Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen katten die in de box springen?

katten die in de box springen?
Guest

Unregistered

21-09-2008 20:30
We hebben net de uitzet klaar voor de baby en we vroegen ons af of het erg is als de kat nu en dan in de box springt/erin gaat slapen (als de baby zelf er nog maar amper in zal zijn). Ik meende dat er een speciale hoes zou zijn voor over de box, om wanneer je er niet bij bent, te voorkomen dat de kat erin springt. Ik kan er niets meer over vinden. Weet iemand iets over zo'n hoes? Of heeft iemand ervaringen met boxen en katten en is het helemaal geen probleem?
B.v.d.
Syl

Posting Freak

Topics: 50
21-09-2008 21:40
Hoi!

Ik heb drie katten en mijn twee katers springen ook wel eens in de box als Tygo er niet in ligt. Dan maak ik gewoon het kleed schoon door het of in de droger te doen of helemaal te wassen. Wat scheelt is dat wij binnenkatten hebben waardoor het niet echt vies wordt en er alleen haren op komen.

Succes!
Guest

Unregistered

22-09-2008 08:34
Hoi Syl, alweer een tijdje geleden dat ik jou op een ander forum tegen kwam!
Maar als je kat er elke nacht in gaat liggen slapen, zul je het niet elke dag uitwassen toch???
(PS we hebben geen droger, ons boxkleed moet bovendien met de hand gewassen worden)
Wel is onze kat ook een binnenkat, hoewel ze soms wel veel verhaart.
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
22-09-2008 10:29
Op zich kan het niet echt kwaad hoor, zolang de kat zijn behoefte er maar niet in doet.
Wel oppassen met buitenkatten ivm teken!
Maar een binnenkat die zijn injecties heeft gehad kan op zich alleen maar lastig zijn als je baby een allergie heeft..

Gewoon het kleed stofzuigen en evt ontsmetten met het strijkijzer ( theedoek erover heen en daarover strijken) of evt uitwassen. Dan lijkt het mij geen probleem!

liefs
Syl

Posting Freak

22-09-2008 11:42
haha besje, nee niet elke dag! Meestal een keer per week. Maar de katten liggen er niet zo vaak meer in. TOevallig gisteren weer een keer.
Tygo ligt ook vaak gewoon op een kleed op de grond dus dat scheelt ook wel!

Kom eigenlijk alleen nog maar op dit forum! En daar heb ik al minder tijd voor dan voorheen!
Het leven van een werkende moeder is druk hihi
syllie

Unregistered

30-09-2008 20:26
Hee hallo,
Ik heb gehoord dat katten ballonnen niets vinden. Ik heb nu dus ballonnen in de kinderwagen liggen. Sindsdien is de kat er niet meer in gaan liggen. Het schijnt dat als je ballonnen in de box legt.. een paar daagjes voor je de kleine erin legt dat de katten er niet in gaan omdat ze denken dat er dan ballonnen in liggen.. Wil je niet dat ze erin gaan.. dan dus ballonnen in de box..
Of het helemaal werkt weet ik dus niet.. want mijn kleintje is nog niet geboren.. maar als ik van horen zeggen uit mag gaan is dit de gouden tip!!
Groetjes (en laat even weten of het werkt Wink Wink zodat ik het wel kan gebruiken!)
Syllie
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
01-10-2008 10:17
Ha, dat van die balonnen is grappig, ben er ook benieuwd naar! Weet wel dat katten daar idd niet van houden.
Mijn vriendin zet altijd een hele zooi speelgoed in de box neer als de kleine er niet in ligt, misschien ook nog een tip.

Groetjes,
mdtje
french

Posting Freak

Topics: 19
01-10-2008 10:54
Mijn zus is vandaag uitgeteld en heeft enkele weken de box staan.
Z
ij heeft idd ook de box gevuld met balonnen en ze zijn er tot nu toe nog niet ingesprongen.
Mochten ze dat wel doen, dan schrikken ze zich rot als er 1 knapt.
En als straks de kleine er is, hangt ze de eerste weken nog balonnen aan de zijkanten van de spijlen, als een waarschuwing voor de katten.
Ga dat straks ook proberen als alles goed mag gaan.
ilogic

Unregistered

03-10-2008 18:35
Ik heb me ook al afgevraagd hoe ik dat moet doen met de box en 3 katten.. dat van de ballonnen is een goed idee. Een vriendin legde in de weken voor de bevalling aluminiumfolie in de box; maakt lawaai.

Ik heb alleen 1 probleem: ik heb een dove kat......! ballonnen of folie, daar is ze totaal niet van onder de indruk......
Oplossing; als de box in de toekomst buiten gebruik is, er iets in leggen/opzetten wat koud en glad is (dacht aan een plastic/metalen plaat of zo....)

Andere ideeen zijn welkom!
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
04-10-2008 12:58
Citaat:Andere ideeen zijn welkom!

Een spiegel, daar schrikken ze van als ze erop staan.
En anders helpt het mss om elke keer als de kat erin gaat een straal water met de plantenspuit over de kat heen te spuiten, de mijne hebben er een hekel aan! En gaan dus niet meer op mn mooie nieuwe leren bank.
Zo heb ik ze het afgeleerd.

liefs
Guest

Unregistered

04-10-2008 13:09
Lijkt me een goed idee, van die ballonnen. Op dit moment ligt het boxkleed er nog niet in, de kat laat de box tot nu toe met rust. Als babytje eenmaal geboren is, komen er toch wel ballonnen en dan kunnen we dat meteen uittesten op het boxkleed (baby zal er de eerste dagen toch nog niet inliggen...toch?)
Dreamstar

Member

Topics: 5
05-10-2008 13:58
hoi
Dat van die ballonnen werkt echt.
Ik heb toen ik zwanger was van onze eerste de box al vroeg in de kamer gezet en vol met ballonnen gedaan.
We hadden toen twee katten en die zijn er allebei een keer in gesprongen en zo geschrokken ze hebben het nooit weer gedaan.
Ik had wel eerst nog ballonnen aan de zijkant hangen maar toen de baby erin lag deden ze het in elk geval niet meer.
En als de aandacht van de katten even verslapt en je merkt dat ze de box weer interesant gaan vinden even weer een ballon ophangen.
En even over die haren die kunnen voor een baby wel gevaarlijk zijn als ze ze in de keel krijgen.Omdat katteharen heel dun en fijn zijn en ze een soort van weerhaakje aan het eind hebben kunnen baby ze bijna niet weer uithoesten. Daar hebben ze nog geen kracht voor.
Maar als je er een beetje om denkt kan het geen kwaad.
Groetjes
IJsje

Unregistered

05-10-2008 15:51
Wij gaan in elk geval een hoes maken (gewoon van een laken oid) wat om de box gaat als we niet thuis zijn.
Die ballonnen ga ik wel onthouden want dat klinkt goed.
syllie

Unregistered

06-10-2008 09:56
Hee hallo,
Hee ilogic... hmm maar een dove kat kan wel zien.. en ruiken dus volgens mij zijn dan nog de ballonnen een goed idee hoor. Volgens mij is het ook vooral de geur en zicht dat het erin ligt. Dus gewoon proberen. Er zijn volgens mij ook soort netten te koop voor over de box ijsje.. misschien is dat een oplossing en anders een laken oid.. maar ik denk dat ze dat interessant vinden en er dan alsnog op springen.. misschien daar ballonnen aan maken..?? of alu folie?? Mijn kat is tot nu toe uit de wandelwagen gebleven sinds er balonnen inliggen... dus das wel fijn.. en het lijkt dus te werken.. volgende week gaan we de box alvast opzetten ben benieuwd..!!
Groetjes Syllie
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
06-10-2008 10:46
Hoi!
Het is inderdaad wel slim om iets uit te proberen waardoor de kat uit de box blijft. Natuurlijk is het nooit helemaal fris als een kat in je box ligt, want een kat zit ook in de kattenbak.
En als de baby er eens in ligt en de kat gaat weer in de box liggen, dan kan het gevaarlijk worden. Een kat kan tegen de baby aan gaan liggen, waardoor de baby kan stikken. Daarom is het gewoon het beste om de kat aan te leren helemaal niet in een box, maxi-cosi, kinderwagen, babybedje, etc te gaan liggen.
Die balonnen zijn een goede tip trouwens. Werk in de kraamzorg, en dit kan ik misschien wel doorgeven aan nieuwe gezinnen.
Liefs, ik
ilogic

Unregistered

06-10-2008 20:43
Thanks voor alle reacties! Dat van die ballonnen..... ik had er nooit aan gedacht dat die dingen ten eerste stinken, en ten tweede dat een kat zoiets heeft van : Hmmmm wat zijn dat voor enge dingen....... Dus ik ga dat, over een hele tijd, proberen!!!!!
syllie

Unregistered

31-10-2008 18:36
Hee nog even een berichtje. We hebben de box (en kinderwagenbak) nu twee weken staan met ballonnen.. en nog geen poes/kat die erin is gesprongen. Het werkt dus echt. Nu maar hopen dat ze dat dan ook niet doen als de ballonnen eruit zijn.
Succes!! (en laat ook weten als ze er toch inspringen erna..!! dan kan ik daar rekening mee houden!)
groetjes Syllie
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
08-11-2008 19:29
Toevallig dat ik dit onderwerp zie! Was het me ook al aan het afvragen hoe ik dat moest gaan doen straks...heb twee katten en die vinden het erg leuk over op en in te klimmen wat niet mag....Vindt die ballonnen een goede optie! Echter, is er echt geen zeil/hoes/deksel achtig iets wat je over de box kan schuiven/leggen? Dat vind ik vreemd! Zou een gat in de markt zijn denk ik!
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
08-11-2008 19:51
Saar80 schreef:Toevallig dat ik dit onderwerp zie! Was het me ook al aan het afvragen hoe ik dat moest gaan doen straks...heb twee katten en die vinden het erg leuk over op en in te klimmen wat niet mag....Vindt die ballonnen een goede optie! Echter, is er echt geen zeil/hoes/deksel achtig iets wat je over de box kan schuiven/leggen? Dat vind ik vreemd! Zou een gat in de markt zijn denk ik!

Ik hoop ook dat het bij mij ook werkt. En misschien een idee voor Het beste idee voor Nederland voor volgend jaar?? Wink Wink
Saar80

Posting Freak

09-11-2008 14:07
Haha ja dat zou een goede zijn Sanel! Als iemand zich geroepen voelt creatief te zijn??
Miss dat mn mannetje wel iets kan ontwerpen (soort schuifplaat ofzo) die we erop kunnen leggen..? Want ben nl bang dat ballonnen wel even helpen maar om nu steeds ballonnen op te blazen en erin te leggen (en er weer uit te halen als de baby erin moet..) lijkt me ook niet echt geweldig...
finaly87

Posting Freak

09-11-2008 15:29
balonnen zijn denk ik altijd goedkoper dan een ontworpen hoes ding. en anders knip je toch een kartonnen doos stuk zodat je een groot stuk karton over de box kan leggen.. ontwerp gelukt en ook vast goedkoper dan iets wat weer op de markt komt.. een of ander hoes voor 80 euro ofzo.. :evil: ze proberen al zo veel op de markt te krijgen.. heel veel onzin, en heel vaak erg duur..
syllie

Unregistered

09-11-2008 16:27
Ik denk idd dat je dan nog beter voor een twee persoonshoeslaken kan gaan.. even onder de poten doen en strak staat ie en de katten kunnen er niet meer in.. altijd nog goedkoper toch?? Hier helaas nog geen baby.. maar ook nog geen kat in de box! Wink
groet syllie
Saar80

Posting Freak

09-11-2008 19:10
Ja miss hebben jullie ook wel gelijk....ballonnen zijn een stuk goedkoper natuurlijk dan een of ander ding wat we speciaal op maat moeten maken....maar ik denk dat er toch ook vast ergens een hoes of net of iets dergelijks op de markt moet zijn!
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
09-11-2008 19:25
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er nikd voor is. En idd misschien iets zelf maken. Misschien een plaat of een soort hoelaken met wat elastiek ofzo.
Syl

Posting Freak

11-11-2008 19:44
Wat je ook kan doen is de katten er gewoon inlaten. Ze blijven er toch niet in liggen als je kleintje er in ligt. En het is ook niet goed om de katten overal weg te houden van wat van je kindje is. Zo kun je jaloezie kweken en dan is je kindje straks het onderwerp van pesterijen van je kat.
gewoon nog iets beter schoonhouden, dan zit je kindje ook niet onder de haren.

En als je kindje er nog niet is,. is het goed om de katten te laten ontdekken wat er nu weer in de kamer is bij gekomen. Vergeet niet dat het voor katten heel stressvol is als er iets veranderd in hun huis.
finaly87

Posting Freak

11-11-2008 20:01
hoi Syl.
Wat je zei over dat katten er toch niet in blijven liggen als de kleintje er ligt is neit helemaal waar. Katten vinden het juist fijn om bij zo een kleintje te liggen en zoeken dan ook graag de warmste plekjes van zo een kleinte op. Bij de mond en de nek. nou stel je maar eens voor wat er gebeurt als een kat daar bij een baby ligt. Juist.. verstikking. Dus het beste kun je direct je kat afleren om daar niet in te mogen. Tuurlijk kun je de kat even de box laten leren kennen wanneer er nog geen kleed en spulletjes in leggen, maar daarna moet ie er echt bij uit de buurt blijven. Daar doe je meer goed dan kwaad mee..
IJsje

Unregistered

12-11-2008 08:45
Ik ben echt stapelgek op m'n katten, heb er 4 en noem ze altijd al gekscherend mijn kindjes, maar net zo goed als dat mijn kind straks niet op tafel mag dansen (ik noem maar wat) zijn er ook dingen die mijn katten dus niet mogen.
Ze hebben hier alle vrijheid en mogen een heleboel maar ik heb ze toch nog nooit getraumatiseerd gezien omdat ze bv niet in een nieuwe kast mochten ofzo Smile .
Ik leg er lekker een soort hoes/kleed overheen als we er niet zijn en daar mogen ze best op liggen maar met witte katten die flink verharen wordt je niet blij als ze ín de box liggen :mrgreen: .
Syl

Posting Freak

12-11-2008 08:57
ik zeg ook niet dat het traumatisch is maar dat het stressvol kan zijn voor je katten.
Mijn katten blijven echt niet bij tygo liggen als die met armen en benen zwaait. maar goed, ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Katten worden toch al een plekje naar achteren geschoven als een kleintje komt. opeens is er minder tijd voor de katten enz en dan mogen ze ook nog niet overal komen. Ik heb aan mijn katten gemerkt en merk dat nog steeds dat er iets verandert is. en dat is alleen maar logisch.

mijn katten mogen op het kamertje van tygo als hij er niet ligt te slapen en ze mogen ook in de box als tygo in bed ligt.
gaat tygo de box in springen ze er vanzelf weer uit.

maar zoals ik al zei, iedereen moet doen wat zij het beste vindt
finaly87

Posting Freak

12-11-2008 12:47
Hey Syl
Je hebt ook gelijk, je moet je diertjes net zo veel aandacht geven na als voor de kleine geboren is. Anders kun je jaloezie krijgen en soms kunnen diertjes er idd gestresst van raken.
En tuurlijk als je baby ouder is jaagt hij/zij de kat zelf wel weg (anders dan bij een hond), Maar de eerste paar dagen/weken beweegt een baby helemaal niet zo veel. Helemaal niet als de baby slaapt. En dan kan een kat er dus makkelijk öp"gaan liggen. Heel gevaarlijk, echt waar. Daarom is het beter om ze het nog voor de bevalling dit af te leren. Ja als de baby groter is en je wilt graag dat je baby toch weer in de box of het bedje mag liggen (wat me onwaarschijnlijk lijtk als je het het beestje eenmaal al heb afgeleerd) dan moet je em lekker in de box zetten zodat ie t weer aan leert.. en dan kan het minder kwaad, mits je het niet uitmaakt dat je baby met z'n mondje in de (uitgevallen) haren hapt.. Wink Inderdaad, ieder zijn ding. Maar bij pasgeborene zou ik er toch maar mee uitkijken..
Liefs
Guest

Unregistered

13-11-2008 11:07
Ik hoorde pas via kennissen dat er wel een kat eens bij een baby in de wieg is gesprongen (lekker warm daar) en de baby uiteindelijk is gestikt... ik kijk er dus wel degelijk mee uit!!
Guest

Unregistered

13-11-2008 11:41
Besje schreef:Ik hoorde pas via kennissen dat er wel een kat eens bij een baby in de wieg is gesprongen (lekker warm daar) en de baby uiteindelijk is gestikt... ik kijk er dus wel degelijk mee uit!!

Trouwens: ik ben dus inmiddels bevallen van een dochter!! Wel wat te vroeg, maar ze maakt het nu goed (ik moest net eerst nog even mijn banner veranderen...).
We zijn druk bezig met de ballonnen rondom de box en ook rondom de stoelen, waar de wieg (ofwel wandelwagenbak) op staat 's nachts. Een feestelijk gezicht zo. De kat blijft er aardig van af, het lijkt haar niet te interesseren. Ze snuffelt af en toe aan ons kindje als ze in onze armen ligt en dat laten we ook zeker toe. Ze vraagt af en toe wat extra aandacht, maar lijkt er gelukkig niet onder te lijden of erg jaloers te zijn. Maar nooit laten we haar alleen met de baby in een ruimte, hooguit om snel even iets in een andere kamer te pakken. Daarbij is de kat 2 x zo zwaar als ons kind, ik wil echt niet weten wat er gebeurt als ze er bovenop springt of gaat liggen of met haar pootje gaat uithalen.
finaly87

Posting Freak

13-11-2008 11:53
hey besje, wanneer is ze geboren je dochter"? Gefeliciteerd nog ! Smile
En idd, dat bedoel ik, katten kunnen een baby echt verstikken. Goed dat je er zo voor zichtig mee bent hoor, dat wil je nooit op je geweten hebben zoiets..
Liefs
Moi

Posting Freak

Topics: 4
13-11-2008 20:56
Hoi,

Ik heb zelf ook twee katten en ik leg er gewoon een oude deken overheen... maar nu vinden ze de box niet meer intressant en gaan er niet meer inliggen Big Grin
Saar80

Posting Freak

13-11-2008 21:07
Als ik het goed tel is Besje dan op 21 oktober moeder geworden...? Of tel ik verkeerd Besje?
Alsnog gefeliciteerd!
Syl

Posting Freak

13-11-2008 23:06
het is echt niet zo dat ik mijn katten zomaar bij mijn kind laat hoor.

ik ben er gewoon wat relaxter in. ga mijn katten niet overal weghouden omdat er een kindje bij is nu.
Lowiena

Unregistered

14-11-2008 07:55
Zag dit onderwerp, nuttig, weet dat mijn kat bang is voor ballonnen ga dat dan ook zeker toepassen, als meneer niet wil luisteren en toch in de box gaat. Wij gaan hier de box een paar weken eerder (zonder kleed) in de woonkamer plaatsen. Kan hij alvast wennen en snuffellen en natuurlijk op zijn sodemieter krijgen als hij er inspringt. De kat mag hier alleen in de woonkamer als wij er zelf ook zijn, dus ik ben niet bang dat hij er in gaat liggen als wij zelf slapen of van huis zijn. Ik denk wel dat ik een stuk plastic de eerste dagen er overheen leg als de kleine er eenmaal is, want ja zo'n kussen (boxkleed) is natuurlijk wel een stuk aantrekkelijker dan een harde bodem. En als er eenmaal haren opzitten, dan gewoon de was in. We hebben zelf een nieuw kleed gekocht, maar hebben ook het kleed van mijn schoonzus en hun reservekleed liggen.
Gaat dus wel goed komen.
In de kinderwagen en maxicosi ga ik ook de ballon truc toepassen, die zullen namelijk niet altijd direct bij thuiskomst katproof worden opgeborgen worden. Gelukkig heb ik een aardig te conditioneren kat, dus hoop dat het gaat lukken, met een beetje straf en beloning op zijn tijd.

Vanwegen de vele allergieën aan beide kanten in de familie (en bij ons zelf) zullen wij de kattenharen toch zo veel mogelijk uit de buurt van de kleine willen houden, moet er niet aandenken dat ik na 13 jaar afstand van mijn kat moet doen.

Veel succes
Guest

Unregistered

14-11-2008 12:07
Ik ben de 20ste bevallen, als het goed is klopt dit met de banner...
Je zou misschien ook alufolie in de box kunnen leggen, daar kunnen katten misschien ook niet tegen. Maar ja dat ontdekken ze dan pas als ze er al ingesprongen zijn he, en ballonnen kun je er mooi voor hangen. NB. nu weet ik niet of onze kat er ook in was gesprongen als de ballonnen er niet hingen hoor, maar ja we laten ze nog maar lekker een tijdje hangen.
Saar80

Posting Freak

14-11-2008 18:00
Sorry Besje dan kan ik gewoon niet rekenen ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave