Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden 1 januari met de pil gestopt en een doorbraakbloeding gehad

1 januari met de pil gestopt en een doorbraakbloeding gehad
ANGEL24

Unregistered

09-01-2009 15:22
Ik ben 1 januari met de pil gestopt en 4 dagen doorbraakbloeding gehad, maar ik had een vraag normaal als ik met de pil doorging was mijn laatste pil 9 januari.

Word ik nu weer ongesteld of gaat mijn lichaam zich aanpassen en geld de doorbraakbloeding als eerste menstruatie?

groetjes,

ANGEL24
Norah

Unregistered

09-01-2009 15:45
Hoi Angel 24,
Ik ben op 1 november met de pil gestopt. Dit was niet aan het eind van de pilstrip (net als bij jou, begrijp ik). Ik heb de bloeding die daarop volgde als begin van mijn cyclus gezien, dus inderdaad als menstruatie, hoewel het nog niet een 'echte' menstruatie was, maar een onttrekkingsbloeding, die opgewekt wordt door het stoppen met de pil. Een 'echte' menstruatie volgt op je eisprong. Als je de pil gebruikt heb je geen eisprong.
Maar ik heb dus de eerste dag van die bloeding gerekend als eerste dag van de cyclus. 31 dagen later volgde de eerste echte menstruatie. En vervolgens na 30 dagen weer. Mijn cyclus is tot nu toe dus rond de 30 dagen (van eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie).
Het verschilt heel erg per persoon hoe snel je cyclus op gang komt en hoe regelmatig of onregelmatig deze is. Bij sommige meiden duurt het na het stoppen met de pil wat langer voordat er een 'normale' menstruatie komt. Dat schijnt heel normaal te zijn. Afwachten dus!
Succes en groetjes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave