Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Eten en zwanger

Eten en zwanger
roosje

Unregistered

29-08-2008 15:06
Gwenny,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat betreft die gerookte zalm: ze adviseren om dat niet te eten, omdat de listeriabacterie er in KAN zitten. Dit wil niet zeggen dat dat dus ook zo is.
Blijkbaar is dit ook sinds kort pas bekend, want de consulente van MvM wees mij hierop. Tot voor kort mocht je gerookte zalm gewoon eten als je zwanger bent. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het sowieso niet mocht. Maar blijkbaar is het pas sinds kort dat ze adviseren om het niet te eten. Anders even je huisarts of je vk bellen voor de zekerheid.

Groetjes Roos
Jessica26

Unregistered

05-09-2008 12:32
hoi gwenny.
Ik weet pas sinds zondag dat ik zwanger ben en sinds maandag (na echo)dat we al 8 weken zijn.
Ik ben 1 augustus getrouwd en heb biefstuk gegeten en flink aan de borrel en sigaretten gezeten.
daarna zijn we een maand naar thailand geweest en heb daar ook alles gegeten wat dus blijkbaar niet mag. Oesters,zalm, medium vlees.
Maar ik wist niet dat ik zwanger was.
heb afgelopen maandag een echo gehad en alles was ok.
Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.
Vaak ben je al zwanger zonder dat je het weet en dan eet en drink je ook dingen die niet mogen en stop je ermee zodra je het weet dus maak je niet teveel zorgen.
En anders ff bellen met HA of VK.
Liefs
Ska
Tinkerbell

Unregistered

19-10-2008 12:17
De 2 weken tussen eisprong en mijn NOD dag heb ik slechter gegeten dan ooit. Veel rose gedronken, vet gegeten, osseworst gegeten, geen groenten, geen fruit, weinig water...mijzelf, ik had het erg druk, echt een beetje verwaarloosd. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik mijn dieet natuurlijk meteen omgegooid naar gezond. Ik las laatst ergens dat de navelstreng pas na een tijdje vast gaan zitten, en zolang de eicel zichzelf redt dat het geen kwaad kan, pas als het eitje ingenesteld is (na 2 weken). Dus mijn 2 zondige weken konden blijkbaar minder kwaad als ik dacht. Ik weet het verhaal niet meer precies (je leest zoveel in het begin) maar de eerste 2 weken is jouw voeding niet zoveel van invloed...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave