Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen hoe groot is de kans nu al zwanger te zijn???

hoe groot is de kans nu al zwanger te zijn???
chantal18

Unregistered

19-02-2007 22:25
hallo, ik (chantal, 18 jaar, gertouwd, samenwonend en heeel gelukkig Smile )

ben sinds 24 januari gestopt met de pil...

ik voel allemaal rare dingen... buikpijntjes, een soort van steekjes onderin mijn buik,
ook misselijk (vooral na het eten of na de koffie)
en ook mijn tepels zijn erg gevoelig (alsof ze verbrand zijn ofzo)

nu weet ik van het ontpillen, maarja... ik hoop natuurlijk wel zwanger te zijn...

nu is mijn vraag...

hoe groot is de kans dat ik nu in de eerste ronde al zwanger ben?

ik heb ook echt zo'n zwanger gevoel... maarja dat zit toch ook vaak tussen je oren?

alvast bedankt :wink: groetjes chantal
yol

Unregistered

20-02-2007 10:29
Hey chantal
Wanneer zou ge u regels moeten krijgen,of ben je al over tijd.
Ik ben sinds augustus gestopt met de pil en in begin had ik dat ook.En ik had gevoelige borsten maar de dokter zei dat,dat te maken heeft omdat je met de pil ben gestopt,u lichaam verandert.Het zijn u hormonen.Ben je een test gaan halen.
groetjes yol
chantal18

Unregistered

20-02-2007 21:53
nee, ik heb nog geen test gehaald... ik ben voor het laatst op 30 januari ongesteld geweest en
ik moet de 22ste deze maand ongesteld worden dus over 3 a 4 dagen testen.
tenzij ik ongesteld word. ik heb me er de hele maand niet druk over gemaakt en ik ga er ook niet vanuit dat het nu al raak is... maar nu mag ik bijna testen en ik voel al die rare dingen... dan krijg je toch wel een beetje de zenuwen en duren die laatste 3 dagen errug lang. ik hou jullie op de hoogte

groetjes chantal
yol

Unregistered

21-02-2007 12:01
ok,we zullen maar duimen hé
succes
chantal18

Unregistered

21-02-2007 21:01
oh, wat raar zeg. nou in elk geval bedankt!
en gelukkig voor jou dat je toch zwanger bleek te zijn!

mischien is het inderdaad beter om iets langer te wachten met testen, dan weet ik zeker of de test pasitief OF negatief is.

groetjes chantal
chantal18

Unregistered

21-02-2007 21:02
pasitief? :? pOsitief :wink:
yol

Unregistered

28-02-2007 10:36
Hey lievie
Als ge vroeger u pil nam dan kwamen ze wel door of niet?
Normaal gezien hangt dat af van vrouw tot vrouw.Ik ben sinds augustus gestopt met de pil en het heeft 40dagen geduurd vooralleer ze door kwamen.Dan had ik een cyclus van 28 en de laatste maanden heb ik een cuclus van 30.
Om te weten wanneer ge u eisprong hebt moet je eerst weten hoelang u cyclus is.
bv gelijk mij ik heb een cyclus van 30 mijn eisprong is op dag 16 en 14 dagen later ben ik ongi.
Ik heb gelezen dat je naar de dokter gaan maar moest ik van u zijn zou ik een 's bellen naar de gynaecoloog.
het kan ook zijn dat het even gaan uren eer u pil uitgewerkt is.Het hangt echt af van vrouw tot vrouw.Als ge nog vragen hebt kunt ge misschien op het forum gaan clubje zwanger worden deel 3 daar kunt ge met andere meisjes praten
veel liefs yolanda Tongue
lenny

Administrator

Topics: 668
28-02-2007 17:02
silvia schreef:Hoi Chantal
ten eerste natuurlijk heel veel succes en duimende vingertjes hier voor jou, hopende dat alles goed zal gaan.
zo ik uit je verhaal lees wil je dus (mocht je aankomende tijd niet gaan menstrueren) een test doen. Als klein (wel een ongevraagd) advies wil ik je meegeven dat als je in de vroege periode een test doet dit niet een juiste uitslag hoeft te geven. De stoffen die je aanmaakt waaruit je in een test kan zien of je zwanger bent kunnen onvoldoende aanwezig zijn in het begin van je zwangerschap.
Dit hoeft niet, maar het kan. Zo is het bij mij iig gegaan.
Thuis een test (was ik ongeveer 5 weken zwanger bleek achteraf) was positief, 4 dagen later bij dokter negatief :S:S:S, ik schrok me dood en de huisarts zei dat het vruchtje waarschijnlijk zou hebben losgelaten en hij zei me een week later terug te komen.......test: POSITIEF! we snapten er niets meer van.
Het kan dus soms wat raar lopen. Ik hoop iig dat bij jou alles voorspoedig mag verlopen en ga gewoon op je gevoel af.
Dikke x silvia

Hoi Silvia,

Ik begrijp wel hoe dit kan: soms zijn testen voor thuis gevoeliger dan testen die een huisarts uitvoert.

Een thuistest is zo gevoelig mogelijk zodat je zo snel mogelijk weet dat je zwanger bent. Nadeel is dat een zwangerschap dan nog vaak mis kan gaan.

Een test die aan huisartsen geleverd wordt, kan minder gevoelig zijn. Zodat de zwangerschap al een paar dagen verder is en het zekerder is dat deze ook doorzet.

Dus stel dat je 40 mlU/ml hCG in je urine had, dan pikt een thuistest die al bij 25 mlU/ml reageert dit op en is deze positief. Maar voor een ziekenhuis test die dan bijvoorbeeld op 50 mlU/ml reageert, is 40 ml dus nog te weinig.

De week daarna zat je bijvoorbeeld op 60 mlU/ml en kon de test van de huisarts het ook oppikken.
shakira

Unregistered

05-03-2007 15:52
hoikes

heb een vraagje de laatse keer dat ik mijn menstruatie had was
van 2 februari tot den 4 de
ik heb heel wat buikpijn en eet meer dan normaal
we zijn nu al 5 maart en heb een test gedaan maar is negatief
wat moet ik nu doen [/b]
Danielle

Unregistered

08-03-2007 18:42
ik ben ook pas zwangerSmile
en mijn eerste klachten waren ook stekende pijn in men onderbuik een week voor ik ongesteld moest worden ik dacht dus dat ik werkelijk ong. ging worden...
(ging ook exsteem meer eten en trek in de raarste dingen :? )
maar toen ik uiteindelijk een week over tijd was en nog steeds die buikpijn had zo erg dat ik de huilend van wakker werd s'ochtens voor al s'ochtens echt pijnlijke steken in men onderbuik en flinke borsten kreeg heb ik uiteindelijk toch de test gehaald en bam zwanger zodra ik dat af las dat ik zwanger was geloofde ik der geen bal van heb dus een week later opnieuw de test gedaan en was nog steeds zwanger hehe..
ben gister voor het eerst bij de verloskundige geweest en ging allemaal goed was echt zenuwachtig vergat alles te vragen wat ik wilde vragen haha... en heb morgen men echo omdat men laatste menstruatie niet helemaal normaal was ken het zijn dat ik misschien verder ben dan 7 wekenSmile

ben benieuwd morgen maar iig hoop dat het gelukt is en dat we je mogen feliciteren het is echt het leukste wat er is...
Ik zelf ben op het moment best vermoeit en ken nog niet echt wenne aan de hormonen heb gewoon medelijden met men vriend haha ken af en toe zo omslaan van vrolijk naar shaggie :twisted: zo vervelend af en toe en hij doe niets verkeerd:O
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave