Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Onderzoeken Waneer bellen?

Waneer bellen?
polle

Unregistered

06-10-2008 11:37
Ik heb 2 dagen geleden positief getest. En ben 10 sept. voor het laatst ongi geweest. Weet iemand wanneer ik de dokter of gyn moet gaan bellen? Ik heb echt geen flauw idee! Ik ben nu dan 4 weken zwanger zegt de predictor-site maar volgens mij is het toch 2 weken? Weet iemand hier hoe je dat een beetje kunt berekenen?

Liefs Polle
ran83

Posting Freak

Topics: 23
06-10-2008 12:10
Je kunt een berekening maken d.m.v. De 1e dag van je laatste menstruatie wordt gerekend als de 1e dag van je zwangerschap (volgens mij) Je kunt eigenlijk direct al de dokter opbellen om het te vertellen, ik denk dat je dan een afspraak krijgt en hij/zij zal je verder een beetje op weg helpen.
french

Posting Freak

Topics: 19
06-10-2008 18:56
ten eerste Van Harte Gefeliciteerd

Op onderstaande site kun je heel makkelijk uitrekenen hoe ver je bent, als je je cycles weet?

http://www.9maand.com
dan zwangerschap aanklikken
dan zwanger ?! aanklikken
En dan Zwangerschapsberekeking en meer aanklikken.

Hoop dat je het kan vinden.
Ik heb gebeld toen ik rond de 6 weken zwanger was.
Laat je even weten of het gelukt is?
roosje

Unregistered

06-10-2008 21:34
Gefeliciteerd!!
Je hoeft niet eerst je huisarts te bellen (mag natuurlijk wel), je kunt rechtstreeks met een verloskundige contact opnemen. Meestal word er dan een intake-afspraak gepland tussen je 8e en 10e week. Dus bel wanneer je er aan toe bent, ik heb het nieuwtje eerst laten bezinken en met 5,5 week ofzo pas gebeld.

En je zwangerschap word idd berekend vanaf je eerste menstruatiedag van je laatste menstruatie. Dan ben je idd nog niet zwanger, maar dit rekent gewoon makkelijk. Dus eigenlijk ben je maar 38 wkn echt zwanger i.p.v. 40 wkn. De eerste 2 wk krijg je dus gewoon cadeau!!
Geniet ervan!!

Groetjes Roos
polle

Unregistered

08-10-2008 18:45
Ik heb uitgerekend en ik ben dus 17 juni uitgerekend!! Wel heel veel pijntjes onder in mijn buik en ongelooflijk veel kramp in mijn kuiten! Maar dat van de kuiten heeft mijn moeder ook gehad tijdens de zwangerschap. Ach ja, zwanger zijn is niet altijd even makkelijk...hihihi :mrgreen: Maar ik geniet er nu al wel van.
Dank voor jullie tips en uitleg.

Knuffel van polle
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
08-10-2008 19:42
Hoi,

Ik zou juist wel je huisarts inlichten mocht je overhoop iets krijgen waarvoor je medicijnen nodig hebt kunnen zij meteen zien dat je zwanger bent wel zo makkelijk. De verloskundige kan je al bellen het verschilt per regio wanneer je een afspraak/ in-take krijgt.

Succes

Amanda
kaatje85

Unregistered

09-10-2008 09:02
Ha Polle,

Ik kan je een handje geven, mijn laatste menstruatie was ook op 10 september, en ben dus nu ook 4 weken en 1 dag zwanger, eigenlijk maar 2 weken idd maar 4 weken staat net wat mooier vindt ik!! Big Grin Big Grin
Hoesty bij jou verders??

Liefs, Karin
polle

Unregistered

09-10-2008 11:30
wat grappig!! Nou, ik heb wel vaak pijntjes in mijn buik. Volgens mij bandenspanning, want ik heb niet echt hele goede buikspieren. Verder veel moe. Maar boven al heel blij. Hoe gaat het bij jou?

Liefs Polle
sheila

Unregistered

16-11-2008 10:36
hoi hoi allemaal

ik ben nu 4 weken zwanger en ik woon in turkije en ga deze week hard op zoek naar een gync. hier krijg je de eerste controle vaak meteen begrijp ik.. veel turkse vrouwen gaan niet omdat ze niet verzekerd zijn enzovoort.

maar ik ben een risico factor dus ik ga maar wel.. Wink maar het is wel jammer dat hier zo weinig over te vinden is terwijl turkije toch echt wel het land is van de kinderen hoor...

gelukkig ga ik binnenkort naar nederland en dan kan ik eens lekker inkopen in elk geval wat boeken.. want ik weet echt niks en dan ook echt niks van kinderen :oops:

groetjes van mij
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
16-11-2008 21:01
Da's wel lastig dan, sheila, om nu in een ander land te wonen.

En dat je niks van kinderen weet, ik ook niet hoor, maar heb zo het idee dat dat allemaal wel goedkomt. Je leert zo'n kleintje toch helemaal van het begin af kennen, dus gaat vanzelf denk ik. Of ben ik dan naief? Smile
sheila

Unregistered

17-11-2008 10:10
mdtje schreef:Da's wel lastig dan, sheila, om nu in een ander land te wonen.

En dat je niks van kinderen weet, ik ook niet hoor, maar heb zo het idee dat dat allemaal wel goedkomt. Je leert zo'n kleintje toch helemaal van het begin af kennen, dus gaat vanzelf denk ik. Of ben ik dan naief? Smile

Nou laten we hopen dat je gelijk hebt hahaha ik zal in nederland wat boeken aanschaffen kan ik wat lezen...
klopt zwangerschap in een ander land is nog wel even puzzelen hoor maar we gaan woensdag op zoek naar de gync.. afwachten dus

groetje van uit zonnig turkije
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave