Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend in april 2009

Uitgerekend in april 2009
IJsje

Unregistered

30-07-2008 20:11
Dit topic was er nog niet zag ik....
Dus ben ik zo brutaal om te openen!!

Vanmiddag op een hele leuke manier "gemerkt" dat ik toch echt zwanger ben! Moest namelijk passen voor mijn bruidsjurk en vorige keer zat mijn torselet bij m'n borsten te wijd en nu paste ie perfect!! Ik zeg nog, is het een maat kleiner dan vorige keer?
Nee hoor zegt ze.... en keek me veelbetekenend aan.... Haha er waren mensen mee dus gelukkig ging ze er verder niet op door dus ik heb verder maar niks gezegd :twisted: .
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
30-07-2008 20:16
Gefeliciteerd ijsje! Hartstikke leuk en je bent de eerste in april zo te zien!
roosje

Unregistered

30-07-2008 23:23
Hoi,

Gefeliciteerd!
Ik ben een grensgevalletje, dus weet nog niet waar ik thuis hoor. Afhankelijk van welke site ik mijn uitgerekende datum laat bepalen varieert het van 30-03 t/m 3-04. Maar mijn cyclus is ook niet heel regelmatig (27-33 dagen) en ik voel m'n eisprong niet, dus geen idee hoever ik nu precies ben. Maar daar komen we nog wel achter :lol:
Voorlopig klets ik (ook) op het Maartforum mee.

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

31-07-2008 06:55
Er zullen ongetwijfeld wel meer april-mamma's-to-be bijkomen Big Grin .
Ik weet het ook niet precies, ik variëer tussen 1 april en 6 april, zal het wel horen van de vk, daar gaan we 28-08 heen!
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
31-07-2008 08:01
Gefeliciteerd ijsje! Hartstikke leuk!
roosje

Unregistered

31-07-2008 12:44
Ijsje: ik heb toevallig vanochtend ook de vk gebeld en ik ga 25-08 voor het eerst. Spannend hé?!
Ik ben wel erg benieuwd hoor, vooral naar de eerste echo, maar dat zal nog wel even duren.

Heb jij al kwaaltjes? Ik merk het eigenlijk alleen aan m'n (.)(.), die voelen wat zwaarder aan en m'n haar is in een mum van tijd hartstikke vet. Ben alleen de eerste paar dagen na m'n (positieve!!) test misselijk geweest, maar daar heb ik geen last meer van Big Grin Verder voel ik me nog prima, niet moe ofzo.

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

01-08-2008 05:45
Hoi Roosje,

Ja ik heb wel kwaaltjes! Ik ben al weken heel erg moe, als ik vrij ben dan slaap ik echt even tussen de middag :oops: . Op 't werk is dat natuurlijk geen optie maar daar stort ik dus echt in 's middags. Ook de reden dat ze het daar nu al weten (het werd gewoon al geraden door mijn collega Confusedhock: ).
Verder ben ik niet misselijk maar mijn (.)(.) zijn supergespannen en ik word er 's ochtends gewoon door wakker. Ze staan wel prachtig rechtop haha!
En ik blijf kleine krampjes houden, beetje eng maar schijnt er toch bij te horen.

Gisteren een goede vriendin in vertrouwen genomen, ik knap bijna uit elkaar met zo'n geheim, moeilijk hoor! Ik ben altijd een open boek....

En lekker met pappa~to~be gediscuseerd over namen Wink .
roosje

Unregistered

01-08-2008 09:42
Ja, die krampjes komen en gaan bij mij ook nog steeds, alhoewel ik het idee heb dat het minder aan het worden is.

En dan dit geheimhouden.... valt niet mee idd Wink Ik riep altijd dat ik tot 12 wkn niks zou zeggen, maar dat ga ik niet halen, denk ik. Wij hebben al besloten dat we het de opa's en oma's eerder gaan vertellen, na de 1e echo ofzo. Verder weet nog niemand het, behalve de meneer van de drogist (vitaminepillen voor zwangere vrouwen) en de vk. Wel erg leuk hoor als je mag vertellen dat je zwanger bent Big Grin

Wij zijn nog niet bezig geweest over de namen, maar dat word vast nog een hele klus... Wij verschillen best wel van smaak op allerlei gebieden, dus dat word nog wat Smile Lijkt me ook wel lastig hoor, je kindje zit er straks wel z'n leven lang aan vast :roll: Maar we hebben nog een maand of 8 de tijd... dat komt wel goed.

Groetjes Roos
patries101

Unregistered

01-08-2008 10:28
Hoi Roosje en IJsje,

fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! Dus jullie hebben al afspraken met vk. Ik alleen nog maar met de dokter. Moest hem nml bellen, omdat ik medicijnen gebruik die niet samenkunnen met zwangerschap. Moest volgende week ff langskomen en dan zou ie ook een bloedtest doen.. geen idee waarom???!! Ook zou hij informatie geven, maar ik vraag me af of ie nog wat nieuws vertelt. Internet is toch best handig Big Grin

Groetjes!
Bloemetje81

Senior Member

Topics: 1
01-08-2008 12:48
Dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap ! Geniet ervan,

groetjes Bloemetje
roosje

Unregistered

01-08-2008 12:54
Ha Patries,

Jij bent ook zwanger of begrijp ik het nu verkeerd? Zo ja, gefeliciteerd en geniet ervan!
Da's wel vervelend dat je medicijnen slikt die niet samengaan met een zwangerschap. Kun je wel zonder die medicijnen dan of krijg je een vervanger die wel mag. Spannend hoor.

Ik heb mijn huisarts (nog) niet gebeld, maar het is vlgs mij ook al een jaar of 4 geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben. Ken die man amper Wink
Mag jij dan straks wel gewoon naar de vk of kom jij dan onder controle van de gyn in het ziekenhuis?

Internet is wel handig ja, maar af en toe lees je er ook teveel, vind ik.
Toen ik bezig was met zwanger raken had ik alle symptomen die konden duiden op een zwangerschap al gelezen. En ik was vanaf m'n ei dan ook continue bezig om 'te voelen' of ik al zwanger was.
Achteraf dacht ik, wist ik maar niet wat de eerste verschijnselen waren, kon ik me daar ook niet druk om maken. Maar gelukkig is het toch gelukt.

En het stomme is dat ik het uiteindelijk niet eens in de gaten had dat ik zwanger was :o , deed een test omdat ik overtijd was, maar de signalen die m'n lichaam gaf had ik nog niet opgemerkt, erg hé.

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

02-08-2008 10:56
We hebben besloten het toch een dezer dagen aan onze ouders te gaan vertellen! Ik heb een heel leuk klein boekje voor beide kanten gekocht. Heet zoiets als "tips voor opa's en oma's" (het is al ingepakt dus ik weet het niet meer precies).
Dus waarschijnlijk is vanavond de eerste kant aan de beurt Smile .

Verder voel ik me goed, afgezien van vermoeidheid en ik lust ook absoluut geen koffie meer, al weken niet, zelfs al voordat ik het zelf wist haha!

Fijn weekend!!
roosje

Unregistered

02-08-2008 12:22
Wij willen straks ook wel iets leuks doen als we het gaan vertellen, maar dat doen we waarschijnlijk pas na de 1e echo. (als we het nog zolang stil kunnen houden Wink )
Die vermoeidheid heb ik (nog steeds) geen last van, alleen m'n (.)(.) voelen zwaarder/voller aan. En tot nu toe lust ik alles nog wat ik vantevoren ook at en dronk.

Ben al wel aan het aftellen voor het bezoek aan de vk hoor, wil graag zeker weten dat alles goed is met ons hummeltje.

Gisteren mezelf aangemeld voor moeders voor moeders, doen jullie daar ook aan mee?
Bij ons komt er a.s. Dinsdag iemand langs om alles uit te leggen en dan word er weer een zw.test gedaan Big Grin Altijd leuk, toch.

Veel plezier vanavond Ijsje met het vertellen van het 'grote nieuws'.

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

06-08-2008 06:46
Alweer een paar dagen verder Smile.

Ja, voor moeders voor moeders heb ik me ook aangemeld, maar nog niks van gehoord. Zal wel komen en anders bel ik zelf wel (heb me via internet aangemeld).

Zaterdag verteld aan onze ouders!!
Mijn schoonouders reageerden een beetje lauwtjes. Mijn schoonvader viel nog wel mee maar m'n schoonmoeder leek het niet zoveel te kunnen schelen. Volgens m'n vriend vindt ze het heel leuk en wil ze dit juist heel graag maar viel dit nu even heel koud op d'r dak omdat ze het helemaal niet verwacht had nu (we gaan van de week trouwen). Dus een soort van in shock zeg maar. Tja het zal wel, ik vond het in elk geval niet zo leuk :evil: .
Verder heb ik een goed contact met haar hoor dus het zal wel goedkomen en anders maar niet.

Mijn ouders vonden het helemaal geweldig, die straalden echt helemaal. Kijk, dat zijn de reaktie's die je verwacht....

Verder ook aan m'n zus en beste vriendin verteld, en van de week nog aan mijn schoonzusje, en dan is het nog even 2 maanden stil houden.

Nog geen rare dingen gemerkt, gisteren wel weer knallende koppijn die ik altijd had voor ik ongesteld moest worden, had ik vorige week ook al, en een beetje krampen (dus meteen stress hier) maar er lijkt niks aan de hand. Hormonale hoofdpijn ofzo?!?!?

Nou, eerst maar even trouwen Wink.
roosje

Unregistered

06-08-2008 16:21
Wat leuk dat jullie (met z'n 3tjes Wink ) gaan trouwen!! Alvast een hele fijne dag en hopelijk goed weer. Laat even horen hoe het geweest is. En daarna....nog op huwelijksreis?

Wat betreft MvM, ik ben gelijk dezelfde avond nog terug gebeld door degene die hier langs ging komen. Ik had me ook via internet aangemeld.
Inmiddels is ze (gisteren) geweest en het was een leuk gesprek! Eerst nog even een test doen, die natuurlijk gelijk uitsloeg Big Grin Daarna de uitleg en een vragenlijst om te kijken of je wel mee mag doen. En vervolgens mocht ik een cadeautje (babyserviesje, boek over zwanger zijn of een dvd) uitzoeken. En als ik het 10 wkn volhou krijgen we ook nog een fotolijstje cadeau. En ze heeft nog even verteld wat je wel en niet mocht (eten).

Die reactie van je schoonmoeder is niet echt leuk nee, denk je leuk nieuws te hebben word er maar lauw gereageerd :o Gelukkig reageerde jouw famillie wel leuk en zoals verwacht. En wie weet, misschien komt het nog helemaal goed met je schoonmoeder als ze eenmaal aan 't idee gewend is.

Volgens mij kan hoofdpijn wel een kwaaltje zijn bij zwangerschap, maar echt fijn is het niet. Hier komt de misselijkheid met vlagen een beetje opzetten, maar verder nog nergens last van.

Wij vertellen het pas na de 1e echo aan de opa's en oma's, omdat we eerst zeker willen weten dat alles goed is en de kans op een mk erg klein is. Dit doen we omdat een van de oma's net een hele moeilijke periode achter de rug heeft en we willen haar niet belasten met de spanning die hoort bij een prille zwangerschap.

Groetjes
roosje

Unregistered

06-08-2008 16:26
Patries, hoe is het met jou? Al een tijdje niks meer van je gehoord. Gaat alles goed?

Groetjes Roos
Meissie

Unregistered

07-08-2008 05:39
Hallo meiden!

Graag zou ik me bij dit clubje toevoegen! Ook ik ben in april uitgerekend. Als mijn berekeningen kloppen, dan wordt het 17 april! Joepie!!!

Groeten Meissie
roosje

Unregistered

07-08-2008 08:52
Welkom Meissie en gefeliciteerd!
Ik weet nog niet of ik in het maart- of aprilforum thuishoor, dus tot die tijd schrijf ik in allebei mee. Ben ergens tussen 30-03 en 03-04 uitgerekend, denk ik.

Groetjes Roos
ajnos1980

Unregistered

07-08-2008 14:26
hallo allemaal,

ik heb me gisteren aangemeld op het forum. Weet namelijk sinds gisteren dat ik zwanger ben.
Ik ga ervan uit dat ik 4 weken zwanger ben en dan zal dat betekenen dat ik in april uitgeteld ben.
Wat een gezellig clubje hebben jullie.
Ik heb alles alvast even doorgelezen, en ik heb al aardig wat dingetjes gelezen waar ik wel wat aan heb.

Ga morgen naar de dokter voor een bevestigende zwangerschapstest.Het streepje op de test was namelijk lichtroze, dus ik wil graag een beetje zekerheid. Mijn man kan haast niet wachten. Hij zei dat ik maar direct om de uitslag moest vragen, hihi!

We horen het morgen wel.
Wat is normaal...vanaf hoeveel weken ga je naar de VK?

Greetz ajnos1980
roosje

Unregistered

07-08-2008 16:27
Hoi Ajnos, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb de vk gebeld toen ik ongeveer een week of 5 was en heb een afspraak staan voor 25 augustus. Ik ben niet bij de huisarts langs geweest, is in principe ook niet nodig hoor, je kan gelijk de vk bellen.

En wat betreft dat lichte streepje op je test, dat streepje staat niet voorgedrukt en verschijnt dan ook alleen maar als je hcg (zwangerschapshormoon) in je bloed hebt. Dus je bent écht zwanger hoor!! Big Grin
Vraag me ook af of de ha nog wel een test doet als je vertelt dat je eigen test al positief was. En de test bij de ha is vaak hetzelfde als die uit de winkel, dus net zo betrouwbaar.
Anders een aantal dagen wachten en zelf nog een test doen als je het niet gelooft. Waarschijnlijk word de streep dan al veel donkerder.

Succes en geniet ervan!

Groetjes Roos
Ilonana

Posting Freak

Topics: 3
07-08-2008 20:00
hallo allemaal ik wil jullie allemaal feliciteren met jullie zwangerschap en geniet er van.
Ik hoop dat ik ook bij dit clubje ga horen en anders hoop ik het mei forum te openen ik zat in het clubje uitgerekend in mrt maar helaas een miskraam gehad na 8 weken en 4 dagen dus afwachten.
Maar ik wens iedereen een fijne zwangerschap Big Grin Wink .
En ik kom af en toe even spieken hoor mag wel he Wink .

groetjes
loes

Unregistered

08-08-2008 21:07
Ik ben waarschijnlijk ook in april uitgerekend!
Heb het net getest, maar kan het nog moeilijk geloven!
Vind het wel erg spannend! Dit is mijn eerste keer!
Klopt het dat je moet beginnen te tellen vanaf je eerste dag van je laatste ongesteldheid? Of vanaf de datum dat je vruchtbaar was en dus bevrucht bent?

x
roosje

Unregistered

09-08-2008 07:58
Hoi Loes, welkom hier en gefeliciteerd!

Je moet idd tellen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Toen was je natuurlijk nog niet zwanger, maar die eerste 2 weken krijg je 'cadeau'. Eigenlijk ben je dus maar 38 weken echt zwanger en met die 2 cadeauweken erbij maakt dat 40.

Als je niet zeker weet wanneer je uitgerekend bent, moet je even googelen. Op veel sites kun je laten uitrekenen wanneer je ongeveer uitgeteld bent. Vaak op sites waar je ook die zwangerschapsbanners kan maken.

Veel lees- en schrijfplezier hier.

Groetjes Roos
Meissie

Unregistered

09-08-2008 07:59
Hoi Loes,

Nogmaals gefeliciteerd! Je begint met tellen op de eerste dag van je laatste menstruatie. Je krijgt dus eigenlijk 2 weken cadeau! Geniet ervan!
Kayla

Unregistered

10-08-2008 09:08
Gefeliciteerd Roosje & Ijsje!

Ik durf me nu ook bij dit topic te voegen na 4 testen Wink. Vrijdagochtend twee testen gedaan. De eerste was positief de tweede werkte niet meteen. Daarna heb ik de doktersassistente gebeld voor en afspraak met mijn huisarts en zij gaf aan dat ik als ik wou zondag weer een test kan doen. De huisarts doet namelijk geen test. Maar ik heb stiekem vrijdagmiddag opnieuw een test gedaan en vanochtend weer. Vrijdagmiddag en vanochtend waren ze opnieuw positief. Nu moet ik het dus maar echt geloven van mezelf!

Omdat we het volgens mij nog maar 1x zonder condoom hebben gedaan, denk ik te weten wanneer ik zwanger ben geworden. M'n man dacht dat we het 2x zonder condoom hebben gedaan. Hmm... en ik was er echt van overtuigd Wink We wouden eigenlijk wachten op mijn 2e menstruatie nog afwachten. Dan zouden we namelijk meer zekerheid krijgen over wanneer ik uitgerekend ben. Nouja, nu ga ik er gewoon vanuit dat het rond 11 april is. Hopelijk krijgen we iets meer zekerheid bij een echo, maar weet niet wanneer ik een echo krijg.

Nu maar afwachten...
Kayla

Unregistered

10-08-2008 09:10
Oeps had niet gezien dat er meer pagina's waren in dit topic! Wink

Andere zwangeren: ook gefeliciteerd!
ajnos1980

Unregistered

10-08-2008 19:43
hai allemaal,
ben vrijdagochtend toch even bij ha langsgeweest voor een testje. Hartstikke positief. De assistente noemde de datum 15 april. Helemaal toppie!!! en nu nog maar mijn mond dichthouden...en dat is zo vreselijk moeilijk. Kan het wel voor de daken schreeuwen. over een maand kan ik bij de ha een afspraak maken voor bij de vk. Dus ik ben heel erg benieuwd.

We gaan het aan het begin van de volgende maand vertellen aan de ouders en verder mensen die dicht bij ons staan. het is zo grappig dat wij de enige zijn die het weten. In onze vriendenkring zijn het afgelopen jaar nogal wat baby's geboren. Dus als we bij vrienden zijn en er wordt over de baby gepraat, kijken mijn man en ik elkaar aan met een big smile.
heel tof.

Greetz ajnos.
Meissie

Unregistered

11-08-2008 08:41
Kayla: Gefeliciteerd! Dat is dan lekker snel gegaan!
Ajnos: Het is best leuk om zo'n geheim te hebben he?!

Groeten Meissie
Kayla

Unregistered

11-08-2008 18:08
@ Meissie: Dankjewel Smile

@ Ajnos: Knap zeg dat jij het zo lang voor je wilt houden. Wij hebben het gisteren al aan wat familie verteld. Vooral mijn schoonouders zijn erg enthousiast, maar dat wordt ook hun eerste kleinkind. Het liefst vertel ik het iedereen al. Maarja probeer me in te houden.

Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest. De meeste dingen die hij vertelde wist ik al, maarja ik vind het wel fijn dat hij ook op de hoogte is. Woensdagmiddag ben ik vrij, dus dan ga ik bellen voor een afspraak bij de verloskundige praktijk. Ben benieuwd wanneer ik langs mag komen! Zal wel ergens begin september zijn? De huisarts vertelde dat de 1e keer meestal op een woensdagavond is, omdat het zo makkelijker is voor de man om mee te komen. Dan krijg je ook een echo en dan kunnen ze schijnbaar goed zien hoe ver je precies bent. Ik ga voorlopig er maar vanuit dat de conceptie op 19 juli heeft plaatsgevonden en dus moet rekenen vanaf 5 juli.

Eerst had ik geen 'last' van m'n borsten, maar nu beginnen ze me toch wel gevoelig te worden. Misschien niet super prettig, maar wel een geruststelling... want het is schijnbaar normaal en nu lijkt me zwangerschap toch net ietsjes echter ofzo Wink
IJsje

Unregistered

13-08-2008 07:12
Gefeliciteerd allemaal!! Gezellig dat er nu meer mamma's-to-be bij zijn hier.
Afgelopen vrijdag is dit IJsje getrouwd en heeft de dag van haar leven gehad!
Het is echt superleuk om met z'n drietjes te trouwen Big Grin .

Einde van de avond heeft mijn man (wat klinkt dat hè!!) gespeecht en iedereen namens ons drieën bedankt.
Dat was natuurlijk hilarisch want meer dan de helft dacht dat ze het verkeerd hadden verstaan hahaha!

Ik vind het heerlijk dat het nu ook voor niemand meer een geheim is want dat voor me houden is echt niks voor mij hoor....

Verder krijg ik nu meer last van kwaaltjes, straalmisselijk 's ochtends en dat trekt niet zo snel weg. Vanochtend valt het mee gelukkig, ik heb mezelf verplicht meteen een beschuitje te eten vanuit bed en dat lijkt wel te helpen.
M'n (.)(.) ontploffen bijna en doen echt gewoon zeer. En moe moe moe. Maar goed trekt wel weer bij, is voor een goed doel tenslotte :mrgreen: .

Onze huwelijksreis hebben we ook geboekt, 1 september vertrekken we naar Turkije!
Meissie

Unregistered

13-08-2008 08:03
Ijsje, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Ik ben ook met z'n drietjes getrouwd. Was toen alleen al 7 maanden zwanger!
Lekker hoor in september naar Turkije.
Hier weinig last van kwaaltjes, alleen dat haaruitval he!

Meissie
french

Posting Freak

Topics: 19
13-08-2008 14:03
hey,
Ik denk dat ik me ook bij jullie clubje kan gaan voegen.
Heb vanmorgen een test gedaan en daar kwam een heel licht rose streepje te voorschijn.
Heb pas vrijdag/zaterdag mijn NOD dus als mijn ongi dit weekend uitblijft maak ik een vreugdedans. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ja en streepje is een streepje toch ook al is deze heel licht
Dit was voor ons de 1e ronde na een miskraam 8 weken geleden.
Ik ben als alles nu goed gaat 24april uitgerekend.
Meissie

Unregistered

13-08-2008 18:22
Oh French, Ik duim voor je!
ikke1982

Unregistered

14-08-2008 06:47
Vanochtend heb ik een positieve test gehad, van CB. Ben dus zwanger, en ook in april uitgerekend Big Grin
Nu denk ik 4 weken zwanger...
marleen1983

Unregistered

14-08-2008 07:00
hahah goede morgen meiden!!!

ik ben ook zwanger!!!! uitgerekende datum 6 april volgens ha (ik denk 12 april). snap er alleen geen bal van. want ik dacht dat ik nu dan 4 wken zwanger was. maar volgens de ha rekenen ze vandaag 1e dag menstruatie. dus ben nu 6,5 week. ????????
heeft iemand hier ervaring mee???

andere meiden ook super gefeliciteerd. en leuk om te weten dat ik niet de enige ben in april!!

ik krijg 22 aug mijn 1e echo. best wel snel, komt ook omdat wij al bij de gyn liepen ivm lang wachten met zwanger worden.
heb net als de meeste van jullie, zere borsten, misselijk en steekjes in de buik. ook slecht slapen en daardoor erg moe. en ik merkte dat ik heel hevig kan reageren op geuren en smaken. ahahahah echt leuk als die kwaaltjes daardoor heb je echt het gevoel dat er iets aan het veranderen is in je lichaam.

geniet er allemaal van!!!
IJsje

Unregistered

14-08-2008 07:02
Gefeliciteerd meiden, spannend allemaal hoor!!

Vanochtend een beschuitje kaas gegeten op bed, van mijn man :mrgreen: .
Viel wel goed, ben nu nog niet helemaal 100% maar niet straalmisselijk in elk geval. Hopelijk gaat het op het werk ook goed.

Hoe doen anderen dat, als je op je werk zo moe en/of misselijk bent? Ik bedoel, ziek melden vind ik ook niks. Ze zijn overigens wel op de hoogte.
Meissie

Unregistered

14-08-2008 07:58
Hoi Ijsje,

Ik ging, toen ik zwanger was van mijn dochter en zwaar vermoeid, toch gewoon op de automatische piloot naar mijn werk. Het is het eerste trimester je er gewoon doorheen slepen!
roosje

Unregistered

14-08-2008 09:22
marleen1983 schreef:hahah goede morgen meiden!!!

ik ben ook zwanger!!!! uitgerekende datum 6 april volgens ha (ik denk 12 april). snap er alleen geen bal van. want ik dacht dat ik nu dan 4 wken zwanger was. maar volgens de ha rekenen ze vandaag 1e dag menstruatie. dus ben nu 6,5 week. ????????
heeft iemand hier ervaring mee???

Hoi Marleen,

Gefeliciteerd!
En het klopt wat je ha zegt hoor. Ze beginnen te rekenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Omdat veel vrouwen niet exact weten wanneer hun eisprong is, doen ze het op deze manier, want je eerste ongidag is bekend.
En daarbij gaan ze dan uit van een cyclus van 28 dagen. Is jouw (gemiddelde) cyclus langer (dus latere eisprong) dan schuift ook je uitgerekende datum mee op. Op de meeste sites waar je die banners kan maken kun je het ook uit laten rekenen.
Geniet er lekker van!!

Groetjes Roos
roosje

Unregistered

14-08-2008 09:25
Vergeet nog te zeggen, dat je dus die eerste 2 weken van je zwangerschap cadeau krijgt. Dan ben je nl nog niet zwanger. Eigenlijk ben je dus maar 38 weken echt zwanger, maar met die 'cadeauweken' erbij worden het er 40. Hoop dat je het een beetje snapt wat ik bedoel.

Groetjes
french

Posting Freak

14-08-2008 15:07
Wanneer hebben jullie contact gezocht met de huisarts of verloskundige.
Ik denk dat ik bel als ik 5 a 6 weken ben, en vraag dan of ik ook snel een echo mag.
(vanwege de miskraam vorige x) Zal me iets meer gerust stellen denk ik.

Ben nu 4 weken nog maar
IJsje

Unregistered

14-08-2008 19:59
Ik heb meteen de dag van de test gebeld, toen was ik 4,5 week.
De eerste afspraak voor gesprek heb ik met 8 weken en dan met 10 weken de eerste echo.
ikke1982

Unregistered

15-08-2008 07:15
Alle meiden die zwanger zijn: GEFELICITEERD!
roosje

Unregistered

15-08-2008 09:44
Welkom Marcha.
Da's wel even schrikken geweest zeker als het niet gepland was? Inmiddels al een beetje aan het idee gewend? Probeer er lekker van te genieten.

French: ik heb een week na de test gebeld met de vk-praktijk hier. En ik heb een afspraak staan als ik (waarschijnlijk) bijna 9 weken ben. Voor de echo nog geen afspraak, want die afspraak word dan door de vk gemaakt. Er is daar een echo-apparaat aanwezig nl.

Groetjes Roos
essie79

Unregistered

15-08-2008 14:54
Hai!

Afgelopen zondag positieve test en volgens mijn berekeningen uitgerekend op 16-04-2009.
Hier nog geen klachten, af en toe een steekje bij of naast mijn navel. Dus nog geen misselijkheid of extreme vermoeidheid gelukkig!
Alle anderen, nog van harte met de zwangerschap!
marleen1983

Unregistered

15-08-2008 20:39
hey essie en marcha
gefeliciteerd!!
french

Posting Freak

16-08-2008 15:14
Essie en Marcha Gefeliciteerd !!

@Ijsje en roosje bedankt voor jullie antwoord. Denk dat ik over anderhalve week ga bellen als ik bijna 6 weken ben. En vraag dan meteen voor een verwijzing voor een echo. Heb namelijk 8 weken terug een miskraam gehad en ben dan wel benieuwd of alles nu goed gaat. Moet eerst een hartje zien kloppen denk ik voordat ik het helemaal bevat zeg maar.

Verder komen de zwangerschapsverschijnselen steeds meer de hoek om kijken.
Heb veel krampen in mijn onderbuik wat me soms een beetje zorgen baat. (had ik bij mijn mk namelijk ook) Maar dat is nu even een paar minuten en dan houd het op. Verder nu bijna de gehele dag misselijk bah Cry . Maar dat hoort er ook bij natuurlijk. Heb wel gemerkt dat als ik regelmatig iets eet het minder word. Dus elke 3 uur wel iets eten en niet te lang met een lege maag lopen.
Heb ook al een leuk idee om het aan mijn ouders te vertellen en aan mijn schoonmoeder, ook al duurt dat nog wel een week of 5 voordat we het vertellen. Het is leuk om erover na te denken toch !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
french

Posting Freak

16-08-2008 15:26
Even een lijstje van de data's gemaakt.
(als het niet klopt even kopieren en veranderen)

Naam Uitgerekende datum
Roosje 30-03 tot 03-04
Ijsje 01-04 tot 06-04
Marleen1983 06-04 of 12-04
Kayla 11-04
Anjos1980 15-04
Essie79 16-04
Meissie 17-04
French 24-04
Patries101 ?
Loes ?
ikke1982 ?
Marcha ?
french

Posting Freak

17-08-2008 18:09
En vanmorgen hebben we nog een test gedaan. Man had big smil, hij mocht testen. Dus de test in het potje houden en afwachten. Nou de 3 min. waren nog niet voorbij of er stond al een knallende streep. YOUPIE is dus overduidelijk nou. Mijn man is nu ook overtuigd, en maakte een vreugdedansje.

Nog even een link naar de test, de overduidelijke streep !!

http://i46.photobucket.com/albums/f125/marberg/zwa.jpg
Meissie

Unregistered

18-08-2008 06:49
Hoi meiden,

Ik heb dit weekend een beetje bloedverlies gehad. Ik heb de vorige jeer een mk gehad, dus de angst zit er wel een beetje in. Ik bel vandaag de vk en probeer een echo te laten maken. Dan weet ik hoop ik meer. De zwangerschapstest was ook gisteren nog knalpositief, dus ga van het goede uit. Jullie horen het nog wel.

Groeten Meissie
IJsje

Unregistered

18-08-2008 07:36
Essie, Marcha en French, gefeliciteerd!!!

Meissie, spannend, hou ons op de hoogte.

Ik ga om 11 uur naar moeders voor moeders (komen hier niet aan huis), dus weer een nieuwe test, toch ook weer spannend eigenlijk Smile .
marleen1983

Unregistered

18-08-2008 08:06
hey ijsje!'
ja moeders voor moeders. daar moet ik ook nog achteraan. maar wou eerst even de echo van vrijdag afwachten.d an weet ik in ieder geval hoe ver ik ben!!

en andere meiden !! hoe voellen jullie je??
geniet ervan!!
en meissie!! kdenk veel aan je! succes vandaag!
roosje

Unregistered

18-08-2008 11:56
Marleen: je kunt MvM gewoon bellen hoor. Ik wist/weet ook niet hoe ver ik exact ben, maar hun gaan gewoon uit van je de 1e dag van je laatste menstruatie en dan 6 weken later mag je beginnen met urine verzamelen. Als je het 10 weken (van week 6 tot week 16) volhoud krijg je ook nog een extra cadeautje Smile
Ik mag tot 14-10-08 blijven verzamelen, ben nu bijna klaar met de 2e week.
Het enige lastige is, dat bij ons nog niemand weet dat ik zwanger ben, dus heb ik alles boven in de badkamer staan. Dus nu moet ik iedere keer naar boven om te plassen :|

Groetjes Roos
french

Posting Freak

18-08-2008 15:34
Hoe gaat dat dan met MvM, moet je al je urine opvangen?
Las al even iets op hun site, en in het noorden van het land moet je het zelf naar een inzamelpunt brengen ofzo. Lijkt mij een hoop gedoe, maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
IJsje

Unregistered

18-08-2008 16:25
Ja het is wel ff gedoe maar ik vind het niet erg om te doen. Elke plas die door de wc spoelt waarvan ik weet dat ik er iemand mee kan helpen vind ik zonde. Maar das natuurlijk voor iedereen verschillend.
Mijn test was weer overduidelijk positief :mrgreen: .
Dus ik ben al begonnen met in de maatbeker plassen.... Ik breng dan eens per week de kratjes zelf weg, het inleverpunt zit één straat naast m'n werk dus dat is ideaal, kan ik het voor m'n werk zo inleveren.
Je hoeft alleen thuis op te vangen hoor, op je werk etc is het natuurlijk niet echt praktisch. Maar alle beetjes helpen.
Heb de DVD gekozen als kadootje, ga ik vanavond lekker kijken Smile .
roosje

Unregistered

18-08-2008 17:53
Ze zeggen ook dat ze al blij zijn als je mee doet. En ze verwachten idd niet dat je die kannen overal mee naar toe sleept. Dat vrouwtje wat hier was, zei ook dat desnoods alleen je ochtend- en avondurine al goed is. Iedere druppel is er weer één, toch? En je kan het natuurlijk gewoon proberen, stoppen kan altijd.
Maar idd ieder z'n eigen keus Wink

Groetjes Roos
french

Posting Freak

19-08-2008 10:16
Zal er eens over nadenken, kan toch vanaf 6 weken pas. Maar dan heb ik nog een ander probleem, wij hebben maar 1 toilet en die is beneden juist. Dus dan moet ik alles verslepen als ik visitie krijg zeg maar. denk er over na..

Hoe is het verder hier met de ladies?, met mij goed afentoe een misselijkheid of buikkrampen die voorbij komen. Voel me verder prima!
roosje

Unregistered

19-08-2008 14:03
French: ik voel me ook nog steeds goed hoor. Ben de laatste dagen wel misselijk rond het avondeten en eet ook maar de helft van wat ik van tevoren at Sad (warm eten vind ik juist zo lekker) Overdag eet ik wel gewoon als van tevoren. Verder wat last met de 'grote boodschap', maar dat was het dan wel zo'n beetje. M'n (.)(.) voelen nog steeds zwaar aan, maar dat is niet vervelend ofzo.

Als je maar 1 toilet hebt, word het idd lastig met die kannen van MvM. Tenzij je omgeving weet dat je zwanger bent, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Maar ik geloof dat je tot week 11 je eigen nog aan mag melden en als het dan goed zit met de beeb, zou je alsnog mee kunnen doen tot week 16. Je hebt nog even de tijd om erover na te denken.

Groetjes Roos
french

Posting Freak

19-08-2008 14:46
We willen het pas rond week 10 vertellen aan de ouders en dan broers en zussen.
Wil eerst een echo gehad hebben, vanwege de mk die ik heb gehad.
Wil de fam. niet blij maken met een dood vogeltje om het zo cru te zeggen.

Mijn avondeten smaakt mij ook niet zo geweldig meer, maar mijn man schept maar door. 2 ons groente eten, en 400ml zuivel dus een beste bak vla na :mrgreen: , heeft hij ergens gelezen. Dus laat ik mijn vlees maar staan, was ik al nooit gek op en nu stinkt het de pan uit vind ik.
Ik heb overgens ook last van mijn (.)(.) Doen behoorlijk zeer en voelen opgezet.
Maar ja hoort erbij.
marleen1983

Unregistered

19-08-2008 15:08
hey meiden
vanochten is mvm geweest. en ik plas al braaf in mijn maatbekertje!! bij mij woren ze 1x in de week achter het huis op gehaald zodat niemand het hoeft te zien! kheb ook de dvd gekozen. ben erg benieuwd!
heb net te horen gekregen dat mijn vriendinnetje ook zwanger is. net samen gehuild aan de telefoon!! echt super!!
ben helemaal blij. net met mijn moeder naar babywinkels geweest, maar heb nog niks echt super leuks gezien. mijn vriend en ik hadden vorig jaar al gekeken naar een babykamer, en die kan ik maar niet uitmijn hoofd zetten.. hebben vrijdagmiddag echo. daarna gaan we naar die zaak waar ze die mooie kinderkamer hebben. ben benieuwd of ik hem nog steeds zo geweldig vind!!!
wanneer zijn jullie van plan om kinderwagen/ meubeltjes en etc te kopen??

geniet ervan iedereen!
french

Posting Freak

19-08-2008 15:13
he Marleen,
heb al wel even rondgesnuffeld op internet. heb al 2 mooie kinderkamers gezien. geloof bij babydump en nog een andere grote winkel.
Maar denk dat we daar pas rond week 20 naar gaan kijken ofzo en serieus iets kopen. Dan hebben we nog wel even.
Vorige week al wel een babypakje gekocht, zo leuk kon het niet laten liggen. Mijn man kwam nog met een rompertje aanzetten dus die ook gekocht.
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
19-08-2008 15:57
Hai Meiden!

Ik ben een januari-mama (schrijf op het februari-topic mee) en lees af en toe hier even! Ik las dat jullie het over babykamertjes hebben. Ga er bij het bestellen vanuit dat er een behoorlijke levertijd op (kan) zitten! Wij hebben de kamer anderhalve week geleden besteld en de kamer wordt begin november bezorgd. Dit schijnt heel normaal te zijn!!

Groetjes en succes met de zwangerschap allemaal!

Janneke
roosje

Unregistered

19-08-2008 17:42
Janneke bedankt voor de tip!

French, wij hebben het ook nog aan niemand verteld hoor, dat we zwanger zijn. Inderdaad willen ook wij niemand blij maken met een dood vogeltje. Dus vandaar dat alles van MvM ook boven staat hier. Ik heb het boek genomen, is wel leuk, maar niet super. Het meeste wat erin staat wist ik al via internet e.d. Laat even weten hoe de dvd is als je hem gezien hebt, dan weet ik dat alvast voor de evt. nr 2 in de toekomst Wink
Marleen, ik zet de kratjes ook in de tuin 1x in de week en laat dan de poort die dag open, zodat ze ze om kunnen wisselen.

Ik wil na de 1e echo wel langzaamaan gaan snuffelen voor kleertjes, kamertje en een kinderwagen. Wij hebben nu nog helemaal niks gekocht nl, behalve het boek van kluun. (kreeg vriendjelief van me, samen met de positieve test) En dan hoop ik dat we toch voor de 20 weken een besluit genomen hebben en kunnen bestellen.
Ben al wel aan het kijken geweest voor geboortekaartjes op internet. Maar dat word ook nog een hele klus hoor Confusedhock: Ik heb er nu al tig bekeken en er is er nog geen één geweest waarvan ik dacht 'wauw, die word het'. Sommige zijn wel leuk, maar ook niet meer dan dat. Lastig... gelukkig hebben we nog even Smile

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

19-08-2008 18:16
Ik vind de DVD een aanrader, we hebben samen gisteren ademloos zitten kijken Smile .

French als het allemaal erg ingewikkeld voor je wordt moet je het gewoon niet doen. Niet gaan stressen over MvM hoor. En anders gewoon later aanmelden.

Babykamers daar gaan wij ook pas wat later voor kijken, na 4 maanden ofzo.
Ik lees wel overal dat je kraamzorg al in de 2e of 3e maand moet regelen, net als kinderopvang.
Lijkt mij ook erg vroeg.... Hoe zijn de ervaringen van anderen hiermee, die al kids hebben misschien?
Vickypreg

Posting Freak

19-08-2008 19:08
Ijsje, dat je vroeg kinderopvang moet regelen is absoluut waar. Nog liever voor je zwanger bent zelfs Wink Dus als je zeker weet dat je je kleine naar de kinderopvang wilt brengen zou ik lekker gaan rondkijken en aanmelden, hoe eerder hoe beter. Er zijn echt enorme wachtlijsten van wel maanden tot jaren.

Ook voor de aanvraag van kraamzorg is het het beste dat je dat rond 12 weken zwangerschap doet. Ook hier is het erg druk, maar meestal als je op tijd bent hebben ze genoeg plek en zorg.

Babykamer hebben wij met 16 weken besteld en kreeg hem met 27 weken, dus tijd zat!
roosje

Unregistered

19-08-2008 20:38
Ijsje: ik had toevallig vorige week m'n nieuwe zorgverzekering aan de telefoon (we gaan overstappen binnenkort wegens nieuwe werkgever) en gelijk gevraagd wanneer ik moest melden dat ik zwanger was, maar dat moest sowieso voor de 20e week en liefst eerder. Dus bel je zorgverzekeraar even i.v.m. de kraamzorg, en ook i.v.m. het kraampakket wat je straks nodig gaat hebben.

Groetjes Roos
IJsje

Unregistered

19-08-2008 22:03
Thnx!
Kinderdagverblijf zit hier naast ons, er zit alleen een sloot (met hekjes :mrgreen: ) tussen ons huis en het kinderdagverblijf, dus hopelijk hebben ze daar plek.
Het zal maar om 1 of 2 dagen gaan.

Hoe doen jullie dat, hoeveel dagen blijf je werken en je partner, of stop je helemaal met werken?
Ik werk nu nog 4 dagen en wil dan naar 3 of liever nog 2 alleen is dat denk ik niet haalbaar. Mijn man gaat waarschijnlijk wel van 5 naar 4 dagen, die verdeelt zijn uren dan anders.
Misschien een dagje naar opa en oma en een dagje kinderdagverblijf.
Weten opa en oma nog niks van overigens :twisted: .
roosje

Unregistered

20-08-2008 09:31
Hier gaat het kindje straks ook naar Opa & Oma, denk ik.
In de ene familie zijn er al kleinkinderen waar door opa en oma op gepast word, dus dan kan die van ons er ook wel bij toch?!
En in de andere familie is bekend dat ze 'ooit' als we kinderen krijgen, (Ze weten het nl nog niet) graag 1 dag willen oppassen. Dus dat moet goed gaan komen.

Ik ben zelf ook van mening dat wanneer je voor kinderen kiest, je niet 5 dagen moet blijven werken. Waarvoor krijg je dan kinderen, vraag ik me af? Om ze 5 dagen naar het kdv te brengen?! Confusedhock:

Ik ben van plan om 2, max. 3 dagen te blijven werken. Nu zit ik wel in de luxe positie, dat mijn mannetje een goedbetaalde baan heeft en ik dus alleen werk voor de leuke extra's. En ik snap ook heel goed dat niet iedereen die luxe heeft en dat sommigen moeten blijven werken om rond te komen.

Groetjes Roos
french

Posting Freak

20-08-2008 10:01
Ik werk nu 32 uur en wil dan 28 uur. Lijkt nog erg veel. Maar ik werk in de zorg. Dus zal ook met regelmaat avonddiensten hebben. Hoef dan alleen voor de middag oppas te hebben beijvoorbeeld.
En om het weekend moet ik werken dan is manlief thuis.
Ik zou wel minder willen gaan werken dan, maar dan moet ik deze functie opzeggen en een stap terug doen. Wat mij geen garantie geeft op een vaste afdeling te werken.
ikke1982

Unregistered

20-08-2008 13:04
Naam uitgerekende datum

Roosje 30-03 tot 03-04
Ijsje 01-04 tot 06-04
Marleen1983 06-04 of 12-04
Kayla 11-04
Anjos1980 15-04
Essie79 16-04
Meissie 17-04
French 24-04
Patries101 ?
Loes ?
ikke1982 20-04 (tegelijk met Marcha Smile )
Marcha 20-04
Meissie

Unregistered

21-08-2008 07:59
Goedemorgen allemaal,

Ik las iets over het kopen bij Babydump. Ik kan alleen maar zeggen: NIET DOEN!!!! Ik heb mijn wandelwagen daar gekocht. Nu heb ik daar al een paar maanden problemen mee. Ze hebben een hele slechte klantenservice! Je krijgt steeds maar weer een bandje aan de telefoon, totdat hij je er vanzelf uitmikt. Dus wil je enige garantie hebben, niet bij babydump kopen!

Ik heb geen bloed meer verloren en ga ervan uit dat het wel goed zit. Voel me nog steeds erg zwanger en heb in totaal maar weinig bloed verloren. Denk dat ik morgen 6 weken zwanger ben. Volgende week donderdag intakegesprek bij de vk.

Ik heb al een dochter van bijna 2. Ze gaat niet naar het KDV. Op maandag en dinsdag gaat ze naar haar opa's en oma's. Elke kant heeft 1 keer een dag mijn dochter. Is erg leuk en bevalt me goed. Het mooie is, als ze maar 1 dag per week oppassen, dat ze zich nog niet met de opvoeding gaan bemoeien. Breng je ze bijv. 3 dagen naar dezelfde opa en oma, realiseer je dan dat ook opa en oma gaan opvoeden! Dat wilde ik absoluut niet, vandaar maar 1 dag.
Voor de kraamzorg en voor KDV geldt eigenlijk hetzelfde. Het ligt er aan waar je woont. In de randstad moet je er idd erg vroeg bij zijn.
french

Posting Freak

21-08-2008 10:25
ik ben ineens aan het twijfelen over hoe ver ik ben in mijn zwangerschap. Had altijd een cycles van stipt 28 dagen. Maar bedenk me net dat ik na mijn miskraam 1 menstruatie heb gehad en die was 24 dagen na mijn mk. Dus zou kunnen dat mijn cycles helemaal geen 28 dagen meer was, weet dat dus niet? Ga vanmiddag de huisarts eens bellen en vragen wanneer ik terrecht kan.
Alles gaat verder goed. heb alleen een beetje rot humeur de laatste dagen, wat mijn man niet zo gezellie vind natuurlijk. :mrgreen: verder afentoe misselijk, krampen in mijn onderbuik, moeilijke stoelgang, en lekker veel slapen.
Gisterenavond naar musical van Ciske de Rat geweest, erggggg leuk!!
roosje

Unregistered

21-08-2008 11:48
French, dat kunnen ze met de termijn echo wel bepalen hoor, hoever je precies bent. Alleen als je weet wanneer je eisprong geweest is, kun je zelf een redelijke schatting maken en anders gewoon even afwachten (lastig hé)
Ik weet het zelf ook niet zeker hoor. Ik vermoed dat mijn banner 2 of 3 dagen teveel aangeeft, dus dan ben ik nu ongeveer 8 weken.
Hoe gaat het inmiddels met de kwaaltjes? Geniet lekker van het zwanger zijn!

Groetjes Roos
french

Posting Freak

21-08-2008 15:23
@roosje denk ook niet dat er veel verschil ik kan zitten, hoogstens max. 4 dagen. Dus dat zien we dan idd bij de echo wel.
Met de kwaaltjes gaat het redelijk goed hoor, met vlagen soms 's avonds misselijk,
pijnlijke (.)(.), en krampjes onderin buik. En ik kan superlanggg slapen, maar heb vakantie dus dat komt mooi uit. Ik heb de laatste dagen trouwens wel een pesthumeur erg mopperig, waar mijn man erg blij mee is natuurlijk :mrgreen: .
Ik heb vanmiddag de huisarts gebeld.
kan volgende week een formulier ophalen met mijn gegevens en een labformulier om bloed te prikken.
Kan daarna naar de verloskundige praktijk bellen.
En hij adviseerde om rond week 9 een echo te doen. Dan is er duidelijk een hartje en een kindje te zien. Hij dacht dat als ik eerder ga ik er er alleen maar onzeker van wordt omdat ik dan bijvoorbeeld alleen een hartje zie en nog geen kindje.
Hij kent me een beetje te goed ,denk ik. Klopt ook wat hij zegt. Hij was erg blij voor ons na de mk die we hebben gehad. En zei dat de kans op een miskraam per zwangerschap 10-15% is en dus niks zegt over deze zwangerschap.
Ben weer helemaal opgelucht zeg!
roosje

Unregistered

21-08-2008 16:14
Fijn dat je zo'n meelevende en meevoelende ha hebt die je weer helemaal gerust weet te stellen.
Hier gaat het anders, ik heb gelijk de vk gebeld toen ik 5 weken zwanger was en mag daar a.s. maandag (eindelijk!!) naar toe. Heb nog niks gehoord over bloedprikken, maar dat zal maandag dan wel besproken worden, denk ik. De afspraak voor de 1e echo word ook maandag gemaakt. Van mij mag het zo snel mogelijk Wink
Jouw kwaaltjes vallen ook nog wel mee dus, als ik het goed begrijp. Lekker is dat hé, moet er niet aan denken om een hele dag misselijk te zijn... Sad
Alleen dat humeur en die vermoeidheid heb ik niet zo, verder precies hetzelfde als jij.
Kun je er inmiddels een beetje van genieten? Of is de angst nog steeds erg aanwezig?

Groetjes Roos
french

Posting Freak

21-08-2008 16:37
Hoeveel weken ben jij nu roosje?
Spannend aanstaande maandag heen, ben benieuwd wat ze allemaal doen bij een eerste afspraak. Bloedprikken moet voor je hcg waarden en je bloedgroep. Zal je ook wel een verwijzing krijgen neem ik aan.
Ik ben idd blij met deze huisarts, maar de verloskundige begeleid mij verder.
ik heb in het verleden regelmatig bij hem op de stoel gezeten toen mijn schoonvader heel plotseling is overleden en daardoor kent hij me wel redelijk goed. En natuurlijk eind juni nog met de miskraam en 2 weken geleden ook nog een keer ivm met de miskraam.
Ik zou er ook niet aan moeten denken de hele dag misselijk te zijn :x , gelukkig weinig last van. Ik heb met name in de avond/nacht last van mijn kwaaltjes, misschien omdat het het einde van de dag is en misschien een beetje vermoeid.
Ik heb nu nog vakantie en slaap van 24.00 tot 10.00 ongeveer, dus lekkere lange nachten. Maar goed kan het er nu nog even van nemen, als ik straks weer aan het werk ga is dat anders natuurlijk.
Ik kan er inmiddels wel meer van genieten en de huisarts heeft me een beetj gerust gesteld gelukkig. Die mk die ik heb gehad hoeft helemaal niks uit te maken voor deze zewangerschap. heb even veel kans om weer een mk te krijgen als ieder ander.
Zei vanmorgen nog tegen mijn man, raar he dat er nu iets groeit in mijn buik van ons. Vnd het nog erg onwerkelijk, maar denk als je een echo gehad hebt het wel levendiger wordt.
Doe je rustig aan, liefs
roosje

Unregistered

21-08-2008 17:32
Hé French,

Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger, zou ook een paar dagen meer kunnen zijn (zie mijn banner)
Ik vind het ook erg spannend allemaal, vooral omdat je gewoon niks zeker weet tot aan je 1e echo. Voor ons is het ook ons 1e kindje dus alles is nog nieuw voor ons. Maar het idee dat we volgend jaar april een hummeltje hebben vind ik wel erg gaaf! Maar ik laat maandag wel weten hoe het was bij de vk hoor. Ik heb al een vragenlijst gekregen en die moeten we ingevuld mee terug nemen maandag. Die word dan besproken. Ben benieuwd.

Van de week nog gelachen met vrienden van ons, die weten (nog) niet dat ik zwanger ben. Ze gingen onderling een weddenschap afsluiten wie het eerste kinderen zou krijgen van ons vriendengroepje (wij dus! Big Grin ) En ze hadden de inzet al bepaald en vroegen of mijn mannetje ook mee deed aan de weddenschap... hmm, toch maar niet gedaan i.v.m. de 'voorkennis' die hij had.
Ze dachten nl dat iemand anders eerst zou zijn....euh, fout! Wij hebben met z'n 2en naderhand blauw gelegen van het lachen Big Grin En er heeft zelfs iemand over mijn buik staan aaien :oops: , met de vraag wanneer wij aan kinderen gingen beginnen :oops: Big Grin Als die straks hoort dat ik 'toen' al zwanger was.... Big Grin :lol:

Liefs
Roos
Stiertje

Member

Topics: 2
21-08-2008 20:29
Hey meiden....
Ben nieuw hier in dit topic!!... maar wij zijn ook zwanger!!!
Ben als het goed is morgen 5 weken dus onze datum is ongeveer 24 april 2009!!!

Liefs Stiertje
french

Posting Freak

21-08-2008 23:14
@roos, wat een goede zeg. En ondertussen kun je je lachen idd niet in houden.
Vorige week vertelede mijn schoonzusje zwanger te zijn, en wij kregen ook de vraag naar ons hoofd geslingerd. En gezegd dat komt vanzelf zijn er niet mee bezig. En achteraf ook gelachen idd, want we wisten al zwamger te zijn.

@stiertje welkom hier, ik ben w.s ook 24 april uitgerekend. Morgen 5 weken dus!! leuk iemand die gelijk op gaat dus.
roosje

Unregistered

22-08-2008 09:45
Ha Stiertje,
Welkom hier!
Hoe is het met de kwaaltjes of heb je daar nog geen last van?
Geniet lekker van je zwangerschap!!

French: wij zijn dus niet de enige die zulke dingen meemaken. Straks als iedereen weet dat we zwanger zijn zullen we het 'de persoon in kwestie' wel vertellen. Kijken wat ie dan zegt... :oops: Dat word nog lachen, denk ik :lol:

Hebben jullie al een (koos)naampje voor het hummeltje in je buik? Die van ons is tot 'Lassie' (was toen zo groot als een rijstkorrel) omgedoopt, met dank aan schrijver Kluun met 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'. Is trouwens een erg leuk boek voor de a.s. papa's, en ook voor jezelf.

Groetjes Roos

Nog 3 daagjes en dan naar de vk!!
Jynthe

Unregistered

22-08-2008 11:05
Hallo dames!

Ik mag me nog net toevoegen bij dit forum! Big Grin
Als het goed is komt ons hummeltje rond 29 April.
Ik weet nog maar net dat we zwanger (4weekjes en 2dagen) zijn en zit met smart te wachten tot manlief thuis komt Wink
Ooooh wat duurt wachten weer lang!
Nu snap ik waarom ik zo misselijk en moe ben
Wink

Liefs...
IJsje

Unregistered

22-08-2008 11:57
Welkom en gefeliciteerd voor alle nieuwe mamma's-to-be!

Wij noemen ons kindje nu al bij de (meisjes)naam omdat we heel sterk het gevoel hebben dat ze een meisje is haha! Daarom laten we ook zeker een echo maken om het geslacht vast te stellen, is anders ook zo raar als ze toch een jongetje blijkt te zijn na 9 maanden :mrgreen: .

Maar naar anderen toe hebben we het gewoon over "de baby".
Vickypreg

Posting Freak

22-08-2008 12:03
Ijsje, kleine tip doe dat niet...als je het tenminste geheim wilt houden..Ik heb vaak zat gehoord dat mensen zich gingen verspreken in het bijzijn van anderen omdat je zo gewent raakt de naam tegen de baby te zeggen. Je moet het natuurlijk zelf weten en misschien lukt het jullie wel, maar het is makkelijker om tijdelijk even een ander koosnaampje te gebruiken want dan is de kans op verspreking minimaal.
roosje

Unregistered

22-08-2008 13:01
Jynthe gefeliciteerd
En je gaat dat wachten nog wel vaker tegenkomen nu hoor, wachten tot de 12 weken voorbij zijn, wachten op je afspraak met de vk, wachten op je 1e echo enz enz. Zwanger zijn bestaat volgens mij voor een groot deel uit wachten (en genieten natuurlijk!!) Succes met je kwaaltjes en geniet van je zwangerschap!

Ijsje, jullie zijn al snel met de naam dan, wij moeten er nog aan gaan beginnen :roll: Ben al wel aan het rondkijken voor geboortekaartjes op internet, maar dat word ook nog een aardige klus hoor Confusedhock: Zoveel verschillende en nog geen één gezien waar van ik denk 'wauw, die word het', erg hé. Mijn mannetje wil niet weten wat het word, dus vrees dat we 2 namen mogen gaan verzinnen en nog heel veel geduld moeten hebben voor we het geslacht weten Sad

Groetjes Roos
pauline

Unregistered

22-08-2008 13:43
Hoi Dames,

Ik ben ook uitgerekend in april. Volgens mijn eigen berekening, ben ik 7 April uitgerekend. Volgende week vrijdag hebben we een afspraak bij de vk. Dan krijg ik ook meteen een echo en weten we meer.

Jullie allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Groetjes Pauline
Jynthe

Unregistered

22-08-2008 14:38
Dank je Roosje! Het is mijn 2e en ik weet nog een beetje hoe lang t wachten was tot de 1e echo....zenuwslopende boel he hahaha
Die kwaaltjes nemen we maar op de koop toe.....heb net multi-vitamines voor mama's gehaald en een mooie fopspeen met daddy is the best erop voor als mn mannetje straks thuis komt....die weet nog van niks Wink

Wij willen wel graag weten wat het is...maar dat duurt nog ff natuurlijk.

Wanneer hebben jullie het goede nieuws aan iedereen verteld?

Volgens mijn berekening ben ik 29 April uitgerekend.
Jynthe

Unregistered

22-08-2008 14:40
Pauline, gefeliciteerd!!! Geniet er maar lekker van!

Leuk he zo'n echo.....ik zie er nu al naar uit Wink
roosje

Unregistered

22-08-2008 15:11
Pauline, gefeliciteerd

Wij gaan het waarschijnlijk na de 1e echo tegen de opa's & oma's vertellen en na 12 weken tegen de toekomstige ooms en tantes en de rest van de familie en onze vrienden. Heb ik nu al zin in Smile
A.s. maandag voor het eerst naar de vk en dan word ook gelijk de afspraak voor de 1e echo gemaakt. Hoop dat dat niet te lang meer duurt hoor. Heb nu lang genoeg gewacht, toch?! Wink Ik wil nu wel eens weten hoe dat hummeltje in mijn buik er uit ziet.

Groet
Roos
Meissie

Unregistered

22-08-2008 17:52
Hallo allemaal!

Nieuwe meiden: Van harte gefeliciteerd! Leuk Jynthe, dat je ook zwanger bent van de tweede. Ik ook!
Mijn dochtertje wordt in oktober twee. En hoe oud is jouw zoontje of dochtertje??

Meissie
Jynthe

Unregistered

22-08-2008 18:24
@ Meissie, mijn dochter wordt binnenkort alweer 8! Wat gaat de tijd toch snel he Big Grin
Waar heb jij berekend hoelang je zwanger bent en wat je uitgerekende datum is?
Ik kom steeds op verschillende data uit.....het is 29-04 of 02-05.

Liefs...
pauline

Unregistered

22-08-2008 22:43
Hoi

Wij hebben het al aan onze familie verteld. Wij waren namelijk al lange tijd bezig om zwanger te worden en onze ouders en zussen wisten dat al. Dus nu het dan eindelijk gelukt is kon ik mijn mond niet meer houden. Heb het ook al op mijn werk verteld en gisteren kwam dat toch al van pas. Mijn collega was ziek. Normaal had ik haar dienst overgenomen, maar nu ben ik veel te moe om na mijn eigen dienst van 9 uur nog eens die van haar over te nemen. Dat snapte ze volkomen. Ik voel me dan ook prettiger.
french

Posting Freak

22-08-2008 23:13
[color=#BF40FF]Dames van Harte gefeliciteerd !!!![/color]

We noemen ons kleintje nu nog boontje :mrgreen: . omdat het nu zo groot is ongeveer. Zal straks wel een andere naampje worden vermoed ik.
Wij hebben het nog aan bijna niemand vertelt, ik alleen aan een goede vriendin die het gewoon zag aan mij. En mijn man aan een goede vriend van hem. Verder nog niet aan familie we willen eerst de echo afwachten. En niet de fam. blij maken met een "dood" vogeltje om het zo cru te zeggen.
french

Posting Freak

22-08-2008 23:14
ik bedoelde

[cDames van Harte Gefeliciteerd !!!olor=#FF40FF][/color]
french

Posting Freak

22-08-2008 23:14
gaat niet helemaal zoals ik het wil.
Jullie weten vast wel wat ik bedoel :oops:
Meissie

Unregistered

23-08-2008 06:51
Jynthe: ik heb het berekend op zwangerschapspagina.nl
Jynthe

Unregistered

23-08-2008 08:07
Ik heb nu opnieuw berekend wanneer ik uitgerekend ben.....en dat is dus 2Mei ipv 29 April.
Heb net een nieuw topic geopend voor MeiMoeders maar t is daar nog zo stil dat ik hier nog even rond blijf hangen hoor :lol:

Sinds ong 2 weken heb ik van die enorm heftige dromen. Nu schijnt dat wel vaker voor te komen aan t begin van de zwangerschap maar t lijkt wel alsof ik vanacht mn hele verleden opnieuw beleefd heb Sad

Verder gelukkig niet zo erg misselijk meer maar wel vermoeide benen en wat sneller moe. Maargoed...als dat t is.....

Vanmiddag met een vriendin de stad in.......ik hoop dat ik mijn mond kan houden haha
Meissie

Unregistered

23-08-2008 18:51
Ik vind het ook zo moeilijk om mijn mond te houden! Heel veel mensen in mijn omgeving hebben het over zwangerschappen, e.d Dan vind ik het moeilijk om niks te zeggen.
Ben wel blij als we de eerste echo gehad hebben. Dan is er al iets meer zekerheid.
french

Posting Freak

23-08-2008 22:38
hey dames was even aan het zoeken naar info over MvM en kwam volgend artikel tegen omdat we het daar laatste over hadden hier;

OPHEUSDEN - Met de urine van Moeders voor Moeders wordt de komende negen maanden bij wijze van proef kunstmest gemaakt. Als het experiment slaagt komt er mogelijk een inzameling van urine van meer Nederlanders voor kunstmest.
Een woordvoerster van GMB Watertechnologie, die de proef uitvoert, bevestigde zaterdag een bericht hierover in de Volkskrant.
Via Moeders voor Moeders leveren jaarlijks 36.000 zwangere vrouwen urine aan het farmaceutisch bedrijf Schering-Plough, voorheen Organon. Dat maakt daarmee medicijnen die de vruchtbaarheid bevorderen. Wat overblijft gaat normaal het riool in, maar wordt nu gebruikt voor de productie van kunstmest.
In urine zitten onder meer stikstof en fosfaten.

Bron: De Telegraaf, 23 augustus 2008
roosje

Unregistered

24-08-2008 10:09
Zolang ze er bij MvM maar medicijnen van maken vind ik het goed. Wat ze daarna met de urine doen maakt me niet uit hoor. Of ze het nou in het riool kappen of er kunstmest van maken, ik vind het best. Ik hoef het echt niet terug te hebben Wink

Hier sinds een paar dagen ongelooflijk veel last met de 'grote boodschap' op het toilet. En zeer dat dat doet en bloeden Sad :oops: En als het niet lukt word ik zo beroerd. Echt niet prettig, zeg maar. Morgen gelukkig naar de vk, gelijk maar even een laxeermiddeltje vragen. Verder nog steeds nagenoeg geen klachten, da's wel fijn hoor. Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Roos
french

Posting Freak

24-08-2008 10:48
roosje schreef:Zolang ze er bij MvM maar medicijnen van maken vind ik het goed. Wat ze daarna met de urine doen maakt me niet uit hoor. Of ze het nou in het riool kappen of er kunstmest van maken, ik vind het best. Ik hoef het echt niet terug te hebben Wink

Hier sinds een paar dagen ongelooflijk veel last met de 'grote boodschap' op het toilet. En zeer dat dat doet en bloeden Sad :oops: En als het niet lukt word ik zo beroerd. Echt niet prettig, zeg maar. Morgen gelukkig naar de vk, gelijk maar even een laxeermiddeltje vragen. Verder nog steeds nagenoeg geen klachten, da's wel fijn hoor. Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Roos

Vind het ook positief, zo wordt alles gebruikt toch en niks onbenut.
Ik heb wel iets moeite met mijn stoelgang, maar niet zo erg als jij beschrijft dat lijkt me heel vervelend en pijnlijk zeg. Morgen idd even vragen naar een middeltje.
Succes morgen bij de verloskundige.
roosje

Unregistered

24-08-2008 16:48
Bij mij merkte ik dat m'n stoelgang wat lastiger werd vanaf week 5 of 6 ofzo, maar dat was nog goed te doen. Maar nu staan m'n darmen echt stil, geloof ik, sinds een dag of 5. Dit is echt niet leuk meer idd. Maar ja, we moeten er wat voor over hebben hé voor zo'n lief klein hummeltje Wink Hopelijk kan de vk er iets tegen geven.
Laat morgen nog wel weten hoe het gegaan is bij de vk.
Ik vind het wel spannend hoor, krijg morgen ook te horen wanneer de 1e echo is.

Groetjes Roos
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (4): 1 2 3 4 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave