Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Wat wel /niet te eten (drinken).

Wat wel /niet te eten (drinken).
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
07-10-2008 15:58
Hoi,

Ik weet niet of hier al een topic over is.

Maar wat mag je wel en niet eten volgens jullie!
Ik heb het geluk dat ik geen kaas lust dus dat valt alweer mee.

Ik mis wel de filet american, De BIEFSTUK en een lekker broodje rosbief.

Alchol drink ik niet meer alleen als er wat te vieren is een glasje champie Wink .

De laatste tijd heb ik trek in leverpastei alleen wordt er gezegt dat lever heel slecht is. Ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken om leverpastei te halen kom ik in de winkel is het vak leeg :o Alsof de duvel er mee speelt. Voorteken dat ik het niet moet halen. Rauwe vis enzo eet ik toch al niet. Al is een haring weer wel goed voor je??? Van het weekend lekker gerookt zalm en paling gehaald wat was dat lekker kon ook niet stoppen met eten hahahaha.

Verder was ik alle groente en fruit extra af wil geen risico lopen.

Hebben jullie nog dingen adviezen? Of dingen die je kwijt wilt

Ik hoor het graag van jullie.

Liefs Amanda
Eva_697

Unregistered

07-10-2008 17:09
nou gewoon niet doen dus Wink geen leverworst en ook geen champanje Wink verder mag je volgens mij wel redelijk veel hebben, geloof alleen niet dat je heeeeeeel pittig mag eten (maar ben i kniet zeker vanTongue)
mamasanne1

Unregistered

07-10-2008 18:00
Champagne (alcohol überhaupt) niet en de voorverpakte gerookte zalm van de supermarkt ook liever niet! Daar kan de listeria bacterie inzitten. Lees onderstaand artikel maar!

http://www.babyopkomst.nl/index.php?log ... hp?id=1723
bstipdonk

Unregistered

07-10-2008 19:03
leverpastei mag wel, maar niet te veel. Dus hoogstens 1 portie per dag. Vanwege het hoge vitamine a gehalte.

Gerookte zalm helaas niet... vind ik ook errug jammer!

geen rauwe producten qwa vlees en vis enzo.

idd groente en fruit goed wassen.

pittig eten mag gewoon, (opletten met zout als je een hoge bloeddruk hebt/krijgt)

en beter is ook de alcohol helemaal te laten staan... ik bedoel als je het bij 1 glaasje kunt houden, dan kun je het ook wel laten toch?????

en verder zo gezond mogelijk eten, maarja dat is voor iedereen beter he!!!! Wink
amanda16

Posting Freak

07-10-2008 19:10
De zalm die wij gekocht hadden kwam bij de vishandel vandaan en de gynecoloog stond naast me (ja die moet ook eten he)

Ik denk dat 1 glaasje champ geen kwaad kan. Maar verder drink ik niet zins we proberen zwanger te worden en in de tijd dat ik me menstuatie had enzo.

Verder heb ik ook gehoord dat drop heel slecht is verhoogt de bloeddruk? Weet iemand dit?
mamasanne1

Unregistered

07-10-2008 19:38
amanda16 schreef:De zalm die wij gekocht hadden kwam bij de vishandel vandaan en de gynecoloog stond naast me (ja die moet ook eten he)

Ik denk dat 1 glaasje champ geen kwaad kan. Maar verder drink ik niet zins we proberen zwanger te worden en in de tijd dat ik me menstuatie had enzo.

Verder heb ik ook gehoord dat drop heel slecht is verhoogt de bloeddruk? Weet iemand dit?

Ja, in drop zit een bepaald stofje waardoor de bloeddruk kan stijgen, met alle gevolgen van dien. Het gaat dus niet om het zout in de dropjes. Zoete dropjes zijn even slecht... Sad
karin26

Posting Freak

Topics: 30
07-10-2008 19:49
Een biefstukje mag je gerust eten mits het een behandeling van -18 heeft gehad. Dus ff de vriezer ingooien. En dan mag je af en toe best een biefstukje!!!
Donna2

Unregistered

08-10-2008 10:19
Ik eet bijna alles hoor, alleen geen rauw vlees (tartaar, biefstuk, filet americain, etc) en kaas van rauwe melk (dus ook geen boerenkaas...helaas... ben dol op kaas...). Een verse haring is juist heel erg goed voor je. Vette vis is trouwens allemaal goed, gerookte makreel, paling, veel vitamine B. Gerookte zalm mag volgens mij ook, het is gerookt en niet rauw. Sushi zou ik niet doen, al vind ik het heerlijk, maar goed, ik vind bijna alles lekker Tongue

Groente en fruit goed wassen (maar deed ik altijd al). Koffie doe ik ook gewoon, alleen niet meer dan 2 kopjes. En af en toe een glas wijn/champie is helemaal niet slecht, maar hou het wel bij 1 glas inderdaad en doe het niet dagelijks. Ik denk dat ik 1 glas wijn per week drink, nou baby groeit als kool en ik voel hem/haar elke dag huppelen in mijn buik.

Leverpastei.. hmmm... doe ik ook af en toe Tongue

Maar goed, ieder moet het voor zich weten natuurlijk. Op internet kun je precies vinden wat wel en geen kwaad kan. Maar te krampachtig is ook niet goed hoor, het valt allemaal heus wel mee, vroeger werden er ook gezonde baby's geboren en toen liet ook niemand het eten staan... Wink

Liefs, Donna
mamasanne1

Unregistered

08-10-2008 13:56
Natuurlijk is té krampachtig niet goed...Maar dat er vroeger meer miskramen/vroeggeboortes voorkwamen, en kindjes met aangeboren afwijkingen is wel een feit. Er wordt toch steeds meer onderzocht en ontdekt..Ook wordt er meer gekeken naar de invloed van bepaalde voedingsstoffen op de ontwikkeling van het kind. Op http://www.babyopkomst.nl staat heel duidelijk beschreven wat je beter niet kan eten en wat je in mindere mate zou mogen eten. Maar hier is iedereen natuurlijk vrij in... Wink :!:
roosje

Unregistered

08-10-2008 14:20
Ik dacht dat gerookte zalm wel mocht, maar dan alleen als hij vers (visboer o.i.d.) is en dus niet voorverpakt (supermarkt). Omdat in de verpakking de bacterien zich makkelijk kunnen uitbreiden. Bij de visboer ligt de vis zo kort, dat bacterien geen kans krijgen. Maar ik ben iemand die liever voor zekerheid gaat en dus geen risico neemt, dus ik eet het voorlopig niet. En met vis als tonijn moet je ook uitkijken, want dat is een roofvis en die kunnen veel kwik en dioxinen bevatten.

Ook met alcohol neem ik geen risico, het is nog steeds niet aangetoond waar de 'veilige' grens ligt. Dus voor mij ook geen alcohol tijdens de zwangerschap. Ik zou het mezelf ook nooit (!!) vergeven als mijn kindje iets zou mankeren wat veroorzaakt zou kunnen zijn door mijn eet/drink gedrag tijdens de zwangerschap.

En idd alle leverproducten (leverkaas, leverpastei, pate, e.d.) bevatten veel vitamine-A, dus daar niet teveel van eten.
En twijfel je ergens over, vraag het aan je vk.

Groetjes Roos
amanda16

Posting Freak

08-10-2008 17:35
Kijk over de Tonijn weer wat geleerd. Ik zal dat ff doorgeven aan me zus die is geloof ik gek op tonijn.

Koffie drink ik heel lang niet meer drink meer thee maar ook met mate.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave