Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen 1x positief rest negatief

1x positief rest negatief
IsaBel

Unregistered

10-11-2008 09:52
Hallo allemaal

Ik ben inmiddels 23 dagen over tijd en heb op dag 11 ongeveer een test mat care ultra gedaan die licht positief was. Daarna nog paar keer getest met mat care ultra en clear blue en die waren allemaal negatief! Ik ben redelijk regelmatig ongesteld en gebruik al heel lang geen pil dus dat kan niet de reden zijn. Ik heb wel wat buikpijn gehad alsof m'n menstruatie kwam maar er kwam niks. Bij m'n dochter testte ik nog voor ik ongesteld moest worden al positief. Heb de huisarts gebeld en ik moest nog twee weken afwachten, maar er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben. Ik lees veel verschillende dingen over vrouwen die al 40 dagen overtijd zijn en dan pas positief testen. Kan het zijn dat ik bij m'n dochter heel vroeg al positief testte en dit keer niet? En hoe zit het met die ene positieve test en de rest negatief? Ik word er helemaal kriegel van. Het is ook niet helemaal de bedoeling namelijk. Ik hoop dat iemand misschien ook deze ervaring heeft gehad en me wat meer duidelijkheid kan geven.
Heb trouwens niet heel veel symptomen behalve buikpijn duizelig en iets vaker plassen dan normaal. Huisarts dacht nog aan blaasontsteking dus dat moet ik nog even laten testen.

X Isabel
IsaBel

Unregistered

10-11-2008 10:31
Nog even ter aanvulling. Ik geef mijn dochter van 2 nog bv zou dit dan eventueel ook invloed kunnen hebben op de test?
kaatje85

Unregistered

10-11-2008 11:55
@IsaBel; ik zou niet weten of die bv betrekking op je test zou kunnen hebben!!
Ik weet ook niet precies hoe het zit met zoveel dagen overtijd omdat ik al de dag voor NOD positief getest heb!!
Ik zou een bloedtest vragen bij de ha, die kan uitsluitsel geven!!
Maar waarom is het niet de bedoeling dan??
IsaBel

Unregistered

10-11-2008 15:56
@kaatje: ik zit midden in een sollicitatieronde voor een hele leuke maar ook best pittige baan (ga voor het eerst sinds m'n dochter weer werken)......... en daar komt nog bij dat m'n nieuwe relatie super pril is.

Bij m'n dochter testte ik ook al voor m'n eigenlijke menstruatie positief. Heb nu trouwens ook steeds in de middag een lage bloedsuikerspiegel en dus heel trillerig.....normaal nooit last van. Die ene positieve test heeft me in de war gemaakt :| Anders zou ik gewoon denken beetje stress en afwachten. Ha zegt nog 2 wk wachten.
french

Posting Freak

Topics: 19
10-11-2008 16:22
Als je huisarts zegt dat je moet afwachten zou ik dat idd maar doen.
Of misschien kun je vragen of je bloed mag prikken dan is direct te zien of je zwanger bent.
Vind het wel een beetje vreemd dat hij/zij je 2 weken laat wachten. Je hebt tenslotte een pos. test gehad...
Misschien deze week nogmaals een test doen?

Succes verder
Brombeertje

Junior Member

Topics: 7
10-11-2008 17:28
Hoi Isabel,

Ik heb wel eens gelezen dat je tijdens het borstvoeden een soort stofje (hormonaal??) aanmaakt dat zou voorkomen dat je opnieuw zwanger raakt gedurende de borstvoeding. Maar hier weet ik het fijne niet precies van. Misschien dat het dus wel invloed zou kunnen hebben.

Dit is wat ik darover vond op Anticonceptiepil.nl:

Anticonceptie tijdens de periode van borstvoeding (lactatie-amenorrhoemethode)
Wanneer na een bevalling volledige borstvoeding wordt gegeven, maakt de moeder een hormoon die de eisprong blokkeert. Gedurende die maanden treedt er geen menstruatie op en is de moeder op natuurlijke wijze beschermd tegen een nieuwe zwangerschap.

Onder volledige borstvoeding (dus niet afkolven) wordt verstaan 4 of meermaal daags borstvoeding. Indien in die periode toch bloedverlies optreedt dan is het verstandig toch een vorm van anticonceptie (condoom, minipil, spiraal) toe te passen. De duur van deze natuurlijke vorm van anticonceptie wordt op maximaal 5 maanden gesteld, daarna is het verstandig te beginnen met een andere vorm van anticonceptie (condoom, spiraal) wanneer een zwangerschap nog niet de bedoeling is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
IsaBel

Unregistered

10-11-2008 19:13
Ik probeer te reageren maar het gaat steeds fout. Hopelijk gaat deze wel goed nu.

Brombeertje wat lief dat je dat helemaal hebt opgezocht. Ik ben al sinds m'n dochter 6 maanden was weer ongesteld en die is nu 2. Dus zwanger worden kan in principe "gewoon"
Vroeg me af of je hcg minder snel toeneemt bij nog redelijk veel bv. Die ene positieve test van mat care ultra maakt het allemaal extra verwarrend. De 6! Testen erna van clear blue gaven namelijk negatief aan. Maar mat care ultra schijnt veel gevoeliger te zijn. Alleen 23 dagen overtijd is natuurlijk rijkelijk lang.
IsaBel

Unregistered

11-11-2008 08:08
Hallo dames. Bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels gelukkig ongesteld geworden. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger zullen zijn zonder al te veel kwaaltjes.

Ps de buikpijn die ik 2 weken geleden had was dus waarschijnlijk m'n ovulatie. Misschien toch stress + iets meer bv van m'n dochter die de boel ontregelde.

Veel geluk!

Negatief is dus soms ook gewoon echt negatief
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave