Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden hoe lang moet je wachten?

hoe lang moet je wachten?
pooh82

Unregistered

12-08-2008 20:05
Hallo,

Ik zal me allereerst even voorstellen.
Ik ben Ingrid, 25 jaar en ik ga eind dit jaar,begin volgend jaar stoppen met de pil.
Ik heb al 7,5 jaar een relatie en woon al 4,5 jaar samen.
Mn vriend heeft sinds een maand ook eindelijk het idee in zn hoofd dat hij wel kinderen wil, dus ik ben sinds dien helemaal blij! Big Grin
Hij wilde alleen nog wel even aan het idee wennen en hij vond eind dit jaar dan ook vroeg zat (waar ik eigelijk alleen maar blij om kan zijn, aangezien hij altijd de boot afhield wat betreft kinderen)

Nou zat ik wel met een aantal vraagjes en misschien dat ze ooit al wel in een forum gesteld zijn, maar dat is zo'n zoekwerk!

Als je stopt met de pil heb ik ergens gelezen dat je je 1e ongesteldheid eerst af moet wachten en dat je in die tussentijd het beter met condoom kan doen...is dat zo?
En hebben jullie dat ook gedaan?
En wanneer moet je nou precies beginnen met foliumzuur slikken?
Gelijk als ik met de pil gestopt ben?
En dan mn laatste vraag: (of eigenlijk oproep Wink )zijn er hier nog meer mensen waarvan hun partner suikerziekte heeft?
Mijn vriend heeft dit namelijk en ben ook erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft....

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Ingrid
Eva_697

Unregistered

12-08-2008 20:10
Als je stopt met de pil heb ik ergens gelezen dat je je 1e ongesteldheid eerst af moet wachten en dat je in die tussentijd het beter met condoom kan doen...is dat zo? het is niet noodzakelijk te wachten, niet schadelijk voor zwangerschap ofzo.. Wink wel handig, want als je je cyclus weet kun je beter nagaan wanneer de bevruchting was.. daardoor beter berekenen hoever je precies zwanger bent, wat weer handig is voor de eerste echo planning. Als je stopt met de pil(bij de meesten), moet je lichaam eerst 'ontpillen', waardoor de cyclus ook nog niet helemaal soepel verloopt daardoor is je eisprong nog niet te bepalen. Mijn vriend en ik zijn meteen begonnen trouwens.(niet zwanger geraakt nog helaasWink)

Met foliumzuur gewoon meteen beginnen als je stopt met de pil, wanneer je zwanger raakt heb je dan genoeg foliumzuur in je bloed alvast.

Succes alvast Big Grin en welkom hier Smile
pooh82

Unregistered

12-08-2008 20:23
Bedankt voor je snelle reactie! Big Grin
Gelijk "aan de slag" kan dus geen kwaad, t is misschien alleen wat onhandig uitrekenen?
Hebben we dat ook weer geleerd!
Hopelijk volgen er nog meer reacties!
Eva_697

Unregistered

13-08-2008 07:11
onhandig uitrekenen ja, maargoed bij een echo kunnen ze ook zien hoe ver je bent Wink
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
13-08-2008 08:40
Wij zijn ook meteen 'aan de slag' gegaan...okt 2007 gestopt met pil. Tot op heden nog geen baby...dus de kans dat het meteen raak is is gering, maar wel aanwezig.
Succes met zwanger worden!

liefs
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
13-08-2008 10:29
Hoi Pooh,

Hier ergens staat een topic over zwanger worden als je partner diabetes heeft, eventjes speuren dus!

Ik ben net zoals de meesten meteen begonnen met foliumzuur slikken, en we zijn meteen aan de slag gegaan. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan condooms. :oops:

Maar over die cyclus klopt wel, net zoals het ontpillen, en dat kan je aardig gek maken omdat je je erg bewust bent van je lichaam en dat gekke dingen kan gaan doen zonder die hormonen. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en kan nu zeggen dat ik merk dat alle hormonen uit mn lijf zijn en ik weer naturel ben Smile

Succes ermee!
Tijger1

Unregistered

13-08-2008 11:12
welkom hier

ook ik ben na het stoppen met de pil gelijk begonnen met foliumzuur. en wij hebben ook geen condooms gebruikt. gewoon gelijk aan de slag gegaan.
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
13-08-2008 13:04
hey ingrid,
spannend he die voorpret, ik stop ook begin volgend jaar met de pil (ook mijn hubbie moet aan het idee wennen) hopen dat we volgend jaar samen gauw een uitgerekend in..... kunnen openen!!!
pooh82

Unregistered

13-08-2008 14:11
Bedankt voor alle reacties.
Citaat:hey ingrid,
spannend he die voorpret, ik stop ook begin volgend jaar met de pil (ook mijn hubbie moet aan het idee wennen) hopen dat we volgend jaar samen gauw een uitgerekend in..... kunnen openen!!!

Dat hoop ik ook! De voorpret is al erg leuk inderdaad.
Ik vind deze site ook erg leuk, omdat je hier je verhaal kan delen en in het dagelijkse leven ga ik niet aan de grote klok hangen dat ik bijna ga stoppen met de pil. Smile

Als ik ga stoppen ga ik ook maar gelijk " aan de slag" .De kans dat het in 1 keer raak is is volgens mij vrij klein en als het toch het geval mocht zijn, is er nog geen nood aan de man.
Ik vind het ook best een raar idee om straks te stoppen met de pil!
Ik slik dat ding al ruim 10 jaar, dus dat wordt afkicken! :lol:

Mn vriend zegt wel dat hij diep in zn hart nog wel 2 jaar wilde wachten(hij is zelf 26), maar omdat hij ziet dat ik het zó graag wil, heeft hij zich eroverheen gezet en vindt hij het toch ook wel een leuk idee.(lief he?)
Ik ga dat forum over diabetici partners even opzoeken Wink
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
13-08-2008 14:21
pooh82 schreef:Bedankt voor alle reacties.
Citaat:hey ingrid,

Dat hoop ik ook! De voorpret is al erg leuk inderdaad.
Ik vind deze site ook erg leuk, omdat je hier je verhaal kan delen en in het dagelijkse leven ga ik niet aan de grote klok hangen dat ik bijna ga stoppen met de pil. Smile

Als ik ga stoppen ga ik ook maar gelijk " aan de slag" .De kans dat het in 1 keer raak is is volgens mij vrij klein en als het toch het geval mocht zijn, is er nog geen nood aan de man.
Ik vind het ook best een raar idee om straks te stoppen met de pil!
Ik slik dat ding al ruim 10 jaar, dus dat wordt afkicken! :lol:

Mn vriend zegt wel dat hij diep in zn hart nog wel 2 jaar wilde wachten(hij is zelf 26), maar omdat hij ziet dat ik het zó graag wil, heeft hij zich eroverheen gezet en vindt hij het toch ook wel een leuk idee.(lief he?)
Ik ga dat forum over diabetici partners even opzoeken Wink

ik heb dat ook van niet aan de grote klok hangen! een vriendin van me weet en daar laat ik het verder bij. Mijn hubbie heeft ook een tijd zoiets gehad van; we kunnen nog best een tijdje wachten, maar ineens wou hij er toch voor gaan! zo leuk en ook helemaal uit zichzelf! Ach wat kunnen ze toch lief zijn! Wij hebben sinds kort een eigen zaak en dat maakt dat we even wachten zo kunnen we rustig aan het idee wennen en zal de strees minder zijn! Wel heel lief gister zei hubbie dat ie eigenlijk zoiets heeft van gooi vandaag die pil maar door het raam! maar we wachten toch nog even. wij gaan ook gelijk "aan de slag" en ik begin ook direct met foliumzuur, misschien al een maandje eerder want ik heb een b12 tekort en dat hangt weer allemaal met elkaar samen! Veel succes met je onderzoek naar partner en diabetes!
vj

Posting Freak

Topics: 35
13-08-2008 19:01
als je na de pil er meteen wil voorgaan dan is het vroeggenoeg om samen met je laatste strip van de pil te beginnen. (dus de pil en foliumzuur)
het heeft ong 4 weken nodig om in je bloed opgenomen te worden.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave