaarlijk is, ik in iedergeval wel ben niet van gisteren ofzo.

Verder is het idd gewoon kijken hoe je kindje is en daar op inspelen, komt wel goed heb er vertrouwen in, lukt het niet dan gaat die kleine naar haar eigen kamertje maar wel nog in de wieg, maar ik hoop zo dat het lukt gewoon bij ons op de kamer.
Ik hoef namelijk ook niet te werken en heb dus hele dagen en nachten voor die kleine, scheelt denk ik ook wel of je part-time gaat werken of dat je gewoon hele dagen thuis kan zijn.
Ach we zien allemaal wel hoe het gaat lopen.
Vickypreg

Posting Freak

11-02-2009 14:12
Kaatje, besef wel dat als je je kindje hier aan laat wennen (en dan bedoel ik na een paar maanden komt dat besef!!) dat je kindje wellicht nooit in zijn eigen bed wil/kan slapen en je daar net als Syl zegt, problemen mee kunt krijgen. Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik heb hier veel over gezien en gelezen en overal geven ze het advies je kindje te laten wennen in zijn/haar eigen bed in slaap te laten vallen. (natuurlijk mag je kindje best in het begin bij je in slaap vallen, dat kan soms ook niet anders als ze zo klein zijn en als een blok in slaap vallen na de fles) Ik heb dit bijna vanaf het begin gedaan en ons kindje slaapt nu bijna altijd meteen als hij in zijn eigen bed ligt. Ik snap jouw punt wel, maar ik denk niet dat je het op deze manier kunt voorkomen, maar dat is mijn mening. Je kunt natuurlijk niet altijd erbij zijn als je kind gaat slapen en je wil ook wel eens iets anders doen. Lees het boek van Ria Blom maar eens, die heeft hier hele goede tips over om onrust te voorkomen.

Ik zal eens een stukje citeren van haar:

Leg je kind voor het in slaap valt wakker in bed, zodat het vervolgens uit zichzelf in slaap kan vallen. Dit betekent uiteraard niet dat je je pasgeborene moet wekken wanneer deze de eerste dagen door de inspanning van het drinken al tijdns het drinken in slaapt valt. Als je je kind wakker in bed legt, zal hij het bedje als slaapplek gaan herkennen en zich daardoor aan de slaap kunnen overgeven. Dit gebeurt niet wanneer je je kind altijd slapend in bed legt. In de 1ste 1 a 2 levensweken slaapt een pasgeborene met gemak 2 uur achter elkaar door. Wanneer deze gewoont wordt volgehouden komt hier als snel verandering in. Veel kinderen gaan korter slapen of worden zelfs bij het slapend in bed leggen weer wakker op het moment dat hun rug het matras raakt. Deze verandering die vaak al binnen enkele weken optreedt heb ik veelvuldig gezien en ook door ouders horen vertellen.

Nou en zo gaat het verder...

En zie dit niet als een 'aanval' op jouw mening, ik wil gewoon dat je het weet en misschien kun je er straks wat mee.
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
11-02-2009 17:31
@vickeypreg.
Dat heb ik dus ook gehoord dat je de baby wakker in zijn bedje moet leggen zodat ie aan zijn plek kan wennen.

Ik denk dat wij maar kort de baby op onze kamer houden. Ik wil dat ze zo snel mogelijk aan haar eigen bedje went. En er werd mij ook verteld dat ze in het begin zo min mogelijk mag slapen in de box. Klopt dit?Omdat ze anders het verschil niet meer ziet?
Tijger1

Unregistered

11-02-2009 19:10
bij ons komt de kleine niet op de kamer te slapen.
dit omdat we niet echt de ruimte daarvoor hebben op onze slaapkamer.
en ik denk dat ik dan helemaal geen oog dicht doe. ben een hele lichte slaper, en denk dst ik mijn rust straks ook wel nodig zal hebben.

ook ben ik van plan om het kindje gewoon nog wakker in het ledikantje te leggen, en niet bij mij op de arm eerst in slaap vallen. lijkt mij niet echt goed. kindje went daaraan en daar heb je later problemen mee als je het wakkeer in bedje legt.
kaatje85

Unregistered

11-02-2009 21:36
Ik denk dat het heel erg per kindje verschild, ik ga straks gewoon af op mijn kindje en kijk wat op dat moment het beste is en handel daar dan naar.
Blijkt het dat die kleine een echt eigen plekje wil zal het idd naar haar eigen kamertje gaan.
Ik kijk gewoon hoe het allemaal gaat, zou het graag lang bij ons op de kamer willen houden maar we zien het straks allemaal wel.
Syl

Posting Freak

11-02-2009 21:58
Wat je misschien zou kunnen doen kaatje is je kleintje s'nachts bij jou op de kamer en na een paar weken overdag op zijn of haar eigen kamertje. Dan went je kindje ook alvast aan zijn eigen stille kamertje voor als hij of zij s'nachts ook op zijn of haar eigen kamertje moet slapen.
Zo hebben wij het met Tygo gedaan en dat werkte prima! een keer zijn we hem vergeten van zijn eigen kamer naar onze kamer te leggen en hij is maar een keer wakker geworden omdat hij honger had.
Na drie maanden ongeveer vond ik het ook wel lekker om de slaapkamer weer voor ons tweetjes te hebben. Je slaapt toch anders als je beeb bij je op de kamer ligt en je rust heb je hard nodig!
Vickypreg

Posting Freak

11-02-2009 22:35
Syl zo hebben wij het precies ook gedaan! Ging heel goed en hij vind zijn eigen kamer prima! Ik vond het lastiger omdat je niet direct kon zien of er wat was haha. Maar ik hoor hem altijd vanuit onze slaapkamer en wij slapen ook beter doordat we niet alle kleine kreuntjes meer horen. Wij hebben het 2 maandjes gedaan ongeveer. Vond het in het begin overigens wel erg prettig dus zou het zeker aanraden voor het begin.
jorike

Unregistered

11-02-2009 22:54
Hier Elora 6 weken bij ons op de kamer gehad. En inderdaad ook gaan wennen met in de middag een slaapje in haar wieg en later haar ledikant op haar eigen kamer.
Wat betreft het in slaap vallen op de arm...leuk om jullie bedoelingen te lezen Wink Ik merk echter wel dat Kaatje gelijk heeft. Je zult zien dat je kindje (zeker in het begin) super snel bij jou in slaap valt. Tuurlijk kan het daarna in z'n eigen bedje, maar voorkomen kan je het denk ik niet! Trouwens...ik vind het heerlijk om mijn slapende poepie heel even bij me te hebben! Als ze wat ouder zijn kan je makkelijker zien wanneer een kindje moe wordt en naar bed moet, maar zelfs dan willen ze niet altijd slapen hoor! Je wil niet weten hoe vaak wij nog lopen met Elora. Krampjes, ziekig of gewoon té moe, er zijn redenen genoeg waardoor ze niet willen of kunnen slapen.
Ik wens iedereen hier heel veel succes met het in slaap krijgen (en houden Wink) van de kleintjes en sla die buikaaiers (om op het topic terug te komen) maar gewoon van je af hoor!
kaatje85

Unregistered

12-02-2009 16:14
Net wat ik al eerder vermeld hebt, ik ga af op mijn kleine meisje straks en het zal idd wel zo gaan dat ze straks in haar ledikantje gaat slapen als ze s'middags gaat slapen en misschien ook niet, we zien wel helemaal hoe het gaat.

@Jorike; ik zie dit bij mijn oppaskindje ook, ze is nu 2 en gaat nu uit zichzelf in haar bedje liggen en valt in slaap en de andere keer wil ze bij je zitten en dan in slaap vallen maar het feit dat een klein meisje van 2 jaar al zelf in slaap valt uit zichzelf vind ik wel bijzonder.

Elk kind is anders en iedere moeder handeld naar haar eigen kind en eigen inzichten, ik ben nog geen mama dus alles wordt nu en de 1e keer dus we gaan gewoon kijken wat het allemaal gaat brengen en op dat moment handel ik naar mijn gevoel, net als jullie naar jullie gevoel zullen handelen!

@Vickypreg; ik zie het niet als aanval op mijn mening hoor helemaal niet, vind het juist fijn om iemands mening erover te horen, dank je wel en misschien koop ik het boek nog wel, bedankt voor de tip!!

Liefs, Karin
karin26

Posting Freak

Topics: 30
13-02-2009 13:42
Wij dachten het toch goed voor elkaar te hebben.Janneke was gewend aan meerder vreemde mensen (3weken ziekenhuis naar haar geboorte). Was heel makkelijk. Kon haar bij wijze van spreken met iedereen meegeven zonder problemen.
Nu echter wilt ze niet meer ergens anders slapen dan gewoon thuis. Terwijl ze in het begin makkelijk bij mijn ouders kon blijven slapen. Nu is het echt onmogelijk.Ze schreeuwt alles en iedereen bij elkaar.

Ook Janneke heeft eerst bij ons gelegen. Overdag in haar eigen bedje en 's nachts bij ons op de kamer in een wieg.

Maar ieder kind is anders.. En janneke nu ergens ander neerleggen is echt geen succes. Dat komt wel weer goed. Maar toch best vervelend als je midden in de nacht je kleintje op moet gaan halen...
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
04-04-2009 17:59
Om heel duidelijk te zijn...bij degene die dag doen..... terug doen, op de buik of waar dan ook... Want je zit gewoon niet aan iemands lichaam... rare mensen allemaal die denken dat ze dat mogen doen, nietwaar..

Anders gewoon zeggen dat je het niet prettig vndt dat recht heb je
mama1988

Unregistered

14-04-2009 06:58
ik merk ook nu ik zwanger ben en je het al zo goed kunt zien, dat mensen, klasgenoten, familie weetik veel wie ook even aan mijn buik moeten zitten. Ik kijk hier ook inderdaad vreemd van op! Ik zeg ook altijd: ik wil dat niet hebben!

Ik bedoel wat tinerbell ook zegt: waarom zit je aan anderemans lichaam?!

Vreemd hoor dat er zulke mensen toch zijn.
susieq12

Posting Freak

23-04-2009 07:47
ja je gaat normaal toch ook niet aan iemands buik zitten? Vind het wat anders als mijn directe fam het doen of mijn beste vriendin, maar biijv. collega's of gewoon de buurvrouw die je tegenkomt in de supermarkt??? raar hoor. Ik loop toch ook niet op de buurvrouw af om ff aan haar buik te zitten?? Ik koop zo'n buikband met AFBLIJVEN!!!!!!!
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
24-04-2009 17:07
Helemaal mee eens SusieQ ;-)
Ik ga me die band ook halen. Een jongere op mijn werk deed dat al en ik werd me toch een potje kwaad, heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik daar totaal niet van gediend ben...van niemand niet en van hem dus ook niet... Bah bah, ik ga altijd met die band lopen, hahaha ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave