Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten twijfel uitslag zwangerschapstest

twijfel uitslag zwangerschapstest
jolanda1980

Unregistered

06-10-2008 15:35
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag:

3 weken had ik het gevoel dat ik zwanger was ( misselijk, alles rook sterk, buikpijn in onderbuik, smaakverandering, grotere borsten en witte plekjes op tepels) Toen ik vervolgens een zwangerschapstest deed van clear blue, stond er "Zwanger" ( test waar zwanger en niet zwanger komt te staan, deze leek mij duidelijker dan een test met streepjes). Omdat de test voor 99 % betrouwbaar is en mijn man er op dat moment niet bij was, dacht ik "laat ik de test voor alle zekerheid nog een keertje doen". Toen gaf de test "niet zwanger"aan??? Mijn menstruatie bleef uit.

Een weekje later dacht ik dat ik ongesteld werd ( en dacht ik dus dat ik niet zwanger zou zijn). Mijn menstruatie was maar 1 dag ( en 1 dag ervoor en 1 dag ernaar 1 druppeltje bloed)????

Omdat het voor mij erg belangrijk is om op tijd te weten of ik zwanger ben ivm genetisch onderzoeken, adviseerde mijn zus mij om voor alle zekerheid nogmaals een test te doen. En je raad het niet, er stond "zwanger".

Mijn man was weer niet thuis en ik deed dus nog 1 x een test en er stond "niet zwanger"???

2 dagen later ben ik naar de huisarts geweest en die heeft een urine test gedaan en daar kwam niet zwanger uit, terwijl de huisarts zelf het idee had dat ik toch echt wel zwanger zou zijn??!!

Nu weet ik dus echt niet meer wat ik moet doen?? en wat ik moet geloven?? Ben ik nu wel of niet zwanger?

heeft iemand zoiets gelijks meegemaakt of heeft iemand een tip voor mij??

alvast bedankt

groetjes Jolanda
Syl

Posting Freak

Topics: 50
06-10-2008 15:56
misschien dat de arts een bloedtest kan doen?
jolanda1980

Unregistered

06-10-2008 15:58
Syl schreef:misschien dat de arts een bloedtest kan doen?

Ja, daar heb ik ook over nagedacht, maar ik heb geen idee of ze dit aan het bloed kunnen zien en zo ja, vanaf hoeveel weken dit dan zichtbaar is??

Maar in ieder geval bedankt voor je tip!~

groetjes Jolanda
Eva_697

Unregistered

06-10-2008 16:13
vervelend die onzekerheid! kan zijn dat j even zwanger bent geweest maar dat het vruchtje niet goed is ingenesteld en het alsnog fout gaat. kan ook zijn dat je gewoon nog niet genoeg hcg hebt, en net bij die eerste test wel voldoende(ochtendurine?) Maar met een bloedtest weet je het zeker Big Grin ik bedoel, je test niet voor niets positief Wink heel veel succe en hoop dat je snel duidelijkheid hebt Wink
Eva_697

Unregistered

06-10-2008 16:14
bloedtest kunnen ze al een paar dagenna de innesteling hcg ontdekken Wink dus nu bij jou zouden ze het zeker weten meoten zien in je bloed Wink
jolanda1980

Unregistered

06-10-2008 16:22
Eva_697 schreef:vervelend die onzekerheid! kan zijn dat j even zwanger bent geweest maar dat het vruchtje niet goed is ingenesteld en het alsnog fout gaat. kan ook zijn dat je gewoon nog niet genoeg hcg hebt, en net bij die eerste test wel voldoende(ochtendurine?) Maar met een bloedtest weet je het zeker Big Grin ik bedoel, je test niet voor niets positief Wink heel veel succe en hoop dat je snel duidelijkheid hebt Wink

Dank je voor je reactie. Nadat ik de eerste keer zwanger had gezien en ik toch een soort ongesteld werd, dacht ik dat er toch iets misgegaan was waardoor ik dus niet meer zwanger was. Maar een week na mijn ongesteldheid/bloeding gaf de test dus alsnog zwanger aan. en dat begrijpen wij (huisarts en ik) dus niet!

Ik denk dat ik morgen maar naar de huisarts ga bellen voor een aanvraag van een bloedonderzoek.

Ik wordt hier wel een beetje gek van hoor! Cry

groetjes Jolanda
Tijger1

Unregistered

06-10-2008 16:27
wat raar zeg.
de testen die wel positief waren waren die toevallig met je ochtendurine?
en de anderen later op de dag?

ik zou ook een bloedtest vragen!
jolanda1980

Unregistered

06-10-2008 16:31
antoinet schreef:wat raar zeg.
de testen die wel positief waren waren die toevallig met je ochtendurine?
en de anderen later op de dag?

ik zou ook een bloedtest vragen!

ja, erg vreemd.
De eerste positieve test was met ochtend urine op de dag dat ik ongesteld moest worden. 5 dagen later kreeg ik de bloeding. en weer 1 week later was de test om 1830 uur ( dus niet met ochtend urine) positief. En daarna dus weer negatief, maar geen bloedingen of iets dergelijks.

De huisarts wilde het nog even aankijken, voordat er evt bloedonderzoek gedaan werd, maar ik vind het nu eigenlijk niet leuk meer om nog langer in de zenuwen te zitten ( wel/niet/wel/niet.....???
Tinkie80

Unregistered

23-10-2008 09:23
Jolanda,
Hoe is het inmiddels met je?

Ik heb net ook een soortgelijk berichtje geplaatst wel zwanger/niet zwanger.

Ik hoop voor je dat je inmiddels een antwoord hebt...

Groetjes van Tinkie
jolanda1980

Unregistered

24-10-2008 10:44
Hallo Tinkie,

Ondertussen gaven de testen vervolgens iedere keer aan dat ik niet zwanger was. Ik heb contact gehad met de clear blue line en daar gaven ze aan dat het kon zijn dat ik eerst wel zwanger was en dat ik daarna een miskraam heb gehad en ik dus niet meer zwanger was. Het hormoon dat gemaakt wordt als je zwanger bent, kan nog zo'n 10 a 12 dagen in je bloed meetbaar zijn terwijl je dus niet meer zwanger bent. Dit heeft er dan waarschijnlijk voor gezorgd dat ik 2 weken later toch weer zwanger las op de test.

Ondertussen heb ik nu weer een menstruatie. Wel later dan zou moeten, maar nu is er dus na lange tijd weer wat duidelijkheid.

Aan de ene kant natuurlijk wel jammer dat ik niet zwanger ben, aan de andere kant vindt ik het wel erg prettig dat ik duidelijkheid heb.

Wat is jouw situatie precies? hoe staat het er nu voor?

Groetjes en succes in ieder geval

Jolanda

Tinkie80 schreef:Jolanda,
Hoe is het inmiddels met je?

Ik heb net ook een soortgelijk berichtje geplaatst wel zwanger/niet zwanger.

Ik hoop voor je dat je inmiddels een antwoord hebt...

Groetjes van Tinkie
kaatje85

Unregistered

27-10-2008 10:00
@Jolanda: balen zeg dat je zo in de onzekerheid hebt gezeten!!
Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.
Ik hoop voor je dat het de volgende ronde wel raak is voor jou!!

@Tinkie: hoe is het bij jou???

Liefs, karin
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave