Jah we hebben er anderhalf jaar over gedaan en had eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven dat het nog op een "natuurlijke manier" zou lukken. Heb op internet gelezen dat ze pas bij 10 weken een echo gaan doen dat lijkt nog wel een eeuwigheid te duren
dames gefeliciteerd!
hoop dat er nog meer meiden bij jullie bij gaan komen.
en inderdaad meesgtal krijg je je eerste echo tussen de 10 en 12 weken.
ik had hem zelf met 11 weken.
en de eerste afspraak bij de verloskundige verschilt per verloskundige. sommigen hebben de intak met 8 weken een ander met 10 weken.
ik had de intake met 10 weken en heb toen ook voor de eerste keer het hartje gehoord. maar dat gebeurd ook niet altijd bij de eerste afspraak. niet altijd is het hartje dan op die manier te horen en sommige verloskundigen gaan dan nog niet luisteren.
hoop dat jullie hier wat aan hebben wat betreft eerst4e echo en eerst afspraak verloskundige
ik mag mezelf er ook bij toevoegen, ben 5 aug uitgerekend van ons 1ste kindje,
heb vorige week (met 6wk en 2dagen) al de intake bij de verloskundige gehad, en 30 dec (8 wk en 6 dagen) hebben we onze 1ste echo, en dan willen we het met oud en nieuw gaan vertellen aan de familie,
kwaaltjes zijn nu weer een beetje aan het afnemen,
heb alleen nog een beetje last van ochtend misselijkheid, gelukkig blijft wel alles binnen,
en ik kan vrij weinig eten, zit erg snel vol, en me smaak ik erg veranderd, sommige dingen smaken echt totaal niet meer.
Nou, ik heb al aardig wat kwaaltjes.. Hoopt niet dat het langer dan de 12 weken duurt. haha.. Veel misselijk, zelfs van geuren.. en zere borsten en al een beetje moet.. heb de verloskundige gisteren al gebeld en heb 12 jan mn eerste afspraak.. Weet niet of ik het hartje dan al ga horen, hoop het wel.
Met kerst vertellen we het onze ouders, heb fopspenen met I love opa/oma gekocht met een briefje erbij "met 5.5 week is het nog pril, dus hou het nog maar even stil". Liggen nu onder de kerstboom en dan geef ik ze volgende week.. Ben zo benieuwd naar de reacties...
Kan het nog altijd niet helemaal geloven dat we rond 24 augustus met zn drieen zullen zijn!
Nu maar hopen dat alles goed verloopt!
huisvrouw ik hoop ook voor je dat je misselijkheid niet erger wordt en dat je rond de 12 weken er lekker vanaf bent!
weet hoe het is om erg beroerd te zijn en heel erg te moeten overgeven en dat gun ik niemand!
allemaal veel succes met de zwangerschap en probeer er van te genieten!
ik zal hier af toe lezen omdat ik gewoon benieuwd ben hoe het met jullie allemaal gaat!
Ben wel misselijk maar hoef gelukkig niet over te geven.. Dat scheelt gelukkig een heel stuk want dat is echt vervelend. Mn tepels jeuken ook al de hele avond. Mn vent zit me de hele tijd uit te lachen.. dan vraag ik waarom hij zo lacht en dan zegt hij "vindt t gewoon allemaal zo leuk en spannend en dat het gewoon echt is, en dat weet ik als jij zegt dat je misselijk bent of zere borsten hebt". Hij is zo trots!
pvdlans, je echo al bij 9 weken?? en je intake bij 6 weken?? een speciale reden of ik je Vk gewoon zo snel? Ik moet nog 3.5 week wachten voordat ik mn intake heb..
Heb sinds gisteren zo'n last van jeukende tepels.. niet normaal meer, net of er jeukpoeder in mn bh zit.. En vooral rechts. Heb ergens gelezen dat je dan mentholpoeder moet gebruiken, maar om dat nou in mn bh te strooien? Voor de rest een beetje misselijk..
Had nog ff een vraagje. wat zijn jullie ervaringen met sex tijdens de zwangerschap? heb vanmorgen voor het eerst sex gehad na de positieve test maar vond het wel heel raar. Mijn man gelukkig ook.. Wij allebei heel voorzichtig en zachtjes doen, echt heel raar.. Ook een beetje eng. Ze zeggen dat het geen kwaad kan maar zal nu toch iets voorzichtiger gaan doen denk ik..
We hebben net zitten rekenen, mn man wordt 12 feb 25 en ik 2 maart 24, we vieren het altijd samen. Als we het nu het weekend na de 12e vieren ben ik 3 maanden en kunnen we het gelijk aan iedereen vertellen! Scan ik de echo in en zet deze dan via de computer op het beeldscherm van de tv. Kijken of het opvalt als mensen binnen komen.. Maar dat duurt nog ff..
Allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap en....kan het zelf nog amper geloven, maar ik hoor ook bij dit clubje...ben rond de 25e augustus uitgerekend!
Ik zat op t forum ' 30+ en eerste kindje'...nu mezelf hier ook maar even voorstellen. Ik ben Cari, 33 en na 3 maanden ontpillen zijn we in november voor t echie gegaan..en nu al zwanger, ik had er rekening mee gehouden dat we er een jaar over zouden doen, maar
het was dus de 1e keer raak! Ik denk dat ik het daarom ook nog niet echt kan geloven/besef!
Verder weet alleen mijn vriend en de huisarts het, ik moet volgende week bloed prikken en dan na het nieuwjaar een afspraak bij de huisarts, de afspraak bij de verloskundige is volgens mijn HA pas tussen de 10-12 weken...vindt t wel jammer, want ik kan niet wachten tot de eerste echo !
Ik denk dat ik het eerst zelf gezien moet hebben, wil ik het geloven...
Ergens houdt ik er nog rekening mee dat t nog mis kan gaan, je hoort zoveel (zeker op t forum) over vroege MK...ben erg onzeker en durf nog niet te genieten...Hebben jullie dat ook/hoe gaan jullie hier mee om?
me vk is gewoon snel
en het zk waar de echo gemaakt wordt, had ook plek zat, dus mocht het zelf zeggen, dan maar een dag voor oud en nieuw kunnen we op nieuwjaarsdag met het goede nieuws komen.
Dat onzekeren heeft iedereen wel denk ik, ik in ieder geval wel.. kan het ook nog niet echt geloven en kan niet wachten tot de eerste afspraak bij de VK en een paar weken later de eerste echo.. Zo onwerkelijk allemaal.. Ben zelf ook met vlagen misselijk en kan slecht tegen de lucht van chocolade enzo. En zere borsten/jeukende tepels.. Maar als het hierbij blijft dan heb ik geluk, want het is nog goed te doen zo..
Hallo,
Alles goed met iedereen? Ik maak ze weer een beetje zorgen of alles wel goed zit. Weet ook niet precies waarom. Had vandaag heel licht roze afscheiding maar verder niets.. heb nog wel iets gevoelige borsten maar het is wel minder dan gisteren.. Nu maak ik me zorgen of alles wel goed gaat.. Mn man blijft maar zeggen dat het goedkomt enzo, maar zit er gewoon ff doorheen. Al die stress. dacht dat het over zou zijn als ik zwanger was, maar nu zijn het weer andere dingen waar je je druk om maakt. Heb geen last van krampen of bloedingen, dus echt mis is het niet. heb nog steeds een ongi gevoel in mn onderbuik..
@ huisvrouw...ik heb geen ervaring met bloedverlies, wel veel witte afscheiding (met vlagen). Ook heb ik een soort ongi krampjes/gevoel in mijn onderbuik...Voelt gespannen en af n toe n steekje.
Ik begrijp je helemaal wat betreft 'stress', voordat je zwanger bent maak je je druk over, heb ik een ei?, wordt mijn cyclus regelmatig?, zijn we wel vruchtbaar? Dan is het afwachten en heb je een positieve test begint het...klopt die test wel? Zal het wel goed gaan? Steeds weer de symptomen checken...enz enz...
Geduld en vertrouwen moet ons er door heen helpen, hier ook een manneke die zegt, t komt goed!
Ik kijk uit naar de eerste echo...de '12 weken grens' en hoop dat de zorgen dan minder worden...
Merk wel dat m'n energie echt minimaal is, een middag in de stad en ik ben totaal gesloopt!
Maar weer vroeg naar bed en hopen op een nachtje doorslapen!
Ik had ook last van "ongesteldheidsbuikpijn" maar het wordt nu iets minder. Het is heel normaal maar ik maakte me eerst ook heel veel zorgen want ik was de hele tijd bang dat ik ongesteld zou worden.
Probeer er van te genieten, het is heel erg moeilijk vooral als je een lange tijd bezig bent geweest om zwanger te raken maar stress is ook niet goed.
alles goed met de zwangeren hier??
Met mij gaat het goed..
Heb vandaag de Vk gebeld. Ze gaan geen inwendige echo doen met 8 weken, ik krijg alleen een gesprek en dan een verwijzing voor de echo en die zal met 10-12 weken gemaakt worden. Gezegd dat ik wel een beetje ongerust ben en liever niet zolang wil wachten, maar dat doen ze niet, moest me gewoon maar niet druk maken.
Op internet een echopraktijk in utrecht gevonden, waar je gewoon zonder verwijzingen een echo kan laten maken, dus nu een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ze gaven daar aan dat het hartje met 7 weken al te zien/horen moet zijn dus dat als het mij gerust steld ik gewoon kan gaan.. de verzekering vergoed het.. helemaal top dus.. ben weer helemaal happy en gerustgesteld.
Poeh, vandaag bloed laten prikken en daar kan ik niet zo goed tegen.
1 buisje kan ik wel missen, maar 3 is wel veel!
Het prikken zelf doet me niets, maar tegen de tijd dat ze het 3e buisje er uit haalde
werd ik duizelig en misselijk...daarna black out.
Gelukkig was m'n manneke mee, heb daar bijna 40min. gelegen :oops:
de mensen in de wachtruimte zullen wel gedacht hebben :? schaam me diep!
Eenmaal thuis moest ik flink overgeven, daarna maar ff m'n bed in gekropen...nu gaat ie wel weer en blijft m'n cracker en banaan binnen....ik hoop dat die misselijkheid en overgeven van t bloedprikken komt en niet een voorbode is van...
@ huisvrouw, hier doet de vk ook pas met 10-12 weken de echo, intake is rond de 8 weken...
Kun je zo'n echocentrum zelf bellen voor een afspraak of moet je een verwijzing hebben?
Ik zou ook graag rond de 8 weken een echo hebben om het hartje te horen
Misschien wordt het dan wat werkelijker!
Je kan gewoon zelf bellen, zonder verwijzing. Kan voor alle soorten echo's. Ik heb op google gezocht op echo utrecht en toen vond ik hun website. Er zullen vast nog meer van dat soort praktijken zijn.. Ideaal!!
Hopelijk hou je alles nu binnen en gaat de misselijkheid weer over.
Aan alle mensen die zwanger zijn: gefeliciteerd!!
Zo ver ik weet ben ik ook uitgerekend in augustus 2009!
Heb gisteren 2 testjes gedaan van kruidvat en daar stond een plusje....dus positief!!
Ben zo blij, na 8 maanden geoefend te hebben.
Nou nog de verloskundige bellen en daar ook positief nieuws horen.
Het is allemaal nog zo ongeloofwaardig!!
Ik hoop dat er meedere mogen volgen en dat het 2009 een vruchtbaar jaar mag worden
Bijdeze meld ik me nu maar aan bij: uitgerekend in augustus. Nadat ik een miskraam heb gehad en me af moest melden bij:uitgerekend in juni. Ja mensen jullie lezen het goed.....wij laten er geen gras over groeien! Gelijk de eerste poging na de miskraam: RAAK!! Nu hopen dat alles goed blijft gaan. Maar ik ben al over de periode heen waar het vorige keer mis ging, dat stelt me wel wat gerust. Nu op naar de 3 maanden en van daaruit weer verder. Popelen jullie ook zo om het te vertellen aan iedereen?
Polle, wat super voor jullie! Gelijk de ronde erna alweer zwanger.. Toch nog een mooi jaar voor jullie.
Hoeveel weken zijn jullie nu?? En al last van kwaaltjes of dat nog niet??
Ik ben vandaag erg misselijk geweest maar dat is gelukkig nu wel minder.. Wel heb ik nu last van een schimmelinfectie. Gisteren de dokter gebeld maar die zegt dat ik het beter een paar dagen kan afwachten omdat het met een paar dagen wel weg zal zijn en ze geven liever geen medicijnen als je zwanger bent dus hoop dat het snel over is..
alles goed met de zwangeren hier??
Met mij gaat het goed..
Heb vandaag de Vk gebeld. Ze gaan geen inwendige echo doen met 8 weken, ik krijg alleen een gesprek en dan een verwijzing voor de echo en die zal met 10-12 weken gemaakt worden. Gezegd dat ik wel een beetje ongerust ben en liever niet zolang wil wachten, maar dat doen ze niet, moest me gewoon maar niet druk maken.
Op internet een echopraktijk in utrecht gevonden, waar je gewoon zonder verwijzingen een echo kan laten maken, dus nu een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ze gaven daar aan dat het hartje met 7 weken al te zien/horen moet zijn dus dat als het mij gerust steld ik gewoon kan gaan.. de verzekering vergoed het.. helemaal top dus.. ben weer helemaal happy en gerustgesteld.
Hoi,
Zover ik weet krijg je maar 2 echo's (termijnecho en 20wkn-echo) vergoed van je zorgverzekeraar (tenzij er een medische reden is en/of je bij de gyn bent) Dus je hebt kans dat je deze eerste echo vergoed krijgt, maar dat je dan de echo met 10-12 wkn alsnog zelf moet betalen. Als ik jou was, zou ik het even goed navragen bij je verzekering. Waarschijnlijk word dit nl als een 'pretecho' gezien. Veel succes en plezier verder met je zwangerschap en die onzekerheid hoort er idd gewoon bij. Bij mij werd dat pas minder toen ik de kleine ging voelen.
@roosje, die inwendige echo kost ook maar iets van EUR 35.-- dus al zou ik het zelf moeten betalen is het ook nog geen ramp.. maar bedankt voor de tip iig, had daar nog niet aan gedacht..
Ik heb trouwens nu weer zoiets aparts meegemaakt!!
Mn schoonmoeder is altijd een beetje bezig met het spirituele en heeft altijd dromen enzo. Nu zat ze dus van de week te vertellen dat ze vaak dingen ziet in dromen en dat de persoon waar het overgaat wel in de droom voorkomt maar dan op de achtergrond. Ze zou dus meer op details moeten letten wil ze weten over wie het precies gaat. Tegen mijn man zei ze dus vorige week, 5 dagen nadat wij positief getest hadden, dat ze gedroomd had dat ze zwanger was, maar dat ze niet weet om wie het in dit geval ging omdat ze niet helemaal op de details had gefocust.. gelukkig maar, dacht ik, anders was ons kerstcadeau voor ze mooi in het water gevallen!! Apart he!! En ze weten nog niet eens dat we bezig zijn.. Roep altijd tegen iedereen dat ik pas na mn 25ste kinderen zou willen, en nu dus op mn 23ste al zwanger (wel gepland!)Niemand verwacht het dus ook nog, is de verrassing extra groot..
Hallo allemaal!
Ik weet nu bijna 2 weken dat ik zwanger ben, en ben ook in augustus uitgerekend!
6 Januari heb ik een afspraak bij de verloskundige, een soort van intake gesprek geloof ik.
Ben ZO benieuwd wanneer de eerste echo mag, pas dan heb ik echt een gerust hart en kan ik uitbundig blij zijn. Ik ben al blij hoor, HEEL erg blij, maar diep in mijn achterhoofd blijft toch een beetje de angst (of is het juist rationeel zijn?) dat het nog niet definitief hoeft te zijn.
Maargoed, iedereen gefeliciteerd, en ik hoop dat er komend jaar nog veel meer meiden van dit forum zwanger zullen worden! Op naar 2009!
Mag ik hier meekletsen? Ben 2 september 2009 uitgerekend, maar daar is nog geen forum voor ;-). Moest vandaag ongesteld worden maar ben afgelopen maand met ovulatietesten van Mat Care bezig geweest en had daar ook 2 Ultra testen bij besteld. Had zondag al positief getest na meer dan 10 minuten en gisteren binnen 3 minuten. Maar vertrouwde het nog niet echt. Vanochtend met Kruidvat test binnen 20 seconden een dikke plus! Pfffff, wel opgelucht hoor, was al ronde 10! Wel last van ongi buikpijn en ook mijn onderrug... word ik wel een beetje zenuwachtig van :oops:
Tis mijn tweede zwangerschap, dus ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten. Alhoewel ik wel veel ben vergeten hoor! Ga na oud en nieuw de vk maar bellen, vorige keer belde ik met 1 dag overtijd en moesten ze wel lachen . Wel snel naar Moeders voor Moeders kijken! Nog anderen die daaraan meedoen?
Allemaal gefeliciteerd bij deze trouwens! Mogen de zwangerschappen zorgeloos verlopen!
Dank je Jamilah! Ik weet dat het erbij hoort, maar het maakt je wel zenuwachtig. Net als proberen zwanger te raken en er niet aan mogen denken, lukt dus echt niet!
Vorige zwangerschap ook maximaal MvM gedaan, aan het einde was ik het ook zat. Maar zeker nu het bij ons wat langer duurde en ik ook in mijn omgeving mensen heb gezien die niet zomaar zwanger raakten ben ik vast van plan het vol te houden!
Jemoeder en Popje, welkom en natuurlijk gefeliciteerd!
Ik ben nu iets meer dan 5 weken en ben ook heel erg bang dat het mis zal gaan.. Iedereen zegt dat je gewoon moet genieten maar dat is best lastig. Over 3 weken voor het eerst naar de VK maar dan nog geen echo. Doen ze pas met 10-11 weken. Ik heb 5-1 een afspraak bij een echo praktijk waar je zonder verwijzing gewoon een vaginale echo bij 7 weken kan laten maken. (of andere soorten echo's als je langer zwanger bent). Als alles goed is krijg ik dan het hartje al te zien.
Hallo meiden,
november is wel een erg vruchtbare maand geweest voor iedereen. Leuk!!
Heb zelf nog niet echt kwaaltjes, alleen pijn in mijn borsten, dus laten we hopen dat het hierbij blijft Hebben jullie al last van kwaaltjes??
Best raar en zo onvoorstelbaar!!
Gezellig dat het zo vruchtbaar was, kunnen we tenminste ergens ons ei kwijt!
Vraag me af of iemand ervaring heeft met een tweede zwangerschap? Las ergens dat het al bij 5,5 week zichtbaar kon gaan worden (buikje). Vind ik wel erg vroeg om het aan de buitenwereld te laten weten!
Hoi Hoi, ik wil me ook graag aanmelden. Allereerst iedereen gefeliciteerd!!!
Ik balanceer op het randje juli/augustus maar hier maak ik het allemaal samen met jullie mee.
Dit wordt mijn tweede kindje (1e= 6jr) en is mijn 4e zwangerschap. In februari en augustus 2008 een mk gehad. Op 11 dec kreeg ik nog het nieuws dat ik alleen een lege vruchtzak bij me droeg en vandaag weer een echo gehad waarop we ons kindje (met kloppend hartje) heel duidelijk konden zien. We zijn tussen 8 en 9 weken. Wat een wonder zo met kerst nietwaar :lol: :lol: Of hij/zij kan nu al heel goed verstoppertje spelen ha, ha.
Popje bij mijn eerste zag je pas iets aan mijn buik v.a. een wk of 12 en nu al bij 6 wk een beetje boller. Door je darmen kun je wel een hoge dikke buik hebben.
Hier gaat alles prima.. Heb vanmorgen en vanmiddag met vlagen misselijk geweest en nog zere borsten.. Heb al 3 dagen lichtroze afscheiding en vandaag 1x met afvegen echt bloed(heel weinig!). Heb een schimmelinfectie en ze geven aan dat het bloeden waarschijnlijk daardoor komt. Zolang ik geen buikpijn heb moet ik me geen zorgen maken zegt de VK. heb nu medicijnen voor de infectie dus tegen het weekend moet het weg zijn..
Nog 2 dagen en dan gaan we het onze ouders eindelijk vertellen. Kan niet meer wachten!!
MissG, wat leuk dat jullie het hartje hebben zien kloppen.. En dat het bloedverlies dus niets ernstigs was..
Ik mag maandag over een week voor een echo. Ben zo benieuwd of wij ook een kloppend hartje te zien krijgen en dat dus alles goed is! Nu maar lekker genieten van de kerstdagen.
huisvrouw42 schreef:Momo, gefeliciteerd!! Jij nog last van kwaaltjes?
Hier gaat alles prima.. Heb vanmorgen en vanmiddag met vlagen misselijk geweest en nog zere borsten.. Heb al 3 dagen lichtroze afscheiding en vandaag 1x met afvegen echt bloed(heel weinig!). Heb een schimmelinfectie en ze geven aan dat het bloeden waarschijnlijk daardoor komt. Zolang ik geen buikpijn heb moet ik me geen zorgen maken zegt de VK. heb nu medicijnen voor de infectie dus tegen het weekend moet het weg zijn..
Nog 2 dagen en dan gaan we het onze ouders eindelijk vertellen. Kan niet meer wachten!!
Groetjes
Ik heb zere borsten, ben moe en ben voornamelijk 's avonds misselijk maar hoef niet over te geven. Voel ook mijn banden al rekken vooral als ik een tijdje gezeten heb dan ineens opsta. Maar ik heb het er allemaal voor over zolang die kleine dit keer maar blijft zitten!!!!
Leuk zo'n kerstkadootje aan je ouders.
Wij wachten nog want ik wil mijn zoontje als eerste het grote nieuws vertellen. Dus moet ik bijna zeker weten dat het niet meer mis gaat.
Hebben jullie ook last van vroeg wakker worden? Ik word sinds 2 weken elke ochtend heel vroeg wakker en heb dan het gevoel alsof ik klaar wakker ben.. Maar 'smiddags ben ik dan super moe en 's avonds val ik op de bank ik slaap.. kan dit ook met de zwangerschap te maken hebben?
Verder niet echt last van kwaaltjes, alleen mn borsten doen af en toe nog zeer en als ik bijvoorbeeld chocolade ruik word ik misselijk.. Ben zo benieuwd naar de echo volgende week maandag, kan bijna niet wachten!
Huisvrouw spannend voor je maandag. Wat kunnen de dagen dan lang duren he!
Ik heb wel moeite met het stil houden. Gisteren gegeten bij mijn schoonouders. Normaal ben ik een lekkere eter maar nu voelde ik me zoooo misselijken mega moe. Ik kon bijna geen hap door mijn keel krijgen. Mijn schoonmoeder erg bezorgd, bang dat ik ziek wordt. Baal ervan dat ik tegen ze moet liegen. Misschien dat we het toch gaan vertellen want ik zie nu erg op tegen mijn zoons verjaardag (30 dec) en oud & nieuw. Naar mijn zoontje vind ik dit lastig hij mag het als eerste weten maar stel dat het nog fout gaat? (heb al 2x een mk gehad).
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Moeheid hoort er absoluut bij huisvrouw! Bij de eerste lag ik vaak al direct uit mijn werk in bed, voor half acht in elk geval. Was meestal te moe om te eten! Complete uitputting qua gevoel. Maar richting die 3 maanden trok dat wel bij.
Moeilijk hoor Momo! Mijn zoontje is nog te jong om het goede nieuws voor hem te bewaren, we gaan het zometeen aan mijn ouders vertellen, die wonen tegenwoordig dichtbij en weten dat we bezig zijn. Vind het nu ook minder belangrijk om te wachten. Kan me wel voorstellen dat als het al 2 keer mis is gegaan het moeilijker wordt!
Zoóó...weer een hoop nieuwe zwangeren erbij, gezellig en welkom bij de club...ik las t al en inderdaad, november is een vruchtbare maand geweest!
Ik zit trouwens dichter bij december, ben 25-8 uitgerekend...
Ik lees ook dat er meer moeite hebben met het stilhouden rond de feestdagen, wij willen het pas met 8 weken vertellen, zeker omdat ik weet dat mijn schoonmoeder meteen het hele dorp rondbelt van blijdschap (wordt haar 1e kleinkind)...Hoop dan ook al een afspraak bij de vk gehad te hebben, dan is het voor ons ook wat werkelijker!
Bij ons loop je eerst voor bloedprikken en 1e gesprekje bij dehuisarts, bloedprikken heb ik gelukkig achter de rug, na de kerst bel ik de vk.
Maar met de kerstdiners heb ik inderdaad ook veel moeite gehad om iets naar binnen te werken, ben normaal dol op vis en kan t nu niet ruiken...En t wijntje afslaan met de smoes dat ik moet rijden werkte prima!
Wat doen jullie tegen de misselijkheid?
Bij mij is het met vlagen, heb alleen na t bloedprikken een keer boven de wc gehangen, maar nu blijft t bij zo'n drukkend gevoel in je buik en vlagen misselijk. Eet nu af n toe een cracker of beschuitje tussendoor (ook al n keer snachts)...Misschien heeft iemand nog tips ??
Nog een fijne kerst en alvast een gelukkig en gezond zwanger 2009!
Cari
Nou, met dat misselijk heb ik niet zoveel ervarig. Af en toe een vlaagje maar verder niet echt last van. Ik dronk al nooit alcohol dus daaraan zullen ze het bij mij niet merken. En al die dingen die je niet mag eten lust ik ook niet, dus heb het lekker makkelijk! haha
Wij gaan het zo de ouders vertellen. Ben nu 5.5 week en we vertellen het gewoon vast. Als t nog mis gaat kunnen ze je steunen.
vanmorgen weer zo vroeg wakker en nu zit ik alweer te gapen..
Nog maar 1.5 week en dan heb ik mn eerste inwendige echo. Kan echt niet meer wachten!
Gelukkig nog niet erg misselijk. Vorige keer wel geweest, niet over hoeven geven maar wel continue zo'n weeig gevoel in mijn maag. Ik had altijd crackertjes/rijstewafels/beschuit/soepstengels/cracottes enz in de buurt. Het helpt als je je maag "bezig" houd. Niet overdrijven, maar af en toe een hap en meerdere kleine maaltijden over de dag helpen. Verder letten op wat je eet en drinkt. Geen prik hielp bij mij ook goed.
We hebben net mijn ouders vertelt dat we weer zwanger zijn. Ik had de laatste test ingepakt voor ze. Ze waren er erg blij mee! Verder weet alleen een vriendin/collega van mij ervan. Wel prettig om op mijn werk iig iemand te hebben! We proberen het zolang mogelijk stil te houden voor de rest van de wereld, maar hoe lang dat lukt? Is ook echt anders zo in de tweede zwangerschap.
Gisteren de ouders verteld dat ze opa en oma worden en de broertjes dat ze oom werden. Was zo leuk! Ze zijn er zo blij mee! Iedereen huilen hier! haha, is voor allemaal eerste kleinkind. Maar was voor ons dus een superkerst!
Verder vanmorgen wel erg misselijk geweest maar is nu gelukkig alweer over. Ik liep in de supermarkt en dacht echt dat ik midden in de winkel zou overgeven, maar heb alles binnen kunnen houden. Nog maar 9 dagen en dan de eerste inwendige echo. ben zo benieuwd!
Kerstdagen waren heel gezellig met de familie alleen ik ben steeds heel snel moe en op eerste kerstdag gingen we uit eten en toen was ik de enige die niet dronk dus toen vroegen ze of ik zwanger was haha toen had ik het wel even moeilijk omdat ik moest liegen. Aankomende maandag heb ik mijn echo en ben nu al helemaal in spanning.
ff een hele andere vraag:
Weten jullie of het slecht is als je een laptop op schoot hebt?
Eindelijk, 10 maanden na m'n miskraam ben ik weer zwanger!! Ik ben eind augustus uitgerekend en klets graag met jullie mee!! Maandag ga ik de verloskundige bellen, volgens mij kon ik ook met 7wk een echo krijgen ivm de miskraam de vorige keer..
Elisa20: Ik heb gehoord en gelezen dat een laptop op schoot vooral verkeerd kan zijn bij de man. De straling kan de man onvruchtbaar maken! Of het tijdens de zwangerschap ook schadelijk is bij moeder (voor het kindje in de buik) dat durf ik niet te zeggen. Ik zet hem in ieder geval gewoon op tafel, weet ik zeker dat ik er alles aan gedaan heb om te voorkomen dat het mis gaat ofzo.
Ik zit nu pas in mijn 7e week, en mijn man en ik kunnen het niet stilhouden. Althans, niet tegen de familie en beste vrienden. Bijna iedereen weet het nu rondom ons, 31 december zijn de laatsten aan de beurt. Vooral nu met de feestdagen, nu iedereen bijelkaar komt, is het gewoon niet te doen voor ons. We wilden eerst wachten tot de 1e echo was geweest, nou...dat heeft 2 dagen geduurd!
Iedreen is dolblij, en dat is zo hartverwarmend om te zien!
Wij hebben ook zoiets van; als het fout gaat, houd je dat ook niet geheim voor je familie en beste vrienden, en wil je juist wat mensen om bij uit te huilen.
Voor de rest van de kennissen is het gewoon netjes op hun beurt wachten tot ergens in februari
Ik probeer maar eens een lijstje te maken van alle "augustus" zwangeren (en ik met mijn 2 sept ) We zijn nu met zoveel dat ik het niet meer kan onthouden!
momo34 juli/augustus 2009
pvdlans 5 augustus 2009
MissG 11 augustus 2009
Elisa20 16 augustus 2009
Xoinbe 23 augustus 2009
huisvrouw42 24 augustus 2009
Cari 25 augustus 2009
dancequeen 28 augustus 2009
polle ? augustus 2009
jemoeder ? augustus 2009
cynnie ? augustus 2009
popje 2 in de maak 2 september 2009
Allemaal natuurlijk (nogmaals) gefeliciteerd!!!
Elisa, laat je weten hoe je echo is gegaan? Ben erg nieuwsgierig!
Hier slecht nieuws. Heb vannacht helder bloed verloren, het was niet veel maar verlies nu nog steeds bloed dus ga straks opbellen of de echo nog wel zin heeft.
Balen Elisa! Misschien is er nog niets aan de hand? Denk dat echo nu juist belangrijk is om te zien wat er gebeurt. Sterkte en hoop dat alles goed blijft gaan!
Dat is wel even schrikken Elisa! bloedverlies hoeft niet altijd slecht te zijn, heb ik gelezen....Hoop dat je snel bij de vk terecht kan voor duidelijkheid...sterkte!
Leuk hoor dat overzicht @ popje ....misschien moeten we er een kwartaaltopic van maken ?(aug-sept-okt) net als voorgaande kwartalen...hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ben vandaag behoorlijk dizzy...is weer ns wat anders dan die misselijkheid! Ach ja...t is niet fijn, maar ergens ook wel want de symptomen laten me merken dat ik zwanger ben
Ik ben 17 Augustus uitgerekend. Kan het lijstje bijgewerkt worden...hihi
Heb net verloskundige gebeld. Wel raar,ik had eerst een andere praktijk te pakken en daar kon ik al een echo laten maken op oudjaarsdag, bij deze moet ik wachten tot 13 januari voor intake en week daarna pas echo!! Jeetje man,dat duurt wel lang als je al een miskraam achter de rug hebt! Ik wil gewoon dat hartje zien! of horen!! Maar ja....wachten maar weer en daarna gaan we het vertellen. Wat duurt het dan lang hè? Normaal vliegt de tijd en nu kruipt hij voorbij! Zucht....
Nou ja...wel weer een leuk nieuwtje voor in het nieuwe jaar.
Elisa20: Heel veel sterkte en succes. Laat je even weten hoe het af is gelopen? Ik duim voor je...weet wat het is meid
Elisa, vervelend dat bloedverlies. Hoop niet dat het iets ernstigs is.
Ik moet nog 1 weekje wachten voor mn eerste inwendige echo en over 2 weken intake bij de VK (eerste echo niet via de VK maar gewoon zelf geregeld bij een praktijk)
Kan ook bijna niet wachten tot volgende week en ik het hartje kan zien kloppen. Hoop zo dat alles goed is!!
momo34 juli/augustus 2009
pvdlans 5 augustus 2009
MissG 11 augustus 2009
Elisa20 16 augustus 2009
polle 17 augustus 2009
Xoinbe 23 augustus 2009
huisvrouw42 24 augustus 2009
Cari 25 augustus 2009
dancequeen 28 augustus 2009
jemoeder ? augustus 2009
cynnie ? augustus 2009
popje 2 in de maak 2 september 2009
Ik kom even spieken hier hoor! Wat leuk dat er al weer zoveel meiden zijn die in augustus zijn uitgerekend.
Elisa20; helder bloed heb ik ook verloren met ruim 4 weken en met 5 weken en 5 dagen nog een keer, en er is niets mis bij mij, als je geen krampen hebt zou ik me niet al teveel zorgen maken en even je vk opbellen!
Die gaat dit waarschijnlijk ook zeggen! Succes.
27 januari mag ik naar de verloskundige! Ben ik bijna 9 weken...
Vraag me af hoe ik dat vol ga houden, kan niet wachten tot er iets "gebeurt". Lesje in geduld zou ik nu wel kunnen gebruiken, maar hoe stop je het denken aan?
Nou Polle, mijn vorige bevalling duurde bijna 12 uur , maar deze keer zou die sneller moeten gaan ! Just kidding, zit te WOA-en (Werk Ontwijkende Activiteiten) op het werk :oops: ...
Net echo gehad en het is idd mis. Ik ben ontzettend verdrietig en mijn man ook.
Dames hoop voor jullie dat jullie dit niet meemaken en dat jullie een goede zwangerschap hebben.
Meis heel veel sterkte, praat er over met je man en probeer het een plekje te geven.
Ga je vooral zelf niet schuldig voelen, dit is echt niet nodig, er was waarschijnlijk echt is mis met je kleintje!
Heel veel sterkte en ik denk aan je!
Meisje heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn net als bij mij. Ik weet hoe het voelt meid. Veel praten en alles eruit huilen is heel belangrijk hoor, dat moet je echt doen. Succes en nogmaals sterkte lieverd.
Elisa, dat is echt erg! Wat moeilijk lijkt me dat zeg! Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, dus ik kan je niet goed inleven, maar ik hoop dat jullie er snel een plekje voor kunnen geven. En idd... Lekker uitpraten en huilen is gezond voor je... sterkte!
Hier gaat het goed, ben nu 6 weken en een dag zwanger. Over 3 weken de intake bij de vk. En over 5 weken de eerste echo! Ben zo nieuwsgierig hoe ons kleintje eruit ziet!!
Ik heb eigenlijk niet echt last van kwaaltjes, ach... een beetje meer naar het toilet en wat sneller naar bed, maar verder gaat het prima!!
Ik krijg trouwens ook het idee dat ik ook al een beetje een buikje krijg. Volgens mij van de ingewanden die omhoog worden gedrukt (haha, lekkere praat weer) ik heb echt moeite met mijn broeken dicht te krijgen! Ik doe 's avonds mijn broek open en een sjakiebroek aan die ik heb gekregen van een vriendin die met is bevallen, dus met buikruimte, haha...
Hoe is het met jullie? Leuk dat er een lijstje is gemaakt. Ik ben erg druk, dus heb niet altijd tijd om te reageren, maar lees wel mee. Mischien is het leuk om het lijstje nog wat uitgebreider te maken? Iets van: (en dan doe ik het maar voor mezelf)
Xoinbe
24 jaar, woont in Overijssel
1e kindje, uitgerekend op 23 aug 2008
Afspraken:
15 jan intake VK, 29 jan 1e echo!
Ik ben 20 augustus uitgerekend popje 2 in de maak, mag die datum er ook bij? (hihi, je blijft aan de gang)
Ik heb 6 januari een intake gesprek, daarna weet ik de datum van de 1e echo, wat dus ook de datum is dat ik het wereldkundig kan maken! Ik kan niet wachten!
@ Elisa: Ik hoop dat het niets ernstigs is meid, heel veel succes bij de vk!
@Xoinbe, ben ongeveer net zo ver als jij.. heb ook weinig last van kwaaltjes, af en toe een vlaagje misselijkheid en een beetje moe. verder wel zere borsten maar dat is alles. kan ook bijna niet wachten tot de 1e "echte" echo rond 11 weken.. (heb volgende week wel een inwendige echo om te kijken of het hartje klopt maar dan zie je natuurlijk nog niets) Ik heb ook al een beetje het idee dat mn buik aan het groeien is hoor, maar of ik me dat verbeeld of dat het echt een beetje aan het uitzetten is weet ik niet.
Ben stiekem al een beetje aan het kijken voor een kinderkamer.. Heb nu zo'n leuke koeien kamer gevonden! Met een zwart wit gevlekte en een groene muur en voor de rest allemaal koeien spullen! Zo leuk! Woon ook een beetje landelijk dus vond het wel passen.. Zou dat ook leuk zijn als het een meisje wordt?
Willen jullie trouwens weten wat het wordt?? Ik eigenlijk wel maar mn man niet dus wordt nog ff overleggen!
@ Elisa20, heel veel sterkte meissie!! Ik weet helaas ook hoe je je voelt...
@ Popje 2 in de maak, ik ben 29 augustus uigerekend.
Ik heb vandaag de verloskundigepraktijk gebeld, ze vonden een echo met 7wk eigenlijk nog te vroeg, en wilde het doen met 8wk.. Alleen geen plek meer.. Verdorie!! Nog langer wachten.. Dus nu hebben we 22jan. de intake en 23jan. de echo (met 9wk). Hoop dat de weken voorbij vliegen! Ik blijf angstig denk ik totdat ik gezien heb dat het goed zit (ik ben niet de enige denk ik ).. De vorige keer ging het mis met 6,5wk, dus eerst maar eens zien dat we daar voorbij gaan!
Ja erg hè! Ik wil dat de weken voorbij vliegen voor de echo, maar aan de andere kant, ik heb nog een weekje vakantie en ik heb zo'n geen zin om te gaan werken, haha.. :oops: Ik kan het niet laten om rond te kijken voor babykamertjes, en andere spulletjes, zo leuk allemaal!
Cynnie, ik zou ook pas een echo met 10-11 weken hebben maar ik kon ook niet langer wachten, heb nu zelf bij een echopraktijk een echo geregeld volgende week, ben dan 7 weken. Niet iom de VK maar ik kon gewoon niet wachten, wil zo graag weten of alles goed zit..
De hoofdpijn kan ook komen door de stress. (ik heb er ook wel een beetje last van)
En de tijd door komen, tja, dat is best lastig.. Ik hoef gelukkig nog maar 1 week te wachten en de week daarna naar de VK. Gaat jullie partner ook mee naar de intake? Bij ons doen ze geen echo ofzo bij de eerste afspraak, dus weet niet of hij dan wel meegaat.
Ik heb m ff in word gezet op mn comp, dan hoef ik niet elke keer de kleuren weer aan te passen, kan m er nu zo in kopieeren.
En ff aangepast, is ook mijn eerste kindje.
hebben jullie trouwens ervaring met sex tijdens de zwangerschap?? Je leest overal dat het geen kwaad kan, maar vindt t toch wel eng. Doe t nog wel gewoon maar wel heel voorzichtig.
Haha, ik kan je vertellen dat ik er HELEMAAL nog geen ervaring mee heb, mijn hoofd en lijf staan er totaal niet naar namelijk, ik hoop voor mij man (maar ook voor mezelf) dat dat snel over is.
Maar het schijnt absoluut geen kwaad te kunnen, zelfs niet als het hoofdje al is ingedaald (!)
Ik kom trouwens uit Rotterdam en dit wordt mijn eerste kindje.
Het is wel belangrijk dat je partner meegaat naar de intake, zeker bij je eerste zwangerschap. Er worden veel vragen gesteld over wat er allemaal in de familie voorkomt (bij beide partners!) en veel informatie gegeven. Bovendien zal je al snel een beslissing moeten nemen over bijvoorbeeld of je een nekplooimeting wilt. Het is erg belangrijk dat je beide weet wat het is voordat je er beslissingen over neemt. Veel verloskundigen hebben trouwens een avondspreekuur, zodat je partner makkelijker mee kan en je niet altijd vrij hoeft te nemen voor een controle.
Zoals Jamilah79 al zei:
Sex is echt geen probleem, het kan alleen wat gevoeliger zijn, met name als hij wat dieper stoot. Verder kunnen er een paar kleine bloedvaatjes in de baarmoedermond kapot gaan doordat deze nu veel beter doorbloed is, maar ook dat kan echt geen kwaad! Als je zin hebt, gewoon aan de slag dus, om het te vieren . Aan het einde van mijn zwangerschap wilde ik ook heel graag sex, omdat het de bevalling op zou kunnen wekken, was 10 dagen overtijd..... :lol:
Tja, ik denk dat ik gewoon wat geduldiger moet zijn...
Mijn vriend gaat wel mee naar het intakegesprek.. Ik dacht ook dat dat de bedoeling was, maar weet dat niet zeker hoor.. Ze vragen nml ook dingen over je familie, aangeboren afwijkingen en ziektes enzo..
Het is ook ons eerste kindje.
Denk ook wel dat hij gewoon meegaat hoor.. Wel zo leuk/handig. Vindt het ook wel jammer dat ik niet meteen een echo krijg, maar dat kan niet bij onze VK en moet daarvoor naar het ziekenhuis met een verwijzing.
en we sexen dus gewoon vrolijk door als het geen kwaad kan! haha
Maar wat vinden jullie van mijn koeienkamer idee? heb een leuke kinderkamer gezien met koeienvlekken wand en een groene want en dan allemaal koeien accesoires. Zou dit ook leuk zijn voor een meisje?
Willen jullie weten wat het word? Ik wel maar mn man niet dus wordt nog ff overleggen. Denk dat het dan toch een verrassing word.
Ik geloof niet dat mijn man meegaat met de intake. De verloskundigenpraktijk heeft een site waar ik 2 weken geleden al een formulier heb ingevuld met allerlei vragen over mijn familie's gezondheid en die van mijn man. Ik weet ook wel een beetje wat er 'speelt' bij hun qua erfelijke kwaaltjes. Dan heb ik liever dat hij zijn vrije dagen spaart voor echo's en na de bevalling.
@ Huisvrouw42: Je koeienkamer idee klinkt heel erg leuk, voor zowel een jongetje als een meisje eigenlijk! Koeien zin niet speciaal voor een bepaalde sekse, ze zijn gewoon speels en grappig.
Ik wil weten wat het gaat worden, en mijn man gelukkig ook, anders haden we een probleempje.
Het lijkt me gewoon wat makkelijker, al vantevoren te weten wat er nou precies aan het groeien is binnenin je. In je hoofd maak je je toch een voorstelling...
@ popje...voor ons is het ook onze 1e hummel, wij komen uit brabant en hebben 12 januari de eerste afspraak bij de vk en meteen ook de echo, ben dan 8 weken...
We gaan samen die dag...en alle andere afspraken ook hoor, is toch echt iets van ons samen, ik zou t niet leuk vinden om alleen te moeten gaan.
@ huisvrouw...zo'n koeienkamer is volgens mij leuk voor zowel een jongen als n meid!
Ik durf nog niet echt rond te kijken of te shoppen, eerst maar wat meer zekerheid! Wel heb ik n leuke romper gekocht met I love papa en een knuffeltje, dat ligt in onze slaapkamer te pronken (komt toch verder niemand).
Wat betreft de seks...tussen de misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid door heb ik nu niet echt veel zin, vorige week tijdens t vrijen geen pijn, maar bij orgasme kreeg ik krampen in m'n onderbuik...raar hoor, werd er ook wat onzeker en bang van...doet de 'zin in' ook geen goed...
Danielle, welkom bij de club en natuurlijk gefeliciteerd!
jemoeder, weet ook niet of het echt nodig is, wij hebben ook zo'n formulier ingevuld, maar als hij mee wilt vindt ik het goed. Hij wil iig mee met alle echo's en de rest vindt hij wel best.
Cari, ik koop ook nog niets hoor, alleen af en toe ff neuzen vind ik wel leuk. Wij wachten ook af of alles goed is en gaan dan pas shoppen!
@ Huisvrouw42, ik vind ook dat een koeienkamer voor zowel een jongen als een meisje kan hoor! Heb net even gegoogled om te kijken wat je precies bedoelde en vond een aantal foto's, zag er erg leuk uit hoor! Mijn vriend zou graag willen weten wat het wordt, ik heb altijd gezegt van niet, maar begin nu toch ook een beetje te twijfelen..
En het word denk gewoon de koeienkamer . Moet er ook nog wel over praten of we willen weten wat het word hoor. Mn moeder en schoonmoeder zeiden gelijk dat ze het iig niet wilde weten en dat het veel leuker is als het voor ons ook een verrassing is..
Voor de lijst: 2e kindje/ gelderland/ 6 jan echo
(Ik loop al bij de hoogrisco afdeling van het ziekenhuis omdat ik irregulaire antistoffen D en C bij me draag! Dus ik ga niet meer naar de vk)
Het gele is niet echt goed te lezen hoor!!
Sex??? Moet er niet aan denken, ben zoooooo misselijk!!!
Huisvrouw, leuk idee die koeiekamer voor een jongen of een meisje maakt niks uit vind ik!!
Spannend hoor al die echo's in januari. Nog ff doorbijten dames voor je het weet is het zover!!
O ja, ik wil niet weten wat het wordt maar mijn man wel dus dat moeten we nog even uitvechten.
Hebben jullie ervaring met een prenatale screening/diagnostiek? Ik ben 34 en we hebben 2 jan gesprek hierover!! Gyn stelde dit zelf voor, waarschijnlijk vanwege mijn leeftijd.