Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden vraagje

vraagje
veronikie

Unregistered

09-12-2008 17:36
Hallo allemaal,

Omdat ik hier nieuw weet ik niet zeker of ik hie goed zit met m'n vraag anders hoor ik het graag.

Toen ik 14/15 jaar was heb ik van onze ha de pil als medicijn gekregen omdat ik m'n menstruatie
vaak om de 2/3 weken kreeg en het heel heftig had. Er waren wel maanden bij dat
ik het wel gewoon rond de 4 weken kreeg. Met de pil ging het vanaf de eerste maand meteen goed.
Het was ook minder heftig. Wat ik er wel voor in de plaats kreeg waren de wel bekende pijntjes hoofdpijn, buikpijn enz.
Wat ik zonder pil nooit had.

Nu is eigenlijk m'n vraag:
Nu ik gestopt ben met de pil is de kans dan groot dat ik het weer om 2/3 weken krijg en heel heftig of
is m'n lichaam na al die jaren aan de regelmaat gewend en blijf ik m'n menstruatie regelmatig krijgen?

Alvast bedankt.

Groetjes Veronique
Norah

Unregistered

09-12-2008 20:43
Hoi Veronikie, welkom!

Het klinkt een beetje flauw misschien, maar ik denk dat je zult moeten afwachten hoe je cyclus zal verlopen. Je was nog jong toen je aan de pil begon en vaak zijn meisjes van die leeftijd nog zeer onregelmatig ongesteld. Het zou dus best kunnen dat je nu een meer regelmatige cyclus zult hebben. Maar als ik het goed heb gelezen heb je de pil lang gebruikt. Je lichaam zal nog moeten wennen aan de nieuwe situatie zonder pil! Sommige meiden worden een tijd niet ongie. Door de pil heb je geen eisprong gehad en het is dus afwachten wanneer deze weer op gang zal komen. :roll:

Ik ben zelf in november gestopt met de pil. Gelukkig kwam mijn eisprong 'normaal' op gang (heb ik gevoeld, voor het eerst in 15 jaar Confusedhock: , want zo lang heb ik de pil gebruikt...). Ook mijn ongie is goed door gekomen. Ik was toch wel opgelucht dat alles nog werkt (en eigenlijk best een beetje trots op mijn lijf :oops: ).

Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan en natuurlijk dat je snel zwanger zult zijn! Big Grin

groetjes, Norah
veronikie

Unregistered

10-12-2008 09:01
Hoi Norah,

Bedankt voor je antwoord.
Zelf had ik ook al zoiets bedacht.
Vooral omdat m'n lichaam er toen ik in de puberteit zat er erg aan heeft moet wennen. Dacht misschien dat er iemand ervaring mee heeft.

Lekker zeg dat bij jou alles al zo snel op gang is gekomen. We hebben ook geen haast ofzo hoor. Maar als het snel is dan is het altijd leuk toch.

Groetjes Vero
kaatje85

Unregistered

10-12-2008 12:01
Ha Veronique,

Ik ben aan de pil gegaan op mijn 13e jaar.
Ik was toen heel regelmatig ongi.
Ben in maart 2007 gestopt met de pil en ben toen nooit meer normaal ongi geweest.
Ik geef de schuld mede aan de pil maar ben er nu ook achter dat er iets mis is met mij.
Ik heb namelijk PCOS, geen eitjes dus!
Maar het kan bij jou alle kanten nog op, wacht rustig je cyclus af en kijk wat het brengt.
Hoop dat je gewoon na deze maand een normale cyclus krijgt en blijft houden!

Liefs, Karin
veronikie

Unregistered

10-12-2008 15:41
Hoi Karin,

Bedankt voor je antwoord.
Ik wacht ook rustig af wat er gaat gebeuren. Ben nu 27 heb nog de tijd natuurlijk.
Ik ga er voorlopig gewoon vanuit dat ik vooral in het begin het onregelmatig ga krijgen
omdat dat vroeger ook zo was en later kreeg ik wat regelmatiger.
Was eigenlijk nieuwsgierig of dat kon gebeuren of niet maar dankzij jullie antwoorden begrijp ik
dat eigenlijk 2 kanten op kan.

Groetjes Vero
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave