Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Moeders voor moeders

Moeders voor moeders
chunsa58

Unregistered

06-09-2008 21:53
Ik ben bijna 7 weken zwanger en ik wil hier even wat "reclame" maken voor Moeders voor moeders. In het forum zwanger worden zijn veel vrouwen die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan en bijv een medicijn als pregnyl gebruiken dat het zwangerschapshormoon hCG bevat.
Zwanger worden is helaas niet vanzelfsprekend voor heel veel vrouwen.

Hoewel veel hormonen kunstmatig kunnen worden gemaakt, kan hCG niet gemaakt worden. hCG voor medicijnen wordt gehaald uit de urine van zwangere vrouwen.
Veel vrouwen hebben weleens van moeders voor moeders gehoord maar weten er toch weinig van. Ik wil hier dus graag wat kennis en ervaring delen.

- Je kunt je al aanmelden (http://www.moedersvoormoeders.nl) zodra je een positieve zwangerschapstest hebt gedaan. Je begint met urine inzamelen iop zijn vroegst in week 6 en je gaat door tot week 16, daarna daalt het gehalte hCG weer.
Meld je dus zo vroeg mogelijk aan.

- Van de hoeveelheid urine die je in een week verzamelt kan genoeg medicijn gemaakt worden voor 1 vruchtbaarheidsbehandeling. Dus als je 10 weken meedoet, help je daarmee 10 vrouwen.

- Alleen in Nederland wordt op deze schaal urine ingezameld. Nederlandse zwangeren zamelen hun urine dus niet alleen in voor Nederlandse vrouwen maar voor vrouwen in de hele wereld met vruchtbaarheidsproblemen.

- Ook als je werkt, kun je meedoen. Je zamelt dan alleen thuis je urine in. Dat is nog steeds meer dan genoeg.

- Op de meeste plekken wordt de urine thuis opgehaald (1x per week). Als je het voor je deur achterlaat, hoef je er niet voor thuis te blijven. Kan of wil je het niet voor de deur zetten, dan kun je het ook zelf naar een verzamelplaats brengen.

Ik zamel nu een week urine in en dat valt reuze mee. Je bent er snel aan gewend. Het is fijn om te weten dat je zo iets terug kan doen voor vrouwen die ook graag zwanger willen worden.
angelsvleugels

Unregistered

10-09-2008 16:24
hoi ik doe ook mee sinds 7weken zwangerschap,ik ben ook via ivf zwanger geworden dus ik vond het gewoon mijn plicht om mee te doen.ik ben nu bijna 14 weken dus nog 3weken en dan ben ik klaar,ik word wel misselijk van die lucht het ruikt sterk.
groetjes angelsvleugel
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
12-09-2008 15:19
Hoi,
Goed dat je daar even aandacht voor vraagt!
Vroeger als ik hier advertenties van zag dacht ik altijd al: daar ga ik aan mee doen! Als je zelf zoveel geluk hebt, is het toch een kleine moeite om een ander mee te helpen.
Hopelijk kan ik het snel in praktijk brengen. Smile
Toen ik bij de huisarts mijn spiraal liet verwijderen, kreeg ik een infofoldertje over zwangerschap mee, mét een folder van Moeders voor moeders, dat vond ik wel goed van de huisarts!

Groetjes,
Maya
anje

Unregistered

13-09-2008 09:43
Goed initiatief inderdaad dat je het hier onder de aandacht brengt!

Ik doe ook mee vanaf week zes, het is maar een kleine moeite, maar ben het wel met angelsvleugels eens die lucht van dat conserveringsmiddel is niet echt wat je noemt lekker :x , maar dat is het enige
SanEnBeeb

Unregistered

25-09-2008 15:00
Als je medicijnen gebruikt kun je dan ook meedoen aan moeders voor moeders? of ligt het eraan wat voor medicijnen?
IJsje

Unregistered

26-09-2008 20:55
Antibiotica mag sowieso niet, dan moet je even stoppen met je plas inleveren. Maar verder mag het volgens mij wel, gewoon even navragen. Ik doe ook al een paar weken mee, kleine moeite inderdaad.
Tinkerbell

Unregistered

19-10-2008 12:11
Ja, ik doe ook mee, ik vind het erg goed en mijn moeder heeft het met de zwangerschap van mij ook gedaan. Wel is die lucht inderdaad erg sterk en ben ik de laatste week te moe om er actief aan mee te doen. (Als ik het toilet haal moet ik ook zitten zeg maar...zo moe ben ik) maargoed, ik kan door tot 16 weken, het zal binnenkort wel beter gaan.
kaatje85

Unregistered

20-10-2008 10:45
Ik doe mee sinds ik 5 weken en 2 dagen ben!!
Ik had me aangemeld zodra ik wist dat ik zwanger was met 4 weken en 1 dag!!
Ik had het altijd gezegd dat ik mee zou doen, omdat ik weet hoe het is om hormonen nodig te hebben om zwanger te raken dus voor mij geen moment over na hoeven denken!!
Ik doe mee tot de 16e week!!
Heb dus nog even te gaan en doe als alles goed gaat 11 weken mee!!
Ik vind het een heel goed initiatief zo kan je iets doen voor de stellen die verminderd vruchtbaar zijn of zelfs niet vruchtbaar zijn!!

Liefs, Karin
mama1988

Unregistered

01-11-2008 19:52
het is goed dat moeders voor moeders bestaat. Toen ik zwanger was deed ik ook mee!
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
09-11-2008 14:09
Ik doe ook mee vanaf de 7e week. Ben ook erg voor dit initiatief! Andere vrouwen helpen door wat urine in te zamelen...als alles in het leven zo makkelijk was!

Moet alleen toegeven dat het me snachts wat zwaarder valt wanneer ik met mn slaaphoofd naar de wc strompel....maar ach nog een paar weekjes!
kaatje85

Unregistered

10-11-2008 09:34
Nou als ik s'nachts moet dan denk ik er niet bij na om die kan te pakken hoor.
s'ochtends vroeg wel maar s'nachts nee!!
Ik ben overdag ook weinig thuis dus dan is de ochtendurine het meest wat ik in 1x kan gieten, hihi!!
Heb nog geen klachten gehad dus het zal wel goed zijn!!
Hebben jullie de dvd ook uitgekozen??
Ik heb hem al gezien hij is echt super mooi, ik krijg er elke keer weer kippenvel van!!
Het is gewoon een wonder!!

Ik moet nog 6 1/2 week want de laatse week is maar 3 dagen ivm kerst!!
Dus we kijken wel hoe lang we het volhouden!!

Liefs, Karin
mama1988

Unregistered

10-11-2008 11:35
s ' nachts dacht ik er ook nooit aan.. Ik slaap half en loop rechtstreeks naar de wc. Ochtende tellen wel mee. Helaas kon ik het maar 3 weken doen en toen kreeg ik een miskraam maar alle kleine beetjes gehelpen.
BQ1986

Posting Freak

Topics: 5
06-09-2009 16:10
Ik ben net 4 weken en 2 dagen zwanger maar heb mij vanmorgen ook aangemeld voor MvM... ben benieuwd wanneer ik kan/mag beginnen. Hoe doen/deden jullie dat icm je werk?
mamma_van_s

Unregistered

06-09-2009 19:35
Ik ving alleen thuis urine op, alle beetjes zijn meegenomen. Deze keer zal het iets meer zijn omdat ik nu een dag minder werk nu er al een kleintje is Wink .
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave