Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Gestopt met anticonceptie september 08

Gestopt met anticonceptie september 08
sproeki

Unregistered

25-09-2008 20:33
hai willetje! welkom en ik hoop dat je snel zwanger mag worden!
Je weet je cyclus natuurlijk nog niet maar de gemiddelde cyclus is 28 dagen dus dan ben je 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie het vruchtbaars! dat zou in jou geval dus de 26 zijn, misschein nog even doorklussen dus! Wink
succes!
De_knapste

Unregistered

29-09-2008 18:19
Hoi Willetje,

Ik ben vanaf 4 augustus 2008 gestopt met de pil en op 6 september voor het laatst ongesteld geweest. Mijn cyclus duurt tot nu toe 29 dagen dus ik zou 5 oktober ongesteld moeten worden.
Ik heb alleen deze maand een ontzettend zware buik en een borrelend gevoel heel zeurend, dit heb ik nog nooit gehad en vraag me af of het de eerste keer oefenen zonder pil al gelukt is. Heel erg spannend.
Ik had vanavond een beetje (roze) slijmerige afscheiding ik hoop zo dat het niet met de ongesteldheid te maken heeft. Ik heb de zwangerschaps testen al klaar liggen en ga (als ik niet ongie word) volgende week testen.
Ik ben ook in vlagen misselijk en moe en en heb veel last van gas.
Misschien beeld ik het me allemaal maar in je let zo op elk borreltje :lol:

Ik ben heel nieuwsgierig hoe je je voelt vlak voordat je ontdenkt dat je zwanger bent, wat zijn de ervaringen?

Ik wil je heel veel succes wensen met zwanger worden Willetje, misschien hebben we veel aan elkaars verhalen. Hou me op de hoogte.

Groetjes De Knapste Wink
Tijger1

Unregistered

29-09-2008 18:25
hoi
welkom hier.
klets gezellig mee.
en veel succes met zwanger worden!
Jennifer Gr

Unregistered

30-09-2008 10:31
Hoi hoi,

Mijn man en ik hebben deze week ook besloten om te stoppen met anticonceptie. Was toevallig de laatste strip. We hebben het er geregeld over hoe leuk het zou zijn om een kleine T of J te hebben...
Nu moet ik eerst nog herstellen van mijn operatie van afgelopen donderdag, maar ben in ieder geval van de PIL af, joehoe.

Groetjes Jennifer
Beloved

Unregistered

30-09-2008 22:02
Jennifer Gr schreef:Hoi hoi,

Mijn man en ik hebben deze week ook besloten om te stoppen met anticonceptie. Was toevallig de laatste strip. We hebben het er geregeld over hoe leuk het zou zijn om een kleine T of J te hebben...
Nu moet ik eerst nog herstellen van mijn operatie van afgelopen donderdag, maar ben in ieder geval van de PIL af, joehoe.

Groetjes Jennifer

Ik was net aan een nieuw pakje begonnen. Was helemaal in shock toen vriendlief vorige week serieus de vraag stelde of ik wilde stoppen met de pil. Meent hij dit nou? Het was echt zo! Natuurlijk zat ik al starend naar zwangere vrouwen te kijken en wilde ik niets liever, maar toch is het eng. Inmiddels ben ik van de schrik bekomen en kan ik niet wachten. Zit pas in mijn tweede dag van mijn cyclus en word nu al ongeduldig. Moet er niet aan denken dat het een jaar kan duren...petje af voor de mensen die geduldig bijven proberen.
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
01-10-2008 09:50
Allemaal welkom!
Jennifer en Beloved, hou er wel rekening mee dat na de pil het wel even kan duren voor je hormoonhuishouding en cyclus weer normaal zijn. Hoe het met de nuvaring zit weet ik niet, die ken ik niet. Maar evengoed alledrie veel succes met zwanger worden!

Groetjes,
mdtje
y

Unregistered

02-10-2008 10:40
Hallo Allemaal,

Mijn vriend en ik hebben na onze zomervakantie besloten om te stoppen met de pil.
25 augustus was ik voor het eerst weer ongesteld en had toen een cyclus van 25 dagen.
Mijn volgende nod is nu 13 oktober als het weer 25 dagen is.
Hebben deze week al druk geklust.
En nu maar afwachten :oops: .

Iedereen veel succes met zwanger worden.
Ben blij dat dit forum er is.
Want wij hebben besloten het er verder nog met niemand over te hebben.

Y
jemoeder

Unregistered

02-10-2008 17:43
Hallo,

Wij zijn sinds juli met de pil gestopt, en eind augustus hebben we besloten er helemaal voor te gaan, zonder enige anticonceptie.
Ik snap je gevoel helemaal, Willetje! Ongeduldigheid ten top hier, haha.
Ik hoop dat wij allemaal snel zwanger zijn, succes met klussen! Wink
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
05-10-2008 20:44
Hallo allemaal!
Nou ik heb vorige week donderdag ( de 25e) de laatste pil ingenomen.. en nu stoppen wij er ook mee Smile
Maar ik heb meteen een vraagje, ik ben toen natuurlijk ongesteld geweest (stopweek) en eigenlijk had ik afgelopen vrijdag dus weer met de pil moeten beginnen, maar dus daarmee gestopt. Maar nou had ik vandaag, zondag, een klein beetje licht rose bloedverlies bij het plassen. Normaal heb ik nooit na 7 dagen nog bloedverlies van ongesteldheid, en anders is het donker/bruin. Zou dit met het stoppen van de pil te maken kunnen hebben of heeft dit als iets te maken met een zwangerschap?? Heb wel gelezen over innestelingbloeding, maar lijkt me dan wel erg snel!! Confusedhock:
Hopelijk weet iemand van jullie hier meer over! Smile
Liefs.
P.s: de rest van de dames ook veeel succes ( en plezier Wink ) met zwanger raken!
mdtje

Posting Freak

06-10-2008 10:27
Hoi finaly,
Het zal wel met het ontpilproces te maken hebben, of alleen maar het feit dat je vrijdag niet meer begonnen bent ermee. Voor een zwangerschap moet je eerst een eisprong gehad hebben (meestal 14 dagen na je 1e dag ongi, maar dat kan verschillen per persoon) en dat lijkt me onwaarschijnlijk als je vorige week nog aan de pil was.
In elk geval succes met zwanger worden!

groetjes,
mdtje
finaly87

Posting Freak

06-10-2008 10:41
Ja ik dacht inderdaad ook aan het anti pilproces ( of hoe het ook genoemd kan worden Wink)
Leek me anders ook erg snel inderdaad haha. Bedankt voor je reactie
finaly87

Posting Freak

06-10-2008 15:27
ontpilproces Wink
mch83

Unregistered

06-10-2008 21:32
Hoihoi,

Ik ben in augustus gestopt met de pil, en gelijk een maand later al weer ongesteld geworden. Een cyclus van 26 dagen... Ik heb tijdens mijn eisprong (ik neem aan dat het mijn eisprong was) en afgelopen weekend ook flinke buikpijn gehad. Ik zou deze week ongesteld moeten worden, dus spannend. Heb wel heel erg veel last van mijn buik, het rommelt allemaal en ook behoorlijk wat steekjes af en toe. Ook heel erg moe, maar misschien beeld ik het me allemaal wel te veel in Sad

Jullie ook allemaal succes en veel plezier met zwanger worden!!

Liefs, Marian
mdtje

Posting Freak

07-10-2008 08:27
Hoi mch83,

Nog welkom hier! Klinkt wel spannend, dat gerommel en die steekjes. Maar houd er rekening mee dat je nog aan het ontpillen kunt zijn. Ik ben dat niet en voel evengoed elke keer rare dingen en wordt dan weer ongesteld. Vrouwen... Wink
Maar wie weet, misschien is t wel raak. Succes met wachten tot je nod of tot je kunt testen!

groetjes,
mdtje
AVM

Unregistered

07-10-2008 20:09
Zoooo herkenbaar, op 11 september is bij mij de Mirena eruit gehaald,
Daarvan eerst wat bloeding maar daarna ook "vers"waardoor het mij voorkwam als een echte menstruatie. Meteen gaan tellen dus maar deze maand nog niet raak geschoten...

Kan niet wachten tot het zover is!
Beloved

Unregistered

09-10-2008 17:53
Eigenlijk baal ik ervan dat ik weer op deze site zit, dan ga ik straks weer dromen dat ik zwanger ben en slaap ik weer slecht, maar ik ben er nu toch en wil jullie eigenlijk wat vragen.
Nadat ik ben gestopt met de pil ben ik ongesteld geworden en dat duurde maar liefst een week! Kennen jullie dit en is dit een teken dat mijn cyclus deze maand langer is, waardoor mijn eisprong ook later is?
De_knapste

Unregistered

09-10-2008 19:02
Beloved schreef:Eigenlijk baal ik ervan dat ik weer op deze site zit, dan ga ik straks weer dromen dat ik zwanger ben en slaap ik weer slecht, maar ik ben er nu toch en wil jullie eigenlijk wat vragen.
Nadat ik ben gestopt met de pil ben ik ongesteld geworden en dat duurde maar liefst een week! Kennen jullie dit en is dit een teken dat mijn cyclus deze maand langer is, waardoor mijn eisprong ook later is?

Ik heb zelf de ervaring dat ik, nu ik gestopt ben, ook flink langer en heftiger ongesteld ben. Ik verlies veel meer bloed en slijm en heb veel meer buikpijn en krampen.
Je kunt over de lengte van je cyclus pas echt iets zeggen als je een paar keer nadat je gestopt bent met de pil ongesteld bent geweest, als je het netjes bijhoudt dan is makkelijk na te tellen hoe lang je cyclus duurt. Dit geldt enkel als je een beetje regelmatig ongesteld bent.

Bij ons was het de eerste keer proberen trouwens niet raak, ik ben gewoon weer (helemaal op tijd overigens) ongesteld geworden, ik had al allerlei dingen gevoeld maar dat bleek toch met de menstruatie te maken te hebben.
Ik verwachtte ook niet dat het de eerste keer raak was maar had gewoon teveel op elk borreltje en steekje in mijn buik gelet. :oops:
Ik ben wel heel erg blij dat mijn cyclus heel regelmatig blijkt te zijn dat geeft mij het vertrouwen dat alles daarbinnen wel op zijn plek zit. Nou nog afwachten hoe goed de zaadjes van manlief zijn.

Wat ik trouwens ook heel erg heb is dat ik constant droom dat ik zwanger ben, dat is zo vreemd. Soms kun je niet meer uit elkaar houden wat er nou gedroomd is en wat niet Wink

Ik hoop dat het bij ons en ook bij de andere "collegaatjes" snel raak is.
mch83

Unregistered

10-10-2008 20:04
Heyhey,

De afgelopen dagen heb ik nog steeds regelmatig die krampjes gevoeld in mijn onderbuik, net alsof ik ongesteld moet worden of zo... Het tweede weekend en derde weekend van de cyclus behoorlijk wat buikpijn gehad. Mijn vorige cyclus was 26 dagen, maar dat was pas de eerste keer dat ik ongesteld ben geworden na het gebruik van de pil (de stopweek na de laatste pil niet meegeteld, ik ben toen ook gewoon ongesteld geweest). Ik ben de hele week ook ontzettend moe, vanmiddag vrij genomen en zelfs nog even liggen slapen!! Ook een heel erg rommelend gevoel in mijn buik. Ik zou vandaag ongesteld moeten zijn geworden, als deze cyclus hetzelfde zou zijn als de vorige, al zal dat waarschijnlijk niet zo zijn. Toch wil ik morgenvroeg het liefst een testje doen, omdat ik wel redelijk wat symptomen heb! Zou dit al kunnen denken jullie, of zou dit echt te vroeg zijn?
finaly87

Posting Freak

10-10-2008 20:07
Jeetje wat spannend zeg.
Ik zou niet weten of dit ook het ontpiproces zou kunnen zijn, ben zelf nog op onderzoek uit wat daar allemaal precies bij hoort Wink
Succes met je testje morgen, ik hoop voor je dat het raak is!
Laat je het dan nog weten hier?
Liefs.
mch83

Unregistered

10-10-2008 20:13
Ja, ik twijfel zelf ook of het eventueel met ontpillen te maken kan hebben... Ik kom alle symptomen daar ook wel tegen, alleen de vermoeidheid kan ik dan niet plaatsen. Morgenvroeg dus maar gewoon ff testen! Ik laat het zekers ff weten!

Liefs
finaly87

Posting Freak

10-10-2008 20:16
Maar ik las dat je morgen ongesteld moet worden? Kan je beter morgen even afwachten.. of hoorde je vandaag ongesteld te worden??
Of wil je zoiezo die test even doen? Ik weet hoe verleidelijk het is om toch even te testen Wink en ach, het kan nooit kwaad toch!
mch83

Unregistered

10-10-2008 20:22
Wanneer deze cyclus hetzelfde zou zijn als de vorige had ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar ben pas sinds augustus gestopt met de pil dus het is toch ff afwachten hoe het loopt. En ik kan ook gewoon bijna niet wachten met testen, omdat ik zo veel symptomen heb... Erg he :oops:
finaly87

Posting Freak

10-10-2008 20:31
Ik snap helemaal wat je bedoelt! haha..
Ga maar gewoon lekker even testen dan Wink Maar bedenk wel dat de uitslag teleurstellend kan zijn he.. maar dan nog gewoon weer met frisse moed verder gaan! je bent ook nog niet zo lang bezig (ik ook niet, moet mijn 1e ongesteldheid nog afwachten Wink)
Succes alvast!!!
vj

Posting Freak

Topics: 35
11-10-2008 10:48
ik stopte begin juli met de pil. toen na 5 dagen ongi.
maar de echte ongi bleef uit. begin sept nog steeds geen ongi!

toen heb ik van de huisarts een kuurtje gehad om mijn ongi op te wekken. en dat is gelukt. half sept ongi. nu wachten op mijn volgende ongi (rond 21 okt is 28 dagen) of zwanger natuurlijkSmile

sterkte allemaal met afwachten!
Beloved

Unregistered

11-10-2008 13:28
mch83 schreef:Wanneer deze cyclus hetzelfde zou zijn als de vorige had ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar ben pas sinds augustus gestopt met de pil dus het is toch ff afwachten hoe het loopt. En ik kan ook gewoon bijna niet wachten met testen, omdat ik zo veel symptomen heb... Erg he :oops:

En en en?? Heb je getest??
finaly87

Posting Freak

11-10-2008 15:52
ja mch83 ik ben ook wel benieuwd!! Wink
mch83

Unregistered

12-10-2008 11:08
Ik heb zaterdagochtend een test gedaan, helaas negatief. Maar ook nog steeds niet ongesteld... Vermoeidheid blijft aanhouden, ook al ben ik het hele weekend al vroeg naar bed geweest en hebben we lekker uitgeslapen... Gister zijn we een eind gaan fietsen, en na 5 kilometer had ik al het gevoel dat ik niet meer kon :oops:
Ik wacht gewoon het volgende weekend af, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden en de symptomen blijven aanhouden ga ik opnieuw testen!

Liefs
finaly87

Posting Freak

12-10-2008 16:40
Ik geloof dat het gewoon kan hoor. Bij veel testen staat trouwens dat het niet uitmaakt welke dag je test, ookal lees ik op het forum vaak anders.
Succes meid! Zal ik voor je duimen? Winkxx
mch83

Unregistered

12-10-2008 20:21
Thanks Finaly!

Ik zag trouwens wel dat de test die eerst negatief was, na een paar uur wel een tweede streepje vertoonde. Het is wel een heel licht streepje, maar toch. Het lijkt me wel vaag als er een streepje komt zonder dat het hormoon aanwezig is, toch?

x
finaly87

Posting Freak

12-10-2008 21:00
ehmmm maar dan is die gewoon positief hoor..!!!
Ik zou snel nog een test doen!! want als er toch een heel licht streepje kwam.. dan ben je toch echt wel zwanger Confusedhock: :mrgreen: Big Grin
mch83

Unregistered

12-10-2008 21:02
Tja, ik twijfel toch wel een beetje nu, misschien is het wel gewoon doorgelopen vloeistof of zo... hij is echt maar heel licht... Over een paar dagen gewoon nog maar een x testen!!
finaly87

Posting Freak

12-10-2008 21:02
ja moet je doen.. hij kan heel licht zijn omdat er niet heel veel hcg in je urine zat.. heb je het sochtends getest of later op de dag?
mch83

Unregistered

12-10-2008 21:05
Was later op ochtend. Geen ochtendurine ook... Maar hij lijkt ook een klein beetje gerafeld of zo... ooow, ik ben echt erg... Het zou wel heel snel zijn, gelijk de eerste ronde al raak. Ik kan het me bijna niet voorstellen... :roll:
finaly87

Posting Freak

12-10-2008 21:07
Nou ik zou ook wel willen testen.. heb echt het idee dat ik al zwanger ben, maarja.. ik denk dat ik maar gewoon mijn eerste ongesteldheid afwacht haha...
Zou wat zijn hey, 1e ronde al zwanger hahahha.. geweldig toch Wink
Ga je morgen weer testen? Of later?? Als ik een 2e licht streepje zou zien zou ik wel snel weer testen, want heb wel vaker gehoord dat er een 2e licht streepje later komt en dat het dan idd gewoon raak is hoor.. vandaar Wink
Succes! Smile xxx
mch83

Unregistered

12-10-2008 21:10
Dat zou super zijn, als het bij jou al zo ver is!!! Heb jij ook de bekende symptomen al? Wanneer ben je gestopt met de pil?

Ik denk dat ik een paar dagen wacht met testen, even afwachten maar Als dat lukt tenminste, ik ben zooooo ongeduldig. En dat in de eerste ronde al..hahaha

X
finaly87

Posting Freak

12-10-2008 21:22
ik ben 2 weken terug gestopt met mn pil, dus heb inprincipe de eisprong nog niet gehad, want die voel ik.. maar ik voel me gewoon zo anders.. Had na mijn ongesteldheid ook 2 dagen heel licht rose bloed verloren.. (innestelbloeding???) en ik voel me gewoon vreemd, ben ineens chagrijnig om niks, of moet heel snel huilen om niks. Ook afentoe wat last van mijn buik, ook bij het plassen beetje een blaasontsteking gevoel, maar die niet door zet.. dus geen blaasontsteking zeg maar.. Minder eetlust, soms misselijk, opgezette buik.
Maar goed, dat kan ook allemaal weer bij dat vervelende ontpilproces horen ofcourse Sad Dus ik laat me niet gek maken Wink
Ik probeer mijn ongesteldheid af te wachten en als dat me niet lukt, ongeduldheid Wink, dan test ik maar gewoon haha.
xxx
mch83

Unregistered

12-10-2008 21:30
Nou, dat zijn toch ook aardig wat dingen die erbij horen. Is echt shit dat wachten he... En ik ben me ook maar al te goed bewust dat ons lichaam ons enorm voor de gek kan houden... Al moet ik zeggen dat ik direct na het stoppen met de pil niet echt ergens last van heb gehad. Ook mijn menstruatie was er heel snel weer... Misschien toch gewoon even afwachten voor je, phoe, ik weet hoe erg het is....

Succes meid!

X
AVM

Unregistered

13-10-2008 16:50
Weer allemaal heel herkenbaar,

We willen zo graag zwanger worden/zijn dat je opeens van alles voelt.
Ik wacht nu al 6 dagen op de ongesteldheid (2e keer na verwijdering mirena) maar deze wil maar niet komen. Wel een super raar gevoel in de buik, af en toe wat steken (?), lijkt echt anders dan "kramp".
Maar helaas, een test kan niet negatiever zijn dan de mijne, slechts één hele duidelijke streep: niet zwanger dus....

Overigens staat in de beschrijving van mijn test dat er na een aantal uren twee streepjes zichtbaar kunnen worden maar dat dit niet wil zeggen dat je zwanger bent. Ik wil je geen hoop ontnemen maar het staat er echt helaas...

ben benieuwd naar jullie verder berichten.
Succes allemaal en goed klussen! Wink
charlottedream

Unregistered

13-10-2008 20:14
hay allen,

Ik ben half sept ook gestopt... de 14e sept de laatste dag van 'pil'menstruatie gehad.
En nu nog in afwachting van de eerste echte ongi.
Vanaf de 14e 'wacht' ik nu 'al?' 29 dagen....

Echt spannend allemaal....
Bij sommige dingen die je voelt denk je meteen... neeeejjj het zal toch niet al meteen na het stoppen raak kunnen zijn ofzo?

Fijn dat er zo'n forum als dit is waarbij je ook ervaring van andere personen die in deze situatie kunt lezen..

grroetjes fijne avond en tot forumsssss
finaly87

Posting Freak

14-10-2008 17:44
@kimberley: balen meid dat het toch niet raak was. Je zou inderdaad na zo een lange tijd wel verwachten dat het raak is.. 2 maanden niet ongesteld.. niet normaal. Confusedhock:

@sylvana: klinkt spannend, maar wel vervelend dat de testen negatief geven. Ben je overtijd, denk je dat het raak is, test je nog negatief.. kans dat je net als bij kimberley ook ongesteld wordt, maar dan een stuk later.. Maarja die kans is ook wel klein, dus logisch dat de hoop op een zwangerschap er dan wel is! Ik hoop voor je mee Wink

@charlotte: ik zit ook in mijn eerste ronde en denk inderdaad afentoe het zelfde als jiJ!

Spannend allemaal he meiden! Smile Dankzij het forum kunnen we elkaar mooi helpen en op de hoogte houden Wink

@mch: Het is heel vervelend hoe een lichaam je voor de gek kan houden, en dan vooral wanneer je iets heel graag wilt. misschien had je t al op een ander forum gelezen, maar vanochtend had ik ineens een doorzichtig slijmerig (lijmachtig) iets met afvegen na het plassen. Er zat ook een vleugje bloed doorheen. 10 dagen terug was mijn laatste ongestelheid dag, dus zou wel snel zijn voor een eisprong volgens mij, maar las wel dat het vernixslijm kan zijn, wat erop duid dat er dan na 3 dagen een eisprong plaats vind.
Maar ja, dat innesteling zit ook in mijn hoofd. Maar weet niet of je daar ook doorzichtig slijm van krijgt. Ik heb dat in elk geval nog nooit eerder gehad. (Of nooit eerder gemerkt misschien?)
Vaag allemaal he?? Bij dit soort dingen zou ik dus het liefst heel snel naar de drogisterij rennen voor een test! :o Maarja, misschien weer overdreven :x Lastig lastig!!

Liefs en nog succes voor de nieuwe meiden Wink
finaly87

Posting Freak

14-10-2008 18:18
Inderdaad sylvana, blijf het positief inzien.. ookal is dat vast moelijk soms. Maar er komt vast een dag dat het raak is! Weer een maand flink klussen (zoals ze dat hier noemen Smile) Succes! xx
charlottedream

Unregistered

14-10-2008 18:22
Hay

@kimberly.... oh zelfs na 2 maanden en nog wat kan je ongesteldheid dus uitblijven...
oh dan kan ik blijkbaar nog even.
Wel super balen zeg, dat het alsnog kwam....
Volgende ronde hopelijk voor je!

@sylvana.... jammer meid, hopelijk snel wél positief....!

@finaly87.... ja erg toch...ineens denk je bij alles dat het daar wel mee te maken kan hebben, terwijl (heb ik tenminste) voor die tijd noooooooooit langer dan 1 sec. over zou nadenken.
Soms word ik wel moe van mezelf daardoor hoor, denk ik mens doe normaal.... gewoon rustis aan afwachten....

Je leest ook wel van alles qua duur/wachttijd tot aan je eerste menstruatie na het stoppen met de pil.
Variërend van 26 dagen tot 36 en soms zag ik hier op het forum weleens iets in de 60 ofzo?....
Hmmm..... lijkt me heel vreemde situatie hoor als je na 60 dagen nog steeds geen idee hebt waar je lichaam mee bezig is.. maar goed ik wacht maar af. meer kunnen we niet doen!

Succes iedereen
finaly87

Posting Freak

14-10-2008 18:27
Ja charlotte, volgens mij is dta het codewoord wanneer je zwanger wilt worden: afwachten. En we wachten wat af he! Pfoe wat een geduld vergt het van je als je zo graag zwanger wilt zijn.. we worden vast klaargestoomd voor als er eenmaal een kleintje is.. want dan is geduld ook heel belangrijk hahah Wink

Ik had ook voor dat ik met de pil stopte dat ik vaak dacht dat ik zwanger was. Wil al heel lang graag zwanger worden, maar bleef wel aan de pil. Als ik de pil dan eens vergat dacht ik meteen dat ik allerlei symptomen voelde en dan ging ik testen. Natuurlijk altijde negatief. Nu het echt raak kan zijn besluit ik juist te wachten tot ik ongesteld ben anders wil ik denk ik elke week wel testen hahaha
Wink
charlottedream

Unregistered

14-10-2008 18:33
Ik heb inderdaad ook toen 1 x getest toen ik nog aan de pil was, hem in die periode een keer was vergeten en mn '(pil-)menstruatie' uitbleef.... maar ook bij mij negatief.
Was niet zo zeer dat ik het toen graag wilde.... al hadden we het toen wel ok gevonden mocht het wel zo geweest zijn.

Enne nu schijnt het zo te zijn dat je pas kan testen (zie bijsluiter van die test) een paar dagen NADAT je ongesteld had moeten worden.
Dus ja...... wanneer is dat moment dan denk ik nu steeds...
Is dat nu al voor mij (30 dagen na 'pil-menstruatie') of toch nog maar even wachten tot na 60 dagen (wat de max is bijna wat ik hier en op andere sites lees)

Vaker testen lijkt me ook wel leuk, maar helaas.... die tests zijn ook niet gratis... en je kan ze maar 1 keer gebruiken (ook zo waardeloos hahahah Wink )

Gisteren had ik het gevoel na een kwart bord eten te hebben gegeten dat ik vol zat tot aan mn borstbeen... beetje pijn ook..... had ook meteen niet zoveel trek meer.
Kende ik ook niet dat gevoel..
Irritant toch....

Ach... inderdaad meid.... we wachten maar vrolijk af.
finaly87

Posting Freak

14-10-2008 18:40
nou dat van 60 dagen heb ik hier ook 1 keer gelezen, maar dat is volgens mij een uitzondering hoor. Je hebt hele handige sites waar je precies kan ziewn wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je het best kan testen.. ik zat net op een site via google, als je zoekt op ovulatiekalender. Daar zie je precies hoe en wat als je de datum van de eerste dag van je laatste ongesteldheid intikt en hoelang je cyclus duurt Aangezien ik mijn cyclus nog niet wet ga ik maar uit van 28 dagen. Dan zie ik dat ik de 12e het meest vruchtbaar was, en toevallig heb ik toen ook sex gehad! Dus weer extra spannend hahahha
charlottedream

Unregistered

15-10-2008 17:42
Nou... ik ga inderdaad even google-en op ovulatiekalender.
Vannacht dus ongesteld geworden... zomaar ineens...
Dus ik ga nu 30 dagen aanhouden wat prachtig mooi rond getal.
(je doet toch vanaf de laatste dag van de pil-menstruatie tot aan de volgende eerste dag van de menstruatie rekenen??)

Ik ga eens even loeren op internet..
Ook wel weer fijn om te weten dat het het nog doet allemaal, dat het weer op gang komt.
finaly87

Posting Freak

15-10-2008 18:40
Je moet van de 1e menstruatiedag tot aan de eerst volgende menstruatie dag rekenen.. dus dan zal het iets langer bij je zijn.
Ga die kalender maar eens zoeken, daar staat ook meer informatie bij.
Jammer dat je ongesteld bent geworden he :S Toch altijd een teleurstelling denk ik. (mijn ongesteldheid moet nog komen)
Was dit je eerste ongesteldheid na het stoppen van de pil?
Liefs!
mch83

Unregistered

15-10-2008 18:45
Ik ga ook weer door voor de tweede ronde! Vandaag toch ongesteld geworden, helaas :S. Eerste cyclus was 26 dagen, de tweede cyclus 32 dagen, dus ligt niet heel ver uit elkaar... Je eigen lichaam kan je dus echt goed voor de gek houden, aangezien er heel veel symptomen waren die met een zwangerschap te maken kunnen hebben... Dan zal het toch wel ontpillen zijn geweest?
Heb via internet deze week zwangerschapstesten en ovulatietesten besteld. Scheelt ook een hoop geld en het zijn vrij gevoelige testen!!

Succes meiden!

X
finaly87

Posting Freak

15-10-2008 18:48
hey mch83, wat balen zeg, toch ongesteld.
Ja je lichaam kan je heel goed voor de gek houden inderdaad.
Dan maar met goede moed de 2e ronde in he.. en ach waar hebben we het over.. het is pas de 2e Wink
Het zou best ontpillen kunnen zijn geweest ja. Hoe ben jij van de testen afgebleven? ik vind het zo verlijdelijk om toch even te testen Confusedhock:
Het zou bijna een stress bestendig iets zijn, zo een test. Puur om de onzekerheid even weg te nemen hahahah
Misschien moet ik ook maar eens vai internet gaan kopen. Heb je al eerder afgelopen maand een test gedaan? Of heb je je echt helemaal in kunnen houden??
Of ben ik de enige met de hoge drang naar testen Tongue
Liefs!!
mch83

Unregistered

15-10-2008 18:51
Nou, ik ben ook niet van de testen afgebleven hoor...hihihi... Ik had afgelopen weekend al een test gedaan, en gister kwamen de niewe testen binnen die we via internet hadden besteld, dus ik heb vanmorgen nog een testje gedaan omdat ik nog steeds niet ongesteld was geworden... En later op de ochtend kwam het toch.

Maar we gaan gewoon vrolijk verder klussen Big Grin
Disney-Baby

Unregistered

15-10-2008 19:04
ik lees dat er weer een boel mensen ongesteld zijn geworden.
Sad vind het heel vervelend voor jullie.
zelf ben ik nog even aan het afwachten.
ik moet morgen ongesteld worden dus ben benieuwd.
weet bijna 100% zeker dat ik het toch wel ga worden. heb helemaal geen symptonen of gevoel dat ik zwanger ben. Sad
we zijn nu precies een jaar bezig en als ik morgen ongesteld word betekend dat dat we het 2e jaar in gaan Confusedhock: best wel een kut gevoel.
finaly87

Posting Freak

15-10-2008 19:13
Ik ga denk ik ook daar eens testen bestellen.
Heb nu 2 testen bij drogist gekocht voor 13 euro :S
dat tikt dan aan he!
@disneybaby: nou, ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt Wink 1 jaar is lang dan he??
Hoop voor je dat als het nu niet raak is dat het de volgende ronde raak is Smile
mch83

Unregistered

15-10-2008 19:15
@disneybaby, ik ga voor je duimen meid. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, langer dan een jaar bezig te zijn!! Ik heb na een maand al moeite met wachten :oops:
Succes!!!
charlottedream

Unregistered

15-10-2008 22:46
Ja hoor ook ik heb zojuist een paar van die ovulatietestjes besteld via test jezelf dan ga ik eens kijken deze maand hoe dat allemaal in zn werk gaat.
Er gaat echt een hele wereld open hoor met al die testjes, en dat je er zo mee bezig bent.
Wel heel leuk (nogmaals) allemaal mensen in hetzelfde schuitje....!

@Kimberly Ben benieuwd ook hoor
Lijkt me alleen wel een beetje regiseerd allemaal, ("schat volgens die test moeten we NU eventjes aan de slag") maar it's for the best moeten we maar denken haha Wink
@finaly87 Ja is weer de eerste keer ongesteld worden na het stoppen met de pil.
hoelang moet jij nog wachten tot je 'NOD' (dag dt je niet ongesteld wil worden-
dag betekent dat zie ik op dit forum terug)?
@mch83 Jammer meid.... maar volgende x beter hoop ik voor je!!
@ disneybaby Ik ga heel hard duimen voor je dat je morgen niet ongesteld wordt.....
finaly87

Posting Freak

16-10-2008 09:57
Hye charlotte, ik moet nog 1 of 2 weken wachten. ik weet niet hoe het met me cyclus zit nu ik geen pil meer slik. Dus ik wacht het maar af. Waarschijnlijk heb ik wel deze week mijn eisprong (gehad) dus denk dat het dan nog 1 week duurt ofzo voor ik ongesteld word? Ik zie t wel Wink
Liefs
snippie

Unregistered

16-10-2008 10:04
@finaly als je deze week je ei hebt gehad.dan wordt je denk over twee weken ongesteld.
je moet ongvere van de 14dagen na je ei uit gaan.

liefs snippie
finaly87

Posting Freak

16-10-2008 15:00
oja, nou dan zal ik waarschijnlijk toch een cyclus van 28 a 30 dagen hebben..
Disney-Baby

Unregistered

16-10-2008 18:58
het duimen heeft tot nu toe geholpen..ben nog niet ongesteld.. maar de dag is nog niet voorbij...
finaly87

Posting Freak

17-10-2008 08:53
Spannend Disney-baby! Nog harder duimen dat ie ook echt weg blijft Wink
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
17-10-2008 08:59
Spannend disney. Ik duim mee!!!
Salos

Member

Topics: 0
17-10-2008 09:35
Hoi Dames,

Wat leuk er gaat een wereld voor me open.
Ik en mijn man hebben ook besloten om te stoppen met de pil (ik ben 24 jaar en mijn man 30 en we zijn een half jaar geleden getrouwd). Ik heb gisteren de laatste pil geslikt, dus vandaag ook maar begonnen met foliumzuur..... Smile
Spannend, maar goed eerst maar eens ongesteld worden uit mezelf. Ik zal maandag wel ongi worden nog door de pil en dan maar afwachten. Voordat ik 7 jaar geleden ben gestart met de pil, had ik een regelmatige cyclus, dus ik heb heel benieuwd hoe het nu zal gaan.

Ik moet ook toegeven, dat de hele wereld zwanger lijkt, ow wat lijkt me het mooi!! Wink
Maar we zijn nog maar net gebonnen en ik denk dat het bij ons niet zo snel gaat. Veel in de familie, waarbij het niet echt lukken wil, en waarbij het minsten 8 maanden duurt, dus lekker afwachten....

Leuk dat ik met jullie mee kan kletsen.

Succes allemaal.

Groetjes, Salo
Bambi80

Posting Freak

17-10-2008 10:00
Hoi Salo,

Succes met zwanger worden! Misschien ben jij dan in de familie een uitzondering om de regel om wel snel zwanger te worden. Maar goed als je er rekening mee houdt dat het lang kan duren, valt het misschien straks alleen maar mee!
Bij mij was de cyclus gelijk weer regelmatig. 5 x 26 dagen. alleen de laatste keer was het in een keer 28 dagen.

groetjes Marieke
Salos

Member

17-10-2008 11:33
@kimberly en marieke: ja ik ben ook heel positief hoor! We zijn gestopt en we zien wel wanneer het raak is bij ons..... En gemiddeld doet een stel er een half jaar over om zwanger te raken, dus daar gaan wij ook gewoon vanuit, dan kan het natuurlijk altijd meevallen Smile
We zullen zien.

Zijn jullie ook aan de foliumzuur? Ik heb gisteren de laatste pil genomen en wordt dan dinsdag denk ik ongesteld. Ik ben dan vandaag maar gewoon begonnen met foliumzuur!
Rustig afwachten en eerst mijn cyslus maar op gang zien te krijgen.

Gek eigenlijk zit een mens in elkaar. Als je goed nagaat en eens nadenkt over je lichaam is het allemaal zo onvoorspelbaar Smile

We laten de natuur rustig zijn werk doen, hihi. En flink oefenen natuurlijk, want dat is nog het leukste in de voorbereiding, hahaha. Dus lekker blijven klussen :oops: :oops:

Groetjes, salos
finaly87

Posting Freak

17-10-2008 13:32
Hey salos, Ik ben wel aan de foliumzuur, en volgens mij de meeste van ons.
Spannend hoor, wanneer zal het raak zijN! Dat is een vraag die bij ons allemaal dagelijks door het hoofd spookt denk ik Wink

Ik ben ook mijn 1e ongesteldheid aan het afwachten, want ook pas gestopt met de pil. Nu ga je een periode in met vooral veel schijnzwangerschap symptomen Wink het ontpilproces. Tot nu toe merk ik er nog niet heel veel van. Maar ja, natuurlijk let je nu extra op elk dingetje die in je lijchaam gebeurt om het vervolgens aan een eventuele zwangerschap te linken :roll: haha.
Nou veel plezier met klussen he! Wink En succes met (snel) zwanger raken..
Liefs
Disney-Baby

Unregistered

17-10-2008 16:43
@ salos. ik ben ook aan de foluimzuur en extra vitamines (al wil ik ze nog wel is vergeten :oops: gelukkig heb ik een man die meeslikt en er wel vaak aan denkt)
veel succes met zwanger worden en hoop dat het snel raak is bij jullie!!!!

@ finaly87 en mariekebr1. het duimen werkt nogsteeds ben nogsteeds niet ongesteld.
heb iedere keer een cyclus gehad van 25 dagen maar vorige maand ineens 32 dagen. dacht dat het kwam door de stres van de bruilofd en door dat we op vakantie waren maar begin nu te denken dan mijn cyclus misschien is veranderd. Dat zou dus betekenen dat ik pas volgende week donderdag ongesteld moet worden. Dus ik wacht zoiezo nog even donderdag af.

Was er net op mijn werk wel van overtuigt dat ik ongi was geworden en voelde me ook echt klote (ook omdat er weer een nieuwe zwangere was) durfde op mijn werk niet te kijken omdat ik bang was dat als het zo zou zijn ik zou gaan zitten huilen.
maar kom net thuis en ben nog niet ongi.
heel raar want ik heb nogsteeds het idee dat ik ieder moment spontaan kan gaan zitten huilen.
pffffff
Disney-Baby

Unregistered

17-10-2008 16:46
zie trouwens dat ik in het forum "gestopt met anticomceptie september 08" zit.
hoe ik hier nou weer terecht ben gekomen :lol: hahaha ben namelijk van oktober 07 :oops: foutje
snippie

Unregistered

17-10-2008 16:52
@disney baby ik zit hier soms ook hoor en ben nu in mijn 7de ronde.dus hoor hier eigenlijk ook niet :oops: .maar zo kun je een beetje je ervaringen met de net stoppers delen.

liefs snippie
AVM

Unregistered

17-10-2008 17:35
Hallo allemaal,

Weer een berichtje van mij, 12 sept laatste ongi gehad en nu nog steeds niet.
Daarnet maar even een test gedaan voor de zekerheid maar helaas, echt negatief....

Zal met de eerste echte keer ná de mirena te makln hebben. Heeft één van jullie daar ervaring mee of was iedereen aan de pil? Na het verwijderne van het spiraal was ik direct ruim een week ongi maar daarna dus niet meer....

In ieder geval wens ik jullie allemaal succes!
finaly87

Posting Freak

17-10-2008 17:50
@disney: Ja dan kan je idd nog wachten, ik had al een test gedaan haha maar ik moet mezelf leren onder controle te houden Wink
En idd, wat Snippie al zegt, je bent hier gewoon welkom hoor, hoe meer ervaringen hoe gezelliger Wink haha.
@AVM: vervelend dat je ongi zo uit blijft he en dan o0ok nog negatief testen :S waardeloos. Ik heb geen ervaring met Mirena, ben gestopt met de pil
Jij ook weer succes en de rest ook! Wink
Liefs
charlottedream

Unregistered

17-10-2008 18:40
@ salo > welkom, gezellig. succes met zwanger worden
ik hoop voor je dat het snel mag gebeuren (in tegenstelling dan tot wat er in je fam
gebeurt.
ja ik ben ook aan de foliumzuur. dat wordt altijd aangeraden zodra je stopt

@ disneybaby > oeeeehhhh spannend wel hoor.
ik blijf voor je duimen dat het uitblijft

@ kimberly > k heb de ovu-testjes binnen. ik ga het wel proberen hoor. ik heb er 7 nu...
dus op de dagen van http://www.babybytes.nl/encyclopedie/O/ ... ekalender/
ga ik gewoon even kijken of dat klopt.
en de rest van de test bewaar ik gewoon.
'k weet nu ook waar ik ze kan kopen makkelijk (via die site)

Ik zie het allemaal wel hoor, k laat het op zn beloop voor de rest.
We zijn ook pas net bezig, net gestopt en afgelopen woensdag voor het eerst ongi geworden sinds de 'pil-menstruatie'.
Wel gek hoor... ik verwachte heel wat meer bloeding, maar het valt me mee.
Misschien is de tweede (die ik natuurlijk niet hoop dat er komt) wel heftiger, zoals voordat ik aan de pil was....?

Spannend hoor allemaal meiden.
Good luck to all!!!!!!!!!!
mch83

Unregistered

17-10-2008 21:11
Heyhey,

Ik ben ook gelijk begonnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil. Het kan natuurlijk sowieso geen kwaad en het kan ooit snel gaan.

Ik had dus ook heel erg veel tekenen van zwangerschap in mijn tweede maand na het stoppen met de pil, maar uiteindelijk op dag 32 toch ongesteld geworden. Mijn ongesteldheid is deze keer ook weer niet echt heftig, dat had ik inderdaad ook anders verwacht. Ik had elke keer het idee dat hij niet goed doorzette of zo.

Dus we gaan nu de tweede ronde in!! Big Grin En gewoon proberen om er niet te veel mee bezig te zijn, ook al valt dat niet mee natuurlijk. Ik ben bang dat het anders alleen maar tegen gaat werken... :oops:

Fijn weekend allemaal!!
y

Unregistered

17-10-2008 22:26
Hallo Dames,

Ik ben net terug van mijn werk en mijn mannetje was nog niet thuis.
Maar kon niet langer wachten om te testen.
2 vette strepen oftewel ZWANGER!!!!
En dat in de 2e ronde.
Had ik echt nooit verwacht.
Mijn mannetje komt zo naar huis en dan vertel ik het hem.
Zit helemaal te trillen achter de pc.

Wie weet bij welke test het blijft staan om te bewaren?
Ik heb nu met een sensitest getest.
volgens mij vervaagd die later.'

Wordt een nachtje niet slapen denk ik.
Of juist heerlijk dromen.
Ik hou jullie op de hoogte

Y
Salos

Member

18-10-2008 07:45
@ Y: WOW gefeliciteerd met jullie zwangerschap, en dat al in de tweede ronde! Echt helemaal super, ga er maar lekker van genieten!!

@ disney-baby: succes ik blijf ook voor je duimen!

@ iedereen: nou dat is mooi om te horen, dat ik zo welkom ben! EN hoe doen jullie dat met alcohol, drinken jullie wel af en toe een wijntje? Want ik ben nu 1 maand gestopt met roken, en daar krijg ik al allemaal vragen over, van: ow getrouwe en gestopt met roken, die is zwanger, grrrrrrrrrrr. Maar als ik helemaal niets meer drink (met een feestje ofzo) valt het wel heel erg op, terwijl ik nog niet zwanger ben, ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Groetjes, Salos
snippie

Unregistered

18-10-2008 08:21
@Salos

ik ben nu in ronde 7 en drink op zijn tijd nog steeds lekker een wijntje of mixdrankje hoorBig Grin!gisteren avond ook lekekr aan de rose gezeten.

liefs snippie
charlottedream

Unregistered

18-10-2008 10:26
@y : en hoe reageerde je mannetje?? was de test nog goed zichtbaar zodat ook hij
'het bewijs' nog kon zien?
leuk hoor voor jullie, gefeliciteerd!!!!!

Ik had dat ook wel met drankjes... wat doe je nu...
Nu had ik met een etentje laatst wel wijn genomen, alleen dan 1 glaasje.
En beginnen met een paar keer gewoon wat fris te bestellen, want.. 'je hebt dorst en dat werkt niet met wijn....'

Maar inderdaad, je hebt ook het gevoel dat dat ineens zo opvalt ofzo.
Al denk ik dat stoppen met roken inderdaad wel sneller opvalt. Pech daarmee jij Salos!

Allemaal een fijn weekend, veel plezier met alles wat jullie gaan doen! Big Grin
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 12:39
hoi,

Gisteravond had ik een teamuitje. Ik heb 1 mixdrankje op en voor de rest cola light en water. Dus denkt dat het zo niet opvalt.
Ik ben trouwens een half jaar geleden gestopt met de pil en de ongesteldheid is nog steeds niet zo erg als voordat ik met de pil begon. Zal ik nog steeds aan het ontpillen zijn?

groetjes marieke
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 12:40
@Y : gefeliciteerd! Gaaf hoor zo snel! Smile

@de rest: ik drink soms een glaasje wijn, maar ik ben nog niet zwanger.. Maar ja aangezien het wel elke dag raak kan zijn ga ik zeker niet een avond me klem zuipen ofzo. Deed ik zoiezo al niet, maar soms wel op een avond meerdere mixjes. Nu ga ik dat niet meer doen.

@salos: dat je gestopt bent met roken is alleen maar super goed. Je bent ook nog niet zwanger toch? Je kan beter te vroeg stoppen dan te laat. Er zijn tegenwoordig toch zoveel mensen die stoppen met roken? Dus het hoeft niet perse op te vallen natuurlijk. Ja tenzij je altijd flink gerookt hebt haha.
Maar ik vind het echt goed van je dat je gestopt bent Big Grin Wink

@marieke: Je ongesteldheid hoeft toch ook niet erger te gaan worden?? Het zou ontpilproces kunnen zijn, maar denk dat je ook als je uit je pilproces bent nog steeds een minder heftige ongesteldheid kan hebben..

Liefs!
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 12:51
Finaly,

Ik hoop het! Ookal had ik zelf al een keer hier geschreven dat het best kan dat je minder ongesteld bent dan ervoor, want je baarmoeder kan kleiner worden door de pil hoorde ik. Maar ik weet niet... ik maakte me in een keer even druk... van stel dat er nu iets mis met me is dat ik niet zwanger kwan worden. Mijn buien zijn wisselend hoor! Aan de ene kant denk ik echt zwanger te zijn, maar ben ook zo bang voor teleurstellingen.
Hoop voor jou dat het dan inderdaad ook minder is als ervoor want jij had daar toch ook best last van?
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 13:08
Ja klopt, maar ik was 13 toen ik ongesteld werd, ben nu 21, dus best lang terug :o Ik was 9 dagen lang flink ongesteld!
Dus hoop dat niet te hebben nee.. maarja.. als dat klotp wat je nu zei over kleinere baarmoeder door de pil, zou het voor de ongesteldheid wel lekker zijn, maar kan dat betekenen dat je minder vruchtbaar bent dan?? :? Dan maak ik me wel zorgen Confusedhock:
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 13:22
Nee dat lijkt mij niks met elkaar te maken te hebben. Moet je baarmoeder alleen meer oprekken als je zwanger bent.
Maar ik weet niet.. heb me denk een beetje laten opnaaien door het overgewichtverhaal dat je dan minder makkelijk zwanger wordt. Het is puur even dat ik bang ben dat er toch iets mankeert aan mij! Terwijl ik altijd gedacht heb wel zwanger te kunnen worden. Dus weet ook niet waar die angst in een keer vandaan komt. Misschien bang voor teleurstellingen???
Heb jij dat niet?
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 13:24
Ik heb trouwens allemaal tintelingetjes (of kleine borreltjes) in mijn baarmoeder. Wat is dat dan weer? dat heb ik nog nooit gevoeld!
ik word hier gek van mezelf!
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 13:27
hmm ja vaag, mijn tepels zijn licht gevoelig.. ook weer zo vaag haha.
Die buikpijn was trouwens die avond weer over gegaan gelukkig. Heb wel afentoe wat lichte krampjes in mijn buik.
Die tintelingetjes komen me niet bekend voor..
Maar is het zo erg met je overgewicht dan?? Beetje rare vraag misschien, maar kan zijn dat je je idd druk maakt om niks.. :x door alle vreemde verhalen om je heen..
Liefs xxx
Disney-Baby

Unregistered

18-10-2008 13:34
hoi allemaal,
ik heb even een vraag en misschien dat iemand van jullie mij kan helpen.
kan het kloppen dat een cyclus iedere 3 maanden verandert?
ik heb net even zitten rekenen. de eerste 5 maanden was ik heel onregelmatig dan weer 27 dan weer 41 maar daarna heb ik 3 maanden een cyclus van 28 dagen gehad daarna 3maanen van 25 en nu vorige maand 31... zit nu op dag 27 en nog niet ongi.
liefs.
charlottedream

Unregistered

18-10-2008 13:37
héy allen,
@mariekebr > wel positief blijven meid... want wie weet maak je je helemaal voor niets zorgen.
ik heb het nu ook hoor dat mn menstruatie nu minder lijkt dan voordat ik met de pil begon.

ja klopt wel dat als je wat zwaarder bent dat je dan minder snel zwanger zou kunnen worden (heb ik ook weleens gehoord). Echter, een vriendin van ons die ook best wel zwaar is, is ook helemaal snel zwanger geworden. Dus laat je niet ontmoedigen! 't Is vast niet ALTIJD zo.

Enne... "tintelingetjes (of kleine borreltjes) in mijn baarmoeder" wat ik me nu even ineens afvraag.... hoe weet je dat dat gevoel uit je baarmoeder komt?
of is dat een gekke vraag?

@finaly87 > spannend he al die gevoelens in je lichaam.

@disneybaby > geen ervaring mee, ben echt net gestopt en pas nu voor de eerste keer écht weer ongesteld geworden (na 32 dagen) ik hoop dat iemand je hier advies/raad kan geven!

t Blijft allemaal spannend en gek he voor de eerste keer proberen zwanger te worden.
Moet wel zeggen dat ik er nu ook zo mee bezig ben, met nadenken erover, dagen tellen, ovu-testjes kopen, dit forum uitspitten, internet kijken.... echt van alles.
Spannnnneeeeennnd.
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 13:47
@charlotte: Ik ben er al net zo mee bezig als jij. Alleen nog niet met ovulatietesten en temperaturen en dat soort dingen, want zit nog steeds in de 1e ronde, dus ik hoef nog niet ongeduldig te zijn.
Tijd lijkt wel langzaam te gaan he? Duurt zo lang voordat je ongesteld kan worden, of kan testen, etc..

@marieke: daarom vroeg ik hoe veel overgewicht je dan hebt, want idd bij ernstig overgewicht kan het verminderen, je vruchtbaarheid, net zo goed als bij ernstig vermagering. Maar ken ook zat mensen met overgewicht die zo zwanger waren..

Liefs!
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 14:14
ik ben 89 kilo en 1.66 lang. Maar ja... zit zo is te denken... als je echt al minder vruchtbaar zou zijn door overgewicht, moet je dat toch ook merken aan het op gang komen van je ongi of niet. Toen ik stopte met de pil was ik al gelijk heel regelmatig. op de laatste keer na dan. Toch???
Die borreltjes komen bijna zeker wel uit mijn baarmoeder. Heb nu ook iets raar gevoel bij mijn baarmoedermond (steekjes) en beetje ongesteldheidsbuikpijntje. VREEMD! Ik weet ook niet 100% zeker of ik mijn eisprong al heb gehad. Hoe lang blijft een zaadcel trouwens leven?
Wat zijn we er druk mee he, meiden! pfffffff!
Disney ik heb er nog nooit van gehoord dat het met 3 maanden veranderd! Dus ik weet niet. Is misschien toevallig! Of je reageert op het jaargetijde!?
charlottedream

Unregistered

18-10-2008 14:22
ik heb toen heel goed opgelet bij de biologie-les Big Grin ... dat is dus iets van 13 jaar geleden...
zaadcellen leven nog ca 3 dagen in het lichaam
Dus daarom wordt ook steeds aangeraden 'het' om de 2/3 dagen te doen (lijkt me).

Hoe dat met ongesteld worden en dus ook automatisch vruchtbaar zijn zit, weet ik niet....

Finaly > ben nu dan in ronde 2, maar k vind het allemaal zo interssant joh... dus gewoon van die ovu-testjes gekocht om te kijken hoe dat nu weer gaat enzo.
Echt wel boeiend allemaal.

Vreemd eigenlijk dat je (tenminste ik doe dat niet) dit allemaal niet met vriendinnen of moeder enzo bespreekt alleen met je man/vriend en hier of het forum dan....
hahah.
Is echt heel oke dit forum!!! Kun je tenmiste ergens je ei kwijt

good luck to all!!
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 14:41
maar dan wel je onbevruchte ei he charlotte Wink Tongue
Hihi ik heb het er met helemaal niemand over alleen idd op het forum en met mn vriend. ja en 2 meiden weten het, maar geen familie enzo!

nou marieke. denk niet dat je door je gewicht onvruchtbaar of minder vruchtbaar zal zijn hoor. Maarja je weet zoiezo nooit ondanks je gewicht of je vruchtbaar bent of niet.
Zelfs ik twijfel daar aan :S
Zou toch wat zijn hey.. Cry

Ik ga misschien ook wel aan de ovu testjes de volgende periode Wink is ook wel interesant allemaal idd.. Smile Maar voel jij je eisprong dan niet charlotte??

Liefs! xx
charlottedream

Unregistered

18-10-2008 18:53
ik zou het niet weten, ik weet niet eens hoe het voelt joh... zo'n eisprong.
Ik zal ze (hoop ik) wel hebben, maar ik heb nooit echt gevoeld van 'he dat is mn eisprong'.
Misschien voel ik het wel, maar weet ik niet dat het dat is....?
finaly87

Posting Freak

18-10-2008 20:22
ik voel een pijnlijke aanhoudende kramp.. dit keer was ie zo pijnlijk dat ik zowat krom moest lopen :S Maarja, ach.. het is een pijn die 1 dag aanhoud, en de volgende dag is het weg.
Liefs
Bambi80

Posting Freak

18-10-2008 20:47
straks krijg je nog een tweeling finaly? en heb je 2 eisprongen gehad!! Big Grin
grapje! maar wie weet! weet anders ook niet waarom het zo zeer doet.
finaly87

Posting Freak

19-10-2008 09:55
hahahha nou dat zou wat zijn.. Heb er maar een hele kleine kans op hoor..
Mijn oma van moeder kant heeft 3 keer tweelingen gehad, en alle 3 vroeg overleden :S.. me moeder heeft ook nog neven die wel tweeling zijn.
Mijn vriend heeft ooms die tweeling zijn (van zijn moeders kant)
Dus niet heel dichtbij toch?? Dan zou het echt moeder, vader of broers en zussen moeten zijn dacht ik?
En als t wel zo is, nou hartstikke leuk!! haha
Maar die pijn was maar 1 dag, gelukkig Wink
Hoe voel jij je ei dan??
De_knapste

Unregistered

19-10-2008 14:17
mariekebr1 schreef:Ik heb trouwens allemaal tintelingetjes (of kleine borreltjes) in mijn baarmoeder. Wat is dat dan weer? dat heb ik nog nooit gevoeld!
ik word hier gek van mezelf!

He marieke,

Ik heb sinds ik aan het proberen ben (vanaf 6 september 08 nu dus voor de tweede ronde) diezelfde tintelingetjes, ik vind het meer borreltjes, in mijn buik. Dit gevoel heb ik vooral de dagen vlak nadat we "geoefend" hebben.
Ik realiseerde me laatst ook dat het misschien toch mijn darmen zouden kunnen zijn. Ik ben natuurlijk pas hierop gaan letten toen ik ben begonnen met het proberen een kindje te maken.

Ook ik ben wat zwaarder maar heb een regelmatige ongi en maak me best wel druk dat ik verminderd vruchtbaar ben. Ook vraag ik me af hoe goed het zaad van mijn man is, hij rookt namelijk (niet waar ik bij ben trouwens, in de garage hahahaha) en hij wil pas stoppen als echt blijkt dat we moeilijk kindjes kunnen krijgen en als het dan aan hem ligt.
Toch ben ik er veel (misschien te veel?) mee bezig pfffffff. De 30e van deze maand zou ik ongi moeten worden maar ik hoop het natuurlijk niet, nog veel te lang wachten voordat we kunnen testen. :roll:
Ik heb deze keer ook regelmatig buikkrampjes (lichter dan ongi maar het lijkt er op) ik hoop maar dat het dit keer lukt.

Meiden heel veel succes, lekker dat ik mijn ei weer kwijt ben. Ik praat er inderdaad, buiten met mijn partner, met helemaal niemand over.
De_knapste

Unregistered

19-10-2008 14:28
Hoe is het lange wachten vol te houden? Hebben jullie nog tips?
snippie

Unregistered

19-10-2008 14:38
proberen je gedachten om te zetten.
stel dat je were ongi wordt,ooit ben ik de gelukkige
en bij mij hept het om te denken zolang ik nog geen jaar bezig ben is er nog niks ana de hand.weet dat dit niet voor iedereen geld!
en gewoon de dingen blijven doen die je normaal ook doet.
geniet van iedere momentenBig Grin!

liefs snippie
finaly87

Posting Freak

19-10-2008 15:09
hey de_knapste. ik moet ook rond de 30e ongesteld worden.. ook liever niet Wink en kan dan dus rond die tijd misschien testen..
Maar idd, het wachten duurt erg lang en ik heb ook al een paar keer gevraagd of voor iedereen die tijd zo ontzettend langzaam lijkt te gaan haha..
En geduld is erg moeilijk in dit geval.. maarja! het moet maar he Wink
En ik zit in m'n 1e ronde dus mag niet klagen. En jij??
Liefs
De_knapste

Unregistered

19-10-2008 16:01
He finaly

Ik zit in mijn tweede ronde, toevallig dat we "gelijk lopen". Wie weet zijn we straks samen zwanger Big Grin
De eerste ronde is bij ons niet gelukt, dat voelde wel als een teleurstelling. Maar mijn verstand zegt dan ook weer dat het eigenlijk normaal is dat het de eerste keer niet is gelukt.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen, ik kan echt niet wachten (dat is juist het probleem Big Grin ).

Alle goeds!
finaly87

Posting Freak

19-10-2008 16:07
ja ik heb ook een dubbel gevoel, aan de ene kant denk ik: zal het al raak zijn? en aan de andere kant denk ik: nee dat zal wel erg snel zijn in de 1e ronde..
Haha maar ja je weet maar nooit. Ik moet eerst maar eens mn volgende ongesteldheid afwachten, de 1e sinds ik geen pil meer slik (op de stopweek na).
maar toch is die hoop er stiekem al! haha
Heb jij last van ontpilverschijnselen??
Liefs
charlottedream

Unregistered

19-10-2008 16:16
Hey ladies,

Finaly87, t zou toch fantastisch zijn voor je een tweeling!
Ik help het je hopen....

de_knapste, welkom! ik hoop ook voor jou dat het snel raak is!

Dat hoop ik voor ons allemaal!!!!!!!!!!!!! Big Grin
finaly87

Posting Freak

19-10-2008 16:18
haha ja het zou zeker leuk zijn charlotte, maar dat is wel het laatste waar ik vanuit ga! Al mijn nichten en neven met kinderen hebben ook geen tweelingen gekregen, dus zal bij mij ook niet zo zijn denk ik..
Eerst maar eens hopen dat ik al zwanger ben! 2ling is dubbel pret Wink haha
Liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (56): 1 2 3 4 5 ... 56 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest