Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend in mei/juni/juli 2009!!

Uitgerekend in mei/juni/juli 2009!!
ilogic

Unregistered

29-09-2008 20:54
[Afbeelding: bub_pink.jpg] [Afbeelding: egg_baby_1.jpg] [Afbeelding: pea_baby_1.jpg]

Hey meiden!

Daar zijn we dan!! "Uitgerekend in mei/juni 2009" is in the air!!!! hahaha..

In plaats van 1 forum voor "uitgerekend in mei" en 1tje voor "uitgerekend in juni" is het natuurlijk veeeeeel gezelliger om er een groot forum van te maken!!!!

Dus, have fun en klets gezellig mee!!!!
Tijger1

Unregistered

29-09-2008 21:10
ik ben ook van de partij hier.
gezellig zo. hoe meer hoe beter.
dus nu maar hopen dat ernog meer dames bij komen
Jynthe

Unregistered

30-09-2008 05:53
Gezellig! Veel beter dan 2 aparte! Zo hoeven we niet steeds te switchen Big Grin
koelkast

Unregistered

30-09-2008 07:43
He dames,

Mooi zo, thanx voor het aanmaken! Die droge ogen zijn wel irritant.
Hier alles goed, Ik heb vannacht prima geslapen dus voel me vandaag een stuk beter. Zijn jullie ook zo dizzy? Zeker aan het eind van de werkdag, alles draait in de trein :-)
Misselijk valt ook wel mee, heel soms een vlaag en soms wat maagzuur. Maar als t zo blijft kom ik de komende weken wel door (hoop hoop).....
Jynthe

Unregistered

30-09-2008 07:50
Hey koelkast,

Ik was wel heel erg duizelig en dat kwam van ijzertekort. Ik heb daar nu bruistabletten voor en nu is t helemaal over.
Misselijk ben ik gelukkig niet meer en die extreme vermoeidheid wordt ook beter Big Grin
Van mij mag t ook wel zo doorgaan!! Big Grin
Jynthe

Unregistered

30-09-2008 08:55
Hey meiden!

Ik was op internet wat aan t speuren want ik wil en leuke zwanger/baby site/weblog maken.
Tot nu toe kom alleen van die standaard sites tegen waarbij je je site niet leuk kunt aanpassen in je eigen stijl.
Hebben jullie tips???
Hyves heb ik gehad en daar wil ik niet meer aan beginnen.
Pfoeh wat ben ik lui vandaag! Ik wilde zoveel maar er komt niks uit hihi
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
30-09-2008 09:01
@Jynthe, ik lees ook wel eens mee en ik heb op http://www.web-log.nl zelf een site gemaakt en hier kun je alles aanpassen aan wat je wilt. Achtergrond, menu's, kopfoto, enzovoort. Je moet er even voor ploeteren maar dan heb je ook wat Big Grin
Jynthe

Unregistered

30-09-2008 11:51
Vickypreg schreef:@Jynthe, ik lees ook wel eens mee en ik heb op http://www.web-log.nl zelf een site gemaakt en hier kun je alles aanpassen aan wat je wilt. Achtergrond, menu's, kopfoto, enzovoort. Je moet er even voor ploeteren maar dan heb je ook wat Big Grin

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens even gaan neuzen!
Wat heb jij een mooie buik zeg! Ben gewoon jaloers :lol:
Eva_697

Unregistered

30-09-2008 12:27
indd een goeie, veel gezelliger, plus dat ik ook niet 100% zeker weet wanneer ik uitgerekend ben, net op het randje, 29/30mei.. haha,

http://www.babybytes.nl is ook een leuke weblog paginaWink

Liefs
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
30-09-2008 13:47
Gezellig hoor!!!! Ik ben 10 mei uitgerekend maar ook ik moet nog een echo krijgen dus misschien wordt het nog wel anders.
Tijger1

Unregistered

30-09-2008 14:41
zo is het inderdaad veel gezelliger.
heb vandaag gewerkt, was blij dat het 13.30 was en ik naar huis toe mocht. even snel de stad in geweest en nu lekker op de bank aan het hangen.
hebben jullie ook last onder in jullie rug?
ik heb een beetje een zeurderig gevoel daar. en last van mijn liezen bekken. bekken is een gevoelige plek bij mij. ben dan ook erg benieuwd hoe dat gaat verder in de zwangerschap.
ik merk nu gewoon dat ik 2 dagen weer heb gewerkt, veel heb gelopen dus. en gisteravond ook nog hondencursus gehad.
ga vandaag lekker niets meer doen.
Vickypreg

Posting Freak

30-09-2008 15:36
Jynthe schreef:
Vickypreg schreef:@Jynthe, ik lees ook wel eens mee en ik heb op http://www.web-log.nl zelf een site gemaakt en hier kun je alles aanpassen aan wat je wilt. Achtergrond, menu's, kopfoto, enzovoort. Je moet er even voor ploeteren maar dan heb je ook wat Big Grin

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens even gaan neuzen!
Wat heb jij een mooie buik zeg! Ben gewoon jaloers :lol:

Dank je wel :oops: !
ilogic

Unregistered

30-09-2008 16:21
Hey meiden! Gezellig zo toch!?!!

Pfffff wat een dag zeg! Vanmorgen gewerkt.... ben niet op mijn best 's morgens sinds ik zwanger ben. Ik geef niet over, maar wel misselijk, ik zeg steeds maar dat ik "gewoon blegh" ben.......Veel komt er niet uit... werk op een polikliniek dus tja; de patienten gaan gewoon door..... Ik moest vanmiddag ook nog naar de tandarts.....zenuw, zenuw, zenuw..... gelukkig viel het mee en had ik niks, alleen bloedend tandvlees.... ook sinds kort last van.....

Verder voel ik me goed! De buikpijn wordt minder, moeheid ook minder. Mijn zere ogen blijven... dat is wel irri, en ik moet echt om het half uur plassen!!!!!

Ik lees dat bij een aantal van jullie die rare klachtjes nu ook minder worden, gelukkig!!!
Maandag heb ik al een echo... ze vermoeden dat ik langer dan 5 weken zwanger ben... spannend! Dus ook ik weet niet wanneer ik uitgerekend ben!

Net bij een babyshop rondgeneusd... ohhhhhhhhhhhhhhhh wat leuk!!!!! Niks gekocht hoor, da's nog wat te vroeg vind ik, maar wat een leuke dingetjes!!!! Wat me wel opvalt; ze hebben voor meisjes veel meer dan voor jongetjes! En das gek; er worden meer jongetjes dan meisjes geboren!!!!
ilogic

Unregistered

30-09-2008 16:33
He sanel, hoe is het me je oor: ik las net in het andere forum dat je naar de HA was geweest.....

Antoinet; ik heb het wel gehad, die pijn in m'n onderrug maar nu niet meer. Ik ben 3 jaar geleden aan mijn rug en heupen geopereerd dus ook voor mij is het heel spannend hoe dit zal gaan.... Denk dat ik eens aan de HA willen vragen of ik nog kans heb op erge klachten.... liever niet hahah... wou het gisteren een beetje met de hondencursus??

Jynthe; heb je uiteindelijk nog een leuke site gevonden voor een site/weblog of zoiets??
Tijger1

Unregistered

30-09-2008 17:06
ik heb nu ook elke keer als ik mijn tanden poets dat ik bloedend tandvlees heb.
ik merk altijd dat ik pijn in mijn bekken krijg als ik moe ben. en dat ben ik nu.

hoever denken ze dat je ongeveer kan zijn ilogic?
spannend hoor.
ik ga denk ik morgen maar eens achter een verloskundige aan bellen.
met de honedcursus ging het wel redelijk, maar was wel erg blij toen ik thuis was.
bij mij begint de vermoeidheid nu pas echt. heb nergens zin in om te doen.
ga vanavond ook lekker niets doen, straks even met de hond lopen.
heb jij ook wel last van je onderbuik gehad?
ilogic

Unregistered

30-09-2008 17:30
antoinet schreef:ik heb nu ook elke keer als ik mijn tanden poets dat ik bloedend tandvlees heb.
ik merk altijd dat ik pijn in mijn bekken krijg als ik moe ben. en dat ben ik nu.

hoever denken ze dat je ongeveer kan zijn ilogic?
spannend hoor.
ik ga denk ik morgen maar eens achter een verloskundige aan bellen.
met de honedcursus ging het wel redelijk, maar was wel erg blij toen ik thuis was.
bij mij begint de vermoeidheid nu pas echt. heb nergens zin in om te doen.
ga vanavond ook lekker niets doen, straks even met de hond lopen.
heb jij ook wel last van je onderbuik gehad?

Hoi Hoi!

Ik ben zowiezo 5 weken (vandaag precies!), had 26 augustus 1e dag laatste menstruatie. Maar ik vond dat een hele rare menstruatie, heel kort, heel weinig en geen buikpijn, wat ik normaal heel erg had! Dus vandaar dat de verloskundige (en ik) zich afvroeg of het inderdaad wel 5 weken zal zijn. Kan ook 9 zijn.... Maandag weet ik het!!!

Die pijn in mijn onderbuik had ik ook. Sinds 2 dagen is dat nu weer weg, of minder. Alleen als ik veel zit voel ik dat weer, beetje zeurende pijn, krampend.
Heel normaal, en geen zorgen om maken (heb de gyn gevraagd bij ons in het ziekenhuis)...

Ik kruip straks weer lekker op de bank, nu eerst ff douchen! Misschien waai ik vanavond nog wel even aan. Morgen en donderdag vrij, heerlijk!!!!!
Morgen wordt mijn zieke opa 80! Dus feest!! Zin in!

Tot gauw!
ilogic

Unregistered

30-09-2008 17:34
Wanneer ben ik beginneling-af???????? Hoeveel moet ik nog typen hahahaahha!
ilogic

Unregistered

30-09-2008 17:37
Tot slot nog een vraagje;

Wij zijn aan het orienteren naar babywinkels, gewoon effe neuzen. Nou zijn we op zoek naar winkels (dus geen site) die wat goedkopere babykamers aanbieden. Wij vinden 1000 euro voor een kamer echt te veel!

Ik woon in Meppel (vlakbij Zwolle), nog redelijk centraal. Wie heeft er een tip voor ons? Zo midden/noord NL?????
Sanel

Posting Freak

30-09-2008 17:42
@ilogic.

Met mijn oor gaat het weer prima. Hij is weer heerlijk open!!! Ojeetje ik heb de vorige ongi ook heel weinig gehad...Straks ben ik ook verder dan ik denk. Lijkt me wel wat raar aangezien we weinig geklust hebben vorige maand. Hmmm volgende week maar even melden bij de vk.
kaatjew

Unregistered

30-09-2008 19:30
Ik vind het een hele goede... een nieuw topic..
Ik ben er pas vorige week bijgekomen en ik moet zeggen dat het lastig is om er een beetje in te komen.. er was al zoveel geschreven in het topic van mei.. Dus bij deze ik ga hier lekker meeschrijven..

Vandaag heb ik de verloskundige gebeld. Ik heb mijn intakegesprek op 15 okt met 8-9 weken en mijn eerste echo op 21 okt met 9-10 weken. Ik ben van 7 okt tot 14 okt op vakantie dus eerder ging niet lukken maar ik ben erg blij dat ik toch al zo snel terecht kan aangezien mijn huisarts zei dat ik pas met 10 weken moest bellen om een afspraak te maken voor als ik 12 weken zou zijn.

Nouja verder alles goed hier.. ik vraag me wel eens af of ik nog steeds zwanger ben omdat ik me gewoon vrij goed voel.. Vorige week voelde ik me heel erg moe en had enorm pijnlijke borsten (3 nachten slecht geslapen). Nu voel ik mijn borsten wel hoor maar alleen als ik er op druk. Vermoeidheid met valgen maarja dat kan ook zijn omdat ik gewoon moe ben.. geen krampen, geen bloed... dus eigenlijk niet ana het handje.. Veel gerommel in mijn darmen.. het lijkt wel alsof ze een flinke strijd leveren met elkaar!! hahaha.

@ilogic een vriendin van mij heeft haar babykamer bij ikea gekocht. Ik weet dat bebeluna.nl ook goedkopere mooie babykamers heeft.. Die site is wel even de moeite waard. Verder heb je de babydump.nl (is ook een hele mooie zaak, maar daar zijn ze weer iets prijziger..) Zoals je ziet ben ik al aardig op de hoogte hahaha.

Liefs Karin
kaatjew

Unregistered

30-09-2008 19:31
Ik vind het een hele goede... een nieuw topic..
Ik ben er pas vorige week bijgekomen en ik moet zeggen dat het lastig is om er een beetje in te komen.. er was al zoveel geschreven in het topic van mei.. Dus bij deze ik ga hier lekker meeschrijven..

Vandaag heb ik de verloskundige gebeld. Ik heb mijn intakegesprek op 15 okt met 8-9 weken en mijn eerste echo op 21 okt met 9-10 weken. Ik ben van 7 okt tot 14 okt op vakantie dus eerder ging niet lukken maar ik ben erg blij dat ik toch al zo snel terecht kan aangezien mijn huisarts zei dat ik pas met 10 weken moest bellen om een afspraak te maken voor als ik 12 weken zou zijn.

Nouja verder alles goed hier.. ik vraag me wel eens af of ik nog steeds zwanger ben omdat ik me gewoon vrij goed voel.. Vorige week voelde ik me heel erg moe en had enorm pijnlijke borsten (3 nachten slecht geslapen). Nu voel ik mijn borsten wel hoor maar alleen als ik er op druk. Vermoeidheid met valgen maarja dat kan ook zijn omdat ik gewoon moe ben.. geen krampen, geen bloed... dus eigenlijk niet ana het handje.. Veel gerommel in mijn darmen.. het lijkt wel alsof ze een flinke strijd leveren met elkaar!! hahaha.

@ilogic een vriendin van mij heeft haar babykamer bij ikea gekocht. Ik weet dat bebeluna.nl ook goedkopere mooie babykamers heeft.. Die site is wel even de moeite waard. Verder heb je de babydump.nl (is ook een hele mooie zaak, maar daar zijn ze weer iets prijziger..) Zoals je ziet ben ik al aardig op de hoogte hahaha.

Liefs Karin
ninke

Unregistered

30-09-2008 19:38
he dames

ik moet wel wennen aan al die nieuwe topics, dus voortaan gaan de mei moeders ook naar deze? anders ben ik moeders (aanstaande moeders) kwijt en dat zou jammer zijn!

liefs ninke
Tijger1

Unregistered

30-09-2008 19:42
volgens mij is dat wel de bedoeling ninke.

ilogic bedankt voor je antwoord over last van de onderbuik. fijn om te weten dat het geen kwaad kan.

ik zit nu lekker in mijn huispak op bank. al lekker gedouchd. ben zo ontzettend moe. ben nu alleen thuis mijn vriend is even een collega van hem aan het helpen, even een klusje aan het doen
kaatjew

Unregistered

30-09-2008 19:50
@Antoinet rust lekker uit als je moe bent. duik lekker op tijd onder de wol.. dat deed mij vorige week ook heel veel goed toen ik zo moe was.

@Ninke volgens mij is het idd dat de bedoeling dat mei ook naar dit topic verhuist.. (vind ik persoonlijk niet zo heel erg, begin ik vanaf het begin Wink

Liefs karin
Tijger1

Unregistered

30-09-2008 19:52
ik duik inderdaad lekker optijd mijn bed in en morgen ben ik lekker vrij.
ga morgenochtend lekker bij een vriendin op bezoek. zij heeft 3 kinderen en de jongste is nog maar 3 maanden.
lekker knuffelen met het ventje.
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
30-09-2008 20:26
Leuk nieuw topic! En wie weet wordt ik wel net een juni mama, je weet nooit hoeveel langer/korter de kleine blijft zitten!

Kaatjew, we mogen op dezelfde dag naar de VK! Leuk! Alleen krijg ik wel direct een echo....toch vreemd hoor dat dat per VK zo verschilt! Maar ben wel blij dat ik dus over twee weken eindelijk van dat "wachten" af ben!

Ik zou overigens zowiezo geen nieuwe babykamer van 1000 euro (of meer) willen....vind ik persoonlijk beetje overdreven en hebben het geld daar niet eens voor! Denk dat we het geld nog hard genoeg nodig hebben! Denk dat ik gewoon eens op internet ga neuzen t.z.t.

Vannacht voor het eerst misselijk geweest....ging op zich wel, niet overgegeven maar was al blij dat het niet overdag tijdens mn werk gebeurde! Kan ik het beter voor me houden. OOk ontzettend pijn in mn borsten vannacht....heb zoveel mogelijk op mn rug gelegen anders deed het pijn....

Moeders voor Moeders heeft gebeld en zo komen volgende week voor het gesprek en om de eerste flessen af te geven...spannend toch wel! Wil mn zwangerschap niet wereldkundig maken op dit moment maar dat iemand die je niet kent ineens weet dat je zwanger bent en je het ook gewoon kan zeggen....toch wel apart!

Nu heel moe en slapen! Morgen weer lange dag!
Eva_697

Unregistered

30-09-2008 20:28
Ninke, ja mei en juni mama's praten hier allemaal , als het goed is verhuist het hele meiforum hierheenWink

ik heb soms ook het gevoel van: ben ik nog wel zwanger, ik ben alleen een beetje moe, verder alleen last van mijn borsten als ik erop druk.. vorige week deden ze onwijs veel pijn.. ook geen bloedverlies oid dus is ook niks aan t handje, maar maakt me soms wel onzeker :oops: gelukkig over 2weken de echo dan maak ik me geen zorgen meerBig Grin

Liefs
kaatjew

Unregistered

30-09-2008 20:34
@Eva_679 Wij hebben dus idd hetzelfde.. je wordt er gewoon onzeker van maar zolang je geen bloedverlies en krmapen hebt moet het goed zijn. Ik heb gelezen dat de pijn in je borsten kan verschillen vanwege hormoonschommelingen.. het ene moment ben ik er gerust op en het volgende moment denk ik van was die test wel juist? grrrr

Liefs Karin
ilogic

Unregistered

30-09-2008 20:55
Jeetje wat veel (voor mij) nieuwe mensen ineens! Gezellig!!!

Kaatjew, bedankt voor je tips, ik ga morgen (op mijn vrije dag, heeeeeeeeeeerlijk) eens ff lekker rondneuzen! En wat heerlijk dat je je zo goed voelt! Als je je zo goed voelt, ga je je soms gewoon afvragen of je nog wel zwanger bent! Had ik gisteren namelijk. Heb gewoon nog een test gedaan haahha, en die was nog net zo positief. Een ander zou zeggen; Joh, doe niet zo raar, maar ik was lekker weer gerustgesteld en happy! Heerlijk!

Antoinet; graag gedaan! Door mijn werk is het soms wel handig als je medische kennis hebt! Moet ik wel zeggen dat als het om mezelf gaat, dat een stuk lastiger wordt!
Maar echt, om buikkrampen, dat zeurderige/krampende, hoef je je geen zorgen te maken! Tenzij het in een korte tijd ineens veel erger wordt en het ook niet meer weggaat, maar daar gaan we niet vanuit!!!!!!

Ben echt moe nu! Gewerkt, tandarts, naar een babywinkel geweest (leuk, leuk) en huishouden...pfff!
Welterusten allemaal en tot morgen!!!!!!
ninke

Unregistered

30-09-2008 21:06
he meiden

hallo allemaal....fijn bedankt voor jullie antwoorden en dan heet ik mijnzelf hier welkom

ik koop geen nieuwe kamer, ik heb toen mijn dochter geboren werd een kamer gekregen (commode en kast) en bed gekocht. heb wel veel aandacht besteed aan het matras, heb ook een aerosleep! heel fijn.

verder begonnen met moeders voor moeders alleen werk ik 3 dagen dus kan niet heel heel veel opvangen maar alle beetjes helpen.

donderdag mag ik met precies 8 wk naar de vk voor een intake en dan hoor ik wanneer ik de echo heb.

welke onderzoeken gaan jullie doen? wij alleen de 20 weken echo.

liefs
Jynthe

Unregistered

01-10-2008 07:08
Hey meiden!

Die onzekerheid begin ik nu ook te krijgen! De kwaaltjes worden minder en verder voel ik niks.....ja mn darmen die af en toe een concert geven!
Ik kijk erg uit naar de echo over een week! Big Grin Ik hoop zo dat alles goed is!
Gisteravond heb ik enorm gezondigd :oops: ik kreeg visite van iemand die niet weet dat ik zwanger ben en heb een sigaretje meegerookt :oops: :evil:
Ik voel me zo erorm slecht nu!!!
Heb er echt de smoor in dat ik zo zwak was om toch te roken!

Hoe gaat t met jullie kwaaltjes?

Liefs Jynthe
ilogic

Unregistered

01-10-2008 08:13
Jynthe schreef:Hey meiden!

Die onzekerheid begin ik nu ook te krijgen! De kwaaltjes worden minder en verder voel ik niks.....ja mn darmen die af en toe een concert geven!
Ik kijk erg uit naar de echo over een week! Big Grin Ik hoop zo dat alles goed is!
Gisteravond heb ik enorm gezondigd :oops: ik kreeg visite van iemand die niet weet dat ik zwanger ben en heb een sigaretje meegerookt :oops: :evil:

Liefs Jynthe

He Jynthe, wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige "zwakke" ben... ook ik stak gisteravond en 2 dagen geleden 1 sigaretje op.... Helaas; ik vond het nog steeds lekker..... baalde er ook van na die tijd... het verlangen is dan zo groot.... en na die tijd voel je je een "loser".
Nou kan 1 sigaretje per dag echt geen kwaad hoor, je kindje ondervindt daar geen hinder van, zolang het daarbij blijft.....
Als "oud-roker" begrijp ik in elk geval waarom het zooooooo verleidelijk is!
ilogic

Unregistered

01-10-2008 08:16
Rookte je veel/regelmatig voor je zwangerschap?
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 08:18
@ jyntje, ja hier hetzelfde, gister ook 3 trekjes gehad van een sigaret,, heb ook 2 jaar gerookt en nu gewoon voor het eerst al 2weken zonder. Het valt gelukkig minder zwaar dan ik dacht Smile maar gisteravond was de verleiding wel erg groot, maar vond het niet zo lekker gelukkig Wink Je kindje heeft er geen last van, dat ene sigaretje wat je rookte Wink dus voel je niet al te schuldig!
ilogic

Unregistered

01-10-2008 08:19
Ben ik de enige die het er zooooooooooo moeilijk mee heeft; niet roken? Ik hou me goed, maar soms bezwijk ik..... en baal ik vervolgens....... en voel ik me een verschikkelijke verslaafde!
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 08:51
goedemorgen dames.
ben net uit bed, lag er gister rond 21.45 in. dus bijna de klok rond geslapen en nu eigenlijk nog moe.
dat begint bij mij nu echt te komen de vermoeidheid.
vandaag nog wel een drukke vrije dag. ga zo bij een vriendin van mij langs, zij heeft 3 kinderen van 3,5, 1,5 en 3 maanden.
vanmiddag bij een oud collega langs en vanavond weer trainen met de hond. is alleen een andere training dan maandag.
hoop dat het vanavond droog is!

ik begin nu juist last te krijgen van kwaaltjes. vermoeidheid, last van onderbuik, beetje steeljes erin. als ik veel gestaan of gelopen heb last van onderrug, zere borsten, regelmatig moeten plassen en droge ogen.
pft wat lijkt het veel als ik het zo opschrijf, maar ik heb er niet veel last van verder hoor. alleen die vermoeidheid zit wel eens in de weg!
Sandraa

Unregistered

01-10-2008 09:25
Hoi Ilogic,

Haha had net een antwoord gegeven op je vorige bericht dat je buikpijn had, dat ik hetzelfde had en toen zwanger was, jij dus ook van harte gefeliciteerd. Ik kom oorspronkelijk ook uit Meppel, grappig.
Ik doe ook gezellig mee. Leuk om ervaringen te delen met meiden in hetzelfde schuitje.
Ik ben inmiddels bijna tien weken zwanger. Volgende week mijn eerste echo. Ben op 1 mei uitgerekend, spannend allemaal.
Hoe voelen jullie je? Ik ben beetje misselijk, maar niet extreem. Alles smaakt me wel anders en ik moet meer in kleine porties eten. `s Ochtends soms een beetje kokhalzen, erg irritant en `s nachts nog steeds wel wat buikpijn, trekkend gevoel.
Verder heb ik het nog aan niemand verteld, behalve partner natuurlijk.
We wachten eerst tot de eerste echo. En jullie?

groetjes Sandra
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 10:12
@ Sandraa, gezellig dat je meepraat! ik heb het toch al wel veel mensen verteld, het gaat ook vrij snel rond hier, (paps kon zijn mond niet houden blijkbaar haha) als ik de echo heb gehad vertel ik het echt iedereen, ik weet dat het tot de 12 weken nog wel risicovol is, maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat Wink
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 10:36
Nou meiden,

Ik heb toch weer ff zitten googlen ivm het afnemen van de pijnlijke borsten. Ik dacht zelf dat ze vanmorgen weer in de normale (oude) staat waren. Het komt dus schijnbaar heel veel voor dat de pijn tussen de 5 en 9 weken afneemt maar hij kan ook zo weer terugkomen. Heb al zoveel verhalen gelezen van meiden die hetzelfde probleem hadden en nu kerngezonde kids hebben. Dus ja.. we moeten het ff naar ons neerleggen en ervan proberen te genieten dat we geen kwaaltjes hebben. Ik heb ook gelezen dat geen dag in je zwangerschap hetzelfde is.... je bent zwanger totdat het tegendeel bewezen is en zolang je geen krampen hebt en geen helder rood bloedverlies moet je je geen zorgen maken volgens de verschillende forums.

Afgelopen dagen hadden mijn darmen ook ruzie met elkaar (wat een chaos was het daar binnen zeg) en vandaag houden ze zich nog even rustig.. of toch niet?? hahhaha. De gemene pijnlijke steekjes in mijn lies heb ik ook niet meer gevoeld. Of misschien toch wel, het voelt een tweede keer vaak ander dan dat je het voor de eerste keer voelt...
Wat me bij mijzelf wel opvalt is dat ik gedurende 3 weken dagelijks een heel klein beetje bruine afscheiding had, deze werd steeds lichter van kleur. Het schijnt te komen omdat je baarmoeder wordt schoongemaakt. Nu heb ik dus al een aantal dagen geen gekleurde afscheiding meer en nemen de kwaaltjes ook af... hmmmm. Ik weet het ook niet hoor. Vanaf afgelopen zaterdag (en het is nu woensdag) heb ik regelmatig een beetje een k#tgevoel in mijn onderrug..
Nou volgens mij kunnen w ehier allemaal heel lang over doorgaan, maar ik denk dat we gewoon allemaal die eerste echo moeten afwachten en toch proberen te genieten van onze zwangerschappen.

Wat betreft het roken.. ik rook zelf niet maar heb nog wel een paar flessen rosé achter mijn kiezen zitten. Ik kwam er pas laat achter dat ik zwanger was, ik dacht namelijk dat ik gewoon ongesteld was geworden maar dat bleek dus de innesteling te zijn. Dus hup naar de huisarts, die vroeg me alleen of het lekkere rosé was.. met andere woorden gewoon nu niet meer doen. En ja wat betreft het roken, het schijnt natuurlijk beter te zijn om het niet te doen maar een vriendin van mij is de gehele zwangerschap blijven roken omdat het haar teveel stress bezorgde om ermee te stoppen. De verloskundige had bij haar aangegeven dat stress al helemaal niet goed is dus dan maar af en toe een sigaretje..

Het komt allemaal goed!

Liefs karin
Vickypreg

Posting Freak

01-10-2008 11:05
@Ilogic, over die babykamers ik heb ook flink gezocht en vind 1000 euro belachelijk duur. Het is wel zo dat als je een nieuwe babykamer koopt de kwaliteit van het hout flink achteruit gaat hoe goedkoper het is. Daar kun je genoegen mee nemen, of niet....maar daar betaal je dan ook voor. Onze babykamer komt van de Gardo, was 700 euro en is nog niet eens het beste hout (gewoon fineer) wat er is kan je nagaan. Deze was wel heel mooi om te zien en goed afgewerkt in tegenstelling tot kamertjes van 500 euro. Ikea is goedkoop maar heeft vrij weinig vind ik, het moet net je smaak zijn. Een ander alternatief is een tweedehandskamertje. Je kunt dan goedkoop misschien iets kopen wat wel kwalitatief goed is en in eerste instatie veel gekost heeft. Maar dat moet je natuurlijk wel willen, gebruikt is natuurlijk altijd enigzins beschadigd dus dat heb je dan weer. Succes in elk geval, je hebt nog ff om er over na te denken. Wij hebben de kamer met 16 weken besteld.

@KaatjeW, ik heb het al eens gezegd maar echt maak je niet druk over je borsten of ze wel of niet pijnlijk zijn. Ik heb het al vanaf 9 weken niet meer als het niet eerder was en ze zijn ook nooit meer pijnlijk geweest. Maar ben toch echt zwanger hoor Big Grin En er komt nog wat uit ook Wink Ik was net als jij ook bang dat dat wat te zeggen had, maar dat is dus echt niet zo. Iedere zwangere verschilt en heeft andere pijntjes en kwaaltjes en de een langer dan de ander. Fijn dat je toch wat eerder een echo krijgt, het lijkt nog zo lang te duren nu maar voor je het weet is het zover!! (dat geldt overigens voor mij nu ook, het lijkt lang te duren voor ik uitgerekend ben maar....)
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-10-2008 12:07
Hallo alle zwangere dames,

Doet iemand van jullie nou ook met met moeders voor moeders.

Het is natuurlijk een heel gedoe dat urine verzamelen, maar je help er zoveel mensen mee.

Was gewoon effe nieuwsgierig.

Geniet allemaal van jullie zwangerschap.

Miranda
ilogic

Unregistered

01-10-2008 12:28
Sandraa schreef:Hoi Ilogic,

Haha had net een antwoord gegeven op je vorige bericht dat je buikpijn had, dat ik hetzelfde had en toen zwanger was, jij dus ook van harte gefeliciteerd. Ik kom oorspronkelijk ook uit Meppel, grappig.
Ik doe ook gezellig mee. Leuk om ervaringen te delen met meiden in hetzelfde schuitje.
Ik ben inmiddels bijna tien weken zwanger. Volgende week mijn eerste echo. Ben op 1 mei uitgerekend, spannend allemaal.
Hoe voelen jullie je? Ik ben beetje misselijk, maar niet extreem. Alles smaakt me wel anders en ik moet meer in kleine porties eten. `s Ochtends soms een beetje kokhalzen, erg irritant en `s nachts nog steeds wel wat buikpijn, trekkend gevoel.
Verder heb ik het nog aan niemand verteld, behalve partner natuurlijk.
We wachten eerst tot de eerste echo. En jullie?

groetjes Sandra

He sandra! Wat grappig dat je ook uit Meppel komt... ik ben 27 en woon mijn hele leven al in Meppel. Heb niet naar je leeftijd gekeken, misschien staat het er ook niet... Zou toch wel heel grappg zijn als blijkt dat we elkaar ook nog kennen!!!

Ik voel me redelijk, erg moe, zere ogen.... de buikpijn is nog een tijdje gebleven en is nu grootendeels weg. Misselijk niet echt, overgeven heb ik nog niet gedaan, maar mijn maag voelt zich niet 100% zeg maar! En wat ik heel erg vies vind nu is yoghurt ontdekte ik net hahahaah

In mijn omgeving zijn familie en goede vrienden al op de hoogte. Mijn buik groeit hard (we weten niet zeker of ik 5 weken ben, vandaaar maandag al een echo!), en ik kan het niet echt verbergen... bovendien vind ik het veel te moeilijk om mijn mond dicht te houden hahaha!

Fijn dat het, behalve die kleine kwaaltjes, goed gaat met je. Is het jullie eerste kindje? Voor ons wel! Superspannend!!! Komt veel op je af dan... zou het allemaal goedgaan, wat kost het allemaal, kunnen we het financieel doen.... en dat terwijl we weten dat dat echt allemaal wel gaat lukken hahahahah
ilogic

Unregistered

01-10-2008 12:37
Hey vickypreg, dank voor je reactie!
Ik heb eens zitten rondneuzen, in Hoogeveen is een winkel die ook de babykamers van vorig jaar verkopen, voor de helft van de prijs. Ook showroom modellen gaan voor een "prikkie" de deur uit, ze zijn nieuw; hebben alleen in de winkel gestaan. Kosten: 550 tot 700 euro. Dus daar ga ik eens kijken!! Dat van Gardo zal ik zeker onthouden. Ik had bij Ikea gekeken, maar dat met inderdaad je smaak zijn... dat is die van mij niet... Bovendien willen we graag een ledikantje wat bij het hoofdje en voetjes dicht is... dat zijn ze bij Ikea niet.....

Hey Karin, ik heb ook al eens gehoord dat je beter die paar sigaretjes kan roken ipv enorm veel stress te hebben.... mijn vriend is militair en heeft veel te maken met uitzending; stress dus.... dat maakt iets als niet-roken moeilijk. Maar ondanks dat vind ik mezelf een enorme oen dat ik voor het welzijn en de gezondheid van zowel mij als mijn kindje niet van die rotterige peuken af kan blijven........ en ik wil dat zo graag! Er is geen excuus om toch maar te roken....Heb nu een datum gesteld; a.s. maandag heb ik de echo.... vanaf maandag rook ik NIET meer.... Tot die tijd zo min mogelijk, wat inhoudt max 2 per dag.
(terwijl ik dit schrijf merk ik dat het ook pep-talk voor mezelf is)....... dus meiden: Hou me alsjeblieft aan mijn eigen afspraak!!!!!!!
ilogic

Unregistered

01-10-2008 12:39
beuker83 schreef:Hallo alle zwangere dames,

Doet iemand van jullie nou ook met met moeders voor moeders.

Het is natuurlijk een heel gedoe dat urine verzamelen, maar je help er zoveel mensen mee.

Was gewoon effe nieuwsgierig.

Geniet allemaal van jullie zwangerschap.

Miranda

He Miranda, ik wil zeker daar aan mee doen, maar ontdek net dat ik dat allang had kunnen doen!!! Dat kan al heel vroeg in de zwangerschap! Wist ik niet! En ik plas zo veel dat ik heel wat kan verzamelen hahahah. Goed idee! En goed idee als meer mensen zich aansluiten!
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 12:45
ik heb het net vanmorgen aan mijn beste vriendin verteld. voor de rest nog tegen niemand.
vind ik nog iets te vroed.
we zijn wel van plan om he over 1,5 week aan onze ouders te vertellen. ben dan 6 weken.
kan denk ik tegen mijn moeder dan mijn mond nier houden. gaan dan weer naar hun toe, en gaan met zijn allen gezellig fonduen. en aangezien bij mij op het moment de vermoeidheid alleen maar erger wordt, wordt het dnek ik dan lastig om de vermoeidheid te verbergen.
ik ben nu op zoek naar een leuk cadeautje om onze ouders te geven. wij willen dat dan geven en dan weten ze gelijk dat ik zwanger ben. ben erg benieuwd naar hun reacties.

had net even mijn huisarts gebeld hoe het bij hun in de praktijk gaat. hoef daar helemaal niet heen en kan gewoon zelf contact opnemen met een verloskundige.
nu even op internet aan het zoeken welke verloskunidige in dit gebied werken.
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-10-2008 12:48
Het is inderdaad in het vroege stadium van een zwangerschap al mogelijk om mee te doen. Je kunt tot een bepaald aantal weken meedoen met moeders voor moeders.

Je hebt een aantal verzamelpunten, op internet kun je vinden waar die zijn, hier kun je je overigens ook opgeven en je krijgt er nog een leuk presentje ervoor. In grotere steden wordt het thuis opgehaalt.

Het is gewoon zo'n kleine moeite, en je helpt er zoveel mensen mee met een kinderwens die in de medische molen zitten.

Miranda
ilogic

Unregistered

01-10-2008 12:52
Moet even mijn ei kwijt als het gaat om reacties van ouders......

Vorige week vrijdag aan mijn ouders verteld over ons zwangerzijn.... We hadden 2 paar slofjes gekocht; blauw en roze. Van beide kleurtjes 1 in een pakje gedaan en dat gegeven...

Mijn moeder zat met die slofjes op schoot naar ze te staren en snapte er niets van..... "uh... wat is dit nou" vroeg ze nog. Dus ik zo: Waar lijkt het op mam? "Ben je........ neee echttttttt.... Je bent zwanger???? Ja? Ohhhhhhhh jippieeeee, oooh wat leukkk... ohh meissie (huil, huil, snik, snik, jank, jank) wat Ge-weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig............... Aldus mamsie.......
Superleuke reacties.

Mijn vader daarentegen was tevoren met zijn mobieltje aan het pieren en ging daar na het uitpakken van zijn pakje weer mee verder..... "Gefelicteerd" kon er nog net van af, en 3 zoenen konden ook nog net........ De eerste reactie die toen kwam sloeg alles: "Als jullie maar niet denken dat ik een leuke opa zal zijn"....

Nog al een domper op onze feestvreugde, zoals je zult begrijpen.
Eveneens vanmorgen: Ik kwam trots melden dat we een leuke kinderwagen hadden gezien.... en daar ging ie weer: "En je koopt toch geen nieuwe, op marktplaats staan er genoeg, onzin; een nieuwe wagen. Net als al het andere; dat koop je toch niet nieuw!!!!".
Weg trotse blijdschap!

Wat moet ik hier nou mee?! Ik ken hem als iemand die niet te koop loopt met zijn emoties, aan nieuwe dingen erg moet wennen en vooral alles eerst zelf moet verwerken. In die zin begrijp ik zijn reacties wel. Maar dit is NIET leuk...... Eerlijk gezegd denk ik soms: Had ik het jou maar niet verteld, dan zat ik nu een stuk lekkerder in mijn velletje...................
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 12:55
wat jammer dat je vader zo reageerd. kan mij voorstellen dat je je daar rot over voelt.
moeilijk wat je daar mee met doen. ik zou het zo niet weten.
ik hoop voor je dat hij snel wat positiever is!
wel leuk hoe je moeder reageerde!
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 14:29
@Vickypreg: Ik moet me ook gewoon niet zo druk maken, ik denk dat dat één van mijn zwangerschapskwaaltjes is :roll: Het zal denk ik nog wel even aanhouden totdat ik mijn echo heb gehad. Je kan je gewoon niet voorstellen dat er zoiets wonderbaarlijks in je groeit. Dacht echt dat ik onvruchtbaar zou zijn aangezien mijn cyclus na bijna 2 jaar gestopt te zijn met de pil nog steeds de kluts kwijt was.. En dan gebeurt het toch.... zoiets moois maar zo onwerkelijk. Dacht de laatste tijd dat het alleen nog maar voor anderen was weggelegd.. Maargoed, nu moet ik gewoon gaan genieten :lol:

@ilogic: Dat is inderdaad wel een vervelende reactie van je vader, althans niet zoals je het je had voorgesteld. Zoals je zelf al zei is het een man die moeilijk zijn emoties toont, maar diep van binnen zal hij zo trots zijn als een pauw! Zeg het gewoon tegen je moeder dat je er een beetje mee zit hoe jouw vader reageerde. Je moeder kent je vader tenslotte het beste en misschien uit hij zich wel tegenover haar. Mijn vader uitte zich ook nooit tegenover ons. Als wij hem een mooi cadeau gaven zei hij dankjewel, 3 zoenen en legte het aan de kant. Op zo'n manier van dat we dachten, nou vind je het echt wel mooi? Maar vervolgens vertelde hij tegen mijn moeder hoe blij hij met bepaalde dingen was. Mijn moeder kende al zijn emoties.. Ik wist bijvoorbeeld niet of hij wel trots op me was. Mijn moeder heeft me alles kunnen vertellen wat pap van mij en alles dacht. Hij zei dat nooit, althans niet tegen mij! Ik heb het mijn papa niet meer kunnen vertellen dat ik zwanger ben aangezien hij 1,5 maand geleden heel plotseling is overleden aan een hartstilstand. Maar één ding weet ik zeker en dat is dat hij nooit zo gereageerd zou hebben als mijn moeder met een hoop gesnik en gehuil. Mannen tonen zo vaak hun emoties niet, terwijl ze er wel degelijk zijn. Ik zou het gewoon even met je moeder bespreken, die praat wel met hem..

@beuker83: Ik zou heel graag willen meedoen aan moeders voor moeders, maar ik weet niet of ik daar nog wel voor in aanmerking kom. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap nog nest geweestom dat ik dacht dat ik gewoon ongesteld was op dat moment. Nu zijn er dus bepaalde stoffen mijn lichaam binnen gekomen, al is het niet veel, maar volgens mij houdt moeders voor moeders dan op voor mij. Heb eigenlijk geen zin om hier heel uitgebreid op door te gaan, want ik voel me al schuldig genoeg maar volgens de huisarts en de gyn hoef ik me geen zorgen te maken, maar volgens mij houdt moeders voor moeders dan gewoon op..

Enne, ik heb trouwens al een hele mooie babykamer gezien op de site van babydump, zo ontzettend mooi. Het gaat om de babykamer Orlando, is wel iets prijziger maarja... ik vind hem gewoon zo mooi! Dan maar effe plukken van de spaarrekening hahaha.

Liefs karin
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 15:12
beuker ja ik doe mee met moeders voor moeders Wink het kost je niets en je helpt er zooveel vrouwen mee Wink dus waarom niet Big Grin

vandaag kwam er iemand kijken voor het konijn dat we te koop hebben staan, vroeg ze waarom ik er vanaf wilde. Ik gaf aan dat we gingen verhuizen vanwege de zwangerschap. Keek ze me dom/verbaasd aan.. vroeg ze heel denigrerend,, oh en het was zeker niet gepland? alsof ik nog veel te jong ben :x ik haat dat gedoe.. great.. maargoed ben aardig gebleven. Kan die mensen ook geen ongelijk geven, ze begrijpen het toch niet, en 9 op de 10 mensen bekijken me op die manier.. maar vind het wel erg jammer. Ik heb wel 1 iemand meegemaakt die me gewoon feliciteerde, een vrouwtje uit de boekenwinkel, ik kocht een zwangerschapsboek, zei ze heel lief en vrolijk: wow mag ik jou dan feliciteren! heel bijzonder hoor, geniet ervan! haha, daar verbaasde ik me echt over, maar deed me echt heel goed!

@ ilogic, vervelend die reacties, ik denk dat het voor hem gewoon een beetje als een schok kwam? en tsjha, mannen,, die missen een stukje empathie denk ik daar.. hij bedoeld het vast niet zo verkeerd als het lijkt! maar praat er gewoon met hem over, zeg je gewoon hoe je erover denkt, en dat je er echt mee zit Smile wie weet wat er uitkomt Smile
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 15:14
kaatje, ze gebruiken alleen het hormoon hcg, wat er voor de rest in je urine zit maakt dan helemaal iets uit, daar doen ze niets mee, althans dat lijkt mij.. je zou het even na kunnen vragen?
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 15:22
@Eva_697 Ik zal het voor de zekerheid wel even navragen bij de vk. Ik ga over 6 dagen eerst op vakantie en meteen de dag nadat ik terugkom heb ik al een afspraak. In een potje plassen in Turkije en meenemen naar Nederland wordt ook geen succes.. gaat allemaal van mijn 20 kg af hahahah.
Maarre... misschien een stomme vraag hoe oud ben je dan dat mensen je erop aankijken? Ik ben trouwens 27 (voor degenen die het nog niet wisten).

Liefs
ilogic

Unregistered

01-10-2008 15:42
Bedankt voor jullie reacties... ik was vanmiddag een beetje verdrietig omdat hij zo koeltjes reageerde.... echt een domper even... Inmiddels denk ik; als wij maar blij zijn!!!! Heb het er met mijn moeder over gehad en inderdaad; inwendig is ie zo trots als een pauw! Maar uiten... ho maar!!!

Karin, wat ontzettend rot dat je vader kort geleden overleden. Dat lijkt me heel erg moeilijk... ik wens je sterkte met het verlies.... (en dan zit ik ondertussen te morren dat de mijne zo koel reageert....)

Nou ga effe verder lezen en verder snaaien in mijn pot met Celebrations.... hoezo vreetbui.......ohhhh echt heel erg!
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 15:45
O sorry dat heb ik er niet bijgezet Wink Ik ben 19 en mijn vriend is 22. Maar nee een potje uit Turkije meenemen lijkt me ook niet geschikt nee, kijken ze je bij de douane toch wat vreemd aan denk ik Wink

Ilogic, fijn dat het wat beter met je gaat Big Grin geniet van je caloriebom celebrations Big Grin
ilogic

Unregistered

01-10-2008 15:52
Hahahah die caloriebom is nu half leeg.... (de pot dan) en ik............. ik ben misselijk geworden hahahaha.... dat heb ik dus nu ook wel afgeleerd...............
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 16:22
@ilogic: Zie je nou wel dat je pap best trots is....
Enne geeft niets hoor, het leven gaat verder. Er wordt je niet gevraagd of je dat wel wil... je moet (lees ik). Ik voel gwoon dat pap alles ziet en hij mij een handje heeft geholpen om zwanger te raken. Ik heb van mijn moeder een vruchtbaarheidsboeddha gekregen bij de nog open kist van pap, voordat we hem met het gezin zouden sluiten. Een maand voor paps plotselinge overlijden had hij met mijn moeder een vruchtbaarheidsboeddha voor mij te kopen, omdat we al zo lang bezig waren. Die heb ik dus nog gekregen in het bijzijn van pap, al leefde hij toen niet meer.
Het is voor mij het mooiste geschenk ooit, 2 weken erna ben ik bevrucht. Een leven voor een leven.... Cry

@Eva_697: Ach laat die mensen lekker praten en denken.. iedereen is er op een ander moment van zijn leven aan toe om kinderen te krijgen. Ik was er nog niet aan toe toen ik 19 was, aangezien ik volop aan het studeren is. Voor een ander is dit weer helemaal anders. Geniet van de felicitaties die je krijgt en die anderen... die kunnen lekker de pot op hahaha. Gewoon genieten van je zwangerschap!! Ik ben nu bijna 28 en ik voelde dat voor mij nu echt het klokje ging tikken... Wink

Liefs
ilogic

Unregistered

01-10-2008 16:31
He kaat, wat een bijzonder verhaal....... zat met een glimlach te lezen... mijn respect voor jullie.... Als je het verteld denk ik; het kan gewoon niet anders dat je papa een handje heeft meegeholpen....... super......geniet van je zwangerschap, en; hij ziet zeker alles, ook ik geloof daar in!!
Sanel

Posting Freak

01-10-2008 16:37
Jynthe schreef:Hey meiden!

Liefs Jynthe

Ik heb ook nergens last van.Nog geen misselijkheid of overgeven ofzo. Alleen me darmen idd. Soms vraag me weleens af of het er nog wel zit..... Ik kan ook niet wachten tot de echo. Nog 2 weken.... En tja dat roken. Dat valt mij ook nog steeds zwaar en kan nog niet zeggen dat ik gestopt ben. Niet dat ik pakkies leeg rook hoor!!! Wink Wink Wink Soms een sigaretje.
Sanel

Posting Freak

01-10-2008 16:42
antoinet schreef:ik heb het net vanmorgen aan mijn beste vriendin verteld. voor de rest nog tegen niemand.
we zijn wel van plan om he over 1,5 week aan onze ouders te vertellen. ben dan 6 weken.
kan denk ik tegen mijn moeder dan mijn mond nier houden. gaan dan weer naar hun toe, en gaan met zijn allen gezellig fonduen. en aangezien bij mij op het moment de vermoeidheid alleen maar erger wordt, wordt het dnek ik dan lastig om de vermoeidheid te verbergen.
ik ben nu op zoek naar een leuk cadeautje om onze ouders te geven. wij willen dat dan geven en dan weten ze gelijk dat ik zwanger ben. ben erg benieuwd naar hun reacties.

had net even mijn huisarts gebeld hoe het bij hun in de praktijk gaat. hoef daar helemaal niet heen en kan gewoon zelf contact opnemen met een verloskundige.

Je moet een boekje kopen met de titel: Wij worden opa en oma!!!!! Dat is lachen. Dat idee had ik om onder de kerstboom te leggen maar aangezien ik nu al zwanger ben hebben we het gewon verteld.
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 17:00
@ilogic: We moeten blijven lachen.. van huilen wordt niemand gelukkiger. Ik heb mijzelf toegestaan om een maand intens verdriet te hebben maar nu zal ik verder moeten, hoewel er dagelijks nog steeds wel wat traantjes vloeien. Mijn pap wordt opa, al is ie er niet meer... Pap (foto) krijgt samen met de vader van mijn vriend (is 7 jaar geleden overleden) een mooi plaatsje in de babykamer.. Mogen de opa's ook even een oogje in het zeil houden hahaha..

Liefs
amanda16

Posting Freak

01-10-2008 18:12
Hoi Kaatjew,

Alle eerst gecondoleerd met je vader. Ik zit met tranen in me ogen het te lezen. Zijn de hormonen (ben 9,5 weken)
En heb ander halve maand geleden ook me vader verloren. Is inderdaad wel raar ik wist nog niet dat ik zwanger was maar ik denk inderdaad dat opa mee zit te kijken van boven. Ook is mijn zus zwanger 4 dagen na mij uitgerekend. Gelukkig zijn dit de 2e kindjes voor ons dus de eerste kleinkinderen heeft mijn vader meegemaakt.

Hier verder alles goed word soms s'nachts wakker dat ik misselijk ben bah. En ben behoorlijk opgeblazen.

Greetz Amanda
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 18:21
sanel schreef:
antoinet schreef:ik heb het net vanmorgen aan mijn beste vriendin verteld. voor de rest nog tegen niemand.

Je moet een boekje kopen met de titel: Wij worden opa en oma!!!!! Dat is lachen. Dat idee had ik om onder de kerstboom te leggen maar aangezien ik nu al zwanger ben hebben we het gewon verteld.

is er ergens een boekje te krijgen dan met die titel?
dat is inderdaad wel een leuk idee!
amanda16

Posting Freak

01-10-2008 18:31
Nu we het toch over boekjes hebben.

Kennen jullie die van Kluum? Help ik heb me vrouw zwanger gemaakt. Is eigelijk voor de papa's ook leuk om tegeven. Ik heb hem zelf ook gelezen en vond hem machtig goed. Vooral de humor zeker een aanrader.

Ik had hem voor me man besteld alleen kwam meneer eerder thuis dan mij en heeft het pakje opengemaakt en ik was toen nog niet zwanger.

Wat trouwens ook een mooi boek is voor je zelf of om we tegeven is jouw zwangerschaps bijbel deze heb ik van me zus gehad van de vorige zwangerschap helaas werd dat een miskraam.

Hebben jullie verder nog leuken boeken??? Waarvan je zegt ja die moet je lezen?

Amanda
Sanel

Posting Freak

01-10-2008 18:32
@antoinet

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb het eens van iemand gehoord maar ik weet niet meer van wie. Misschien moet je even in de babywinkel kijken of even googlen. Ik ga even voor je kijken. Big Grin
amanda16

Posting Freak

01-10-2008 18:48
Nog ff een antwoord vanuit het vorige topic.

@ Jynthe wel grappig he ik zit nu op 9 weken en 3 dagen volgends de echo dan. Maar we gaan inderdaad samen naar 2 mei. Onze 2e echo is 20 okt.

@ Anje Thanks ja was wel ff schrikken ook i.v.m de bloedingen en zo ik zei nog droog tegen de gyn oh dan ben ik 1 week verder dan me zus hahahhaa.

@ Saar80 ja ik vind het nog wel raar helaas wonen me zus en ik niet echt dichtbij. En bij ons weet alleen me moeder, zus , schoonzusje en de best vriend van me man. Verder heb ik nog niet de behoeft om het te vertellen misschien dat dat komt omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad en we het iets meer mensen hadden verteld. Ik ben er nu ook nog heel nuchter onder. Ondanks dat we het hartje hebben zien kloppen zitten we natuurlijk nog niet over de 3 maanden heen zitten.

Liefs Amanda
Sanel

Posting Freak

01-10-2008 18:53
@antoinet

Ik heb wat gevonden.

Lenny Duijvelaar & Anjo Geluk
Het opa- en omaboek
160 bladzijden
Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
ISBN: 978-90-215-0971-6
Adviesprijs: 19,95 euro

Gevonden op http://www.vrouw.nl

Of je laat shirts drukken met: De beste opa/oma!!! Of een andere leuke tekst.
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 19:20
@Amanda: Jeetje zeg.. jij ook heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik ben ontzettend verdrietig dat pap mijn zwangerschap niet meer heeft mogen meemaken, zomaar ineens was hij weg met zijn 59 jaar.. Maar toch kan ik me soms zo trots voelen en voel ik me zo krachtig. Pap geniet mee van dit alles. En dat doet jouw papa ook! De opa's waken over onze kindjes.. dat geloof ik heilig.. terwijl ik altijd heel erg nuchter ben.. Wel apart zeg allebei onze pap 1,5 maand geleden verloren en allebei uitgerekend in mei....

Dat boek van Kluun lijkt me echt een toppertje, ik ga hem meteen bestellen bij BOL, cadeautje voor mijn boyfriend Wink Mijn vriend was gisteren zo schattig... voordat we gingen slapen wreef hij over mijn buik en zei een beetje schuchter welterusten.. zo lief... (Hij probeert zich altijd heel stoer voor te doen hahaha). Is echt wel een aparte gewaarwoording voor onze mannen.. wij dragen het kindje ten slotte..
Ik bestel hem meteen....

Liefs Karin
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 19:20
@Amanda: Jeetje zeg.. jij ook heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik ben ontzettend verdrietig dat pap mijn zwangerschap niet meer heeft mogen meemaken, zomaar ineens was hij weg met zijn 59 jaar.. Maar toch kan ik me soms zo trots voelen en voel ik me zo krachtig. Pap geniet mee van dit alles. En dat doet jouw papa ook! De opa's waken over onze kindjes.. dat geloof ik heilig.. terwijl ik altijd heel erg nuchter ben.. Wel apart zeg allebei onze pap 1,5 maand geleden verloren en allebei uitgerekend in mei....

Dat boek van Kluun lijkt me echt een toppertje, ik ga hem meteen bestellen bij BOL, cadeautje voor mijn boyfriend Wink Mijn vriend was gisteren zo schattig... voordat we gingen slapen wreef hij over mijn buik en zei een beetje schuchter welterusten.. zo lief... (Hij probeert zich altijd heel stoer voor te doen hahaha). Is echt wel een aparte gewaarwoording voor onze mannen.. wij dragen het kindje ten slotte..
Ik bestel hem meteen....

Liefs Karin
2 wonder

Unregistered

01-10-2008 19:22
ik dacht waar is iedereen gebleven.dus verhuisd!

leuk,ik ben weer van de partij!

ik inmiddels 7 weken zwanger en heb afgelopen maandag eerste echo gehad,prachtig mooi,zoon kloppend hartje vooral na 2 miskramen (1 met 9 weken en 1 met 12 maar dat was een leeg vruchtzakje)

ik word nu om de 2 weken gecontroleerd,dus mag volgende week donderdag weer terug.

ik weet zeker dat het nu goed gaat komen maar toch heb ik tegen heel de wereld me mond nog gehouden,alleen mijn ouders weten het omdat ik zo moe en misselijk ben en dan is het toch wel makkelijk dat ik mijn zoontje daar naartoe kan brengen en ik even kan gaan slapen!

ik moet van de arbo tot de 12 weken thuis blijven omdat ik in de zorg sector zit en ik al 2 miskramen heb gehad,wil mijn baas dat ik echt rust hou nu!
heerlijk ik geniet ervan,ook omdat dit mijn laatste zwangerschap zou zijn.

hoe gaat het met jullie dames??
amanda16

Posting Freak

01-10-2008 19:41
Hey Karin,

Ja mijn vader was 64 dus ook erg jong nog. Ik ben ook super nuchter maar soms gebeuren er dingen die ik niet kan verklaren. Dus weet ik dat ie er is. Het rare is dat ik niet eens wist dat ik zwanger was. De dag van de crematie heb ik s'avonds flinken bloedingen gehad met veel stolsels maar des ondanks was en blijf ik zwanger zonder dat ik dat wist. Mijn vader is erg gesteld op mijn man op onze bruiloft hield mijn vader een speech waarin zijn laatste zin was dat er snel een kleinen mocht komen. Helaas zal die dat niet meemaken. Maar goed wanneer ben je precies uitgerekend?

Gr, Amanda
amanda16

Posting Freak

01-10-2008 19:45
Oja

Leuk dat je dat boekje gaat bestellen is zo leuk. Ik hem me kapot gelachen maar goed.

Mijn man zegt altijd lassie tegen me buik straks zal je begrijpen waarom Wink
Die van mij is erg bezorgd mag bijna niks meer doen. En zin's maandag zegt hij elke avond weltruste kleine tegen me buik en aait er over zo lief.
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
01-10-2008 19:59
Hoi Meiden!

Wat is er veel geschreven...heb een lange, drukke dag achter de rug dus moest even veel bijlezen!

Heb ook al vaker over dat boekje van Kluun gehoord....miss dat ik dat ook nog wel voor mn vriend ga kopen...miss voor sinterklaas!

Kennen jullie het boek "Voor de geboorte" van Peter Tallack? Dat geeft je een echte kijk in de buik. Alles is namelijk helemaal nagemaakt en er staan fantastisch mooie fotos is! Aanrader!

Wat het roken betreft....heb het idee dat er veel meiden zijn die daar moeite mee hebben, met dat stoppen.... Nu ben ik zelf een niet-roker en ook nog eens behoorlijk "anti-roken". Sorry als ik miss te direct ben maar tis gewoon mijn mening! Ik vind het namelijk behoorlijk vervelend om verplicht te moeten meeroken terwijl ik daar niet om vraag. Zoals op straat, op het terras en zoals vandaag op het station. Mensen staan 100 meter van die rookpaal af en ik mag die rook lekker inademen... Persoonlijk vind ik dan ook dat wanneer een kindje in je buik nog niet eens een goede reden is om te stoppen met roken, wat dan wel? Je doet het in de eerste plaats voor jezelf, dat stoppen. Maar nu er een klein wondertje in je groeit vind ik gewoon dat je de discipline moet hebben om het kindje niet bloot te stellen aan die schadelijke stoffen. Je hoort me echt niet zeggen dat het gemakkelijk is om te stoppen, maar heel eerlijk ben ik van mening dat je al zou moeten zijn gestopt VOOR je zwanger werd.... Daarbij erger ik me ook gruwelijk aan moeders die boven de kinderwagen roken of met een baby op de arm een sigaret roken...zo´n klein kindje vraagt daar niet om en jij bent de volwassen die voldoende kennis en inzicht zou moeten hebben om het te laten... Tot zover mijn pleidooi voor het niet roken.... Wink

Qua klachten hebben mijn darmen vandaag ook behoorlijk wat lawaai gemaakt, wat erg fijn is wanneer je een cursus volgt (geloof dat iedereen het kon horen!). Verder wil ik in de week na de echo, wanneer ik 9 a 10 weken ben het nieuws wereldkundig maken....
kaatjew

Unregistered

01-10-2008 20:20
@Amanda: Idd ook veel te jong... je denkt altijd dat het alleen anderen overkomt en dan ineens gebeurt het jezelf.. ik kan het nog steeds niet bevatten, juist omdat het zo plotseling was...
Ik had mijn vader gek genoeg al bijna 4 weken niet gezien (we wonen ver uit elkaar en ik was op vakantie geweest). De dag voor zijn overlijden heb ik hem heel toevallig wel gezien omdat ik mijn leaseauto moest inleveren ivm een faillissement dus ik kwam mijn moeders auto halen. De volgende ochtend lag hij dood in huis.. Mijn moeder heeft hem pas om 17:30 gevonden.. hij was al helemaal koud en paars.. pimpelpaars.... Ik ben blij dat ik pap nog heb gezien voor de crematie toen we de kist sloten want papa was het niet meer.. het leek een hele andere man... niet meer mijn papa.. Zo ben ik de crematie doorgekomen en heb ik mijn zegje kunnen doen.. had nooit gedacht dat ik dat kon..

Hier een klein stukje uit mijn toespraak... was voor mij het moeilijkste stuk...

Nou pap, daar staat je dochter dan…
Je bent uit mijn leven gerukt, zo maar ineens… geen laatste kus, geen dag pap, helemaal niets.
De laatste woorden die ik tegen je gezegd heb waren sterkte pap omdat je je niet lekker voelde. Waarop je antwoordde dank je wel… Dat was het laatste.. de dag erna was het voorbij…

en dan volgt nog een heel stuk tekst met herinneringen....

Maar hoe gaat mijn leventje nou verder zonder jou? Ik kan echt nog niet zonder je. Ik heb je nog zo hard nodig pap. Ik had zo graag gewild dat je me had zien trouwen en mijn kindje in je handen zou houden. Ik weet dat je trots zou zijn… apetrots.
Ik was ook zo trots op jou pap, het ging zo goed met je….

Ik kan nu alleen nog maar zeggen dat ik ontzettend veel van je hou en je verschrikkelijk mis.
Maar ik zal verder moeten zonder jou pap, of ik dat nou wil of niet. Dat is iets waar je op zou staan. Geef me ajb ook de kracht om door te gaan.

Je hebt me samen met mama gevormd tot wie ik nu ben. Dank je wel daarvoor. Je hebt zoveel voor me betekend en dat zal je blijven doen. Al jouw wijze lessen blijf ik bij me dragen totdat jij me komt halen en ik weer bij je zal zijn.. but not yet pap! Ik ben hier nog niet klaar. Je zou me terugsturen…
Pap jij leefde jouw leven op jouw manier met je hart op de juiste plaats voor jouw dierbaren. Je leeft in mij voort.

En nu ben ik dan zwanger... ongelooflijk maar waar..
Het bizarre is dat ik al 2 weken voor zijn dood tears in heaven zat te neurieen als ik 's ochtends met de honden het bos in liep.. iedere dag weer, vond het zo raar.. Toen we de uitvaart bespraken zei mijn moeder meteen dat ze tears in heaven wilde draaien tijdens de dienst... Ik zat haar echt zo aan te kijken van....he...???? Zo zijn er zoveel bizarre dingen... Bij mijn moeder ging er iedere maandag een lampje stuk, knalde echt uit elkaar. (Maandag 11 aug is de sterfdag van pap). Tot afgelopen maandag. Ik vond het vreemd.. nee hoor zei ze.. ik heb hem verteld dat hij ermee op moet houden, want het kost me hardstikke veel geld.... geloof het of niet maar iedere maandagg klapte er een lampje stuk van verschillende lampen.. Ik ben hier normaal zo nuchter in, maar dit is gewoon bizar..
Het geeft me wel dat beetje rust dat er wel degelijk iets is (en dat zeg ik met mijn nuchtere hoofd hahah). Onze vaders zien alles!!

Liefs Karin
ninke

Unregistered

01-10-2008 20:31
he meiden

idd wat een hoop geschreven, ik ga proberen overal iets van te zeggen..

dames die hun vader verloren hebben, wat een mooie gedachte, een leven voor een leven!
ilogic, ik zou het tegen je vader zeggen dat je het jammer vind hoe zijn reactie is, hij kan niet veranderen als hij niet weet dat jij er last van hebt.
mensen die roken! het is niet goed maar het kan echt geen kwaad die paar sigaretten! haha, ik drink zelf ook af en toe een wijntje..
de kwaaltjes die komen en gaan en idd een echo is dan wel fijn voor bevestiging... bij iedereen is het anders en elke zwangerschap is ook weer anders. mijn borsten die puilen namelijk uit en ik heb al een maat groter gekocht. (zit nu all op cup g)

eva ik snap dat je aangekeken word en dat werd ik ook met mijn vorige zwangerschap ik was toen 23 maar het went en mensen in je omgeving wennen er ook aan.

verder morgen de intake bij de vk en toch vind ik het spannend.

fijne avond.

liefs
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 20:35
amanda16 schreef:Nu we het toch over boekjes hebben.

Kennen jullie die van Kluum? Help ik heb me vrouw zwanger gemaakt. Is eigelijk voor de papa's ook leuk om tegeven. Ik heb hem zelf ook gelezen en vond hem machtig goed. Vooral de humor zeker een aanrader.

Ik had hem voor me man besteld alleen kwam meneer eerder thuis dan mij en heeft het pakje opengemaakt en ik was toen nog niet zwanger.

Wat trouwens ook een mooi boek is voor je zelf of om we tegeven is jouw zwangerschaps bijbel deze heb ik van me zus gehad van de vorige zwangerschap helaas werd dat een miskraam.

Hebben jullie verder nog leuken boeken??? Waarvan je zegt ja die moet je lezen?

Amanda

ik heb wel van dat boek gehoord. heb ook 2 andere boeken van hem gelezen, en die waren ook erg leuk.
mijn vriend houd helemaal niet van lezen, is ook dislectisch. maar hij is dus ook leuk om zelf te lezen. ga ik hem denk ik lekker voor mijzelf halen
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 20:38
sanel schreef:@antoinet

Ik heb wat gevonden.

Lenny Duijvelaar & Anjo Geluk
Het opa- en omaboek
160 bladzijden
Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
ISBN: 978-90-215-0971-6
Adviesprijs: 19,95 euro

Gevonden op http://www.vrouw.nl

Of je laat shirts drukken met: De beste opa/oma!!! Of een andere leuke tekst.

lief dat je bent gaan zoeken.
ik had gister bij de bruna wel een boekje gezien met do's en dont's voor opa en oma. was ook wel een leuk boekje. ik denk dat wij morgen maar even de stad 's avonds in gaan
Tijger1

Unregistered

01-10-2008 20:44
ik ben net weer thuis,
hadden een extra training met de hondenclub. ik zit met onze hond in het demonstratie team. zondag hebben wij een belangrijke demonstratie in zwolle. is nogal groots opgezet, dus moeten wij goed voor de dag komen.
het was hier vanavond takke weer, dus lekker nat geregent. heb het er koud van. heb al lekker gedouchd en ga straks lekker mijn bed in. ben sinds begin deze week ontzettend moe, lijkt nu alleen maar erger te worden.
morgen ochtend heb ik gelukkig om 9 uur pas vursus. en die duurt maar tot 12 uur. daarna lekker niets doen
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 22:10
amanda die heb ik vorige week aan mijn vriend gegeven Big Grin geweeeeeldig boekje echt geniaal Big Grin lassie, rijstkorrel, hahah, hcg= hormoon met ontploffingsgevaar.. Mijn vriend was m aan het lezen, om de minuut hoorde ik gelach, dus was erg geslaagd Big Grin
Eva_697

Unregistered

01-10-2008 22:17
dankjewel ninke voor je antwoord! ik verwacht ook niet dat mensen niet zullen kijken maar goed hopen dat het went Big Grin

Kaaatje het stuk wat je hebt geschreven vind ik echt prachtig! krijg er zelf bijna tranen van :oops:

@ saar, ik begrijp jouw mening over rokers, maar het stomme is, als je zelf rookt is het zoo moeilijk zoveel moeilijker dan het lijkt. daarom voelen wij rokers (nu ex rokers Wink ) ons ook zo erg zwak en lomp als we toch weer toegeven aan een sigaret terwijl je was gestopt... omdat het toch zo ontzettend veel moeilijker is dan je in eerste instantie dacht. ik zou het bijna een ziekte durven noemen... sigaretten Confusedhock: bah bah bah wat ben ik blij als ik daar helemaal vanaf ben Big Grin ik rook dan wel neit meer, maar voel nog dat ik het mis, dus durf me nog niet afgekickt te noemen Wink
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 02:42
Hey Karin,

Super dat je nog een toespraak heb kunnen houden. Mijn man en zus hebben wat gezegt ik kon dat niet. Ik had ook een liedje in me hoofd maar dat paste niet bij me vader. Mijn vader zat in een verpleegtehuis (24-12-2007 zware herseninfarct gehad). Mijn vader is daar om een maandag(25-08)gestorven het weekend daarvoor zijn we niet geweest omdat 'we" het te druk hadden. Hij zou de vrijdag naar huis komen alleen hebben wij die dag afscheid van hem genomen.

@Saar80 over het roken kan ik wel mee praten. Denk dat ik nu het hele forum over me heen krijgt. Bij mijn zoon was ik de eerste 3 maanden gestopt toen bleek ik een zogenaamde miskraam te hebben gehad dan loop je wel te stressen dus ben ik weer gaan roken. Alleen had ik geen miskraam mijn zoon is 6 maanden later geboren. De laaste maanden heb ik weinig gerookt maar toch deed ik het. Ook na de bevaling rookte ik vrolijk verder. Ik heb nooit achter de wagen gerookt ja toen ie in een buggy zat en wat grooter was ook nooit toen ik hem vast hield. Nu ben ik 01-01-2007 gestopt met roken das al bijna 2 jaar en ja de kilo's zijn er ook bijgekomen. Als ik de tijd terug kan draaien zou ik het anders doen. Hey meeroken tja wat zal ik daarvan zeggen dat is altijd er moeilijk. Mijn man rookt wel hij vindt het erg moeilijk te stoppen rookt nog maar heel weinig en in huis wordt niet gerookt. Op me werk hebben ze een rokershoek maar met dit weer staan ze bijna binnen. Ik kan het nog niet vertellen op me werk zit nog niet over de 12 weken. Verder heb ik er niet veel moeite mee.

Trouwens top dat het boekje van Kluun in de smaak valt ik had er nog nooit van gehoort. En eigelijk als vrouw zou je hem niet moeten lezen je moet er tegen kunnen maar ik vond het geweldig.

Liefs Amanda
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 07:26
goedemorgen dames.

het was dat mijn wekker ging en ik er uit moest, anders had ik nog wel lekker door kunnen slapen. ben zo moe!!
heb gelukkig vandaag een cursus en die duurt tot 12.00 daarna lekker voor mij zelf.
ik had net voordat ik wat ging eten al even een beetje dingen lopen doen. werd me ineens een potje beroerd. en nu wat gegeten en voel ik mij weer een beetje beter.raar hoor. normaal kon ik eerst wel wat dingen thuis doen voor ik ging ontbijten.

fijne dag allemaal en tot vanmiddag
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 07:30
Hoi

Ja dat heb ik ook ik ben er zelfs vanacht nog uitgeweest om te eten. (wordt wakker van de misselijkheid).

En su6 vandaag he

Amanda
ninke

Unregistered

02-10-2008 08:04
ik doe bewust weinig voordat ik ga eten en vandaag dat helemaal goed gedaan maar ipv brood een appel gegeten en kom net terug van de wc... ooh kotsen is niet leuk! ik heb ook nog mijn dochter van 16 mnd die hier rondloopt en het buurmeisje op bezoek en die snappen er niets van haha.. voel me nu wel weer beter

heb kluun ook gelezen, prachtig

vanmiddag vk spannend

x
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 08:40
Ik moet ff afkloppen maar gespugt heb ik nog niet. Wel veel misselijk bah.

Su6 bij de vk vanmiddag.
anje

Unregistered

02-10-2008 09:44
hallo allemaal

ik heb een tijdje niks gepost hier, maar wel meegelezen hoor, maar was te moe om wat te typen en heb mijn eigen laptop uitgeleend aan mijn schoonzus die in het ziekenhuis ligt, dus zit wat minder achter de computer

Mijn misselijkheid is de laatste dagen stukken minder, ook mijn borsten zijn minder pijnlijk, mijn buik wordt al een beetje dikker Confusedhock: . gister heb ik 2 uur lang in de winkels naar een goeie broek gezocht, maar niks gevonden, positiebroeken waren nog veel te groot en verder wist ik het ook niet. Uit wanhoop thuis al mijn broeken nog maar eens gepast, maar daar werd ik alleen maar verdrietiger van, van dat ging allemaal echt niet meer :?

Ik heb me vandaag ziekgemeld op mijn werk, want ik ben steeds zovreselijk moe en had de halve nacht wakker gelegen omdat ik het koud houd en mijn hoofd zit helemaal dicht en keel doet zeer. Cry
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 11:56
Hey,

Das balen, ik weet dat me zus die haar broeken niet meer past laat vermaken met een band er tussen vraag me niet hoe en wat dat zal ik moeten navragen. Gelukkig pas ik me broeken nog maar zal wel niet voor lang zijn.

Kan je geen broek in een maatje groter kopen?? met strech stof????

Vervelend dat je ziek bent.

Liefs Amanda
anje

Unregistered

02-10-2008 12:03
nou moet zeggen dat ik het winkelen op een gegeven ook meer dan zat was, het bleek namelijk dat de kinderbijslag gestort was en het was natuurlijk woensdagmiddag. Had ik dat geweten was ik niet gegaan pffff, wat een drukte zeg. Heb wel 2 vesten gekocht, waar ik onopvallend mijn knoopje onder open kan zetten Big Grin , dus ben niet helemaal voor niks geweest.

ik ben ook een leuk boek aan het lezen: Buikgevoel van Risa Green. Gaat over een vrouw die met afgrijzen naar zwangeren vrouw kijkt en dan zelf zwanger wordt. Het is erg vermakelijk beschreven. Ik wil Kluun ook nog gaan lezen.
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 12:23
ja erg he.

ik was gelukkig zondag al gaan winkelen alleen voor me zoon dan. Drama zn koopzondag maar manlief gaat dan gelukkig mee en op woe werk ik een halve dag en dan heb ik geen zin meer.

Wat je kan doen op je broek is een elastiek te zetten zodat je broek wel bijelkaar blijft en lekker een vest er over.

Ik zoek nog steeds een dikke vest 3/4 in zwart of grijs kan ze niet vinden. Hopelijk kan ik wat eind van de maand vinden als we in Frankrijk zijn (Schoonouders wonen daar en gaan we meteen vertellen dat ze weer opa en oma worden) hihihi.
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 12:28
anje schreef:hallo allemaal

ik heb een tijdje niks gepost hier, maar wel meegelezen hoor, maar was te moe om wat te typen en heb mijn eigen laptop uitgeleend aan mijn schoonzus die in het ziekenhuis ligt, dus zit wat minder achter de computer

Mijn misselijkheid is de laatste dagen stukken minder, ook mijn borsten zijn minder pijnlijk, mijn buik wordt al een beetje dikker Confusedhock: . gister heb ik 2 uur lang in de winkels naar een goeie broek gezocht, maar niks gevonden, positiebroeken waren nog veel te groot en verder wist ik het ook niet. Uit wanhoop thuis al mijn broeken nog maar eens gepast, maar daar werd ik alleen maar verdrietiger van, van dat ging allemaal echt niet meer :?

Ik heb me vandaag ziekgemeld op mijn werk, want ik ben steeds zovreselijk moe en had de halve nacht wakker gelegen omdat ik het koud houd en mijn hoofd zit helemaal dicht en keel doet zeer. Cry

anje balen dat je nu ziek bent. denk maar even goed aan jezelf, rust maar goed uit.
je mag mij trouwnes veranderen op je lijstje. ik sta er nog op met mijn nod 25 september. dat mag nu uitgerekend 5juni zijn.
hoe gaat het nu trouwens met je schoonzusje?
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 12:38
amanda16 schreef:Hoi

Ja dat heb ik ook ik ben er zelfs vanacht nog uitgeweest om te eten. (wordt wakker van de misselijkheid).

En su6 vandaag he

Amanda

vervelend is dat he.
heb gelukkig nog niet gehad dat ik 's nchts er uit moest om te eten.
hoe ver ben jij nu?
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 12:50
Hoi,

ik zit nu op 9weken en 4 dagen afgelopen maandag naar de gyn geweest en een echo gehad hartje zien kloppen.
Ik moet je ook eerlijk bekenen dat ik dit bij me vorige zwangerschap niet heb gehad. Drama!!!!
Destiny83

Unregistered

02-10-2008 14:08
Nou, ik mag me ook hier melden, geloof ik :lol:
Bedankt voor de uitnodiging Antoinet.

Ik heb vanochtend voor het eerst getest en er waren 2 hele mooie blauwe streepjes zichtbaar!

Ik weet niet of het psychisch is of dat ik er nu juist extra op let, maar ik ben al de hele dag een beetje misselijk en ik heb een weeïg gevoel in mn onderbuik. Dat had ik vorige week ook, maar toen dacht ik gewoon dat de ongi er aan zat te komen. How wrong was I? Big Grin

Wij hebben het ontzettend moeilijke voornemen om het allemaal tot 1 december geheim te houden. We trouwen eind van de maand en we hebben het nu dus druk zat. Dus nu lekker klussen (echt klussen) in ons nieuwe huis, trouwen en dan lekker twee weken op huwelijksreis. En als de rust weer een beetje is wedergekeerd, dan vertellen we het.
En dan gaat iedereen terugrekenen: oh al 3 maanden, maar jullie zijn pas 1 maand getrouwd. Hoe kan dat nou?! Dat wordt nog grappig Smile

Ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger (eigenlijk maar 2, maar jah). Niet te geloven zeg!
kaatjew

Unregistered

02-10-2008 14:29
Hoi hoi ik ben er weer Wink
Effe 2 uurtjes geslapen op de bank.. Ik was zooo moe zeg en ik heb het zooo koud!
Hebben jullie dat trouwens ook, dat je 's avonds echt sjaggie wordt, ik kan dan echt niets meer hebben..

@Amanda: Jeetje denk je je vader vrijtdag te verwelkomen thuis, moet je die bewuste dag afscheid nemen.. verschrikkelijk! Ik weet hoe je je voelt.
Wel super dat je maandag het hartje van je beebje hebt horen kloppen, lijkt me zo'n speciale ervaring..
Ik heb trouwens een heel mooi nummer van Venice op mijn hyves staan.. het heet: the family tree. Ik zou zeggen zoek het eens op op Youtube en dan die met de plaatjes.. niet de film.. Luister goed naar de tekst.. het is voor ons zo toepasselijk en zo ontzettend mooi. Ik zit steeds weer te janken.. maarja dat kan ook met de hormonen te maken hebben. Wink

Na het overlijden van pap wilde ik graag een kleine tatto laten zetten op de onderkant van mijn pols.. iets speciaals... aangezien ik niet zo van de plakplaatjes ben. Big Grin Ik ben er nu aardig uit maar het zal nog even moeten wachten. Ik wil de tekst papa boven en de naam van ons toekomstige beebje er onder met iets van 5 cm tussenruimte... dan een heel mooi sierlijk lijntje tussen pap en de kleine, dat is de levenslijn... dan bijna aan het einde van de levenslijn bij pap een sterretje omdat pap/opa nu een sterretje is en bij het beebje iets schattigs... waarschijnlijk een vlindertje.. Ik ben normaal niet van de tattoos, maar een kleine tattoo met een hele grote betekenis vind ik echt schitterend. Een leven voor een leven he.... Maarja eerst deze zwangerschap goed uitzitten en dan zien we wel verder.. ideetje ligt in ieder geval klaar.

Enne meiden als jullie het vervelend vinden dat ik zo over mijn vader zit te ratelen, moeten jullie het zeggen hoor.. ik denk dat het voor mij ook een stukje verwerking is..

@Ninke: Hoe is het gegaan vanmiddag?

@Anje: Balen zeg dat je je zo ziek voelt. Wat is dit forum toch weer fijn ook dat je zoveel herkenbare dingen ziet en je je ei kwijt kan wat betreft de broeken die niet meer gaan passen hahaha. Lijkt me rare gewaarwoording bij mij.. ik ben nou eenmaal niet zo stevig... maat 26 van spijkerbroeken... Maar wel hele lage heupbroeken dus ik denk dat dat nog wel een tijdje gaat passen.

@destiny83: Gefeliciteerd meis!!!! Ik zou het kan p van je vinden als je het geheim kan houden, ik heb mijn mond tegen velen al niet meer kunnen houden :roll: , behalve tegen de vriendengroep hahaha, maar daar ga ik zaterdag door de mand vallen als we de meidenavond hebben in amsterdam. Jeetje.. spannend hoor deze maand ook nog trouwen!
Nou klets hier lekker mee, het is hier reuze gezellig... enne.. lekker genieten van je zwangerschap! Big Grin

Liefs Karin
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 14:40
destiny ook ik vind het knap als je zolang je moet kan houden.
ik heb het gister al tegen mijn beste vriendin verteld. ik heb de afgelopen maanden zo tegen haar lopen liegen, voelde ik mij zo rot over. zij is in juni bevallen en toen waren wij gestopt met de pil. dat wilde wij tegen niemand zeggen om vragen te voorkomen of het al een keer raak was.

ik heb vanmiddag een afspraak bij de verloskundige gemaakt en mocht zelf ook gelijk een afspraak maken voor echo.
eerste week van november naar de verloskundige en de week erna de echo. nu wordt het toch wel heel echt!
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 14:42
amanda16 schreef:Hoi,

ik zit nu op 9weken en 4 dagen afgelopen maandag naar de gyn geweest en een echo gehad hartje zien kloppen.
Ik moet je ook eerlijk bekenen dat ik dit bij me vorige zwangerschap niet heb gehad. Drama!!!!

heb jij een keer een miskraam gehad?
misschien heb je het al een keer ergens opgeschreven maar ik weet het even niet.
lijkt mij erg mooi om het hartje van je kindje te zien kloppen!
Eva_697

Unregistered

02-10-2008 14:46
@Kaatje je rateld echt niet over je vader!!! :o is juist logisch dat je daarmee bezig bent joh!!
Heel mooi idee trouwens van die tattoo! heel bijzonder Smile

en ja ook ik kan saafs niks meer hebben en ben dat echt sjaggie (gister alles van tafekl geslagen omdat mijn vriend niet naar me luisterde omdat hij bezig was :oops: ) nu kan ik er wel om lachen Tongue
en slaap zelfs met sokken zo koud heb ik het Tongue

@Destiny gezellig dat je ook hier mee komt kletsen! Big Grin nogmaals gefeliciteerd Big Grin Big Grin succes met geheim houden Wink

Ik begin hier trouwens steeds meer last te krijgen van mijn buik, saafs heel erg opgezet, s morgens niks aan de hand, maar broeken gaan met de loop van de dag strakker zitten, dus doe ik bewust echt lage heupbroeken aan, maar dat helpt ook niet echt :| vervelend die darmen., Het schijnt dat je echt de baby pas ziet aan je buik NA 12/13/14 weken. Daarvoor kun je al wel en echt zwangerschapsbuikje krijgen, maar dat schijnen ook je darmen te zijn.. weet iemand of dat klopt?
Tijger1

Unregistered

02-10-2008 14:55
ook ik ben 's avonds niet zo gezellig.
ik ben dan ontzettend moe. vind het nog erg moeilijk om mij aan die vermoeidheid toe te geven, ben gewend om altijd maar door te gaan.
bij mij is die vermoeidheid er pas sinds begin van de week. moet er echt aan wennen dat ik naar mijn lichaam moet gaan luisteren. en dan zegt mijn vriend heel goed bedoeld dat ik nu eens lekker niets moet gaan doen of lekker vroeg naar bed moet gaan en dan kan ik al lekker kribbig gaan doen.
Destiny83

Unregistered

02-10-2008 15:02
@ Eva: Ja dat klopt. Pas vanaf week 13/14 komt je baarmoeder boven je schaambeen uit. Je baarmoeder zit samen met je eierstokken en een heleboel darmen heel diep in je bekken. De baby groeit en je baarmoeder groeit dan natuurlijk ook. Die darmen die heel diep zitten, moeten dan ergens heen en de enige weg is: naar boven. Vandaar dat je al eerder een zwangerschapsbuikje krijgt.

Afgelopen maandag heb ik mijn trouwjurk na een half jaar weer gepast. De 1e keer was ie een maatje te groot, maar geluk doet eten ofzo, want ik ben 7 kg aangekomen (ben best slank, dus dat is heel wat voor mij). Nu hoeft mijn jurk niet meer ingenomen te worden! De coupeuse zei wel dat ik nog een beetje mag aankomen voor een nog perfectere pasvorm.
Nou dat moet geloof ik wel lukken zo! Big Grin
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 15:05
Heb ik net een heel lap tekst geschreven is het weg :o

Voor antoinet nog ff snel in het kort.

Dit is officeel me 3e zwangerschap heb al een zoon van bijna 9jaar
Vorig jaar na het verwijderen van me mirena spiraal met 2 maanden zwanger geworden. Helaas is het vuchtje voor de 7 weken al gestorven. Het lege vruchtzakje kwam er helaas niet uit. Dus ben ik gecurreteerd. Daarna werd ik niet ongesteld kuurtje primolut en 1 maand de pil maar ook daar kwam niks uit. Dan komen ze met je heb waarschijnlijk een verkleving Ashermannsyndroom. Gelukkig viel het mee was een verkleving in me baarmoederhals. Om te zorgen dat dit niet weer dicht gaat krijg je een koperspiraal. Gelukkig werd ik hier wel van ongesteld op 17-07 is deze er uitgehaald en op 23-07 had ik weer een menstruatie 04-08 een kijkoperatie om tekijk of alles goed was ik bleek nog een kleine verkleving te hebben een soort 8 vorm. Op 17-08 had ik een menstruatie van 1,5 dag ik schok daar geen aandacht aan vanwegen die verkleving. Op 29-08 flinken bloeding met stolstels. Dus ja dan denk je niet dat je zwanger bent. Op 12-09 zegt me man ineens tegen mij volgens mij ben je zwanger. Ik een test gedaan en jawel positief Confusedhock: 18-09 nog een keer getest en jawel ook die was positief en zo kwam ik bij de gyn maandag meteen een echo en jaa hoor daar zat het dan al 9 weken dus vanaf 23-07 en het hartje klopte.

As je verder nog vragen het hoor ik het wel van je

Gr, Amanda
amanda16

Posting Freak

02-10-2008 15:13
hoi Karin,

Ik heb het net beluisterd erg mooi ja tranen komen weer naar boven. Ik zal hem nog een paar keer beluisteren.

Amanda
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (33): 1 2 3 4 5 ... 33 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave