Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Werken tijdens de zwangerschap

Werken tijdens de zwangerschap
mch83

Unregistered

05-12-2008 15:04
Lieve meiden,

Ik vroeg me af hoe het voor iedereen gaat om te blijven werken tijdens de zwangerschap?

Ik zit zelf in het begin van de zwangerschap, ben nu 6 weken, en heb me woensdag ziek gemeld omdat ik te beroerd was en heel veel last had van buik en darmen.

Zijn er meer mensen die het werken even moeten onderbreken?

Liefs!
jorike

Unregistered

05-12-2008 16:09
Hi,
tijdens het begin van mijn zwangerschap was ik ook flink misselijk, maar ik ben wel gewoon gaan werken. Gelukkig had ik de mogelijkheid om als het nodig was even richting toilet te rennen Wink . Ook kon ik tussendoor wel even snel iets eten waardoor de misselijkheid wat afnam. Ik had heel sterk het gevoel dat ik nog lang genoeg thuis zou zitten en dus zo lang mogelijk gewoon wilde blijven werken, gelukkig kon dit ook.
Tijger1

Unregistered

05-12-2008 16:36
ik zit vanaf dat ik ongeveer 6 weken zwanger ben al thuis.
ik was alleen maar aan het overgeven. hield helemaal niets binnen. gaat nu nog niet helemaal zoals het moet en moet heel rustig aan doen van de huisarts. slik nu ook nog medicijnen tegen de misselijkheid en die ben ik aan het afbouwen.
mag van de huisarts niet werken zolang ik de medizijnen nog slik.
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
05-12-2008 17:16
Ik heb veel bewondering voor mijn zusje. Die werkt op een kinderdagverblijf, de ene week 4 dagen, de andere week 5 dagen. Ze is 16 weken zwanger, alleen maar misselijk, alles wat ze eet komt er in een rotgang weer uit. En ze heeft onwijs veel last van exceem gekregen, heel haar armen en benen open, alles nat, dus je kunt geen broek of rok aan zonder dat het pijn doet. En pas was ze in de winkel zelfs flauw gevallen. En toch gewoon netjes naar haar werk gaan (in het kader van: ik kan m'n collega's toch niet voor alles op laten draaien). En 's avonds op en neer naar haar nieuwe huis (da's een half uur rijden verder) om oh en ah te zeggen bij het kluswerk van haar vriendje. En tóch blijft ze vrolijk. Ik snap niet waar ze het vandaan haalt, maar voor haar hoop ik dat het allemaal snel een heel stuk beter mag gaan.
Tijger1

Unregistered

05-12-2008 17:51
Susanna schreef:Ik heb veel bewondering voor mijn zusje. Die werkt op een kinderdagverblijf, de ene week 4 dagen, de andere week 5 dagen. Ze is 16 weken zwanger, alleen maar misselijk, alles wat ze eet komt er in een rotgang weer uit. En ze heeft onwijs veel last van exceem gekregen, heel haar armen en benen open, alles nat, dus je kunt geen broek of rok aan zonder dat het pijn doet. En pas was ze in de winkel zelfs flauw gevallen. En toch gewoon netjes naar haar werk gaan (in het kader van: ik kan m'n collega's toch niet voor alles op laten draaien). En 's avonds op en neer naar haar nieuwe huis (da's een half uur rijden verder) om oh en ah te zeggen bij het kluswerk van haar vriendje. En tóch blijft ze vrolijk. Ik snap niet waar ze het vandaan haalt, maar voor haar hoop ik dat het allemaal snel een heel stuk beter mag gaan.

als ik dit zo lees krijg ik echt het idee dat ik heel zwak ben omdat ik niet werk!
niet mag werken van mijn arts en zou het ook echt niet kunnen. kan niet eens het huishouden doen
Eva_697

Unregistered

06-12-2008 12:38
antoinet, persoonlijk denk ik juist dat het ontzettend knap van je is dat je niet werkt! je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft, als je die klachten negeert lijkt me dat niet gezond, niet voor jezelf en al helemaal niet voor je zwangerschap! je moet tijdens de zwangerschap gewoon extra goed naar je lijf luisteren! dus ik vind dat je het goed doet en dat je zeker niet zwak bent!
vj

Posting Freak

Topics: 35
06-12-2008 12:45
antoinet schreef:ik zit vanaf dat ik ongeveer 6 weken zwanger ben al thuis.
ik was alleen maar aan het overgeven. hield helemaal niets binnen. gaat nu nog niet helemaal zoals het moet en moet heel rustig aan doen van de huisarts. slik nu ook nog medicijnen tegen de misselijkheid en die ben ik aan het afbouwen.
mag van de huisarts niet werken zolang ik de medizijnen nog slik.

iedere zwangerschap is anders. En iedereen is anders.
ik heb vanaf het begin jou verhalen gelezen en weet dat je heel ziek was.
Dus gewoon lekker aan jezelf denken!! en je bent helemaal niet zwak!!
Tijger1

Unregistered

06-12-2008 12:46
vj en eva bedankt voor jullie reactie!!!
lief van jullie!
Eva_697

Unregistered

07-12-2008 17:04
antoinet, hoe gaat het nu met je? helpen de pilletjes een beetje, of ben je er al vanaf? ik hoop in elk geval dat je snel voor de volle 100% kunt genieten van je zwangerschap!

Liefs
Tijger1

Unregistered

07-12-2008 19:36
eva ik hbe vanmorgen mijn laatste pil gehad. had er eerst 2 per dag en al afgebouwd naar 1 per dag. dat ging gelukkig nu eindelijk goed.
nu afwachten hoe het deze week gaat zonder de tabletjes. hoop zo dat het eindelijk goed gaat.

lief dat je ernaar vraagt!
vj

Posting Freak

Topics: 35
07-12-2008 22:05
gember schijnt ook goed te helpen tegen misselijkhijd!
Eva_697

Unregistered

09-12-2008 01:44
er zijn speciale lolli's voor zwangere vrouwen, is een website voor maar die weet ik zo gauw even niet :oops: maar wat fijn antoinet dat het nu goed gaat, hopen dat het zonder die pilletjes zo blijftBig Grin
kaatje85

Unregistered

09-12-2008 09:03
antoinet schreef:
Susanna schreef:Ik heb veel bewondering voor mijn zusje. Die werkt op een kinderdagverblijf, de ene week 4 dagen, de andere week 5 dagen. Ze is 16 weken zwanger, alleen maar misselijk, alles wat ze eet komt er in een rotgang weer uit. En ze heeft onwijs veel last van exceem gekregen, heel haar armen en benen open, alles nat, dus je kunt geen broek of rok aan zonder dat het pijn doet. En pas was ze in de winkel zelfs flauw gevallen. En toch gewoon netjes naar haar werk gaan (in het kader van: ik kan m'n collega's toch niet voor alles op laten draaien). En 's avonds op en neer naar haar nieuwe huis (da's een half uur rijden verder) om oh en ah te zeggen bij het kluswerk van haar vriendje. En tóch blijft ze vrolijk. Ik snap niet waar ze het vandaan haalt, maar voor haar hoop ik dat het allemaal snel een heel stuk beter mag gaan.

als ik dit zo lees krijg ik echt het idee dat ik heel zwak ben omdat ik niet werk!
niet mag werken van mijn arts en zou het ook echt niet kunnen. kan niet eens het huishouden doen

Lieve schat, jij zwak bent omdat je lichaam aangeeft dat je niet kan werken, kom op zeg.
Jij luisterd naar je lichaam en dat moet je ook doen!
Toppie juist!

Ik zou juist tegen de zus van Sussanna willen zeggen dat ze echt aan haar en haar kindje moet denken, je hebt je rust heel hard nodig en moet je ook nemen, en als je lichaam zo tegen stribbeld dan is het denk ik wel verstandig om een stapje terug te doen!?

Liefs, Karin
kaatje85

Unregistered

09-12-2008 09:05
Even on-topic; ik heb een oppaskindje van 2 jaar en als ik straks bevallen ben dan komt die kleine bij mij thuis en blijf ik dus 2 dagen per week oppassen, tenzij het allemaal anders gaat dan we hadden verwacht en het niet te doen is, maar ik denk dat we het heel gezellig gaan krijgen met z'n drieetjes!
Tijger1

Unregistered

09-12-2008 12:08
kaatje bedankt!!

ik had zo gehoopt voor de feestdagen weer aan het werk te zijn, maar zie het somber in.
voel mij vandaag weer erg beroerd, dus ben bang dat het zonder pilletjes nog niet wil Sad
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave