Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Ovulatie experten

Ovulatie experten
xena

Unregistered

07-01-2009 21:45
Hallo iedereen,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zal even mijn verhaal doen. Voor ons eerste kindje hebben we 3 jaar moeten proberen.
Nu zijn we bezig voor ons 2de, ons meisje is ondertussen 5 jaar.
Ik probeer meer zicht te krijgen op mijn cyclus.
Op 14 dec. heb ik pijn gevoeld en had ik ook cervixslijm, en ik dacht dus toen mijn eisprong te hebben. Ik voel dit bijna elke maand en ongeveer 16 dagen later krijg ik mijn regels. Dus uiterste NOD was 31 dec. 2 jan bloedtest laten doen en negatief. Toch blijven hopen natuurlijk maar mijn regels zijn er doorgekomen 6 jan.
Nu is mijn vraag, kan dit ? Kunnen er 23 dagen zitten tussen de eisprong en de regels ? Ik dacht dat dit van 12-16 kon zijn, maar zo lang ? Of is dit niet de eisprong dat ik voel ? Ik weet het allemaal niet meer. Ik denk dat ik sowieso ga beginnen met ovulatietesten deze maand.

Sorry voor mijn lang verhaal, ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Groetjes
mama1988

Unregistered

08-01-2009 21:42
xena schreef:Hallo iedereen,
Ik zal even mijn verhaal doen. Voor ons eerste kindje hebben we 3 jaar moeten proberen.
Op 14 dec. heb ik pijn gevoeld en had ik ook cervixslijm, en ik dacht dus toen mijn eisprong te hebben. Ik voel dit bijna elke maand en ongeveer 16 dagen later krijg ik mijn regels. Dus uiterste NOD was 31 dec. 2 jan bloedtest laten doen en negatief. Toch blijven hopen natuurlijk maar mijn regels zijn er doorgekomen 6 jan.
Nu is mijn vraag, kan dit ? Kunnen er 23 dagen zitten tussen de eisprong en de regels ? Ik dacht dat dit van 12-16 kon zijn, maar zo lang ? Of is dit niet de eisprong dat ik voel ? Ik weet het allemaal niet meer. Ik denk dat ik sowieso ga beginnen met ovulatietesten deze maand.

Groetjes

Hoi,

Ehm wat bedoel je met regels?? :oops: Sorry is me niet duidelijk.
Het is handig om ov testen te gaan gebruiken, je hebt verschillende testen (ook met de prijs)
Ik bestel ze zelf altijd op internet van matcare. Dan heb je 5 test staafje voor tien euro.
De kruidvat verkoopt van hun eigen merk ook ovtesten Zittern er 5 in een doosje en betaal je ook tien euro.
Die van het kruidvat zijn met een plastic houder die 'goedkope' van matcare is een staafje van een strip.
Beide werkte bij mij goed.

Vaak is het zo als je die afscheiding heb dat je eisprong er is of er aan zit te komen. Meestal als ik die afscheiding had ging ik met de ovtesten aan de gaan en gelijk positief. Maar de eerste paar maanden is het vaak toch even uit testen van hoe en wat..

http://www.matcare.nl/mat-care-ovulatie ... 30_40.html
Heb je verschillen ov testen van matcare op een rijtje.

Succes meid!
xena

Unregistered

08-01-2009 21:52
mama1988 schreef:Ehm wat bedoel je met regels??
Mijn :evil: . Dus niet zwanger Cry
Er zit inderdaad niets anders op dan ovu testjes te gebruiken.
Maar sturen ze die ook naar België op ?

Groetjes
mama1988

Unregistered

08-01-2009 21:56
xena schreef:
mama1988 schreef:Ehm wat bedoel je met regels??
Mijn :evil: . Dus niet zwanger Cry
Er zit inderdaad niets anders op dan ovu testjes te gebruiken.
Maar sturen ze die ook naar België op ?

Groetjes

Zo te lezen wel hoor.

http://www.matcare.com/page.html?id=3#snel
xena

Unregistered

08-01-2009 22:16
Dank je wel mama1988. Ik ga ze bestellen.

Groetjes
mama1988

Unregistered

09-01-2009 09:07
xena schreef:Dank je wel mama1988. Ik ga ze bestellen.

Groetjes

Succes meid!
Eva_697

Unregistered

09-01-2009 17:59
inderdaad ik heb ze bijvoorbeeld van fertilitysite, gewoon even gekeken wat mij goedkoop/betrouwbaar leek. uiteindelijk komt het erop neer dat alle testen redelijk hetzelfde zijn, ze geven een positief resultaat bij een bepaald aantal LH.. wat ook prettig is, als je twijfelt over de uitslag, zijn er ook digitale ovulatietesten, die geven een smiley als de test positief is Wink maar die zijn stukken duurderWink
leonec

Posting Freak

Topics: 21
09-01-2009 18:38
Wie kent de donna ovulatiestest ?
Ik las dit Big Grinonna is een ovulatietester, ook wel speekseltest of Varentest genoemd, waarmee je de vruchtbare dagen kunt bepalen via het speeksel, zowel te gebruiken om sneller zwanger te kunnen raken, of juist ter voorkoming daarvan.

DONNA is een ovulatietester in de vorm van een kleine zakmicroscoop die door het nemen van wat speeksel uit de mond tot op de dag nauwkeurig het moment van de eisprong kan bepalen, waarmee deze test zowel voor gewenste zwangerschap als voor het voorkomen daarvan geschikt is en een betrouwbaar alternatief is voor de tot op heden bekende urine-testmethodes.

De DONNA tester is een eenmalige aanschaf en kost slechts 36,00 Euro incl. BTW en verzendkosten.

(google bij donna ovulatie test..)

Is dat niet wat vraag ik mij af..is eigenlijk wel goedkoop toch ?
Eva_697

Unregistered

09-01-2009 19:00
is wel goedkoop, maar heb nog nooit van dat soort testen gehoord. een andere optie is de persona Smile kost wel wat meer, maar voor mijn gevoel betrouwbaarder.. (ik denk puur omdat dit bekend is en de Donna niet) maar opzich klinkt het perfect, goedkoop en makkelijk Big Grin
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
09-01-2009 19:24
Speeksel testers zijn volstrekt onbetrouwbaar!
Echt... niet doen
Hoop
leonec

Posting Freak

09-01-2009 21:16
Hoi,

Dan snap ik niet dat er onderzoek naar is gedaan enzo ... (?)
Donna is als enige speekseltest klinisch onderzocht in meerdere ziekenhuizen in Europa en heeft een hoge betrouwbaarheid aangetoond.

Hoop heb je de site gelezen ? Of heb je er ervaringen mee ?

Groetjes
hoop1970

Posting Freak

09-01-2009 21:57
gelezen en ook uitspraken van artsen.
Heb er zelf geen ervaring mee, dus ben misschien iets te voorbarig met m'n mailtje....
de test schijnt erg gevoelig te zijn als je bepaalde dingen gegeten hebt of medicijnen gebruikt.
Eva_697

Unregistered

11-01-2009 21:06
pfft al die reclames hier hahaTongue
Eva_697

Unregistered

11-01-2009 23:36
@ kimberly, in principe zijn ze allemaal wel goed denk ik, maar de digitale zijn toch het duidelijkst Smile echt een tekentje van een ei als je LH piek isWink dat is misschien een tip? ik hoop ook snel geen testen meer nodig te hebbenBig Grin alleen een vette positieve zwangerschapstest Big Grin
leonec

Posting Freak

12-01-2009 19:42
Hoi,

Komt het weleens voor dat iemand toch zwanger is, Zonder een positieve ovulatietest in handen te hebben gehad ?
Ik test 1 maal per dag rond 14.00..
Lindy

Unregistered

12-01-2009 20:03
Hoi Xena,
Ik dacht ook dat dat niet kon, maar ben bezig met ovulatietesten. volgens de test had ik op 16 december mijn eisprong, dus ik mn vriend gebeld (die is doordeweeks niet thuis, vandaar dat we die testen nu al doen..) en lekker wezen klussen :oops: Wink Toen ik niet ongesteld werd heb ik heel enthousiast een test gedaan, niet zwanger, daarna nogniet ongesteld dus nog een test en weer een test, weer negatief. Uiteindelijk 6 januari toch nog ongesteld geworden. Ben nu weer aan het ovu-testen... dus zou heel goed kunnen dat het wel je ei-sprong was. Ben ook een beetje aan het speuren op internet en als je dat slijm krijgt ben je voor die maand al te laat, dus misschien zijn die ovu-testen wel een goede optie..
Heel veel succes en hoop dat je snel zwanger bent.... Big Grin
Liefs Juut

xena schreef:Hallo iedereen,

Groetjes
leonec

Posting Freak

12-01-2009 22:09
Ik had cervixslijm 3 dagen voor me eisprong en ben toen zwanger geraakt.
Het is dus niet zo dat je dan te laat bent!
Guest

Unregistered

13-01-2009 09:42
Ik ben nu 4 dagen aan het testen en heb nog wel wat vraagjes eigenlijk!

Is het echt heel belangrijk dat je elke dag rond dezelfde tijd je test doet?? Het lijkt mij dat het niet uitmaakt of je het nu om 12 uur test of om bijv 16 uur? of wel?? :|
En ik heb een onregelmatige cyclus, maar ik heb het gemiddelde genomen van 35 dagen :roll: ... als de ovu-test maar 1 streepje aangeeft in je eigen berekende eisprong hoef je niet te klussen of voor de zekerheid toch maar wel???

Gr beginneling tries
Nada

Unregistered

13-01-2009 09:56
leonec schreef:Wie kent de donna ovulatiestest ?
Ik las dit Big Grinonna is een ovulatietester, ook wel speekseltest of Varentest genoemd, waarmee je de vruchtbare dagen kunt bepalen via het speeksel, zowel te gebruiken om sneller zwanger te kunnen raken, of juist ter voorkoming daarvan.

DONNA is een ovulatietester in de vorm van een kleine zakmicroscoop die door het nemen van wat speeksel uit de mond tot op de dag nauwkeurig het moment van de eisprong kan bepalen, waarmee deze test zowel voor gewenste zwangerschap als voor het voorkomen daarvan geschikt is en een betrouwbaar alternatief is voor de tot op heden bekende urine-testmethodes.

De DONNA tester is een eenmalige aanschaf en kost slechts 36,00 Euro incl. BTW en verzendkosten.

(google bij donna ovulatie test..)

Is dat niet wat vraag ik mij af..is eigenlijk wel goedkoop toch ?

Ik heb hem gebruikt bij mijn eerste zwangerschap en toen werkte hij prima! Had hem wel van een ander merk. Die was veel goedkoper. Google maar op julia speekseltester Wink ik geloof dat ik 25 euro betaalde, maar weet het niet meer zeker.
Nada

Unregistered

13-01-2009 10:00
tries schreef:Ik ben nu 4 dagen aan het testen en heb nog wel wat vraagjes eigenlijk!

Is het echt heel belangrijk dat je elke dag rond dezelfde tijd je test doet?? Het lijkt mij dat het niet uitmaakt of je het nu om 12 uur test of om bijv 16 uur? of wel?? :|
En ik heb een onregelmatige cyclus, maar ik heb het gemiddelde genomen van 35 dagen :roll: ... als de ovu-test maar 1 streepje aangeeft in je eigen berekende eisprong hoef je niet te klussen of voor de zekerheid toch maar wel???

Gr beginneling tries

Nee, 1 streepje betekent dat er geen eisprong in zicht is. Mijn eisprong laat ook op zich wachten en is nooit in de periode van mijn banner. Ik heb een cyclus van 33 dagen en mijn ei zit pas op dag 24 ofzo... heb je de helemaal (dus van dag 1 tot je ongesteldheid) getest? Wellicht zit jouw ei ook heel vroeg of heel laat... Kan een duur geintje zijn, maar na 1 cyclus weet je wel waar je ei zit en kan je dus met veel minder testen af... gewoon een grote bups van die stiks halen online.
Guest

Unregistered

13-01-2009 10:18
oke, 1 streepje dus niet perse nodig om te klussen!! Wink

ik ben op mijn 14e dag begonnen met testen... ik dacht dat mij een late cycles dat je eisprong dus ook laat komt, maar dat hoeft dus helemaal niet!!?
en dezelfde tijden testen is ook het beste of maakt het niet veel uit?
Nada

Unregistered

13-01-2009 10:25
Ik zou wel een ongeveer tijd nemen. Zelf test ik altijd tussen 18.00-22.00, net wanneer ik naar de wc moet. Niet al te strikt dus. Maar, ik heb wel altijd 2 of 3 dagen positieve testen, dus dat geeft me wel zekerheid dat ik hem niet net mis. Ik denk dat je een eerste ronde nog niet zo strikt hoeft te zijn. Mocht je de hele maand geen positieve zien, dan zou je het strikter kunnen doen.

Ik test altijd met de testen van zozwanger en daaraan kan ik precies zien wanneer mijn ei eraan komt. De tweede streep wordt dan steeds dikker, tot hij er op een gegeven moment gewoon vanaf knalt. Ik heb er wel een foto van, moet ik alleen even kijken hoe ik die kan plaatsen hier... mag dat eigenlijk? Misschien met een linkje... Misschien dat jouw merk ook wel op die manier steeds donkerder wordt? Dan heb je vast een 'voorbode...'
Guest

Unregistered

13-01-2009 12:20
Nada schreef:Ik zou wel een ongeveer tijd nemen. Zelf test ik altijd tussen 18.00-22.00, net wanneer ik naar de wc moet. Niet al te strikt dus. Maar, ik heb wel altijd 2 of 3 dagen positieve testen, dus dat geeft me wel zekerheid dat ik hem niet net mis. Ik denk dat je een eerste ronde nog niet zo strikt hoeft te zijn. Mocht je de hele maand geen positieve zien, dan zou je het strikter kunnen doen.

Ik test altijd met de testen van zozwanger en daaraan kan ik precies zien wanneer mijn ei eraan komt. De tweede streep wordt dan steeds dikker, tot hij er op een gegeven moment gewoon vanaf knalt. Ik heb er wel een foto van, moet ik alleen even kijken hoe ik die kan plaatsen hier... mag dat eigenlijk? Misschien met een linkje... Misschien dat jouw merk ook wel op die manier steeds donkerder wordt? Dan heb je vast een 'voorbode...'

Oke! dan zal ik dat ook aanhouden! Thuis testen is net even wat prettiger dan op het werk!
Ik test met Matcare, dit is m'n eerste ronde en deze bevalt nog prima... mocht ik geen 2 strepen zien tot m'n NOD dan ga ik iets anders proberen!

Thanks voor je antwoord!
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 13:31
hallo dames, misschien weten jullie dit... ik test nu al 2 dagen 's middags om 1400uur.. na 3uur niet geplast te hebben. Nou is de tweede streep van eergister hetzelfde als die van gisteren...niet zo dik als je controlestreep.. hij staat er wel overduidelijk maar no lang net vet genoeg.. ik snap alleen niet dat de test gister niet al ietsjes dikker is.. ?
hoop1970

Posting Freak

13-01-2009 13:42
streepjes hoeven niet dikker te zijn, kan wel, je ziet op een gegeven moment gewoon een toename (wordt ook wel duidelijker als je een paar maanden test al is dit niet te hopen natuurlijk) Bij de één is de test streep super vet bij de ander hetzelfde als de co streep.
Ik bewaar de testen altijd wel, kan ik goed vergelijken, schrijf de datum erop...
meestal heb je wel een dag of 2 positief en dan ineens zakt de test streep helemaal weg.
Wel verstandig om wat zwemmertjes in de aanslag te hebben liggen hoor voor de positieve test...
Succes!!
Hoop
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 14:02
dankjewel hoop! maar de teststreep is zelfs nog niet zo dik als de controlestreepWink maar heb net dus weer getest en weer net zo licht.. dus 3dagen achtereenvolgens geen dikkere teststreep Sad heb nog 3 testen liggen..

hoeveel dagen voor de lh piek kun je al een licht lijntje testen met en ovutest?
Nada

Unregistered

13-01-2009 14:05
Eva_697 schreef:dankjewel hoop! maar de teststreep is zelfs nog niet zo dik als de controlestreepWink maar heb net dus weer getest en weer net zo licht.. dus 3dagen achtereenvolgens geen dikkere teststreep Sad heb nog 3 testen liggen..

hoeveel dagen voor de lh piek kun je al een licht lijntje testen met en ovutest?

Ik test eigenlijk bijna altijd een licht streepje... Sad Dus er valt helaas weinig van te zeggen. Vrees dat je nog een setje moet gaan halen...
hoop1970

Posting Freak

13-01-2009 14:08
stuur een pb....
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 17:39
tnx Wink
Ag

Unregistered

13-01-2009 18:35
XXXXXXX

Reclame verwijderd door beheerder.
Nada

Unregistered

13-01-2009 19:37
Ag schreef:Hoi,

Ik heb de ovulatietesten besteld via *****, die zijn nog voordeliger en de
werking is hetzelfde.
Het kan zijn dat je er een stel nodig hebt, dus doe er je voordeel mee!
Iedereen succes, hopelijk wordt dit ons jaar Wink .

Groetjes Ag

Weer reclame? Wat irritant zeg...
mama1988

Unregistered

13-01-2009 20:16
Nada schreef:

werking is hetzelfde.

Groetjes Ag

Hoezo is die reclame irritant? met die reclame proberen we juist mensen te helpen dat jullie bij de juiste site kijken. Wink
Nada

Unregistered

13-01-2009 20:24
Maar d'r zijn toch een boel verschillende goedkope testaanbieders? Ik zou niet kunnen beoordelen welke het beste werkt... Over babyboom heb ik bijvoorbeeld ook weer slechte verhalen gehoord... het wisselt zo...
mama1988

Unregistered

13-01-2009 22:05
Nada schreef:Maar d'r zijn toch een boel verschillende goedkope testaanbieders? Ik zou niet kunnen beoordelen welke het beste werkt... Over babyboom heb ik bijvoorbeeld ook weer slechte verhalen gehoord... het wisselt zo...

Oh zo bedoel je dat,, sorry dan heb ik het verkeerd begrijpen.
Je hebt ook matcare testen die heb ik vaak gebruikt en die vind ik wel fijn.
Ook heb de bij het kruidvat testen (dan betaal je geen verzendkkosten) die zijn ook goed vind ik. Maar dan kan iedereen het zien dat je die testen koopt.

Ik zou gewoon ergens wat testen bestellen gewoon met een pakketje beginnen en dan uitproberen welke je zelf fijn vind.

succes
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 23:04
het enige wat ik irritant vind zijn die reclames van de aanbieders zelf. Dat kun je makkelijk herkennen aan dat ze maar 1 bericht ooit hebben geplaatst hier.. en dan hoor je nooit meer van zeTongue

maar ik vind het wel prettig als mensen zeggen waar ze hun testen vandaan halen en wat hun ervaringen zijn.. maar officieel mag dat niet meer op dit forum.. Sad
Nada

Unregistered

13-01-2009 23:14
Ja, die Ag, leek me zo iemand... van het bedrijf. Ze heeft pas 1 bericht geplaatst... vandaar...

Mocht iemand de ervaring zoeken van de testen van zozwanger... ik gebruik ze nu al 4 cyclussen, dusssss... ervaring zat, hahahah! Nu nog een positieve test van ze zien en ik ben tevreden...! :lol:
Lindy

Unregistered

13-01-2009 23:18
leonec schreef:Ik had cervixslijm 3 dagen voor me eisprong en ben toen zwanger geraakt.
Het is dus niet zo dat je dan te laat bent!

Oh ok dat las ik maar ik heb helaas geen cervixslijm waaraan ik dat kan zien. Wel handig lijkt me, scheelt een hoop van die dure testen Wink
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 23:54
het mooiste is als je een microscoop thuis hebt, daarmee kun je je cervixslijm goed herkennen. Die cellen hebben een soort van 'karteltjes' in tegenstelling tot de normale slijmcellen uit je vagina Smile haha maar er zullen niet veel mensen zijn met een microscoop in huis Tongue
Eva_697

Unregistered

13-01-2009 23:58
De belangrijkste functie van de cervix is het maken van cervixslijm. Dit slijm wordt vanuit de groeven, door de trilhaarcellen via het cervixkanaal naar de vagina vervoerd. Het cervixslijm bestaat uit een "waterig" gedeelte en een "gel-achtig" gedeelte. Het waterige gedeelte bestaat uit een oplossing van zouten en eiwitten. De structuur van het cervixslijm staat onder invloed van geslachtshormonen. Oestrogene hormonen met name estradiol doen de produktie van het waterige gedeelte toenemen. De verandering van de structuur van het cervixslijm onder invloed van oestrogenen (dus rond de ovulatie) heeft de volgende veranderingen tot gevolg:

-De hoeveelheid geproduceerd cervixslijm per 24 uur neemt toe.
-De viscose-elasticiteit wordt lager. (viscositeit = kleverigheid, red.).
-De rekbaarheid, de dradentrekbaarheid, wordt groter.
-Het cervixslijm wordt helderder; van troebel tot glashelder.
-De kristallisatie, bij het indrogen van het slijm vormt een uitgebreide varenstructuur.

dit is wel een handig stukje vond ik Smile
Nada

Unregistered

14-01-2009 06:27
Eva_697 schreef:het mooiste is als je een microscoop thuis hebt, daarmee kun je je cervixslijm goed herkennen. Die cellen hebben een soort van 'karteltjes' in tegenstelling tot de normale slijmcellen uit je vagina Smile haha maar er zullen niet veel mensen zijn met een microscoop in huis Tongue

Ik wel! Ik heb namelijk een speekseltester in huis en dat is een microscoopje... hoe werkt het precies?
lenny

Administrator

Topics: 668
14-01-2009 09:54
mama1988 schreef:
Nada schreef:

werking is hetzelfde.

Groetjes Ag

Hoezo is die reclame irritant? met die reclame proberen we juist mensen te helpen dat jullie bij de juiste site kijken. Wink

Wat het probleem is met dit soort berichten, is dat ze bewust door iemand geplaatst zijn om reclame te maken. Het is altijd het enige bericht dat zo iemand plaatst -vermoedelijk de eigenaar van die shop-. Verder zie je die persoon nooit meer terug op het forum.

Het is natuurlijk prima om elkaar te adviseren als dit ook oprecht is. Als ik van iemand, die bijvoorbeeld 100 berichtjes geplaatst heeft, zie dat ze een shop tip aan iemand geven, dan laat ik dat gewoon staan. Dat is een heel andere situatie. Alleen berichten over die bewuste shop haal ik bewust weg, zodat ze inzien dat het geen zin heeft.

Ik hoop dat jullie begrip hiervoor hebben en mij blijven attenderen op deze vorm van forum-misbruik.
lenny

Administrator

14-01-2009 09:59
Oh.. ik lees net even verder terug in dit topic en zie dat jullie die conclusie over AG zelf ook al hadden getrokken :oops:
Nada

Unregistered

14-01-2009 10:47
Lenny schreef:Oh.. ik lees net even verder terug in dit topic en zie dat jullie die conclusie over AG zelf ook al hadden getrokken :oops:

Ik kom net kijken, maar ik vond het inderdaad verdacht... Hoe attenderen we je erop? PM'tje?
lenny

Administrator

14-01-2009 10:56
Ja, met een PM is dat het makkelijkst!

Bedankt alvast aan iedereen!
Lindy

Unregistered

14-01-2009 22:14
Eva_697 schreef:De belangrijkste functie van de cervix is het maken van cervixslijm. Dit slijm wordt vanuit de groeven, door de trilhaarcellen via het cervixkanaal naar de vagina vervoerd. Het cervixslijm bestaat uit een "waterig" gedeelte en een "gel-achtig" gedeelte. Het waterige gedeelte bestaat uit een oplossing van zouten en eiwitten. De structuur van het cervixslijm staat onder invloed van geslachtshormonen. Oestrogene hormonen met name estradiol doen de produktie van het waterige gedeelte toenemen. De verandering van de structuur van het cervixslijm onder invloed van oestrogenen (dus rond de ovulatie) heeft de volgende veranderingen tot gevolg:

-De hoeveelheid geproduceerd cervixslijm per 24 uur neemt toe.
-De viscose-elasticiteit wordt lager. (viscositeit = kleverigheid, red.).
-De rekbaarheid, de dradentrekbaarheid, wordt groter.
-Het cervixslijm wordt helderder; van troebel tot glashelder.
-De kristallisatie, bij het indrogen van het slijm vormt een uitgebreide varenstructuur.

dit is wel een handig stukje vond ik Smile

Bedankt Eva, heb inderdaad geen microscoop haha ik zie mezelf al zitten Big Grin maar zal er eens op gaan letten, voel me echt een dummy soms :oops: heel veel van die dingen weet ik echt niet precies. Ben heel erg blij met dit forum en kan zeker wat met je info!
Nada

Unregistered

14-01-2009 22:19
Aha, dus als ik de speekseltester gebruik met cervixslijm dan moet ik ook letten op de varenstructuur! Kijk, zo leer je nog eens wat. Juud, je kan een speekseltester best goedkoop kopen... ik heb voor die van mij geloof ik 20 of 25 euro betaald. Al tijdens de eerste keer zwanger worden, bijna 4 jaar geleden en hij doet het nog steeds... En het batterijtje is te vervangen mocht ie ooit opgaan.
Lindy

Unregistered

14-01-2009 23:08
He nada dat is wel een goeie tip voor dat cervix, maarreh waar is die speekseltester eigenlijk voor :oops: ?
Waar heb je die gekocht, bij apotheek?
Nada

Unregistered

14-01-2009 23:26
Normaal kan je met zo'n speekseltester je speeksel kijken en daarmee je vruchtbare dagen bepalen. De werking van het ding staat hier: http://www.zozwanger.nl/index.php?optio ... &Itemid=67

Ik heb de mijne ook daar gekocht... maar geloof dat je ze ook op andere sites kan kopen, maar daar zijn ze duurder...
plant

Unregistered

15-01-2009 07:51
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

reclame verwijderd door beheerder.
Eva_697

Unregistered

15-01-2009 14:30
meiden, ik heb nog steeds alleen maar zwak positieve ovulatietesten Sad nu al 4 op een rij precies dezelfde Sad ik snap er niks van.. bereik ik dan toch de LH piek niet? ben benieuwd wanneer mijn eitje dan springt Tongue

@ nada, ik weet niet precies hoe het werkt met cervixslijm, maar wel dat wanneer je het laat drogen en onder een microscoop houdt zie je die varenstructuur Wink heb het zelf nog nooit geprobeerd! heb alleen zaadcellen onder een microscoop gezien, maar heb er geen in huis helaas Sad

@ lenny, begrijpelijk!
draakje27

Unregistered

15-01-2009 14:40
eva.... ook ik heb steeds alleen maar zwak positieve ovulatietesten.... vraag me ook af hoe dat dan zit met die lh-piek omdat ik overal lees dat iedereen negatief test 1 a 2 dagen zwak positief en dan 2 vet positieve strepen....

maar nou heb ik ook gehoord dat wanneer je yclus niet regelmatig is ovulatetesten geen nut hebben

dus wie o wie heeft hier antwoord op??
leonec

Posting Freak

15-01-2009 15:04
Ja ben ik ook benieuwd naar...

Test ook alleen zwak positief..(alleen 10 januarie iets vetter maar nog niet dat ie echt knalde )

Morgen naar de gynacoloog ....ivm een rare buik...
Nada

Unregistered

15-01-2009 15:15
Eva_697 schreef:meiden, ik heb nog steeds alleen maar zwak positieve ovulatietesten Sad nu al 4 op een rij precies dezelfde Sad ik snap er niks van.. bereik ik dan toch de LH piek niet? ben benieuwd wanneer mijn eitje dan springt Tongue

@ nada, ik weet niet precies hoe het werkt met cervixslijm, maar wel dat wanneer je het laat drogen en onder een microscoop houdt zie je die varenstructuur Wink heb het zelf nog nooit geprobeerd! heb alleen zaadcellen onder een microscoop gezien, maar heb er geen in huis helaas Sad

@ lenny, begrijpelijk!

Misschien moet ik het deze maand maar eens gaan proberen, hihi... zal wel foto's proberen te nemen... hahaa!
draakje27

Unregistered

15-01-2009 15:25
het maakt bij mij niet uit wanneer ik test en hoeveel dagen van te voren, maar hij blijft positief aangeven, al is het soms erg zwak maar hij blijft het wel aangeven ( 10 dagen lang is niks)

veel succes leonec.... denk je misschien dat er iets niet goed zit?? ( je heb pas een mk ondergaan toch?)
veel sterkte in ieder geval!!
Eva_697

Unregistered

15-01-2009 15:51
@ draakje, ja inderdaad.. het kan zijn dat we net de piek niet bereiken, en dat je eisprong toch veel later plaatsvindt.. maar ik heb nu al 2cyclussen 33/32 dagen.. dus neem aan dat mijn ei een deze dagen toch echt moet springen.. vreemd,maar ach we zien het welBig Grin
leonec

Posting Freak

15-01-2009 15:57
Draakje ik voel me net zo als toen ik zwanger was....

Maar ik weet het niet .... (Ivm de ovulatietesten zo vaag zijn)

We zullen zien....Ga er niet vanuit hoor
draakje27

Unregistered

15-01-2009 16:21
ik heb een cyclus van rond de 36 dagen en dan denk ik rond de 22ste dag ergens me eisprong.... en ik heb twee maanden terug wel een positieve test gehad, maar die bleef 3 dagen donker gekleurd en daarna bleef ik ook nog steeds zwak positieve testen houden, dus vertrouw er niet zo op....

;eonec... dat is wel raar!! misschien idd even goed na laten kijken door een gyn... misschien een echo ofzo m te kijken of het er allemaal goed uitziet ( voor een eventuele zwangerschap zou het nog te vroeg zijn toch??)

liefs
hoop1970

Posting Freak

15-01-2009 16:24
Kan hoor!
Positieve test kan een dag of wat aanhouden en dat ie licht positief blijft hoor je ook vaak... ik heb ook regelmatig een 2e streepje...
Dus is goed hoor!
Als de piek eraf is vind de eisprong gemiddeld binnen 24 tot 48 uur plaats.
Succes!!
draakje27

Unregistered

15-01-2009 17:00
aan je cyclus te zien doet de clomid goed zijn werk tenminste zo goed als... nu nog een positieve test natuurlijk, maar goed je cyclus is volgens mij nu wel aardig onder controle!!

bedankt in ieder geval!! denk dat ik deze maand een keer een dure ovutest gaat halen van clear blue... dan hoef ik niet zo op streepjes te letten maar gewoon op een lachend gezichtje...

liefs
Ag

Unregistered

15-01-2009 19:00
Vervelend dat ik nu wordt afgeschilderd als reclamemaker.
Zoals jullie zien heb ik mij net ingeschreven om tips te krijgen,
maar waar ik kan ook tips te geven.
Het zal in de praktijk vaker dat eerste zijn... maar ik was al lang blij dat ik zeld een tip had!
Gelukkig zie ik wel dat in ieder geval 1 persoon wat aan mijn tip heeft gehad.
hoop1970

Posting Freak

15-01-2009 19:06
Hai Ag,
Zoals al elders is geschreven wordt er vaak reclame gemaakt door eigenaars zelf, dit zijn dan vaak personen die zich inschrijven 1 berichtje achterlaten en dan niets meer laten horen.
Als jij goede bedoelingen hebt is dit prima, maar de testen van de site die jij benoemd worden regelmatig genoemd (en werken prima).
Dus ik zou zeggen bewijs het tegendeel, kom overal lekker meekletsen en geef en ontvang lekker veel tips en advies.
Succes!
hoop1970

Posting Freak

15-01-2009 19:08
draakje27 schreef:aan je cyclus te zien doet de clomid goed zijn werk tenminste zo goed als... nu nog een positieve test natuurlijk, maar goed je cyclus is volgens mij nu wel aardig onder controle!!

bedankt in ieder geval!! denk dat ik deze maand een keer een dure ovutest gaat halen van clear blue... dan hoef ik niet zo op streepjes te letten maar gewoon op een lachend gezichtje...

liefs
Mijn cyclus is inderdaad nu mooi regelmatig! dat is in ieder geval een positief gegeven Big Grin
enneh.... 3x is scheepsrecht!!
Ag

Unregistered

15-01-2009 19:14
Gelukkig maar!
Ik voelde me wel een beetje aangevallen.
maar ik snap de reacties wel hoor.
Voorlopig lees ik veel, want ik heb vooral wat aan de tips die erop staan.
Ben een beginnneling, dus kan lang niet overal over meepraten.
leonec

Posting Freak

15-01-2009 19:18
draakje27 schreef:ik heb een cyclus van rond de 36 dagen en dan denk ik rond de 22ste dag ergens me eisprong.... en ik heb twee maanden terug wel een positieve test gehad, maar die bleef 3 dagen donker gekleurd en daarna bleef ik ook nog steeds zwak positieve testen houden, dus vertrouw er niet zo op....

;eonec... dat is wel raar!! misschien idd even goed na laten kijken door een gyn... misschien een echo ofzo m te kijken of het er allemaal goed uitziet ( voor een eventuele zwangerschap zou het nog te vroeg zijn toch??)

liefs

Het kan wel hoor (zwangerschap)
Een cyclus dan van 33 dagen dan ..... 22 dec een miskraam gehad..

Ben benieuwd morgen...
Eva_697

Unregistered

15-01-2009 21:45
@ Ag, fijn dat je wat aan de tips hebt hier Big Grin iedereen begint tenslotte als beginneling he Wink testen die jij noemde wordt de laatste tijd veel reclame gemaakt, je krijgt namelijk een aantal gratis producten wanneer je op andere sites/forums reclame maakt voor hen vandaar dat we hem heeeeel vaak hebben gehoord Wink
Lindy

Unregistered

15-01-2009 21:58
Nada schreef:Normaal kan je met zo'n speekseltester je speeksel kijken en daarmee je vruchtbare dagen bepalen. De werking van het ding staat hier: http://www.zozwanger.nl/index.php?optio ... &Itemid=67

Ik heb de mijne ook daar gekocht... maar geloof dat je ze ook op andere sites kan kopen, maar daar zijn ze duurder...

Jeetje zeg Confusedhock: , nooit geweten dat je dat aan speeksel kon zien Big Grin , wel super!! Heb net ovu-testen besteld, maar als ik er doorheen ben en het is nog niet geluk dan ga ik zeker zo'n speekseltester aanschaffen. Dank je voor de goeie tip!!!
Lindy

Unregistered

15-01-2009 22:05
Leonec, ben echt heel nieuwsgierig... Ik moet natuurlijk geen valse positieve verwachtingen wekken, maar ik heb in iedre geval hoop voor je dat het toch een zwangerschap is. Zou prachtig zijn toch!!! Tongue Ik hou het forum komend weekend goed in de gaten en hoop hier goed nieuws van jou te treffen. In ieder geval heel veel succes of sterkte bij de huisarts!!!
Liefs Juud
Nada

Unregistered

15-01-2009 22:17
Hoi Juud, ik werd er jaren geleden ook op gewezen en heb er veel aan gehad. Maar, zo nauwkeurig als ovulatietesten werkt ie niet hoor. Wat ik altijd deed was daarmee testen en als ik varens zag 's ochtends, dan begon ik pas met ovulatietesten (en ik tempte ook nog, hoezo controlfreak, hahahaah)... Maar je kan ook gewoon elke dag vrijen als je de varens ziet. Moet ook genoeg zijn...!
Nada

Unregistered

15-01-2009 22:18
Oja, ik zag op http://www.kortingscode.net dat die site ook nog een kortingscode heeft die nog werkt. Moet je even zoeken daar...
Nada

Unregistered

15-01-2009 22:20
Nada schreef:Oja, ik zag op http://www.kortingscode.net dat die site ook nog een kortingscode heeft die nog werkt. Moet je even zoeken daar...

Heb em al gevonden http://www.kortingscode.net/kortingscod ... anger.html
Lindy

Unregistered

15-01-2009 23:01
He super dank je! Het liefst zou ik voor de zekerheid elke dag van mijn cyclus vrijen haha... maar het probleem bij ons is dat mijn vriend alleen de weekenden thuis is ivm werk. En als ik positief test op de ovu dan bel ik hem en probeert hij als het lukt doordeweeks ff thuis te komen. Kan hij natuurlijk niet voor elke beetje varen laten komen hahaha... Maar vind het zowiezo wel leuk om te testen. Jij bent nog erger dan ik hahaha... dat tempen ga ik ook nog wel een keer mee beginnen, als het nog langer duurt... maar denk na 8 maanden ofzo, hoop alleen niet dat ik no zo lang met wachten Sad
Sofia

Unregistered

21-01-2009 00:47
Hoi allemaal, ik heb even een vraagje:

Mijn cyclus is ongeveer 26 dagen. Ik ben begonnen met ovulatietesten op dag 10 van mijn cyclus. Volgens de bijsluiter van de ovulatietest moet je bij een cyclus van 26 dagen echter beginnen met testen op dag 9, maar toen had ik ze nog niet in huis. Tot nu toe heb ik nog geen positieve ovulatietest gehad (zit nu op dag 17 van mijn cyclus). Zou dit kunnen betekenen dat mijn ovulatie waarschijnlijk voor dag 10 van mijn cyclus is geweest? Of kan het nog komen? Moet ik nog doorgaan met testen, of heeft dat geen zin meer? Normaal gesproken heb ik wel cervixslijm, maar deze maand is het me niet zo erg opgevallen (misschien door al het geklus die week???). We hebben geklust op dag 6, dag 8, dag 10 en dag 12 van mijn cyclus.

Groetjes, Sofia
Nada

Unregistered

21-01-2009 09:37
Ja, het zou kunnen dat je je ei gemist hebt, maar het kan ook dat je een merk ovutest hebt dat niet goed werkt bij jouw lichaam. Het goede nieuws is dat je een goede klusscore hebt! En volgende maand zou ik, mocht het nodig zijn, een ander merk proberen en meteen beginnen als je ongesteldheid weg is...
Sofia

Unregistered

21-01-2009 13:21
@ Nada: Bedankt voor je antwoord! Het zal inderdaad wel dat ik mijn ei gemist heb met testen en dat ik hem net een dag voor ik met testen begon had. Inderdaad ben ik wel op tijd begonnen met klussen! Heeft het nog zin om nu door te gaan met testen denk je? Komt het wel eens voor dat de eisprong na dag 18 is, bij een cyclus van 26 dagen? Denk het niet he? Hebben jullie nog tips voor ovulatietesten? Ik heb nu die van Sensitest gebruikt.
Nada

Unregistered

21-01-2009 13:31
Die van Sensitest doen het bij mij ook niet!!!!! Ik zou dus andere halen. Van http://www.Matcare.nl of http://www.zwanger.nl. Ik haal ze zelf altijd bij die laatste. Daar zijn ze het goedkoopste en die werken echt prima voor mij. Kan altijd heel duidelijk de stijging zien en dan knalt de streep er echt af en weet ik dat het zover is!

Hopelijk heb je helemaal geen nieuwe testen nodig. Het lijkt me sterk dat je ei nog niet geweest is. Als je nu op dag 18 zit en hij nog negatief is dan zou je op z'n vroegst morgen een positieve test hebben en dan 1 a 2 dagen later je eisprong. Dan zit je al op dag 20 of 21 dat je ei zou zijn. Als je nog testen hebt liggen zou ik doorgaan, gewoon voor de zekerheid en omdat je dan toch volgende maand een ander merk gaat uitproberen. Zijn ze op, dan zou ik geen nieuwe meer halen deze maand. Vooral omdat binnen 1 cyclus 2 verschillende merken gebruiken niet erg handig is. Je kan dan niet meer vergelijken omdat ze net anders kunnen reageren. Die van zozwanger geven bijv. al snel een tweede lijn die redelijk dik is. Bij sensitest zou je die als positief moeten zien terwijl bij zozwanger hij echt donkerder moet zijn dan de controlestreep. Naja... volg je me nog? hihih...
mama1988

Unregistered

21-01-2009 14:04
Sofia schreef:Hoi allemaal, ik heb even een vraagje:

Mijn cyclus is ongeveer 26 dagen. Ik ben begonnen met ovulatietesten op dag 10 van mijn cyclus. Volgens de bijsluiter van de ovulatietest moet je bij een cyclus van 26 dagen echter beginnen met testen op dag 9, maar toen had ik ze nog niet in huis. Tot nu toe heb ik nog geen positieve ovulatietest gehad (zit nu op dag 17 van mijn cyclus). Zou dit kunnen betekenen dat mijn ovulatie waarschijnlijk voor dag 10 van mijn cyclus is geweest? Of kan het nog komen? Moet ik nog doorgaan met testen, of heeft dat geen zin meer? Normaal gesproken heb ik wel cervixslijm, maar deze maand is het me niet zo erg opgevallen (misschien door al het geklus die week???). We hebben geklust op dag 6, dag 8, dag 10 en dag 12 van mijn cyclus.

Groetjes, Sofia

Hoi,

gemiddelt komt je eitje 14 dagen voor je menstruatie. Ik heb een 28 daagse cyclus en mijn eitje komt dus rond de 14e dag. Dan zou de jouwe rond de 12e dag moeten komen. Als ik jou(jullie) was zo ik op dag 10, 12 en 14 klussen.
Twee dagen voor je eitje ben je het meest vruchtbaar! Wij deden het vaak op de dage dag van mijn cylcus en hup zwanger.

Succes,
Sofia

Unregistered

21-01-2009 15:00
@ Nada: Ja, het lijkt mij ook sterk dat mijn ei nog niet geweest is. Ik heb nog 5 tests liggen, dus ga nog maar even vrolijk door, baadt het niet, dan schaadt het niet. Of eigenlijk hoop ik dat ik ze niet meer nodig heb! :lol: Bedankt voor de tip!

@ Mamma1988: Ja, ik had zelf ook uitgerekend dat mijn ei op dag 12 plaats zou moeten plaatsvinden (als je de standaardberekening doet, maar niet iedereen is standaard, vooral ik niet denk ik :lol: :lol: ), maar dit heeft de ovulatietest niet uitgewezen, dus vandaar dat ik denk dat ik mijn ei eerder heb gehad deze maand. Ik heb tot nu toe geklust op dag 6-8-10-12 (zit nu op dag 18), dus wat dat betreft denk ik dat we wel goed zitten, volgens Nada ook. Zaadcellen kunnen lang blijven leven in een vrouwenlichaam, zo'n 5 dagen en soms nog wel langer! Ik ga duimen!
Sofia

Unregistered

21-01-2009 17:38
Hoi allemaal,

Ik heb dit stukje hieronder ook in een ander forum geplaatst, maar ik wil ook heel graag jullie mening en advies even horen.

Mijn gemiddelde cyclus is 26 dagen. Ik heb echter ook wel eens een cyclus van 24 en 29 dagen gehad. Ik ben vanaf dag 10 aan het testen met ovulatietesten. Bij een cyclus van 26 dagen moet je echter al op dag 9 beginnen met testen. Ik zit nu op dag 18 van mijn cyclus. Tot nu toe zijn alle ovulatietests negatieg geweest. Aangezien ik ook wel eens een kortere cyclus heb gehad, kan het best zijn dat ik mijn ei gemist heb met de tests (heb echter wel geklust). Vanmiddag heb ik nog een test gedaan voor de zekerheid en er verscheen nu wel een 2e streepje (was na een tijdje pas zichtbaar). Volgens de beschrijving van de test is je ovulatie binnen 24-48 uur na een positieve ovutest, maar dan moet het 2e streepje wel net zo donker of donkerder dan de teststreep zijn en dit streepje was iets lichter. Denken jullie dat mijn ovulatie dan nog moet komen? Als het 2e streepje nu wat lichter is, dan zou morgen de test positief moeten zijn. Echter vind ik dit een beetje laat in mijn cyclus. En nou heb ik hier op de site ook wel gelezen dat een ovulatietest positief kan uitslaan als je zwanger bent. Iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of ik straks nou als een gek moet gaan klussen of dat ik een zwangerschapstest zal gaan proberen. Ik weet het, het is nog heel vroeg om een zwangerschapstest te gaan doen, maar ik heb zomaar het gevoel dat mij ei al lang geweest is, ook omdat over 8 dagen al mijn NOD is. Het zou kunnen zijn dat ik deze maand een van mijn kortere cyclussen heb en mijn NOD al over 6 dagen is. De tests die ik heb, kun je vanaf 4 dagen voor je NOD gebruiken. Wat zouden jullie doen? Klussen kan natuurlijk nooit kwaad. Heb advies nodig!

P.S. Ik ben al 2 dagen ziek thuis, dus heb misschien een beetje te veel tijd om over al dit gedoe na te denken... Hoop dat jullie mijn gezeur snappen!
mama1988

Unregistered

21-01-2009 17:41
hoi

Bij mij was een ovtest de streepje ook altijd lichter dan de teststreep zodra die even donker werd was mijn eitje al geweest, Maar dat is na ervaring met je eigen lichaam bij iedereen anders natuurlijk.

Ik had ook in week3 een positieve ov test en ik ben zwanger!
Het hoeft niet te beketende dat je zwanger bent.
Sofia

Unregistered

21-01-2009 19:19
@ Mamma1988: Echt waar? Dus het kan zo zijn? Spannend. Laten we het hopen. Gaat alles goed met je zwangerschap?
Nada

Unregistered

21-01-2009 20:30
Hoi Sofia,

Ja, het betekent dat de hoeveelheid LH óf HCG aan het toenemen is. Welke van de twee is niet te zeggen... Dat kan alleen een zwangerschapstest. Maar, ovulatietesten reageren eerder dan zwangerschapstesten. Je zei dat je nog 5 testen had liggen? Ik zou dan morgen opnieuw testen. Als hij dan nog donkerder is dan zou ik voor de zekerheid klussen en de volgende dag 's ochtends een zwangerschapstest doen.

Als het je eisprong is dan denk ik dat je luteale fase (lf) te kort is om zwanger te worden. Je hebt namelijk een lf van minimaal 10 dagen nodig om zwanger te raken. Als dit zo is, dan moet je echt contact opnemen met je huisarts om een verwijzing naar een gyn te vragen... Niet om je bang te maken, maar het zou zonde zijn als je nog maanden probeert zonder dat het werkt...
Sofia

Unregistered

21-01-2009 22:34
@ Nada: Ik wacht het nog even af. Ik heb ook 2x een cyclus van 29 dagen gehad, dan zou ik dus nog 11 dagen hebben tot mijn NOD. Alles is nog mogelijk. Het zou best kunnen dat ik in een van mijn langere cyclussen zit. Of ik ben zwanger. Of mijn eisprong is erg laat en het is wat jij beschrijft. Het kan alle kanten nog op. Of ze werken gewoon niet goed bij mij. Het is jammer dat ik te laat ben begonnen met ovutesten deze cyclus. Ik had ze te laat binnen. Ik ga morgen weer even testen met de ovulatietest en vanavond of morgen voor de zekerheid klussen. Bedankt voor jullie meedenken.
Sofia

Unregistered

22-01-2009 13:10
Net weer een ovutest gedaan en de uitslag was hetzelfde als gisteren: twee streepjes, de tweede was ietsje lichter, maar wel duidelijk aanwezig. Ik ga vanmiddag en morgen nogmaals testen (of morgen en overmorgen, heb nu nog 2 tests), en als het nog steeds hetzelfde is, kan het niet mijn eisprong zijn, toch? Dan ga ik zelf al voorzichtig denken in de richting van een zwangerschap. Helaas kan ik volgende week pas testen met een zwangerschapstest.
Wat denken jullie hierover?
Sofia

Unregistered

22-01-2009 13:11
Vergeet te vertellen dat gisteren het tweede streepje ook ietsje lichter dan het eerste streepje was. De uitslag van de test was precies hetzelfde als gisteren.
Nada

Unregistered

22-01-2009 13:20
Mmm... bij mij beginnen ze zo als mijn eisprong eraan komt. Hoe ze zijn als je zwanger bent weet ik niet, want ik heb dat zelf nooit getest...
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 16:02
Sofia,

Ik zie ook bijna altijd 2 streepjes... hoe meer de ovulatie eraan komt hoe duidelijker de 2e streep wordt, de test wordt pas positief gezien als de 2e streep dezelfde kleur of donkerder is dan de controle streep, dus nog ff doortesten... 1xdd is ip voldoende hoor (anders gaat het helemaal in de papieren lopen)
Succes de komende dagen!
Hoop
Sofia

Unregistered

22-01-2009 16:04
Ok. Wat raad jij mij aan? Vanavond weer testen met de ovutesten of morgen pas weer? We hebben wel flink geklust gisteravond.
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 16:08
Ik zou gewoon morgen weer doen hoor, wel weer ongeveer op dezelfde tijd, dat is wel belangrijk.
Jullie hebben gisteren geklust, dus al wat zwemmertjes in de aanslag...
Spannende he... ik begin zaterdag weer met testen.
Sofia

Unregistered

22-01-2009 16:08
@ Hoop: Ik ben juist benieuwd of het wel mij eisprong is, of dat ik zwanger ben. Ik heb zelf het gevoel dat mijn ei allang geweest is, vorige week. Ben alleen te laat begonnen met ovutesten, dus dat weet ik niet zeker. Ik had de tests te laat in huis om op tijd te beginnen. Wel jammer, want nu maak ik me druk dat mijn eisprong te laat is en mijn luteale fase te kort... Hopen dat de positieve ovutesten betekenen dat ik zwanger ben...
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 16:16
maar je test is nog niet positief... dan is de streep duidelijker.
En als je ei vorige week is geweest is het voor een positieve test nog een beetje vroeg.
Ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar probeer rustig te blijven, anders is de teleurstelling weer zo groot he...
Zie dat je wel behoorlijk regelmatig bent...
Tja... lastig.... vrees dat je 'gewoon' nog effies geduld moet hebben tot je nod en dan hopelijk toch een positieve test en anders de volgende ronde eerder beginnen met testen.
Ga voor je duimen hoor!!
Sofia

Unregistered

22-01-2009 17:39
@ Hoop: Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier op het forum gelezen dat je ovutesten al veel eerder kunnen aangeven dat je zwanger bent dan een zwangerschapstest. Nou ja, ik weet het niet. Soms denk ik dat ik veel te veel lees. Internet is handig, maar het kan je soms ook onnodig nerveus maken vind ik. Misschien moet ik wat minder vaak van alles opzoeken op Internet en me beperken tot deze forums, waarin ik schrijf, en niet alles gaan lezen van anderen. :lol:
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
22-01-2009 18:14
heeh!

bij mij wordt het testlijntje nu dunner dan gisteren, maar de testlijn is niet even donker als de controlestreep geweest. Is met lh piek dan al geweest denken jullie? Ik had gisteren middenpijn en nu begint het weer. Mijn temperatuur is al 4 dagen rond de 38,8 a 38,9. Dus zou zeggen dat als mij ei gisteren was mijn temperatuur vandaag wel omhoog was gegaan.Ik weet allemaal nog niet hoe het werkt hoor!7

had je mijn reactie op een ander forum nog gelezen sofia?
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 18:19
Lijkt me niet... het kan zijn dat het nog niet gelukt is om een piek te krijgen, heb ik ook wel eens gehad...een paar dagen later probeert je lijf het dan nog een keer.
Maar eh... Temp 38.9?? je ben gewoon ziek!!
Ik zou nog ff doortesten hoor!
Heel veel succes (en beterschap?)
Hoop
Bambi80

Posting Freak

22-01-2009 18:36
oh foutje 36,8 a 36,9 bedoel ik. Dus waarschijnlijk nog geen ei gehad dan? Is dat normaal dat het eerst niet lukt of moet ik me zorgen gaan maken?
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 18:44
ik zou me geen zorgen maken hoor... gewoon rustig doortesten, en wat betreft temperatuur... weet niet wat je normale basale temperatuur is...maar na de ovulatie gaat je temp met een paar tienden tot zo'n halve graad omhoog.
Ik temp niet dus hierover kan ik je niet zoveel vertellen.
succes!

ps. gelukkig ben je niet ziek... Big Grin
Sofia

Unregistered

22-01-2009 20:35
@ Marieke: Ja, ik had je berichtje op het andere forum gelezen, ik had ook wat naar je terug geschreven. Wat een gedoe he, die ovutesten? :lol:
soetje

Unregistered

22-01-2009 20:56
xxxxxxxx

Reclame verwijderd door beheerder.
hoop1970

Posting Freak

22-01-2009 20:58
wat heeft werken in hemelsnaam te maken met testen van babyboom?
Bambi80

Posting Freak

22-01-2009 21:06
nou die testen gebruik ik juist en die"werken"niet! Is dit soms reclame! Vindt het wel een heel onpersoonlijk promotiepraatje.
Nada

Unregistered

22-01-2009 21:15
Pfff... irritant hoor die reclame. Nee, geen BB-shop voor mij. En ook geen sensitest want die werken ook niet voor mij.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (3): 1 2 3 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave