Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Zwanger en kapper

Zwanger en kapper
Tinkerbell

Unregistered

19-10-2008 12:49
Kan iemand iets zeggen of naart de kapper gaan als je zwanger bent, was het niet zo dat je geen producten met lood erin mag gebruiken? Ik heb heel blond haar van de zomer (en de verf HAHA) en een uitgroei van een paar centimeter. Ik wil mijzelf weer een beetje toonbaar laten maken maar moet ik dan qua verf nog ergens op letten?
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
19-10-2008 22:43
Hee tinkerbell

Toevallig heb ik dat laatst aan mijn kapper gevraagd.
Die vertelde mij dat er tegenwoordig hele vriendelijke verf word gebruikt en dat dat dus niks uitmaakt.
Wel is het zo dat door de invloed van je hormonen een permanent minder/helemaal niet kan pakken. Dat is dus voor je portemonee wat minder dan., want dan moet je de boel herstellen.
Gewoon tegen je kapster zeggen dat je zwanger bent, dan zal ze producten gebruiken die niet schadelijk zijn.
Volgens mijn kapster kan het geen kwaad!

liefs
Lowiena

Unregistered

20-10-2008 07:29
Het gaat inderdaad om loodverbindingen (en eventuele andere zware metalen). Verfen is daarbij de kans groter, dan bij kleurspoeling. Ik zelf laat mijn haar niet verven maar laat de kapster er een kleurspoeling inzetten. Het beste is je kapster naar de ingrediënten van het kleurmiddel te vragen en te overleggen. Desnoods wat minder aggresief spul en een keertje vaker naar de kapper zou ik zo zeggen. (oja ik doe de spoeling trouwens om de keer ofwel 1 keer alleen knippen en 1 keer knippen en spoelen, maar ik heb dan ook niet zo'n sterk kleur verschil dat de uitgroei opvalt)

Groeten en succes.
kaatje85

Unregistered

20-10-2008 10:22
Ik heb gehoord dat je gewoon mag verven!!
Tegenwoordig is alles zo zwangerschapsvriendelijk ,hihi!!
Net zoals bij de tandarts mag je gewoon een verdoving nemen want daar zitten ook geen schadelijk stoffen meer in voor de kleine!
Tinkerbell

Unregistered

20-10-2008 10:29
Mooi, ik zal het daar wel aangeven. Dan ben ik weer een beetje toonbaar, nu is er sinds de vakantie in juli niks aan gedaan.
Lowiena

Unregistered

20-10-2008 14:08
Hoi klopt je kunt ook gewoon verfen. Aleen moet je wel de juiste verf hebben dus zonder zware metalen. Bij de in de winkel doe het zelf producten heb je daar meer kans op. Gewoon overleggen met je kapper (m/v) en dan komt het goed. (Ik ben toevallig nog niet in het verf stadium aanbeland en die kleurspoeling bevalt mij tot nu toe prima).
Oja houd er ook rekening mee dat haar kleuren net als permanent wel eens anders uitpakken als je zwanger bent.

Groetjes
Tinkerbell

Unregistered

20-10-2008 18:40
Te gek, dan kan ik mijn 'landingsbaan' bijwerken!
mama1988

Unregistered

21-10-2008 08:51
Waarom zou je je haar niet mogen verven als je zwanger bent?? Natuurlijk niet iedere week maar af en toe een kapster die zwanger is hangt toch ook de hele dag boven de verf lucht.

Mijn schoonzusje heeft altijd gewerkt(is kapster) met haar zwangerschap en heeft twee gezonde dochters! Zelf deed ze het met een kleurspoeling juist omdat ze hele dagen boven die verflucht ging. Maar ben je geen kapster dan mag je gerust je haar verven WEl zou ik even tegen je kapster zeggen EN OOK tegen je tandarts dat je zwanger bent. Je mag bij de ta. ook geen foto's laten maken als je zwanger bent, hun moeten dat weten dat krijg je een speciale doek over je buik heen.(ook al ben je nog maar 6 weken zwanger vermeld het bij je ta.!!)

Succes!
Syl

Posting Freak

Topics: 50
21-10-2008 09:56
je mag je haar gewoon verven hoor. als je het maar in een voldoende ventilerende ruimte doet.
Tinkerbell

Unregistered

21-10-2008 10:30
En dat is het met zwanger zijn he? Je krijgt zoveel bakerpraatjes maar ook dingen die je echt niet mag. Moeilijk om het onderscheid te maken. Terwijl alle mensen tussen 50 en 60 om me heen allemaal roepen: toen ik zwanger was mocht dat allemaal wel hoor...Ja, maar de wetenschap staat ook niet stil, als er dingen bewezen zijn dat die niet goed zijn voor de baby dan laat ik ze gewoon, wil ik het perse, zoals de kapper dan vraag ik het na. Ik dacht, ik kan het het beste aan zwangere leeftijdsgenoten vragen, da's het beste toch? In het enen boekje lees je dat je geen rauwmelksekazen mag, nu moet ik volgens de verloskundige alle zachte franse kazen laten staan. Nou prima, daar heb ik toch niet zo'n behoefte aan.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave