18-07-2008 11:33
welkom op deel 2
18-07-2008 11:33
welkom op deel 2
18-07-2008 11:56
Dankje Sporty....
Waren we zoveel aan het kletsen dat het niet meer in 1 forumpje past??? Nou meiden dan gaan we hier toch gewoon verder???? Dikke *knuffel* Stiertje
18-07-2008 12:33
Ja we gaan gewoon verder! Hopelijk zijn we allemaal, als dit topic vol zit ook zwanger!!
@ frummel: Ja die afscheiding maak ik me ook niet druk over hoor, maar raar kleurtje..anders nooit. heb nog even mijn tempgrafiek erbij gehaald...en mss is het zo dat ik de 9de pas mn ei had...toen is mijn temp gestegen.. Op 7 en 8 juli 36.3 en op 9 juli 36.8.. Dan had gyn dus niet gelijk...ja gedeeltelijk...dan heb ik dus mega lange cyclus van meer dan 35 dagen hock: ..zou dan op dag 19 mn ei hebben gehad...gelukkig op dag 18 flink geklust Wat fijn dat je zwanger bent! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt! Ik wilde nog meer zeggen tegen andere meiden, maar omdat die reacties in het oude topic staan weet ik nu al niet meer wie ik wat wilde zeggen/vragen. liefs
18-07-2008 12:50
oke succes er mee
18-07-2008 21:26
Meld me alleen ff kort, zodat ik dit topic makkelijk kan blijven terugvinden.
Drukke dag gehad vandaag (boodschappen gedaan met zus en de 3 jongste kinderen (0-2) - zijn van ca 11:00 tot 17:00 weggeweest hock: , maar wel al het eten van de lijstjes meegenomen èn nog leuke cadeautjes voor de kids ). Stem is alweer ietsje beter (iig geen keelpijn meer), maar bij een paar keer naar de kids moeten roepen, is ie steeds weer een tijdje weg. Ach... nog 2 daagjes en ik kan weer bijkomen (ook veel last van m'n rug en buik de laatste dagen).
20-07-2008 09:49
Zo zeg, moest ff flink bijlezen op het vorige deel en nu hier snel even reageren zodat ik, net als Iuno, alles snel weer terug kan vinden!
Frummel; fijn dat je nu zekerder voelt. Intuitie moet je niet onderschatten! Haha, op naar de eerste echo! Genieten hoor! Ruth; blijf je verhaal heftig vinden. Hoop dat je snel meer duidelijkhied hebt! Hier een paar heerlijke dagen achter de rug. Heb 1 dag in Nijmegen met de 4-daagse meegelopen (50 km) en dat ging super! Ben helemaal verslaafd geraakt aan het lopen. De volgende tochten staan alweer gepland! Daarna 2 dagen naar zee met een vriending. Heerlijk rustig aan gedaan en lekker een avondje op stap geweest. Was alleen de thermometer vergeten en kon dus niet temperaturen. Voordeel was dat ik de wekker niet hoefde te zetten en dus voor het eerst sinds ruim 2 maanden uit kon slapen! Heerlijk! Maar vanochtend was de temp gezakt... oftewel, ik denk dat deze ronde er bijna op zit.... Doremi: Wat een kl#tezooi is dat toch he? Dat eerste jaar is bijna voorbij, ook voor mij. En dat voelt echt als een gigantische mijlpaal... maar dan in het negatieve. Hoop dat je moed blijft houden en anders dan klaag je heel mijn mailbox (pb-tjes) maar vol hoor! Dikke knuffel San
20-07-2008 13:06
Zo ik klets ook maar weer even! Vandaag gewerkt, lekker maar tot 13 uur!
Nog steeds geen teken van ongi...vind het allemaal zo raar! Heb wel van 8 juli t/m 15 juli behoorlijk buikpijn gehad...maar nu is er niks meer aan het handje. Mijn klanten ( ik werk in de thuiszorg) vinden allemaal dat ik een gedaantewisseling ondergaan ben..dat ik er zo anders uitzie...stemt me toch wel tot nadenken Nu heb ik lekker vakantie t/m 16 augustus, deze week moeten we de boot inpakken want we gaan heerlijk met de boot weg door friesland. Echt genieten! Ik ga de 24ste testen en de 25ste vertrekken we, dus ik hoop dan op tijd nog de uitslag van mijn test te kunnen vertellen hier, maar anders horen jullie dat pas in augustus! Zelf heb ik echt niet het idee dat ik nog ongi word, maar toch durf ik het bijna niet te hopen!! hock: Zo lief ook van een klant van ons, ik ben 13 juni getrouwd en ze wilde me zo graag iets geven voor ons huwelijk..maar wij mogen niks aannemen, tenminste geen geld. Die mw baalde daar zo vreselijk van dus hebben we afgesproken dat ik wat leuks haal voor de kinderkamer en dat zij dat dan gaat betalen. dat mag wel van de baas. Nou wil ik graag zo'n geval hebben wat je boven de wieg kan hangen, dus die gaat er zeker komen! Het leuke van mijn werk vind ik toch wel dat ik een superleuke band heb met de mensen en ze ook echt meeleven en genieten van de dingen die in mijn leventje gebeuren. Maar toch ben ik ook wel blij dat ik nu even vakantie heb!! liefs
20-07-2008 19:30
Hallo, ik ben hier nieuw!!
Wij zijn al 10 maanden bezig om zwanger te worden, en het wil nog steeds niet echt lukken!! Volgende week hebben wij de eerste afspraak bij de gynaecoloog!
21-07-2008 08:21
hey meiden!!
zo dit leest een stuk makkelijker in deel 2!!!! hoop dat het allemaal goed met jullie gaat!!!!! frummel. begin je al te groeien???? wendela: welkom!!! en succes bij de gyn. ruthje; veel plezier in friesland!! san: wat knap van je zo'n eind lopen, hoe is het met de blaren?? doremi!! jammer dat jij ook nog steeds hier bent! had gehoopt op goed nieuws van je! maar blijf voor je duimen, meid!! iuno!! hoe is het met je!!!!begint nu echt te groeien he je buik!!! sterkte met de rug! sporty. dank u voor onze nieuwe forum! en stiertje! think of you nou meiden. hier is het helaas nog niet raak. zit nu al ruim over het jaar heen. zijn ondertussen bij de ha geweest voor een doorverwijzing. heb een afspraak op 29 september!!!! dat is toch niet normaal!! dat is over 3 maand!!!!! heb er al achter aan gebeld. maar zeggne dat ze helemaal vol zitten en het niet eerder kan!! help! please!!!!!!!!!!!!!!!!! weet iemand een ziekenhuis in omgeving overijssel waar geen exteme wachttijden zijn??? dank u!! en een fijne dag voor iedereen!!
21-07-2008 09:07
He Marleen; ik dacht dat ik al lang moest wachten in het ziekenhuis... kon eigenlijk eind aug terecht maar heb gevraagd of het in onze vakantie kon en toen is het op 15 aug gezet...
ben verder niet bekend bij jou in de buurt dus heb geen idee of er een ziekenhuis is met kortere wachttijden... flink balen zeg! Als je die stap eenmaal genomen hebt, wil je ook zo snel mogelijk terecht. Groetjes San
21-07-2008 09:18
hey san!!
bedankt voor je snelle reactie. heb net een ander ziekenhuis in de buurt gebeld en raad eens. ik kan volgende week woensdag al terecht!! hahah ben zo blij en vooral zo trots op mezelf dat ik heb door gezet!! mijn dag kan niet meer stuk!! xxx
21-07-2008 10:11
Hallo,
Bij mij ging het echt super snel allemaal, ik ben 3 weken geleden bij de huisarts geweest, en deze week heb ik al de eerste afspraak bij de gyn!! Terwijl de huisarts nog tegen ons had gezecht dat het wel aug/sept zal worden!! Ik stond er ook echt van te kijken dat het zo snel ging!!!
21-07-2008 16:19
Ha eindelijk een banner gemaakt...
Maar ik weet niet of ie klopt hoor! Volgens gyn berekening moest ik 14 juli ongi worden. Maar tot op heden niks, voel me ook niet zwanger heb met gegevens van fertilityfriend deze banner gemaakt, en denk dat gyn zich verrekend heeft...afwachten of ie klopt! heb vandaag getest...NIET zwanger..kortom...de 10de ronde hock: liefs
21-07-2008 22:01
@wendela: welkom en succes meis!
@ruthje: balen, maar wie weet...je :evil: zijn er nog niet, dus het kan gewoon nog zo zijn! Ik duim voor je. @Marleen: Goed van je dat je naar een ander ziekenhuis hebt gebeld, ik hoop dat ze je op een prettige manier kunnen helpen en dat het snel raak mag zijn voor jullie. @ San: en voor jou natuurlijk ook!!! Je zegt dat je temperatuur gedaald is, maar dat deed de mijne in maart (toen ik dus wel zwanger was) ook iets. Het hoeft dus niets te betekenen! Ik duim voor je meis! Hier gaat alles op zich goed. Wat ik wel eng vind, is dat ik sinds zondag behoorlijk verkouden ben. Compleet met keelpijn, hoofdpijn, spierpijn en verhoging. Nu denk ik enerzijds: als dat kwaad kan, bevalt geen hollandse meid meer van een gezonde baby, maar een beetje eng vind ik het wel! Lieve meiden, iedereen die ik eventjes niet genoemd heb: hele dikke knuffel!! Frummel
22-07-2008 07:44
Hee frummel,
Je verkoudheid kan geen kwaad hoor, je kindje krijgt zijn/haar zuurstof via de navelstreng en de bloedbaan van jou en je beeb zijn gescheiden. Kortom je beeb begint straks niet te niezen in je buik Als je koorts niet al te hoog word hoef je je volgens mij geen zorgen te maken! Beterschap! liefs
23-07-2008 08:40
Hey meiden,
Hier weer ff een berichtje van mij... vanmorgen weer bij de dokter geweest en we kunnen ons begin augustus dan eindelijk melden bij de gyn.... ff afwachten dus maar! Dikke knuffel voor jullie allemaal Liefs Stiertje
23-07-2008 09:25
Marleen, wat goed dat je het nog ergens anders hebt geprobeerd, zo zie je maar. Veel Succes!
San en Ruthje moed houden hoor. Ik duim voor jullie. Frummel hoe voel je je? Vind het zo fijn voor je dat je zwanger bent. Hoe reageerde je mannetje? Ben erg blij voor jullie. Gingen jullie nou ook nog trouwen op korte termijn of komt dat lekker als de kleine er is? Beterschap voor nu en maak je niet te veel zorgen. Stiertje jij ook heel veel succes bij de gyn straks. Jeetje wat een hoop naar de gyn zo ineens. We zitten allemaal zo om en nabij het jaar. Ik ook. Dit is de laatste maand binnen het jaar en de volgende ronde is al over het jaar heen. Denk dat ik dan ook maar de stoute schoenen moet aantrekken. Zijn jullie via de huisarts bij een gyn terecht gekomen of kan je direct het ziekenhuis benaderen? Heb zonet een positieve ovu-test gehad met de persona . Ben ik erg blij mee. We zijn ook wel goed bezig met klussen. Hebben zaterdagnacht en vannacht ons best gedaan. Weet bij fertilityfriend nooit welke dag je moet aanhouden als je in de nacht klust, is het dan de dag erna of nog dezelfde dag? Waar ligt die grens weet iemand dat? Is zaterdagnacht dan zaterdag of zondag? Ik moet zeggen dat we elkaar wel weer helemaal gevonden hebben met klussen. Het 'verplichte moeten' is er eindelijk eens vanaf. We genieten er weer echt van. Ik heb ook een soort rust over me (klinkt een beetje zweverig) en ook een goed gevoel de hele cyclus eigenlijk al, net wat jij zei Meissie. Weet niet wat het is, maar voelt erg goed. Gisteren zei mijn man dat ik een warme gloed over me heen had. Toen dacht ik al van zou je dan toch kunnen zien dat een vrouw haar eisprong krijgt? We gaan vanavond nog klussen en morgen weer. Dan hebben we er voor deze maand weer alles aan gedaan. Hoop zo dat wij nu eindelijk ook het geluk van een zwangerschap mogen ervaren en die mijlpaal van 1 jaar voorblijven. Doremi hoe is het met jou meis? Ben je vakantie aan het vieren? Baby waar ben je???
23-07-2008 09:33
Kiekeboe,
Je moet idd naar je HA en dan een verwijizing vragen voor de gyn. Hier houden we moed, heb wel buikkrampen maar dat heb ik al 3 weken...ben dus benieuwd of morgen NOD is! Het wachten duurt lang, en wij zitten nog maar in ronde 9.. Gewoon doorgaan! Wat fijn dat jullie elkaar gevonden hebben met klussen zo word klussen weer leuk! En dat hoort het ook gewoon te zijn. veel succes, de duimen draaien voor je! liefs
23-07-2008 09:41
Bedankt Ruthje, bij jou ook spannend zeg! Rommelende buik kan een goed teken zijn. Hopelijk is er heel wat actie daarbinnen gaande .
Ik zou nu ook wel weer willen klussen, maar dat lijkt me niet verstandig aangezien het slechts 8 uur geleden is sinds de laatste keer :oops:. Ik dacht zelf vanavond en morgenavond nog eens proberen. Dan zit er weer even wat tijd tussen dacht ik. Om de dag gaat nu niet lukken namelijk... Hebben jullie een ander klusadvies :oops:?
23-07-2008 09:44
Gewoon luisteren naar je lichaam!
Als je zin hebt, dan gewoon lekker doen en genieten! Ontspannenheid is het beste! Mss heb je je ei en geeft je lichaam aan dat "het " nu toch echt moet gebeuren ?? Als je kijkt naar de bonobo apen, die lijken 99% op de mens en hebben de hele dag door sex en die krijgen ook aan de lopende band baby's
23-07-2008 09:50
:lol: :lol: :lol: Hahaha die is leuk. Misschien heb je wel gelijk, niet teveel nadenken. Ik ben dan weer veel te bang dat de kwaliteit van de zwemmers achteruit gaat. 'k ga eens kijken of mijn 'Bonobo aapje' te porren is
23-07-2008 09:52
mss heeft zijn lichaam nu net spiksplinternieuwe zaadcellen aangemaakt die goed kunnen zwemmen?
Have fun! liefs
23-07-2008 10:10
Haha Ruthje en Kiekeboe....
Soms lijken we meer op apen dan we willen Maar kiekeboe... gewoon naar de HA gaan en vragen voor een verwijzing en anders dik je het maar wat aan.... Zijn zelf dus vandaag na ronde 17 maar eens naar de HA gegaan voor een verwijzing..... Dus niet te lang mee wachten en als de gyn het te vroeg is dan hoor je dat dan wel.... miss zegt de HA ook wel dat je eerst moet temperaturen, 2 maandjes doen en dan weer terug... wie weet!! Heel veel succes meiden alle 2 en kiekeboe.... laat het klussen leuk blijven hoor.... geen moetje moet het worden!!! Liefs Stiertje
23-07-2008 10:32
He Stiertje ja ga ik zeker doen van de gyn.
Nee dat is nu juist het probleem het was een hele tijd een moetje en nu willen we weer al te graag :lol:.
23-07-2008 11:00
Hallo allemaal,
Vandaag bij de gynaecoloog geweeest ( 1ste keer) Was allemaal heel spannend, we hebben ons verhaal vertelt en ze hebben gekeken wat ze kunnen doen, De gyn vond 10 mnd wel erg kort, maar om ons gerust te stellen mochten we een inwendig onderzoek doen, zaad laten testen, en bloedprikken voor chlamydia!! Het onderzoek gingen ze meteen doen, en mijn baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit!! Daarna kon ik ook al gaan bloedprikken en daar krijg ook oever 2 wkn de uitslag van, en a.s maandag mag mijn vriend zijn zaad weg brengen!! Gaat echt snel allemaal!!! Zaterdag is mijn nod, dus wie weet is het allemaal wel niet meer nodig!!!!!
23-07-2008 11:02
@ wendela, spannend hoor!! Hopelijk zaterdag een echte NOD!
liefs
23-07-2008 11:22
Zo dat gaat zeker snel. Aan de ene kant wel fijn hoor te weten waar je aan toe bent. Nou hopelijk is het deze ronde al raak! Succes!
23-07-2008 12:15
@Kiekeboe en ruth,
hoelang zijn jullie al bezig en zijn jullie ook al naar de gyn geweest? xx
23-07-2008 12:40
Hee wendela,
Mijn man en ik zijn nu 9 rondes bezig. Morgen is mn NOD...afwachten dus of het ronde 10 gaat worden. Ik loop wel bij gyn, daar ben ik toevallig terecht gekomen omdat men dacht dat ik baarmoederkanker had. Dat had ik gelukkig niet, maar omdat we al een poos bezig waren zwanger te worden mocht ik gelijk bij de gyn blijven. We zijn net begonnen met temperaturen, dat gaat prima volgens mij. Nu ik me wat heb ingelezen op i-net zie ik ook een eisprongstijging in mijn temp. Heb dus goede hoop! Wij hebben nog geen zaadtest gehad, vind ik ook niet echt nodig. Eerst maar eens uitvinden hoe mijn cyclus is en dan zien we daarna wel verder. Want gyn twijfelde of ik een hele lange cyclus had en dat ze daardoor met de echo's steeds geen eitjes zag, of dat ik helemaal geen eisprong had.. Gelukkig lijkt het erop dat ik gewoon een lange cyclus heb liefs
23-07-2008 13:07
Hey Ruthje,
Dus ook al bijna 10 mnd bezig? Ik heb vanaf mei ook mijn temp bijgehouden, en dat heb ik ook meegenomen, dat zag er ook heel goed uit zei de gyn, ik had ook op een briefje belangrijke dingen geschrijven hoe ik me voelde en hoe op bepaalde dagen mijn afscheiding eruit zag!!! Bij ons vond ik het wel nodig om een zaadtest te bij te doen, want alles is bij mij goed, ik ben wel onregelmatig onge, maar niet erg! ( de ene keer 28n dan 30 of 31 dgn, maar nooit langer dan 33 dgn). Temperaturen is wel een handige methode, achteraf kun je dus zien of je wel echt een ei hebt gehad!!! Heel veel succes, en ik zal morgen voor je duimen!!! xx
23-07-2008 13:19
Hee wendela,
Nou dank je voor het duimen! Hopelijk helpt het! Ik weet nu van het tempen wel dat ik late eisprong heb, deze maand pas op dag 19 v/d cyclus...dus het klust nu wat gerichter...al zijn we niet erg bezig met "nu moeten we sexen want er is een eisprong" Wij genieten gewoon van elkaar. Mijn man ziet een zaadtest ook niet zo zitten, hij zegt zelf niet in een bekertje te kunnen lozen met andere woorden, zou hij dat moeten dan weigerd zijn geval dienst denkt ie :lol: Maar dat zien we wel in de toekomst, eerst maar even kijken of mn gyn iets ziet in mn curves. Mijn ongi is ook wat onregelmatig, al komt er nu wel meer regelmaat in, volg mn gyn komt het onregelmatige mede door het veel onregelmatig werken en dus onregelmatig leven! liefs
23-07-2008 15:41
Gatver, weer ongesteld geworden.
Heb het even helemaal gehad. Ik zonder me weer af en stop met tempen. We zien het wel hoor als het zo ver is. Als het bedoeld is dan wordt het wel gestuurd denk ik maar. Frummel, van harte meid! Ontzettend leuk!!!! Greeez.
23-07-2008 15:53
Kiekeboe schreef:Gisteren zei mijn man dat ik een warme gloed over me heen had. Toen dacht ik al van zou je dan toch kunnen zien dat een vrouw haar eisprong krijgt? Ja hoor! Toevallig een paar dagen geleden gezien op tv (was al wel een herhaling) bij het programma man/vrouw van Linda en Beau. Weet niet of het nog terug te zien is via internet, maar anders moet je maar eens kijken. Het hele publiek doet dan mee aan de test, zodat je een goed beeld krijgt van de uitslag. Ik verklap nog niks, maar dat je eisprong aan je te zien is, is in dat programma bewezen. Groetjes Roos
23-07-2008 16:31
ultra schreef:Gatver, weer ongesteld geworden. Meis, sterkte, kan alleen maar zeggen, ik weet hoe je je voelt..... Knuffel!
23-07-2008 17:35
Hallo mede-klussers!
Wat een verhalen allemaal. Zoals ik al eerder heb geschreven kom ik niet zo heel vaak op dit forum. Maar als ik inlog probeer ik wel het meeste te lezen. Ik heb een vraag: ik heb volgens mijn temperaturen, ovaluatie testen en volgens enkele adviseurs ;-) op dit forum mijn eisprong rond de 13e dag gehad (was 14 juli). Nu voel ik sinds afgelopen weekend dag 19, 20 en 21 van de cyclus (en zelfs nu af en toe ook nog) steken in mijn eierstokken. Normaal gesproken voel ik dit als ik mijn eisprong heb maar dan heel kort. Nu steekt het al een paar dagen verspreid over de dag. ????? Alleen aan de rechterkant! Een eisprong kan het niet zijn want mijn temperatuur is na dag 13 flink gestegen en blijft hangen rond 37 / 37,1. Heeft iemand van jullie dit ook gehad misschien? Het is niet echt prettig, heb verder geen gevoelige borsten en heb niet het gevoel dat ik zwanger ben. Ze zeggen dat je dat direct aan voelt. Hoe? Geen flauw idee! Maar ben eigelijk wel heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen met dit probleem. 30 juli NOD maar laten we hopen van niet! Succes allemaal en hopelijk tot gauw!!! Groetjes, Kiki
23-07-2008 18:45
Spannend kiki!!
Klinkt hoopvol de 30ste maar een test ertegenaan! Zou fijn zijn als het raak is!! Laat je het ons weten? liefs
23-07-2008 19:32
ik moet zeggen dat ik ook sinds gister kleine steekjes voel aan de linkerkant en zit 1 dag vroeger in mijn cyclus dan jij, maar wat het is weet ik niet en heel de dag met vlagen een beetje weeïg/misselijk gevoel, maar eten smaakt me wel, ik ga er van uit dat het ontpillen
24-07-2008 09:37
hey meiden!!
ben voor jullie allemaal aan het duimen!!! moeten er echt voor zorgen dat iedereen voor de kerst hier zwanger is!!!!! dus doe je best en klus ze allemaal!! ultra!! vind het echt rot voor je!!!!!!knuffel voor jou!
24-07-2008 09:41
Ultra: Balen meis Had echt gehoopt dat je me zou volgen... Dikke knuffel meis!
Ruthje: Ik duim voor je! Doremi: Hoe gaat het? Hier nog steeds ziekjes. Mag morgenochtend wel papieren ophalen voor een vroege echo. Heeft me trouwens nog aardig wat moeite gekost, want hoewel de verloskundige vorige keer uit zichzelf vertelde dat ze dat na een miskraam deden, was zij nu niet aanwezig. De assistente en wel aanwezige verloskundige vonden het niet nodig. Ik wel
24-07-2008 11:44
He Ultra, Kl#te zeg!!! Ook ik begrijp je helemaal! Kom eerst weer tot jezelf enne je weet dat wij hier op je wachten...
He Doremietje! Hoe is het bij jou? Frummel: groot gelijk dat je om een vroege echo vraagt! Succes he?! Wendela; hoe ben je dan eigenlijk zo vroeg bij de gyn terecht gekomen? Ik heb over 3 weken mijn eerste afspraak en dan zijn we net geen jaar bezig. Ik ben doorgestuurd vanwege mijn onrgelmatige cyclus. Enne.... sorry dat ik het zeg hoor, maar als jij cylci heb van 28-31 dagen, dan valt dat in mijn ogen niet onder onregelmatig... :oops: Kiki; heb ik ook gehad vorige week; van die steekjes onderin mijn buik. Had ook geen idee wat het was. Paste ook bij mij niet meer bij een eisprong... Hier nog geen ongi. Ook geen voortekenen, de hoofdpijn en rugpijn is alweer voorbij. Ben benieuwd maar hoop dan toch maar niet dat het morgen komt, dan trek ik nl mijn wandelschoentjes weer aan voor 50 km... X San
24-07-2008 15:08
Ultra, balen!!
Update: nog geen ongi te bekennen! Maar al 3 weken verschijnselen van óf ongi, óf iets anders.. test vanmorgen wederom negatief, schiet mij maar lek :lol: :lol: Frummel, fijn dat je vroeg een echo krijgt!! Ik hoop op het beste voor je! liefs
24-07-2008 19:40
Ruth: thanx, hoop ook op het beste voor jou!!!! Mili: ik tel met je mee en duim ondertussen :lol:
24-07-2008 19:58
Hai Ruthje, Anje, San en de rest van de meiden:
Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk gil ik het uit op dit forum als het zover is maar ik heb dat gevoel eerlijk gezegd niet. Die steken blijven maar aanhouden, soms zit ik dubbel voorover geklapt van de pijn. Het is nu ook heel af en toe links. Van te voren heb ik dit nog nooit gehad. Nou ja, we zien wel hoe het afloopt. Je leest zoveel over pijnlijke eierstokken. Van enge dingen tot indaling bevrucht eitje. Ik ga er maar van uit dat ik niet zwanger ben dan valt het altijd mee. (Denk ik dan maar) :? Maar moet wel eerlijk zeggen dat het maar snel de 30e mag worden. Ben nieuwsgierig! Tja, en dat we idd allemaal voor kerst zwanger mogen worden. Dat zou wat zijn! Dan maken we een kerstforum met alle toeters en bellen! Nou meiden, bedankt weer voor zover en tot gauw, Groetjes, Kiki
24-07-2008 20:06
@San,
Als je een cyclus hebt die varieert van 27, 28, 30,33 dgn dan spreken ze ook al van onregelmatige cyclus! Ik ben zo snel bij de gyn terecht gekomen omdat ik al een tijdje mijn temp bijhielt, en ik dacht ik ga gewoon naar de huisarts en zie wel wat er gebeurt!! Mijn huisarts vondt 10 mnd al best wel lang en heeft meteen een verwijs brief gemaakt voor de gyn!!! Ik had zelf ook nooit verwacht dat het zo snel allemaal ging!!! Nog ff een vraagje: Ik had gister en vandaag iets bruinige afscheiding, weet iemand of dit misschien een innesteling kan zijn? Het is echt heel iets en nu is het helemaal weg!!! Mijn nod is zaterdag of zondag!! Heb dit ook nog nooit eerder gehad!!! x
25-07-2008 06:40
Meiden hier is de ongi doorgebroken! Eindelijk, nu weet ik waar ik aan toe ben.
Wel jammer dat ik in onze vakantie ongi ben..en de eisprong pas na de vakantie heb :lol: Geen vakantiebaby voor ons dus Kiki, ik weet het niet of het een innesteling zou kunnen zijn...vaak is die tussen de 4 en de 10 dagen na je ei geloof ik. Afwachten! Ik ben er 12 aug weer, tot dan allemaal! liefs
25-07-2008 06:44
fijne vakantie ruthje!
25-07-2008 06:50
Dank je marleen!
Komt vast goed, het weer is prachtig! Vanavond slapen we lekker in de boot in de haven en hopen dan morgen op de zeilen naar joure te varen, daar zijn ballonfeesten :lol: En dan gaan we de wijde wereld in Straks naar de kapper, ben zo zenuwachtig! ja het is ook niet niks om je lange haren er ineens af te knippen...hopelijk word het mooi :o En anders loop ik voorlopig voor lul :mrgreen: liefs
25-07-2008 06:56
fijne vakantie ruthje en veel succes bij de kapper
25-07-2008 09:38
Ruthje: Wat ontzettend balen. Natuurlijk weet je nu waar je aan toe bent, maar die positieve test had ik je toch erg gegund hoor meis. Geniet van je vakantie! Ben jaloers, wil ook graag op vakantie...maar we gaan pas tegen het einde van het jaar Tegen die tijd vind ik dat dan wel weer lekker hoor! Is iedereen al terug en dan mag je nog eventjes!
Wendela: Ja, als je iets heel graag wilt, duurt iedere maand eigenlijk te lang! Begin juli was ik bij de huisarts, die zei dat ze me liever niet binnen 1jr - 1,5jr doorstuurde. Tot 1,5 jaar maak je volgens haar een hele goede kans dat het toch nog lukt. Ik vond dat heel dubbel. Tuurlijk wil je het liefst helemaal de medische wereld niet nodig hebben. Maar als het niet lukt en de bolle buiken in de omgeving niet meer te tellen zijn (daar lukt het dan blijkbaar wel binnen een redelijke termijn)...dan wil je toch ook wel graag weten wat er aan de hand is en hoe je dat positief kunt beinvloeden...Of op zijn minst zeker weten dat je niet voor niets iedere maand tot vervelens toe je lief verleidt (maw is jouw vijver op temperatuur en willen zijn visjes daarin zwemmen ). Nou ja...ik heb geluk. Denk trouwens dat bij mij ook niet echt het probleem is dat het "zwanger worden" zo lang duurt Nu moet ik dit keer alleen ook nog eventjes zwanger blijven...nee, niet eventjes: 40 weken alsjeblieft.
25-07-2008 11:57
Hé meiden,
Wat een boel nieuwe meiden, welkom allemaal! Pfff, heb het druk, haha, en dat in de vakantie.... Ben paar dagen bij schoonouders geweest, en kon dus alleen even heel snel kijken, heb toen alleen op Ultra gereageerd, sorry!! En nu moet ik ook weer zo weg, dit keer naar mijn vader. Dus ik hou het even kort... Frummel, wij duimen allemaal voor je dat jouw frummeltje 40 weken blijft zitten, of toch op z'n minst 39! (ik tenminste wel) Fijn dat je snel een echo krijgt. Mili duim voor je! Kiekeboe, intussen weer aan het wachten?? Hoop dat al die fijne gevoelens enzo je een beetje hebben geholpen deze ronde! En anders heb je iig plezier beleefd aan het klussen (maar hoop dat het niet voor niets is!!!) Ben je al bij de ha geweest.... ik ga deze ronde ook over de jaargrens heen... Moet de stap misschien ook maar eens maken. San, en? Al ongi? Al getest? Hoop voor je dat de afspraak afgezegd kan worden! Wel goed dat je de stap hebt gezet meis! Ruth, balen! Maar desondanks, toch een hele fijne vakantie (als je dit nog leest...) Heb niet op iedereen gereageerd, maar duim wel voor iedereen! Hier trouwens niks bijzonders, weer fijn aan de klus, is wel heerlijk zo in de vakantie...... :lol: Heb daardoor toch weer hoop... maar goed, we zien het wel.... Heb ha nog gebeld, als ik er aan toe ben, zal het er vast wel van komen. Moet nu echt gaan, dikke kus voor iedereen!!!! Liefs doremi
25-07-2008 13:47
Nou, ik heb het juiste forum gevonden. Marleen1983 en Ruthje vertelde mij dat ik hier wel heen kon gaan. Mijn man en ik zijn namelijk ook in oktober 2007 gestopt met de pil en sindsdien dus druk aan de slag. Tot nu toe dus nog niet zwanger. Sinds gisteren ben ik ook op het forum. Ik heb net even alle berichten gelezen van deel 2.
Ik heb nog een vraagje voor Frummel; hoe lang heeft het bij jouw geduurd voordat je zwanger bent geworden? Was jij ook al bij een gynaecoloog geweest? In elk geval nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!!! Wendela, ik had vorige maand ook bruinige afscheiding vlak voor mijn NOD. Ik ben toen ook over het net gaan opzoeken wat dat kon betekenen. Het schijnt oud bloed te zijn. Het was in elk geval niets ernstigs. In mijn geval werd ik wel ongi, maar bij mij stopte de bruine afscheiding ook niet. Bij sommige vrouwen was het zo, dat ze dus wel zwanger waren. Nu maar hopen dat het in jouw geval een zwangerschap betekend. Ik hoop het zo voor je!! groetjes, Diana
25-07-2008 18:15
@frummel,
Jij bent dus al zwanger, moet nog wel even inkomen hier hoor, voordat ik doorheb wie wie is!!! Maar dat komt wel goed!!! Hoe lang zijn jullie bezig geweest?? @Diana, Welkom!! Ik zie dat jij ook in oktober bent gestopt met de pil? En ook al bij de gyn geweest? Hier nog steeds geen onge, en vandaag ook geen afscheiding gehad, ik zit echt in spanning, ga wel elk half uur naar de wc ff chekken of er nog niks is!! Zondag ga ik testen als er nog niks is!! Xx wendela
25-07-2008 19:13
Dames, kom ff voor jullie duimen.
*duim**duim**duim**duim* En een dikke knuffel geven... *knuffel* Voel sinds 2 dagen beebje regelmatig, is zelfs al sterker dan 'plopjes'. Zal er wel aan liggen dat het nr. 2 is, hoewel het deze keer heel anders voelt dan de vorige keer... En voor de 'nieuwe dames', hoop dat jullie je niet à l te thuis gaan voelen hier. Om vragen voor te zijn : Van mijn zoontje was ik in ronde 5 zwanger (maar niet echt doelgericht geklust), voor dit kleine brusje hebben we 9 rondes heel hard ons best gedaan (en natuurlijk raakte ik precies zwanger toen we voor het eerst eens minder 'fanatiek' waren geweest, hadden we dà t eerder geweten :roll: 8-) ) ...
25-07-2008 21:06
@Iuno:
gefeliciteerd nog dan met je zwangerschap. Hoe ver ben je nu? Hoe oud is jullie zoontje? @Wendela: Ik ben nog niet bij de gynaecoloog geweest. Ik heb het toen ik laatst bij de huisarts wel aan hem verteld dat we er mee bezig waren en hij vertelde dat als we na een jaar nog niet zwanger zouden zijn, hij ons dan zou doorverwijzen (dat zou dan vanaf nov 2008 zijn). Bij jou was dat een stuk eerder zag ik. Nu hadden wij het afgelopen jaar ook een nogal druk jaar gehad en stress is nou niet echt een positieve factor denk ik (afgelopen jaar zijn we getrouwd en is mijn man 2 keer van baan gewisseld). Nu hebben we vakantie, dus ........ wie weet? groetjes, Diana.
25-07-2008 22:11
Diana: Welkom!
Het is ook moeilijk bij te houden. We zijn begonnen als clubje meiden die wat langer op het forum zaten (en ook wat langer bezig waren), omdat het op het andere forum het verloop zo hoog was. Gelukkig is een aantal meiden van ons clubje inmiddels naar de "zwanger zijn" kant vertrokken. En Iuno en ik? Wij zijn zo verknocht aan dit cluppie, willen gewoon geen afstand nemen De eerste keer was het raak in ronde 5 (geeindigd in miskraam), tweede keer (na veel geklaag en een mega-dip, toch al in) ronde 3. Op zich lijkt het bij ons dus wel (aardig vlot!) te lukken, maar door de miskraam nu toch al 7 maanden bezig (met een hoofdletter B! :oops: ). Een doorverwijzing voor de gynaecoloog heb ik niet gehad. Onze huisarts verwijst ons pas door na 1 - 1,5 jaar niet succesvol zelf proberen of drie miskramen. Ik hoop dat dat niet nodig is
25-07-2008 23:20
Diana welkom!
Iuno, wat heerlijk dat je je beebje zo goed voelt nu!!! Lijkt me echt superbijzonder en ook een soort geruststelling ofzo!
25-07-2008 23:38
@diana,
Wij hebben het het afgelopen jaar ook erg druk gehad, we hebben een huis gekocht en zijn nog steeds niet klaar met klussen!!! Ik denk dat dat ook een rol speelt!! En ik maak me snel druk om dingen! Dus ook om het zwanger worden!! Ik was echt blij toen de huisarts ons meteen doorstuurde naar de gyn, had ik echt niet verwacht!! En ik vind het ook fijn dat de gyn ons gerustgesteld heeft!! Heb jij al getempt? Ik had het 3 mnd gedaan en de huisarts vondt dat genoeg bewijs om ons door te sturen!! Geniet lekker van je vakantie!! Ik hoop ook voor jou dat het snel raak mag zijn!! Ik ben net helaas weer onge geworden :evil: ............. op naar ronde 11 @Iuno Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Wij gaan deze ronde ook proberen om er iets minder fanatiek te zijn!! Misschien dat het helpt! Misschien nog meer tips?
26-07-2008 07:53
@Wendela
Je vertelde dat je al 3 maanden had getemperatuurd. Ik heb een paar dagen geprobeerd, maar 'sochtends vergat ik het toch weer steeds. Dan stond ik al onder de douche en dan bedacht ik dat ik het weer vergeten was. Want je moet het toch doen voordat je op staat of iets gedaan hebt toch? Ik denk dat ik het de volgende ronde toch maar ga proberen, tenzij het allemaal niet meer nodig is natuurlijk . Was jouw temp.curve zoals die zou moeten zijn? @Frummel/Doremi: Bedankt voor jullie welkom. groetjes, Diana.
26-07-2008 12:34
He Mili, ik doe gezellig met je mee... ook bij mij de ongi doorgekomen. Ook ik ben opgelucht want na een lange cyclus van 38 dagen, nu maar 32! En hoop blijven houden hoor! Wie weet...
Doremi, fijn dat je er ook weer wat meer bent! Enne stap je naar de ha toe? Wendela; bedoelde het niet rot hoor! Gewoon fijn dat je ha je gewoon gelijk doorstuurt. Ruth fijne vakantie! Iuno en Frummel; ik ben gewoon blij dat jullie hier ook gewoon blijven kletsen, stuur die zwangerschapshormonen maar deze kant op hoor! Baby / Meissie hoe is het bij jullie? Kiekeboe? Nou, ga boodschapjes doen. En dat gaat een beetje moeizaam, heb gister weer getraind voor de 80 van de langstraat.... gister 50 km gelopen... pffffff Fijn weekend, X San
26-07-2008 17:01
@ Diana,
Elke ochtend voordat je opstaat moet je je temp opnemen, en het liefst elke keer dezelfde tijd!! Je moet mag inderdaad niet opstaan voor die tijd!!! Mijn lijsten zagen er goed uit zei de gyn! Was niks op aan te merken!!! @ san, ik had het niet rot opgevangen hoor!! Ik stond er zelf echt van te kijken dat de huisarts on zo snel doorstuurde!! En van die onregelmatige cyclus wist ik niet, ik dacht dat het gewoon regelmatig was, maar volgen de huisarts noemen ze dat iets onregelmatig!! Ik heb trouwens de afgelopen 3 maanden netjes een cyclus gehad van 27 dagen!! Hoe lang zijn jullie bezig?? @ mili, Jammer dat je onge bent geworden, en hoelang zijn jullie bezig? Was er iets niet goed met het zaad van je vriend/man? Mijn vriend moet maandag zijn zaad wegbrengen!! Ik ben benieuwd! Vind het heel spannend allemaal!! liefs Wendela
26-07-2008 23:18
@ Diana
Ik ben nu 17 weken en ons zoontje is bijna 2. Misschien nog een goede tip voor het tempen: wekker zetten. Dan vergeet je het wellicht minder snel. @ Wendela Nou... heel stom, maar heb die laatste ronde voor het eerst eens met een kussen onder m'n 'poeps' :oops: gelegen na het klussen... :lol: Geloof er nog steeds niet heel erg in, maar wie weet...? Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, varieerden mijn cycli ook een beetje (26-31 dagen), maar volgens mij wordt dat idd nog als (vrij) 'regelmatig' beschouwd... @ Mili Duim voor jullie dat de omstelling van je mannetje heeft geholpen! *kus* @ San en Mili Thumbs up voor een mooie en vooral vruchtbare cyclus! *kus*
27-07-2008 00:17
he hallo damens,
ik geloof dat ik me hier ook maar toevoeg aan het forum. Zit al bij "langer dan een jaar bezig", maar geloof dat ik hier ook veel mensen tegenkom in hetzelfde schuitje. Ben gister ongesteld geworden (uhhh,gezien het tijdstip eergister). Zijn nu een jaar bezig. No results. Heb gezeg dat ik dan nu naar de dokter zal gaan. Maar vind die stap toch wel groot. Vriend lief loopt ook niet zo hard. Hij is het er wel mee eens, maar laat mij de stap zetten. Nu zijn we momenteel ook druk bezig een huis te zoeken, dus hebben ook al andere dingen aan ons hoofd, dus das misschien ook wel ff goed. Het is niet dat ik bang ben voor ziekenhuizen of de onderzoeken, werk zelf op zwangere, verlos en kraamafdeling, dus weet wat me te wachten kan staan. Maar weet ook dondersgoed wat oorzaken kunnen zijn, en hoe dokters daar tegenoverstaan. Zoals bijv. overgewicht. Dat probleem heb ik (het afgelopen jaar alles geprobeerd, maar het zwanger willen worden was geen stok achter de deur op de een of andere manier). Overgewicht kan een oorzaak ziijn waardoor je niet makkelijk zwanger word. Ben bang dat we daarmee ook weggestuurd worden, val maar 10 kilo af, ben je zo zwanger... Ja zou het graag willen, maar lukt gewoon niet. Daarom is die drempel dus zo hoog. Maar wil ook dolgraag weten of er geen andere oorzaak is, misschien zijn mijn man zijn zwemmertjes wel niet zo best (hij rookt, dus zou oorzaak kunnen zijn). Dilemma, dilemma, dilemma....
27-07-2008 01:47
@ Mili,
Hopelijk hebben jullie eind augustus goed nieuws, ik zal voor je duimen!! En heel veel succes met alle onderzoeken!!! Echt waar zwanger worden doe je niet zomaar he!! Ik had nooit verwcht toen we gingen stoppen met de pil dat het zo lang zal gaan duren!! Maar we geven de moed niet op!! @iuno, Oke ik ga het proberen met het kussen!!!
27-07-2008 08:18
@ Renata81 ----> Welkom op deze site meid..... Zit zelf al in ronde 17 zijn dus vanaf vorig jaar maart bezig.... ben zelf ook wat aan de zware kant hoor. Zijn 2 maand geleden voor het eerst naar de HA gegaan. Daar werden we naar huis gestuurd met informatie over temperaturen. Dat hebben we nu 2 maand gedaan en ben toen weer terug gegaan naar de HA. Nu mogen we naar de gyn. Je moet voor jezelf beslissen wat je wil.... vind wel dat je partner er wel achter moet staan hoor en je moet steunen..... het is niet JOUW beslissing maar die van jullie SAMEN!!!
Succes meis..... het valt allemaal wel mee hoor om naar de dokter gegaan.... zag er eerst ook heel erg tegenop om te gaan maar het is me heel erg meegevallen!!! Sterkte met je beslissing nemen en ik hoop dat het snel raak zal zijn!!! @ Al de andere dames.... heel veel succes... voor sommigen geniet van je zwangerschap en ik sluit me erbij aan dat we met kerst allemaal zwanger zijn!!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!!! @ Mleentje...... je bent de liefste!!!! Thnx for being there!!! xXx Liefs Stiertje
27-07-2008 11:19
Mili en San wat balen toch weer die ongi....dikke knuffel.
Wel fijn dat jullie cycli korter worden, dat geeft weer hoop. Mili ik wens jullie heel veel succes met de gyn en hoop zo dat de inspanningen van je mannetje letterlijk zijn vruchten zullen afwerpen, duim hard voor jullie. Wel fijn dat we allemaal zo ongeveer gelijk lopen, dan kunnen we de ervaringen met elkaar delen. Hopelijk zijn we allemaal snel geholpen en hebben we het straks alleen nog maar over echo's en kwaaltjes enzo . Doremi hoe is het bij jou meis? Ja die mijlpaal he, ik zit er ook tegenaan te hikken. Ik zit nu in de wachtfase inderdaad, heb volgens FF woensdag mijn ei gehad (had toen ook positieve ovu-test). Heb een heel raar gevoel nu al. Slaat natuurlijk nergens op maar voel een soort nervositeit (en weer steekjes boven mijn lies aan de linkerkant). Weet niet waar het vandaan komt. Heb wel goede hoop voor deze ronde. Maar weet ook dat de teleurstelling des te groter zal zijn als het niet is gelukt. Ik loop een beetje achter met babyboom. Vond een paar weken terug die alleenstaande moeder wel opvallend die met 2 kleine kindjes ging skieen. Eentje voor en een achter....dat is toch levensgevaarlijk hock:. Ik was gisteren op een verjaardag en toen ik geen wijn nam kreeg ik allemaal opmerkingen van zie je wel 'zwanger' en 'zullen in jouw buurt niet roken, want dat is slecht voor de baby'. Dit zijn dus familieleden die het goed met me voor hebben en weten dat de wens groot is, maar gek genoeg raakten ze me wel met deze grapjes. Ben er niet boos om zijn, omdat ik weet dat ze me het enorm gunnen, en ergens was het ook nog wel grappig een beetje bitterwsweet ofzo, het had een raar effect op me. Ik denk omdat je zo graag wilt. Diana welkom hier en succes met tempen. Mijn wekker gaat ook elke ochtend om 6.30 uur af (ook in het weeekend) om te tempen. Je went er wel aan. Iuno misschien dat het toch heeft geholpen dat kussentje, ik doe het de laatste tijd ook maar, baadt het niet schaadt het niet. Frummel wat fijn dat je een vroege echo krijgt, voor wanneer heb je de afspraak staan? Spannend hoor. Wendela en Stiertje succes bij de gyn. Renate81, succes met de beslissing. Fijne zondag allemaal!
27-07-2008 11:28
Frummel nog een vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je het idee dat je de laatste ronde minder bezig was met het zwanger worden dan de voorgaande maanden?
Zoja heb je tips om dit voor elkaar te krijgen= minder bezig zijn met de wens? En heb je uberhaupt nog tips van wat je opviel aan deze laatste ronde (waardoor het wellicht meer kans van slagen had)? Hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dit vraag. Ben benieuwd naar jullie evt. succesfactoren!
27-07-2008 12:45
Mili en San: Balen hoor! Dikke knuffel!
Renata: Ik kan me voorstellen at je je zorgen maakt over je overgewicht en de kwaliteit van de zwemmers. Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, dat het niet lukt. Het lijkt me niet fair als ze op basis van overgewicht geen verder onderzoek willen doen. Zeker niet omdat er natuurlijk voldoende vrouwen met overgewicht zijn, bij wie de hormonen wel voldoende in balans zijn om (zelfs onverwacht!) zwanger te raken. Hetzelfde geldt trouwens voor het roken van je vriend. Kiekeboe: Ik heb 5 augustus een afspraak, dat is met 6,5 week. Ik was er juist wel weer meer mee bezig, maar ik geloof niet dat het daardoor gelukt is. Ik geloof ook niet in het "toen we er niet mee bezig waren, kwam het vanzelf". Volgens mij blijft het een kwestie van juiste omstandigheden (die we voor 80% totaal niet in de hand hebben). Anders....erhm...genant, maar jawel: ENORM VEEL SEX. Tot je er bij neervalt zeg maar :oops: . Vanaf einde menstruatie om de dag. Vanaf de dag voor de positieve test (toeval natuurlijk) t/m de dag erna (geen toeval ) IEDERE dag geklust. Dag rust, en de dag daarna nogmaals een poging gedaan. We hebben echt wel gegrapt dat we dit niet nogmaals zo gingen doen, of dat er meer sexy ondergoed aan te pas zou moeten gaan komen om dit nogmaals voor elkaar te krijgen. (de andere keren deden we het ongeveer om de twee a drie dagen en dan zolang de test positief was (de test was toen steeds twee of drie dagen achter elkaar positief, dit keer maar 1 dag). Erhm...en daar ga ik dan voor degenen die het uit willen proberen aan toevoegen: heel heel veel sterkte. Succes is dan namelijk niet echt meer op zijn plaats :lol: :lol: :lol:
27-07-2008 12:49
:lol: @frummel, ik moest wel even lachen om je verhaal! Haha, maar jullie zijn wel het bewijs dat het ook lukt als je er veel, heel veel zelfs, mee bezig bent. :-D ;-) Haha. Ik probeer het vooral strategisch in te richten, voor sex :oops: als het ei-tijd is. Daarbuiten zoals we er zin in hebben. Wie weet moesten ook eens zo'n marathon inlassen. :-D
En geleficiteerd hoor! :-D
27-07-2008 13:08
Wow...Frummel..bedankt voor je openheid en wat knap zeg dat jullie het op die manier hebben volgehouden.Haha...denk niet dat we het jullie nadoen. Mijn mannetje wil nu al eens klagen over de 'zware druk' die hij ervaart.
God jullie moeten kapot zijn geweest, of was het vakantietijd . Maar ja het heeft gewerkt, het mooie resultaat is er. En toch ook wel (in gedachten) veel mee bezig geweest net als velen hier. Dat geeft weer hoop. Maarre dat klussen, pfoeh... petje af hoor .
27-07-2008 19:36
Haha, nou ik kan jullie zeggen, als het daarop aankomt, dan moet deze ronde het worden..... :oops: :oops: :oops: We zijn zo lekker ontspannen door de vakantie... Alleen tegen de tijd dat we dan een positieve ovu-test hebben, hebben we het wel weer gehad, ik hoop dat dat nu niet is :? :lol: :? :lol:
Kiekeboe, steekjes, tja het kan positief zijn hè? Nou mijn duimen draaien weer hoor! Haha! Goede hoop kan niet tegenwerken hoor (al is de teleurstelling misschien wel groter), ik hoop ook iedere keer weer, vooral in de klustijd, gek hoe dat allemaal werkt....... Begin zelf ook beetje moe te worden van opmerkingen uit mijn omgeving, hoe goed ze soms ook zijn bedoeld. DIngen als "ik heb er bij jullie een goed gevoel over" of "een jaar is echt nog niet zo lang", dan denk ik ook, ik koop niks voor dat goede gevoel van jou... .ik voel me liever begrepen, of wacht maar dat je zelf een jaar bezig bent, dan piep je wel anders! Maar goed, goed bedoeld, dat wel........ Ik moet trouwens de laatste aflevering van babyboom ook nog kijken, ik loop geloof ik twee weken achter, maar ja, alle afleveringen zijn op de site te bekijken..... (Ik volg trouwens ook de weblog van een stel dat meedoet aan babyboom: http://dawnmaus.punt.nl/ Mili, je weblog is nog niet gepimpt hoor! Kom op! Renata, kan me voorstellen dat de drempel hoor is, heb ik ook (niet vanwege overgewicht, maar gewoon, ik weet niet, ben er nog niet aan toe ofzo...). Gewoon gaan als je er aan toe bent! En overgewicht is heus niet de enige oorzaak en misschien valt het allemaal wel reuze mee, hoewel ze er vast wat van zullen zeggen...... Nou ja, zoals ik al zei, gaan als je er aan toe bent!
27-07-2008 20:39
Frummel schreef:Ik was er juist wel weer meer mee bezig, maar ik geloof niet dat het daardoor gelukt is. Ik geloof ook niet in het "toen we er niet mee bezig waren, kwam het vanzelf". Volgens mij blijft het een kwestie van juiste omstandigheden (die we voor 80% totaal niet in de hand hebben). Ik denk ook dat je wel bepaalde gunstige voorwaarden kunt scheppen, maar dat het voor de rest afhangt van de omstandigheden (die we idd niet zelf in de hand hebben). Dus iets van een paar procent invloed en de rest 'geluk'... Heel veel klussen is overigens geen garantie hoor. Wij hebben 8 rondes lang van enkele dagen na de ene menstruatie tot enkele dagen voor de volgende zo goed als om de dag geklust (dus toch wel zo 8-10x per cyclus, vooral rond m'n ei). Bij de laatste cyclus hebben we echter maar een stuk of 3x geklust, alleen op de dag van m'n pos. ovu-test, de dag erna en nog 1x 2 dagen later, meer niet (was het gewoon zò zat :oops: )... Maar je hebt op zich wel gelijk, dat als je het gewoon heel veel doet, de kans in principe groter is, dat alle omstandigheden eens op het juiste moment optimaal zijn...
27-07-2008 21:13
Frummel bedankt voor je informatie. Je hoort ook zoveel verschillende verhalen over hoe vaak je zou moeten klussen om de meeste kans te hebben en dat je er inderdaad niet zo mee bezig moet zijn, wat eigenlijk weer heeeeeeeeel erg lastig is. Ik las dat jullie er nog steeds mee bezig waren en dat jullie ook wel heel veel geklust hebben. Op internet staan ook veel veschillende verhalen. De ene persoon zegt om de dag en de andere iedere dag. Op dit moment klussen wij om de dag, alleen gisteren hadden we gewoon heel veel zin en toen zat er maar 1 dag tussen.
Vrijdag had ik een positieve ovulatietest en gisren ook nog, maar zo'n piek duurt een paar dagen heb ik begrepen. Ik voel wel steeds steken rechts onderin mijn buik/mijn zij. @kiekeboe/Wendela: Ik ga vanaf de volgende ronde temperaturen en mijn wekker zetten. Ik kan natuurlijk ook vast de rest van deze ronde temperaturen, zodat ik vast wat vergelijkingsmateriaal heb. Ik zette mijn wekker normaal al 's ochtends om op te staan voor het werk, maar dan ben ik 's ochtends toch niet wakker genoeg om er aan te denken. Ik zet gewoon een groot briefje neer, misschien helpt dat. @Renate: welkom hier. Ik ben hier ook pas een paar dagen en het is erg fijn om hier over je ervaringen te praten. Jij bent ook al een tijdje bezig. Wij sinds okt. 2007. De stap naar de huisarts is lastig. Je wilt wel, want dan heb je hulp, maar ook weer niet want dan kom je in die hele molen en daar weet je vanuit je werk dan natuurlijk al alles van. Je bent, wat ik zie aan je naam, uit 1981, dus nog jong en er zijn genoeg vrouwen die ook overgewicht hebben en wel zonder problemen zwanger raken. Ik zou er nog eens goed met je vriend over praten, zodat jullie samen een beslissing kunnen nemen. Heel veel succes met jullie beslissing. groetjes, Diana.
27-07-2008 21:49
@Iuno... Tja...het hoeft ook maar 1x raak te zijn he En bovendien, zelfs al red je het tot een bevruchting, dan moet het ook nog juist delen, innestelen, groeien, etc. Dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! Alleen :oops: :oops: er werd gevraagd wat we nu anders hadden gedaan en dat was dus dit :S
27-07-2008 21:55
Bedankt allemaal voor de tips en adviezen.
Ik was er samen met mijn vriend wel uit dat als het afgelopen ronde niet gelukt zou zijn we naar de dokter zouden gaan. Hij was het daar wel mee eens, maar ik moet het laat maar zeggen nu aangeven. Het is niet dat hij me nu meesleurt van nu niet gelukt kom op dan gaan we. Denk dat hij diep in zijn hart gewoon nog wel wil afwachten, hij vind het ook wel vervelend dat het zo lang duurt, maar hij hoort steeds meer verhalen om zich heen van mensen die ook langer dan een jaar bezig zijn geweest. Misschien moet ik gewoon geduld hebben...zucht...dit raakt alleen beetje op. Zoals ik al een eerder zei, vanaf mijn 18 ofzo tikt mijn biologische klok al, word in dec 27 en hoop dan echt zwanger te zijn, wilde altijd een jonge moeder zijn, rond mijn 25ste. Dus voel me straks gewoon oud :oops: Maar daarnaast zijn we nu gewoon druk om een andet huis te zoeken...kan niet alles tegelijk. Misschien eerst maar daar op richten en ondertussen hopen dat....
27-07-2008 22:01
Doremi: Ik herken het hoor. Het ligt er wel aan wie wat zegt. Ik kan meer hebben van iemand die zelf langer is bezig geweest. Zo zei laatst iemand tegen mij, "Joh, twee jaar is helemaal niks". Maar da's wel iemand die weet waar ze het over heeft en de manier waarop ze het zij en oprechte interesse in hoe ik me voelde, maakte het eerder geruststellend dan irritant betweterig. Maar ja, de onbenulligen, daar kom je niet vanaf. De opmerking van een collega van mij (heeft zelf geen kinderen)
"Ja, iedereen die ik ken en die er niet mee bezig is, is zonder dat het de bedoeling was zwanger geworden en iedereen die ik ken die er heel erg mee bezig is, doet er heeeeel lang over. Dus je kunt er maar beter niet mee bezig zijn." Daar krijg ik nog het kippenvel van. Hoe dom kun je zijn! Maar goed, artsen die toch dagelijks te maken hebben de droevige verhalen, zijn af en toe nog het lompst hoor. Helaas.
27-07-2008 22:41
Frummel schreef:@Iuno... Tja...het hoeft ook maar 1x raak te zijn he En bovendien, zelfs al red je het tot een bevruchting, dan moet het ook nog juist delen, innestelen, groeien, etc. Dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! Alleen :oops: :oops: er werd gevraagd wat we nu anders hadden gedaan en dat was dus dit :S Da's nou juist het grappige : zoals bij jullie een opeens duidelijk verhoogde frequentie (vooral) anders dan anders was, was dat bij ons juist een opeens een veel lagere frequentie. :lol: Laat eens te meer zien hoe weinig invloed je er zelf op uit kunt oefenen... @ Diana Als de zaadjes gewoon in orde zijn, maakt het blijkbaar niet uit of je nu om de dag sex hebt, of elke dag. Zaadcellen hebben gemiddeld 48 uur nodig om volledig te rijpen. Als je om de dag sex hebt, heb je dus in principe een betere qualiteit zaad (en een grotere kans op brevruchting), dan wanneer je elke dag sex hebt, maar bij elke dag, zijn er natuurlijk wel weer véél meer kandidaten (wat de kans op bevruchting natuurlijk òòk vergroot). Kortom: gewoon doen, waar jullie je lekker bij voelen. @ Renata Mijn biologische klok tikte ook al vrij vroeg ('droomde' zo vanaf m'n 15e-16e al om met ca 20-22 moeder te worden). Heeft alleen tot m'n 24e geduurd, voordat ik mijn 'levenspartner' heb leren kennen. Wel gelijk met hem over kinderen gehad en aangegeven dat ik iig vòòr m'n 30e m'n eerste wilde hebben. Had toen m'n 'droom' dus al flink moeten bijstellen... Uiteindelijk ben ik met bijna 27 voor het eerst moeder geworden en nu zal ik net 29 zijn, als nr. 2 geboren wordt. Vind mezelf dus heel eerlijk gezegd ook al best een 'oude' moeder (zeker omdat m'n zus wèl al met bijna 23 haar eerste kreeg). Maar aan de andere kant is zij nu, met 31 wat dat betreft wel al definitief 'uitgemoederd' (5 kids), terwijl ik de komende jaren - hopelijk - nog e.e.a. 'tegoed' heb (was haar eigen opmerking!). Zo kun je het natuurlijk ook zien...
28-07-2008 08:49
@Iuno
Je hebt gelijk, we moeten gewoon doen waar we ons lekker bij voelen, alleen hou ik dan wel steeds in mijn hoofd dat we toch eigenlijk wel zo'n beetje minimaal om de dag moeten klussen. Mijn man rookt trouwens, wat natuurlijk misschien niet al te best is voor zijn zaadjes, dus als je het zo bekijkt zou om de dag misschien in ons geval beter zijn. Hij zegt zelf altijd dat hij superzaadjes heeft en dat het allemaal wel goed zal komen. Daar gaan we dan maar vanuit toch? groetjes, Diana.
28-07-2008 08:58
Ha dames,
heerlijk om jullie verhalen te lezen, en dan bedoel ik heerlijk omdat het zo herkenbaar is... Ik heb ook moeite om naar de ha en gyn te stappen, terwijl ik toen we net begonnen dacht: "duh, als je bijna een jaar bezig bent, dan wil je toch naar de ha?" En tot mijn verbazing was het vriendlief die de eerste keer aangaf verder te willen. Terwijl ik voor mijn gevoel er tot die het tijd het meeste mee bezig was geweest... Nu dus toch die stap gezet en heb 2 rondes getemperatuurd. Elke dag netjes de wekker gezet om 6,45 uur... maar 1x vergeten! En nu is het heerlijk uitslapen en da's toch wel lekker aangezien we nu vakantie hebben... en ik merk het resultaat van het feit dat we meer relaxed zijn, nemen weer meer de tijd voor elkaar en het mooie weer speelt zeker ook een factor! Vind mijn liefie weer ZO aantrekkelijk nu hij bruinverbrand rondloopt! Enne hij heeft een nieuwe haarcoupe! So sexy :oops: Weet iemand trouwens wat ik zo ongeveer kan verwachten van de eerste afspraak bij de gyn? Enne Renata, leuk dat je ook mee komt kletsen, ik lees het andere forum ook wel mee maar dit is mijn "thuis-basis". Linda leest en schrijft hier ook weleens mee. Vind het wel gezellig om af en toe eens "over te lopen". Frummel, moest errug lachen om je verhaal! Als ik terug kijk op ons eerste jaartje dan varieert het enorm. Van heel veel tot precies uitgekiend tot alleen wanneer we zin hadden... helaas nog steeds zonder resultaat... En ook ik heb altijd geroepen dat ik jong mama wilde worden, en dan bedoelde ik zo rond mijn 25e... maar toen ging net mijn relatie naar de knoppen. Moest toen echt even omschakelen hoor. Heb het toen "bijgesteld" naar de 30... hoop nu nog steeds dat ik zwanger ben als ik die leeftijd heb (over ruim een half jaar..). En die opmerkingen!!!!!!! Wat kunnen die toch verschrikkelijk zijn! Ook wij worden hier regelmatig mee geconfronteerd. Dit weekend ook weer. Familielid die roept: "nu jullie nog!" toen hij hoorde dat allebei mijn zussen zwanger zijn... En op kraamvisite gister een vriend die zei: "nu is het huis klaar, de schuur bijna en dan.......?". Grr, alsof je een zwangerschap net zo kan plannen als een verbouwing!!!! (en zelfs zo'n verbouwing is al moelijk plannen!). Of zwager die zegt: "wat zie je wit, moet je niet ook even testen?" net nadat mijn zus vertelde dat ze zwanger is... En dan weet ik heus wel dat zo onze plannen niet kennen, maarre een beetje gezond verstand leert tegenwoordig toch wel dat niet alles zo vanzelfsprekend is! Zo, heel verhaal. Ga even verder bijlezen! Groetjes San
28-07-2008 20:05
Hoi Mili,
Mijn man weet dat ik liever heb dat hij stopt, maar uiteindelijk zal hij dat zelf moeten doen. Ik zal het toch nog eens ter sprake brengen. Wel een groot verschil die 20 %. Dat het slecht was wist ik wel, maar dat scheelt wel heel erg veel zeg! Hoe oud is jouw man eigenlijk en hoe lang had hij gerookt? Mijn man begon zo rond zijn 16e en hij is nu 35, dus al aardig wat jaren. Weet jij hoe lang het zo'n beetje duurt voordat zijn zaad dan verbeterd als hij nu zou stoppen? groetjes, Diana.
28-07-2008 20:52
Hoi Mili,
Inderdaad heel knap dat hij meteen is gestopt met roken. De kans dat je dus als man in de groep valt waar roken echt een probleem is , is dus groot. Dank je wel voor je informatie. We gaan het er even over hebben. groetjes, Diana.
28-07-2008 21:22
San: Tja, grappig he...ik denk dat je je pas beseft hoe moeilijk en pijnlijk zulke opmerkingen kunnen zijn, op het moment dat ze voor jou of heel direct in je omgeving al pijnlijk zijn... Veel mensen hebben helaas geen flauw idee. KNUFFEL
Diana: Stoppen met roken kan uitmaken, wanneer het zaad verzwakt is. Bedenk wel dat als je man normaal zaad heeft, er ondanks zijn roken nog voldoende goede zwemmers over zijn. Andere dingen om te verbeteren kunnen zijn: ondergoed (niet te strak). 's Avonds niet met de laptop op schoot gaan zitten (te warm), zet de laptop op een tafel. Matig met alcohol. Koffie schijnt weinig invloed te hebben op de zaadkwaliteit. Maar 1 dagje flinke koorts door een griep kan de zwemmers bijvoorbeeld aardig verzwakken. Aan de andere kant: stoppen met roken is natuurlijk nooit slecht voor je En eh...hij moet toch stoppen met binnen roken zodra het raak is en als dat snel is (wat ik voor jullie hoop), dan verloopt het grootste deel van je zwangerschap in de wintermaanden....brrrrrrrrrrrrrrrrrr
28-07-2008 22:43
Ik ook maar ik ben zojuist toch flink wat (vers!) bloed verloren. Zit echt met de handen in het haar wat nu te doen op dit tijdstip. Vrees dat er niet veel anders opzit dan het bed ingaan en de echo volgende week afwachten...maar da's weer zo'n typisch gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan.
29-07-2008 06:16
Frummel schreef:Ik ook maar ik ben zojuist toch flink wat (vers!) bloed verloren. Zit echt met de handen in het haar wat nu te doen op dit tijdstip. Vrees dat er niet veel anders opzit dan het bed ingaan en de echo volgende week afwachten...maar da's weer zo'n typisch gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan. Hoi Frummel, Jeetje, dat is schrikken zeg! Verlies je nu nog steeds bloed of was het maar een heel klein beetje en alleen gisteren? Een vriendin van mijn man is momenteel ook zwanger en zij verloor ook bloed, bij zo'n beetje 5 weken (ik weet niet eigenlijk niet hoever jij nu bent in je zwangerschap). Ze heeft toen wel meteen de gynaecoloog gebeld. Die zij toen dat ze zich niet zoveel zorgen hoefde te maken en ze hebben een week later een echo gedaan en toen bleek inderdaad alles in orde. Ik zou in jouw geval toch even de gynaecoloog (of de huisarts) bellen voor de zekerheid. Dan kunnen ze je misschien wat geruststellen of misschien wel iets eerder een echo maken. Ik hoop echt dat alles goed komt. liefs, Diana.
29-07-2008 07:18
hè Frummel, ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent ik zou inderdaad ook even met huisarts of verloskundige bellen, al is het maar om jezelf gerust te stellen
29-07-2008 09:07
Huisarts gaf aan dat het vermoedelijk "gebeurd" is. Afwachten en eventueel over twee weken een HCG test doen of zelf even bellen met de gynaecoloog. Het laatste gedaan en we mogen rond 12:00 eventjes langkomen.
29-07-2008 09:41
Frummel schreef:Huisarts gaf aan dat het vermoedelijk "gebeurd" is. Afwachten en eventueel over twee weken een HCG test doen of zelf even bellen met de gynaecoloog. Het laatste gedaan en we mogen rond 12:00 eventjes langkomen. Echt waar? Oooo neeeee!!!! Lieve Frummel, ik hoop dat je huisarts ongelijk had!!! Ik denk aan je meissie, knuffel...
29-07-2008 09:56
Doremi: Dank je! Ik hoop het ook, zit nu echt mijn zenuwen weg te kauwen op mijn nagels
29-07-2008 10:17
oh frummel!!!!!
ik ben voor je aan het duimen!! succes straks!! laat je weten hoe het gegaan is??? ik denk aan je ! liefs
29-07-2008 11:03
Even nog iets anders.... Weet iemand hoe het met Bloemke is? Is ze op vakantie ofzo?
29-07-2008 11:53
Frummel, wat verschrikkelijk. Ik duim voor je!
29-07-2008 12:30
Frummel, wat erg! Ga heel erg voor je duimen meid, hoop dat je ukkie gewoon lekker is blijven zitten en dat het loos alarm is. Laat je wat weten als je terug bent?
Groetjes Roos
29-07-2008 12:39
doremi schreef:Even nog iets anders.... Weet iemand hoe het met Bloemke is? Is ze op vakantie ofzo? hey doremi! heb alles van deel 2 nagelezen maar daar heeft bloemke nog niet op gereageerd. is het 1e deel liet ze volgens mij wel weten dat het dr zwaar viel en dat ze er niet meer zoveel mee bezig wou zijn! bloemke als je dit leest terkte! xxx
29-07-2008 12:59
Helaas geen loos alarm. Als er nog iets zit, zit het niet op de juiste plaats. Bloed geprikt om daarover uitsluitsel te geven, moet vanmiddag bellen voor de uitslag.
Gaat lekker... :roll: In ieder geval bedankt voor het duimen!
29-07-2008 13:03
Jeetje wat klote voor je!
Heel veel sterkte....
29-07-2008 13:18
Lieve Frummel, wat naar!!!!!!!!!!!!!
Ik hoopte heel hard dat het dit keer allemaal goed zou gaan bij jou. Veel sterkte, en ik denk aan je.
29-07-2008 13:19
Frummel schreef:Helaas geen loos alarm. Als er nog iets zit, zit het niet op de juiste plaats. Bloed geprikt om daarover uitsluitsel te geven, moet vanmiddag bellen voor de uitslag. Ow Frummel, weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen..... Wat is het oneerlijk dat je dit twee keer mee moet maken, zit echt met tranen in mijn ogen, had je echt wat beters gegund. Sterkte meis en een hele dikke knuffel. Denk aan je!!!!! Liefs en een dikke kus van mij
29-07-2008 14:42
@Frummel Ik had echt gehoopt op beter nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles. Hele dikke virtuele knuffel voor je!
29-07-2008 15:31
Oh neeeeee Frummel!!! Niet weer...
Gaan ze nu nog onderzoek naar een mogelijke oorzaak doen? Get, wat naar... bah... *KNUF*
29-07-2008 15:58
Ik heb net de uitslag van het bloedonderzoek. HCG is nu 540 ofzo, wat een normale uitslag kan zijn bij mijn zwangerschapsduur. Maar mijn baarmoeder was dus leeg. Nu moet ik morgenochtend om 9:30 weer bellen voor wat het vervolg hiervan is.
Mili: Tja, lieverd, ik weet niet wat erger is. Ik baal natuurlijk vreselijk, maar als ik jouw verhaal zo lees, heb ik toch meer met jou te doen. Wij weten in ieder geval dat het kan... Dus voor jou: dikke knuffel! Iuno: Huisarts (invaller) heeft vanochtend wel voorgesteld misschien toch al eens verder te gaan kijken. Mijn eigen vond 1,5 jaar proberen niet gek. Ik weet het nog niet. Die onderzoeken zijn ook echt niet fijn en wij weten natuurlijk al dat het wel kan. Heel misschien kijken of we in aanmerking komen voor genetisch onderzoek, maar of dat echt zin heeft betwijfel ik, ik bedoel dat heeft toch niets te maken met het feit dat het op een verkeerde locatie is beland? Linda, Doremi, Jannie, Marleen, Roosje, Kelly en de rest: dank je wel dat jullie zo meeleven, dat helpt wel een beetje hoor! (gezien de vorige keer gaat het allemaal goed met mij tot ik over een maand of twee weer een onmogelijke dip krijg - haha!)
29-07-2008 16:48
Oh nee he, Frummel!!! Jeetje wat een k*T zooi zeg.
Heb er geen andere woorden voor. Heel veel sterkte!!! |