11-01-2009 17:07
deze week enkele dagen ongesteld geweest, hoe kan ik het beste uitrekenen.
Hoe weet ik wanneer ik het beste kan klussen?
11-01-2009 17:07
deze week enkele dagen ongesteld geweest, hoe kan ik het beste uitrekenen.
11-01-2009 18:36
Heb je wel wat meer informatie nodig...
ben je regelmatig in je cyclus? Hoe lang is je cyclus? wanneer was de 1e dag van je laatste ongi? er zijn verschillende sites waar je dit kunt berekenen...via google makkelijk te vinden (iets intypen in de trent van uitrekenen vruchtbaar of zo). Succes!! Hoop
11-01-2009 19:47
Hier nog een leuke site om het te berekenen:
http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
13-01-2009 07:51
Inderdaad een hele leuke site!
Kan je niet alleen je vruchtbare dagen uitrekenen maar ook wanneer je bij een mogelijke zwangerschap je uitgerekende datum zou zijn.
13-01-2009 09:37
Ja ik deed het ook altijd bij predictor, alleen is hij wel erg standaard qua vruchtbare dagen.
Als je iets afwijkt van het "normale" dan telt hij al verkeerd. Het beste is denk ik ovu testen of tempearaturen.
13-01-2009 10:46
Mmmmmmmmmmmmm, temperaturen moet ik ook maar eens gaan doen!
Geen idee hoe dit werkt! Moet maar even op google intoetsen! Meiden die advies hebben over temperaturen??
13-01-2009 20:19
Ik zelf heb geen ervaring met tempraturen. Maar weet wel dat dit erg omslachtig is om mee te beginnen.
Je moet namelijk s'ochtens voordat je uit bed gaat je tempratuur op meten. En hiervoor kun je het beste GEEN oor thermometer gebruiken. (dit vind ik zelf al niet prettig). En je moet het meerdere maanden vol houden om echt je vruchtbare dagen te bepalen. Ik zelf heb nu ovulatie testen gebruikt en dit lijkt me een stuk makkelijker. Ik bestel ze bij senitest en die zijn niet zo duur. Hoop dat je er waat aan hebt.
14-01-2009 22:47
Ken je deze om uit te rekenen: http://www.zozwanger.nl/index.php?optio ... Itemid=248
Ik zou overigens beide methoden doen: ovulatietesten én temperaturen...
31-01-2009 20:39
maandag ongesteld geworden en nu nog steeds, 14 dagen later ovulatie?
31-01-2009 21:30
Als je een cyclus hebt van 28 dagen is je ovulatie ergens rond de 14e dag.
In mijn geval nu met de clomid heb ik een cyclus van rond de 32 dagen en is m'n cyclus rond de 18e dag. Je kunt er ongeveer van uitgaan dat de periode na je ovulatie zo'n 14 dagen is trek dat af van je cyclusduur en dan heb je de ovulatiedag. Wil je het preciezer weten kun je ovulatietesten proberen. Succes!
06-02-2009 11:28
lihram schreef:Ik zelf heb geen ervaring met tempraturen. Maar weet wel dat dit erg omslachtig is om mee te beginnen. Waarom eigenlijk geen oorthermometer? Ik temperatuur liever niet via de uitgang, als je begrijpt wat ik bedoel....Ik doe het wel al 2 maanden met de oorthermometer, maar wel 's avonds (omdat het enige oor waarin ik kan tempen ook het oor is waar ik op slaap. Die is sochtends dus te warm) en toch heb ik nu al wel het idee dat dat een redelijk betrouwbaar beeld geeft (al ben ik pas net bezig hoor, je kunt er niets van zeggen).
26-03-2009 19:42
Reclame uiting verwijderd door beheerder.
26-03-2009 21:22
Citaat:Eventuele tips om nog handiger urine op te vangen (zonder grote bakjes) zijn welkom. Zo een plastiek koffiebekertje is mss ook handig en makkelijk om achter op te frommelen en weg te gooien. of nog makkelijker (voor weg te gooien dan) is een plastiek boterhamzakje (heb je in verschillende maten dan ook nog). Een leeg plastiek spa flesje maar dan afgezaagd tot op de laatste 5 cm ofzo... |