Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Ben ik nu ontpilt!!??

Ben ik nu ontpilt!!??
Bien84

Senior Member

Topics: 6
21-11-2008 12:37
Hoi dames!

Ik ben nu vanaf september van de pil af. Mijn vorige cyclus duurde erg lang, wel 42 dagen! Nu ben ik al 6 dagen ongesteld... Betekent dat dat ik nu ontpilt ben, of moet ik me er toch niet teveel op verheugen. Ongesteldheid is wel echt heel anders dan normaal! Niet alleen langer, maar ook veel heftiger! :roll:

Hoe merk je of je lichaam er klaar voor is?

XX
KC

Unregistered

21-11-2008 12:51
Hoi Xoinbe,
Het is moeilijk te zeggen wanneer je ontpilt bent. Sommigen zijn na het stoppen met de pil meteen zwanger en dus ook ontpilt maar het kan ook maanden duren voordat je ontpilt ben.
Ik weet eigenlijk niet of je dat goed kan merken aan jezelf.
Ik had na 6 mnd gestopt te zijn met de pil eindelijk weer een normale ongesteldheid (meerdere dagen ipv een dag) en volgens mij ook mijn ovulatie voor het eerst gevoelt. Of ik nu pas ontpilt ben?
Ik weet het niet!
Succes in ieder geval met zwanger worden!!
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
21-11-2008 12:54
Xoinbe, dat is moeilijk te zeggen, bij de één is het al na een maand, bij de ander duurt het een jaar. Het enige wat je kunt hopen is dat je een regelmatige cyclus hebt. Ontpillen is namelijk alleen handig om te kunnen berekenen wanneer je vruchtbaar bent, hoever je bent wanneer je zwanger bent etc. Maar ja, je hebt ook meiden die nooit een regelmatige cyclus krijgen.

Je kunt dus meteen na het stoppen van de pil beginnen met het proberen zwanger te worden. Vroeger werd gezegd dat je eerst moest ontpillen, omdat je dan dus kunt berekenen hoe ver je bent met een eventuele zwangerschap. Maar dan gaat tegenwoordig zoveel makkelijker met echo's etc. dat dat achterhaalt is. Maar het kan nooit kwaad je eerste ongi af te wachten. Dus, klus ze binnenkort!
Bien84

Senior Member

21-11-2008 13:05
Oké, dan gaan we ervoor! Wink
Tis trouwens dan nu toch 3 maand?!

Ik had voordat ik met de pil begon een zeer regelmatige cylus, dus dan zal dat wel terug komen denk ik. Of eigenlijk... Ik hoop natuurlijk dat ik nu voor de laatste keer ben in 9 maand! Wink

Dank je voor jullie reacties! Ben benieuwd...
Bien84

Senior Member

21-11-2008 16:06
jamilah79 schreef:Hey,

Ik zie het nu pas.. Jij komt uit Kampen. Kom ik officieel ook vandaan, ben er geboren en getogen...grappig!

Haha, das leuk! Wij wonen er nu een jaartje. In december een jaar. Hoelang heb jij er gewoond dan? En brunnepe? Big Grin

XX
Bien84

Senior Member

21-11-2008 16:42
Hihi, grappig, ik woon nu ook in Brunnepe! Leuk he...
leonec

Posting Freak

Topics: 21
21-11-2008 19:09
Hoi,

Ik dacht ook dat ik aan het ontpillen was en wat bleek in 1 maand zwanger!!

Groetjes
deedee73

Unregistered

21-11-2008 19:50
De pil bestaat uit hormonen die je lichaam voor de gek houden. Je lichaam denk door de pil elke maand dat je zwanger bent en je lichaam zorgt er daarom voor dat er geen eitjes meer rijpen.
Het duurt volgens mij een tijdje (lees een paar maanden) voordat al die hormonen weer uit je lichaam zijn en je lichaam het dus weer helemaal zelf regelt.
Maar het ene lichaam zorgt er zelf al weer heel snel voor dat er eitjes rijpen en het andere lichaam doet daar wat langer over.
Ook als er een eitje gerijpt is wil dat nog niet zeggen dat alle hormonen van de pil uit je lijf zijn.
Dus ook al ben je in 1 keer zwanger dan wil dat nog niet zeggen dat je helemaal ontpilt bent.

Volgens mij ben je pas echt ontpilt als je menstruatie weer helemaal regelmatig en normaal is.
Maar je hoeft daar niet op te wachten om zwanger te worden.
Alleen is het wel wat lastiger om te bepalen hoelang je zwanger bent als het gelukt is terwijl je nog niet echt rgelmatig bent. Maar dat bekijken ze wel op de termijn echo.
Bien84

Senior Member

22-11-2008 10:34
jamilah79 schreef:Ja grappig joh! En bevalt het daar?

Ja is echt heel leuk stadje! Wel heel andere 'cultuur' dus daar moet ik nog ff aan wennen, maar volgens mij komt het helemaal goed!

@ deedee73: Dank je, ik hoop dat mijn lichaam er snel van hersteld, wat een zooi eigenlijk die pil, he! Ik heb ook een zwaardere pil gehad, de dianepil (met meer vrouwelijke hormonen). Tis dus eigenlijk niet raar dat mijn lichaam zo vreemd doet!
Bien84

Senior Member

22-11-2008 19:36
Mijn man woonde in Dedemsvaart en ik in Zwolle. Wilde toen we besloten hadden om te gaan trouwen een huisje gaan kopen. Ik wilde echt niet weg uit de buurt van Zwolle, maar Zwolle was echt wel 40.000 eurie duurder, toen kwamen we in Kampen uit en toen een heel bijzonder huisje en toen hebben we de knoop doorgehakt om hier te gaan wonen! Leuk he!

Waar woon jij nu dan?

XX
Bien84

Senior Member

23-11-2008 12:10
Haha, grappig! We hebben omgewisseld!

Heb je al een kindje of ga je voor de eerste?

XX
Bien84

Senior Member

23-11-2008 14:03
Spannend! Heb je enig idee wat ze de eerste keer gaan doen? (ik niet namelijks)

XX
Muppet80

Unregistered

24-11-2008 12:49
Hey meiden

Wat ik van de HA heb begrepen dat ontpillen niet echt bestaat.
De pil vormt een slijmlaagje rond je baarmoeder mond waar zaadcellen
niet doorheen kunnen breken zodat je ook niet zwanger kunt worden.
Toen ik gestopt was met de pil (na 11 jaar) verloor ik een giga
slijmprop op de wc. Dit was na een week na het stoppen van
de pil. Later ben ik toen weer begonnen omdat ik toen stopte
omdat ik zo raar werd van Microginon 30. Ik heb een nieuwe
pil gekregen toen Yasmin en die beviel prima. Die heb ik nog
een jaar gebruikt. Nu ben ik gestopt omdat we zwanger willen
worden. Ook nu verloor ik een slijmprop nadat ik was gestopt.
Mijn lichaam reageert er schijnbaar heel erg op. Volgens de HA
ben je dan ook meteen vruchtbaar. Ik weet niet of anderen dit
herkennen..

Groetjes Muppet
Norah

Unregistered

24-11-2008 16:24
Hoi allemaal! Wink

Ik ben sinds kort (een klein beetje) actief op dit forum.
Ik ben na 15 jaar Confusedhock: pilgebruik gestopt met de pil (1 november). Op 5 november heb ik nog de 'normale' onttrekkingsbloeding gehad. Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren en wanneer mijn menstruatie weer op gang zal komen. Nou heb ik gisteravond en vanochtend behoorlijke steken gevoeld in mijn onderbuik (aan de rechterkant) Sad Zou dit de eisprong geweest kunnen zijn? Ook was de baarmoedermond gevoelig tijdens het vrijen met mijn vriend :oops: (klussen kan ik het nog niet noemen, want we zijn nog niet officieel begonnen). Het leek een soort spierpijn. Ik herken dit helemaal niet. Is iemand hier wel bekend mee?
Van een slijmprop heb ik trouwens niets gemerkt. :roll:

groetjes, Norah
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
25-11-2008 11:15
Hoi Norah,

Het zou je ei kunnen zijn. Dan is hij wel wat aan de late kant (dag 20, als ik t zo zie), dus kan zijn dat je best een lange cyclus krijgt dan. Hoe waren je cycli voor je aan de pil ging, weet je dat nog? Het kan na de pil ook even duren voordat t regelmatig is, dus kan best dat volgende cyclus weer korter is. Als je straks ongi bent kun je terugrekenen (ongeveer 14 dagen, maar bij mij is t 11 dagen) om te zien of dit je ei geweest kan zijn. Dan weet je t voor de volgende keer dat je hetzelfde voelt.
Wanneer gaan jullie voor t echie beginnen?
Succes!

groetjes,
mdtje
leonec

Posting Freak

25-11-2008 16:05
Hoi ,

Nou ik was ook gestopt met de pil en een paar weken erna een soort slijm bij het afvegen en krampachtige steken in me onderbuik.Heb toen geklust en ben zwanger!!

Groetjes
Norah

Unregistered

25-11-2008 20:45
Hoi meiden,
Inmiddels kan ik melden dat ik inderdaad net ook een slijmprop ben verloren! Confusedhock: De steken in mijn buik zijn sinds vandaag trouwens (gelukkig) weer over Tongue .
Wat betreft mijn cyclus: het is al heel lang geleden, maar volgens mij was was het onregelmatig. En wanneer we voor het echie gaan? Laat ik het zo zeggen: als het nu al raak zou zijn, krijgt mijn vriend een kleine hartverzakking, denk ik! :o
We zijn niet officieel aan het klussen, maar echt veel moeite om niet zwanger te worden doen we -gelukkig- ook niet...Vind ik helemaal niet erg natuurlijk Big Grin . We laten het een beetje aan het lot over op dit moment.
groetjes, Norah
leonec

Posting Freak

25-11-2008 22:58
Hoi Nora,

Klinkt bekend mijn vriend kreeg ook bijna een hartverzakking. Hij had net als mij nooit gedacht dat het zo snel ging. Maar nu is ie wel blij hoor Wink

Succes
Norah

Unregistered

02-12-2008 11:41
Dag dames,

Ik zit nog steeds in mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil en verwonder me over alle lichamelijke reacties die ik heb gehad! Ik heb mijn eisprong duidelijk gevoeld en heb uitgerekend dat maandag 8 december mijn NOD is.
Ik ben blij dat mijn eitje is gesprongen :lol: na zoveel jaren pil (en dus geen ei) en nu maar afwachten of de :evil: ook op gang zal komen (of dat ik zwanger ben Wink ).
Ik heb nu al een paar dagen last van buikpijn en gevoelige tepels :? . Ook had ik flinke kramp in mijn baarmoeder na het krijgen van een orgasme :oops: (hihi, beetje persoonlijk, maar ja, we zijn dames onder elkaar toch?)
O, ja en mijn humeur was gisteravond werkelijk niet te genieten! Arme vriend Sad .
Komt jullie dit bekend voor in de week voor de :twisted: ? Is dit normaal???

groetjes, Norah
kaatje85

Unregistered

02-12-2008 11:57
@Norah; ik had idd ook kramp als ik een orgasme kreeg, dit had ik toen ik een paar weekjes zwanger was! Nu heb ik dat niet meer!
Spannend hoor!!

Succes dames.

Liefs, Karin
Norah

Unregistered

02-12-2008 12:28
Hoi Karin,

Nou, dat maakt het wel even extra spannend allemaal! Kreeg je deze kramp voor je NOD of daarna?
Had je die kramp nooit in de week voor je ongi? Ik probeer mezelf voor te houden dat dit allemaal 'normale' pre-menstruatie verschijnselen zijn (wil niet te hard van stapel lopen...moelijk...).

groetjes, Norah
kaatje85

Unregistered

02-12-2008 13:18
Ik had die krampen normaal nooit en nu ongeveer 2 a 3 weken na mijn NOD!
Dus dan zou ik 5 a 6 weekjes geweest moeten zijn.
Ik zou idd ook niet te hard van stapel lopen maar ik had het dus ook en het is geen lekker gevoel moet ik zeggen, vooral als je al weet dat je zwanger bent, daarom hebben we het ook een week of 2 niet gedaan.
Nu weer wel en heb er geen last meer van.

Succes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave