sorry er ging wat fout maar weer opnieuw dan
hallo
ik weet niet of iemand mij nog kan
ik heb lang niks meer gemeld hier maar wel alles meegelezen
ik moest het een beetje van mij af gaan zetten anders ging het niet goed maar kon het toch niet laten om mee te lezen
ik was toch telkens erg nieuwsgierig hoe het met iedereen ging
bij mij is er nog niks veranderd (ronde 16) de :twisted: komen nog steeds erg onregelmatig deze keer ben ik weer 3 weken overtijd en testen geven alleen maar negatieve berichten
als het zo blijft ga ik volgende week naar de ha
hoop dat we daar wat wijzer gaan worden
groetjes rosita
@ro: Ja dat heb je soms even he dat je het gewoon even van je af moet zetten, maar dat is wel moeilijk. Ik merk aan mij de laatste tijd ook wel dat ik er weer te veel mee bezig ben, maar soms is het gewoon moeilijk om het van je af te zetten. Wij zitten momenteel in ronde 44. Wij gaan nog niet naar een zh ofzo, want hier zijn we allebei nog niet aan toe.
@miranda. Ik heb wel veel bewondering voor je dat je zolang het geduld kan opbrengen. Jullie zijn idd al lang bezig. Je heb vast al een paar keer de moed laten zakken of niet? Waarom willen jullie niet naar het zh of naar de ha? Als ik dat vragen mag...
jeetje ik had niet kunnen bedenken dat toen ik een nieuw forum opende dat het zo snel zou gaan :o MEGA!!!
Dank je wel Sporty.
Ro Welkom terug meid....Blijf maar gewoon mee kletsen hoor meid. Dan kan je het letterlijk van je af schrijven
Sanel Welkom meid!!! Schrijf maar gezellig mee!!!
Jeetje ronde 44 ik ben de tel kwijt geraakt hoor wij zijn begonnen met 1 jaar zelf te klussen en al weer 3 jaar bezig in de MMM en 2 miskramen verder. 1 jaar IUI gehad en eind van dit jaar al weer aan het 2 jaar bezig met IVF als je zo terug kijkt dan denk je :o de tijd gaat zo hard en ik word er ook niet jonger op
Maar dat schuif ik maar naast me neer er zijn genoeg onbewust/bewuste oudere moeders
Hai allemaal, wij zijn deze maand precies en jaar bezig! we zijn ondertussen 3 miskramen verder en zijn net een beetje begonnen in de MMM.
we houden hoop! op naar de volgende ronde! sterkte allemaal!
liefs Sproeki
Ha Rosite, dat is inderdaad lekker lang geleden! Welkom terug hoor. Ook al had ik je liever verwlkomd op het onderwerp "zwanger zijn" .... ;-) Ik ben er ook gewoon lekker veel mee bezig. Kan het toch niet van me afzetten, en daar leg ik me toch ook maar bij neer. :-) Het is nu eenmaal zo. Maar, ik heb deze maand expres geen banner gemaakt en ook de "agenda" in de kast gezet. Geen zin in dagen tellen enzo, weet alleen dat mijn NOD is als ik op reis ben voor m'n werk.
Nou heb ik ook wel even wat anders aan het hoofd, want ik heb een nieuwe baan geaccepteerd. En dat gaat nogal wat inspanning vergen, want dat is in Duitsland! :o
Welkom Sproeki. Heel veel sterkte en succes in de MMM. En uiteraard hoop ik dat je snel weer weg kan op dit topic... Om naar zwanger zijn te verhuizen... ;-)
Ondertussen meer dan welkom hier met ons mee te kletsebetsen... :-D
@sanel: ik heb in nieuw forum deel 3 even neergezet over het waarom nu nog niet naar het zh. Anders moet ik hier weer alles typen. Snap je. En ja heb zeker de moed wel een aantal keer laten zakken, vooral omdat ik ook nog een schoonfamilie heb die me nou niet bepaald steund, of laat ik het zo zeggen ze laten het niet merken dat ze me uberhaupt steunen.
Ik vindt het vooral moeilijk (nu ik het schrijf moet ik alweer huilen) Dat mijn vader en moeder gewoon huilen dat ze het hun "kleine" meid zo gunnen. Mijn ouders zijn wel gescheiden, en mijn vader heeft wel weer een nieuwe vrouw en kinderen, maar ik blijf toch hun "kleine meid"
Mijn vader heeft voor een jaar terug te horen gekregen dat hij poliepen in de blaas had en die werden uiteraard verwijderd. Mijn moeder heeft dit ook gehad. Bij mijn moeder waren ze positief, maar bij mijn vader negatief. Nu heeft hij een jaar later weer controle gehad en er waren weer poliepen gekomen, deze zijn inmiddels ook weer verwijderd. Dit gaat je toch aan het denken zetten, en ik wil zo graag dat mijn ouders mijn kinder nog meemaken. Daar heb ik echt moeite mee.
Grr, na mijn positieve instelling deze week, zat ik gisteravond alweer in een dip...
Ik was even op hyves aan het neuzen. Ik kwam bij een vriendin van een vriendin terecht. Ik zie haar wel eens op verjaardagen. Vorig jaar vertelde ze dat ze bezig waren met nr. 2. Ik vertelde ook van onze wens.
Nu zag ik op haar hyves leuke foto's staan van een hele dikke buik in een hele leuke babykamer. Shit, ineens merk je dus dat wij 'stil staan'. Zo ineens onverwachts ermee geconfronteerd worden was dus even niet grappig. Voelde we goed kl#te. Nou ja, jullie snappen het wel. Het lijkt mij ook zo leuk om een babykamer in te richten. Ben altijd druk bezig met mijn huis enzo dus zal me helemaal hierop kunnen uitleven... Onze tijd komt nog wel!!!
Tja, Geke, dat is nooit echt leuk om zo plompverloren bij uit te komen. Dat heb ik bij iedere geboortekaart die er in onze bus valt. En er vallen er toevallig behoorlijk wat in de brievenbus de laatste tijd. Zelfs mijn mannetje begint ervan te balen, en dat is een geboren rasoptimist! :-) Houd die laatste gedachte die je opschreef maar vast: jullie (en ook de onze!) tijd komt nog wel. En dan weet ik nu al, dat jullie de mooiste babykamer gaan hebben. :-D
En het is heerlijk om het hier af en toe effe te kunnen spuien, toch? :-D
@geke: Dat is het enige nadeel wat ik aan hyves vindt. Je vindt oude klasgenoten terug en laat ik zeggen de meesten ervan hebben al kinderen. Ik heb op mijn hyves veel foto's van m'n tantezeggerjes er op staan en dan wordt er direct gezegd "jij bent toch ook al moeder" Terwijl ik in mijn profiel heb staan dat ik geen kinderen heb. Zo frustrerend soms.
Maar we moeten maar net wat linda zegt proberen positief te blijven, wat soms ook moeilijk is, maar toch.
Is al ff geleden dat ik gepost heb en ook nu post ik niet voor mezelf maar even voor Ellen. Die is namelijk vanmorgen om iets na vijven moeder geworden van een dochter van 7 pond. Ze heet Evy. Het is alleen allemaal niet zo super gegaan. Haar vliezen braken in de nacht van zaterdag op zondag maar de weeen namen op een gegeven moment af. Ende kleine bleek in het vruchtwater gepoept te hebben.Naar het ziekenhuis dus. Daar aan het infuus met weeenopwekkers en ook toen schoot de ontsluiting niet op. Maar aangezien de weeen dan wel krachtig zijn was ze op een gegeven moment uitgeblus en hebben ze een ruggeprik gezet. Dit mocht ook niet baten qua de ontsluiting dus uiteindelijk is het een keizersnee geworden. Ze moet natuurlijk wel een paar dagen blijven dus ik hou jullie op de hoogte tot die tijd.
dankje dat je het even komt zeggen ,wil je elle van mij feliciteren als je de weer spreekt :!:
en elle voor als je dit terug leest SUPPPPPPPPPPPPPER GEFELICITEERD met jullie dochter
en ik hoop dat je snel weer de oude bent :!:
myrt hoe gaat het verder met jou :?:
en alle andere meiden natuurlijk welkom en ro welkom terug meid :!:
zozo deel 3 alweer wat gaat het snel en dat zit ik wel eens teklagen dat het hier zo rustig is :oops:
zo lin duitsland ja dat zijn wel onze naaste buren maja het is niet echt naast de deur he
maar natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan :!: hoe gaat je vriend/ man het nu doen met zijn baan als ik vragen mag :?:
hier gaat alles zijn gangetje, ben ook weer erg besig met de baby's haha maja kan ook niet echt anders met 2 schoonzusjes die zwanger zijn :!: waren het weekend bij mijn schoonouders en hun waren er ook . dus het ging weer de heledag over baby's normaal kan ik me eigen wel sterk houden heb ik daar ook gedaan ,maar toen we in de auto zaten op weg terug na huis had ik het even niet meer :!: komt denk ik ook om dat aan staande donderdag mijn nod is ,dus de spanning loopt weer hoog op met de vraag van ben ik nu dan een x ZWANGER :!:
maja dat vragen we ons allemaal af ,aan het einde van de maand rond de nod
Ik had het al eerder willen vertellen maar door tijd gebrek blah blah blah je kent het wel!!!
Myrt is niet zoveel meer op het forum zij wil namelijk bewust wat afstand houden van het forum...
Myrt heeft zo haar redenen hier voor... En natuurlijk hebben wij daar alle begrip voor hè meiden???
Maar het gaat heel goed met haar, en ik heb regelmatig contact met haar dus als jullie vragen hebben zal ik het door geven en evt. beantwoorden...
Myrt dikke knuff voor jou...je bent een super ....
Is natuurlijk ook een beetje raar dat ik zomaar uit het niks nu weer hier verschijn.Maar goed er zijn zo van die dingen die gewoon moeten.En als het Ellen aangaat(en ook vorige keer met jou Dollie) dan kom ik graag weer even hier. En de nodige dingen daar word ik via Dollie en Elle van op de hoogte gehouden.Dus helemaal weg ben ik niet.
Nogmaals bedankt meis,
Maar dat wist ik ook wel hoor Myrthe. ;-) Ben alleen maar erg blij dat je ons zo nu en dan op de hoogte komt stellen als het nodig is.
Ellen, van harte! Geniet van jullie kleine meid, en uh, neem vooral de tijd om te herstellen hoor!
Jaja, naar Duitsland, het is een flinke stap. Ben er ook best een beetje hieper van. Mijn man is al met zijn werk van alles aan het regelen. Ze doen ook opdrachten in Duitsland, en het bedrijf heeft zelfs ook nog vestigingen in Duitsland. Gelukkig, want in een weekendhuwelijk zien we allebei niets. Ben nu stiekem naar woonruimte aan het kijken...
Riesjan, weer bijna bij NOD... Zucht... :roll: Niet de leukste tijd nee... Ik heb eind volgende week weer NOD. Dan ben ik op reis voor het werk... Ik blijf zelfs twee weken weg... Maar ik laat de test lekker thuis... Desnoods koop ik die daar wel ofzo... Maar is vast niet nodig.... :?
Ben blij met een deel 3 nu kan ik ook alles volgen en lezen. Ben er in deel 2 niet aan begonnen, was al te groot.
Linda van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan en dat je er veel plezier zult beleven.
Vanaf afgelopen nod zijn we nu echt officieel een jaar bezig met een tweede.
We houden moet en zullen hopen dat het nu een keertje raak zal zijn. Onze zoon werd van de week schreeuwend wakker en vroeg aan me waar de baby is. hock: Ik zeg er is geen baby, maar ik wil graag een broertje en een zusje was zijn natwoord. Ik hoop dat het uitkomt en dat we snel zwanger zullen zijn anders wordt het verschil zo groot. Maar we weten dat we het niet in de hand hebben.
Dames allemaal weer sterkte voor deze week als de nod nadert. Ik denk dat het bij ons het weekend weer meer duidelijkheid geeft.
hey ellen gefeliciteerd !!!!
ik hoop dat je snel weer op de been ben en dat je samen met je mannetje van je lieve dochtertje kan gaan genieten
groetjes rosita
Haha, Riesjan, Clien vroeg of er nog meer hier voor de tweede bezig zijn, zoals zij zelf. Ik geloof dat de meeste dames hier inderdaad voor de eerste aan het klussen zijn.
Hoe is met de duvels? Alweer op komst?
Hier is het wachten weer eens begonnen. Ik probeer het van me af te zetten, maar het wil maar niet lukken! Zucht.... Vandaar dat ik ook geen banner meer heb. Dan zie ik tenminste niet bij ieder bericht waar ik precies zit in m'n cyclus... :-)
Ben daarnaast ook een beetje onrustig. Ik heb vandaag een brief op de bus gedaan waarin ik de baan in Keulen accepteer... Pfwt... Nu zit ik meteen in de startblokken om alles te regelen, maar ja, niet alles kan tegelijk geregeld worden. :-D
Even een updat van mij:
Zondag had ik mijn laatste ovulatietest van het ziekenhuis gebruikt {ovulady} en toen waren ze op, goed voor bereid als ik ben had ik vrijdag al nieuwe testen gehaald {predictor} en ben ik zondag ochtend gaan testen vol goede moed want met die ovulady had ik al een op lopende positieve test.
Maar zondag ochtend werd hij maar niet en maandag ochtend ook niet met die predictor en dat vond ik vreemd. Dus heb ik maar het ziekenhuis gebed met de vraag of ik even langs mocht komen voor een echo... dat kon aan het eind van de dag... En hoor ik had net een eisprong gehad. Wat ben ik blij dat ik actie heb ondernomen en dat ik had aangevoeld dat het toch niet helemaal lekker zat met die testen...ik had gehandeld zij de arts want ik had ook gewoon die testen kunnen geloven en dan was ik dus mooi te laat geweest... :o
En ik heb net gebeld en vrijdag als het Embryo ondooid heb ik de terug plaatsing...duim duim duim...
Dollie, even een vraagje hoor: als je nu jouw eisprong hebt, is het dan niet te laat om vrijdag terug te plaatsen? Of mis ik hier iets?
En dan even de vraag van Carolien beantwoorden: wij zijn bezig met onze derde... Ik heb dit nooit eerder genoemd, simpelweg omdat hier nooit zo direct naar gevraagd is. Ik heb twee prachtige dochters van 4 en 6 jaar, maar de wens voor een derde bestaat al heel lang. Bij mijn oudste dochter duurde het 1 jaar voordat we zwanger waren. Bij mijn tweede dochter 4 maanden. Nu dus alweer meer dan 1,5 jaar bezig. Ik vind het gat nu erg groot worden. Ik weet dat je niet alles kunt plannen in het leven, maar dat is moeilijk los te laten. Ik merk trouwens wel dat de wens om een derde net zo groot is als toen de wens om een 1e. Ik kan wel heel goed begrijpen als mensen vinden dat wij niet moeten zeuren omdat we al twee meiden hebben. Maar voor mij persoonlijk is dat gevoel anders.
Ik weet wat het is om zwanger te zijn en om een baby te hebben, daarmee is mijn wens alleen maar groter geworden om dat nog een keer mee te maken. Alles loopt hier op rolletjes thuis, mijn man en ik zijn een goed team in de verdeling etc. Een derde is gewoon erg welkom en dan valt het niet altijd mee als dat in ons geval niet echt lukt, terwijl om mij heen mensen zomaar zwanger worden.
Leuk om te weten dat je al moeder bent van 2 dochters enne we veroordelen hier niemand hoor!!!
dus ik vind het goed dat jij heel bewust voor een derde kiest. En dat het een wonder is en blijft om moeder te worden dat lijkt me wel duidelijk!!! dus kan me goed voor stellen dat je dat wonder nog een keer wil mee maken!!!
Enne nee geke het is niet te laat als ze vrijdag gaan terug plaatsen...wat als dit Embryo goed ontdooid dan is het al bevrucht en in de baarmoeder terug geplaatst... Zo lang doet het er ook normaal over om te bevruchten en het zaad van de man op te zoekken.
Ik ben dus niet alleen hier met een wens voor een broertje of een zusje voor onze zoon.
Ik zal iedereen die hier voor een eerste gaat er niet mee "lastig" vallen hoor.
We hebben voor onze zoon ook in het ziekenhuis gelopen en zijn uiteindelijk spontaan zwanger geraakt na drie en een half jaar flink klussen met alle up's en down's die daar bij horen.
Dollie heel veel suc6 vrijdag met de terugplaatsing.
Linda knap hoor dat je een andere baan hebt aangenomen blijf je wel op dit forum kunnen we je volgen bij onze buren.
Iedereen welterusten en klus ze voor de gene die er nu voor staan hihihhi.
@geke: He je wordt hier absoluut niet veroordeeld, jij hebt ook een wens en gevoel en je gevoel wordt er echt niet minder op hoor, omdat je toevallig al 2 kindertjes hebt. Wij op het forum weten allemaal wel hoe het voelt om een kinderwens te hebben, ongeacht of dit nou het 1e, 2e, 3e, 4e..... kindje is.
Linda_ schreef:Haha, Riesjan, Clien vroeg of er nog meer hier voor de tweede bezig zijn, zoals zij zelf. Ik geloof dat de meeste dames hier inderdaad voor de eerste aan het klussen zijn.
Hoe is met de duvels? Alweer op komst?
Hier is het wachten weer eens begonnen. Ik probeer het van me af te zetten, maar het wil maar niet lukken! Zucht.... Vandaar dat ik ook geen banner meer heb. Dan zie ik tenminste niet bij ieder bericht waar ik precies zit in m'n cyclus... :-)
Ben daarnaast ook een beetje onrustig. Ik heb vandaag een brief op de bus gedaan waarin ik de baan in Keulen accepteer... Pfwt... Nu zit ik meteen in de startblokken om alles te regelen, maar ja, niet alles kan tegelijk geregeld worden. :-D
hey lin ja de duvels nee nog nergens last van
maja we weten als geen ander dat dat niks hoef te betekenen :roll:
morgen is mijn nod ,maar ik ben al wel vaker er een paar dagen er over heen gegaan :!: dus het zeg niks
maar blijf natuurlijk toch stiekem hopen
en het wachten ja dat is vervelend he, ben blij dat het morgen mijn nod is ookal zeg dat natuurlijk ook niet veel bij mij haha
maar heel veel succes met wachten :!:
oja en regel alles op je gemak en niet te haastig anders loop je je zelf voorbij , hebben wij ook gehad toen mijn man een andere baan aan nam en dan gaat echt alles verkeerd :oops: succes
in ieder geval heel veel succes vrijdag ,en dat het een heeel mooi wondertje voor jullie mag zijn
en geke je word door niemand veroordeeld,ik vind het juist heel leuk om teweten dat je al 2 pracht dochters heb :!:
en carolien je valt ons nergens mee lastig hoor, we zijn al blij dat jullie al van het wonder zwanger zijn en moeder zijn hebben mogen proeven, en dat jullie dan voor een 2de 3de of 4de gaan is alleen maar een teken dat het geweldig is om een kindje te mogen baren en mogen op voeden :!:
wat ik wil zeggen is dat ik het geweldig vind dat jullie voor een 2de of 3de gaan
We zitten nu middenin de klustijd. Veel spoelen dus. Van de gyn moesten we het om de twee dagen doen. Dus 2 dagen voor de eisprong, op de eisprong en 2 dagen erna. Niet vaker, want dan is de kwaliteit van het zaad niet goed meer...Dat gaan we nu maar braaf zo doen.
Dollie: bedankt voor de uitleg. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar zo had ik het dus niet bedacht. Weer wat geleerd, haha.
Succes allemaal!
Hey Dollie,
Wij zijn deze cyclus gestart met de eerste onderzoeken; zaadonderzek, bloedprikken, fm, samenlevingstest en weer bloedprikken. Eerste uitslagen zijn binnen. Bloed begin cyclus was goed, zaad vriendlief was voldoende (60% bewoog voldoende), ei gevonden en samenlevingstest was ook goed. Volgens gyn deze keer cyclus van 28 dagen. Zit nu op dag 29 maar ga voorlopig niet testen, vertrouw er niet op dat de gyn gelijk heeft als ik kijk naar de lengte van mijn cycli het afgelopen jaar. Moeten terug komen als ik weer menstrueer, dan krijgen we de laatste bloeduitslagen en info over verder onderzoek (baarmoederfoto? open eileiders etc). Wel spannend dus.
Hoe gaat het bij jou met de zenuwen? Morgen heb je toch de terugplaatsing? Ik ga in ieder geval heel hard aan je denken. En als dat helpt dan wist ik nu al dat het goed gaat komen ;-)
Maar serieus; ik hoop het zoooo voor je dat het gaat lukken! Enne het kampvuur staat al in de fik hier!!! Dikke knuffel van mij
He San,
Spannend zeg we zullen voor je duimen en Dollie heel veel succes morgen.
Ik heb binnen nu en zondag mijn NOD. Ik ben benieuwd zal wel niet raak zijn. Valt het allemaal weer mee.
Het is zo raar toen we voor onze zoon bezig waren was elke ongy een flinke teleurstelling en nu ga ik er veel makkelijker mee om. Ik denk nu steeds alleen maar zo die duidelijkheid hebben we dan ook maar weer.
Geke hoe bevalt het spoelen. Ik kan me nog herinneren dat we het vreseliujk vonden om het te doen. Vooral omdat je een uur van te voren moest spoelen en dan met de wetenschap naar beneden en wachten totdat je kan. Ik vond het geen fijn gevoel. We hebben het twee keer gedaan en toen contact gezocht met zhuis met de mededeling dat we daar niet meer aan mee gingen doen.
We hebben trouwens voor deze ronde gekozen om niet het zhuis in te gaan. Wij vonden het te zwaar en te belastend.
Dames die allemaal op hun NOD zitten te wachten succes en we zullen met zijn allen duimen.
het Embryo is goed ondooid!!! yes yes yes en om 11:45 hebben we de terug plaatsing nu maar duimen dat alles goed gaat en hij negen maanden blijft zitten....
Doei liefs Jo
Steek jullie kaarsen maar aan maar wel 9 maanden lang hoor hahaha
Dollie! Fijn dat alles goed is gegaan! Ik zal aan bij de oudere garde vreselijk hard met de meiden hier meeduimen, 8,5 maanden lang (je eerste twee weken zitten er toch al op, nu?)
Ja ellen is thuis en evy heeft hun de eerste nacht goed bezig gehouden. Verder heb ik ook niks meer gehoord dus ik denk dat ze eerst even aan het bijkomen is en dan zal ze zich vast weer laten horen. Al het nieuws wat ik verder hoor zal ik hier ook weer doorgeven.
Dollie, wat super om te horen. Veel succes!!!
(ik had gisterochtend ook een bericht geplaatst, maar dat is waarschijnlijk niet goed gegaan, zie het nergens terug).
Ik vertelde dat het spoelen niet echt leuk is, maar het heeft bij ons wel aangetoond dat de kansen hierdoor vergroten en daar doen we het voor. Ik doe het spoelen onder de douche. Vind ik makkelijker, is het niet zo'n gedoe en voelt het ook niet zo gepland. Ondertussen ook lekker mijn haar wassen en tutten.
We zijn nu weer klaar met het klussen. Weer twee weken wachten. Ik wil er de komende dagen niet zo mee bezig zijn... Ga ik proberen. We zijn bezig met het boeken van een wintersportvakantie. Heb er nu alweer zin in! Laat ik me daar maar eens mee bezig houden.
Hoe staat het met de meiden en hun NOD? Spannend hoor
dollie fijn dat allles is goed gegaan :!:
en hier brand geen kampvuur hoor heb een hele groote brand stapel voor je aan gestoken hoop dat dat helpt haha ach wat ik gewoon wil zeggen is dat ik het je heel erg gun en dat ik heel erg voor je aan het duimen ben :!:
iedreen die weer in de wacht zit veelsucces .
hier zijn de duivels vrijdag geariveerd dus wij gaan weer door na ronde 26 :roll:
lin hoe is het met jou en je nieuwe baan ,gaat het een beetje met het regelen :?:
Ja ellen is thuis en evy heeft hun de eerste nacht goed bezig gehouden. Verder heb ik ook niks meer gehoord dus ik denk dat ze eerst even aan het bijkomen is en dan zal ze zich vast weer laten horen. Al het nieuws wat ik verder hoor zal ik hier ook weer doorgeven.
Tja, Riesjan... Hier zijn vandaag de duvels weer gearriveerd ook, dus ook wij gaan door naar de volgende ronde (ook 26 als ik mij niet vergis). Volgende ronde wordt waarschijnlijk ook niets, want ik kom pas de 4e oktober weer in Nederland aan, en op ca. dag 13 is het eitijd. Nou ja... Zucht...
Ik ben nu voor 2 cursussen namelijk 2 weken in de VS. Ik ben nu in Massachusetts, ten westen ergens van Boston. Volgende week moet ik in de buurt van Oklahoma City zijn (naar Amerikaans begrip "in de buurt" dan.) Allemaal best interessant hoor, maar niet handig voor kinderwensen.
Voor mijn nieuwe baan, moet ik nu eerst een medische keuring ondergaan, dat is de 16e oktober pas. Dus tot die tijd is het vooral je inlezen in alle regeltjes waar je mee te maken krijgt als je in een ander EU-land gaat wonen en werken. Mijn ouders zijn een aantal jaar terug ook naar Duitsland verhuist, dus ook aan hun kunnen we nu vragen als we iets willen weten. Hoewel hun situatie niet precies hetzelfde is natuurlijk.
Clien, helaas voor jullie ook weer een nieuwe ronde... What else is there to say?
Ha, Geke, de wintersportvakantie! Die moeten wij ook nodig weer regelen. We gaan altijd met vrienden van ons, die moeten we weer eens opporren... :-D Wel een leuke afleiding. Ik moet zeggen dat het bij mij allemaal niet zo wil helpen. Zelfs de aanstaande verhuizing naar Keulen kan mijn gedachte niet echt afleiden van de maandelijkse cyclus... Hopelijk is het met die spoelingen bij jullie nu wel snel raak en kun je je zorgen gaan maken over andere dingen: echo's, kinderkamer en dat soort dingen. :-D
zo lin dus je bent weer eens heerlijk weg haha, ja met die baan van jou kom je nog eens ergens
dus bij jou zijn de :evil: geariveerd wel kl#te he ook al reken je er toch wel een beetje op :!: ja voor jullie ook ronde 26 ja als je het snel zeg lijkt het niks haha ja nou we weten eigenlijk wel beter stom grapje :oops:
ach soms moet je er een beetje een grapje van maken anders word het ook een saaie boel
Linda en Riesjan, balen zeg... Het wordt er zo niet leuker op.
Zeg Linda, wat heb jij precies voor een baan. Ik lees dat je steeds in het buitenland zit. Ben eigenlijk wel benieuwd...
Ik moet nu nog een week wachten op mijn NOD. Heb echt geen idee deze keer. Kan niet zeggen dat ik iets voel. Niets eigenlijk, dat kan ook wel weer goed zijn, nou ja, we zijn al vaak genoeg teleurgesteld. Gewoon afwachten dus.
Riesjan, volgens mij zijn jullie (jammergenoeg) de 6 maanden zelf proberen voorbij. Moet je binnenkort weer terug naar de gyn?
Dollie, voel jij al iets?! Spannend zeg, je weet dat je nu even zwanger bent, maar het moet zich nog wel goed gaan innestelen. Lijkt mij toch een aparte gewaarwording. Misschien ook wel iets om gek van te worden...
Hier kan ik gelukkig geen berichten verwijderen.... Ik heb het al op hyves geprobeerd te zeggen, sterkte Dollie! Heel veel sterkte.
Geke, ik werk bij Inspectie Verkeer & Waterstaat, dat is onderdeel van het Ministerie Verkeer en Waterstaat. De afdeling waar ik werk keurt nieuwe vliegtuigen en wijzigingen aan bestaande vliegtuigen op veiligheidseisen. Deze veiligheidseisen zijn internationaal vast gesteld. Ieder van ons op de afdeling heeft daarin zijn expertise gebied, van mij is dat electrische systemen, en beveiliging in geval van blikseminslag.
Daarom zit ik nog al eens in Toulouse, want daar worden de Airbus vliegtuigen ontworpen en in elkaar gezet. Nu ben ik voor cursussen in Amerika, deze zijn helaas zo specialistisch dat ze niet op veel plekken worden gegeven. Deze week gaat het over blikseminslag en hoe je je vliegtuig daar tegen beschermd. Veel aandacht ook voor het testen van delen van vliegtuigen, bijvoorbeeld de neus, of de punt van een vleugel. We hebben wat demonstraties gehad van zulke testen, indrukwekkend hoor!
Maar ik begin mijn mannetje en mijn huisje zo langzamerhand te missen. Vooral nu ik weer ongi geworden ben, is het even moeilijk om zo veel kilometers van huis te zijn. Hier, de tranen springen spontaan in mijn ogen. :-) En dan te bedenken dat ik nog 1,5 week weg ben. Gelukkig ben ik meestal maar een paar dagen weg. :-) Volgende week komt er als het goed is iemand die ik al ken naar de cursus die ik dan ga volgen, dat maakt het wat gezelliger. :-)
Nou ja zeg. Krijg ik net telefoon van mijn vriend. Hij had voor 2 maand terug een giga bult op z'n rug. (waar je normaal die lovehandles hebt) Hier had hij last van dus naar het ziekenhuis foto's laten maken. Er zat inderdaad een knik in. Later moest hij weer foto's laten maken, dit alles was 3 weken geleden, dus belde hij vandaag op met de vraag over de uitslag. Moet ie 6 oktober weer komen voor een scan.
We zijn in 2 maanden tijd nog niets te weten gekomen, wat er met zijn rug is.
ja we zijn de 6 maanden voorbij, had ook van morgen na de gyn gebelt (toevallig dat je er over begint) voor een nieuwe afspraak zeggen ze dat ik pas over 3 en halve week terecht kan :evil: ik ben echt helemaal woedent want dan zijn we weer een maand verder zeg maar dan is het al weer 7 maanden geleden dat we weg waren gestuurd met het andwoord van probeer het nog eerst maar eens een half jaar zelf. en kom dan maar terug :| nouja zeg en ik wilde toen ze ons dus een half jaar geleden zijden van probeer het zelf maargelijk dus een afspraak maken voor nu dus zeg maar en toen zijden ze van als je over een half jaar belt dan hebben we plek zat nou ik zie het ja plek zat maar wel pas over bijna weer een maand verder :evil: maja heb dus voor volgende maand een afspraak staan :!:
zo lin jij hebt een leuke baan :!: :!:
lief van je miranda dat je aan ons denkt
nou dat is ook niks met je vriend ben je zo tijd verder weet je eigenlijk nog niks hoop dat alles goed is met je vriend :!: en lucht je hart maar hoor je mag hier alles kwijt
Dank je Miranda. En zo te lezen kun je zelf ook wel even wat sterkte wensen gebruiken! Wat vervelend dat ze steeds alleen maar scnas doen. Zeggen ze verder helemaal niet wat ze dan wel of niet denken dat het is? Het is ook vervelend om steeds op te komen draven zonder er zelf wijzer van te worden. Hopen dat jullie snel weten wat er daar aan de hand is, en hoe je ervan kunt komen...
Het is wel een leuke baan, inderdaad, mag niet al te hard klagen. Alleen die reizen, die mogen van mij gestolen worden eigenlijk. Haha, dat is dus vooral mijn klacht. Nou ja, meestal ben ik maar twee of drie nachtjes van huis. Dit is even erg extreem.
Riesjan, stom he, dat eeuwige wachten? Ik had gehoopt dat het nu raak zou zijn. Maar ja, zo gemakkelijk komen we er kennelijk toch echt niet vanaf. En ik baal, want voor het komend ei ben ik denk ik net te laat weer thuis... Zucht... :roll: Soms zou je meer dan 12 kansen in een jaar willen hebben. :mrgreen: :geek:
Nou, ik ga maar eens eten zoeken denk ik. En dan morgen de laatste cursusdag voor het weekend...
@riesjanella & Linda: Ja het is zeker wat, we weten gewoon niet waar we aan toe zijn. Mijn vriend is 31 en heeft dus nu al rugklachten. Ik ben echt benieuwd wat ze er aan gaan doen, maar ja eerst 6 oktober weer afwachten. En dan hebben ze natuurlijk de uitslag ook niet direct binnen. Dus weer wachten.
@riesjanella: Het is wat he dat wachten, als je dat had geweten had je vorige maand al een afspraak gemaakt ja. Soms.
@linda: Dat is balen dat je voor je volgende ei misschien weer te laat thuis bent. Ja het zou mooier zijn dat je elke week een kans zou hebben, maar ja dat is nu eenmaal niet zo.
Dollie: arrrrgggg... KL#TE enz. Dit gunt niemand jou. Sterkte deze dagen...
Linda: wat een aparte baan zeg! Klinkt heel technisch, super zeg om dit als vrouw te doen. En dapper dat je zo vaak in het buitenland zit. Ga je nu iets soortsgelijk in duitsland doen?
RiesJan: getsie, wat flauw van het ziekenhuis. Maar, misschien is die 7e maand nou net de goede maand, haha. Dat zou geweldig zijn!
Ik moet nog een week wachten voor mijn nod. En dat wachten valt niet altijd mee... Maar daar weten jullie van alles af. Voel deze keer eigenlijk niets. Geen zere (.)(.) en geen ongi-krampen. We wachten gewoon weer af. Geduld is een schone zaak. Daar weten we met elkaar inmiddels van alles van af, helaas.
In Duitsland ga ik inderdaad hetzelfde werk doen. :-) Het valt af en toe niet mee, als vrouw tussen al die mannen. Waar zijn al die andere vrouwen toch? Hahaha. Nou ja, er zijn ook weer zat beroepsgroepen die weer graag wat meer mannen zouden zien. :-D Ik vond, en vind, techniek nu eenmaal leuk.
Geduld moeten we zeker hebben hier........ Sommige wel onevenredig veel, zoals onze lieve Dollie.
hoi dollie
het gaat redelijk hier
ik ben naar de huisarts geweest en moet 24 okt. naar de gyn. en ik ben vorige week naar voor het eerst naar een dieetiste geweest om ook wat af te gaan vallen
gisteren zijn eindelijk de :evil: :evil: gekomen na negen weken dus we moeten maar gaan afwachten wat de gyn. te vertellen heeft
groetjes rosita
Dat duurd nog lang Ro maar ik wens je alvast heel veel suc6 met alles en zeker met afvallen, dat is ook niet gemakkelijk!!!
Tja met mij gaat het wel redelijk een echte miskraam en dan twee x hakt er wel in.....maar niet klagen maar dragen en met frisse moed gaan we weer verder voor de derde IVF ronde!!!
Jullie ook allemaal heel veel suc6 en sterkte meiden!!!
Ik meld me hier ook maar eens even.
Sinds okt 1007 gestopt met de pil en helaas nog geen resusltaat. Ik ben onderzocht en de gyn zei dat mijn fabriekje helemaal in orde was.
Vorige week heeft mijn man een echo gehad van zijn testikels en er blijken om beide heel veel spataderen te zitten.
Dit zou ervoor kunnen zorgen dat kindjes krijgen voor ons heel moeilijk word of helemaal niet mogelijk is op de natuurlijke manier.
Vanmiddag ga ik de verwijsbrief voor de uroloog halen, en dan kijken of er wat aan te doen is, en of er uberhaupt leven zit in zijn zaad.
Zo niet dan moeten we kiezen voor een andere optie zoals bijv donorzaad oid.
Was 5 dagen overtijd deze maand, maar helaas hield mijn lijf me weer voor de gek..mijn cyclus was de laatste tijd best regelmatig en nu ineens niet meer....ook raar!
Hey meiden,
Bedankt voor jullie berichtjes.
Hier is het allemaal niet erg soepel gelopen en helaas kan ik de laatste week pas echt wat genieten...
Maar... dat komt allemaal goed.
Ik zal even proberen wat foto's op hyves te zetten van Evy.
Dollie, wat vind ik het erg voor je... Ik wens je heel veel succes en een mega dikke knuffel voor je.
Miranda succes met je mannettje.
Ruth, welkom hier, klets gezellig mee.
Liefs en een dikke knuf voor jullie!!!
Ps geke, super dat je al 2 dochters hebt, hoe oud zijn ze?
Ik heb me al voorgesteld bij 'even voorstellen', maar doe het hier nogmaals. Het lijkt me fijn om me bij jullie te voegen en ervaringen, gedachtes en soms ook frustraties uit te wisselen.
Ik ben Laura, 26 jaar en sinds oktober 2007 gestopt met de pil. Hierna kwam mijn menstruatie niet op gang. Na een kuurtje provera, dat mijn menstruatie op zou moeten wekken, via de huisarts door verwezen naar de gyneacoloog, omdat de provera geen resultaat had.
Na een aantal onderzoeken bleek mijn prolactine gehalte te hoog, daardoor krijg je geen ei-sprong. Ik heb hiervoor ook een MRI gehad om uit te sluiten dat er geen tumor in mijn hypofyse zit, gelukkig is dit niet zo. Ik heb toen norprolac gekregen, mijn prolactine gehalte is sinds juli weer normaal en mijn cyclus had op gang moeten komen.
Helaas geen menstruatie gehad en vandaag wederom bij de gyneacoloog geweest. Ik heb een kuurtje primolut en clomid mee naar huis gekregen. Vandaag urine in geleverd om uit te sluiten dat ik zwanger ben en ook nogmaals bloedgeprikt om te kijken of mijn prolactine gehalte nog wel goed is. Volgende week dinsdag krijg ik de uitslag en als ik niet zwanger ben (maar dat weet ik zeker dat ik dat niet ben), ga ik met de primolut starten.
Ik hoop dat het dan allemaal een beetje op gang gaat komen. Ik zou alleen al blij zijn als ik een menstruatie en dus ook een eisprong zou krijgen. Hier wacht ik al een jaar op en mocht een een mesntruatie krijgen is dat voor mij al reden voor een feestje. Klinkt misschien raar, want ik wil natuurlijk erg graag zwanger worden, maar nu wil ik gewoon eerst weten of dat uberhaubt wel mogelijk is.
Wat ik wel moeilijk vind is dat is er nu niet meer onderuit ga komen om het op mijn werk of in ieder geval tegen mijn baas te gaan vertellen. Als ik na de primolut met clomid ga starten moet ik op de 10de dag een echo laten maken en het zou dan kunnen dat ik de dagen daarna ook nog moet komen. Aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden om het gewoon aan mensen om me heen te vertellen (de mensen die me echt dierbaar zijn weten het natuurlijk wel) dan krijg ik tenminste niet allemaal van die vragen wanneer ik aan de kinderen ga beginnen...... ze moesten eens weten :x
Ik las met je berichtje ik wil je net als en voor alle dames je hier veel geluk wensen. Het is altijd zo naar om zo lang te moeten wachten. Bloedprikken, kuurtje hier kuurtje daar maar ondertussen ben je zo een jaar verder. En maar wachten tot er wat komt. Ik hoop dat je snel een cyclus krijgt, ik weet het klinkt stom als je zwanger wilt worden. En snel zwanger bent.
Mannetje en ik gaan woensdag naar de uroloog. Eens kijken wat die ervan vind qua kansen op een "normale" bevruchting..
Mn lief heeft erge last van zijn manlijkheid, erge last van de spataders die er zitten. Mss dat dat de reden is waarom t zo lang duurt.
Weet inmiddels dat er aan mij niks "mankeert"
Vind het allemaal zo spannend...wou dat het allemaal over was en het al volgend jaar was...raar is dat?!
De spataders bij je man zijn heel goed te verhelpen d.m.v. een operatie ik ken iemand die het ook heeft onder gaan.
Alleen het fijne weet ik er niet van, alleen dat het d.m.v. een operatie te verhelpen valt...
Ik wens je heel veel suc6 tijdens het gesprek woensdag. Google anders even voor je woensdag gaat dan weet je wat de mogelijkheden zijn en dan kun je je ook niet af laten schepen!!! scu6 meid!!!