Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwangerschap en Bodypump

Zwangerschap en Bodypump
-Bloem-

Unregistered

14-08-2008 13:46
Hallo dames,

Op het moment dat wij besloten de pil in de prullenbak te gooien was ik net begonnen met Bodypump. Voor degenen die dit niet kennen: dit is een groepsles op de sportschool waarbij je je hele lichaam traint met o.a. gewichten. Het gebeurt allemaal op muziek en het hele uur moet je flink je navel naar binnen trekken.
Nou vroeg ik me af, stel dat ik straks zwanger raak, dan kan het toch nooit niet ok zijn dat je heel de tijd je buik staat aan te spannen? Ik heb her en der al een beetje navraag gedaan maar krijg nogal uiteenlopende antwoorden.
Is er hier toevallig nog iemand die ook aan pumpen doet/deed?

Ik heb eigenlijk voor mezelf al besloten dat ik, als het zover is, gewoon lekker blijf sporten maar dan op mijn eigen niveau. Gewoon een beetje fietsen, lopen, steppen etc. Dit mag ook allemaal gewoon, zolang je het maar met mate doet en goed naar je lichaam luistert. Maar ben gewoon benieuwd wat jullie gedachten/ervaringen zijn.

Liefs,
Bloem
winanda

Unregistered

15-08-2008 08:52
ik ben zelf begonnen met club swing(dansen op verschillende soorten muziek) en pilatus(grond oefeningen voor je buik, heupen en billen) en krijg gelukkig goede begeleiding daar. dus mocht ik zwanger worden zal dit geen probleem zijn je moet alleen niet te zwaar trainen. sporten is juist goed als je zwanger bent. dit heb ik mee gekregen bij een andere sportschool een paar jaar geleden. dus gewoon op je eigen tempo doorgaan.
-Bloem-

Unregistered

16-08-2008 12:57
Ja he, ik ben ook echt van mening dat sporten juist heel goed voor je is, ook in de zwangerschap.
Ik heb ook gelezen dat je de schuine buikspieren juist WEL mag trainen en dat dit in je voordeel zou kunnen werken tijdens de bevalling.
ik hou het er maar op dat, mocht het zover komen, ik gewoon lekker blijf trainen in mijn eigen tempo en binnen mijn eigen grenzen.

Thanx!!

X Bloem
cb

Unregistered

16-08-2008 14:28
Hoi Bloem,
ik las dit berichtje en wou ook even reageren. Ik werk zelf als fysiotherapeut in een sportschool en geef ook zwangerschapslessen waarbij we eerst een uur sporten en vervolgens het informatieve gedeelte doen. Maar kan dus zeggen dat ik er redelijk wat vanaf weet.
Het kan helemaal geen kwaad om bodypump te doen tijdens je zwangerschap. Het intrekken van je navel is juist goed!!! Hiermee span je niet je rechte maar je dwarse buikspieren aan en dat is erg belangrijk om verschillende klachten te voorkomen (rugklachten/bekkenklachten/liesklachten). Het is natuurlijk wel zo dat bodypump een redelijk hoog niveau/tempo heeft, dus zoek een gewicht dat lekker bij jou past. Ook kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld de eerste drie maanden veel last hebt van misselijkheid/duizeligheid/moeheid, waardoor het niet prettig voelt om te sporten en op het moment dat je een buik begint te krijgen kan het ook zijn dat bepaalde oefeningen niet meer uit te voeren zijn. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden. Verder kan het zijn dat je veel last zal krijgen van kuitkrampen, dan zal ik de calfraises achterwege laten.
En wat betreft buikspieren heb je gelijk, de schuine buikspieren kan je wel trainen, is juist goed, let er dan wel op dat je je navel intrekt Wink !! De rechte buikspieren mag je na de derde maand niet meer trainen, dit moet je ook echt niet doen!!! Als zij dan rechte buikspieren trainen, kan jij beter of schuine buikspieren of even rust houden!
Dus: bodypump kan prima, alleen kan het zijn dat je zelf lichamelijke beperkingen krijgt waardoor niet alles mogelijk is. Luister goed naar je eigen lichaam!!
Maar eerst volgens mij nog succes met zwanger worden toch?
Groetjes
-Bloem-

Unregistered

16-08-2008 22:58
Hai CB!

Wow, wat een verhaal! Het maakt een hoop dingen een stuk duidelijker voor me, thanx!
Ik moet inderdaad eerst maar eens zwanger zien te worden maar mocht het zover komen dan mag ik dus gewoon lekker blijven pumpen!! Joehoe!!! Big Grin
Wat betreft tempo enzo had ik natuurlijk al bedacht dat het ivm lichamelijke ongemakken steeds zwaarder kon worden maar gelukkig is er binnen de groep voldoende ruimte om lekker mijn eigen ding te doen. Daar wordt gelukkig niet raar van opgekeken.

Confusedhock: Jeetje, ik d8 echt dat het intrekken van die navel heel slecht zou zijn..

Many many many thanx!!

Grtz!
-Bloem-

Unregistered

16-08-2008 22:59
Sorry, in mijn enthousiasme vergeet ik je helemaal te feliciteren! :oops:
Een hele voorspoedige zwangerschap toegewenst natuurlijk!!!! Wink
cb

Unregistered

17-08-2008 15:35
Hoi Bloem,
haha... ik ben blij dat ik iemand met mijn kennis zó blij kan maken!!! Haha... En bedankt voor de felicitaties!
Ik ben nu bijna de eerste drie maanden voorbij en hoop dat de ergste moeheid dan weer wat over is, kan ik ook weer lekker gaan sporten (spinning, bodypump, racefiets... )!!! Gewoon blijven doen waar je je goed bij voelt!!!
Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel!
Groetjes
-Bloem-

Unregistered

17-08-2008 20:39
Big Grin Haha! Ja, je hebt me er echt blij mee gemaakt. Ieder antwoord wat je krijgt is natuurlijk leuk maar toch is het wel heel gaaf om hier iemand te ontmoeten die er gewoon veel van weet! Big Grin Een prof zeg maar, haha!
Ik hou je in gedachten hoor voor als ik nog eens vragen heb, thanx!

Geniet van je zwangerschap!!

X Bloem
-Bloem-

Unregistered

17-08-2008 20:41
Idea en van het sporten straks weer natuurlijk!! (Ik vergeet altijd de helft...)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave