Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam miskraam

miskraam
marloes1986

Unregistered

09-12-2008 14:45
hoi

ik ben nieuw hier maar ik denk dat jullie mij misschien kunnen bergijpen, en praten tegen een vreemde is altijd makkelijker als tegen naasten.

24 sept ben ik gaan testen naar het uitblijven van mijn menstruatie en ik bleek toen zwanger te zijn.
door medicijnen werkte mij pil niet meer.
toen begon er een hele vreemde tijd, mijn vriend wilde in het begin absoluut een abortus.
Deze had ik gepland maar ik voelde me er zo verdrietig bij 3 dagen ervoor kwam het woord hij wilde het toch!!!
over gelukkig dat ik was, het was mijn eerste zwangerschap en bij 8 weken vertelde ik het iedereen.
ik werd over laden met kadotjes en bijna mijn gehele uiset van de bekende lijst had ik al bij elkaar.
ik ging naar de verloskundige en die vertelde mij dat ik wel vanaf de 12 weken naar de gynecoloog moest ivm met achtergrond.
ze wilde dat ik de eerste echo en bloedtest bij hun liet doen.
6 november zou ik de echo krijgen in een echocentrum ik leefde er letterlijk naartoe om het hartje te horen.
maar 4 november in de avond gebeurde het ik begon te bloeden, eerste een klein beetje rose en daarna steeds meer en meer.
ik belde overstuur de huisartsenpost en die gaven me het advies om maar lekker te gaan slapen.
SLAPEN terwijl ik bloede en dan nog helder ook...de nacht duurde voor mij zolang dat ik de secondes bijna zat mee te tellen.
om 9uur kon ik de verloskundige bellen en ik kon gelijk met spoed naar het echocentrum.
daar zag ik een leegvruchtzakje ik zou al 11weken zijn maar aan het meten van het zakje konden ze zien dat het niet ouder is geworden als 8 weken.
Het vruchtje was er al uit ik voelde me intens verdrietig ik kon niet meer stoppen met huilen en ik me eigen alleen het woordje waarom door me hoofd laten gaan.
naar 4 dagen was ik rustiger en had nog steeds niets van de verloskundige gehoord terwijl die gelijk de gegevens zouden krijgen, ben ik maar naar mijn huisarts gegaan.
hij vertelde dat het vruchtzakje vanzelf zou komen.
10 november in de avond begon ik steeds meer bloed te verliezen ik schrok in het begin niet want ik wist dat het wat heviger kon zijn als een menstruatie.
maar naar een uur kon ik niet meer van de wc af en een ultra maandverband kon het niet houden.
het stroomde eruit naar 1 uur te hebben gezeten heeft mijn vriend de huisartspost gebeld de assistente nam het niet zo serieus en zou wel vragen aan de dokter of hij kon bellen als hij tijd had.
3 kwartier later terwijl ik nog steeds op de wc zat en alles stroomde eruit belde hij terug.
hij vroeg of ik misschien even naar het ziekenhuis wilde of dat ik nog wilde wachten tot de volgende ochtend :o
ik stroomde leeg en dan vraagt iemand zoiets, meneer moet ik het u even laten horen ik lijk wel een kraan die vol open is gezet.
in het ziekenhuis aangekomen kreeg ik gelijk een supergroot maandverband en een inwendig onderzoek, bloedprikken ect.
ik was nog steeds niet leeg, ik werd met spoed opgenomen om de volgende dag een curretage te krijgen.
dit is gelukkig goed gelukt, tenminste ik krijg geen nacontrole dus het zal wel dan?
nu ben ik vier weken later ik had mijn menstruatie verwacht maar er is nog niets.
we hebben wel besloten om er weer voor te gaan maar ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, heb een test gedaan (vandaag is het 4 weken geleden) en hij is negatief, me hormonen zijn denk ik dus wel weer gedaald.
nu wil ik gewoon heel graag ongesteld worden zodat ik weet dat alles weer goed is, ik wordt hier zo gestresst van en alles begint nu eigenlijk pas door te dringen wat er allemaal is gebeurd.
mijn huisarts zei dat ik maar in het nieuwe jaar moest terug komen als ik dan nog geen menstruatie heb gehad.
ik weet niet of ik het allemaal wel trek, ik krijg het gevoel alsof ik langzaam aan het door draaien ben.

zo lucht wel op om het even van me af te typen al wil ik nu mijn spel fouten niet zien van me snelle getyp.

heeft iemand ervaring met weer een menstruatie krijgen? moet ik echt gaan wachten tot het nieuwe jaar en ik 7/8 weken verder ben?
moet ik ondertussen testen of gewoon (PROBEREN)te laten rusten?

ik hoor graag jullie ervaringen

liefs
kaatje85

Unregistered

09-12-2008 14:49
Lieve Marloes,

wat een verhaal zeg.
als ik jou was zou ik het even laten, je geeft zelf aan dat je het idee hebt om door te draaien.
misschien is het goed om even het te laten rusten en je ongi af te wachten.
en als het idd weg blijft naar de ha te gaan in het nieuwe jaar.
ik kan niet zeggen dat ik weet wat je voelt want dat weet ik niet, ik kan alleen maar met je mee leven.
probeer het een plekje te geven en je lichaam weer te respecteren.
probeer de rust te vinden in je hoofd en in je lichaam, dit is denk ik het belangrijkste.

heel veel sterkte.

liefs, Karin
marloes1986

Unregistered

09-12-2008 15:05
help

ik krijg net de schrik van me leven
ik had net de testen gedaan en voelde me zo verdrietig ik wilde het zo graag delen
nu is bijn 1 test een heel licht streepje te zien
ben gelijk naar me buren gerend om te kijken of ik niet gek werd (het kan dat je jezelf zo gek maakt)
en die zeggen het ook
ik durf niks te hopen ik ga morgen nog maar een test doen...
phoe

kaatje bedankt voor je lieve berichtje veel mensen in mijn omgeving willen me niet horen en hebben zoiets je bent nog jong bladibla ben 22
maar dat wil niet zeggen dat ik er emotineel een klap van heb gekregen.

liefs
snippie

Unregistered

09-12-2008 15:20
Oh meid wat een heftig verhaal.
wat heb jij toch veel moeten doorstaan!en sorry dta ik het zeg,maar zijn die mensen op hun achter hoofd gevallen!
door jullie zo aftepoeiren!!!!gatsie!!!!!!!!!!!!!
Heel veel sterkte met het verlies en verwerken

en wat spannend zeg een licht streepje welke test heb ej gebruikt?

liefs snippie
marloes1986

Unregistered

09-12-2008 15:40
huismerk apotheek
ik zit te denken om morgen maar eens clear blue te gebruiken die heb ik bij mijn vorige zwangerschap gebruikt.
maar de apotheek vertelde mij dat het eigenlijk niets uitmaak maar ik lees ook vaak anders.

heb jij/jullie ervaring met tests?
ik heb ooit een keer een etos test gedaan die vond ik niets je moet 10 minuten wachten wil het gehele resultaat juist zijn en ze werken heel snel niet en dan zit je maar 10 minuten naar een wit vak te staren.

mensen willen vaak alleen over het leuke praten en al het verdrietige willen ze niet horen. maar ja zo merk je gelijk wie echt iets om je geven.

liefs
snippie

Unregistered

09-12-2008 15:49
jah idd.

die van kruitvat schijnen ook goed te zijn!
die van mate care gebruik ik nooit meer!dat zijn extra gevoelige en op een een of andere manier test ik
daar snel positief mee!

die van CB schijnen wle emer HCG nodig te hebben,maar is wel duidelijkBig Grin vooral die digi want dan komt het in woorden te staan!

je hebt ook die pridictor die kun je bewaren.

nou meid ik hoop van harte dat je opnieuw zwannegr bent.

knuf snippie
marloes1986

Unregistered

10-12-2008 07:11
hoi

ik heb gister avond bij de supermarkt een clear blue gekocht die was negatief, die van de apotheek is nu duidelijk 2 streepjes.
ik heb vanacht geen oog dicht gedaan.
uit bloedprikken hebben ze 2 weken geleden gekeken of me hgg gezakt was en dit was.
wat kan je lichaam toch gemeen zijn, en dan zeggen ze laat het aan de natuur over. :|

het liefst wordt ik ongesteld dan weet ik in ieder geval dat alles goed is.

phoe.

liefs
balou

Unregistered

10-12-2008 09:28
Hoi marloes

Wat een verhaal zeg. Ik weet een beetje hoe je je voelt ik heb 5 dec een miskraam gehad
en ben 8 dec nog gecuretteerd omdat er bloedstolsels achter waren gebleven. Ik weet niet
hoe lang het duurt voor je menstruatie weer opgang is. Ik vind het wel raar dat je geen nacontrole
heb. Ik moet over 3 weken weer terug op controle komen. Mensen denken als je in een vroeg stadium
een miskraam heb gehad dat je er zo over heen ben nou ik kan daar echt boos over worden. Het is niet
alleen lichamelijk maar ook geestelijk heel zwaar. Ik ga voor je duimen dat je 2 streepjes echt 2 streepjes zijn
ik hoor van meer mensen dat je na een curettage vruchtbaarder ben weet niet of het waar is. Maar ik ga hard voor je duimen.

Liefs linda
kaatje85

Unregistered

10-12-2008 11:39
Meisje, wat moet jij in de war zitten.
Heb je al weer getest?
Ik heb hele goede ervaringen met het huismerk.
Hoop zo dat je weer zwanger mag zijn.

Liefs, Karin
marloes1986

Unregistered

10-12-2008 12:52
hoi

ik ga zo weer testen van de apotheek als ik allemaal verschillende doe begrijp ik er helemaal niks meer van.

bedankt voor de lieve reacties die heb ik tot nu toe weinig gehad.

ik heb pas naar een uur de huisartsenpost gebeld omdat de week ervoor weg was gestuurd met ga lekker slapen.
en dan nog zo antwoord gelukkig hadden ze in het ziekenhuis alles klaar staan en hielpen ze me meteen.
ze waren zelfs zo lief dat me vriend ook kon blijven die nacht.

balou heb je nog meer kinderen?
ik neem aan dat het gepland was of...?
ga er gewoon weer voor bij mij hebben 3 dokters wat anders gezegd, de ene zegt gelijk de ander zegt 3 maanden.
ik luister gewoon naar me lichaam die weet het beste denk ik dan.

veel liefs
balou

Unregistered

10-12-2008 13:09
Dit was mijn eerste zwangerschap. We zijn vorig jaar dec gestopt met de pil. Wij gaan er straks ook gewoon
weer voor. Inderdaad gewoon naar je lichaam luisteren en als je er weer klaar voor ben moet je er gewoon voor
gaan vind ik. Heb je al een test gedaan. Ik ben benieuwd ga hard voor je duimen.

Liefs linda
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
10-12-2008 13:09
Hoi Marloes,

su6 met testen. Hebben ze je niet verteld dan na je curretage het 6 tot 8 weken duurt voor je menstruatie weer opgang komt. Ik denk persoonlijk dat je beter kan wachten tot je menstruatie hebt gehad.
marloes1986

Unregistered

10-12-2008 13:19
ze hebben mij verteld dat het 10 weken kan duren.
maar mijn hgg was al zo snel gezakt(omdat ik al met 8 weken een miskraam had gehad) en mijn lichaam het gewoon niet goed begreep.
voor de curretage was het al zo laag.
ik heb al wel weer een eisprong gehad (getest)

ik heb getest en weer een 1 licht streepje en 1 negatief Confusedhock:
vrijdag moet ik naar de huisarts want het begint nu wel op me zenuwen te werken.
moeten ze maar bloedprikken werkt denk ik op dit moment het beste.
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
10-12-2008 17:12
Hoi Marloes,

lekker vaag he die testen. Ik weet dat het moeilijk is. Anders moet je over 4 dagen weer testen met ochtendurine.
Dus je het je ei wel gevonden. Das wel fijn.

Aan de andere kant als je negatief heb getest weet je dat alle hcg uit je lichaam is en je weer opnieuw kan klussen.

heel veel su6
sammy01

Unregistered

11-12-2008 16:11
hoi

Ik heb op 19 oktober ook een miskraam gehad. Wacht nu nog steeds op mijn menstruatie. Zou een test nu positief kunnen zijn.

groetjes sammy
marloes1986

Unregistered

12-12-2008 06:38
ja hij zou nog poisitief kunnen zijn.
zover ik heb gelezen vooral als je geen curretage heb gehad.
misschien kunnen andere meiden even reageren want dit was ook pas mijn eerste keer.
heb je getest?
bel anders je huisarts even misschien kan hij je helpen.

succes

liefs
sammy01

Unregistered

12-12-2008 12:13
Ik heb geen curretage gehad. Maar omdat ik ook van veel mensen hoor dat het langer dan 6 weken kan duren heb ik eigenlijk nog geen test gedaan. ga toch maar eens een test doen denk want ben wel erg benieuwd. In ieder geval bedankt voor je antwoord.

liefs Sammy
Girl25

Unregistered

11-02-2009 11:55
Hey Meissie,

Wat erg voor je!!! Tjee, zo lees ik wel dat ik niet de enige ben... Ik heb afgelopen zaterdag een miskraam gekregen na 9 weken en drie dagen zwanger te zijn, begon bij mij precies hetzelfde. Heb met mijn verloskundige afgesproken dat ik in het vervolg een vroege echo krijg en hoef zeker niet meer naar de huisartsenpost mocht er iets mis gaan. Ik denk dat ze vooral daar juist denken van komt er weer een mijn nacht verstoren en sturen je zonder naar je gekeken hebben weer naar huis. Meid probeer voor jezelf op te komen, ookal hebben zij ervoor geleerd je voelt zelf het beste wat er met je aan de hand is. Ik heb zelfs een excuses gekregen van de verloskundige dat wij die zaterdag nacht zo behandeld zijn geweest en ze gaat er een melding van maken.

Dat van de mensen uit je omgeving het niet begrijpen, hebben wij ook je bent immers jong en moeder natuur zal het wel zo gewild hebben... Nou daar raak ik ook gefrustreerd van!!! Zo ben je twee weken in de hemel beland en kan je de hele wereld aan, en zo word alles je weer afgenomen. Ik hoop dat je wel steun bij je vriend kan vinden?

Ik hoop dat alles wat beter met je gaat en je nu wat meer steun kunt vinden, bij de mensen om je heen.

Veel liefs Girl xx
Breanna

Unregistered

02-03-2009 20:06
Hoi Marloes,

Ik hoop voor je dat het nu wel positief je test, ik heb zelf 7 geleden een miskraam gehad, wist niet dat ik zwanger was. Maar dan sta je raar te kijken, als je ineens heel veel bloed verliest en vreselijk veel pijn en kramp krijgt. Ik ben nu weer gaan proberen. 7 januari gestopt en ik heb een maansteen gehaald. Die zal mij moeten helpen omweg naar een nieuwe zwangerschap.

groetjes Breanna
Regina08

Unregistered

19-03-2009 23:33
Meiden,

wil hier graag al mn verhaal kwijt.
Vandaag geen last gehad van iets totdat ik naar het toilet ging vanmiddag en opeens bloed verloor.
Eerst wat oud rood, toen helderrood, met af en toe een donkerrood propje. Dat hield de hele middag en avond aan.
In de middag kreeg ik ook wat pijn in mn onderbuik, n zeurende pijn en steekjes in mn zij.
NU heb ik morgen om 12u een echo, maar denk dus dat t helemaal mis is.
Volgens mij heb of krijg ik een miskraam.

Hebben jullie dit ook zo meegemaakt?

Liefs
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
20-03-2009 10:23
Jeetje Regina, wat is dat schrikken! Heel veel succes bij de echo als je dit nog leest. Hopelijk gaat het nog goed met jullie beebje!
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
20-03-2009 11:01
Hoi Regina,

Sterkte met de echo straks, ik hoop dat het nog goed is, maar ik denk dat je je ook op minder goed nieuws moet voorbereiden...
Ga voor je duimen!!!
Regina08

Unregistered

20-03-2009 17:05
Meiden,

ik heb een miskraam gehad; vruchtje was met 6 weken gestopt met ontwikkelen; geen hartslag.
Moet nu wachten tot maandag. Dan belt vk terug en moet ik beslissen wat te doen; afwachten of curretage.
Ik ga voor dat laatste en onderzoek bij gyn of baarmoeder schoon is.

Liefs Regina
mdtje

Posting Freak

21-03-2009 11:21
Wat vreselijk, Regina! Heel heel veel sterkte!
Regina08

Unregistered

22-03-2009 12:00
Meiden,

verlies nu mega veel bloed en heb flinke buikpijn en krampen, rugpijn.
Verlies al bloed vanaf donderdag. Nu zo erg dat het niet opgevangen kan worden en ik het echt gewoon voel stromen.
Ik dus naar de badkamer moet rennen om het op te kunnen vangen.
Bah, echt een vreselijk gezicht! Ben er helemaal ondersteboven van.
Sorry dat ik dit hier zo neer zet, maar moest het even kwijt.

Hoe lang kan dit nog duren?
En hebben jullie ook zo veel bloed verloren. Voel me echt leeg.

Liefs Regina
mdtje

Posting Freak

23-03-2009 11:20
Regina, wat een narigheid! Bah, snap dat je er ondersteboven van bent. Ik heb er geen ervaring mee. Misschien even de vk bellen als je het idee hebt dat het niet normaal is? Ik weet ook niet wat ze je hierover verteld hebben. Nogmaals, sterkte meid! Hopelijk is het bloeden snel over.
Tweet

Unregistered

23-03-2009 11:36
Ik heb de miskraam van een vriendin mee gemaakt een paar jaar terug. Zijn bleef een week of twee last houden van bloedingen, en inderdaad ook proppen oud bloed erbij...
Veel sterkte met je verlies meid!
Mila

Posting Freak

Topics: 14
26-03-2009 10:27
nou ja... gisteren veel krampen en bruinslijm en nu nergens last meer van Confusedhock: wordt een beetje moe van mijn eigen lichaam.. waarom komt het niet op gang?
Merk dat ik het erg vandaag wel wat moeilijker mee heb.. niet verdrietig ofzo, maar ben somber en down!
Regina08

Unregistered

30-03-2009 13:23
Meiden,

morgen heb ik de curretage. Vind t t erg spannend en voel me ook lichamelijk niet in orde.
Wellicht nog van al die hormonen in mijn lijf.

Na morgen kunnen we er hopelijk weer voor gaan. Jeh!

Krijg op 14 april een nacontrole en uitslag van het vruchtje. Hebben jullie dit ook gehad.
Hoe ging dit?

Liefs Regina
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave