Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Bevalling Onder water bevallen

Onder water bevallen
roosje

Unregistered

03-10-2008 15:30
Hoi,

Zijn er hier ook meiden die ervaring hebben met onderwater bevallen? Ik ben nu 14,5 wk zwanger en zit er over te denken om op die manier te gaan bevallen. Nu las ik op internet dat je vlug moet zijn om zo'n speciaal bad te reserveren, maar ik wil eerst even wat ervaringen van anderen horen.
Dus ben je onder water bevallen en wil je vertellen wat jou ervaring was, dan hoor ik het graag! En waar heb je dat bad gehuurd, hoe was de service enz? Wat een vragen he, maar ruim 200,- euro voor zo'n bad vind ik veel geld en ik wil dus goed geinformeerd zijn. Alvast bedankt!

Groetjes Roos
ran83

Posting Freak

Topics: 23
03-10-2008 15:45
Hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb het ooit met de bevalling gezien en het was speciaal om te zien.

Kun je op internet er niet meer over vinden?
roosje

Unregistered

03-10-2008 17:31
Tot nu toe alleen de sites van bedrijven bekeken die zo'n bad verhuren. (voorwaarden, prijzen, afmetingen bad enz.) Maar ik wil graag ook de persoonlijke ervaring(en) van mensen horen.
Op zo'n site vertellen ze ook wel hoe lekker en ontspannend het is, maar dan denk ik: ja ja, zou ik ook zeggen als ik die baden verhuurde. En ik ben ook benieuwd hoe de service is bij zo'n bedrijf, op papier staat het allemaal heel leuk, maar in de praktijk is het altijd maar afwachten he. Maar ik heb nog even ;-), dus ik wacht nog even af of er nog een (of meer) reactie komt.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Roos
ran83

Posting Freak

Topics: 23
03-10-2008 17:44
He,

'k heb even gekeken en als je via google.nl intikt ervaringen bevallen in bad krijg je genoeg site's waar ervaringen en tips op staan.

hoop dat je er iets aan hebt.
betsy

Unregistered

14-11-2009 17:05
hallo,

ik ben helaas niet meer zwanger. (hoop het natuurlijk wel weer gauw te worden) en wil graag als het kan ook onder water bevallen.
heb er dus geen ervaring mee maar lees even mee.

groetn Betsy
betsy

Unregistered

15-11-2009 10:01
volgens mij is er niet heel veel animo om onder water te bevallen he?
@roosje als je dit nog leest: hoe is het met jou gegaan?

xxxx betsy
roosje

Unregistered

17-11-2009 19:02
Hoi Betsy,

Je hebt geluk dat ik hier even keek! Maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, ivm de hoge kosten en het risico dat je het bad niet kan/mag gebruiken. (dan ben je nl wel je geld kwijt)
En het is maar goed dat ik het niet gedaan heb, want ik moest in het ziekenhuis bevallen. Succes met zwanger raken!

Groetjes Roos
betsy

Unregistered

17-11-2009 19:23
bedankt roosje
heel veel plezier met de kleine!!!!!
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
02-01-2010 19:02
Hoi, ik wilde ook graag onder water bevallen, maar heb dat niet durven zeggen omdat het me zo'n domper lijkt als het niet lukt. Uiteindelijk is het heel spontaan toch wel zo gegaan.

Problemen zijn oa dat je zo'n bad in huis moet hebben, wat duur kan zijn, je moet het wel op tijd neer zetten, en als je complicaties hebt moet je alsnog zonder bad naar het ziekenhuis. Enne, je vk moet je wel willen helpen met zo'n badbevalling. Bovendien neemt het ontzettend veel ruimte in, je moet er wel omheen kunnen lopen en die ruimte moet je wel hebben.

Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat je tijdens je bevalling ineens denkt dat je absoluut niet in bad wil bevallen (dat heb ik wel eens gehoord, en je weet van tevoren iid niet hoe je op de situatie reageert) en dan heb je wel veel moeite gedaan voor niets.

Het ziekenhuis in Nieuwegein (vlak bij Utrecht) heeft een kamer met bad zodat je in bad de weeën op kunt vangen. De gynaecologen daar doen echter geen badbevallingen. Ik had het geluk dat ik vrijwillig in het ziekenhuis beviel (wilde niet thuisblijven). Daarom deed mijn eigen vk de bevalling. Omdat weeën opvangen onder de douche thuis zo goed ging, besloten we om in het ziekenhuis in bad te gaan zitten. Toen ik eenmaal volledige ontsluiting had vroeg de vk of ik dan misschien ook in bad wilde bevallen, en dat leek mij geweldig. Zo gezegd, zo gedaan en het is mij 100% meegevallen, dat hele gedoe van bevallen.

Ik weet niet hoe zo'n thuisbad eruit ziet, maar in het ziekenhuis was het een gewone badkuip. Daar ben ik dwars in gaan zitten (liggen vond ik echt niet fijn, te weinig houvast), met m'n rug naar de langste zijde toe, zodat ik m'n rug stevig tegen de badrand kon duwen terwijl ik de rand tegenover me stevig vasthield. Op die manier waren de rugweeën eenvoudig op te vangen. M'n benen strekte ik zo goed als het ging naar links en rechts uit. Later hoorde ik van de vk dat dit de beste manier was om de ontsluiting te doen vorderen.
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
02-01-2010 19:11
Wat mij tijdens de laatste fase het meest heeft geholpen is dat, omdat je half zittend bevalt in bad, je zelf alles mee kon maken. Mijn dochter is geboren met een flink koppie haar en ik heb dus de eerste plukjes haar gezien terwijl ik nog aan het persen was. Dat vond ik heel bijzonder, om dat te zien. Dan heb je daarna wel zoiets van: en nou moet ze er maar uit ook.

Ze is geboren met de navelstreng om haar nekje, die werd meteen doorgeknipt en daarom heb ik haar niet zien zwemmen. Wel mocht ze meteen bij mij liggen, gewoon in bad (het water lieten ze zover weglopen dat ze droog kon liggen).

Ik had gehoopt dat inscheuren vanwege het water achterwege zou blijven. Dat was maar gedeeltelijk zo, ik heb een aantal kleine scheurtjes gehad waar ik eigenlijk amper last van heb gehad, maar zonder badbevalling was dat zeer waarschijnlijk een stuk erger geweest.

Ik heb het allemaal als bijzonder positief ervaren. Weeën waren goed te doen en tussendoor ontspannen lukte prima. Ik heb alleen geen idee wat ik een volgende keer zou doen. Het overkwam me, en heeft heel goed uitgepakt, maar om dat van tevoren zo te plannen... Ik ben nog steeds bang voor een teleurstelling voor als het niet zo loopt. En hoe goed te doen ook, weeën zijn nooit een pretje, maar zolang je in bad zit krijg je ook geen pijnstilling. Als ik 'op het droge' was bevallen, had ik misschien wel een ruggeprik gewild.

Dus ik zou zeggen, kijk wat de mogelijkheden zijn, maar (ongeacht wat je nu kiest) hou altijd in je achterhoofd dat het anders kan gaan dan je graag zou willen. Dat voorkomt (hopelijk) teleurstelling achteraf. Het enige wat je jezelf voor moet houden is dat jij een enorme klus gaat klaren, dat je dat samen met je kindje doet en dat jullie daarna eindelijk (na 9 maanden wachten) kennis met elkaar kunnen maken en van elkaar kunnen gaan genieten. Succes!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave