Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen anonieme zaaddonor

anonieme zaaddonor
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
01-10-2008 11:03
Hallo allemaal,

omdat mijn man ws sterk verminderd vruhtbaar is, of mss wel helemaal onvruchtbaar, hebben we het erover gehad om dan een kindje te krijgen mbv een anonieme zaaddonor. ( wij gaan volg week woensdag naar uroloog om te kijken wat er aan de hand is met mijn man)
Nu is mn man bang dat hij dat kindje nooit als zijn eigen zal gaan zien.
Maar goed ik vraag mij het volgende af, hoe gaat zoiets in het werk? Hoe kom je tot een donor? Worden de behandelingen vergoed door het ziekenfonds? Moet je dat zelf betalen?
iemand ervaring mee of iemand om zich heen die zoiets ooit heeft overwogen/gedaan?

liefs
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
01-10-2008 11:12
Ik weet alleen door mijn ervaringen van mijn werk dat je de donor niet zelf uitkiest, de donor wordt gekozen dmv selectie op kenmerken van jullie, dus kleur haar, ogen etc.
Hoe die keuze tot stand komt weet ik niet precies, maar ik geloof dat dit via een database wordt geselecteerd.
Jullie uiterlijke kenmerken worden ingevoerd en dan zoekt de computer hier een zo goed mogelijk bijpassende donor bij.
Maar.... je man moet hier wel heel goed over nadenken hoor, dit kan best een tijdje duren!
Geef/gun hem die tijd ook! Het is niet niks, maar eh... Ruth... misschien is het toch gelukt? toch??
ruthje

Posting Freak

01-10-2008 11:17
Thanks hoop voor je antwoord
zou idd wel mooi zijn als de baby dan een beetje op ons leek!
Maar goed we hebben de tijd nog wel, we hebben er alleen over gepraat. Onze kinderwens is heel sterk, maar mijn lief moet zich er wel lekker bij voelen. Doet ie dat niet dan gaat het gewoon niet door met een anonieme donor.
Eerst de zaadtest even afwachten, mss leeft er toch wel wat Wink Ik loop natuurlijk ook weer op de zaken vooruit, aard van het beessie Wink
ben vandaag ongi geworden dus we gaan naar ronde 12, en blijven ondertussen gewoon dooroefenen!
En wie weer, is het straks toch gewoon eens een keertje raak!

liefs
hoop1970

Posting Freak

01-10-2008 11:21
echt ongi?? Sad dacht net elders iets te lezen over beetje bruin....

of is het echt doorgebroken nu?
ruthje

Posting Freak

01-10-2008 11:24
Nee nog niet echt doorgebroken, gewoon een beetje bruin met een klein streepje helderrood bloed.
Ga er dus zelf vanuit dat het wel ongi is..anders geef ik mezelf mss valse hoop.
Want wat zou het anders moeten zijn dan ongi...tis al te laat voor de innesteling lijkt me.
Zit nu op dag 39 na het begin van mn laatste ongi.

liefs
hoop1970

Posting Freak

01-10-2008 11:43
ja....en???
ik zit op 34... Wink weet je precies wanneer je ei was?
Als het nu toch anders is dan dat het altijd is...

ik blijf beetje hopen hoor (maar dat komt ws. door m'n 'naam')
xxx
ruthje

Posting Freak

01-10-2008 11:46
Volgens mij was mn ei op dag 20..
Tenminste dat heb ik berekend adhv mn templijsten en ovutesten van de maanden ervoor. Deze maand eens niks gebruikt...mss heb je gelijk en was mn ei later..

Afwachten dus!
Leuke naam heb je, hoop doet leven Wink

liefs
hoop1970

Posting Freak

01-10-2008 11:59
precies!!

Als het niet doorzet zou ik toch Stiertje ff sms'en hoor en die cb ophalen Smile

keep hoping!!
ruthje

Posting Freak

01-10-2008 12:08
hehe :lol:
Zal het in overweging houden Wink

liefs
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
01-10-2008 12:49
Hoi, ik zou ook volgende week even afwachten nog als ik jou was. Maar snap wel dat je er alvast over aan het nadenken bent. Wink
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar bij deze overwegingen moet je misschien ook even stilstaan over of en wat je het kind wilt gaan vertellen mochten jullie een zaaddonor nemen. Maar ik neem aan dat mochten jullie in dat traject terechtkomen, daar wel vaker met jullie over gepraat zal worden.
En zoals hoop1970 zegt: geef de hoop nog even niet op!

Groetjes,
mdtje
ruthje

Posting Freak

12-10-2008 16:11
Zo ik ben druk bezig om info te zoeken over KID..aangezien dat onze enige kans is op een kindje.
Maar eerst laten we dit even bezinken, het nieuws dat mijn lief steriel is...
En dan als ie er beter over kan praten en de ergste schok wat te boven is leg ik de keus bij hem neer.
Als hij er klaar voor is dan kijken we verder. En dan zien we wel wat ervan komt.
Hij roept meteen al dat ie me een kindje gunt maar ik wil dat het voor hem een weloverwogen keus is.
Het is niet niks wat ie te horen heeft gekregen. Ik hou dit subforumpje maar ff up to date dan kan ik het makkelijk terug vinden en jullie op de hoogte houden van wat we doen, hoe het gaat etc.
Scheelt weer een hoop verdriet om het hier te doen, want met het "ik ben zwanger nieuws" op andere stukken kan ik momenteel even niet omgaan. wat me logisch lijkt....

liefs
ran83

Posting Freak

Topics: 23
12-10-2008 16:29
Ik begrijp heel goed dat jullie eerst alles moeten laten bezinken. En dat je de keuze bij je man laat vindt ik heel goed van je. Het is niet niks wat hij te horen heeft gekregen.

Ik begrijp ook heel goed dat je niet op het "hoera ik ben zwanger" van anderen op dit moment zit te wachten.

dikke knuffel.
hoop1970

Posting Freak

12-10-2008 17:45
Ruth,
Ik blijf jullie volgen hoor!!!
Nogmaals dikke knuf ook voor je mannie.
Ik zal m'n licht eens opsteken op m'n werk hierover...
Hoop
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
12-10-2008 17:52
Hey Ruhtje,

fijn dat je toch nog op de site komt. En ik me kan indenken hoe moeilijk het voor je is.
Maar ik heb volgens mij ergens gelezen dat er geen anonieme zaaddoners/eidoners in Ned mogen zijn??

Ik zou het heel knap van je man vinden als jullie dit doorzetten. En ik wil liever niets zeggen wat jullie kwetst en dat is zeker mijn bedoeling niet. Maar het niet zijn echte kind is. Wel geloof ik dat als je relatie zo goed en sterk is dit goed komt. Het is dan wel een ander voorbeeld maar mijn man zorgt ook voor mij zoon die niet van hem is. En behandel hem met alle liefde van de wereld. In iedergeval succes met jullie beslising.

Liefs Amanda
kaatje85

Unregistered

13-10-2008 10:50
Hey Ruthje,

Ik wil je even laten weten dat ik aan je denk en voor je bid.
Dit is zo rot voor jullie.
Maar aan de andere kant vind ik het zo knap dat je hier al over nadenkt!
Ik wens jullie heel veel sterkte!!

Liefs, Karin
Brombeertje

Junior Member

Topics: 7
13-10-2008 11:11
Hoi Ruthje,

Allereerst natuurlijk sterkte met het verwerken van dit nieuws. Ik kan misschien wel enige inside info geven over dit onderwerp, alleen wel vanuit een ander oogpunt. Ik ben namelijk zelf een KID kind. Mijn vader is niet mijn biologische vader, maar dat is ook werkelijk het enige. In alle andere opzichten is hij echt mijn vader.

Wat betreft de procedure weet ik van mijn ouders dat er inderdaad een donor wordt gezocht op basis van de (uiterlijke) kenmerken van de man. In de tijd dat ik werd geboren (inmiddels meer dan 20 jaar geleden) waren er nog anonieme donoren, en werd er gekeken op basis van een landelijke database. Mijn ouders hebben indertijd het een en ander wel vergoed gekregen, maar dat is inmiddels wel veranderd. Ik weet dat ze voor eenzelfde behandeling voor mijn zusje lang hebben moeten sparen.

Wanneer er een geschikte donor is, kan het donor zaad worden ingebracht. Dit kan via IVF of via het zelf inbrengen. Vanaf dan is het afwachten of je zwanger bent, net als bij "gewone" conceptie.

Wel heb ik begrepen dat er inderdaad inmiddels alleen wordt gewerkt met donoren waarvan later wel gegevens kunnen worden opgevraagd. Dat houdt in dat de ouders of het KID-kind altijd het recht heeft om gegevens op te vragen. Daarentegen heeft de donor geen enkel recht tov het kind of de gegevens van het gezin.

Ik vind dit een goed initiatief. Vanuit mijn perspectief vind ik het bijvoorbeeld lastig dat ik geen gegevens kan achterhalen van de doner (behalve dat hij blond is met blauwe ogen en van gemiddelde lengte). Ik wil absoluut geen contact, maar ben wel benieuwd naar de medische gegevens. Een donor wordt wel gecheckt op gezondheid, maar erfelijke dingen, die op het moment van "doneren" nog niet aanwezig zijn, zijn volledig onbekend. Dat is een beetje de kijk van een KID-kind, misschien ook wel belangrijk voor jullie kijk op deze aanpak.

Wat betreft de vader... ik weet dat mijn vader altijd wel wat onzeker is geweest over zijn vaderschap. Hij heeft mij en mn zusje ook altijd wel erg verwend. Maar mijn ouders maken ook net zo makkelijk opmerkingen over het feit dat ik en mn zusje zoveel op mn vader lijken.

Om mijn verhaal een beetje af te sluiten heb ik wel een tip. Het is belangrijk om goed na te denken over hoe je het kind gaat opvoeden. Ga je het ooit vertellen, en zo ja wanneer? Mijn vader heef het er een keer uitgeflapt tijdens een puberale ruzie, en dat was niet het beste moment. Je kunt er ook voor kiezen om het nooit te vertellen, maar dan heb je misschien meet het gevoel dat jullie een geheim hebben. Nou ja, het is denk ik gewoon iets waar je inderdaad wel echt even over na moet denken. Je beslist namelijk over een aantal levens. Misschien helpt het om de procedure te zien als een halve adoptie, met als voordeel dat je het gehele proces (zwangerschap etc) wel vanaf het hele begin meemaakt.

Ik hoop dat jullie wat kunnen met mijn verhaal...

Veel liefs, brombeertje
kaatje85

Unregistered

13-10-2008 11:58
@brombeertje, wat knap van je dat je dit zo kan vertellen allemaal.
zal best moeilijk geweest zijn om er zo achter te komen!
Wel fijn dat je altijd hem als je vader bent blijven zien!!
Ik heb echt respect voor jullie!!
ruthje

Posting Freak

13-10-2008 15:09
Thanks dames,

Hoop, graag!! Steek je licht maar op!

Brombeertje, Thanks voor de info! ben erg blij met je reactie.
Heb er wel over nagedacht idd hoe ermee om te gaan naar het/de kindje(s) toe. Ik denk nu aan de open optie.
Bespreekbaar maken. Hoe worden kindjes gemaakt..met de eitjes van mamma en de zaadjes van papa.
Nou waren pappa's zaadjes kapot en hebben we er 1 geleend van een andere pappa.
Gewoon al vanaf jongs af aan als het kind ernaar vraagt.
En dan later kan je het "echt" vertellen als het kind het aankan. Ik ben van mening dat een kind het recht heeft om te weten waar het vandaan komt.

De info die ik heb opgezocht komt overeen met de info die jij geeft, fijn dat jij er "één" bent! Hoe stom dat ook klinkt...ik bedoel het niet verkeerd hoor!
Hier worden nog wel donors gebruikt in nld, alleen idd niet meer anoniem. Het kind kan later dus zijn "echte" vader zoeken op basis van een dossiernummer.
De ziektekosten verzekering vergoed de KID, alleen het zaad moet je zelf betalen. Das iets van 100 euro per staafje.
Met KID heb je elke maand evenveel kans op een zwangerschap dan als je "normaal" kindjes krijgt. Kan dus dure boel worden, maar kan ook heel snel gaan.

Kortom er is hoop!
Alleen zijn er lange wachtlijsten...maar als het zaad van een familielid/vriend komt is er weer geen wachtlijst.
Nou heeft ries een oom die getrouwd is met een man. Die hebben geen kinderen, zouden wel willen maar hebben er ook het leven niet voor.
Maar wie weet kunnen die iets betekenen...dan zijn ries zijn familiaire kenmerken wel aanwezig bij het kind...waaronder het uiterlijk en karakter eigenschappen. mss vind ie dat makkelijker te accepteren
Nu is dit alleen een gedachte geweest...wat ik ermee ga doen weet ik niet.
Het zal zn voors en tegens hebben.

Maar goed, nadenken kan geen kwaad..en nadenken doen we zeker!

liefs
ruthje

Posting Freak

14-10-2008 15:37
Citaat:ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, aangezien je aangaf, zwangeren niet aan te kunnen
Jeetje meid, zo heb ik het natuurlijk nooit bedoeld! ik bedoelde meer het nog komende nieuws van hoera ik ben zwanger waar ik slecht tegen kan momenteel.Maar het ouwe clubbie die wil ik absoluut niet buiten sluiten hoor! Voel je vrij te reageren, ik ben er blij mee meid!

Heb ook aan ries zijn vader gedacht..maar das een ontzettend lieve maar toch erg dominante man die zich mss iets teveel zou bemoeien met ons kindje wat dan eigenlijk van hem is.
Vind het zowieso van een bekende gecompliceerd..ook omdat je nooit weet wat er in de toekomst gaat gebeuren...
En donorcontracten zijn niet rechtsgeldig..ook al zijn ze bij een notaris gemaakt. Raar eigenlijk?!

Maar toch flitst het soms door mn hoofd, maar wat we ermee doen weet ik niet..

liefs
liefs
ruthje

Posting Freak

14-10-2008 16:22
Hee mili,

De arts heeft ook aangegeven dat ze meerdere tests doen hoor. Eerst deze ene en dan over een half jaar weer 1 en evt na een jaar weer 1.
Daar ben ik wel blij mee!
En je weet idd maar nooit, wie weet vergaat het mij zoals het jou is vergaan...waar kan ik tekenen? Wink

Ben al over de ergst klap heen geloof ik, ik ben heel erg gelukkig met mn mannetje dus wat wil ik nog meer? Heb de liefste man van de hele wereld getrouwd. Gelukkig is ie nou niet meer bang dat ik bij hem weg ga.

liefs
ruthje

Posting Freak

15-10-2008 09:10
Dank je mili!
Ik duim ook nog steeds.Iets in mij wil het niet geloven...dat zei die dokter al..haha hij had nog gelijk ook. Big Grin
Morgenochtned om 7.45 word het lachen gieren en brullen want dat moeten we dat ieniemienie potje gaan vullen...schiet er vast naast...
Nou ja wij moeten er nu al om lachen..het idee van dat potje. Gelukkig is de humor niet verdwenen.
Wish us luck!

liefs
ruthje

Posting Freak

15-10-2008 11:32
Hee mili,

Ja het is zo klinisch allemaal he dat potje...
Eerst plasser wassen, en daarna weten wat er moet en gaat gebeuren...lijkt mij een vreselijke dooddoener!
Ik hoop dan ook dat het lukt...we hebben maar 1 potje mee gekregen :lol:

Denk ook niet dat het potje vol komt...op deze manier komt er toch wat minder zaad dan als je gewoon sex hebt..maar dat mag dan weer niet..
Ben druk bezig allemaal info te verzamelen, maar toch bekruipt me het gevoel: wil ik dit wel?
Krijg een beetje het gevoel alsof ik vreemd zou gaan doordat er ander zaad in word gebracht. En ik denk steeds: is een kind nou echt het belangrijkste in onze relatie...
Toch wil ik erg graag een kindje samen met mn lief..maar of dit nou de juiste weg gaat worden daar twijfel ik toch wat aan.
Mss moet ik het wat meer laten bezinken..en aan de andere kant kan alles me niet snel genoeg gaan.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat, dan krijgen we maandag of dinsdag de uitslag.
Ik hoop ZOOOOOO dat er iets levend zaad word gevonden...

liefs
hoop1970

Posting Freak

15-10-2008 12:20
Hier maken de duimen ook steeds overuren hoor...
Heeel veel succes morgen!!!!
x
pauline

Unregistered

15-10-2008 19:29
Hoi Ruth,

Heel veel sterkte nu en de komende tijd.

veel liefs Pauline
ruthje

Posting Freak

16-10-2008 08:16
Zo! Het is gelukt vanmorgen vroeg...alleen hoe krijgen mannen dat potje vol?
Dit was een bodempje, waardoor ik me weer afvraag of het wel genoeg is...
Nou ja we zullen zien, over een week krijgen we de uitslag!

liefs
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
16-10-2008 08:38
@Ruthje, ik lees al paar dagen mee op dit topic. Ik ga ook super hard voor jullie duimen. Heb er gewoon geen woorden voor hoe kl*te ik dit voor jullie vind! Succes meid (en je mannie) met alles!
ruthje

Posting Freak

16-10-2008 12:03
Thanks jentha!

het is ook klote, meer kan ik er ook niet van maken...
Maar goed stiekem heb ik nog hoop...mss stomme redenatie, maar zolang er geen uitslag is dat het zaad dood is, is het ook niet dood :lol: (struisvogelpolitiek)
En aangezien het vrij weinig is...heb ik de hoop dat het wel leeft maar gewoon niet genoeg is, waardoor we mss wel een "eigen" kindje kunnen krijgen mbv ivf oid.

Maar goed, we zijn een prachtig stel mn lief en ik, en we zijn erg gelukkig met elkaar. hier komen we dus ook wel overheen.
Mn lief heeft al gezegt dat mocht zijn zaad wel dood zijn dat we dan sowieso het KID traject ingaan.
Ook omdat hij zichzelf zo tekort doet als ie geen vader word, hij houdt van kinderen en is erg leuk met neefjes en nichtjes en buurkinderen.
Ze vliegen altijd allemaal meteen op ries af, en willen altijd met hem spelen.
( soms voel ik me dan zelfs gepasseerd :oops: )

Nou ja om een lang verhaal kort te maken, wij krijgen sowieso een kindje!! Het duurt mss alleen nog heel lang...

liefs
ruthje

Posting Freak

16-10-2008 12:05
hihih gelukkig maar!

En mili, volgens mij krijg je een meisje...
Een gokje, over 6 mnd zullen we het zien!

liefs
ruthje

Posting Freak

16-10-2008 12:34
haha spannend!
ga ik meteen doen!!

liefs
wendela

Senior Member

Topics: 1
16-10-2008 12:46
@ Ruthje,
Ik heb veel aan je moeten denken de afgelopen dagen, vind het zo rot voor je!!
Ik duim voor jullie dat de zaad test een beetje mee zal vallen!!

Mijn vriend had toen ook maar een klein bodempje met zaad, toen had ik ook zoeits van dat zal toch nooit genoeg zijn!
De uitslag was uitstekend, dus maakt niks uit hoor dat het zo weinig is!!!

xxx wendela
ruthje

Posting Freak

16-10-2008 12:49
Thanks wendela,

dan maak ik me vanaf dit moment niet meer druk om de hoeveelheid!
We zullen afwachten wat eruit komt.
Heb een kliniek gevonden in friesland waar de wachttijd voor KID 3 mnd is...geeft moed voor de toekomst!

liefs
hoop1970

Posting Freak

16-10-2008 19:06
Kwaliteit boven kwantiteit he...
oooooooooooooh...ik hoop echt dat er wat tussenzit hoor!!!

Ruth ik vindt het super hoe jullie er voorlopig mee omgaan!!!
maar ook voor je mannie, neem de tijd he!

Ik zal eens informeren hoe het bij ons staat qua wachttijden e.d.
Hoop
ruthje

Posting Freak

18-10-2008 09:06
Hee hoop,

Thanks voor al je moeite!
Ik hoop ook dat er iets levends tussen zit.
Mijn schoonvader is bereid zijn sterilisatie ongedaan te maken, en evt zaad te doneren...of dat een goed plan is weet ik niet hoor...
Zit me ergens niet lekker, aan de andere kant lijkt mn man erg op zn vader dus zou het voor hem dé oplossing zijn.
Al ben ik bang dat de band tussen "opa" en zoon en "kleinzoon/dochter" er onder gaat lijden.
Nou ja we laten het bezinken...

liefs
kaatje85

Unregistered

18-10-2008 12:42
Lieve Ruthje, ik moet zo aan je denken de laatste paar dagen!!
Ik vind je zo sterk in je schoenen staan, al kan ik me voorstellen dat af en toe de moed je in de schoenen zakt!!
Ik hoop echt dat jullie verlangen uit gaat komen!!!

Liefs, Karin
Ilonana

Posting Freak

Topics: 3
18-10-2008 14:02
Hoi Ruthje

Ik lees ook hier mee ik vind het echt zo Rot voor jullie hoop dat je hetzelfde geluk krijg/heb als Mili.
Ben benieuwd wat de uitslag is ik ga in ieder geval voor jullie duimen.
En zoals Wendela al zei mijn man had ook maar een klein beetje in het potje zitten en alles was ok dus maakt idd niet uit hoeveel er in het potje zit.

knuffel
ruthje

Posting Freak

19-10-2008 11:11
Hihi ik ga nog naast mn schoenen lopen van alle complimenten Wink
ikke sterk? mwha valt mee hoor...
Maar we dealen gewoon maar met de situatie, we kunnen er toch niks aan veranderen.
Bepaalde dingen moet je ondergaan, ook al is dat best wel moeilijk.
Hoorde net dat iemand uit mn omgeving zwanger is, iemand die niet eens goed voor zichzelf kan zorgen, een relatie heeft met iemand die drugs gebruikt en geen vast inkomen heeft,.
Dan vind ik het wel even moeilijk...want dat is niet eerlijk..wat moeten zulke mensen met een baby vraag ik me dan af.
Maar goed, ons kindje komt ook wel...duurt gewoon even wat langer!

Donderdag krijgen we de uitslag, maar daarna moet ik meteen door naar mn werk ( heb late dienst..) dus vrijdag horen jullie hoe het ervoor staat!

Bedankt voor alle steunbetuigingen, doet me enorm goed lieve mensen!!!

liefs
kaatje85

Unregistered

20-10-2008 11:01
Ja idd Ruthje gemeen he!!
Het is zo oneerlijk!!
En ja je komt heel sterk over, misschien ook om jezelf te beschermen maar ik vind het gewoon heel erg knap van je!!
Vooral dat je het vertrouwen hebt, want het komt ook echt wel, jullie kleine!!
Ik hoop dat jullie donderdag een super positief bericht krijgen!!
Ik ga voor jullie duimen!!

Liefs, Karin
ruthje

Posting Freak

20-10-2008 11:11
Dank je karin! hopelijk helpt het duimen draaien!

liefs
Ilonana

Posting Freak

Topics: 3
20-10-2008 14:40
Ruthje zo'n soort stel ken ik ook het is gewoon niet eerlijk
s6 voor vrijdag
hoop1970

Posting Freak

20-10-2008 17:45
Hee Ruth,

Heel veel succes donderdag!!
Lees het wel vrijdag...
lieve groetjes
Hoop
ruthje

Posting Freak

21-10-2008 09:07
Thanks wijffie!
Wij hebben stiekem hoop..en mss is dat wel heel fout want is het wel dood..
Nou ja we zien wel!

liefs
ruthje

Posting Freak

21-10-2008 10:26
Tja hoop doet leven..
Vandaag zou ik mn ei moeten hebben..maar heb al 2 weken pijn in mn buik.
Vandaag maar eens getempt, 37.1..hoger dan ooit tevoren.
En nou ga ik natuurlijk weer denken he?
Vorige ongi was geen ongi te noemen...test negatief...het nieuws dat lief ws onvruchtbaar is...alles los gelaten...wijn gedronken en alles gedaan wat slecht is.
Wat nou als lief niet onvruchtbaar blijkt en ik toen te vroeg was met testen en de buikpijn eigenlijk een zwangerschap is...
Maak mezelf gek met mn gedachten..het kan niet! Maar hoe kom ik dan aan die buikpijn?

bah! Maar goed hoop doet leven...afwachten morgen wat de uitslag is....

liefs
ruthje

Posting Freak

21-10-2008 10:37
Ik weet het,
Maar heb vandaag mn ei schijnbaar..eerste dag vorige ongi was 1 oktober...
Nou ja ongi..
Maar goed maak mezelf het hoofd op hol denk ik..Zal wel tegenreactie zijn op het nieuws wat we morgen gaan horen.
Ben er doodkalm onder, maar denk dat onbewust ik er meer mee bezig ben dan ik zelf denk.

5 november is de nod, en dan zien wel het wel. Ik leef wel gewoon mn ik-ben-niet-zwanger leven met mn wijntjes ed..want heb al teveel teleurstellingen gehad. Geen zin alles opzij te zetten voor iets wat toch alleen in mn hoofd maar kan.

liefs
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
21-10-2008 10:45
even een reactie op het eerste bericht, waar de poll eerst omging.. volgfens mij mogen zaaddonoren niet meer anoniem zijn. Een oudcollega'tje van me heeft een zaaddonor gebruikt en is nu dus zwanger (geen partner, ebwust alleenstaand) en ik vroeg ook of het anoniem was. Maar ze moest weten wie die man is en hij moet zelfs het recht hebben om later zijn kind te zien wanneer dat kind het zelf wilt (16+ ofzo).
Staat tegenwoordig zo in de wet ofzo..
OF weet je hier al meer van? zou het anders misschien even na checken.
Maar jullie waren al verder in gesprek dus misschien is dit al ter sprake gekomen :?:
Ik lees wel je symptomen enzo ruth, lijkt wel op een zwangerschap idd he? wel spannend.. en nu krijg je te horen of je man vruchtbaar is of niet???
nou ik lees nog wel een keer hier, vind het wel interesant,.. Sterkte!
Liefs
ruthje

Posting Freak

21-10-2008 10:55
De anonieme donoren zijn er niet meer nee.
Aan de hand van een dossiernummer kan het kind zijn/haar donor gaan zoeken, als het kind dat wil.
De donor heeft helemaal geen rechten, alleen de plicht niet meer anoniem te zijn tbv het kind.
Maar alleen het kind mag contact opnemen, geloof via de donatiebank en de rechter.
Wij hoeven helemaal geen omgang/kennismaking met de donor.
Dus het is redelijk anoniem, een kind word alleen maar in contact gebracht met de donor als daar aanwijsbare redenen voor zijn tbv het kind.

Ik maak me er niet zo druk om..als je het via een spermabank doet valt het wel mee.
Is de donor een bekende van je dan kan ie wel omgang eisen geloof ik..en ik vind het geen leuk idee dat mijn schoonvader de vader is van ons kind...krijg je denk ik op een gegeven moment erg kromme verhoudingen van binnen de familie.
En het idee dat ik zaad van mn schoonvader krijg maakt me al eng..nee das niks voor mij!

Wij krijgen morgen de uitslag van het zaadonderzoek, maar we mochten er niks van verwachten. Dat onderzoek is pur gedaan als afsluiting voor ons, de arts weet al zeker dat lief onvruchtbaar is...
afwachten dus, hopelijk is mn lief een uitzondering op de regel.

liefs
ran83

Posting Freak

21-10-2008 10:58
Ik hoop voor je dat er morgen een "wonder" mag gebeuren. En dat je lief id. een uitzondering is.
finaly87

Posting Freak

21-10-2008 11:10
die vrouw die ik ken heeft die man echt moeten ontmoeten Confusedhock: Lijkt em dat van jou beter haha..
Maar wat vervelend dat je man niet vruchtbaar is zeg. Kan het niet zijn dat hij minder vruchtbaar is? Mijn vader heeft namelijk ook zwak zaad.. nahja.. het woord vader in de regel zegt al genoeg denk ik Wink
Veel sterkte ermee ruthje
Liefs xx
Dollie

Unregistered

22-10-2008 12:01
Hoi Ruth,

Ik wens jullie heel veel suc6 bij de verdere stappen in jullie leven...die ervoor nodig zijn om toch een wondertje te mogen ontvangen...

Sterkte meis!!!!

Wat zijn jullie trouwens een prachtig stel!!! heb jullie foto op hyves gezien!!!

Liefs Dollie
finaly87

Posting Freak

22-10-2008 14:26
ik heb ook uit nieuwsgierig heid maar even op hyves gespiekt Wink en idd mooi stelletje ruth Smile
Weet je al meer van de uitslag??
Liefs
Stiertje

Member

Topics: 2
22-10-2008 19:21
Lieverd....

Heel veel succes morgen met z'n tweetjes!!! Ben nog steeds heel hard aan het hopen op een wonder voor jullie!!!
Dikke knuffel en mocht je de test willen hebben ik heb hem nog liggen hoor!!!

Liefs Ca
doremi

Unregistered

22-10-2008 19:49
Ik zal aan je denken morgen meis....

Knuf
wendela

Senior Member

Topics: 1
22-10-2008 20:36
Ruthje,

Heel veel succes morgen!!

Liefs Wen,
ruthje

Posting Freak

22-10-2008 22:20
Ooh dames wat zijn jullie fantastisch lieve schatten!!!
Jullie maken mn dag weer helemaal goed.
Ja he? we zijn een mooi stel he? :oops: mn lief en ik.

Hardstikke lief dat jullie zo aan mij (ons) denken, doet me erg goed.

liefs
ruthje

Posting Freak

23-10-2008 22:30
Nou de uitslag was niet goed.
Totaal geen spermacellen aangetroffen. Niks noppes nada.
Hadden we al verwacht, dus de klap lijkt deze keer minder hard aan te komen.

liefs
Stiertje

Member

Topics: 2
24-10-2008 05:54
Jeetje meid....
Vind dat je zoooooooooo positief omgaat met negatief nieuws!!!! Misschien was dit dan toch wel de afsluiting wat dat betreft wat de dokter bedoelde!! RESPECT voor jullie lieverd!! Hoe gaat het met Ries??
Liefs Ca
kaatje85

Unregistered

24-10-2008 09:19
Ik kan alleen maar zeggen dat ik met je mee leef en aan je denk!!
En ik weet zeker dat er hoe dan ook iets gaat gebeuren waardoor jullie droom echt wel uit gaat komen alleen weet ik niet op welke manier!!!
Geniet samen lieverd, praat en geniet, jullie tijd komt nog wel!!

Liefs, Karin
ruthje

Posting Freak

24-10-2008 10:15
Thanks meiden.
Het is zwaar balen! Maar niks aan te doen. Kunnen we wel heel boos worden enzo maar het veranderd niks aan de situatie.
Met ries gaat het wel, die heeft het natuurlijk wel even moeilijk....lijkt me logisch.
Maar ik hou er niet minder om van hem hoor, dat weet ie gelukkig ook!

liefs
hoop1970

Posting Freak

24-10-2008 11:47
heb je pb'tje gestuurd...
x
finaly87

Posting Freak

24-10-2008 18:00
hey ruthje, wat erg voor jullie..
Gaan jullie dan toch over naar een zaaddonor? of is het te vroeg om daar nu over na te denken??
Ik vraag het omdat je topic hierover ging..
Liefs en veel sterkte samen xxx
Dollie

Unregistered

25-10-2008 11:32
Meis,

Heel veel sterkte!!!
Ook al wist je de uitslag al het is nu definitief dus heel pijnlijk!!!

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte om er samen weer boven op te komen!!!

Liefs Dollie
ruthje

Posting Freak

25-10-2008 21:30
We hebben erover gepraat en we willen graag een kindje. Die weg is dus open, op welke manier dan ook.
We hebben wel afgesproken dat als het een donor word en ik moet hormonen enzo gebruiken om de kans te vergroten en dat vind ik te zwaar dat we er dan mee stoppen.
Ook hebben we afgesproken dat als mn lief het niet meer trekt we ook stoppen. Want we vinden onze relatie belangrijk en willen niet dat die er onder gaat lijden.
Want de wereld vergaat niet als je geen kindje krijgt, hij veranderd alleen en dan moet je je op een gegeven moment aanpassen....

liefs
Dollie

Unregistered

25-10-2008 22:39
ik vind jullie een onzettend positief en krachtig stel!!!
Ik heb Diep respect voor jullie!!!
De manier hoe jullie er mee om gaan en het dragen vind ik TOP!!!

Knuffels en XXX Dollie
ruthje

Posting Freak

25-10-2008 22:45
:oops:

thanks wijffie..
makkelijk ist niet...maar we moeten doorgaan.
We zijn met elkaar getrouwd omdat we van elkaar houden. En uiteindelijk is dat het allerbelangrijkste.

liefs
finaly87

Posting Freak

26-10-2008 09:30
ik sluit me volledig bij Dollie aan..
Dikke duim omhoog hoor ruthje! Wink
mdtje

Posting Freak

26-10-2008 11:38
Ruthje, heel veel sterkte en succes!
ruthje

Posting Freak

29-10-2008 13:20
hallo dames,

Wij wachten op een uitnodiging van het umcg in groningen...
Maar heb de tip gehad dat er hier in wirdum (frl) ook een privekliniek zit die word vergoed door de verzekering en dat die wachtlijst maar een jaar is.
Nou trek ik morgen de stoute schoenen aan en ga info vragen!

Want schoonpa is lief om zich aan te bieden, maar ik zie het niet zitten ergens...vind het te dichtbij!
Ik ga morgen mn verzerking bellen, heb de basisverzerering van de friesland met AVzorg..ben dus goed verzekerd en ga vragen welke wegen we moeten bewandelen om KID aan te vragen...toestemming van de verzekering schijn je nodig te hebben.
Vervolgens ga ik die kliniek bellen om te vragen of we een verwijsbrief nodig zijn. Ondertussen wachten we ook groningen af...want op 1 paard wedden is niet goed.

Vind het doodeng allemaal, maar het idee van over een jaar aan de beurt kunnen zijn maakt me zo ontzettend blij!

Er is nog hoop!

liefs
Dollie

Unregistered

29-10-2008 17:27
Zo WOW Ruth dat bied tenminste perspectief!!!!! Wat een vooruitzicht ineens zeg!!!
Het lijkt wel of we opeens een paarweken/maanden verder zijn zo snel kan het opeens gaan!!!

Wel heel lief van je schoonvader om zich aan te biedden maar ik kan me voor stellen dat je daar een beetje huiverig voor bent!!!

Succes morgen dan met bellen en DE stoute schoennen aan trekken!!!!
We horen het wel???!!!

Liefs Dollie
hoop1970

Posting Freak

29-10-2008 19:08
hee Ruth,
Dat is goed nieuws!
Een jaar is nog te overzien he... had inderdaad gezien dat de wachttijden behoorlijk zijn, maar misschien ook wel goed om de boel echt op een rijtje te zetten en tijd toch ook nog voor verwerking.

Overigens heel lief van je schoonpa, maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, zou mij zo op het eerste gevoel ook te dichtbij zijn hoor.

Top meid, heel veel succes met info'en morgen en hou me op de hoogte he... Big Grin
x
mdtje

Posting Freak

30-10-2008 09:37
Hoi Ruthje,

Wat goed dat er misschien nu binnen niet al te lange tijd iets staat te gebeuren!
Aan de ene kant jammer dat het zo moet bij jullie, maar aan de andere kant denk ik als jullie er rustig de tijd voor nemen/krijgen, jullie straks net zo hard of misschien wel harder zullen kunnen genieten!
Heel veel sterkte en succes!

groetjes,
mdtje
ruthje

Posting Freak

30-10-2008 11:45
Ha heb ik weer...durf niet te bellen.
Lief wil zijn vader als donor...zondag hebben we een afspraak met schoonmoe en schoonpa om er eens over te praten.
Aan de ene kant vind ik het veel te dichtbij...zwanger zijn van schoonpa en het halfbroertje/zusje van mn lief dragen...
Aan de andere kant heeft het ook wel wat..het zijn dan wel zijn genen die ik draag...en hij lijkt erg op zn vader.
Voor ries is het dé oplossing...hij wil dat erg graag...nou ja we gaan in gesprek...even kijken hoe zij het zien, wat ze ervan zouden verwachten en of ze akkoord gaan met een donorcontract.
Uiteindelijk vind ik dat ries de beslissing moet maken, het klinkt gek..maar als ie dan al geen kind van zichzelf kan maken vind ik dat hij wel de beslissende stem heeft qua donor uitzoeken.

Want zoals mijn moeder het zegt; het is maar een zaadje..een zaadje met genetische kenmerken van ries.
En mocht jullie wat overkomen dan heeft het kindje altijd een plaats waar ie welkom is.

En dat is ook wel weer waar...

Moeilijk moeilijk en moeilijk....

liefs
mdtje

Posting Freak

30-10-2008 11:58
Poeh, inderdaad moeilijk moeilijk moeilijk!
Misschien als je wat meer aan het idee went dat je er zelf ook een beter gevoel over zal gaan krijgen. Want ik vind het wel heel lief van je dat je wilt doen wat je lief wil, maar je moet ook aan jezelf denken. Je moet er wel meer leven en mee om kunnen gaan. Maar goed, daar denk je vast goed over na en je gaat niet over 1 nacht ijs zo te zien.
Succes met het gesprek!
ruthje

Posting Freak

30-10-2008 14:25
We gaan ook niet over 1 nacht ijs...er word wel over nagedacht.
En vooral veel over gesproken ook.

Heb de stoute schoenen aangetrokken en mn zorgverz. gebeld.
Deze vertelden mij dat alles word vergoed van uit de verzekering, inclusief hormoonbehandelingen en medicatie.
Alleen het zaad en de opslag daarvan moeten wij zelf betalen...

Goed nieuws, en we hoefden geen toestemming te vragen...hebben van de verz. groen licht gekregen!

Nu ben ik enthousiast! ga straks de privékliniek bellen om te vragen hoeveel van hen word vergoed via mijn verz.

liefs
mdtje

Posting Freak

30-10-2008 16:08
Spannend!
hoop1970

Posting Freak

30-10-2008 17:40
Tjonge meid, wat een dilemma's zo he...
heel verstandig dat je niet over een nacht ijs gaat.

maar je opmerking over dat Ries de beslissende stem heeft.... ik vind wel dat jij er ook helemaal achter moet kunnen staan hoor. (natuurlijk is het een beslissing van jullie, wij moeten ons niet bemoeien) Maar dit is toch een keuze van jullie, als jij het niet 100% ziet zitten... moet je het niet doen hoor.
heel veel sterkte en kracht voor al deze moeilijke beslissingen!!!
xxx
ruthje

Posting Freak

31-10-2008 07:42
Hee hoop,

Aan beide keuzes zitten voor en nadelen.
Een anonieme donor kan eigenlijk wel een vreselijk egocentrisch karakter hebben...en het kindje kan gaan lijken op bijv de moeder van de donor waardoor het helemaal niet op mn man lijkt.
feit blijft dat een anonieme donor verderweg staat.

Schoonvader kennen we, we kennen zijn karakter, we kennen de familiegeschiedenis qua erfelijke belasting, we weten dat schoonvader op zijn vader lijkt en mijn man ook..dat het kindje zowiezo op ries gaat lijken, of op mij.
Nadeel is dat het erg dichtbij is...

Schoonpa heeft zich na de geboorte van ries zijn zusje 20 jaar geleden al laten sterilliseren...hij wilde op zijn 27ste echt geen kinderen meer, Hierdoor zijn we niet bang dat ie alsnog het kindje gaat opeisen. Hij is daar heel duidelijk in geweest, blij dat de kinderen volwassen zijn en zij nog mooi jong zijn om samen van elkaar te genieten.

Ik heb een donorcontract gevonden wat waterdicht is..ik weet dat het niet rechtsgeldig is in de zin van familylife.
maar als je opa bent is er zowieso familylife...dat valt niet tegen te houden.

De ouders van ries ziijn er helemaal kapot van dat we geen kindjes kunnen krijgen, ze hebben tranen met tuiten gehuild.
Ze gunnen het ons wel erg...en weet je, je kan nooit in de toekomst kijken...

We wachten het gesprek af zondag, en als dat gaat zoals ik wil dan is de kans groot dat we toch voor schoonpa kiezen.
Dan is er nog een wachtlijst van een 1.5 jaar in het umcg...dus genoeg tiijd ons alsnog te bedenken.

De privekliniek word maar deels vergoedt...en ik denk niet dat we die kosten zelf kunnen betalen...

liefs
Brombeertje

Junior Member

Topics: 7
31-10-2008 21:10
Hoi Ruthje,

Heb de afgelopen tijd een beetje meegelezen en ik vind dat je alles echt superstoer opneemt. Echt heel knap!!! Ik lees ook dat jullie misschien kiezen voor een familie-donor. Ik vind dat eigenlijk best een goed idee, met name als het kind een goede band op kan bouwen met zijn/haar opa. Ik heb nadat ik erachter ben gekomen altijd een beetje bedacht dat mijn oom (2 jaar oudere broer van mijn vader) misschien wel de donor zou kunnen zijn. Mijn vader lijkt in zoveel echt zo ontzettend veel op hem. Toen ik klein was was dat een soort van tweede gezin, en zijn kinderen waren ook mijn "grote broer en zus". En hij zou ook wel een man zijn die dit voor anderen over zou hebben.

Als ik heel eerlijk ben weet ik ook wel dat hij niet de donor is, maar het idee geeft me wel een prettig en soort van veilig gevoel. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie toekomstige spruit ook zo zou kunnen werken.

Natuurlijk moeten jullie er zelf ook een prettig gevoel bij hebben, dus ik wens jullie heel veel sterkte bij de beslissingen hierin. En denk maar zo, wanneer jullie kindje(s) over een aantal jaren oud genoeg zijn om alles te begrijpen, kun je zeggen dat ze zo ontzettend gewenst zijn, kijk namelijk maar hoeveel moeite jullie (als paps en mams) voor hebben gedaan. Een groter bewijs voor kinderen, dat zij gewenst zijn door hun ouders, bestaat er eigenlijk niet toch?
hoop1970

Posting Freak

01-11-2008 22:35
Ruth,
Veel succes met het gesprek morgen!!
finaly87

Posting Freak

01-11-2008 22:56
ik heb een vraag/opmerking, misschien een stomme vraag/opmerking voor de mensen die er heel erg mee bezig zijn, maar ik lees bij ruth over je schoonpa als donor..
Nou heb ik al vaker om me heen gehoord dat mensen het zaad gewoon met een (bij de dokter/dierenarts/apotheek verkrijgbaar..) spuitje inspuiten.. En zo bevrucht zijn geworden en dus zwanger..
Waarom zou je dan 1,5 jaar wachten en met dokters en alles .. terwijl je dat inprincipe zo zou kunnen doen met je schoonpa..??
Geen sex natuurlijk!! Maar opgevangen zaad zelf (met je partner) inbrengen..
Dan hoef je toch helemaal niet van alles te gaan regelen enzo?? Misschien is het een TE makkelijke weg.. ik weet niet hoe t precies zit, maar ik dacht ik gooi het even in de groep..
Lijkt me ook dat je met een schoonpa niet perse een contract enzo hoeft te tekenen..
Ben benieuwd wat hier op te zeggen is eiglijk..
Liefs
deedee73

Unregistered

02-11-2008 12:09
Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Ik ken een lesbisch stel dat graag kinderen wil. Zij hebben zelf een dopnor gevonden en proberen het nu dus zo zonbder tussenkomst van het ziekenhuis.
Even plastisch gesteld, de donor vult een potje, de vriendin vult vanuit dat potje een spuitje en spuit dat binnen bij haar vriendin. Via ovulatietest bepalen ze wanneer het moet plaatsvinden.
Lijkt me een prima oplossing waarbij je niet op de wachtlijsten van het ziekenhuis hoef te wachten, of terwijl je op de wachtlijsten van het ziekenhuis wacht.
Hun donor heeft zich wel laten testen op bijvoorbeeld hiv voordat ze daaraan begonnen.

Misschien iets voor jullie?
finaly87

Posting Freak

02-11-2008 20:33
nou kijk, mijn idee..
ben dubbel benieuwd naar je reactie ruthje..
Liefs
ruthje

Posting Freak

03-11-2008 09:37
brombeertje,
Ik denk ook dat het de beste oplossing is om het "in de familie' te doen.
Ook omdat het kindje dan later ziet dat het zo gewenst was, niet alleen door ons maar zelfs door de opa's en oma's.
We hebben gister een goed gesprek gehad, en dat is heel fijn geweest.
Als er bij ries met de punctie helemaal geen zaad word gevonden gaat "opa" doneren. Tenminste als ze zijn sterilisatie ongedaan gaan maken.

Wat betreft het geen zieknhuisgebeuren, daar hebben we het gister over gehad. Daar is ook niks mis mee op zich.
Maar feit blijft dat schoonpa 47 is, waardoor we meer kans hebben op een kindje met een afwijking. Gaat alles via het ziekenhuis, dan krijg je dan ook nekplooimetingen ed vergoed. Laat je het ziekenhuis erbuiten dan niet, ook kan het ziekenhuis het beste zaad eruit filteren waardoor er meer kans is op bevruchting.
En volgens mij kan je alleen mbv het ziekenhuis extra zaad laten invriezen voor een evt broertje of zusje.

feit blijft dat schoonpa over 3 jaar 50 is en dan gaat de zaadkwaliteit ook achteruit.
Voor het eerste kindje kunnen we het zonder ziekenhuis doen, maar denk dat ik wel ga informeren over zelfinseminatie mbt ziekenhuis, dat we zaad kunnen laten invriezen.

Ik wil zowieso een donorcontract, ook al is het schoonpa. Je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik wil wel op safe spelen, hij moet van mij ook een soa/hiv test gaan halen.
Mss is ie 25 jaar getrouwd, maar wie garandeerd mij dat ie nooit buiten de pot heeft gepiest?

Allemaal dingen waar je toch aan moet denken.
Aangezien schoonpa zijn sterilisatie ongedaan wil maken zal ie toch ook uitleg moeten geven over waarom ie dat wil.
Ook lijkt mij de psychologische begeleiding van zowel "donor" als ons als ouders wel een goed ding van het ziekenhuis.

We denken erover na en houden wel alle opties open, maar gaan wel voor safe. dan duurt het maar wat langer.

liefs
finaly87

Posting Freak

03-11-2008 13:57
Oke dat is duidelijk.. goed over nagedacht allemaal.. Smile
Maar dat moet natuurlijk ook wel met zo een beslissing.. Het is niet niks.

Mooi dat jullie het op deze manier kunnen oplossen, de onvruchtbaarheid van je man..
Ik wens jullie (nogmals) heel veel geluk en sterkte toe voor het hele proces waar jullie nu mee te maken
gaan krijgen..
het is nogal wat.. Veel rompslomp, maar voor een goed doel natuurlijk..
Veel liefs, ik
ruthje

Posting Freak

05-11-2008 12:57
hee dames,

langzamerhand begin ik te wennen aan het idee.
- best raar te weten dat je het kind van je schoonvader mss gaat dragen, het halfbroertje/zusje van mn lief en zn zus-
maar goed het is wel een originele en mooie oplossing...

Nu is het wachten aangebroken, wachten op nieuws uit het umcg, wachten tot de sterilisatie ongedaan word gemaakt...wachten of het dan werkt/ is gelukt.
Nu we zekerheid hebben dat het niet op de normale manier lukt geeft het me echt vreselijk veel rust. Niet meer eisprong tellen, niet meer tempen, niet meer wachten op ongi en dan teleurgesteld zijn dat het weer niet is gelukt.
Niet meer zenuwen hebben na het ei, niet meer verplicht sex hebben, weer genieten van het intiem zijn.

We genieten weer van elkaar, de ogen zijn open gegaan. Zegeningen tellen, merken dat we dichter naar elkaar toe groeien, merken dat we samen overal doorheen komen.
De rust is immens...niet verwacht dat zulk slecht nieuws toch nog iets goeds op zou brengen.

liefs
kaatje85

Unregistered

05-11-2008 16:59
O Ruthje wat fijn dat deze negatieve kant ook een super positieve kant heeft!
Fijn dat je weer zo kan genieten van elkaar!!
Ik hoop dat er snel nog meer positief nieuws mag komen!!

Liefs, Karin
ruthje

Posting Freak

06-11-2008 20:10
Kaatje, ik hoop het ook!
We leven bij de dag, en we dealen wel met de dingen zie op een bepaalde dag aan de orde zijn. Een overlevingstechniek denk ik.

Vandaag vroeg een collega of ik mn ei al had gevonden...ze wist nog van niks. Ik heb het haar maar verteld.
Zo stom..ze moest ervan huilen en ik moest haar troosten....(??)
Ze voelde zich erg lullig denk ik..en weet wat het moeder willen worden inhoud...
Toch had ik zo'n gevoel als: "doe niet zo lullig..de wereld vergaat niet."
Ze vond dat ik erg sterk was, dat ik er goed mee omging maar kon zich niet voorstellen dat ik er zo ijskoud onder was.

Ja wat moet ik dan? Ik kan wel kwaad zijn op de hele wereld, zwaar teleurgesteld zijn, gaan stampvoeten, iedereen uitschelden, de hele dag huilen, het niet eerlijk vinden.
Maar wat heb ik dáár nou aan? Helemaal niks want het helpt allemaal niks.
Als het zou helpen had ik het allemaal wel gedaan.

Nu vraag ik me af...ben ik wereldvreemd? Want iedereen om me heen reageerd zo heftig..
Moet de klap voor mij nog komen...of is het echt waar wat ik denk en vergaat de wereld niet.
Zolang het je niet dood maakt, maakt het je alleen maar sterker heb ik altijd geleerd.

Mss is dat vreemd...maar ik snap de reacties niet zo goed...voel me bijna schuldig dat ik nog rechtop sta, voel me bijna schuldig als ik lach, voel me bijna schuldig als ik denk dat er ergere dingen zijn...

Tis erg, maar das betrekkelijk in mijn wereld..daar voel ik me schuldig over...

raar hoor dat ik me zo voel...

liefs
kaatje85

Unregistered

07-11-2008 09:25
Lieverd, ik vind het alleen maar heel goed van je en ik denk dat mensen zo reageren omdat ze het heel erg voor jullie vinden.
Maar jij bent al een stukje verder in het proces, jij hebt je klap gehad en leert er nu mee te leven dat het niet zo gaat als jullie zouden willen maar jullie hebben een oplossing ervoor gevonden en daardoor ben je zo sterk omdat jij in ziet dat jullie droom wel uit gaat komen alleen niet op de "normale" manier en daardoor kan je denk ik hard over komen.
Maar ik denk dat die mensen verder moeten kijken dan alleen jou buitenkantje want van binnen kan je denk ik ook wel huilen maar je weet dat het geen zin heeft!!
Je leert ermee omgaan en dat brengt een bepaald masker met zich mee!!
Lieverd, ik vind je top echt en ga nou niet twijfelen aan jezelf je handeld naar hoe je je voelt dus gewoon doen hoe jij je het beste voelt!!

Liefs, Karin
hoop1970

Posting Freak

07-11-2008 09:26
ruthje schreef:hee dames,

langzamerhand begin ik te wennen aan het idee.
- best raar te weten dat je het kind van je schoonvader mss gaat dragen, het halfbroertje/zusje van mn lief en zn zus-
maar goed het is wel een originele en mooie oplossing...

Nu is het wachten aangebroken, wachten op nieuws uit het umcg, wachten tot de sterilisatie ongedaan word gemaakt...wachten of het dan werkt/ is gelukt.
Nu we zekerheid hebben dat het niet op de normale manier lukt geeft het me echt vreselijk veel rust. Niet meer eisprong tellen, niet meer tempen, niet meer wachten op ongi en dan teleurgesteld zijn dat het weer niet is gelukt.
Niet meer zenuwen hebben na het ei, niet meer verplicht sex hebben, weer genieten van het intiem zijn.

We genieten weer van elkaar, de ogen zijn open gegaan. Zegeningen tellen, merken dat we dichter naar elkaar toe groeien, merken dat we samen overal doorheen komen.
De rust is immens...niet verwacht dat zulk slecht nieuws toch nog iets goeds op zou brengen.

liefs
Hai,

Raar is dat he... dat slechte dingen iets goeds opleveren... en ook wat je later schrijft...ben ik wereldvreemd...
NEE!
Je leert relativeren als je iets ergs meemaakt...gaat genieten van eenvoudige dingen en de kleine dingen waarderen.
Dus lieve Ruth ga je alsjeblieft niet schuldig voelen hoor!!
Maar dat je nog 'rechtop' staat... verdiend natuurlijk wel respect hoor, da's ook wel weer zo, iedereen handelt een situatie natuurlijk anders en ik vind ook dat je het hartstikke goed doet!
Maar inderdaad...wat moet je anders
Aplaus voor jezelf!!
dikke kus
ruthje

Posting Freak

11-11-2008 16:58
Ik zit er even doorheen....

Komt gister de beste vriend van mn lief bij ons langs.
heeft een relatie met een (nog) getrouwde vrouw...net 4 maanden samen terwijl ze nog is getrouwd...en nu blijkt ze zwanger. In zo een situatie lijkt het hen verstandig een kind op de wereld te zetten...ze kennen elkaar niet eens goed...en dan het stuk dat ze getrouwd is met een ander...vreemd en raar en:

Ik vind het NIET eerlijk...

Het is niet eerlijk dat wij geen kinderen kunnen krijgen, we hebben alles zo mooi voor elkaar, we willen zo graag een gezinnetje en nu ineens word elke debiel uit onze omgeving maar gewoon zwanger.

K*TZOOI!

Zo sorry hoor maar moest even mn frustraties eruit gooien. hopelijk lucht het op..

liefs
hoop1970

Posting Freak

11-11-2008 17:05
gooi 't er maar lekker uit hoor!

Kan me je frustratie zeer goed voorstellen.
Meid... het is inderdaad niet eerlijk!!!
heeeeeele dikke kus
ruthje

Posting Freak

11-11-2008 17:17
Thanks wijffie..
Tis ook gewoon niet eerlijk. Voor mn lief is gister de klap dus echt eindelijk aangekomen.
Hij vind het ook retemoeilijk allemaal...en ik vind zulke situaties als gister niet leuk en wil het ook niet meer weten als mensen om me heen zwanger zijn.
Ik kon gister ook gewoon geen felicitatie mijn mond uitkrijgen...gewoon ook omdat ik het ondoordacht vind, en onozel wat ze doen...volgens mij heeft zij hem er gewoon in geluisd...maar goed das mijn gevoel.
maar toch vind ik het stom...hij woont nog bij zijn ouders en gaat nu hals over kop samenwonen met dat mens...
Ook nog echt denken dat dit goed gaat komen die gast..Hoe dom kan je zijn vraag ik me dan af...
maar mss mag dat wel niet...

Toch haat ik dit rotnieuws..ik kan er niet mee omgaan als mensen om me heen doodleuk vertellen zwanger te zijn. Op zo'n moment wil ik alleen nog heel hard huilen, wegrennen en nooit meer terugkomen.
Ja zegt die gast nog..voor ries is het erger dan voor jou...
Nou ook leuk! ik ben wel vruchtbaar..ik kan wel kinderen krijgen..maar dus niet samen met mn lief. Die gast heeft er niet bij nagedacht dat dat voor mij mss ook wel moeilijk is want ik zit met vragen als: moet ik gaan scheiden, wil ik al die poppekast wel aan mn lijf ..ik heb dat helemaal niet nodig..hoe vang ik lief op, wat is de zin van sex nog zonder kans op een baby.. etc etc..mss geen eerlijke vraagstukken maar het speelt wel in mn hoofd.

Dit is niet het leven zoals ik het zou willen en dat ligt niet aan mij. Ik vind het moeilijk te verkroppen...

pfffffffffff

liefs!
finaly87

Posting Freak

11-11-2008 19:56
Hay Ruthje
wat een k*t situatie zeg. Je hebt helemaal gelijk, het is vaak niet eerlijk. Jij zit er midden in vanwege de onvruchtbarheid van je man, maar ook ik denk vaak aan dat soort dingen.
Als je weer eens op het nieuws hoort over een mishandeld kindje ofzo, het is zo onrechtvaardig dat zowat iedereen maar kinderen kan krijgen. Kan me ook vaak heel erg opwinden over abortussen. Mensen nemen maar kinderen en denken ze dan weer net zo makkelijk weg te laten zuigen, en erger nog, zo makkelijk is het ook tegen woordig. Terwijl er zo veel mensen zijn met een kinderwens die echt goede ouders zouden zijn, en het gewoon niet kan.
Dus ik snap best dat dat soort dingen door je hoofd spoken. Zo heb ik er ook regelmatig bij stil gestaan van wat zou ik doen als mijn partner onvruchtbaar is. Zou ik bij hem weg gaan? Nee natuurlijk niet direct. Zou wel willen dat er iets met een donor te doen is. Maar stel dat je partner dat helemaal niet wilt. Ja dan zou de keuze wel moeilijk zijn. Adopteren is dan ook een optie maar zou zo graag me eigen kindje willen voelen in m'n buik. Tja, allemaal gedachtes en keuzes waar jij echt mee moet zien te "dealen". Jij en je partner. Lijkt me heel zwaar voor jullie. Ik ga niet zeggen: gelukkig heb ik daar niks mee te maken" Want dat weet ik nog helemaal niet! Wij zijn nog maar net begonnen en we moeten er nog maar achter zien te komen of we vruchtbaar zijn of niet.. :| Ik weet in elk geval dat ik het mensen als jullie absoluut niet gun en hoop dus dat jullie na een juiste beslissing gewoon kindertjes kunnen krijgen.
Zo, dit wilde ik allemaal even zeggen.
Veel liefs, ik
ruthje

Posting Freak

11-11-2008 20:12
Thanks wijffie!

ja de vraag of ik dit huwelijk voort moet zetten op het moment dat ik weet dat kinderen er op geen enkele manier inzitten word nu heel duidelijk.
Ik weet het niet..ik twijfel aan mezelf...vind het heel erg dat ik dit soort dingen denk. We zijn nog niet eens een half jaar getrouwd...

Maar toch blijft die vraag in mn hoofd komen. Lief wil op alle manieren wel een kindje..dat is het niet. Maar het moet maar net de toevalstreffer zijn. Hangt veel samen met geluk als er een donor is..bekend of onbekend.

Pfff moeilijk moeilijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou echt veel van mn lief. Maar de kinderwens is ook zo enorm aanwezig.
Zeker nu ik over 2 maanden 30 word voel ik de klok nog harder tikken omdat ik weet dat het bij ons wel eens heel lang kan duren.
En wie weer is het dan te laat....

liefs
ran83

Posting Freak

11-11-2008 20:17
Jeetje zeg, je snapt het niet he hoe oneerljk alles toch verdeelt is.

Jij en je man zitten zeker in een moeilijke situatie en ik denk dat je nu over veel dingen na gaat denken.

Ik wil je een dikke knuffel geven.
hoop1970

Posting Freak

11-11-2008 20:59
pb
finaly87

Posting Freak

12-11-2008 12:42
Hey ruthje
Ja het lijkt zo oneerlijk om zo te denken. Zeker omdat jullie beide de wens hebben. Je hebt geluk dat je man er wel alles aan wilt doen. Maar het is heel logisch dat je zo denkt. Niet voor iedereen, maar wel als die kinderwens zo sterk aanwezig is. Ik zou me niet voor kunnen stellen hoe het is als ik met geen mogelijkheid kindjes zou kunnen krijgen. Dat is zo een grote wens die ik, ondanks m'n jonge leeftijd, al jaren heb. Ik zou er ook niet aan moeten denken als ik zelf onvruchtbaar zou zijn. Dan heb ik het idee dat m'n leven helemaal niks meer waard is. Die angst zit er ook wel.. ben ik zelf wel vruchtbaar of niet?
Maar daarom snap ik je gedachte wel hoor. Kun je hier ook met je man eerlijk over praten?? Over je twijfels, vragen en gedachte?
Liefs
ruthje

Posting Freak

13-11-2008 10:36
Mijn man is geen prater, en zegt dus niks over de hele situatie als ik het er niet uittrek.
Heb gister gezegt dat ik me buitengesloten voel en ik er wel met hem over wil praten. Nu bel ik steeds mn moeder maar ik vind dat hij en ik dit samen moeten doen.

Het was een fijn gesprek en ik voel me stukken beter! We gaan maar gewoon weer door.

liefs
ruthje

Posting Freak

13-11-2008 11:03
Hoppa, ik heb mn gyn gebeld en een afspraak gemaakt.
We kunnen 4 dec komen voor een gesprek en hopelijk stuurt die ons ook door naar het umcg, dan kan het grote avontuur beginnen.

liefs
finaly87

Posting Freak

13-11-2008 11:05
spannend! Heb je er wel zin in of kijk je er een beetje tegen op? Het is natuurlijk al heel wat en het zou best eens je leven kunnen gaan beheersen, en t moet wel leuk blijven natuurlijk. Of kijk je er anders tegen aan? liefs!
ruthje

Posting Freak

13-11-2008 11:10
Aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant vind ik het doodeng.
Aan de ene kant kijk ik erg uit naar een kindje, en nu we zo'n traject inmoeten rijst de vraag: zouden we wel goede ouders zijn e.d
Je bent ineens zo bewust ermee bezig dan..en dat roept natuurlijk vragen op.
Maar denk dat iedereen die vragen heeft.

Het voelt voor mij al heel goed dat er nu weer een stap is gezet, en lief vind het ook oké. Wat is het ook een lieverd, hij is er ook zo mee bezig en kon het niet delen. Nu heef ie gedeeld en gedeelde smart is halve smart.
Hij belde net en vertelde dat ie zo opgelucht is dat ie erover heeft gepraat met mij. Zo zijn mijn twijfels over mn huwelijk ook meteen weg. We redden het wel samen!
Tis voor hem ook gewoon moeilijk, en nu hebben we er over gepraat en heeft ie gemerkt dat dat best fijn is.

liefs
finaly87

Posting Freak

13-11-2008 11:51
Nou dat is fijn.. Als je er samen positief in gaat dan redden jullie t vast wel! ALs je er maar voor elkaar bent, en heel belangrijk, er met elkaar over kunt praten he. Maar dat weet je al Wink
Liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave